ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 219 220 221 222 223 224 225 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 19:11
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

Ja, dat herken ik, dan komt er veel los. je wordt je als het ware bewust van belangrijke dingen.

En dat kan zo tof zijn, en zo´n openbaring dat je dan, van de opwinding zeg maar, niet kan slapen.

Kinderen kunnen vaak ook niet slapen, de dag voordat ze bijvoorbeeld jarig zijn. Gewoon, van de leuke opwinding. Het vooruitzicht van de kadootjes die ze krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 19:06
BerichtOnderwerp: operatie

ERIKA129 schreef:
Ja dat is zeker waar Knipoog smiley
Maar als ik echt zware migraine heb kan ik ook niks hoor behalve liggen.
Maar als het even zakt dan zoek ik afleiding en dan is cm soms een hele goede Lachende smiley

Ja, dat had ik ook toen ik zware migraine had, meerdere keren. Dan kon ik niet eens een woord uitspreken van de pijn....

Ik hoop en werk eraan dat ik dát nooit meer krijg.

Zodra ik migraine voel komen opzetten, dat is een trucje dat werkt, ga ik gelijk liggen, raam open en gordijnen dicht. Ik kan dan geen licht en geluid verdragen. Frisse lucht is belangrijk dan. En aan rustgevende, veilige en mooie dingen denken. Soort van zelfhypnose denk ik.
Daarna val ik vaak in slaap. voor één of meerdere uren. als ik dan weer wakker wordt is de migraine weg!

Hoi Josine, ja, de intentie is goed!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 18:57

Hai Roady,

Ik denk van dat er angst bij kan zitten, hoeft niet.

Het kan ook onzekerheid en/of verdriet zijn.

Of dat iets zwaar is. Huishouden of administratie.

Of dat je zóveel moet doen en regelen, dat je niet kan slapen.

Als dat dan gebeurd is en dat kan zelfdiscipline kosten, dan voel je je weer rustig en voldaan.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 18:02
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

ERIKA129 schreef:
Probeer het eens langer volte houden Shanita leg je schrift op tafel, en als je opeens ietsaanvliegt laat je liggen waar je mee bezig was en schrijf je het van je af, werkt echt heel goed.
Als je dan een poos later eens terug leest dan denk je oef wat had ik het moeilijk en dan denk je wauw wat ben ik nu rijk'!
Tenminste zo mag ik het ervaren, als ik keek waar ik in januari stond en waar nu dan ben ik al zo gegroeid!

Da's een goede tip, bedankt! Dat ga ik doen.

;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 17:58

Ja...beter laat dan nooit.....;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 15:18

ERIKA129 schreef:
O meid wat vervelend nu weer Twijfelende smiley
Hoop dat ze er snel achter komen wat het is.
En dacht ik vandaag te komen maar moet ik je meedelen dat ik zelf weer eens migraine heb Gefrustreerde smiley sorry meid had ech teven graag die deodorant bijje gebracht Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kan jij nog typen als je migraine hebt..
Ja, oke, als het niet is doorgezet of in de beginfase kan ik het ook net.

Josine, ik wist helemaal niet dat je in het ziekenhuis was, want ik kijk eigenlijk alleen bij de 1ste 2 onderwerpen, en heel nu en dan hier.

Sterkte!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 12:07

Dank Je, Erika ;)

Ja, opschrijven heb ik ook weleens een paar keer een paar dagen gedaan.

Ja, dan weet je eigenlijk precies wát er is. en omdat je het opschrijft word je het je meer bewust.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 12:03

Quote:
Roady: Onder 14 van jouw genoemde oorzaken ligt angst Mariska.

Nou weet ik toch wel 100% dat ik niet angstig ben.....

En ik slaap nu en dan eens een nachtje niet....

Groetjes

Hoi Mariska: Het kan ook een combinatie van meerdere oorzaken zijn.

En nu en dan eens een nachtje slapen is niet erg.

Wat anders is als het echt chronisch gaat worden, elke dag.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 september 2011, 12:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 11:38
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?

Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik vind dit zo erg wat je schrijft.......

