ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 16:28
BerichtOnderwerp: Frusty

Ik schrijf de laatste tijd ook niet zo heel veel meer op het forum, in de chatbox kom ik nog maar zelden en dat heeft wel degelijk een oorzaak.

Op het forum is de toonzetting de oorzaak dat ik bijna niet meer reageer ..
Al eerder schreef ik iets over discussies voeren en het respect wat je daarin moet hebben voor de persoon waarmee je in discussie bent.
Ik denk dat je er altijd van uit moet gaan alsof je met iemand een mondelinge discussie voert ... Niet zoals hier op het forum, "als jouw standpunt anders is dan dat van mij .... dan respecteer ik dat niet want ik alleen heb gelijk ..."

Ik merk het bij mezelf ook wel eens, dat mijn standpunt over een bepaald onderwerp zo vaststaand is, dat ik de ander met minder respect antwoord dan wanneer ik een mondelinge discussie zou voeren ... Reden voor mij om mezelf dan maar minder of mogelijk zelfs helemaal niet meer in een discussie te mengen ...

Voor de chatbox ligt het wat anders. Ik merk de laatste tijd dat er weinig tot geen ruimte meer is voor elkaar. Een aantal mensen is heel goed in het naar voren brengen, elke avond opnieuw, hoe de chatbox er wel of niet uit zou moeten zien. Sterke argumenten als "waarom dit en waarom dat" ... "te luchtig of te zwaar" ... "nietszeggend" ... "voor bijbelstudie ga ik wel naar de kerk" ... enz. enz. vliegen regelmatig door de chatbox ... En daarom zie je mij dus niet zo vaak meer in de chatbox ... Engeltje smiley

Een ander punt waarom ik niet meer zo vaak reageer op het forum of in de chatbox is toch ook omdat ik bang ben voor de "klagers". Mensen die om het minste of geringste Judith een mailtje sturen dat er weer iets gezegd of geschreven is wat, in hun ogen, niet door de beugel kan. En op een ban zit ik niet te wachten ... Engeltje smiley

Frusty ... ik zeg maar niet meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:58
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

MARISKA601 schreef:
.... ik met pootje in mitella rondloop.....

Lijkt me erg vermoeiend, dat hinkelen ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:56
BerichtOnderwerp: bizar filmpje... al gezien??

WILLEMIJN232 schreef:
Mensen praten vaak over wonderen en gebedsgenezing, ik vraag me dan altijd even praktisch af of dat gewoon een behandeling aanslaat of dat het echt een gebedsgenezing is? Of alletwee?
Men beleeft het dan als een wonder en een niet gelovige zegt dan gewoon: nou, gelukkig de behandeling heeft me goed gedaan........
Ik weet dat het hier wel een beetje gevoelig ligt maar lijkt me toch wel een boeiende discussie.....

Ik kan een voorbeeld geven uit directe omgeving ... (ong. een maand geleden)

Een vrouw, bijna 70 jaar oud heeft last van haar buik.
Gaat met deze klachten naar de huisarts en die verwijst haar door naar het ziekenhuis.
In het ziekenhuis zijn foto's genomen nadat op de echo een gezwel te zien was die daar niet behoorde te zijn. Ook op de foto was dit duidelijk te zien, dus het bewijs staat op de foto ...
Na de punktie afspraak gemaakt om gezwel operatief te verwijderen.

Op de dag dat ze werd opgenomen blijkt het gezwel weg te zijn ... de artsen staan voor een raadsel ... Ik hoef niet te zeggen dat er veel voor deze vrouw is gebeden ...

Behandeling is dus niet geweest, die zou nog komen ...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:44
BerichtOnderwerp: uitje in Groningen - vr 3 juni

JASMYN704 schreef:
Engeltje smiley wij niet hè!!!

Nee, het waren de ROKERS die de lift namen ...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 14:38
BerichtOnderwerp: bizar filmpje... al gezien??

DANIELLE160 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=jYjgeayfYPI&feature=player_embedded#at=1861

Wat vind je van gebedsgenezingsdiensten en de aanpak?

