Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 23:36
Onderwerp: Verwerken van het verleden
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik hoop dat mensen eindelijk een stuk zelfreflectie krijgen en dat was de bedoeling van mijn topic. Ik hoor alleen maar ellende en ik hoor nooit iemand zeggen, ik heb er ook een aandeel in gehad.....Zolang je je eigen rol niet onder ogen ziet, heb je geen mogelijkheid om ervan te leren denk ik. |
waarom wordt er altijd over het hoofd gezien dat er ook zijn die er helemaal geen rol in gespeeld hebben? Altijd maar aanhoren, waar twee kijven hebben twee schuld. Iedereen die je vraagt...wat was je eigen aandeel ik word er soms zo moe van....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 23:00
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik was net even in de chatbox en ik vind het gewoon triest hoe daar gepraat werd over exen......... Je hebt het over andere mensen en dat kan je ex zijn maar zit er niet zo op te schelden....weinig..... christelijk zou ik zo zeggen....... En er wordt nog om gelachen als je er wat van zegt..... Gewoon erg sneu..... Begin eens met het verwerken van jullie verleden zeg en laat de chatbox de chatbox zijn......Mij zie je daar voorlopig niet meer.....
Willemijn |
Jammer willemijn, ik heb er altijd wel bewondering voor hoe jij je verleden achter je laat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:30
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | ik kan me echter herinneren dat mevr A er een tijdje geleden heeeeeel anders over dacht..... Tja, ik heb altijd gezegd + 0 - 8 behalve skaaaaaatje dan, dat was een positieve uitzondering |
en terecht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:14
|
|
|
[quote=LEANNE226]Ik reageer wel eens ontactisch denk ik,vooral door onwetendheid en een stukje onbegrip dus ik ga dit topic volgen(van een afstandje)
Dank je Lean, voor de Quote. Enne...tact is ook mijn sterkste zijde niet, dus gewoon voorzichtig meedoen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:54
|
|
|
Naar aanleiding van het gesloten topic exen zou ik wel door willen gaan op het verwerken van het verleden. In dat topic kwamen verschillende reacties naar boven wat betreft exen, zowel positieve als negatieve. Nu is het niet mijn bedoeling om weer een topic te openen om lekker op je ex af te geven, maar waar ik benieuwd naar ben... hoe ga je er mee om, hoe verwerk je je verleden, en hoe laat je het los?
Waarom heeft de een meer last van het feit een ex te hebben dan de ander. We weten allemaal dat CM stikt van de beschadigde mensen in dat opzicht, dus een beetje tact in je reactie zou welkom zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 17:03
Onderwerp: Exen
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Chat vroeg om positieve reacties,om eindelijk eens de andere kant te horen maar dat gaat nooit lukken ben ik bang......... |
Ik ben er ook bang voor. Als er zoveel positieve dingen waren was ik nooit gescheiden. En ik denk dat dat voor velen geld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 16:54
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Iedereen die negatieven uitlatingen heeft ten aanzien over zijn/haar EX en deze denkt te moeten uiten op een Christelijke Dating-site adviseer ik hulp te zoeken bij zijn/haar Kerkraad (Pastorale hulp) en deze duivelse gedachten bij hem/haar weg te halen en zicht te laten reinigen naar Gods Woord! Het mag toch niet zo zijn dat deze web-site wordt vervuild met negatieve Goddeloze gedachten van CM leden die met zichzelf geen raad weten? Wat mij betreft mag deze topic worden .GESLOTEN...!!! |
Nou ja Gib..... Met alle respect, we zijn toch mensen? Mijn kerkeraad bestaat uit keurig getrouwde heren, die amper weten wat een ex is. Het gaat helemaal niet om duivelse gedachten. Zolang je daar nog echt mee behebt bent is het niet verstandig om op een datingsite te gaan zitten. Maar het simpel vaststellen van feiten kan toch geen kwaad?
