Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 18:33
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
FRANKT627 schreef: | De sint en piet zijn echt een setje. Ze vullen elkaar zo goed aan. Gelukkig leven we in een tolerante (?) maatschappij. Een multiculturele maatschappij want het zijn vooral de protestanten (die niet in heiligen geloven) die het meeste met de sint bezig zijn... |
De protestanten zien wel voordeel in de heilige Sinterklaas en dan stappen ze snel over de bezwaren heen. Dat is overigens katholieken ook niet vreemd als ik kijk naar de Nederlandse politici uit het zuiden des lands.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 17:32
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Van Harte Gefeliciteerd dan....Thomas... tIs immers je verjaardag????
Drukke dag/avond gehad.... |
Strikt genomen is de oude Sint zelfs op 6 december jarig en viert hij de dag ervoor pakjesavond he. Maar deze Sint - en de jeugd hebben zich prima vermaakt vandaag, dus ik vrees dat ik er volgend jaar weer aan vast zit...
Fijne avond allemaal, deze Sint is vanavond ook gewoon kind of zo en krijgt cadeautjes.
Sint Thomas, hobbelt door...
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 5 december 2012, 17:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:10
|
|
|
Ik ben morgen weer Sinterklaas maar vraag me af wie nog bij een bisschop op schoot durft vandaag de dag. Ik ga wel met mijn tijd mee want in mijn grote boek zit een ipad die ik overigens pas laat zien als ik de plaats des onheils weer verlaat. Ik was op mijn 23e voor het eerst Sinterklaas, ik ben groot, heb een donkere stem en doe het nu 35 jaar. Een oude man kun je ook spelen als je zelf niet meer de leeftijd voor zwarte piet heb. Ik heb drie pieten van een gymnastiekvereniging, dat geeft wat extra show als ik mijn ingestudeerde tekstimprovisaties even kwijt ben. Van te voren heb ik vaak geen zin maar het is wel dikke pret elke keer en ik vind dus ook dat de Sint moet blijven!
Thomas, ik kan niet paardrijden, oeps.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 december 2012, 21:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 12:42
Onderwerp: iemand die nieuw is op CM mailen om hen welkom te heten CM
|
|
|
ERIKA129 schreef: | eh heeft België ook een dikke van dalen want het is vast een Belgies woord |
Vlaams is gewoon Nederlands en de van Dale omvat het Nederlandstalige taalgebied zowel in Vlaanderen als in Nederland. Het is dus niet een specifiek aan Nederland gebonden woordenboek. Waar het Vlaams afwijkt van de taal in de Noordelijke Nederlanden is het daarmee dus niet bij voorbaat fout.
Thomas, eeeeh Belgische woorden?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 3 december 2012, 12:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 21:22
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
De samenleving en de wetgeving in het Oude Testament sluit totaal niet aan bij de onze. Een man die een vrouw verkracht, hoeft haar nu helemaal niet te trouwen. Het staat in de Bijbel maar geen vrouw die dat accepteert. Hoe gek het ook klinkt: die wet had in die tijd waar vrouwen geen enkel recht hadden, nog wel zin ook want haar waarde was door de ontmaagding tot nul gereduceerd in het primitieve denken van die tijd. Maar in onze samenleving gaat dat - gelukkig - niet op dat een vrouw maar met haar verkrachter moet trouwen. De gedachte alleen al zal ieder normaal mens met afschuw vervullen - dat je nog verplicht bent om met een dergelijke gewelddadige primitieveling te trouwen ook.
De gefrustreerde mannetjes die met bijbelteksten in de hand de vrouw willen onderdrukken, zouden ons als Christenen beschaamd moeten maken. Zoek een goede gedragsdeskundige als je zo denkt, of leer hoe exegese echt in elkaar zit. Dat wordt dan sowieso tijd. Aan een pastorale benadering van echtscheiding hebben mensen meer dan aan stenengooierij met bijbelteksten.
Thomas, die vindt dat je de Bijbel niet moet misbruiken om je machtsfrustraties te kunnen botvieren op vrouwen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 3 december 2012, 12:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 20:41
Onderwerp: Sometimes....
|
|
|
De mensen die roepen dat alles occult is zijn inmiddels het meest occult van allemaal. Occult wordt in het taalgebruik hier veelal verward met flauwekul zo lijkt het wel. Het is een kreet van de angstaanjagers onder de leden hier, en die hopen kennelijk dat mensen van deze kreet onder de indruk raken. Hoe noemden we dat ook al weer, woordinflatie toch?
