Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 14:01
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
LISA610 schreef: | Misschien is het al eens voorbij gekomen in dit topic (ik heb nog niet alles gelezen...). Maar goed, maakt niet uit. Toch maar even die Bijbelverzen met een kleine toelichting op hoe ik die heb gelezen (speciaal voor Chat ff uit de NBV)
a Le 18:28 anders zal het land jullie uitbraken, omdat jullie het verontreinigen zoals het volk dat er voor jullie tijd woonde werd uitgebraakt.. mmm…. Slaat niet op seks voor het huwelijk. Datzelfde geldt overigens voor heel Leviticus 18: dit beschrijft allerhande seksuele zonden c.q. onreinheid, maar over seks voor het huwelijk wordt hier niet gesproken.
b Ju 1:23 En red anderen door hen aan het vuur te ontrukken. Uw medelijden met nog weer anderen moet gepaard gaan met vrees; verafschuw zelfs de kleren die zij met hun lichaam bezoedeld hebben.
Sorry.. zie ook niets in de brief van Judas staan waarin letterlijk wordt aangegeven dat seks voor het huwelijk zondig is. Deze brief beslaat een waarschuwing tegen onbetrouwbare mensen “die de genade van onze God gebruiken als voorwendsel voor losbandigheid en die onze enige meester en Heer, Jezus Christus, verloochenen.” Nou kun je dat natuurlijk op meerdere manieren uitleggen, zeker als het gaat over seks voor het huwelijk… Maar als je de letterlijke tekst pakt staat er dus niet dat seks voor het huwelijk zondig is.
1Th 4:3-5 (plus vers 2 anders loopt het niet..) Ze worden hiertoe aangezet door huichelachtige leugenaard, die hun eigen geweten hebben dichtgeschroeid, die het huwelijk verbieden en het dwingen tot onthouding van voedsel, dat God geschapen heeft om door de gelovigen, die de waarheid kennen, onder dankzegging te worden gegeten. Opnieuw: hierin wordt niet gesproken over seks voor het huwelijk. De aanwijzigen die Paulus Timoteüs in dit Bijbelgedeelte geeft betreffen aanwijzingen voor de gemeente, doordat er blijkbaar in de gemeente zijn die een dwaalleer verkondigen door te stellen dat bepaalde zaken niet zouden mogen (trouwen, eten van bepaalde dingen), terwijl Paulus stelt dat christenen wel mogen trouwen en alles mogen eten, omdat alles wat God geschapen heeft goed is.
d Heb 13:4 Houd het huwelijk in ere, in alle omstandigheden, en houdt het echtelijke bed zuiver, want overspeligen en echtbrekers zal God veroordelen. Als je deze tekst letterlijk leest, wordt hier gesproken over seks na het huwelijk en niet op seks voor het huwelijk.
1 Co 7:7 Ik zou liever zien dat alle mensen waren zoals ik, maar iedereen heeft van God zijn eigen gave gekregen, de een deze en de ander die. Paulus doelt hierin op het feit dat hij zelf niet getrouwd was. Even later stelt hij dat weduwen en wezen beter alleen kunnen blijven zoals hij. Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, dan moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte. Dit laatste stukje wordt vaak toegepast op het thema seks voor het huwelijk. Maar wat is begeerte? Hebben we het hier over het begeren van seks… of zou het zo kunnen zijn dat het gaat over het begeren van een partner. Als je de complete tekst pakt en niet alleen een klein stukje, zegt Paulus in feite dat mensen alleen moeten blijven, maar dat ze moeten trouwen als zij dat niet kunnen opbrengen. Kortom: gaat ook niet over seks over het huwelijk, want daar wordt in letterlijke zin niets over gezegd.
