ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 213 214 215 216 217 218 219 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:10
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.

HERMAN388 schreef:
Afschuwelijk om te zien.
God kan, tijdens deze dienst, oordelen.

Wie denkt je over die spreker? Is hij bezeten door de duivel?
Ik ga liever naar PKN kerk

Ja..zoiets had ik ook, dat wat jij zegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 17:48
BerichtOnderwerp: Vergeven

CHATULIEM619 schreef:
Shanita, je moet eens ophouden je eigen negatieve ervaringen als norm te stellen voor de hele kerk. En je moet niet gaan beweren dat onze gemeentes daar soepeler mee omgaan. Jij hebt te maken gehad met machtsmisbruik en dat komt in alle geledingen van de maatschappij voor.

Ik bedoel ook in alle geledingen.

Ik bedoel alleen van wat ik vaak doe als iemand die ik ken het moeilijk heeft, dan haal ik bemoedigende dingen van het geloof erbij.

Even los of dat die persoon wel of niet gelooft.

Nou, dat hoef je in zo'n lotgenoten groep niet te doen bij iemand, want dat werkt averechts. Dat viel me op en meer niet.

Er zitten daar mensen, en niet iedereen, die allergisch voor het woord 'God' zijn. die dan meteen heel boos worden.

Nou zijn die mensen natuurlijk niet verloren, want God wéét hoe dat komt.
Want God is rechtvaardig.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 17:38

CROSSROAD317 schreef:
Leuk en aardig, maar kom eens met feiten ...

Als je zegt "blijkt dat het daar mogelijk nog vaker voorkomt" dan zou ik graag daarvan de feiten willen zien. Nu leg je een grote beschuldiging neer bij "christenen" als groep. Twijfelende smiley

Ik heb nu even geen zin om naar feiten en cijfers te googelen.

Ik heb het niet over 'christenen' als groep. Waarom zou ik.

Juist niet.
Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 17:35

LEANNE226 schreef:
Jammer dat je het zo opvat maar dat is een verschil van mening,dat laten we maar zo heKnipoog smiley

Maar Shanita,en dit zeg ik echt niet omdat ik belerend wil zijn,het forum van CM is openbaar,iedereen op internet kan het hele forum lezen zonder ooit in te loggen!!(en ook je foto zien als je dat toestaat aan CM)

Hoi, dan heb ik jou ook verkeerd opgevat, mijn excuses!!!!

Bedankt voor je bezorgdheid!

Iedereen kan het lezen zonder ooit in te loggen.
Dat weet ik, als je een woord intypt op google, wat ook hier voorkomt.
Of gewoon al ze christianmatch intypen.

Daar hield ik rekening mee.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 17:07

Komt nog bij, dat veel mensen in die diensten vaak geen eigen huizen hebben, om wat voor een reden dan ook. Niet allemaal natuurlijk.

Dan zitten ze in huizen van zo'n 'kerk' en zijn derhalve verplicht dit soort 'diensten' mee te moeten maken. Want ze kunnen niet naar hun eigen huis, ze zijn afhankelijk....

Dat is niet overal zo, dat ze geen eigen huis hebben, maar dat komt veel voor.

En dit forum heet 'christelijk leven'. daar komen deze uitwassen ook in voor.
Want ze doen deze dingen in God's naam.

Kijk, ik kan hier wel vrolijke filmpjes neerzetten ;)

Maar daar kijk ik al de hele dag naar. Zit ergens op te wachten hier.

Ik heb deze dingen meerdere malen in verschillende kerken meegemaakt, werd er compleet onwel van. maar ik had wel na een paar jaar door dat dít niet van God kan zijn.

Ik kwam er niet elke week, maar onregelmatig, al met al, voordat ik het doorhad dat dit niets met God van doen had, was ik er al té vaak geweest...En buiten dat ik compleet onwel werd, heeft 't mij beschadigd.
(kijk, ik ben onkerkelijk opgegroeid, dus ik wist niet beter).

En anderen.. die regelmatig weer een paar weekjes op de 'gesloten' mogen, compleet door gedraaid door deze waanzin voor de rest van hun leven....

En nu ik toch bezig ben: de profetieën....Ik nam een keer een hele goede vriend mee, naar zo'n dienst. en ze doen ook van profetie´s uitspreken over mensen ... die ze dan aanwijzen of bij naam noemen als ze die kennen.