Thomas, flauwekul is om te lachen, opgeblazen gewichtigdoenerij met onbegrepen kreten ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 16:03
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Het is toch wat Anna, dat je zoveel keren onzin moet posten om dit topic op 200 te krijgen. Er zijn gewoon meer goede dan slechte momenten...
Thomas, legt zich daar graag bij neer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 21:01
|
|
|
TINK100 schreef: | en zo zijn we weer op t punt beland van modder gooien en elkaar de grond in trappen.....joepie...
on topic: hoe verder na het eindigen van een relatie al dan niet in een scheiding of door overlijden??
ieder voor zich bepaald dat...er is verdriet, miss opluchting, bevrijding maar zeker een tijd van verwerken.... een schouder en 2 oren zijn miss nog belangrijker dan het woord van God..... |
Waar liefde is, daar is God, aan vrome praatjes zonder ziel heeft niemand wat en lege woorden troosten niet.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 1 december 2012, 21:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 19:49
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | *Geeft Shanita een zakdoekje* *troostend:* Hij komt vast binnenkort wel es weer terug joh.....
|
Zou Davids de achternaam van Pieter zijn? Zijn tante Heintje Davids vond afscheid nemen zo leuk dat ze het een keer of vier deed. Bij de laatste keer zei ze dat ze nu toch echt afscheid nam en dat was ook zo. Maar Pieter komt heus wel terug, maak je geen zorgen.
Thomas, heeft wel eens een slecht moment maar geen 200 bladzijden vol...
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 1 december 2012, 19:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 13:02
Onderwerp: iemand die nieuw is op CM mailen om hen welkom te heten CM
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik moest terug komen van visser...en ik, zo dom als ik ben, doe dat ook nog
Ik weet niet hoelang ik blijf. Ik zie dat er ook al Spaans en zo wordt geschreven op het forum en ik spreek of schrijf geen buitenlands. Ik ben maar een Belg... |
Dan ben ik Visser daar best wel erkentelijk voor...
Thomas, welkom terug en laat je niet wegjagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 12:17
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Bij jou misschien, Visser, maar hier miezert/regent het. Aan de stadsgracht was zelfs geen visser te zien. Eerst maar koffie!
Thomas, na 16 dec gaat de zon niet meer vroeger onder....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 1 december 2012, 12:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 20:02
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Zo Jans, het hijgend hert ontkomt bij jouw muziek heel mooi aan de jacht!
Voor de liefhebbers, ik schreef er al eerder over, maar deze uitvoering vind ik toch wel heel erg mooi:
http://www.youtube.com/watch?v=36Y_ztEW1NE&feature=related
De hele cd is fraai overigens...
Thomas
I think God takes pity on us and every now and then, He sends us a tiny bit of the music that angels sing, so that we can nourish our souls with beauty..
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 28 november 2012, 21:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 november 2012, 19:04
Onderwerp: Reportage over de Betteld
|
|
|
Als er moslims zijn op de Betteld, is er vast wel een fundamentalist met een bijbeltekst die dan even uitkomt, want zo zijn die jongens nu eenmaal, ook op CM:
En Abraham nam wederom een vrouw, Ketura geheten.
En na deze flodderinterpretatie mag het want het staat er toch?
Dus mannen, neem er gerust een vrouw bij, want Abraham, een man Gods, mocht het ook en het staat er toch?
Thomas, wie alleen letterlijk leest, zal de Bijbel nooit in zijn diepte zien.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 28 november 2012, 19:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 november 2012, 20:53
|
|
|
Lol
Het filmpje onder de Betteld zal je aanstaande depressie mogelijk nog verergeren, Pieter. In Amerika is alles nog heftiger want daar koppelen ze soms het geloof aan standpunten van de Republikeinse partij en zien ze welvaart als een teken dat je God op de goede wijze dient. Dubbel sneu als je arm bent dus. Jezus zal het wel niet goed begrepen hebben toen hij de verstotenen uit de samenleving het heil bracht.
Thomas, er zijn ook gewone campings waar je lekker je gang kunt gaan.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 27 november 2012, 21:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 november 2012, 20:27
|
|
|
Het kan ook anders hoor op een christelijke camping. Het is nu erg afgezwakt maar dertig jaar geleden hadden de vrijgemaakt-gereformeerden nog een soort eigen zuil, die ze de G-clubs noemden, tot een vrijgemaakte caravanclub aan toe. Ook het GPV hoorde daarbij. Ik was ooit met mijn toenmalige vrouw op fietsvakantie bij een vrijgemaakte camping, ik meende dat die het Beloofde Land heette. Ondanks dat we niet tot deze kerk behoorden, mochten we na wat vragen wel naar binnen. Tot welke kerk we behoorden en of we gehuwd waren, dat wel. Maar het was daar een avond goed toeven, gezellige kinderen die om onze tent zwierven en twee mensen die met de fiets helemaal uit Friesland kwamen en heel ver weg gingen wel interessant vonden. Niks gezeur, vriendelijke ontvangst en gezellig. Zo kan het ook, al hoorden we er formeel niet bij.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 28 november 2012, 15:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 november 2012, 22:09
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ehhhhhm..........