Eph 5:3,4 Laat er bij u geen sprake zijn van ontucht en zedeloosheid, of van hebzucht. Deze dingen horen niet bij heiligen. Ook dubbelzinnige, oppervlakkige en platvloerse taal is ongepast – spreek liever woorden van dank. Sorry, opnieuw geen Bijbelverzen waarin letterlijk wordt gezegd dat seks voor het huwelijk niet mag. Want wat is ontucht en zedeloosheid volgens de Bijbel. Moeten we daarvoor niet terug naar Leviticus 18? En in dat geval: zie mijn eerdere opmerking daarbij…
1Co 6:18,19 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die de mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam. Ik ga mezelf niet herhalen: er wordt hier gesproken over ontucht, dus zie mijn opmerking bij Efeziërs 5: 3,4 en Leviticus 18:
Mt 5:27,28 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: Pleeg geen overspel. En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd. Ook hier gaat het niet over seks voor het huwelijk. Van overspel is sprake als je seks hebt met een ander terwijl je een partner hebt. En jongens.. volgens mij mogen jullie best genieten van het kijken naar een mooie vrouw hoor (doen wij ook als wij naar jullie kijken ha ha ha). Ook hier geldt: overspel kun je alleen plegen als je een partner hebt. Let daarbij ook op het feit dat er niet alleen wordt gesproken over kijken, maar juist ook over begeren. Denk dat dit wat hier bedoeld wordt iets verder gaat dan alleen de gedachte… “mmm daar zou ik wel eens een beschuitje mee willen eten.” Volgens mij gaat het veel meer om wat je vervolgens met die gedachte doet.. Ga je daar verder over fantaseren, dan loop je een grote kans dat het doorwerkt in de relatie met je partner en vergroot het de kans op overspel.
Eph 5:18 Bedrink u niet, want dat leidt tot uitspattingen, maar laat de Geest u vervullen. Opnieuw: dit is geen tekst waarin seks voor het huwelijk letterlijk wordt afgewezen. Er wordt niet concreet gemaakt om welke uitspattingen het gaat. En voor iedereen die denkt dat hij / zij dat glaasje wijn nu helemaal moet afzweren: Jezus dronk ook wijn, hij maakte het zelfs van water… Het gaat hier dan ook niet om een glaasje wijn voor de gezelligheid, maar juist om het feit dat iemand zich niet zodanig klem moet zuipen dat hij/zij niet meer weet wat hij/zij doet.
1 Co 15:33 Maar vergis u niet, slecht gezelschap bederft goede zeden. Ook hier wordt niet gezegd dat seks voor het huwelijk niet mag.
Dus tja… puur op de Bijbelverzen waar in de Heidelbergse Catechismus kom je in mijn ogen niet verder met een antwoord op de vraag of seks voor het huwelijk mag of niet. Ben nog steeds aan het zoeken naar een tekst in de Bijbel waaruit letterlijk blijkt dat seks na het huwelijk niet mag. En ff voor de duidelijkheid: dit zegt dus helemaal niets over hoe ik hier zelf over denk en wat ik wel of niet zou willen. Het is puur even een toelichting op de Bijbelverzen die genoemd worden in de Heidelbergse Catechismus, waar ik op dit moment dus even helemaal geen antwoord op de vraag "mag seks voor het huwelijk" in kan vinden... |
Goed zo Lisa !! Ik vind het mooi om te zien dat je de dingen ook toetst...! Ik vind het zelf een valkuil die Heidelbergse Catechismus, omdat als je als kind dat hoort denkt dat het gelijk is aan de bijbel en dat is het vind ik niet. Ik vind het te gemakkelijk om de 'zondagen' gewoon maar voor waar aan te nemen. ook de H.C. moet je toetsen of het wel waar is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 09:12
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
"Jutten" (over de verrassingen van God), door Reinier Sonneveld.
Wat een mooie stukken staan daar in !! Ik was met name heel verrast betreft het stukje, nog voor het eigenlijke boek begint...: "over imagebuilding"... fantastisch !!! Ik ben er enthousiast over !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 17 februari 2011, 09:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 09:08
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | mijn broer ligt terug op intensieve zorgen.......... |
Toch weer... onverwachts ? oeps... sterkte Marylien !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 09:06
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Up ??????????????????????????????? |
Ja up... oftewel het topic weer naar boven halen, zodat anderen kunnen zien dat er nog steeds op gereageerd wordt. (Aangezien er 1 was die het een 'beetje' in de war had gebracht...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 08:59
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | O nee he, gaan we straks met pasen ook al over FLAPPIE beginnen ... |
Hahaha, ik zie die broer van jou alweer komen met z’n kinderen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 10:18
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het enige wat je kan doen bij een posting die je absoluut niet bevalt , is de redactie inlichten. Er op ingaan heeft vaak geen zin, dat kan de boel alleen maar verergeren. |
Ik mis het topic " Wie is mijn naaste" Ik heb vanmorgen nog gereageerd maar kan het nu niet meer vinden... of zie ik het over het hoofd ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 10:00
|
|
|
Ik vind het wel raar dat na dat C.M. een slotje op het topic heeft gezet ook gelijk alle reakties verwijderd zijn.... ???