Dat was zo´n ongelofelijke onzin, ik schaamde me rot voor die persoon die ik meenam, plaatsvervangende schaamte. (Ik had voordat ik hem meenam zoiets van misschien gaat hij ook wel geloven....)

Ik heb één profetie onthouden: "Je bent een fiets, maar je wordt een auto." Het was zó overduidelijk dat het doorgestoken kaart was....

Dit filmpje is gemaakt, na een preek, uitspreken van 'profetie's', zingen enzovoort. Dan zegt de voorganger dat mensen die het moeilijk hebben naar voren mogen komen....en dan zie filmpje......

Ik wil mensen waarschuwen.

En verder, schud ik het van mij af, en ga ik héérlijk weer naar buiten.

Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 oktober 2011, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 16:05

ERIKA129 schreef:
Wordt compleet onwel van deze hysterie Zieke smiley
Dat is ook de normale reaktie.

Kan je nagaan, dit gebeurd in de achtertuin in Nederland. en dan niet eens zo ver van mijn huis...Op verschillende locatie's

Het begint gewoon met een kerkdienst, dus achter die mensen die zo gek doen, zitten gewoon honderden mensen op stoelen. Achterin kan je niet eens zien wat er voorin zich afspeelt, alleen horen. Vaak is er ook eerst gezongen en een preek geweest, alvorens mensen naar voren worden geroepen, en dan zie filmpje...

En deze mensen zijn al zover, dat ze het niet meer zien. en dingen heel normaal vinden waar een normaal iemand onwel van wordt...

Ik ben nog niet zó lang geleden in dezelfde soort 'diensten' als op het filmpje geweest.(niet meegedaan).

Als er maar lang genoeg tegen iemand gezegd wordt dat dat de manier is hoe God werkt, en je weet niet beter, bent labiel, dan kan het zijn, dat iemand ook nog gaat denken dat God echt zo werkt. Wel tegen z'n zin, en als een robot, kan iemand dat geloven.

Maar het zijn toch echte gewone Nederlanders, in Nederland, die daar zijn, in dat filmpje...Het is niet in een of ander achterlijk land heel ver hier vandaan...En dan in de naam van God....

Ik vind dat gevaarlijk....

En nu, met youtube, is het ook voor iedereen zichtbaar. Hoe gestoord het daar aan toe gaat.

Er zitten erg veel godsdienstwaanzinnigen in de ggz, Geestelijk gezondheidszorg. Ofwel, de geestelijke gezondheidszorg vaart er wel bij...

Jou reaktie is logisch.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 oktober 2011, 16:22
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:27

CROSSROAD317 schreef:
Gelukkig maar dat je in je "eigen" topic als eerste off-topic gaat ...
zo belangrijk is het onderwerp dus voor je ... Smiley die vol vragen zit

Dat dit soort diensten in Nederland bestaan is meer uitzondering dan regel, snap dan ook niet goed met welke gedachte je deze onzin plaatst .. Als het als waarschuwing voor ... nu maak je mensen nieuwsgierig, gaan ze kijken, terwijl je niet weet hoe het op hun overkomt ...

Ik ga nog maar ff een een Donald Duck lezen, misschien heeft magica wel weer een verhaaltje ...

Het onderwerp is belangrijk.
Maar het is ook een gebod om aan goede dingen te denken. Vandaar ff off-topic.

Inderdaad, deze (waan)onzin....

En als waarschuwing, je kan het beter eerst zien, dan dat je er zonder het te weten heengaat, en je zal maar niet beter weten....en wat labiel zijn...en erin meegesleurd worden.....

En dat weegt zwaarder voor mij, dan dat ik niet weet hoe het op iemand overkomt.
Ach, en zo moeilijk is het niet, voor mij te raden hoe dat op iemand overkomt, zo'n filmpje. Schokkend kwam het op mij over, om het op film te zien na zoveel jaar....
Er zijn hier toch geen kinderen onder de 18 aanwezig?

Ik had jaren geleden, toen ik daarmee in aanraking was gekomen toch wel het idee dat het géén uitzondering is. Vándaar...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 oktober 2011, 14:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:58

GERRIT084 schreef:
En hoe zit het met me Donald dukkies Smiley die vol vragen zit

Ik zal eens kijken bij een vriend van mij. Die heeft banden vol met dat soort dingen. Échte eerste drukken..