Ik kan nog gewoon 'de deur achter me dichttrekken'.....Dan blijf ik wel met het psychische zitten...

Ik schrik hier wel behoorlijk van.

Ik bedoel met 'sociale contacten', van: de narcist is pas gaan geloven, dus van af het begin waren er al mensen daar over de vloer, die mij hielpen..
Anders had ik daar nu nog 'gegijzeld' gezeten, dat wel.
Ik belde daar mensen van die gemeente....en iemand van de diaconie had mij weggebracht naar mijn huis.

Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 11:24

Gefrustreerde smiley

Dat heb ik weer niet, afstand en sociale controle is te groot: één telefoontje... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 10:52

Dank je ;)

Je slaat precies de spijkers op de koppen als ik dit zo lees!

Quote Annette: Hoe moeilijk het misschien ook is, na zo'n relatie moet je alle banden verbreken, wil je ooit de grip op je eigen leven terugkrijgen.
Je kan ze nergens de kans geven om maar een heel klein beetje invloed op je uit te kunnen oefenen. Vriendschap is ook niet mogelijk met zo'n persoon.

Iemand waarschuwen helpt ook niet. Denk maar terug aan toen je zelf net onder de invloed van die persoon stond. Had jij het geloofd als er een ex op de stoep had gestaan die vertelde dat je een idioot aan de haak geslagen had? Ik niet, het had het tegenovergestelde effect gehad. Nee, dat had ik inderdaad niet geloofd ;)

Wens de narcist veel plezier in zn verdere leven, draai je om, en richt je op je eigen geluk. Dat is de enige manier om echt los te komen van de macht en manipulatie van een narcist. Al kan het de rest van je leven een gevecht zijn.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 september 2011, 11:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 04:24

ERIKA129 schreef:
Of ik nu kan slapen of niet, ik blijf in mijnbed liggen en duik zeker niet op cm midden in de nacht Knipoog smiley
Overigens slaap ik door pijnstilling voor mijn ischias wel redelijk goed Clown smiley
is die pijn toch nog ergens goed voor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik hoef niet te duiken, wel een paar meten lopen ;)

Ik heb ook nu en dan dat ik niet kan slapen. als ik dan 2 uur ofzoiets in mijn bed heb gelegen, ga ik er toch echt wel uit. anders blijf ik denken en denken.

Dan kan ik beter iets doen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 04:13

PIETER649 schreef:
Als ik deze discussie een beetje volg, komt bij mij steeds meer het idee op dat er een ziekte/ aandoening word vergeten.

Autisme is een bekend fenomeen, pdd-nos en asperger zijn verwante aandoeningen.
Deze termen kent iedereen wel.

De aandoening Narcisme word nogal eens vergeten, het gevoel of zelfs het zeker weten dat de wereld om jou draait, geen fouten in jezelf zien, jezelf helemaal fantastisch goed vinden, maakt je een rasechte narcist...

Narcisme is ook: in het begin heel aardig, invoelend(spelen), charmant, verborgen manipulatie etc.
voor eigen doeleinden zoals aandacht, financiën, bewondering, vreemdgaan enzovoort.

Met zo iemand, als je erachter bent, moet je radicaal breken.
geen illusies dat zo iemand om je geeft: hij/zij geeft alleen om zichzelf.

En als je kapot bent, leeggezogen en je hebt niets meer te geven, gaat zo iemand net zo makkelijk naar de volgende.

Als je nou zo'n volgende kent, waarschuwen? Denk zelf van niet. Diegene is net als ik was, blind door verliefdheid, liefde. Ik loop hooguit kans dat ik wordt afgeschilderd als de jaloerse ex.

Toch is het moeilijk me mond houden naar zo iemand. Zeker toen ik nog regelmatig contact had met de narcist. en die zei van dat zijn nieuwe vriendin een goed gevulde p ...heeft. Dat was trouwens ook nog een verspreking. Toch hou ik mijn mond tegen haar. Maar het blijft moeilijk.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 september 2011, 15:45
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 01:31

Josine en Erika,

Bedankt voor jullie aandacht.