Ik plaats mijn bijdrages niet voor noppes... Juist ook omdat ik hoop dat mensen er wat van kunnen leren. grrrr...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:43
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Eindeloos boek..........echte aanrader......... maar wel heftig hoor...... |
and up
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:38
Onderwerp: Talitakumiweekend
|
|
|
PAULUS505 schreef: | Beste CM leden,
hebben jullie wel eens gehoord van Talitakumi weekends? Dit zijn weekenden die speciaal gericht zijn op innerlijke bevrijding en genezing. Ik ben daar zelf vorig jaar in Oktober naar toe gegaan en het heeft mij vrij veel goed gedaan. Het weekend wordt georganiseerd door Rooms-Katholieken, maar iedere christen van welk geloof ook is van harte welkom om deel te nemen.
Welkom op Talitakumiweekend.nl,
Wij zijn een groep mensen die, vanuit een Rooms Katholieke achtergrond, weekends organiseren en dan bidden voor genezing en bevrijding. Genezing kan zowel lichamelijk als innerlijk zijn. Talitakumi bestaat al ruim 25 jaar en er zijn veel mensen geweest die gebruik gemaakt hebben van deze mogelijkheid en rust en verlichting hebben gevonde
http://www.talitakumiweekend.nl/
Talitakumi betekent: Meisje, Ik zeg je: sta op! (Marcus 05, 41)
Wat ik mij afvraag: Worden bij jullie in de christelijke gemeenten ook zulk soort weekenden georganiseerd?
Groeten van Paulus |
hahaha... ik lees dit nu pas... Ik moest lachen omdat ik dacht dat het over de Taliet ging hier op C.M. Was toch benieuwd wat voor weekend dat dan zou zijn... maar ik loop achter g'loof ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:08
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MADED321 schreef: | Er zullen veel mensen in en uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart |
Geld verliest haar waarde, jouw waarde staat vast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:05
|
|
|
GRACE585 schreef: | Love is…
two people sharing one heart
|
and up !! (ff Hannah helpen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:02
Onderwerp: Valentijnfeest
|
|
|
HANNAH810 schreef: | even een en ander van de bestaande onderwerpen omhoog halen?? |
Ik zou ff wachten ermee, tot ie grijs is... of zich weer weet te gedragen !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 08:37
Onderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Alleen wat heeft dat te maken met privacy-schending ??
In Nederland is het recht op privacy vastgelegd in de artikelen 10 tot en met 13 van de Nederlandse Grondwet. Een belangrijk onderdeel van privacy, de verwerking van persoonsgegevens, wordt sinds 1 september 2001 voor een groot deel nader geregeld in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Voordien werd dit in de Wet persoonsregistraties (Wpr) geregeld. Naast de Wbp regelen onder meer de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, de Wet bescherming persoonsgegevens BES, de Wet basisadministraties persoonsgegevens BES en de Wet Politiegegevens de bescherming van persoonsgegevens.
De organisatie die zich met de privacy van de Nederlandse burger bezig houden is het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).
Volgens mij kun je als buitenstaander nergens op CM persoonsgegevens vinden. Ook als lid is het trouwens niet mogelijk om persoonsgegevens te vinden over iemand anders. De enige gegevens die je ziet, zijn die gegevens waarmee jezelf akkoord bent gegaan dat andere leden ze kunnen inkijken. |
Dat is dus de privacy van je persoonsgegevens ? oke, ik zag het wat breder. Het niet weten (dat hoorde ik pas later) dat het forum door iedereen gelezen kan worden en je foto kan zien had wat mij betreft wel wat duidelijker mogen zijn. (Toen ik besefte dat je de foto ook aan kon vinken zodat die i.e.g. niet te zien was heb ik dat ook gedaan).