:)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:55

GERRIT084 schreef:
doe maar per post, en dan het liefst, de eerste druk
Verlegen lachende smiley

Ja, die zijn het leukste, en dan in het originele Engels en niet in het Nederlands nagesynchroniseerd

Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:47

GERRIT084 schreef:
Tja, onbekend maakt onbemind, het is maar een klein stukje, en het begint meteen met die schreeuw praktijken, je weet de voorgeschiedenis niet, dus elk weldenkend mens zet het gelijk uit. Ik zie de meerwaarde niet zo, om zoiets te plaatsen. Je kan overal bij elke beleving wel iets negatiefs plaatsen, maar dat hoeft dan niet perse godsdienstwaanzin te zijn!

De voorgeschiedenis is gewoon dat ze eerst, gewoon een tijd opwekkingsliedjes zingen, alsof er niets aan de hand is.

Dusz je denk aanvankelijk dat je in een gewone kerkdienst zit.

En daarna mogen mensen die problemen hebben gaan staan vooraan.
Met de mededeling dat er dan voor ze gebeden wordt.
En daarna begint die Nigeriaan te schreeuwen, op te zwepen, te beïnvloeden...

En daarna: zie het filmpje

Ik denk dat dit gefilmd is door iemand met een mobieltje zodat het niet opviel dat er werd gefilmd.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 oktober 2011, 13:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:37

GERRIT084 schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat je het al opzoekt, laat staan er naar kijkt. Na 2 minuten wist ik al genoeg, 1 paracetemol voor me koppijn, en nooit meer naar kijken.

Ik kwam het toevallig een keer tegen op internet,

en,

Omdat dit heel vaak, en overal voorkomt in Nederland!

En daar ook (gehersenspoelde)christenen tussen zitten...

Dus ik wil waarschuwen, en ogen openen, je weet maar nooit, misschien zit er hier op deze site ook wel iemand....

(Ik wil jou wel een paar leuke Donald Duck filmpjes sturen hoor ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:25

GERRIT084 schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat je het al opzoekt, laat staan er naar kijkt. Na 2 minuten wist ik al genoeg, 1 paracetemol voor me koppijn, en nooit meer naar kijken.

Kan je nagaan, jij hebt na één minuut al hoofdpijn.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:24

En zo gaan ze nog uren door.

Stel, je bent pas gelovig, en je zit daar en je weet niet beter.

Kan je echt wel van in de war raken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:11

http://www.youtube.com/watch?v=jKONQ8WaVHM

Nou, dit soort zaken vind ik dat het mensen kan beschadigen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:06
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

LEANNE: (ik zal verder zwijgen en de auto gaan soppen)

Dat lijkt me een goed idee!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 12:31

HERMAN388 schreef:
Het wordt beter met je Erika Verlegen lachende smiley

Knuffel van je oom en tante Knipoog smiley

Dit vind ik gewoon een twee keer domme reaktie, Herman.

@#$
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 12:11

En weet je wat ik dan zo erg vind. Ik was op mijn 18de gelovig geworden.
Blijkt dat het daar zo mogelijk nog vaker voorkomt...En..dat zijn alleen de gevallen die boven water komen. Wat dacht je van de gevallen die nooit aan het licht komen. In ieder geval niet bij de mensen. Ja, dat weet ik van lotgenotengroepen. die meisjes/vrouwen willen helemaal niets meer met geloof te maken hebben. en kunnen het woord God niet aanhoren.

Ik zeg wel steeds vrouwen, maar je kan net zo goed mannen zeggen even voor de zekerheid.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 oktober 2011, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 12:07

MARISKA601 schreef:
Ik weet van 1 oud predikant, nadat het bekend werd , in 2005, dat hij 1 van zijn kinderen seksueel had misbruikt, uit het ambt gezet.

Gevangenisstraf heeft hij schijnbaar niet gekregen, of misschien een hele lichte straf,want op internet kon ik vinden dat een gemeente een voorstel had gedaan in 2010, om hem als griffier daar aan te stellen.

Zijn kind heeft levenslang en hij?