Gebedsgenezingsdiensten worden overal ter wereld gehouden.
De aanpak zal daardoor ook heel verschillend zijn, van extreem tot sober, vol vreugde maar ook verdriet ...
In Jezus naam mogen wij om genezing bidden, maar Gods wegen zijn nog steeds ondoorgrondelijk. Dat genezing plaats vind, door de kracht van gebed, dat staat voor mij vast, maar het staat voor mij ook vast dat het gebeurt op Zijn tijd.
Zelf hou ik niet zo van die "uitbundige" diensten, maar ik heb ook daar echte wonderen zien gebeuren .... net als de wonderen die ik heb zien gebeuren in een huiskring ....

http://www.youtube.com/watch?v=2AmOxp3E-qA
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 14:02
BerichtOnderwerp: uitje in Groningen - vr 3 juni

JASMYN704 schreef:
Onbewust hè chat?!?

Knipoog smiley klinkt alsof we op de fitnessapparatuur aan het diner gingen..!
Was een hartstikke mooie locatie op de vijfde verdieping in een serre de stad overzien!!!

Maar ze stapten wel heel bewust in de lift ..... al moe bij de gedachte aan traplopen .....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:41
BerichtOnderwerp: wie heeft er tips?

MARIA576 schreef:
Vanmiddag ben ik nogal geschrokken omdat ik er getuige van was hoe 'hangjongeren', die al geruime tijd voor overlast zorgen in en rondom onze flat, het gemunt hadden op mijn dochter van 14. Het is een mooie meid en opeens realiseerde ik me, dat ik niet (meer) weet, hoe ik haar voor dit soort dingen moet beschermen. Wie heeft er tips voor mij, haar? (ik kan haar moeilijk altijd wegbrengen en ophalen als ze ergens naar toe moet...maar haar aan haar lot over laten, wil ik ook niet!) Hoe pak ik dit aan? Alvast bedankt...namens een geschrokken, bezorgde moeder

Maria

En de politie en gemeente inschakelen om melding te maken van de overlast die er is door die groep "hangjongeren", of is dat allemaal al eens gedaan ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 23:42
BerichtOnderwerp: Relatie door God gewild.

CHATULIEM619 schreef:
Je kunt ook gewoon vragen wat bedoel je chat? Ik zit aan een aantal zonden te denken die een relatie kapot kunnen maken. Bv minachting voor de ander, ongeloof, mishandeling, jaloezie, overspel, liegen, elkaar negeren, allemaal zonden die funest kunnen zijn voor een relatie...

Toch begreep je de Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit wel gezien je antwoord ... Lachende smiley

Het kan voorkomen dat een scheiding met zonde heeft te maken, maar ik denk zeker niet dat je dat als vaststaand feit kunt neerzetten.

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zaterdag 18 juni 2011, 23:43
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 18:23

CHATULIEM619 schreef:
Heb je het dan over mensen die getrouwd zijn? In dat geval lijkt het me nooit de wil van de Heer toe dat je uit elkaar gaat.
Dat het soms niet mogelijk is de relatie in stand te houden heeft denk ik te maken met zonde.....

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 12:50

CHATULIEM619 schreef:
Wanneer weet je of een relatie door God gewild is? Sommige mensen zeggen al snel, dat een relatie van de Heer is, en na een poosje gaat het toch uit...

En als God nu eens wil dat je relatie zijn nut heeft bewezen en je daardoor uit elkaar gaat .... Twijfelende smiley

Want volgens mij staat er nergens in de bijbel dat een "aardse" relatie blijvend van aard is of moet zijn ....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 11:58
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

TINK100 schreef:
waarom, word je, als je het het minst verwacht, zo abrupt stil gezet bij het leven?

Misschien omdat dat het leven is ?? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juni 2011, 22:57
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

FRANKT627 schreef:
Wie 1 jaar op CM blijft staan, kan 7 jaar lang naar de psycholoog gaan... Knipoog smiley

oops Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juni 2011, 22:54
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk

HENNOCH902 schreef:
Stel dat je een aandoening krijgt, of door ongeluk ben je je ledematen kwijt, of door een brand je huid verbrand?

Je lichaam zal rotten in de grond met je skelet erbij en het enige wat je over houdt is je geest.
Vind het ook moeilijk om alleen naar het innerlijk te kijken maar ik probeer het gewoon want nu komt het..

Er zijn 2 vrouwen welk vrouw krijgt het meest hulp aangeboden van mannen?

De ene vrouw is minder aantrekkelijk en de andere vrouw is aantrekkelijk.

