ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:32
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ZEELAND736 schreef:
PETRA.............!!!!!!!!!!!!!
Hij zit aan een frikandel speciaal....!!!!!!!!!!

ja en ik hier met droge koekjes wegens niet meer veel eten in huis en nu heb ik honger, grom grom , morgen ga ik lekker eten halen en lekker eten Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:27
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie

THOMAS968 schreef:
Dat verhaal van ik zeg het niet, God zegt het, kennen we al van anderen hier. En de gelijkhebberige wetticisten kennen we al als farizeeën. Christus wierp geen stenen, al was Hij misschien wel de enige die dat mocht doen. Op wie denk je indruk te maken, op een paar bange mensen? In het Nieuwe verbond bevrijdt Christus, ook van dit soort uitspraken. Geloof, hoop en liefde en het meeste van deze is de Liefde. Niet de angst voor de hel of voor diens profeten. De moordenaar naast Christus aan het kruis, waar ging die ook al weer naar toe?

Thomas, geloven doe niet uit angst maar in vertrouwen op God.

mooi gezxegd, geloven doe niet uit angst maar in vertrouwen op god.

en god is geen god die mensen bind door angst, maar door liefde.de hele getuigenissen kloppen niet met het beeld van god en jezus, beschreven in de bijbel. vind ik.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:23

JOL252 schreef:
Echtbrekers staan in het zelfde nominatielijstje.... ik ken alcoholisten, seksverslaafdenetc. die enorm strijden en het lijkt een hopeloze zaak zo af en toe... ondanks al het bidden en strijden... ik ben blij met een God die de "wonde achter de zonde" kent. Je hebt profeten... en huilende profeten. De laatste categorie ziet wat er achter gedrag en patronen kan schuilen.

mijn weten is ook niet anders dan dat jezus heel veel van deze mensen ook houd, jezus is zelfs voor zondaren na de aarde gekomen.
ik heb nog nooit zulke getuigenissen gelezen en bah doe het ook nooit meer, als het zo is zal god me dat zelf wel openbaren, tot nu toe lees ik alleen in de bijbel over een genadige god.
In die getuigenissen las ik dingen als, jezus liep langs die ene en zei, ja jij hebt dit gedaan, nu is er geen weg terug, dat is niet de jezus uit de bijbel, als die mensen daadwerkelijk die ervaringen hebben gehad, denk ik door een geest die ze wil misleidden. het karakter van jezus diwe word beschreven in de getuigenissen van hel ervaringen vind ik niet kloppen met het karakter van jezus uit de bijbel.
petra die het sereius heeft bekeken en er over heeft nagedacht. met respect voor jouw anders denken.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:11
BerichtOnderwerp: Over Vissen en vrouwen;)

ZEELAND736 schreef:
Niks...sleep....niks stoom....niks love...
Een vissersboot.....UITERAARD!!!!!!!!!!!

ha ha zeeland, je houd ook echt van het water he Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:10

VISSER278 schreef:
Visser krabt zich even achter z'n oren want dit is wel een heeeeeeele grote wens.
Vissersboot , stoomboot , rubberboot , sleepboot, love-boat????????????????????????????

vissersboot natuurlijk, loveboot Twijfelende smiley gaan jullie nu vis vangen of wat anders Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:03

ZEELAND736 schreef:
Ik wil vissen...maar wel op een boot...
Maar Petra komt niet...of wel???

nee ik druk me snor. eh tenminste als ik een snor heb. ha ha
laat ik eerst maar es zien ik na de p.n durf pfffffffffff
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:51

VISSER278 schreef:
Heide , ik denk dat we beter af zijn met een sterrenteam ipv. een damesteam , want dit schiet niet op.

Heb je je shimano al uit het vet gehaald? Lachende smiley

nee neee ik ga niet naar googel om te kijken wat nu weer shimano is Smiley die vol vragen zit
tssssssssss misschien wil ik het wel niet weten.... gets iets dat uit vet komt Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:42

CORTAZAR588 schreef:
nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet.
maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt......
t is een controversieel onderwerp.
wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.