Daarom schreef ik dat stukje ook daarna.

Op de een of andere manier, voelde ik mij vandaag al stukken beter, en besefte ik wát ik moest blijven doen. Ik had namelijk een beslissing genomen die goed voor mij is. En de ene keer hield ik mij aan die beslissing, en de andere keer deed ik het(iets) tóch weer.
(Ivm privacy kan ik niet zeggen over wat of wie het gaat. En waar het mee te maken heeft, waar het door komt.)

En zo zou het nog veel langer duren voordat ik uit de impasse zou komen, waar ik inzit. Of ik zou er helemaal niet meer uitkomen. Als ik ´iets´ zou blijven doen nu en dan. Terwijl ik wéét dat het niet goed is.
Maar-en ik voelde mij zó sterk vandaag.

En dát werd mij vandaag zó duidelijk. Niet elke keer iets doen, als ik wéét dat dat helemaal niet goed is voor mij. En ik voelde ook dat ik de kracht weer had, om ´er´ helemaal mee te stoppen. En daarom voelde ik mij al beter. En zag ik dingen ook duidelijker. En had ik alweer plannen om dingen op te pakken. Zoals vrijwilligerswerk en hobby.

En ook lichamelijk voelde ik mij beter. misschien dat het goed en heilzaam werkt als ik iets opschrijft en ik weet dat andere christenen dat lezen. Misschien is er voor mij gebeden.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 01:06

Quote:
Johan: ik zelf vind wat er ook gebuurd in je leven waar je ook bend
blijf je troost en liefde bij GOD vinden,amen

Dat vind ik ook.

Bedankt voor het mooie gedicht, ik dacht eerst dat het een psalm was.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 01:03

Hij zegt namelijk stellingen, en geeft daaronder zijn mening.

Nou ben ik het met bijvoorbeeld de 1ste stelling niet eens.

Dan geeft hij een antwoord dat uit 2 delen bestaat daarop. Het 1ste deel klopt volgens mij, het 2de deel niet.

De 2de stelling klopt niet, en zijn 'antwoord daarop al helemaal niet'.

Nou sla ik een stukje over anders wordt het te lang.

De 10de stelling klopt, het antwoord van Ouweneel daarop niet.

Ik vind het een verwarrend verhaal met halve waarheden.

(Dit zijn mijn meningen)

Ik was eerst toen ik pas geloofde wel 'fan' van Dr. Ouweneel. zo ook van bijvoorbeeld Benny Hinn. Van hun kocht ik zelfs video's en boeken...
En ook Zijlstra geloofde ik eerst.

Van hun drie ben ik na een aantal jaar, helemaal op teruggekomen.
Maw, ben het niet helemaal niet meer eens met hun alle drie.

Het zijn vaak halve waarheden, vind ik, en daarom zo 'gevaarlijk'.
Ze zeggen dingen die waar zijn, én de grootst mogelijk onzin.
(Dit is mijn mening)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 september 2011, 01:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 00:44

MARISKA601 schreef:
Bron: “Geneest de zieken”

Deel 1 van 3 Prof. Dr. W.J. Ouweneel

Dit zegt ouweneel over genezing van de zieken.

Het gevaar van eenzijdigheid

Enkele voorbeelden van onjuiste c.q. ongenuanceerde uitspraken:

1. Een christen hoeft nooit ziek te zijn, en als hij dat toch is moet er altijd zonde in het spel zijn

Antw. In haar absolutisme is deze stelling onjuist. Er zijn een aantal Bijbelse voorbeelden van gelovigen die en ziekte hadden, zonder dat bij hen expliciet sprake was van een zondige oorzaak. Zonde speelt wel vaker een rol dan veel christenen lijken te beseffen.

2. Als een zieke niet geneest, is dat altijd een kwestie van ongeloof

Antw. Nee, sommige personen in de Bijbel hadden nauwelijks of geen geloof toen zij genezen werden. Het uitblijven van de genezing kan ook gebrek aan geloof zijn bij de genezingsbedienaar of bij de omgeving van de zieke. Geloof speelt wel een veel grotere rol dan we soms lijken te beseffen.

