ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 212 213 214 215 216 217 218 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 01:17
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.

ZEELAND736 schreef:
Ik heb nu -pas het filmpje bekeken...

Zonde van je tijd mensen om er hier zoveel aandacht aan te geven...!!!

Inderdaad!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 00:25

Quote:
Maryan: Gisteravond bij P&W ging het ook over godsdienstwaanzin, 'k heb alleen de aankondiging gezien. Het kan op mij ook overkomen als een aanval op oprechte christenen, die hier helemaal niks mee te maken hebben. De 'buitenwereld' verwart dit nog weleens.

Gisteren bij Pauw en Witteman ging het over de Noorse Broeders ook een sekte. die al veel langer bekend is.

Het kan bij jou over komen als een aanval op oprechte christenen. Ik wil gewoon mensen waarschuwen, christenen, atheïsten enzovoort, dat sektes niet van God zijn en niets van doen hebben met het Christelijk geloof.
en er niet te lang in blijven hangen in sektes, zoals ik deed....want ook in sektes kunnen christenen zitten, ze worden alleen misleid, en dat vind ik heel erg...
Want ook al doe je niet mee met dingen, je kan behoorlijk veel schade oplopen. als je dingen die niet van God zijn, ziet als dingen die wel van God zijn.

En ook voor de ongelovigen: Het geloof is zo mooi, en sektes bestaan jammer genoeg, en ze verpesten het voor de gewone kerken.

Oprechte christenen zeg je...Houdt christen zijn niet in, dát je oprecht bent...
Is dat wat jij zegt, niet zoiets als 'nat' water, 'oprechte' christenen...

In ieder geval ik ben heel duidelijk hier, wat betreft dit onderwerp, namelijk sektes. En ik schrijf over een sekte, opdat de buitenwereld dat niet verward met het christelijke geloof!!

Die Noorse Broeders zijn ook heel erg misleidend, ze noemen zichzelf "De Christelijke Gemeente Nederland", in Nederland. Dat is misleidend, om je zo te noemen als je een sekte bent!!En hoe meer er over sektes bekend wordt in Nederland, hoe beter!!!!!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 6 oktober 2011, 01:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:17

MARYAN401 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens! Helaas associëren mensen, die niets/weinig met het geloof hebben, het er vaak wel mee. Dat vind ik wel eens jammer. Gisteravond bij P&W ging het ook over godsdienstwaanzin, 'k heb alleen de aankondiging gezien. Het kan op mij ook overkomen als een aanval op oprechte christenen, die hier helemaal niks mee te maken hebben. De 'buitenwereld' verwart dit nog weleens. Maar ieder zijn manier hoor! De een waarschuwt liever, kan ook voortkomen vanuit een bepaalde ervaring. Een ander laat iets zien op een andere manier.

MARYAN401 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens! Helaas associëren mensen, die niets/weinig met het geloof hebben, het er vaak wel mee.

Juist. en daarom zet ik het onderwerp hier neer. zodat ze de waarheid kunnen zien, dat dít niets met het geloof van doen heeft.

Quote:
Het kan op mij ook overkomen als een aanval op oprechte christenen, die hier helemaal niks mee te maken hebben.

Het is duidelijk, al na de 2de posting dat dat juist niet zo is.

Quote:
De 'buitenwereld' verwart dit nog weleens.

Vandaar dit filmpje!

Quote:
De een waarschuwt liever, kan ook voortkomen vanuit een bepaalde ervaring.

Inderdaad. in de eerste paar jaar dat ik gelovig was, daarvan kan ik nu vijf namen van dit soort 'groepen' opnoemen. Dan heb ik het niet over de 'groepen' waarvan ik nu de naam even niet weet, even niet op de naam kan komen...Dus, mijn mening, ik vind het niet zeldzaam...

Quote:
Een ander laat iets zien op een andere manier.