Het is toch wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die er zijn geweest ......
of is het alleen in Europa dat de mensen het wegwuiven en het niet willen horen omdat het zo erg is?

Een alcoholist gaat naar de Hel.
dat is niet mijn oordeel , maar die van God
een overspelige gaat naar de Hel......
tenzij zij zich beide bekeren en niet meer drinken of overspel plegen.
Dat is de genade.

Waarom hebben mensen daar moeite mee?
Omdat het veroordeelt ?
of niet alles goedvindt ?
Homosexuelen , die niet stoppen met hun gebruiken en erop los leven en zo sterven................zijn verloren.
Keihard , dat kan niet , zo is God niet etc etc
Of de boodschapper wordt gestenigd
]Tja ..........God is Liefde , maar ook een verterend Vuur.[/b]en spreekt zijn woord nooit tegen.
Openbaring 21......lees dat maar eens voor wie denkt dat ik klets .

Ik veroordeel niet. God veroordeelt.

Hou daar rekening mee bij alle reacties.

vind het een erg moeilijk onderwerp, en eerlijk gezegd zie ik god altijd als een lieve vader, ben het ermee eens het is ook een god die oordeelt, alleen eerlijk gezegd denk ik altijd dat de hel meer zoiets is als voor mensen zoals hitler enzo. ik ga god er gewoon om vragen of hij me daar wijsheid in wil geven.
en ik geef toe, leiver denk ik helemaal niet na over de hel, het lijkt em echt vreselijk daar en vreselijk als mensen in zo iets terecht komen. en veroordeel jouw schrijven niet hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:15

HEIDE115 schreef:
Lachende smiley Boze smiley Clown smiley Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt,k'plaag maar wat..

kijk maar uit dat ik je niet terug ga plagen, das een sport van mij op deze site Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt jij durft mij te plagen....... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:57

HEIDE115 schreef:
je kan ook beter het regen vanuit die konijnen regel recht samen laten anders?
de goudvissen lusten het,als je over de muur blijf je het toch tegen komen,en meer mensen hebben het..het is zo op..

eh ha ha nu in chinees, misschien ik dan begrijp wat je schrijft Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:52
BerichtOnderwerp: God grijpt in...

HEIDE115 schreef:
Zie wel hoe hier het ingrijpen van God.. en voor wie het bedoeld wordt is neergezet.
Hier is de beleving,dat God ondanks alles de getrouwe blijft.

Dit zijn degenen bij wie God ondanks vaak hun hart nog zo tegen te hebben..niet ophoudt te nodigen tot HEM te komen

Komt allen tot MIJ,die vermoeid en belast zijn.
Alleen IK geeft u de ware rust.

Nee,de wereld kent deze troost niet.
Maar het evangelie blijft tot deze wereld uitgaan..tot de laatste dag van mijn leven..of van deze wereld.

zoek het te weten ..niet alleen wat ik over God weet,maar wat weet God van mij?..

voor ZIJN kinderen moet alles medewerken ten goede.
De vraag dan..ben ik ZIJN kind?
Zo ja.. dan brengt God u straks veilig thuis.

En zij die gelooft zullen hebben,zullen zalig worden..geen twijfel!

mooie woorden en ik begrijp ze Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:50
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

VISSER278 schreef:
1 Da's nie best voor de lijn Zeeland
2 Het is nog geen zaterdag Zeeland

Vissertje gaat nu ook maar evenzondigen... aan de frik. speciaal, Kwijlende smiley

na ja zeg, ga jij nou ook vaag schrijven helemaal onleesbaar die gele letters. en jij eet zeker de eerste tig dagen tong.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:47