Zie je wat ik hiermee bedoel? elk mens is gelijk we moeten gewoon leren om alleen naar het innerlijk te kijken en uiterlijk buiten te houden.

Vraag zelf wel eens om tips en advies maar bij deze is het andersom.
Ieder mens verdient het om gelijk te worden behandelt het uiterlijk is onzin de geest heeft een verblijfplaats nodig in vorm van lichaam meer niet. Het gaat om de functie niet om het uiterlijk.

Een christen hoort dit te weten verder niet in discussie gaan met mij hierover het is zo.

Ten eerste beoordeel je dus zelf al, "de ene vrouw is aantrekkelijk de andere vrouw minder aantrekkelijk ..."
De vraagstelling "welke vrouw dan de meeste hulp krijgt" is geheel afhankelijk van de situatie ....

En dat een christen dat behoort te weten en dus niet met je in discussie mag gaan, omdat jij het weet ... sorry hoor, maar zo werkt het niet.

Vertel mij eens hoe wil je bepalen hoe de binnenkant eruit ziet als je beide vrouwen niet kent, waar laat je je dan door leiden ... Of laat je de meest aantrekkelijke lijden, omdat de buitenkant toch maar schone schijn is ... Smiley die vol vragen zit

Ik ben trouwens heel benieuwd wie je als eerste je hulp zou aanbieden, als beide vrouwen even aantrekkelijk zijn ...
Of bij een ongeluk zijn 2 vrouwen betrokken, de meest aantrekkelijke vrouw ligt bloedend op de grond, de minder aantrekkelijke vrouw zit stil en versuft voor zich uit te staren ...

Nu weet ik ook waarom ik zo aantrekkelijk ben, ik zit goed in mijn vel ... Clown smiley (alleen dat buikkie ...)Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juni 2011, 22:29
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley een gebroken teen??? Maar meisje toch...ben je al naar het ziekenhuis geweest? Hebben ze dat al ergens in 0591? Knipoog smiley

In het ziekenhuis in regio 0591 wil je niet komen .... daar zijn de doktoren niet veel beter dan de "schepers" waar het ziekenhuis zijn naam aan dankt .... vooruitziende blik blijkbaar in 1973

Vooral om de maagverkleining zijn ze "wereld"beroemd ... Gefrustreerde smiley

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheper_Ziekenhuis

Uploaded with ImageShack.us
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 13 juni 2011, 22:15
BerichtOnderwerp: opwekking

SUSANNAH475 schreef:
hihi, ja dat klopt, ik was er zaterdag Knipoog smiley Wilde zo'n event wel eens meemaken, nou... heb nog nooit zoveel christenen bij elkaar gezien... nooit gedacht dat die seminar van Wilkin van der Kamp zoveel mensen kwijt kon....
Verder ook Reni en Elisa gezien en was een leerzame dag...
Ik bedacht me bij die seminar dat God je altijd ziet, dus hoe massaal het dan ook is, dat vind ik toch een prettig idee, dat ook als Jezus straks terug komt Hij toch precies zal weten waar je zit en wie je bent... Lachende smiley
Helaas jullie niet gezien, maar vond mijn gezelschap ook erg gezellig... dus tnx !!

Ik ga ff flauw doen, je wou ons niet zien zeker .... je was teveel met je aandacht bij je eigen gezelschap ... we stonden bij het kruis zo rond half 2
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 13 juni 2011, 02:13

CHATULIEM619 schreef:
Goed, we zijn er dus geweest. Het was fijn om zo een aantal mensen van CM te zien. Bert, dank je wel voor het meerijden. Coss, dank je wel voor de kaas en de worst. ( heb vergeten te vragen of dit de worst was, die de hoofdprijs gewonnen had...)

Het blijft altijd indrukwekkend om zoveel mensen bij elkaar te zien. Heb een afspraak gemaakt voor een zendingsavond in onze gemeente. Verder heb ik natuurlijk weer veel te veel geld uitgegeven aan overigens interessante boeken en DVD's...

Volgens mij is Sus ook geweest, gezien haar profielfoto ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juni 2011, 00:04
BerichtOnderwerp: stond dat in de krant???

KLAPROOS940 schreef:
Sjonge, voor 30 euro kun je een weekend kamperen. Dat heb je toch niet over voor een daagje dierentuin. Puur voor de elite. En dan als doelstelling dat 1 op de 15 Nederlanders elk jaar de dierentuin bezoekt. Zelfs als de hele elite van Nederland komt (als je niet tot de elite behoort kun je het immers niet betalen) dan nog kom je niet aan dat bezoekersaantal.