- zij zullen leven en OVERVLOED hebben........ - nooit heb ik de rechtvaardige verlaten gezien, nog zijn kinderen zoekend naar brood - uw brood en water zullen gewis zijn - maak u geen zorgen voor morgen, want uw hemelse Vader weet wat gij BEHOEFT. - vóór zij roepen zal Ik antwoorden - Ik heb u liefgehad toen gij nog een vijand waart - jongelingen en mannen in het geloof.... (ontwikkeling) - talenten niet begraven maar gebruiken - de uiteenzetting van de verschillende gaven; gave der barmhartigheid ed.......(erkenning)
en zo kan ik meer noemen; leg de bijbel maar eens naast de pyramide van maslow, en je staat versteld dat God idd in al onze behoeften wil voorzien!!
http://www.gertjanschop.com/modellen/piramide_van_maslow.html |
Prachtige reactie, Hannah en een intelligente associatie!
Thomas, dogmatiek leidt niet tot naastenliefde, dat lijkt maar zo.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 26 november 2012, 22:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:50
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Ik hou mij bij het volgende:
" Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zo diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest , gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen." Heb.4:12
Daar kan zelfs Yoga niet tegen op.......en laag drempelige gemeentes ook niet...... |
Persoonlijk vind ik de combinatie van een bijbeltekst en een sneer naar Willemijn, die het toch al niet makkelijk heeft, weinig smaakvol.
Thomas, die vindt dat we het Woord ook niet ijdel mogen gebruiken.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 24 november 2012, 20:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:39
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, zó heb ik er nog niet eens over nagedacht.
Ja, in veel kerken ben je als je gescheiden bent gewoon zondig(geweest), en als de partner dood is(ook al wou je wel scheiden bijvoorbeeld), ja, dan ben je in hun ogen vrij. |
In een dergelijke kerk zou ik me niet erg thuis voelen. Een beetje meer Nieuwe Testament kan geen kwaad en wat meer liefde en begrip al helemaal niet. De wetticisten zijn ongetwijfeld niet zondig en vooral zo superieur dat ze dit mogen stellen. En wie plannen maakt om de scheiding te bewerkstelligen is feitelijk al gescheiden. Als de dood van een partner dan eerder intreedt dan zou dat moreel niet meer uit moeten maken. Wetticistische schijnheiligheid. Dit gedrag maakt deze kerken tot een farizeïsche vloek in plaats van een omgeving waarin men Christus volgt.
Thomas, het lijkt wel of de liefdeloosheid in sommige kerken nog groter is dan in de seculiere samenleving.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 24 november 2012, 18:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 november 2012, 19:35
|
|
|
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/08/kijken-op-camping-de-betteld-geneest-god-te-korte-enkelbanden/
Een reportage over de Betteld, ik vraag me af wat deze documentaire bij mensen losmaakt. Het is een evangelische camping en ik moet zeggen dat ik me wel het een en ander afvraag bij het zien van dit verhaal. In hoeverre is het zuiver en in hoeverre verbalisme of uiting van een cultuur? Is er wel eens iemand geweest? De video staat onder het tweede plaatje. Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 24 november 2012, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 16:45
Onderwerp: Vreze uit angst of eerbied?
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Nee iedereen mag genieten en als mensen gelukkig zijn dan is dat niet verkeerd. Maar ken je de uitspraak: niet voor een ieder is de prijs weggelegd? |
Want een ieder die Mij aanneemt...
Thomas, de Spreker die dit zei, was niet de eerste de beste maar ik weet niet zeker of het een calvinist was.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 20 november 2012, 17:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 20:09
Onderwerp: Vreze uit angst of eerbied?
|
|
|
Wat is er mis met gelukkig zijn? Rare opvatting als je dat omdat je Christen bent ook al niet meer mag wezen. Moet je je schuldig voelen als je het goed hebt met een partner? Moet je je schuldig voelen als iets anders dan het geloof je gelukkig maakt? Wat een rare opvatting. Christendom is niet hetzelfde als somberheid en schuldgevoel over het gegeven dat je geniet. Met genieten is niks mis.