3. Alle ziekte komt van de duivel; God de Vader maakt zijn kind nooit ziek

Antw. Er zijn veel Bijbelplaatsen te noemen waaruit blijkt dat God een mens ‘ziek’ maakt. God kan die ziekte toelaten als een aspect van Zijn wegen met de gelovige, bijvoorbeeld opvoeding door kastijding, (dus in geval van zonde), maar ook om heel andere redenen, die ons soms geheel onbekend zijn. Ziekte als zodanig kunnen we nooit een zegen van God noemen; maar God kan ziekte wel gebruiken om een bepaalde zegen te bewerkstelligen.

4. De Here Jezus is niet alleen voor je zonden, maar ook voor ziekten gestorven; daarom kun je van je ziekten net zo zeker bevrijd worden als van je zonden

Antw. Deze uitspraak vindt zijn basis in Jesaja 53 en het citaat daarvan in Mattheüs 8 vers 17. Je kunt met een gerust hart elk mensen vergeving van zonden in het vooruitzicht stellen op grond van zijn/haar geloof in Jezus Christus, maar je kunt niet met dezelfde stelligheid beweren dat iedere gelovige altijd volledige genezing zal ondervinden in geval van ziekte. Wél is het zo dat, als er genezing plaatsvindt, dit altijd gebaseerd is op het kruis van Christus.

5. Omdat God elke zieke kan genezen, zijn dokters overbodig

Antw. Het is duidelijk dat er niet altijd genezing plaatsvindt op gebed. Bovendien geneest God ook door geneesmiddelen. God heeft niet voor niets allerlei medische voorzieningen in zijn wet opgenomen. Daarnaast zegt Jezus expliciet dat zieke mensen een dokter nodig hebben. Paulus noemt Lukas de ‘geliefde arts’. Daarentegen is het wel waar dat, toen Paulus en Lukas gevangen zaten op Malta, de zieken niet naar Lukas kwamen, maar naar de apostel. Deze twee zaken, genezing op gebed en genezing door middel van doktoren, zijn beiden door God gegeven en behoren naast elkaar op te gaan.

6. Als God mij wil genezen, kan Hij dat doen wanneer Hij dat maar wil, ook zonder gebed of genezingsbediening

Antw. In zichzelf is dit natuurlijk waar. De vraag die je dan wel moet stellen is: ‘Heeft God u inderdaad genezing gegeven? En zo nee, hoe vaak hebt u Hem er dan om gebeden?’

We vinden het vaak minder ‘eng’ om naar een dokter te gaan zonder te bidden (‘God kan ook via de dokter genezen’), dan om te bidden of God ons geneest, eventueel zelfs zonder dokter.

God kan inderdaad genezen op onmiddellijke wijze, maar zijn gebruikelijke manier is om het te doen door middel van gebed van bijvoorbeeld oudsten, gelovigen met een speciale gave van genezing, of andere gelovigen (zie Markus 16 vers 17-18)

7. Je moet altijd bidden: “genees mij/hem/haar als het naar uw wil is

Antw. Dit klinkt heel bijbels omdat Jezus zelf ook deze woorden gebruikte. Maar: we moeten ze wél in de context lezen. Jezus gebruikte deze woorden in een totaal andere situatie en bovendien wist Hij wat de wil van God was en bracht die ten uitvoer!

In de praktijk worden de woorden “als het naar uw wil is” maar al te vaak gebruikt om (onbijbels) te berusten in een bepaalde situatie. We weten dat niet alle gelovigen op gebed genezen. Maar in zijn algemeenheid kunnen we gerust stellen dat Jezus wel “wil” genezen. Nergens in de Bijbel vinden we een voorbeeld dat iemand die om genezing bad, het antwoord van de Heer kreeg: “Nee, Ik wil niet”.

Bidden “als het uw wil is” kan maar al te gemakkelijk vrijblijvend en goedkoop zijn.

Wie bidt “naar Zijn wil” heeft eerst Gods wil gezocht (‘Heer maak me uw wil bekend’) en bidt vervolgens vanuit die kennis van Zijn wil.