HEIDE115 schreef:
wat wens jij ons allemaal toe? Lachende smiley
hebben jullie al wat gevangen dan..
en zit het aas er nog an? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nou ik wens jou en visser veel sterkte toe als jullie met een dames groep gaan vissen
eh wie is jullie Smiley die vol vragen zit wat schrijf je vandaag weer lekker vaag voor mij , eerst over een grote vis, nu dit weer, eh gisteren iets vaags over een stofzuigerzak. Duh snap er helemaal niks meer van Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:38

pfff heb het net effe nagezocht, met nederlandse vertaling, word er niet vrolijk van en heb eerlijk gezegd me twijfels bij sommigge verhalen, een alceholist die in de hel zit, ik ken god als een genade vollle god. ik geloof niet dat als iemand aan de alcehol verslaafd is dat hij daar terecht komt , en nu ga ik me maar weer gauw verdiepen in mooie dingen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 21:35

MAMALOE463 schreef:
Ik ben het er niet mee eens dat God altijd ingrijpt, hoe verklaar je dan onderstaande gedeelte?

God de Vader is de Schepper en de "Instandhouder" van het univer- sum. Niets is Hem te machtig.
En toch laat Hij toe dat we pijn hebben en lijden en onze geliefden verliezen. Aan het einde van ons le- ven volgt altijd de dood, die vroeg- tijdig en pijnlijk kan zijn. Waarom laat God dat toe?
Paulus' ervaring
Paulus wist het antwoord, dat hij had gekregen van God zelf. Lees de volgende opmerkelijke verzen uit zijn 2e brief aan de Christenen in Korinthe (vers 7-10): "...Om te verhinderen dat ik mezelf zou ver- heffen, werd mij een doorn in het vlees gestoken: ik word gekweld door een engel van Satan. Ik heb de Heer driemaal gesmeekt mij van hem te bevrijden, maar hij zei: 'Je hebt niet meer dan mijn genade no- dig, want kracht wordt zichtbaar in zwakheid. ' Dus laat ik mij veel lie- ver voorstaan op mijn zwakheid, zo- dat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt. Omdat Christus mij kracht schenkt, schep ik vreug- de in mijn zwakheid: in beledigin- gen, nood, vervolging en ellende. In mijn zwakheid ben ik sterk. (NBIO."
God had Paulus antwoord gege- ven op zijn smeekbede tijdens ge- bed of misschien wel door een en- gel. En God had gezegd "Je hebt niet meer nodig dan mijn genade want kracht wordt zichtbaar in zwakheid". Door geloof en onze re- latie met God en Christus zal daar- om tijdens onze problemen de kracht van Christus zichtbaar wor- den in ons. In onze zwakheid zullen we sterk zijn.
De ervaring van Paulus betekent overigens niet dat God niet of nooit ingrijpt in ons leven of Zijn kinde- ren niet beschermt. Velen van ons hebben Zijn beschermende hand er-
2
varen in ons leven. De Bijbel staat vol met voorbeelden waar God of een engel van God Zijn volk of in- dividuen beschermt. Denk bijvoor- beeld aan de bescherming van Sa- drak, Mesak en Abednego in de oven van Nebukadnessar.
Daarnaast is er nog een tweede reden waarom God niet altijd in- grijpt. Hij heeft de mens—zoals u weet—een vrije wil gegeven. Dit betekent dat Hij de mens vrijlaat in de te nemen keuzes. Dat bepaalde keuzes leiden tot consequenties is evident. God zal niet altijd de mens beschermen tegen zijn eigen foute keuzes. Let op wat diezelfde Paulus schrijft in de brief aan de Galaten (hoofdstuk 6:7-8): "Dwaalt niet, God laat niet met Zich spotten.
Want wat een mens zaait, zal hij ook oogsten. Want wie op de akker van zijn vlees zaait, zal uit zijn vlees verderf oogsten, maar wie op de ak- ker van de Geest zaait, zal uit de Geest eeuwig leven oogsten.