Ik zou niet weten, hoe ik dít, op een ándere manier, moet laten zien.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:47

MARYAN401 schreef:
En daar is alles wel perfect? En dit filmpje gaat m.i. niet over een kerk, maar over een sektarische - onder het mom van christelijk(?) - gemeenschap.
Dit zijn zeldzame excessen, 'k geloof best dat dit voorkomt. 'k Weet alleen niet goed wat ik er mee moet. Je kunt er mensen mee waarschuwen, maar ook mensen - net tot geloof gekomen - mee afschrikken. Die zitten misschien ook wel op CM.
'k Heb zelf meer met een topic, die de positieve kant van geloven laat zien. Daar zijn ook vast filmpjes over te vinden.

Zeldzaam. Wat is zeldzaam. drie op de tien. of één op de tien, of....

Ik waarschuw zelf liever mensen eerst, dan dat ze worden afgeschrikt, zónder waarschuwing.

Wat het filmpje laat zien, is geen negatieve kant van het geloof, het heeft helemaal niets met het geloof te maken....

Het geloof heeft namelijk geen negatieve kanten.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:38
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

THOMAS968 schreef:
De zin was meer overdrachtelijk, lol.

Mijn standpunt over afwassen staat overigens zelfs in mijn profiel:

Ik hou niet zo van femina-getuigen. Zoek je een man die vreugdevol vanachter zijn schort opkijkt als je hem complimenteert dat hij zo mooi afgewassen heeft? Zoek vooral verder!

Thomas, heeft na de scheiding de afwasmachine gehouden.

Vreugdevol lekker koken....???? Schort hoéft niet...

Dan was ik.....eh, dan doe ik de afwasmachine wel vullen!

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:49
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

LEANNE226 schreef:
Wow,dit moet wel een heeeeeeeel mooi moment geweest zijn voor deze vrouw........ze kreeg een zgn. CI en kon voor het eerst horen ........

http://www.youtube.com/watch?v=LsOo3jzkhYA&feature=player_embedded

Ja, dat lijkt me ook heel raar hoor, als je jezelf voor de 1ste keer zou horen...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:46

Gefeliciteerd!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:24

LEANNE226 schreef:
Vanmiddag na vijven wordt mijn mooiste moment,dan word ik nl. gebeld dat ik vandaag in 1x voor al mijn toetsen geslaagd ben..........eg woar Clown smiley

Maar dromen zijn bedrog dus ik ga mn best doen en als ik hopeloos faal dan kom ik hier uitjanken,deal? Knipoog smiley

Wat spannend...!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 21:08
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

CHATULIEM619 schreef:
Als God werkt, staat de duivel na afloop echt niet stil. Zelfs de wonderen van Jezus waren omstreden. Lees eens Joh. 9, dan zien we dat een genezen blinde door medegelovigen afgekraakt werd. Maar de vraag blijft: geneest God vandaag? En dat gebeurt nog steeds. Ik vond het verhaal van Jolan heel treffend. En zo zijn er heel veel voorbeelden te vinden. En je kunt iets zeggen over die mevrouw, maar ze is wel genezen. Ik heb zelf gezien dat iemand die naast me zat opeens niet meer door haar bril kon kijken. Ze had een ziekte aan haar ogen, waarbij ze zeker blind van zou geworden zijn. Maar ze kon haar bril afzetten en kon gewoon zien. Deze vrouw kende ik persoonlijk en nu 30 jaar later kan ze nog steeds zien....
Zelf ga ik ervan uit, dat het goed is voor iedere zieke te bidden. En ik geloof ook dat er genezingen zullen komen als wij gaan bidden...eenvoudig geloven, aanvaarden is misschien het moeilijkste wat er is.