8. De gaven van genezing zijn na de apostolische tijd opgehouden

Antw. Hoe weet men dat zo zeker? Nergens in het Nieuwe Testament vinden we aanwijzingen dat de wondergaven er slechts voor een korte tijd zouden zijn. Ook in de vroege kerk, lang ná de apostolische tijd, kwamen er nog genezings- en bevrijdingswonderen voor. Dat deze wonderen in later tijden veel minder voorkwamen (of voorkomen) is niet omdat deze gaven alleen voor de begintijd van het christendom bestemd waren, maar door de ontrouw (en ongeloof?!) van christenen.

9. In de tegenwoordige genezingsbediening wordt schade toegebracht aan gelovigen die door de bediening toch niet genezen

Antw. Dat hangt er van af welk onderwijs je hebt gegeven. Als je mensen wijsmaakt dat als ze genoeg geloof hebben, ze gegarandeerd zullen genezen, en het lukt ondanks echt geloof toch niet, dan heb je inderdaad geestelijke schade toegebracht. Omgekeerd breng je mensen ook schade toe als je ze wijsmaakt dat het “Gods wil” is dat iemand ziek is (hoe weet je dat?!), of dat ze maar moeten berusten in hun ziekten.

10. Veel ‘wilde tonelen’ in de genezings- en bevrijdingsbediening kunnen niet uit God zijn, want God is een God van orde.

Antw. De Bijbel zegt dit nergens! Het is een onjuiste aanhaling van 1 Kortinthe 14 vers 33 waar staat dat God niet een God is van verwarring maar van vrede. Bovendien: ons idee van ‘orde’ hoeft niet perse Gods idee van ‘orde’ te zijn. In de bevrijdings- en genezings-bediening van Jezus zien we regelmatig ‘onordelijke’ demonische manifestaties, zoals stuiptrekken, kronkelen, schreeuwen en schuimen.

Hier kan ik Amen op zeggen.

Hai Mariska, bedankt voor je mail!

Met: Hier kan ik Amen op zeggen. Bedoel je dat je het met dat stuk eens bent, waar je het onder zet, of juist niet?
Dat is voor mij, niet helemaal duidelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 20:42
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

Ik heb hier ook heel negatief gedaan over Yoga.

Ook veralgemeniseerd, zo van yoga is niet van God.

Daarvoor mijn verontschuldigingen want ik kan daarmee mensen kwetsen, die naar yoga gaan.
Alleen voor oefeningen.

en wie ben ik dan om te zeggen van niet van God, dat zei ik hier ergens.

Zelf trekt het mij niet, en dat klink en is iets heel anders.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 20:34

ERIKA129 schreef:
Jammer Shanita dat je die ervaring hebt.
Hier komt mijn predikant met vaste regelmaat nu ik thuis zit en als er wat is kan ik hem altijd bellen.
Ook de wijkgemeente is zeer meelevend ik voel me rijk in deze gemeente Lachende smiley

Ja, ik heb het eigenlijk over mezelf hoor, niet over anderen.

In het begin had ik veel contact hoor, met de prediker. Hij had zelfs tranen in zijn ogen als ik dingen vertelde.

Nou ja, omdat ik dissociatie heb, en ptst, kon ik niet solliciteren meer.
Ik kon mijn auto niet betalen. Is al een paar jaar terug hoor.
Maar ja, ik hád die auto zo nodig. Om drie keer in de week voor een gesprek van anderhalf uur in de buurt van Kijkduin te komen.
Met openbaar vervoer zou dat vier heen en vier uur terug uur kosten(trein, bussen overstappen, wachten en stuk lopen), met de auto drie kwartier.
Dat was toen, de énige kliniek in europa die deze stoornis, dissociate behandelde.

Dus ja, ik de diaconie gebeld. Nou ja, en die hadden zoiets, van die auto moet eerst weg. En ik moet werken zeiden, dan zou alles opgelost zijn.