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 9 december 2010, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 14:56
Onderwerp: Themachat
|
|
|
ALOUS961 schreef: | goed idee en zeker wat regels. Als ik zo nu en dan lees hoe dat hier toe gaat...:)
respekt en genuanceerdheid lijkt me.......is belangrijk |
wel respect!!
maar graag ongenuanceerd, en eerlijk voor je mening/standpunt, zonder de ander te veroordelen op zijn/haar ideeen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 14:52
|
|
|
[edit: het is niet de bedoeling dat we hier exen gaan neersabelen, daar is dit forum niet voor bedoeld]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 9 december 2010, 18:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 14:41
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Waar nog niet bij stil is gestaan is het volgende.
Bij een echtscheiding "deel" je de kinderen, je krijgt bezoekregelingen enz enz. Maar elke keer dat het kind naar de vader of moeder gaat, laat ze ook een vader of moeder achter. Voor het kind betekend dit in zekere zin, elke keer weer opnieuw afscheidt nemen van..... Dit zou dus wel eens van heel groot belang kunnen zijn in hun verdere leven, met het oog op de bindingsproblematiek. Maar ook de vader of moeder, zal dus elke keer afscheid moeten nemen van zoon of dochter. |
Juist dit punt is in mijn gezin aan de orde. Mijn oudste dochter heeft zeker wat last van bindingsangst, maar nog meer van verlatingsangst.
Het vertrouwen in de volwassen mens is enorm geschonden, zo erg dat ik vaker dan eens gedacht heb, was mijn ex maar dood gegaan, dat had voor de kinderen veel makkelijker geweest. Nu kan dat heel kwetsend over komen voor de weduwen/weduwnaren onder ons, maar zo is het zeker niet bedoeld. Juist door het weggaan en bedrog van haar vader, vertrouwd mijn dochter de volwassen mens niet meer, en mag ik gelukkig zijn dat ik als een van de zeldzamen haar vertrouwen weer heb. Iedere dag uit school vliegen de kinderen me om de nek alsof ze verwacht hadden me nooit meer terug te zullen zien.....Vaste vrienden/vriendinnen maken is er niet meer bij....Alles wordt als tijdelijk en dus onzeker bestempeld....wat doen sommige ouders hun kinderen aan....
Met mijn vriend is ze heel gelukkig, ze is gek op hem, evenals de andere kinderen, maar toch blijft het spoken in dat kleine achterhoofd...is het echt, is het nep, voor hoelang.... wacht maar een paar jaar, dan gaat hij er wel vandoor etc.
Ik denk dat de wordtel van de bindingsangst en verlatingsangst al in de jeugd wordt gelegd en zich ten goede of ten kwade ontwikkeld bij het opgroeien. In dat geval hebben wij als ouders daar zeker ons aandeel in.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 9 december 2010, 14:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 14:34
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | om eenvoudige reden, als een koopman hoest lieg tie al... in des koopmans hand is een bedrieglijke weegschaal,.... zeg dat niet tegen hem,dan jaag je ze op de kast, |
Hoezo bevooroordeeld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 01:42
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wow........bedankt allemaal!
Waarschijnlijk komen alle klachten uit het oor vandaan(definitieve uitslag komt volgende week),een operatie staat gepland voor volgende maand.........goed nieuws dus (euh herstel:voor hem is een operatie natuurlijk niet zulk goed nieuws maar het komt allemaal goed!) |
Vervelend voor hem, maar eigenlijk toch heel goed nieuws!
Fijn Leanne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 15:26
Onderwerp: alleen voor jonger dan 35!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ach Willemijn, wat geeft ut? IK voel me inmiddels zelfs al een beetje te oud voor dit topic! |
Ik voel met je mee Tess, Bij deze een knuff van een hoogbejaarde Jolan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 10:17
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik moet het even kwijt.......wilde het heel klein schrijven maar ach......
De geschiedenis herhaalt zich(?).......duizeligheid,trillingen in ledematen,doofheid.......vanmiddag gaat mijn vriend door de hersenscan.Ik ben hoopvol maar toch blijft het kriebelen......