Quote:
Ze had een ziekte aan haar ogen, waarbij ze zeker blind van zou geworden zijn.
Het moet zijn: ze had een ziekte aan haar ogen waar ze zeker blind van zou geworden zijn. en niet 'waarbij'

Quote:
Deze vrouw kende ik persoonlijk en nu 30 jaar later kan ze nog steeds zien....
Het moet zijn: Deze vrouw kon ik persoonlijk. Verleden tijd ook, dus hoe kan je weten dat ze nog steeds kan zien?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 4 oktober 2011, 21:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 20:30
BerichtOnderwerp: Vergeven

ERIKA129 schreef:
Waarom stel jij altijd van die moeilijke vragen Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley
Denk omdat hij toch een voorbeeld functie heeft!
Hoe kan zoiemand nu op huisbezoek gaan bij een man die zijn vrouw heeft bedrogen? Wat kan die zeggen ik heb het zelf ook gedaan en vraag vergiffenis aan God en je vrouw en het is goed? Denkt die man misschien wel das mooi doe ik nu en over een poosje zoek ik wel een andere vriendin en zorg dat ik niet betrapt wordt!
Weet het wel een aparte reactie maar dit schiet me nu even te binnen Twijfelende smiley

Ik kon ook iemand die zo leeft. doet het een en ander, maar ja, zolang anderen van de kerk daar niet achter kwamen, was het er niet.

Waar is dan het geloof van zo iemand, vraag ik mij af, want God ziet het wel.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 22:21
BerichtOnderwerp: Sabbath of Zondag

Ja, mensen doen bijna niet meer even lekker een uur of twee op de bank liggen nadenken over van alles en nog wat. en eventueel even lekker in slaap dommelen.

Ik heb ook weleens het gevoel, dat 'er' áltijd iets gedáán moet worden.

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 22:04
BerichtOnderwerp: slavernij

THOMAS968 schreef:
Nogal wat prostituees die vanuit het buitenland komen, leven feitelijk als slavinnen en worden door met name Marokkanen en pooiers uit de voormalige oostbloklanden uitgebuit. Het o zo tolerante Nederland sluit de ogen en er zijn nogal wat medechristenen die hun oordeel alleen maar over de meisjes uitspreken. Slavernij anno 2011, in alle hoerenbuurten van Nederland.

Thomas

Ja, oordelen gaat bijna altijd over de meisjes en vrouwen door medechristenen.

Elke weldenkend meisje en vrouw kan toch bedenken dat dat werk afschuwelijk is. Ook als het niet voor een pooier is, maar voor jezelf, geldnood, kinderen, bijstand en schulden....Beetje gaan toneelspelen de hele dag, voor vreemde mannen.....@#$% Te worden aangeraakt de hele dag door vreemden, en dan ook nog es net doen alsof je het leuk vindt...
Er is maar 1% die het echt voor de lol doet.

Moet inderdaad naar de hoerenlopers gekeken worden, die het instandhouden.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 oktober 2011, 22:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 21:49

MARISKA601 schreef:
Bij een totaal verbod heeft de overheid de hele prostitutie niet meer onder controle.
Ze denken dat ze nu op deze manier de boel kunnen controleren.
Maar ook de overheid maakt gebruik van deze dames en dat is een schande.

Heb ik een keer, een héle tijd geleden in de Nieuwe Revu gelezen, dat de regering, wat voor het grootste deel uit heren bestaat, natuurlijk niet iets gaat verbieden waar ze zelf regelmatig van gebruik van maakt. voor een deel dan...
En ze krijgen het dan nog terug van de belasting, het bordeel schrijft dan gewoon een bon uit van een of ander duur restaurant. Voor zogenaamd een zakenlunch of zakendiner.

Schat, ik moet overwerken....

Ik kon me daar erg druk over maken, nu niet meer. zij moeten verantwoording afleggen bij God...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 oktober 2011, 21:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 21:38

THOMAS968 schreef:
De laatste tijd is het een trend onder de loverboys om júist niet meer met dure dingen te komen als kado. Want aandacht en liefde (vals natuurlijk) alleen zijn al genoeg om zo'n meisje in te palmen.