Misschien bevrijdde god paulus niet van dat gene wat het was? zodat hij dicht bij god bleef, afhankelijk van hem, want god heeft geen mensen nodig die zelfvoldaan zijn of hoe je het moet noemen, die denken ik doe het wel, god heeft ezels nodig die hem dragen en die zijn handen en voeten zijn. jesus werd op een ezel verwelkomt ergens in de bijbel, de mensen juichten voor jezus, zou stom zijn geweest als de ezel dacht ze juichen voor mij.
En darom liet god paulus misschein met een bepaalde zwakte zitten, zodat hij nooit zou vergeten het jezus was die door hem heen werkte, van hem zelf was hij zwak met sommigge dingen misschien, waardoor hij dicht bij jezus bleef.en zich bewust bleef dat alle dingen die hij deeed de kracht van god was die door hem heenwerkte en niet van hemzelf, zodat hij in een valkuil van trots ofzo zou vallen. Zo denk ik over dat stuk van paulus.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 21:26

ANNA415 schreef:
Is maar goed ook. Ik heb nog nooit gevist.

Maar je bent nooit te jong om wat te leren toch Engeltje smiley

ha ha ik wens heide en visser dan veel sterkte toe.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 21:22

ik heb hier een tegel aan de muur hangen, daar staat op, god laat niemand los, als je je aan hem vasthoud!
daar zat ik vandaag over te denken, de woorden als je je aan hem vasthoud, want god heeft ons een eigen keuze gegeven, een vrije wil, maar wanneer wij kiezen voor de tegenpartij, kan god ons dan nog wel helpen, niet denk ik als wij zelf niet ons voor hem openzetten, hij probeert het denk ik wel, denk ik.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 20:59
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ZEELAND736 schreef:
Mijn dochter te zien schitteren tussen de zeeleeuwen!!!!!!!!

Een dagje uit met dochter.....met aansluitend een boottocht over de Oosterschelde!!!

Water en wind...wat wil een mens nog meer...Voelde me ook bijna een vis in het water!!!

Wat zou je lekker uitgewaaid zijn en tot rust zijn gekomen op het water Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 20:46

spaans begrijp ik niets van , engels voor de helft, zo goed is mijn engels niet, nooit niet van gehoord waar je over schrijft, ben geintereseert in de getuigenissen.
Ik zelf houd me altijd liever met het licht bezig , maar soms lees ik ook over de andere kant, want om te doen alsof er geen hel en geen tegenstander is, nee die is er.
dus kom maar op met die getuiggenissen als je wil.

en wie getuigenissen over de hemel heeft ook, want inderdaad goed voor het evenwicht zoals carmen schrijft.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 12:54
BerichtOnderwerp: Gebedsverhoring

mooi mamaloe, zit effe met thee snel te lezen, ga vanavond het hele stuk es rustig goed doorlezen van george muller, heb net effe snel het eerste stuk gelezen,zeker de moeite waard om effe goed te lezen. dankje voor je mooie bijdrage op dit topic. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 09:31
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?

stukje geschiedenis van ons land
vroeger hielden de katholieken de bijbel voor al voor hun zelf en leerden de mensen vergeving, als je giften aan hun geeft, tot maarten luther las in de bijbel dat dat niet klopte dat er vergeving was door genade. in 15.17 schreef hij daar woorden over op een muur in duitsland, de telogie van luther was gered door geloof, door genade alleen.Er is geen offer groot genoeg wat je kan brengen , het offer is al door jezus gebracht.
Luther openbaarde de waarheid over god en werd de kerk uitgezet
er kwam een revolutie tegenover religie, de beeldenstorm.
als gevolg daarvan verklaarde de paus alle inwoners van nederland als ketters die moesten worden verbrand, daardoor kwam een 80 jarige oorlog.
hoge cristenen claimden in nederland dat ze gered werden door genade, en weetje wie er uit sprong?
prins willem van oranje.
willem de zwijger hoorde van een complot van spanje met de paus , hij bereidde mensen voor en vluchtte naar duitsland. de paus verklaarde de dood van alle cristenen in nederland. spanje kwam naar nederland en doodde mensen zonde reerlijke gerechten.
huggenoten in frankrijk werden gedood, zo,n 20.000 wegens de zelfde geloofsovertuiging(vergeving door genade)in 1 nacht.

een getuigenis van iemand uit die tijd: een vader en zoon waren aan het bidden op hun knieeen, ze werden verbrand, zijn vader zei onderhand, oh god ontvang eht offer van onze levens in de naam van jezus. de vader zei, kijk ik zie de hemel opnt zich en ik zie 100.000 engelen. laten we blij zijn dat we sterven voor de waarheid, net zoals jezus.
kunnen jullie het een beetje voorstellen, de geschiedenis van nederland, met mensen vechtend voor de waarheid van het geloof?