Misschien willen jullie een klein beetje aan ons denken? |
zal ik zeker doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 00:03
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
BRAM677 schreef: | Oke, maar dan stel ik deze vraag. Waarom heeft Boaz dan niet die nacht gemeenschap met Ruth gehad, als dat de manier van trouwen was? Hij heeft gewacht, is met haar getrouwd in het bijzijn van anderen (even los van het lossen (haha, grappige zin)) en heeft daarna pas gemeenschap gehad met haar. Waarom deze volgorde als het ritueel geen betekenis heeft?? |
Misschien is dat antwoord simpeler als je denkt. Ruth was toen nog voor Boaz een wildvreemde vrouw, ook in die tijd was het waarschijnlijk niet de bedoeling om gemeenschap te hebben met een wild vreemde, die je om een gunst komt vragen(namelijk of hij haar wilde lossen) Ruth kwam met een andere vraag, en niet met een huwelijksaanzoek.
Bovendien stel ik niet dat sex DE manier van trouwen is.....ik zeg alleen dat ik denk dat men pas echt getrouwd is(met lichaam en ziel aan elkaar verbonden is) nadat er gemeenschap heeft plaatsgevonden.
DMV sex verbinden twee mensen zich(met GOD als getuige)lichamelijk aan elkaar, Vandaar het burgerlijk huwelijk wat voor het oog van de mensen is.
En welke van de twee dan eerst plaatsvind....ik denk dat dat niet echt van belang is. Daarom ga ik er dus ook vanuit dat sex iets tussen jou/mij, en je vaste partner is, waar je levenslang mee verder wilt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 23:42
|
|
|
BART817 schreef: | de oplossing voor jou lijkt me simpel................................. |
vertel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 23:40
|
|
|
BRAM677 schreef: | kan je de tekst waar je naar refereert hier plaatsen? maakt het een stuk makkelijker ;)
De uitleg naar jouw vraag heb ik al gegeven in mijn post over Ruth 3 en 4. Daar staat in verhaal vorm hoe een huwelijk in die tijd ging. Hieruit kunnen we dus leren dat een huwelijk in het openbaar, met getuigen en wettelijk moet zijn. Anders is het geen huwelijk volgens God. Want hoe kan seks alleen binnen een huwelijk plaats vinden, als seks het begin is van dat huwelijk? Bij seks heb je geen getuigen, het is niet openbaar en er is niets wettelijks aan... T is puur jij en je geliefde... |
de strekking van het verhaal uit ruth 3 en 4 gaat mijns inziens niet over het huwelijk, maar over het feit dat ruth gelost moest worden. Lossen was een gebruik van die tijd, welke nu niet meer voorkomt. Dat daar direct het huwelijk werd gesl;oten tussen boaz en ruth wil niet zeggen dat die manier toen gebruikelijk was aangezien d elossing centraal staat en niet het huwelijk. In dat verhaal draaide het dus om veel meer dan om een huwelijk alleen. ik denk dat dat in de tegenwoordige tijd veel meer heeft van het opmaken van je testament waarvoor je naar de notaris gaat.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op dinsdag 7 december 2010, 23:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 23:34
|
|
|
BART817 schreef: | ik lust ze rouw, als oude taart vreet ze allemaal op
dat zo wel ja , maar wat weet jij daarvan? aan wiens kant sta jij eigenlijk? |
momenteel schaam ik me jonger dan 35 te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 23:18
|
|
|
LIELIE304 schreef: | Volgens mij is Bart een beetje bang geworden voor de oudjes |
EN TERECHT
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 23:17
|
|
|
BRAM677 schreef: | ik zie dat er nogal mensen om wat uitleg vragen, mooizo! :)
ik zal m'n best doen om hier duidelijk uitleg over te geven.