Het verhaal met de cadeautjes en de mooie auto is te bekend en te herkenbaar dus dat ze het nu zo doen is niet meer dan een verandering van tactiek.

Thomas

Dat kan.

Hoe ik het heb gelezen is van wáárom dure dingen kopen als het ook makkelijk zó kan...scheelt weer een hoop geld.

Want niet 'het meeste geld' gaat naar de loverboys en mensenhandelaren, nee, ál het geld...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 20:25

GERRIT084 schreef:
Het lijkt net of je ons geslacht iets verwijt Smiley die vol vragen zit Waarom laten vrouwen zich nog steeds verleiden met, mooie beloftes dure kleding en sieraden Coole smiley met zonnebril Er wordt al meer dan 20 jaar gewaarschuwd voor loverboys en nog steeds trappen vrouwen er in. Oorzaak graaicultuur, zo veel mogelijk hebben, op een heel makkelijke manier. Natuurlijk worden er naar hier gehaald onder valse voorwensellen, maar wordt er ook niet te makkelijk over gedacht?

Het heeft inderdaad niets met geslacht te maken. Er worden ook veel jongetjes gedwongen in de prostitutie gezet!

Dus als je vrouwen en meisjes leest, kan je daar ook mannen en jongetjes voor in de plaats lezen.

Oorzaak is geen graai cultuur in deze gevallen.(behalve bij de loverboys en uitbuiters zelf dan) Maar aandacht en liefde.

De laatste tijd is het een trend onder de loverboys om júist niet meer met dure dingen te komen als kado. Want aandacht en liefde (vals natuurlijk) alleen zijn al genoeg om zo'n meisje in te palmen.

Heb ik gelezen. En is ook logisch.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 oktober 2011, 20:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:01
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat sommige mensen er bewust op uit zijn ruzie te zoeken. In negen van de tien gevallen negeer ik ze maar, maar een echte discussie is met hen niet te voeren. Ze hebben het zelf niet door, want ze leggen voortdurend de schuld bij anderen neer. Ze zoeken bewust de confrontatie op, lezen alleen dat wat ze uitkomt en klagen dat de sfeer zo slecht is.
Het forum is bedoeld om standpunten met elkaar uit te wisselen en niet op de man spelen. Helaas verwart men beide te vaak. Ik heb gemerkt, dat als je elkaar in het echt ontmoet, een heleboel van die tegenstellingen wegvallen...

Noemen ze dít nou projectie?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 17:03

ANNETTE:
Quote:
Je trouwt en wordt samen 1

Wat mooi eigenlijk.... Twijfelende smiley !!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:49

Nog even één toevoeging: handelingen 2 vers 44 t/m 47 :

44 En allen, die tot het geloof gekomen en bijeenvergaderd waren, hadden alles gemeenschappelijk; 45 en telkens waren er, die hun bezittingen en have verkochten en ze uitdeelden aan allen, die er behoefte aan hadden; 46 en voortdurend waren zij elke dag eendrachtig in de tempel, braken het brood aan huis en gebruikten hun maaltijden met blijdschap en eenvoud des harten, 47 en zij loofden God en stonden in de gunst bij het gehele volk. En de Here voegde dagelijks toe aan de kring, die behouden werden.

Dit stuk zie ik ook als een stuk geschiedenis. Dat zie je ook niet meer. Dat mensen alles verkopen, uitdelen aan allen die er behoefte aanhebben.....,Of dat de Here dagelijks toevoegt aan de kring die behouden worden.....En dat ze alles gemeenschappelijk hebben.....

Ik denk dat de bijbel een stuk geschiedenis is, en ook een stuk met hoe te leven, met geboden, verboden en beloftes.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 oktober 2011, 16:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:37

MARISKA601 schreef:
Wat ik niet snap is het volgende:

Het volk Israel werd gered uit de handen van de slavenhandelaren/houders.
Maar zelf mochten ze wel slaven houden.