Thomas, zingt op zondag in de kerk en geniet daar vaak ook van.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 20 november 2012, 16:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 13:02
Onderwerp: Weinig geld en toch reizen?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja die OV fiets is ontzettend handig. Probeer ze er alleen bij de ns ervan te overtuigen dat ik hem op het ene station op kan halen en op het andere inleveren. maar daar willen ze nog niet aan. En dat ze betere koffie moeten verkopen in de trein dan die oploszooi die ze nu hebben. |
De koffie in de trein is lauw, slecht en lang niet altijd verkrijgbaar. Men neme een aantal cupjes koffiemelk, wat zoetjes (of suiker) mee en je koopt bij Albert Heijn of zo Nescafé Café Mokka. Dit is een klein bruin doosje met 20 sachets, een sachet per kopje. Als ervaren wandelaar heb ik altijd kokend water mee in de thermosfles. (Kan ook voor cup a soup als je onder het wandelen behoefte hebt aan iets warms en zouts.) Ik heb nooit van Nescafé gehouden maar dit smaakt prima. Voor de mensen met een meer bittere smaak is er Espresso. Heet en gelukkig niet cafeinevrij. Ik vind het niet erg om 2 euro voor een kop goede koffie in de trein te betalen maar de bagger die ze nu schenken, zou ik niemand durven presenteren, zeker niet gezien de temperatuur die het heeft. Mijn koffie (Mocca) rook zo lekker dat ik laatst met de conductrice koffie heb zitten drinken in de trein, lol. En de fiets, dat is niet anders. Je kunt nu wel een electrische halen, dat is wel mooi.
Thomas, beetje creatief denken he.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 17 november 2012, 13:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:48
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Roelande:
LOL
Ja, en als je daaraan denkt, ja, dán hoeft het al niet meer.
Die auto moet, óf voor de deur, of niet.
Ach, jammer hoor, ik had een hoop meer vrijheid met die auto. Aan de andere kant, zoveel hebben geen auto. En ja, ik heb weer mazzel, dat alles hier te lopen is zelf sociale contacten, hier in dit dorpje
En ja, voor velen zijn de Greenwheels wel weer een uitkomst, omdat ze er toevallig vlakbij wonen bijvoorbeeld.
Nou ja, ik heb weer mzzl dat ik met de fiets in de trein kan
Ja, en een grote liefde zoeken die ook een nieuwe BMW voor me koopt, ja, dat is maar aan sommigen onder ons toebehouden dat geluk |
Ik gebruik het niet maar op veel stations is er een zgn OV-fiets, dat is iets van 3,00 per dag. Dan heb je dat gesleep niet met de fiets in de trein. Ik hou daar niet zo van. Greenwheels vind ik op 10 minuten loopafstand en ik moet zeggen: eigenlijk blijkt dat ik de auto niet vaak echt nodig heb. In Maastricht stap ik uit de trein, ben na vier minuten bij de auto en een minuut later op weg naar Monschau of waar dan ook naar toe. Tegenwoordig heb je Internet in de meeste treinen dus ik kan onderweg nog op CM ook, lol. En inderdaad, wat zul je eens doen met die honderden euro's die je per maand bespaart, ook een leuk tijdverdrijf.
Thomas, alles heeft een prijs.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 1 december 2012, 09:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 november 2012, 12:55
|
|
|
Zoals ik al eerder aangaf, is het wel zo dat als je in een dorpje woont in Friesland of waar dan ook, een auto haast noodzakelijk is. Toch is de combinatie trein/greenwheelsauto op 90 stations mogelijk. Een greenwheelsauto reserveer je via je mobiel, internet of je belt op en na een minuut of drie rij je weg. Je opent de auto met je pasje en er staat er eentje op 90 stations en verder door steden verspreid. Of ze ook bij jou in de buurt staan kun je checken op greenwheels.nl Dan betaal je een huurprijs tussen de 2,50 en 4,00 per uur en 25 cent per km inclusief benzine. Je kunt ook midden in de nacht dus huren en elke greenwheelsauto daarvoor in Nederland gebruiken. Trein en auto zijn dus te combineren. Natuurlijk is dit geen oplossing als je ver van een station woont maar voor iedere stadsbewoner bruikbaar, al is greenwheels niet overal. In het westen is het net wel dichter maar het breidt zich steeds verder uit. Je merkt wel dat je een auto minder vaak nodig hebt dan je denkt.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 22:05
Onderwerp: Refoorbij?
|
|
|
Een aardige aftrap voor een discussie:
http://www.eo.nl/tv/devijfdedag/reportage/reformatorisch-opgevoed-bevrijding-of-belasting/
Het gaat over mensen die om uiteenlopende redenen de refokerken hebben verlaten.