Vraag ik me toch af, of logisch nadenken zo moeilijk is. Kun je toch van tevoren bedenken dat dat niet gaat werken Gefrustreerde smiley

Dierentuin Emmen had in 2010, 700.000 bezoekers, dat is 70.000 minder dan in 2009.
De verwachting dat ze in 2016 1.35 mlj bezoekers krijgen is niet eens zo heel vreemd hoor, een nw park zal ook veel meer bezoekers krijgen, omdat de mensen nou eenmaal wel te porren zijn voor iets nieuws ...

En over de prijs: "Met de verhoging wordt de dierentuin een van de duurste uitjes in Nederland. Een kaartje kost dan bijna evenveel als De Efteling." (bron: Nieuws.nl)
http://binnenland.nieuws.nl/646183/dierenpark_emmen_gooit_entreeprijs_flink_omhoog

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zaterdag 11 juni 2011, 00:05
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:52
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

VISSER278 schreef:
Een bakkie troost maken dat lukt wel, smaakt me ook wel weer. Een zakdoek pakken lukt me ook wel maar ben niet aan het snotteren.
Een schouder pakken wordt al heel lastig.
maar nee, dat is het niet , visser is gister bij de dokter geweest en moet nu wachten op een oproep voor een operatie. En daar ziet hij best wel tegenop . Twijfelende smiley

Ik hoop niet dat je geholpen moet worden aan een kniesoor, want dat schijnt vrij pijnlijk te zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 11:24
BerichtOnderwerp: Waarvoor zit je op christianmatch?

LIAANTJE026 schreef:
"Brons, platina, parel, papier"....of toch goud??
Een fijne dag allemaal!

Waarom geen zout ??

Als het gaat om de waarde t.o.v. zilver, dan mag je zeker zout niet vergeten. De waarde hiervan wordt heden ten dage zwaar miskent ...

http://www.nbbmuseum.be/nl/2007/08/salt.htm

En waarvoor ik op CM zit? ... nou gewoon om bijv. te antwoorden op dit topic, uitjes mee te maken, vrienden te maken, goede gesprekken te voeren in de pv chatbox of lekker dom zeuren in de algemene chatbox ...
Waarvoor ik niet meer op CM zit ... om een vriendin te vinden voor een relatie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 11:04
BerichtOnderwerp: Pinksteren

HERMAN388 schreef:
Stort de Heilge Geest 1 keer (in de tijd apostel Petrus) of elk jaar?

Ik denk dat je zelf best wel een idee hebt Herman ... dus ik ben benieuwd hoe jij erover denkt ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 11:01
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

MARISKA601 schreef:

ook de fliecitaties van broer konijn.

Hoi Imke, ook vanuit het "hoge" noorden, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, geef je zaterdag wel een hand en xxx Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juni 2011, 21:06

IMKE917 schreef:
Dat is idd een heel mooi symbool, elkaar ontmoeten bij het kruis!!
Zullen we het werkelijkheid gaan maken?

Ik stel voor om elkaar, voor degene die dat wil uiteraard, te ontmoeten op zaterdag 11 juni om 13.30 uur op het terrein van Opwekking in Biddinghuizen.
Misschien handig om hier toch even aan te geven wie er van plan is te komen? Ik kan vanaf morgenvroeg niet meer checken, maar degenen die alleen zaterdag komen kunnen dan evt. de namen noteren, zodat we naar elkaar uit kunnen kijken.

Imke 917

Tot zaterdag dan maar ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juni 2011, 09:04
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????

CHATULIEM619 schreef:
Cross, beste vriend. ik geloof net zoals jij dat de Heer terugkomt. Het enige wat ik niet doe, is voortdurend naar tekens te lopen zoeken. Sommige mensen leggen zo'n absolute waarde in bepaalde tekens, dat ze helemaal vergeten wat het eigenlijke doel is van die teksten...