Ik vind dit eigenlijk tegenstrijdig.

Als ik zo al die teksten lees, hoe een slaaf te behandelen, vind ik mensonterend.

In een oorlog kan een Israëliet een vrouw van de vijand als slaaf nemen, hij mag er zelfs seks mee hebben.
Deuteronomium 21:
10 Als u ten strijde trekt tegen de vijand, en de HEER, uw God, levert hem aan u uit, 11-12 en u ziet onder de mensen die u krijgsgevangen maakt een mooi meisje dat bij u in de smaak valt en dat u tot uw vrouw wilt maken, en u neemt haar mee naar huis, dan moet zij haar hoofd kaalscheren, haar nagels knippen 13 en de kleren die ze als krijgsgevangene droeg afleggen. Gedurende een maand mag ze in uw huis om haar vader en haar moeder treuren. Daarna mag u met haar slapen en kan ze uw vrouw worden. 14 Als u haar op een gegeven moment niet meer wilt, moet u haar laten gaan waarheen ze wil. U mag haar niet verkopen en haar evenmin als een slavin behandelen, want u hebt haar al haar eer ontnomen.

Dit wordt tegenwoordig voor de krijgraad behandeld...

Hoe zit het dan met de bijbeltekst: heb u naaste lief als u zelf?
Zijn slaven dan niet je naaste?

In het NT wordt slavernij geeneens veroordeeld.

Hoi, Ja dat was in die tijden zo. in die tijden ging dat zo.
Duizenden jaren gelden.

Er zijn veel meer teksten in de bijbel van hoe het toen eraan toe ging.

Bijvoorbeeld een tekst die ik net ergens tegenkwam: Marcus 16 vers 9 t/m 20

Verschijningen van Jezus
9 Toen Hij des morgens vroeg op de eerste dag der week opgestaan was, verscheen Hij eerst aan Maria van Magdala, van wie Hij zeven boze geesten uitgedreven had. 10 Zij ging heen en berichtte het hun, welke bij Hem geweest waren, die treurden en weenden. 11 En toen zij hoorden, dat Hij leefde en door haar gezien was, geloofden zij het niet.
12 Daarna verscheen Hij in een andere gedaante aan twee van hen op de weg, terwijl zij zich naar het land begaven. 13 En ook die gingen heen om het aan de anderen te berichten. En ook die geloofden zij niet.
14 Daarna verscheen Hij aan de elven zelf, terwijl zij aanlagen, en Hij verweet hun hun ongeloof en hardheid van hart, omdat zij hen niet geloofden, die Hem aanschouwd hadden, nadat Hij opgewekt was. 15 En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping. 16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden. 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.
19 De Here [Jezus] dan werd, nadat Hij tot hen gesproken had, opgenomen in de hemel en heeft Zich gezet aan de rechterhand Gods. 20 Doch zij gingen heen en predikten overal, terwijl de Here medewerkte en het woord bevestigde door de tekenen, die erop volgden.

Het schuingedrukte deel zie ik ook niet meer gebeuren in deze tijd. Net zo goed, als dat je in deze tijd niet meer ziet, dat bij een oorlog tegen de vijand, een soldaat die een vrouw ziet die hij aantrekkelijk vindt, dat hij daar dan gewoon mee kan trouwen. zoals staat beschreven in het stuk dat jij hebt neergezet uit de bijbel van Deuteronomium 21.

Als mensen dat nu zouden doen, ja, dan zou dat voor de krijgsraad behandeld worden.

Nou geloof ik ook dat de tekst die ik heb neergezet, uit Marcus 16, dat wat Jezus tot zijn discipelen zei, dat dat voor die discipelen gold. Voor een deel dan.

Het evangelie is al bijna aan de hele schepping verkondigd. Wie gelooft zou behouden worden, dat is duidelijk. In veel teksten staat ook enkel van wie gelooft zal behouden worden. en niet van 'wie gelooft én zich laat dopen.' Er zijn situaties denkbaar, waar je wel kan gaan geloven, maar door praktische redenen niet gedoopt kan worden.