Maar het weten dat iedereen gewoon maar mee kan kijken, zorgt er bij mij wel voor dat ik op bepaalde onderwerpen voorzichtig ben om te reageren. Niet iedereen hoeft te weten hoe ik over bepaalde (intieme) dingen denk, en omdat ik hier ook merkte dat er meer zijn vond ik het gewoon jammer. Dat vind ik bijv. het grote nadeel van "twitteren", daar kan iedereen gewoon meelezen. Ik had verwacht dat C.M. wel iets meer daar rekening mee zou houden. (Ledenwerving vind ik dan zo commercieel klinken). Volgens mij zijn er sites waarbij je wel ingelogd/ lid moet zijn om daar het forum te kunnen lezen.
Ik kan me ook indenken dat je die privacy wilt, i.v.m. je ex of wat dan ook, waar ik zelf overigens geen last van heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 01:36
Onderwerp: 'Geen kinderen voor falende ouders'
|
|
|
HANS764 schreef: | Gij kleingelovige! God bemoeit Zich niet met deze wereld!
En het is Bull shit! |
Huh ? God bemoeit zich niet met deze wereld ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 01:21
Onderwerp: wat mis je op dit moment ?
|
|
|
HENK030 schreef: | ik mis gewoon me kids om ze eens lekker tegaan knuffellen en me dochtertje te felicieteren met haar verjaardag 14 feb is ze 8 geworden dikke knuffel zal papa ook wel graag van je willen hebben dat mis ik |
Sterkte Henk...!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 16:50
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
Nog ff dit: Anita zat met haar kersverse liefde Frank in haar kamer in Utrecht, waar hij Anita's ouders ontmoette. Zijn nieuwe schoonvader had meteen een belangrijk advies voor Frank: vrouwen begrijp je toch nooit. hahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 16:33
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Ga je ons ook al verlaten Hannah ? nee toch ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:27
Onderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Het forum is inderdaad openbaar. Wij vinden ook dat deze openbaarheid de essentie van een forum is. Je moet geen dingen delen op het forum die je niet in de openbaarheid wilt hebben. Potentiële leden (waaronder jouw potentiële christelijke partner) kunnen zo zien dat ChristianMatch druk en actief is en dat nodigt uit tot lid worden (wat dus jouw kansen vergroot).
Wel kan ik als tip geven om in je profiel-instellingen aan te geven dat je niet wil dat mensen die niet zijn ingelogd je foto kunnen zien. Zo verklein je de kans dat iemand je kan herkennen enorm.
Het is verder nooit verstandig om contactgegevens op een forum te plaatsen, of deze nu wel of niet openbaar is. Verstuur persoonlijke gegevens en vertrouwelijke informatie dus altijd via een privé-bericht.
Verder zullen wij duidelijk gaan aangeven dat dit forum openbaar is. |
Dat laatste is in elk geval een verbetering, want nu klopt het niet echt dat de privacy gewaarborgd is en het veel CM-ers niet duidelijk is dat mensen die geen lid zijn toch kunnen meekijken.
Ik vind het heel jammer voor degene die juist doordat mensen van buitenaf (dat is niet alleen oud-CM-ers, maar ook mensen die nieuwsgierig zijn en er niks te zoeken hebben) mee kunnen lezen, het sommige CM-ers remt om meer open te zijn. Echt jammer !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | ZE ETEN DE PATAT NIET OP!!!!! |
hahaha Chat... Yvon had idd. beter kunnen wachten tot na het eten om de keuze bekend te maken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 12:22
|
|
|
IMKE917 schreef: | Een leuke aflevering deze keer. Ik ben wel verbaasd trouwens dat Annemiek voor Adriaan ging. Zag je hoe lastig Harry het ermee had...?? die baalde flink. Maar in het voorstukje voor volgende week zagen we al even dat zij beiden niet zo heel veel gespreksstof hadden en ze zouden telefoonnummers uitwisselen want dan KONDEN ze nog eens bellen.....wordt dus niet wat met die twee, had ze toch voor Harry moeten gaan
Wat moeten trouwens die schaatsuitslagen hier....das toppic vervuiling !! |
eh, Annemarie bedoel je zeker... Adriaan leek me wel een leuke vent, maar Harry vond ik meer bij Annemarie passen... Het lijkt erop dat ze voor de verkeerde heeft gekozen, maar ja, dat haal ik dan uit een heel kort stukje wat de volgende keer komt... afwachten maar...