Dat klopt, sommige mensen doen dat zeker, die gaan aan het eigenlijke doel voorbij ...
Gelukkig maar dat de meeste christenen, net als jij, niet voortdurend bezig zijn met het "lopen zoeken naar tekenen". Het is goed om niet je ogen te sluiten voor dat wat er gebeurt en dat te durven zien in het licht van de bijbel ...
Een goed voorbeeld daarvan gaf Lisa met haar beide links, deze actuele gebeurtenissen staan echt letterlijk beschreven in de bijbel, en daaraan kun je dus zien dat we in de eindtijd leven ...
Dat het eng is, ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, het is niet "niks" dat deze actuele gebeurtenissen zo letterlijk in de bijbel beschreven worden.
En de eindtijd zie ik niet als bangmakerij, maar veel meer als een tijd waarin we nog de kans hebben om de mensen van de Liefde van Jezus Christus te vertellen, en daarnaast om elkaar te bemoedigen en te vertroosten met wat "ons" deel straks zal zijn, als we Jezus in Heerlijkheid mogen aanschouwen ...

http://www.youtube.com/watch?v=ClVyZlc0T0A

..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 19:38

LISA610 schreef:
Toch nog een nadenkertje voor jullie allemaal voordat ik vertrek:
http://www.slideshare.net/hhgputten/mondex-chip

Ik kreeg deze link vandaag per mail toegestuurd en heb ook even de woorden "verichip" en "mondex smartcard" gegoogled. Op zich was dit geen nieuws voor mij, want ik heb al eerder gehoord over het implementeren van chips. Bekijk ook even deze link:
http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Het-6stappenplan-voor-acceptatie-van-de-VeriChip/

Dit is dus geen science fiction, want het is al aan de gang. Geeft toch wel even wat reden tot nadenken lijkt me. Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden, dus zal proberen de reacties wel een beetje te blijven volgen de komende weken. Knipoog smiley

Heel duidelijk ... jammer dat sommige christenen het niet willen zien of ze vinden het alleen maar bangmakerij ... Maar Gods woord is duidelijk genoeg, let op de tekenen der tijd, we leven nog steeds uit Genade door Genade.
We mogen/kunnen nu nog vertellen van Gods Liefde ... hoe meer zielen hoe meer vreugd ...

En bemoedigen ... zeker ... zie onderstaande link ... Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=ClVyZlc0T0A
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 14:01

WILLEMIJN232 schreef:
Die kans is erg klein Chatuliem, ik hou niet zo van die festivals waar massaal de Heer aanbeden wordt........wordt daar ook een beetje kriegel van......maar gelukkig is dit heel persoonlijk en moet je er niet heen maar mag je erheen......
Ik ben meer van de contemplatie en de rust...bij jezelf naar binnen en kijken waar je staat in je geloof.......ook die stukken die jezelf graag overslaat.....en dat is wat ik mis bij die massale bijeenkomsten......
Massale bijeenkomsten vind ik leuk als ik naar Bryan Adams of Bruce Springsteen ga.......maar mijn geloof hou ik graag wat intiemer.........

SUSANNAH475 schreef:
Mooi om te lezen Willemijn, dacht dat ik daar een beetje een uitzondering in was... in een groep waarbij je mensen kent vind ik het mooi, maar zo massaal is ook niets voor mij eerlijk gezegd... dus ja voor mij ook eerder intiemer... Knipoog smiley

Het kan massaal zijn qua mensen, maar daardoor kan het wel intiem zijn.

Ik vind dat het intiem beleven van een dienst niets met de hoeveelheid mensen heeft te maken, maar meer hoe je zelf "opgaat" in de "menigte".
Voor sommige mensen zal dit misschien niet opgaan, maar ik kan me vrij goed "afsluiten" voor geroezemoes om me heen, en kan me daardoor focussen op de spreker. Als je de massa kunt buitensluiten, dan is er intimiteit tussen jou, de spreken en God.

Als je met een groep mensen afspreekt om elkaar daar te ontmoeten, dan is het ook intiem ... Je kent elkaar of leert elkaar kennen. De 50.000 andere mensen die ook aanwezig zullen zijn, horen niet bij jouw "intieme" groepje, dus daar heb je ook niets mee te maken ...

..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 13:44
BerichtOnderwerp: Bezoek aan kerkdiensten

Zondag 19 juni weer een studie-avond over Openbaring in de VBG "de Bethel" in Drachten.

Aanvang 19.30 uur

Hieronder staan de samenvattingen van de eerste 5 studie-avonden.

http://www.bethel.nl/preeksamenvattingen.html

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 8 juni 2011, 13:48
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 13:34

CHATULIEM619 schreef:
meestal spraken we af bij het grote kruis op het middenterrein..