In 'nieuwe tongen spreken', eigenlijk moet het zijn: 'in nieuwe talen spreken' dat gebeurde in handelingen. mensen hoorden anderen in hun eigen taal spreken over God.

Handelingen 2

Pinksteren
2
1 En toen de Pinksterdag aanbrak, waren allen tezamen bijeen. 2 En eensklaps kwam er uit de hemel een geluid als van een geweldige windvlaag en vulde het gehele huis, waar zij gezeten waren; 3 en er vertoonden zich aan hen tongen als van vuur, die zich verdeelden, en het zette zich op ieder van hen; 4 en zij werden allen vervuld met de heilige Geest en begonnen met andere tongen te spreken, zoals de Geest het hun gaf uit te spreken.
5 Nu waren er Joden te Jeruzalem woonachtig, vrome mannen uit alle volken onder de hemel; 6 en toen dit geluid gekomen was, liep de menigte te hoop en verbaasde zich, want een ieder hoorde hen in zijn eigen taal spreken. 7 En buiten zichzelf van verwondering zeiden zij: Zie, zijn niet al dezen, die daar spreken, Galileeërs? 8 En hoe horen wij hen dan een ieder in onze eigen taal, waarin wij geboren zijn? 9 Parten, Meden, Elamieten, inwoners van Mesopotamië, Judea en Kapadocië, Pontus en Asia, 10 Frygië en Pamfylië, Egypte en de streken van Libië bij Cyrene, en hier verblijvende Romeinen, zowel Joden als Jodengenoten, 11 Kretenzen en Arabieren, wij horen hen in onze eigen taal van de grote daden Gods spreken. 12 En zij waren allen buiten zichzelf en geheel met de zaak verlegen, en zij zeiden de een tot de ander: Wat wil dit toch zeggen? 13 Maar anderen zeiden spottend: Zij hebben te veel zoete wijn gehad!

Nou, wat ik hier in handelingen lees, lees ik als geschiedenis, iets wat echt gebeurd is. Net zo goed als dat stukje uit marcus 16 hiervoor. mensen kunnen dat wel proberen na te doen, bijvoorbeeld: 'boze geesten uitdrijven". maar er staat ook een tekst in de bijbel van: Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Jezus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet wederom een slavenjuk opleggen. Nou, déze zin is duidelijk een gebod. en niet een stukje geschiedenis.

Ik laat het voorlopig even hierbij.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 oktober 2011, 16:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 11:43

Wat een geluk! Gefeliciteerd!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 11:27
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

Wat leuk om te horen! :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 11:23

Als diensten worden uitgezonden op een (regionale) tv zender of zoiets of op internet als bijvoorbeeld promotie film, dan worden er gewoon stukken uitgeknipt.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 oktober 2011, 11:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 11:09

ERIKA129 schreef:
Kunnen wij ons niet indenken.
Denk dat die mensen wanhopig zijn ergens in, is maar een gedachte hoor!
Probeer me in te denken wat deze mensen hier toe doet komen!

Nee, dat kunnen wij ons niet indenken. Ik kan alleen voor mezelf praten. en je kan kijken bij 'sektes gerelateerde groepen' of zoiets dergelijks op een zoekmachine.

Kijk, ik was pas gelovig, en ik ging met iemand mee. Of ik had van iemand gehoord, dat er een 'powerfulle' dienst wordt gehouden daar en daar'.

Nou, dan zingen, dan dat rare 'in tongen spreken' een hele tijd enzovoort. Dan dacht ik gelijk van dat er iets mis is met mij, omdat ik dat niet kan, en toch doet iedereen dat. Later hoorde ik van enkele jongeren(ik was toen zelf ook een jongere) dat ze maar wat deden om erbij te horen.
Dan een preek. Dan zegt de voorganger of iemand die daar helpt, van als je slecht droomt ofzoiets, kan van alles zijn, dan kan je naar voren komen.