Exodus 22:15-16
weer zo'n tekst waarin begrippen staan die in deze tijd niet meer gebruikt worden. Maar wat er wel duidelijk is, is dat de ongehuwde maagd verleid word vervolgens sex heeft (geen maagd meer is) maar na de "daad" nog een bruidsprijs moet betalen en met haar moet trouwen. Waarom zou dit volgens God moeten, als hij al met haar getrouwd is tijdens de "sex" (zoals jullie dat formuleren) En wat nog intressanter is, wanneer de vader van de ongehuwde maagd het huwelijk weigert, moet de man alsnog een bruidschat van een maagd betalen aangezien zijn dochter nu geen maagd meer is.
HET ENIGE WAT IK HIERUIT OP KAN MAKEN IS DAT DE BRUIDSCHAT BETAALD MOET WORDEN OMDAT DE MAAGD SEX HEEFT GEHAD, EN DUS VOOR GOD GETROUWD IS, EEN BRUIDSCHAT HOORDE ENKEL BIJ HET SAMENKOMEN VAN MAN EN VROUW BLIJKBAAR
nog een tekst
Hebreeen 13:4 (NBG)
Het intressante in deze tekst is dat er staat "hoereerders én echtbrekers. Hier kan je dus uit opmaken dat er een verschil is tussen hoerrerij en echtbreken. Wat is dit verschil? Echtbreken, dat woord kennen we tegenwoordig nog. Dit houd bijbels in dat je als gehuwde sex hebt met iemand die niet jouw man of vrouw is.
Wat is hoererij dan?
Om deze vraag te beantwoorden, en het antwoord te snappen, moet je eigenlijk snappen dat God de maker is van seksualiteit. Hij heeft het bedoeld voor man en vrouw, BINNEN het huwelijk. Hij geniet er zelfs van wanneer een gehuwd stel gemeenschap heeft, het is namelijk iets wat hij bedacht heeft, een onderdeel van Zijn schepping! Er is bij God geen mogelijkheid dat het buiten het huwelijk plaats vind. Aangezien seks alleen kan plaatsvinden binnen het door God ingestelde huwelijk. Dus, om een andere dementie te geven aan het woord hoererij: De seks die plaats vind buiten het door God ingestelde huwelijk, de seks die niet bedoeld is door God. Dát is hoererij. |
NU ZET JE HET WOORD BINNEN IN HET GROOT OM NADRUK OP TE LEGGEN. MAAR WAARSTAAT DAN DAT EEN HUWELIJK VOOR GOD GESLOTEN IS ZONDER SEXUELE GEMEENSCHAP? HET ENIGE WAT WE WEL KUNNEN VINDEN IN DE BIJBEL IS DAT JUIST DIE GEMEENSCHAP AANGEGEVEN WORDT ZLS ZIJNDE DAT MEN GETROUWD IS(ZIE OA IZAK)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:35
|
|
|
MAR907 schreef: | Precies zinga... Kinderen komen wel mee als ze zien dat hun ouder gelukkig is. Kinderen zijn gelukkig wanneer de ouders ook gelukkig zijn. |
Daar ben ik het niet mee eens Mar. Kinderen hoeven niet gelukkig te zijn als de ouder wel gelukkig is. Een ouder kan heel gelukkig met zijn/haar nieuwe partner zijn, maar dat is geen garantie dat de kinderen die nieuwe partner ook accepteren. Liefde maakt blind, en kinderen kunnen gevoelsmatig andere dingen zien/aanvoelen als de desbetreffende ouder.