Hoe lang hebt u nagedacht over het woord ‘Refoorbij’? “Over ‘Refoorbij’ heb ik niet lang nagedacht. In een gesprek met een andere post-refo probeerden we verschillende manieren uit om ons aan te duiden. Oud-refo’s? Post-refo’s? Ex-refo’s? In ieder geval waren we allemaal refo voorbij. Ik zocht een neutrale omschrijving. Het zijn ‘post-refo’s’ geworden. En ‘refoorbij’ was als aanduiding voor de ontmoetingsdagen in het kielzog geboren, net zo simpel als het hier beschreven staat.”
Wat hebt u met de Reformatorische traditie? Bent u zelf ook een post-refo? “Ik ben zelf een post-refo. Christelijke gereformeerd geboren en getogen. Het was een kleine wereld waarin de kerk een grote plaats had. Ik ben er uit gestapt maar raakte daarmee ook een vertrouwde sociale omgeving kwijt. In mijn studententijd kwam ik meer post-refo’s tegen, al noemde ik die toen nog niet zo. Sommigen zijn tot op de dag van vandaag mijn beste vrienden. Ik gun iedere post-refo de mogelijkheid om met mensen te reflecteren op zijn of haar reformatorische wortels.”
Thomas, de citaten komen van het Internet en zijn dus niet van mij.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 15 november 2012, 22:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 19:17
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Ik heb nog een flinke bak sla en met een uitsmijter erbij en met ook nog een mok bosbessenyoghurt red ik het wel weer vandaag.
Thomas, olijfolie valt toch mee.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 15 november 2012, 19:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 18:54
|
|
|
Wat ik eigenlijk aan wil geven is dat bij veel mensen het autogebruik zoveel kost dat je je af moet vragen of dat met een relatief laag inkomen wel verantwoord is. Het idee dat een auto er bijhoort en voor de status noodzakelijk is, vertaalt zich al snel naar buiten toe van: ik kan er echt niet zonder of een auto is duur maar alleen voor anderen en niet voor mij. De werkelijkheid is dat de kosten eigenlijk te hoog zijn en de APK met angst en beven tegemoet wordt gezien. Een auto is zonder meer prettig, daar is geen discussie over maar de prijs is vaak te hoog en als mensen eerlijk zijn niet goed op te brengen. Zoals ik al eerder schreef, het mag verlies aan status en gemak zijn, het is een winst van vaak honderden euros per maand aan inkomen. De Nederlandse economie en ook het kabinetsbeleid geven op dit moment aan dat er wel eens (een flinke) teruggang in het inkomen zou kunnen zijn de komende tijd. Veel gezinnen, zeker eenoudergezinnen, zouden wel eens financieel vast kunnen lopen. Dan is het wel eens goed na te denken of de enorme kostenpost die de auto nu eenmaal is - en echt dat is ook zo in jouw geval - niet eens kritisch bekeken kan worden. De dure benzine is het echt het geld niet, geloof me maar, ook al heet ik Thomas.
Thomas, kan rekenen maar wil het ook.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 15 november 2012, 18:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 november 2012, 14:47
|
|
|
In een eerdere bijdrage heb ik wel eens op de mogelijkheden bij NS gewezen. Omdat niet iedereen het weet en het wel eens een uitkomst zou kunnen zijn voor mensen die elkaar in het weekend bezoeken, dan wel voor alleenstaande ouders met kinderen tot twaalf jaar:
Voor 25 euro per maand reis je het hele weekend vanaf vrijdag 18.30 uur zonder verdere kosten, en kinderen tot 12 jaar kunnen gratis mee op de eigen ov-chipkaart. Het is een jaarcontract, dus je bent in een jaar 300 euro kwijt. 13 liter benzine per maand is even duur. Hoe ver kom je daar nog mee? De actie is tot 31 december. Het idee is even wennen maar het kan kan veel geld uitsparen. Je reist wel 52 weekenden voor weinig, ook handig voor uitstapjes of Pieterpadlopers! Let wel: je kunt desnoods de hele dag in de trein zitten en zo veel, ver en zo vaak reizen als je wilt. Door de week 40 procent korting buiten de spits.
Verdere informatie bij ns.nl
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 14 november 2012, 23:38
|
|
Naar boven |
|
|