1572 don frederick ging naar naarden, als jullie je overgeven zal ik jullie sparen zei hij
veel mensen geloofden hem. ze gingen na de kerk en ze werden neergeschoten en verbrand met de kerk,60 mensen overleefde, 40 omdat ze ontvluchtte, ze gaven geld.
dit werd gedaan om de geest van nederland te breken. wat niet werkte want er waren nu nog meer mensen bereid om te sterven voor de waarheid.

onze voorvaderen gaven hun leven voor de waarheid, aangevoerd ook door het koninklijke huis.
we kennen allemaal william wallace door de film brave heart. wij nederlanders hebben ook een willliam wallace gehad, willem de derde,22 jaar oud, stond tegen over een aanval van 4 landen ooit door dit ehle gedoe. hij zei zoiets als, ik vecht tot ik dodd ga, ik geef niet op,onze voorvaderen stierven voor de vrijheid van deze natie, ik geef niet op. en hij overwon!
ze waren verslagen door een generaal van 22 jaar oud. voor de vrijheid van ons geloof.
dit zijn onze voorvaderen. en de voorvaderen van het koninklijke huis.
de meesten zijn ons dat niet bewust denken aan beatrix met haar hoeden ofzo. maar wisten jullie dit over het koningklijke huis. dat we zelfs een william wallace hebben gehad? vechtend voor de vrijheid van het geloof in de bijbel beschreven? vechtend voor een vrij nederland.
gewoon een stukje chaotish effe geschiedenis neergezet , met een geweldigge voorvader van ons koninklijke familie.

Laatst aangepast door
PETRA944
op woensdag 8 augustus 2012, 09:36
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 00:09

ha ha heb 2 exxen wat deden die, niet officieel scheiden de een de eerste twee jaar en gaf een beetje, te weinig, en de andere schreef zich niet uit, gaf niks, dus waar we soms van leefden soms zaten we te bidden bij ons laatste eten, en god verhoorde heb nooit iemand wat gevraagd, maar het eten kwam me soms echt gewoon toewaaien. of ik stuurde een kind met 1 euro om iets te kopen en onderweg op straat vond die 10 euro en konden we weer meer eten. of we verkochten net op het juiste moment iets op marktplaza. en rond kerst waren er de gratis hapjes in veel winkels, dan gingen me kinderen effe vol eten. en daarbij gaf ik soms wat aan armere mensen en ik kreeg het altijd maal tien weer terug via iets. Dus ik geloof echt dat god de hemel open heeft en voor ons zorgt, waarneer we iets echt nodig hebben en met lege handen na god gaan van help. En het heeft me kinderen goed gevormd, sommiggen geven rustig 5 euro aan een zwerver.of kopen wat eten en drinken voor een zwerver. eentje deed het laatst met haar bijna laatste geld, want ze heeft mijn vb overgenomen.
god geeft zelfs meer, we hebben tijdje terug gebeden voor een luxe wintersportvakantie voor een kind, was een wedstrijd waar ze met haar vriendin aan mee deed, dus we zijn gaan bidden, ze wonnen ook nog.

enfin ik ga es verder. ga proberen te ont cmen schrijf te veel hier. ha ha

maar de woorden van matteus 6 vers 25 tot 34 zijn waarheid. en als je die woorden goed leest, geld het niet alleen voor eten en kleding maar ook voor alles wat we nodig hebben, soms is het meoilijk daarop te vertrouwen.....ook ik knok daar wel es mee met me geloof ondanks al me ervaringen.