Ik vermoed dat Frank zijn liefde echt gevonden heeft... ik vond het van haar (Anita) knap dat ze haar studieplannen hierdoor niet veranderde, ik vind hun het leukste stel en als voorproefje op volgende week zie je hen al zo samen dat je denkt... dat zit wel goed !!
Femke vind ikzelf een aparte... wat maakt het nou uit hoe dat bestek ligt... en om Gijsbert dan ook nog een 'boer' te noemen daarom, ik vond het niet nodig... Ik vraag me ook af waarom Femke Gijsbert's vraag niet beantwoorde, waar ze alles opborg....of had ze echt amper spullen ? ...ik vroeg me af waarom Femke eigenlijk die kast heeft met mandjes als er toch niks inzit... Maar ja, iedereen zal er wel een mening over hebben.
Ik denk niet dat ik het iets zou vinden om op die manier aan de man te komen... voor hetzelfde geldt ben je het net niet, lijkt me niet gemakkelijk als er gevoelens ontstaan voor diegene.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 14 februari 2011, 12:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 22:17
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Je doet alsof mensen, die (nog) geen relatie hebben, maar één doel in hun leven hebben. Dat mag (mocht) misschien voor jou zo zijn, maar zo steekt niet iedereen in elkaar. Zo maak je er wel een 'dating-festijn' van, wat - naar ik begrepen heb - nadrukkelijk niet de bedoeling is.
Flauwe reactie.
Sorry Hannah, dat ik heel even off-topic ga. |
idd. Marijan, mooi gezegd !! Ben het hier helemaal mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 februari 2011, 03:21
Onderwerp: relatiekeuring
|
|
|
LISA610 schreef: | Helemaal mee eens Leonard. Zodra mensen elkaar menen te moeten veranderen of zelf willen veranderen omwille van de ander, gaat het mis. Natuurlijk kan iedereen zich ontwikkelen, maar dat is echt iets anders dan veranderen. In essentie komt het erop neer dat ieder mens zijn leuke kanten heeft en ook zijn minder leuke kanten (jawel, geldt ook zeker voor mij... heb absoluut niet de behoefte om me leuker voor te doen dan ik ben.. ). Het gaat erom dat je elkaar gewoon jezelf laat zijn, dat je elkaar accepteert en respecteert. Echte liefde is onvoorwaardelijk. Dat is de liefde die Jezus ons heeft voorgeleefd. En juist dat wordt bedoeld met liefde waar het om gaat in 1 Korinthiers 13. |
Mooi stukje Lisa. Maar toch nog een vraagje... Denk je dat mensen elkaar onderling onvoorwaardelijke liefde kunnen geven ? Of is het (vaak wel) voorwaardelijk ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 21:37
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Leuk hoor, Suus! Geniet maar lekker na. Mooi dorp hè , 'k heb nog naar je uitgekeken. |
2000 berichten van jou !! waaauw...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 21:31
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Leuk hoor, Suus! Geniet maar lekker na. Mooi dorp hè , 'k heb nog naar je uitgekeken. |
haha, ik heb nog wel aan je gedacht hoor we reden langs een school en ik denken... zou Marijan hier nu lesgeven ? haha...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 21:03
|
|
|
Mijn mooiste moment ??? moeilijk hoor, er waren zoveel mooie momenten. Ik had een tante-nichtendag in Epe. Mijn tante en oom weer zien na zoveel jaren , 2 galeries bekeken, waarbij 1 niks voor me was, maar de ander erg opviel door 5 hele mooie schilderijen... ('k heb hier zeker inspiratie door gekregen) en ook nog mijn oma gezien. Kortom veel gezelligheid, een geslaagde dag !! En... natuurlijk veel foto's en camera's...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 12 februari 2011, 21:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 23:15
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | heel gelukkig moment was toen mijn broer na 6uur opereren goed ontwaakte en dat alles probleemloos verlopen is. Alle eer komt de Heer toe! (en Hij zal de dokters wel geleid hebben) |
Wat een geruststelling lijkt me dat. Fijn voor je Marylien !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 23:12
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Majaro, Robbedoes en Daniel... het ga jullie goed !!
|
|
Naar boven |
|
|