Toen werkte ik net niet meer. Ik was uitzendkracht, en elke half jaar een dagje weg, en dan weer een half jaar. Part-time.
Maar dat bedrijf ging fuseren. dus personeel teveel, en dan gaan de uitzendkrachten het eerst.

Mensen in die kerk zeiden ook van dat ik die auto niet weg moet doen.
Want ik kon zo ook makkelijk langskomen, voor de deur instappen en voor de deur uitstappen.

Met de bus, of met de fiets durfde ik niet meer 's avonds, zelfs in de zomer durf ik dat na achten al niet.
Al het een en ander meegemaakt, dingen die je weleens in de krant lees, zeg maar, vandaar. Dáárvoor durfde ik alles hoor.

Nou ja, ik kwam wat jonger over als dat ik was. Stond ook in dossier van is jonger dan kalenderleeftijd. en ik ging met nog jongeren mensen om in de kerk. Nou is het zo, dat in die kerk, men al op erg jonge leeftijd trouwt.
Ik kreeg een vriend, hele lieve man, maar ja, die was 20 jaar ouder dan ik, en zág er ook nog eens ouder uit. Die man was eigenlijk ouder dan de ouders van de mensen waar ik mee om ging.
dus, ik mocht wel komen, maar ze wilden niet dat ik die oude man meenam.

Door deze dingen ben ik al een tijdje niet meer in de ger. vrij. geweest.
Ik wil wel, ben bang voor medelijdende blikken....zo voel ik dat.

Nou ben ik ook nog eens, door dingen die niet zolang geleden zijn gebeurd, overspannen en burn-out.

Dus, ik doe even niet naar buiten voor vrijwilligerswerk en hobby schilderen.
Dus ik zie eigenlijk heel weinig mensen, daar ik dus ook al geen contact heb met familie.
En ik voel mij nu niet in staat, om de paar mensen die ik ken, om daar nu contact mee te hebben. Omdat ik een burn-out heb, zo voelt het.

Nou gaat het steeds ietsje beter, en ik moet stapje voor stapje beter worden en dat kan wel een tijdje duren.

Nou dit is even de korte versie ;)

Ik voel me echt niet zielig. Ik kom hier wel weer uit, stapje voor stapje.
Het kan ook ineens heel snel gaan, heb al eerder met deze bijltjes gehakt.

En door het geloof, ja, ben ik nog steeds gelukkig elke dag. én ik ga beetje bij beetje vooruit.

Ik gebruik dit forum ook wel om nu en dan even wat kwijt te kunnen.

Dank voor jullie belangstelling.

En ik voel me niet zielig hoor. Ik heb zoveel: mijn eigen huis, en daar ben ik zo blij mee.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 18:13

Quote:
CHATULIEM, woensdag 14 september 2011, 15:43: Je kunt op basis van deze voorbeelden concluderen dat God geneest en dat Hij mensen gebruikt om voor anderen te bidden voor genezing. Ik vind het dus zeer anti-bijbels en anti-christelijk om mensen in het verdachtenhokje te stoppen als ze geloven dat God nog steeds geneest.

Eerder denk ik dat de vraag gerechtvaardigd is, waarom mensen niet meer zo genezen als vroeger. Welke rol heeft de kerk hierin gespeeld en waarom? Gewoon een hele simpele vraag: word er nog gebeden voor zieken en worden ze nog wel gezalfd? Onze opdracht is niet mensen te genezen, maar voor mensen te bidden en ze te zalven....Leggen we onze zieken de handen op en bidden we voor genezing? Of hebben we dat maar weggestopt en het als onzin beschouwd?

Quote:
Gewoon een hele simpele vraag: word er nog gebeden voor zieken en worden ze nog wel gezalfd? Onze opdracht is niet mensen te genezen, maar voor mensen te bidden en ze te zalven

Ja, dat herken ik wel. Ik ben in veel kerken een tijdje geweest. Eigenlijk, als iemand ziek is, dan komt er eigenlijk helemaal geen predikant, voorganger ofzo. Ja, ik kijk Het Kleine Huis op de prairie, en daar zie je dat wel.