Ja, het is een epidemie. En je mag er niets over zeggen. Kijk maar naar de reaktie vlak boven je...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 11:48

Zijn jullie familie dan?

Dit is off-topic Heman.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 oktober 2011, 12:02
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 11:35

LEANNE226 schreef:
Heel fijn(!!!) dat je veel hebt aan het vertellen van je verhaal maar je moet wel beseffen dat dit een ontmoetings/datingsite is,geen therapieruimte.De positieve verhalen doen je pijn maar je kunt niet weten wat er zich in het leven van de anderen afspeelde of nog afspeelt simpelweg omdat niet iedereen hier zijn verhaal wil doen,ga nooit op 1 zinnetje af en laat ieder zijn eigen mening hebben.
Ik kom nu vast ook bits over maar zeg het voor je eigen bescherming,dit forum is openbaar,iedereen op internet kan je verhaal lezen.......

Nu even in het algemeen;Ik begrijp de negatieve reacties ook wel,ik kom hier al langere tijd,zie mensen eerst klagen dat ze geen relatie kunnen krijgen,vervolgens hun nieuwe vriend/vriendin ophemelen en als de relatie uit is weer(op het forum) afkraken Zieke smiley

Ik vind jou toch wel behoorlijk sarcastisch. Hier zit ook helemaal geen waarschuwing in. Dat 'iedereen' mijn verhaal kan lezen, je dacht toch zeker niet dat ik zo stom ben, om ook nog eens op Hyves en Facebook enzovoort te gaan zitten.

Maar ja, dit komt mij niet over als een waarschuwing, meer als spottend:
Quote:
LEANNE maar je moet wel beseffen dat dit een ontmoetings/datingsite is,geen therapieruimte.

Kijk, dit hier stoort me(de rest van je verhaal raakt kant nog wal).
Je neemt aan dat dit soort dingen in een therapieruimte worden gezegd....

En ik moet niets.

En ik ben niet wat ik heb meegemaakt.

Zo, dat lucht op.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 oktober 2011, 11:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 11:21

Over die docu.

Met die volwassen vrouw had ik wel eventjes zoiets van dat ze wel volwassen is.

Maar dat meisje vond ik veel erger, die van haar negende tot en met haar elfde was verkracht door haar vader, die ook een functie had in de kerk.

En toen het bij de ouderlingen bekend was, toen moest ze vergeven en die vader moest dan die vergeving accepteren en haar een 'knuffel' geven en daar was alles mee gedaan en gezegd.

Ja, dat kwam meteen na die vrouw. die vrouw had ook een vervormde stem en onherkenbaar. Dat meisje/jonge vrouw, die was ook onherkenbaar, wel met haar eigen stem.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 oktober 2011, 11:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 19:17

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens.
Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt......
Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal......
En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren.....

Vaak, bijna altijd is het dan ook nog eens een keertje zo, dat áls de dader om vergeving vraagt, hij dat doet, omdat het niet anders kan, en hij er voordeel bij heeft.....

Dat men erachter is gekomen en hij moet wel, zoiets.

Gemeen. Ik ga die docu van gisteren even bekijken vanavond.

Veel daders, als ze de kans krijgen, maken een verhaal dat 'ze' alles verzonnen heeft, omdat ze (bijvoorbeeld) geestelijk ziek is. Terwijl dat juist andersom is. En dan gaan veel daders dat zélf geloven, hun eigen leugens. (narcisten).
---
Ik ben blij met deze site, mede doordat het zo vaak over het geloof en God gaat. Want ik voel dat God mij steunt en helpt!!!!! En het is bemoedigend om steeds over God te lezen. zelfs als ik het er nu en dan niet helemaal mee eens ben.

Wat iets heel anders is dan God wel eventjes al je problemen in een seconde wegneemt als er voor je gebeden wordt. en als dat niet zo is, dan is er iets mis met je geloof.....Zoals het op mij overkwam toen ik pas gelovig was, niets van de bijbel of het geloof afwist.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 19:01
BerichtOnderwerp: Is God aanbidden bijbels of niet?

Ja, die gaat zo: ontwaakt gij die slaapt en sta op uit de doden en laat Christus over u lichten, zoiets.
Ik zal de tekst een keer opzoeken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:25

HERMAN388 schreef:
Weet je dat vele mensen slapen in de kerk
De woorden komen bij ene oor in en dan weer bij de andere oor uit.
Wakker zijn ze niet.