Dan gaan er een paar mensen naar voren. en dan zie film. Stel je gaat naar voren. heb ik weleens gedaan. Begint met dat je elkaar handen vast moet houden. Dat vind ik al 'niet leuk', handen van vreemden vasthouden.

Dan begint die man, voorganger te bidden over de vijand enzo. Dan gaat ie inene schreeuwen. ik stond stijf van angst aan de grond genageld.

Nou, en dan manipileerd ie, onder andere door aanrakingen.
mensen worden van te voren insructies gegeven dat ze zichzelf moeten zijn. Nou ja, hoé het mechanisme precies werkt, weet ik niet. eigenlijk gaan mensen op commando van die man dingen doen. Beïnvloeding.
Want die 2de vrouw, op de grond, daar zegt ie iets tegen van 'leeuw' of 'tijger', en gelijk daarna gaat ze ook zo doen, soort van hypnose.
alleen ben ik daar niet gevoelig voor.
Je hoort hem ook aanvankelijk in het Engels en dat wordt dan vertaald door een vrouw. daarna in een andere(zijn eigen?) taal.

Ondertussen de mensen in de zaal, het zaaltje, die staan vaak met handen omhoog, zachtjes achterelkaar 'dank U Jezus' en 'Halleluja' en dat soort dingen te zeggen...

Als je dan, (later) vraagt van wat is hier aan de hand, dan zeggen ze dat er demonen werden uitgedreven.....

Ik zie enkel beïnvloeding..

---

Nou en de vraag van Gert, van waarom ik me daar bezig mee hou?

Ik hou me daar al járen niet meer mee bezig, met die groepen.

Alleen ik neem het geloof zó serieus en het is zo belangrijk voor mij, dat ik hier, zie film, niet tegen kan, tegen die dingen.

Stel dat een ongelovige naar zo'n dienst gaat, nou vele hebben voor de rest van hun leven hun oordeel al over het geloof.

Dus de 'getuigenis' die daar vanuit gaat. En de schade voor die mensen...

En, dit is niet een op zich staand geval, dit filmpje. Heb dat, jaren geleden zo vaak meegemaakt, overal.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 3 oktober 2011, 14:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 10:23

Deze groepen doen zich voor aan de buitenkant als een christelijk kerk.

Vandaar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 13:34
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

ERIKA129 schreef:
HUH hebben we het over sabbat en zondag op topic slapeloosheid, daar is een andere topic voor heren dan u Knipoog smiley
Zal ik het dan maar weer rechtbreien Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Weer goed geslapen vannacht Lachende smiley

Fijn te horen dat het beter gaat, Erika! :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 11:43
BerichtOnderwerp: Sabbath of Zondag

Nou, voor mij voelt het nu wel even als een werkdag hoor.

Vannacht paar keer wakker geworden. Hele nare dromen, van dat ik steeds ergens moest komen, via hele gevaarlijke routes, en dat lukte elke keer niet.

Als ik dan even wakker word, en ik draai me om en ga verder slapen, dan droom ik ook verder. dus na een tijdje ben ik er gewoon even een uur uitgegaan.

Dus een paar keer mijn nacht behoorlijk verstoord, word ik al om tien uur wakker gebeld....ik had eigenlijk al om 11 uur een afspraak. Nou, ik loop te tollen van de slaap. Net zoiets als dat je op een gewone werkdag om 6 uur op staat, zoiets.

Ja, ik heb ook vrienden die werken, die zie ik het meest in het weekend.

Dus wat ik wil zeggen, het is dan wel zondag, rustdag voor velen, voor anderen is dat zaterdag, de sabbath. Maar voor mij voelt het wel eventjes aan als werken, net. Dan zijn de winkels ook nog eens een keer niet open hier, dus even gezellig de stad in, winkelen kan ook al niet. Dat is voor mij ontspannen en rustig, dat winkelen. Of je moet uitwijken naar Rotterdam. Tegen de tijd dat ik de deur uitga, is het daar al te laat voor.