Ik heb een stuk over zalven opgezocht.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:51

Quote:
MIEKE: Het gaat mij hier niet om het feit dat mensen een verschillende visie hebben - hoe kan dat anders zijn? - het gaat mij erom hoe hier wordt gereageerd op stellingen en meningen; je kunt van elkaar van mening en visie verschillen - evident - daarom kan je nog wel op elkaar reageren met respect in plaats van met schelden, onzorgvuldig invullen, er van alles bijhalen wat nergens op slaat, beschuldigingen, zwartmakerijen.

Er is in dit topic nergens gescholden, niemand is zwart gemaakt. Onzorgvuldig invullen is jou mening. Je quote er dan ook niet één voorbeeld bij.....Hoe kan iemand daar dan van leren? En beschuldigingen? Ook niet.

Dit ging gewoon over 'Gebedsgenezing zin of onzin?'.

Zou ik dan niet mogen zeggen waarom ik dat onzin vind?

En...deze aantijgingen zijn ook nog eens een keertje off-topic, niet alleen van jou, maar ook van een paar anderen, hiervoor in dit topic.

Daar had ik meteen, de eerste keer, wat van moeten zeggen, zo voelt dat nu.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 september 2011, 17:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:13
BerichtOnderwerp: relatie nemen met iemand die autistisch is

COOTJE711 schreef:
wèl een mooie betekenis!

Dank je.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:08

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat we ook moeten oppassen niet de boodschapper van een ander te zijn/worden.....We zijn een site met volwassen mensen en ja, dan kan het dat je dingen hoort die je liever niet hoort vooral niet als ze over je eigen overtuiging gaan........Als iemand zijn zaken niet op het forum wil delen omdat hij/zij bang is afgebrand te worden, dan moet je dat gewoon niet doen....Maar dat zegt niets over de discussieform op het forum, het zegt wat over je eigen kwetsbaarheid........
Bang om gekwetst te worden in waar je voor staat of wat je ervaring was en dat wil je niet.......
Ik lees hier vrij vaak, men vind, anderen zeggen, ik heb gehoord dat.....dat zijn allemaal termen waar je niets mee kan en waar je ook niets mee moet willen.......
Ga niet gelijk van de slechte bedoelingen uit van degene die je commentaar geeft....diegene heeft gewoon een andere visie en beleving en dat is toch ook prima......Ik vind mijn yogales niet minder leuk omdat mensen op het forum het als occult omschrijven.......dat is hun mening, niet de mijne.....

Deze reactie vind ik goed. en ik kan me ook erin vinden.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 13:41

FRANKT627 schreef:
ik slaap 's nachts zo weinig dat ik overdag een pilletje moet nemen om wakker te blijven.

Heb je voor mij ook wat van die pilletjes?

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:11

Quote:
THOMAS schreef: Voor alle helderheid: het gaat niet over jou, zeker niet over Pieter of over wie dan ook. Ik doel op twee dingen: het met een groepje systematisch negatief reageren op Chatuliem. Dat verziekt de discussie. Dat Chatuliem soms zijn opvattingen wat tactischer kan brengen, weet ik ook wel en verder zijn we het regelmatig oneens. Probeer eens tussen de regels te lezen wat de man echt bedoelt.

Waar het me vooral om gaat is dat het algemene klimaat dusdanig is dat potentiële nieuwe schrijvers hierdoor afgeschrikt worden en niet over een situatie die met iets gevoeligs als gebedsgenezing durven komen. Dat vanwege de angst afgebrand te worden. Het heeft mijns inziens weinig zin om te schrijven dat dit onzin is, want men voelt dit kennelijk zo. Ik vind dat het zo zou moeten zijn dat iedereen hier durft te schrijven wat hij vindt en kan zeggen waarom.

Overigens is het op CM nog wel eens erger geweest met als hoogtepunt iemand die belijdenis deed en dat niet durfde te vertellen vanwege de verwachte negatieve reacties. Als je de stap zet je volwassen te dopen of belijdenis te doen, zou dat hier vreugde moeten geven. Wie belijdenis doet en merkt dat een aantal mensen dusdanig over het Grote Gelijk meent te beschikken dat ze het recht denken te hebben de persoonlijke integriteit achter dat besluit in twijfel te trekken, dan zijn we op CM diep gezonken.