en mijn copie er zijn vast meer verhalen van gebedsverhoringen hier van cm ers Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 00:05
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

weet ik niet?
maar ik heb de reacties van roelande, diana en pieter gecopieerd in het topic gebedsverhoring, mochten jullie er bezwaar tegen hebben mail me effe dan haal ik het weg.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 00:04

gecopieerd van het topic huishoudelijke vragen van roelande 345
diana 556 en pieter 619

het is offtopic op dat topic dus dacht in het topic gebedsverhoring,
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 00:00

Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:35

Jezus leerde ons bidden "Onze vader", daarna ook dat de vader zijn zoon geen sten geeft als hij om een brood vraagt, hoeveel te meer zal de Hemelse Vader ons dan niet helpen?

Ook bij mij is er veel gebedsverhoring bij vele dingen zowel grote als kleine.

Soms denken we dat we God alleen maar voor "zware zaken"mogen vragen in gebed, maar Hij wil ook bij kleine dingen helpen.
Zo was bij mij de taxisleutel zoek, het gehele huis over de kop en dus best geïrriteerd zoekend en mopperend omdat dat ding zoek was.
Mijn zoon en ik zelf hadden de broekzakken nagevoeld (omgekleed ivm bouw kerk) en geen sleutel, ik moest weg en dus weer boven aan het zoeken, weer naar beneden, staat mijn zoon met een grijns met de sleutel in zijn hand, is dit hem, vraagt hij?

Ja en waar haal je hem vandaan vroeg, uit de broekzak die we al gevoeld hadden, hij zei, ik vroeg God of Hij wilde helpen en ik voelde weer in de broekzak en daar was hij.

Bid onophoudend, staat er geschreven, is gewoon God bettrekken bij wat je doet in je dagelijks leven. Gaat het even niet zoals je wilt is een "help mij Heer, beter als een vloek, maar gaat ons alles goed af mag (eigenlijk moet) je Hem daar dan ook voor danken.

Het is eigenlijk of topic wat hier allemaal staat, maar God wil ook helpen in onze huishouding bij moeilijkheden zoals al eerder in deze topic aangegeven is..
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:59

Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 21:53

ROELANDE345 schreef:
ja mooi is dat he. Onze God geeft overvloedig wat we nodig hebben. Ik heb eens alles opgeschreven wat ik in de loop van de jaren gekregen heb. Dat is echt verbazingwekkend

Het is een heel ander verhaal, maar voor mij niet minder waardevol.
Toen mijn man ernstig ziek was en op de IC lag, haalde en bracht mijn schoonvader in de eerste maand mijn kinderen van en naar school.
Het bezoekuur viel in de ochtend en de avond.
Op een gegeven moment gaf hij aan, dat niet meer te gaan doen.
Ik zat er best mee en wist van onze kerk, dat er mensen voorhanden zouden zijn, om dit "probleem" voor mij op te lossen, maar ik vond het een "luxeprobleem". Ik belde dus de school op van mijn kinderen, dat ik ze zelf weer naar school zou gaan brengen, maar dat ik ze dan wel wat later zou brengen, zodat ik niet iedere ochtend "bestormd" zou worden door ouders met vragen hoe het met mijn man ging.
Toen ik mijn dochter in de klas bracht, bleek dat haar juffrouw hier al vanaf wist en uit het niets gaf ze aan, dat zij en haar collega (met wie ze een parttime-baan deelde) dit voor mij wilden gaan doen.
Mijn man heeft daarna nog 2 maanden op de IC gelegen, voor hij overleed en al die tijd haalden en brachten deze lieve juffrouws mijn kinderen. Dit scheelde mij veel energie, die ik kon gebruiken om iedere dag naar de bezoekuren te kunnen gaan.
Zelfs tot een half jaar na mijn man zijn overlijden, zijn ze hiermee doorgegaan.
Ik zag hier echt de hand van God in, alhoewel ik er nog geeneens voor gebeden had.