Jezus zegt duidelijk: Ontwaak, u die slaapt..........Efeze 5:14

Ik viel ook altijd in slaap, dan hoorde ik de eerste twee zinnen en dan wist ik al precies waar het de komende twee uur over zou gaan....(dit was alleen bij sommige gemeentes). als ik dan naar zo'n gemeente ging, die in een echt kerkgebouw zaten, dan ging ik vast ergens zitten, waar er niemand voor mij zat. zodat ik mijn hoofd op mijn armen op de rugleuning van het bankje voor mij kon zetten.

In een schoolgebouwtje ofzo, met gewone stoeltjes, dan had ik het echt moeilijk.....dan zat ik weleens wanhopig naar buiten te kijken, van zou ik er gewoon van doorgaan of niet..? Ja, na drie kwartier zingen nog eens twee uur luisteren naar iets wat ik zovaak heb gehoord, dat ik het allang uit mijn hoofd ken....
Of met een of meerdere variaties, die ik ook allang wist....
Slapende smiley Slapende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 30 september 2011, 15:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 15:13

JOSINA022 schreef:
Heb nog ff een vraag: Ik heb wel eens gezien dat er gebruik gemaakt wordt van vlaggen en dat er o.a. gevlagd wordt tijdens de aanbidding in een dienst.

Klopt dat en wat is de betekenis daarachter?

Voor zover ík weet geen betekenis. vinden ze gewoon leuk, op de maat met zo'n vlaggetje, niet meer en niet minder.

Geef mij maar gewoon een dienst waar er psalmen worden gezongen, en niet zelf bedachte liedjes.

Ik ga denk ik weer naar de kerk. de katholieke kerk. Atijd goede preken vind ik.

En ik kom er ook altijd bekenden tegen, zit in het centrum namelijk.

Het leuke, onder andere, van de katholieke kerk is, vind ik, dat overal, in heel Nederland, elke zondag de preek over hetzelfde gaat.

Eerst dacht ik van gewoon toeval, als ik een katholieke dienst had gezien op tv, en een vriend van mij was naar een katholieke dienst geweest. en het ging over precies hetzelfde.

Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 30 september 2011, 15:16
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:43
BerichtOnderwerp: Euthanasie

MARIA576 schreef:
Mijn broer heeft meermaals gevraagd aan mij en de artsen om zijn leven te beëindigen. Ik kan je niet uitleggen hóé moeilijk zoiets is. Enerzijds heb ik God gesméékt om hem thuis te halen, anderzijds sprak ik mijn broer weer moed in. Toch denk ik nu vaak: 'waarom deed ik dat eigenlijk? Héb ik wel écht naar hem geluisterd, of was het..omdat IK er nog niet klaar voor was mijn broer te moeten missen?' Als ik lef had gehad...had ik naar hem geluisterd.

Ook...had ik eens een vriend. Hij belde me na lange tijd weer op..en vroeg me vergeving voor alles wat hij in het verleden verkeerd had gedaan. Ik was verbaasd en zei dat Ik degene was die fouten had gemaakt.
Een week later...was hij dood. Van 22 hoog gesprongen, van de flat van zijn oma. Hij was in de war, psychisch ziek....moet ik dan geloven dat God dát niet weet? Had hij niet begraven mogen worden? (gelukkig hebben we mét elkaar afscheid van hem genomen..en hem naar zijn laatste rustplaats op aarde gebracht!)
Ik troost me met de gedachte dat God wel degelijk op de hoogte was van zijn geestelijke toestand en ziekte...en wát de mensen ook zeggen? Ik denk dat hij bij God is.

Ja, net zo goed als het lichaam beschadigd kan worden door bijvoorbeeld teveel drankgebruik, teveel roken of met volle vaart recht tegen een spar op skiën, enzovoort. Zo kan de geest ook worden beschadigd door misbruik, mishandeling, ziekte, verlies van een dierbare, enzovoort.

Eigenlijk is zelfmoord een manier om van de ondraaglijke pijn af te komen en niet per se altijd dat men niet verder wil leven...Die pijn moet nú stoppen...zou er een alternatief op dat moment zijn, bijvoorbeeld iemand die langskomt met echt goed nieuws(dit is een voorbeeld), en dat zou de pijn verminderen, zou iemand er ook vanaf kunnen zien om zelfmoord te plegen.