Mocht alles goed gaan en van alle kanten klikken mag dat gerust als een zegen ervaren worden gezien het feit dat de onderzoeken uitwijzen dat 60% van de samengestelde gezinnen weer uit elkaar gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 17:58
|
|
|
LIELIE304 schreef: | haha! je bent wel voorspelbaar hoor maar gisteravond had ik ook al een gevoel dat ze me wilden koppelen aan een gozer. Willen ze me hier weghebben ofzo? |
Misschien zijn we bang dat je overschiet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 15:34
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
beetje te laat jolan, maar ik was met vakantie
groetjes muischje muisch |
evengoed bedankt maris, je bent er tenminste weer nu!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 11:28
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
GRACE585 schreef: | heppie hier nu ook al ' n ouwe kippedief |
nee, een fietsendief
ik ga mn tulbandje vanmiddag eens lekker samen met de juf van mn zoon opsmikkelen. Hopelijk vind ze hem zo lekker dat ze ook nog wat aardigs over zoonlief zegt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En toch weer niet, Jolan. Je wilt per slot van rekening ook nog rekening houden met je christelijke principes.....en volgens mij is eeuwig Latten niet iets wat goed is. |
ik heb er geen geronde redenen voor chat, maar persoonlijk zou ik idd niet samenwonen of in die zin blijven latten. puur gevoelsmatig is dat voor mij niet goed.
maar latten hoef je dan ook niet verplicht ongetrouwd te doen. hoeveel getrouwde schippers zijn er niet met een weekend huwelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:05
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | <table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed"><b>JOLAN931 schreef:</b></td></tr><tr><td class="quote">Nou steek die in je zak lielie. Je bent jong, een van de zeldzame - 35 hier, en dan krijg je dit!
ben benieuwd waar die dan wel over gedroomd heeft vannacht </td></tr></table>
Wat dacht je? Ouwe taarten natuurlijk!
</span> En dat dan nog wel in tweevoud |
Dat kan niet missen tess, vergeleken met Lielie istie zelf een ouwe taart
ut is mar wa je oud noem he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Natuurlijk zijn er een heleboel overwegingen, die het moeilijk maken samen verder door het leven te gaan. Maar echte liefde vindt haar weg door die moeilijkheden heen. Bindingsangst zit echter een niveau dieper, daar gaat het om vertrouwen. |
Bindingsangst zit meestal vrij diep. Toch wil ik onderscheid maken tussen 'bindingsangst'uit egoisme, of bindingsangst vanwege pijn uit het verleden. Het eerste is uiteindelijk niet mee te leven omdat die persoon uiteindelijk voor zichzelf zxal gaan en niet voor de ander, of hen samen.
Het tweede geval zind ik gevoelsmatig veel erger, maar is vaak tijdelijk, en heeft idd te maken met vertrouwen. Als je genoeg van elkaar houd, zal de een, de ander automatisch helpen deze bindingsangst te overwinnen, uit liefde voor elkaar en geduld met elkaar, ook al kan dit heel wat tijd kosten.
in het eerste geval overwint de bindingsangst, in het tweede geval de liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 08:59
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Maar het gaat niet alleen om bezittingen,ook om de mensen er omheen.......je buren,je vrienden,je collega's,waarschijnlijk heb je familie in de buurt wonen,ook dát geef je dan op.Niets in het leven is zeker....... Tuurlijk ziet het er anders uit als er kinderen in het spel zijn maar ook die willen uiteindelijk het enige waar het in het leven om gaat;dat er van ze gehouden wordt !
Iedere situatie is weer anders,ieder mens is anders.Ik klink altijd erg realistisch maar als puntje bij paaltje komt dan geef ik met liefde mijn bezittingen op voor de ander |
Ik ben het met je eens Leanne. De enige vraag die je je stellen kunt is, worden we er met zn allen gelukkiger van als we gaan samenwonen/trouwen. Zo niet , en je houd toch van elkaar, dan kan latten een handige oplossing zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 08:56
|
|
|
LIELIE304 schreef: dat is wel een mooie droom Waarom je het me vertelt: geen idee haha maar ik zal me vereerd voelen! Slaap lekker ik kruip er ook in
BART817 schreef: | o, kom jij dan in mijn droom voor?
(hë neej hé? ) |
Nou steek die in je zak lielie. Je bent jong, een van de zeldzame - 35 hier, en dan krijg je dit!
ben benieuwd waar die dan wel over gedroomd heeft vannacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 00:59
|