Accepteer gewoon dat we hier met diverse evangelische groepen en een breed scala aan protestanten zitten naast nog een enkele katholiek (gelukkig). Sommigen gaan na de bijeenkomst op zondagmorgen naar het voetbal kijken en anderen zitten de zondagrust zo radicaal mogelijk te houden. Ik doe geen van beide en dat kan ook. Dat is geen veroordeling, het is alleen mijn beleving niet.

Wat ik mij zorgen over maak is het klimaat waarin het gebeurt. En van verschuilen achter een derde is al helemaal geen sprake. Ik ben echt wel in staat datgene wat me bezighoudt naar voren te brengen. Maar wat eerlijke discussie waarbij mensen ook over wat gevoeliger liggende onderwerpen schrijven, kan geen kwaad. Dat bijt de lolonderwerpen, die van mij kunnen blijven, echt niet.

Thomas, als het om een persoon gaat, schrijf ik die persoonlijk een briefje.

Ach so ;)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 september 2011, 12:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:48

FRANKT627 schreef:
Zo lang je niet op de man speelt, Shanita, en dat heb ik bij jou niet gemerkt dat je dat deed, kan of mag je best een heftige discussie voeren. Als het een verbale discussie is kan het ook best zijn dat je je stem eens verheft en dat je lichaamstaal ook nog eens je heftigheid versterkt. Dat kan dan zo zijn bij de 2 partijen, de voor- en tegenstanders. Het heeft ook te maken met het temperament van de persoon. Daarom hoeft er niet direct aan vijandigheid of boosheid gedacht worden.

Ja Frank, dat weet ik dat ik dat niet deed.

Als ik een mailtje had gehad, had ik hetzelfde kunnen zetten wat ik hierboven schrijf.

Nu zitten er een paar te speculeren, en ik kan maar raden wie er wordt bedoeld en anderen ook.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:14

Het zal wel over mij gaan.

Kan je ook prive mail sturen, had ik iets kunnen uitleggen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 oktober 2011, 17:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 16:16

ANNETTE050 schreef:
Hierbij sluit ik me aan. Ik ben niet de persoon waar Thomas het over heeft.
Zelf heb ik vele, vele jaren ervaring in het omgaan met bovengenoemde discussiepunten.
Ik zou ook zo graag er iets over willen bijdragen, maar vind sommige reacties zo zwart-wit, c.q. hard.
In dit alles hebben wij het over de Heere God Zelf en Zijn Heilige Geest en waarom zou ik de geweldige dingen die ik heb mogen leren hier plaatsen met als risico dat ze afgebrand en in de prullenbak gesmeten worden door bepaalde forumleden.
Daarnaast vind ik de discussie om Erika's slapeloosheid soms nogal liefdeloos.
Je zult maar alleen zijn en tegen de muren opvliegen omdat je niet kan slapen 's nachts...

Dan kan je een topic openen met titel: de geweldige dingen die ik heb mogen ervaren.

Het onderwerp is: Gebedsgenezing zin of onzin? Met in de Openingstopic een stuk erover uit Wikipedia.

En dat is de bedoeling dat erop wordt gereageerd.

En als jij iets vindt, dan kan je bijvoorbeeld ook even de posting(s) quoten die je bedoeld, voor de duidelijkheid. Ofzo.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 september 2011, 16:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 16:02

Quote:
THOMAS: maar ik ben niet beledigend en speel ook niet op de man, zeker niet in een groepje om één persoon onderuit te schoppen. Dat vond ik als kind al oneerlijk.Een forum mag best over flauwekul gaan en ik doe daar ook soms aan mee. Maar een zorg uitspreken over de omgang hier waardoor waardevolle bijdragen gemist worden, mag ook.

Nu doe je het weer.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 15:32

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 september 2011, 15:33
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 219 220 221 222 223 224 225 ... 235 Volgende
Pagina 222 van 235