Nou heb ik mazzel dat deze vriend dat neemt, dat ik zo laat ben, maar ja, aan hem kan ik gelukkig het een en ander uitleggen.

Fijne zondag!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 2 oktober 2011, 11:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:48

Ja, dat heb je goed gezien.

Raar he, dat mensen dat geloven daar in mee gaan..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 02:07

MARIAN519 schreef:
Klopt Shanita wat je zegt...berouw tonen als dader, daar hangt best veel vanaf.
en dan wél berouw tonen aan degene die je wat hebt aangedaan, misschien dat er dan vergeving kan zijn...althans een begin van..
het slachtoffer waar ik over spreek wilde de confrontatie met de dader aangaan..die persoon liet het op het laatst afweten.

Ik ben ook de confrontatie aangegaan. Dader loopt me uit te lachen, dat ik toch niets kan bewijzen. Dat een rechter mij ook niet zou geloven. En de dingen waar wel meerderen bij waren, die worden zorgvuldig onder het vloerkleed geveegd door andere familie. Namelijk moeder en broer.

Dat was bij de Oprah Winfrey een keer zo, dat ging over mannen, die vroeger misbruikt zijn. die hadden allemaal een foto bij zich waar ze op stonden als kind. En van degenen die door familie was misbruikt, vader of moeder of beidde, die hadden ook allemaal zonder uitzondering geen steun of geloofwaardigheid van familie. Ja, en dan denk ik van dat ik niet de enige ben.

Ach, ik heb weer een leven nu. ik moet wel uitkijken voor manipulatie, dat is alles. Daar lees ik veel over, om mezelf te kunnen wapenen.

Fijne zondag!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:54

MARIAN519 schreef:
en dan lijkt het soms of er geen weg meer is, of dit leven niet meer geleeffd kan worden..

Ja, ik las het stuk dat je had weggehaald.

Dat iemand het leven niet meer aankon, zoiets, dat ze naar God toe wilde.

Dat gevoel had ik ook een hele tijd, jaren geleden, dat ik naar de Hemel wilde.
Ik wou dat ik een ziekte kreeg, dat ik nog een maand of drie te leven had, zodat ik nog van mensen afscheid kon nemen.

Ja, erg eigenlijk he, dat besef ik nu pas, nu ik het schrijf.
Ook omdat ik weer heb leren leven, en dat zo lang geleden lijkt.

Nog even over echt berouw, postings hiervoor.
Als de hoofddader zeg maar, echt berouw zou hebben gehad, was ik de eerste die zou vergeven. Graag zelfs...echt berouw...!!!

Maar ja, dat is helaas niet zo.

En ik kan ook begrijpen wat Willemijn hiervoor schreef, zoiets dat je niets koopt voor echt berouw omdat je eigen leven al verwoest is.

Ik bedoel dan zelf met echt berouw, van alles doen wat in je vermogen ligt, om het goed te maken.

Maar ja, dat was jaren geleden hoor, dat ik me daarmee bezig hield, met als er echt berouw was, ik het zou vergeven. als er echt berouw was, had ik allang iets gehoord, zo bedoel ik het.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 2 oktober 2011, 10:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:23

Dit gebeurd echt door heel Nederland, en vaak ook. ik noem geen namen, kijk wel uit.

Het is gewoon een aula van een school, dat kan je ook zien.

Die worden vaak door die groepen afgehuurd.

En het is ook duidelijk te zien hoe er gemanipuleerd wordt, de aanrakingen van die voorganger naar dat ene meisje wat op de grond ligt bijvoorbeeld.

En het is volgens mij gefilmd, zonder dat anderen dat wisten met een mobieltje.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 212 213 214 215 216 217 218 ... 235 Volgende
Pagina 215 van 235