Dan stel je dat toch voor ...

Noem maar een dag en tijdstip Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 12:56
BerichtOnderwerp: Welkom terug

MARISKA601 schreef:
eh..

thx

ook bedankt namens zus konijn en muischje muisch

He Muischje Muis, de weg uit het enge dierenbos, ondanks alle roofdieren, toch teruggevonden naar CM ?? Knipoog smiley WB
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 18:55

@ Chatuliem -- Onze boodschap zou niet moeten zijn, je moet je bekeren, maar je mag je bekeren. Niet angst moet de leidraad zijn, maar de liefde van Christus...
Dat is dus net het probleem, mensen mogen zich bekeren, maar als ze zich niet bekeren dan zijn ze al veroordeeld. Zie Johannes 3 vers 18 dus moeten ze zich wel bekeren willen ze niet verloren gaan … alleen de keuze is vrijwillig en dat is wat ik altijd heb gezegd en ook zal blijven zeggen, dus verdraai aub mijn woorden niet …

@ David -- Waarom ben je op een forum, als dat je houding is?
Omdat ik vind dat mijn standpunt in deze juist is, en ik nog geen goede argumenten heb kunnen lezen die mij van het tegendeel zouden kunnen overtuigen.

@ David -- Verder vind ik het ook egoistisch en jammer dat sommige christen zo gericht Zijn op het feit dat ze naar de hemel gaan als Jezus terugkomt (er van uitgaande dat de christenen niet door de verdrukking gaan, maar dat is ander onderwerp) want als wij naar de hemel gaan omdat de laastte dag er is, betekend dat ook het einde van de genade tijd, en gaan als onze ongelovige familie, vrienden , kennisen en collega`s naar de hel
Daarom dat ik het dus, juist omdat ik deze tijd als eindtijd zie en Hem elke dag verwacht, zo belangrijk vind om iedereen in mijn kennissenkring, vrienden, buren en famillie te vertellen van de Liefde van Jezus Christus. En ja, de bijbel is hierin heel duidelijk, wie niet gelooft is alrede veroordeeld, zie Johannes 3 vers 18, dus ook je ongelovige familieleden, vrienden, buren en kennissen.

@ Chatuliem -- Dat is één van de redenen waarom ik voorzichtig ben met deze boodschap. Eindtijdkenners zijn meestal mensen die heel veel denken in wraakgevoelens. Het idee van: zij zijn er lekker niet bij en zij krijgen daarom straf....
Met het antwoord van jou kan ik dus echt niets Chatuliem, waarom zou ik wraakgevoelens hebben als “eindtijdkenner”. Als ik dat namelijk zou hebben dan zou ik niemand meer het Evangelie vertellen, want dan heb ik lekker meer plaats in de hemel. Ik vind het, ronduit gezegd, een ziek beeld dat je hier neerzet. Je veroordeeld een hele grote groep wederomgeborenen christenen, die juist omdat ze weten wat Jezus Christus voor ze heeft gedaan, dit graag willen delen met ongelovige mensen, ze vertellen hoe ze tot geloof kunnen komen. Doen ze dit voor zichzelf … NEE !!! Ze doen dit omdat ze de LIEFDE VAN JEZUS CHRISTUS IN HUN HART HEBBEN.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 14:28

FRANKT627 schreef:
MARIAN519 schreef:
Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.

Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.

Wie zijn die 'allen' dan? Zijn het ook mensen die niet in de Drie-Ene geloven? Moet iedereen dan geloven in onze God? Is dat niet iets opleggen aan andere wat ze niet willen? Dat is toch een dwangmatige handeling? Waar zou dit toe kunnen leiden dan?

Allen zijn volgens mij alle mensen die geloven wat staat geschreven in Johannes 3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Alle mensen hebben de mogelijkheid om tot geloof te komen, maar niet iedereen heeft Jezus Christus aangenomen als zijn of haar persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker.
Over alle andere mensen die niet geloven wat in Johannes 3:16 staat zegt vers 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.
Heb jij, hebben jullie je buren verteld van Jezus Christus, of denk je "het kan nog wel ..." ??

en dat van Zijn dag niemand weet, dan de Vader alleen..
...Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden.

Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 83 Volgende
Pagina 22 van 83