Het is ook vaak dat men al heel lang met de gedachte loopt, en gewoon een moment afwacht. Er is altijd sprake van ondraaglijk lijden.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 30 september 2011, 14:45
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:46

CROSSROAD: Vaak zien ze dat als enige mogelijkheid ... of willen heel veel van die mensen zich niet laten helpen? In Nederland is goed medische / deskundige kennis aanwezig waar iedereen aanspraak op kan maken.

Iedereen wil hulp. Dat is niet mogelijk , lange wachttijden, Nederland en de wereld wordt steeds zieker. dus, zeker met de bezuinigingen wordt er geschifd, van die wel en die niet.

Ik had ook heel veel moeite moeten doen, en dan heb ik het over 20 jaar geleden. hulpverlening wou niet geloven dat ik iets 'had' omdat ik zo goed overkwam....

Ik ken iemand die is heel gelovig, knappe gozer, jaar of 40, had een hele belangrijke en bekende christelijke instelling in Dordrecht afgemaakt, waarvan ik de naam niet noem.

Toch is tie van 5 hoog naar beneden gesprongen.

Het kan zijn, dat niemand meer kan doordringen.

CROSSROAD: Dit is een fabeltje wat je hier schrijft ... Tuurlijk kunnen ze doen alsof er niets aan de hand is, maar dat is toch een keuze die ze zelf maken ??? Weigeren om te laten merken dat er iets niet in orde is met jezelf, is toch een bewuste keuze, een bewuste weigering om de hulp in te roepen van je naasten ...

Dat is geen keuze, ze raken steeds meer contact met zichzelf kwijt, in een depressie....en als iemand alles heeft, dan wordt ie vaak niet serieus genomen..En vaak lukt het niet meer om over te brengen aan anderen hoe men zich voelt, hoe men er werkelijk aan toe is. Een soort onmacht

Niemand gaat, zomaar even voor de lol, van een flat van 5 hoog afspringen als tie nog keuzes heeft hoor! Of even een handjevol pillen nemen. Nee, ik voel wel mee met die mensen, of ze nu al dood(hemel) zijn of nog hier.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 30 september 2011, 13:47
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:28
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

Gewijzigd, had een verkeerde smiley neergezet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 11:26

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind je ook meten met twee maten. Je gaat er te gemakkelijk van uit dat iemand met een depressie er niks aan kan doen en dat we daarom zelfmoord maar goed moeten keuren.
We hebben echter uitstekende anti psychotica. Maar vaak is men te eigenwijs die in te nemen. Zelfmoord is ook een keuze, en de keuze gaat er vaak aan vooraf. Eerlijk gezegd heb ik voor die mensen weinig respect...

Zelfmoord hoeft geen keuze te zijn. Vaak zien 'ze' dat als enige mogelijkheid.
Geeft dus aan hoe groot het lijden moet zijn (geweest).

Eigenwijs is juist een goede eigenschap. Dat betekend dat je zélf na kan denken.

Dat kunnen die mensen niet meer. Die zijn bijvoorbeeld al zo lang depressief. Ze kunnen wel als een robot 'doen alsof'. daarom weten de naaste dat lang niet altijd dat zoiets kan gebeuren.
Maar ze zijn het contact met hun 'zelf' helemaal kwijt.

Dat is juist nog veel erger als gewoon doodgaan(naar de hemel gaan).

Het verdriet om zo iemand is wel anders, omdat je weet dat hij dat zelf heeft gewild...denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:23
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

CHATULIEM619 schreef:
Zo Nathanya, eigenlijk denken we hetzelfde. En ook in persoonlijk contact is het een veelgehoorde klacht. Tja, als ze niet goed NL kunnen, moet ik dan maar al mn films weggooien die niet ondertiteld zijn? Ik kijk hier meer naar Engelstalige zenders dan NL, dan kan ik dat dus ook niet meer doen. Die schotels en tuners kan ik dan maar verkopen...pfff...

Je kan ook gewoon nóg een tv kopen Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 30 september 2011, 13:27
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 213 214 215 216 217 218 219 ... 235 Volgende
Pagina 216 van 235