Laatst aangepast door
DIANA556
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:58

Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 21:27

PETRA944 schreef:
ha ha schrijf hier es op.als je wil. dan ga ik toch vanavond effe online om te lezen,

our god is greater la la la, weet niet of je dat lied kent. maar dat zing ik vaak.

nou vooruit speciaal voor jou Petra;
Met één van de kinderen had ik eens gebeden voor een hoekbank omdat ik die graag wilde hebben. Van een lieve vriendin kreeg ik een hoekbank en via een ander ook nog een stoel die er precies bij paste.
Er was alleen één probleem ze waren groen en mijn kamer (die overigens ook heel dringend een opknapbeurt nodig had) was geel en licht blauw.
Dus ik bad: ‘Heer dank u voor de hoekbank en de stoel dat is mooi dat ik die krijg, maar er is één probleem ze zijn groen en mijn kamer is helemaal in het geel met blauw geschilderd dat staat echt niet.’
Voor ik het wist had ik geld voor verf, e.d. gekregen om de kamer te verven en melden er zich mensen om mij te helpen hierbij.
Ik had een mooie kersen houten kist en zag steeds bij de Hema drie kersenhouten lijstjes á 10 euro per stuk, dat zou prachtig staan aan mijn muur. Die 30 euro had ik echt niet, maar die week kreeg ik van iemand een enveloppe met 30 euro met de mededeling hier koop maar iets leuks voor je nieuwe kamer.
Dit hele gebeuren was als balsem op onze ziel.

In die tijd zat ik in de bijstand en redde ik het allemaal net financieel.
Voor mezelf bleef er niets extra’s over maar ik dacht dat geeft niet zolang ik de kinderen maar het nodige kan geven.
God dacht daar duidelijk anders over.
Iemand in onze gemeente, die eigenlijk in dezelfde financiële situatie verkeerde, heeft het maanden lang gepresteerd elke week 5 euro in mijn jas, bijbel of tas te stoppen. Dit was als het ware mijn zakgeld. 5 euro zakgeld per week gekregen van God! Wie kan me dat na zeggen

Als alleenstaande ouder moet je werken in Nederland, aan God gevraagd of Hij wilde zorgen dat de mensen van het CWI mij gunstig gezind zouden zijn. En ja als enige hoefde ik alleen maar op parttime banen en hier in de buurt te solliciteren.
Het was zelfs zo dat mijn huidige werkgever via, via had gehoord dat ik werk zocht en mij verzocht om te komen solliciteren. En deze baan begon met 2 ochtenden en is heel rustig uitgebouwd naar wat ik nu doe, op zo’n manier dat het voor mij en mijn gezin goed is

Eén van de jongste kinderen was heel vaak ernstig ziek geweest en nog veel te jong om alleen thuis te zijn tijdens ziekte. Heer bad ik hoe moet dat straks in de winter?
Maar God is zo goed en zorgzaam zelf had ik al half een noodoplossing bedacht maar het kind is gewoon in die winter helemaal niet ziek geweest. En daarna ook nooit meer zó ziek.
In het eerste jaar had ik had gebeden i.v.m. de vakantie ;Heer het geeft niets als we thuis moeten blijven, maar als we toch kunnen gaan maakt u het maar duidelijk.
Er kwam een envelop in de bus met daarop duidelijk geschreven; vakantie, met genoeg geld voor een weekje vakantie.

Zoveel gebedsverhoringen en vaak exact en tot in detail datgene waarvoor gebeden was.
Een winterjas, laarzen, kleding, geld en voedselpakketten nog meer geld en voedselpakketten te veel om op te noemen.
Een van de kinderen was zijn winterjas kwijt geraakt op school, echt helemaal weg.
Ik wist echt geen oplossing ik had gewoon geen geld om een nieuwe te kopen. Heb dus maar simpelweg met mijn kind gebeden voor een nieuwe jas. Hij was nogal specifiek in wat voor een jas hij wilde. De volgende dag toen ik uit mijn werk kwam lag daar een zak met kleding met daarin precies zo’n jas als hij wilde.
Zelf wilde ik graag laarzen en ik had ook nogal een eisen pakket daarbij. In plaats van laarzen kreeg ik 50 euro. Ik weet nog dat ik eigenlijk een beetje mopperde zo van dat is niet genoeg.
Ik ging naar een winkeltje wat allemaal laarzen in de uitverkoop had. Al de laarzen die ik keek waren nog boven de 100euro. Toen zag ik de laarzen heel voorzichtig keek ik erin:49,95
Ik bad ergens voor en het kwam er leek het, zo dat één van m ’n kinderen over een auto zei; “waarom bid u er niet gewoon voor u krijgt toch alles wat u vraagt van God”
Toen kreeg ik een auto aangeboden een oldtimer voor een spotprijsje en heb ik inderdaad gebeden of die auto voor mij was. Die mensen hadden hem mij al toegezegd maar verkochten hem toch aan een ander. Eerst was ik boos, maar later hoorde ik dat die auto naar de sloop moest en dankte ik God.
Later kreeg ik als een soort knipoog van God een hele tijd elk weekend een auto aangeboden van een kring
M ’n oudste zoon ging in Ierland wonen, weer gebeden; Heer ik wil er zo graag heen in de vakantie Al kan ik er alleen maar naar toe Heer al heb ik dan geen geld meer om iets daar te doen dat is al genoeg. Maar God is een gulle God en voorzag in ruime mate en ik ben er met de jongste drie kinderen heen gevlogen en we hebben een fijne vakantie mogen hebben
Nog veel meer dingen zou ik op kunnen schrijven maar het is nu toch niet meer zo als in het begin. Als je echt niets hebt wordt je vanzelf helemaal afhankelijk van God
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:56

STEENTJE178 schreef:
en ff up, op verzoek Lachende smiley

ha ha dankje steentje en oproep aan andere cm ers he,het is bemoedigend voor elkaar om elkaars gebedsverhoringen te lezen denk ik, dus kom maar op met de verhalen, zal effe die van het andere topic copieeren om een start te maken
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:52

STEENTJE178 schreef:
Dat topic was er al, heb hem ff voor je omhoog gehaald in de lijst Knipoog smiley

hee leuk, dankje, die ga ik morgen eens lezen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:43

PIETER619 schreef:
Jezus leerde ons bidden "Onze vader", daarna ook dat de vader zijn zoon geen sten geeft als hij om een brood vraagt, hoeveel te meer zal de Hemelse Vader ons dan niet helpen?

Ook bij mij is er veel gebedsverhoring bij vele dingen zowel grote als kleine.

Soms denken we dat we God alleen maar voor "zware zaken"mogen vragen in gebed, maar Hij wil ook bij kleine dingen helpen.
Zo was bij mij de taxisleutel zoek, het gehele huis over de kop en dus best geïrriteerd zoekend en mopperend omdat dat ding zoek was.
Mijn zoon en ik zelf hadden de broekzakken nagevoeld (omgekleed ivm bouw kerk) en geen sleutel, ik moest weg en dus weer boven aan het zoeken, weer naar beneden, staat mijn zoon met een grijns met de sleutel in zijn hand, is dit hem, vraagt hij?

Ja en waar haal je hem vandaan vroeg, uit de broekzak die we al gevoeld hadden, hij zei, ik vroeg God of Hij wilde helpen en ik voelde weer in de broekzak en daar was hij.

Bid onophoudend, staat er geschreven, is gewoon God bettrekken bij wat je doet in je dagelijks leven. Gaat het even niet zoals je wilt is een "help mij Heer, beter als een vloek, maar gaat ons alles goed af mag (eigenlijk moet) je Hem daar dan ook voor danken.

Het is eigenlijk of topic wat hier allemaal staat, maar God wil ook helpen in onze huishouding bij moeilijkheden zoals al eerder in deze topic aangegeven is..

geweldig verhaal weer, beter maken we een topic met gebedsverhoringen.
maar dat moet dan iemand anders doen want ik snap niet hoe je een topic kan starten Twijfelende smiley wie weet hoeveel mooie verhalen er komen en dat is altijd weer bemoedigend voor anderen om te lezen Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 39 Volgende
Pagina 22 van 39