ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 207 208 209 210 211 212 213 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 04:22
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?

Daar zijn geen middenwegen tussen, Marian.

Angst, óf vertrouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 04:10
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

En de jouwe gebaseerd op jouw dingen ;)

Zie mijn reaktie bij topic, 'Heeft de dominee gelijk'

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 27 oktober 2011, 07:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:12

Quote:
Het enige wat we elkaar verschuldigd zijn is Liefde.

Ook als we het niet eens zijn.

Mee eens!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:10
BerichtOnderwerp: Donor week

Dat komt toch ook door de euro, en dat bijna alles is geprivatiseerd?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:41

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb ook eens naar die film gekeken. En het valt me juist op, hoe zachtmoedig die man is, hij gaat er op een goede manier mee om. God heeft hem de bediening gegeven, en hij eist nergens de plek van God op. Hij dwingt niet, hij manipuleert niet en staat open voor correctie. En dat je hem dan als bedrieger neerzet, vind ik eigenlijk heel schandalig. Hij erkent dat er terugval is, hij erkent dat niet iedereen geneest en ze laten mensen niet vallen als ze niet genezen, ze komen zelfs op bezoek. Hoezo bedrieger? En hij vindt het net zo erg dat die twee mensen niet genezen waren, maar er waren vier mensen in deze reportage wel genezen waren, heb je dat ook opgemerkt? Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt.

Quote:
Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt.

Juist door mijn 'achtergrond'(kindertijd en hersenspoeling groepen), dat ik de waarheid daarvan onder ogen heb gezien, en niets verdrongen heb en goedgepraat, maakt dat ik nu alleen de waarheid kan zien.

Ik kan zelfs niet anders.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 20:00

En nu ga ik uitloggen en iets leuks doen.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:58

En...ik heb dit soort 'genezingsdiensten' ook meegemaakt.

Ik was pas gelovig. Nam 't heel serieus. Ik ging niet meer uit, ongeveer vijf jaar lang. Ging braaf met niemand naar bed, zorgde ervoor dat ik niet met iemand van het mannelijke geslacht in een ruimte was. Ja, dat werd voorgeschreven door die groep/gemeente.

Nou, ging ik naar zo'n 'genezingsdienst'. Werd ik niet genezen. Werd mij bij de nazorg even verteld én dat mijn geloof te klein is, én dat er zonde! in mijn leven moet zijn, dat ik door die redenen niet genees.

Todat, zoals ik eerder zei, heilige huisjes barsten kregen.

En ik naar traditionele kerken ging.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:23

woensdag 26 oktober 2011, 10:07
Quote:
SHANITA schreef: Wat nou, als meneer Zijlstra echt gelooft, dat wat die doet, opgedragen is door God....ik durf daar niet over te oordelen.

dinsdag 25 oktober 2011, 17:57
Quote:
En dat die medewerkers bij die gebedsgenezing zelf geïndoctrineerd zijn, of dat ze zakken vullen, dat is niet aan mij om te oordelen.

Ik oordeel niets, C. (sorry Mariska....

De aflevering van Netwerk heet: Vraagtekens bij wonderbaarlijke genezingen in de Alblasserwaard.

De 'herstellen' blijken van korte duur te zijn.

Dvd's die verkocht worden, met 'nepgenezingen', met als titel: Waarom Jezus geneest vandaag? . Een dvd vol met spectaculaire 'genezingen'. Ik ben geen zakenman, maar wat er al niet verdiend wordt met alleen de dvd's...Met mensen die op die dvd's staan waarvan wordt gesugereerd dat ze genezen zijn.

Dat heet liegen...

En met een futuliteitje op een profiel, of op een cv, daar schaad je geen mensen mee. Hier wél....

Eerst 2, en niet 4, C.... 'echte genezingen van het soort wat een psychiater ook zou kunnen doen'.

Dan reportage met 'nepgenezingen', met op de achtergrond een treurig muziekje.

Één voorbeeld: een meisje met een aandoening in haar been, waardoor ze heel erg veel pijn heeft en in een rolstoel zit.

Ze gaat voor de zoveelste keer naar die genezingsdienst.
Vraagt zijlstra als ze op het podium zit en er is voor haar gebeden, of ze al wat voelt. Zegt zij, heel verdrietig, van dat ze niets voelt. Zegt hij 'amen'!(enthousiast).
Zegt ze daarna dat de pijn alleen maar erger wordt. Zegt ie dat ze zich moet focussen op Jezus.(al zou ze dat niet doen, ze is nota bene gelovig)
Dan zegt ze dat ze wel bidt en zich wel op Jezus focust,
Deze dingen zijn denk ik niet te verstaan voor het publiek achter in de zaal, vanwege een vrolijk opwekkingliedje in de zaal wat nogal hard wordt gespeeld.

En nou heb ík het ook nog gedaan, volgens C.
Nou, dan maar. Ik heb mijn mening.

Bij 14 minuten en 53 seconden, komt meneer Zijlstra in gesprek met de verslaggever.

Hij l, eh praat zich overal uit.

Zieke smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 26 oktober 2011, 19:45
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 11:27

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 11:00

Helemaal mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 10:43

Openbaring 21 vers 1 tot en met 4

Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde
21
1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’

Dit is een stukje uit de openbaring die Johannes kreeg van God.
We leven nu nog in een gebroken wereld, met ziekten, verdriet en nare dingen. God geeft ons nu de Heilige geest als kracht, om met dingen om te gaan.

Maar, in de nieuwe hemel en in de nieuwe aarde zal Hij alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’

Dit houdt in, dat dat nu nog wel zo is, dood, jammerklacht, rouw, pijn. Maar dán niet meer.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 26 oktober 2011, 10:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 10:07

CHATULIEM619 schreef:
Ik vroeg alleen maar naar je standpunt verder niet. Je zult mij nooit zien schrijven, dat je geloof niet voldoende is. Het is jammer dat je zoveel negatieve dingen hebt meegemaakt. Maar er zijn ook voldoende mensen die het anders benaderen. Ik geloof dat God kan genezen, ik geloof dat Hij dat ook doet. Maar ik ontken niet dat mensen dit te vaak op een verkeerde manier gebruikt hebben.
Ik heb hier geen een keer, geklaagd over mijn huidige situatie. Juist andersom.
Ik benader het, hoe ik het zie.

Quote:
je begint er zelf over, en dan word je er automatisch mee geconfronteerd. Mijn advies zou zijn, zoek het dan ook niet op..
Niets opgezocht. Werd ermee geconfronteerd toen ik pas gelovig was.

Bij de gemeentes waar ik kwam, dvd's en boeken van oa Benny Hinn.
Ik kocht zoveel van die dingen...

Quote:
Ik denk dat de meeste mensen God de eer geven, dat is tenminste mijn ervaring.
De eer waarvan? Dat iemand eventjes van zijn pijn verlost is, zogenaamd beter is, en later alle pijn weer terugkomt? En als er een keertje, toevallig een genezing plaats vindt, wat een psychiater ook had kunnen doen, ja, natuurlijk geven 'ze' God de eer. Ze gaan niet van "kijk eens hoe ik de boel manipuleer...en het werkt.."

Quote:
Het schreeuwen maakt het gebed niet krachtiger, dat ben ik met je eens. Goed, dan hoeven we elkaar toch niet te veroordelen aan de hand van extreme voorbeelden? In mijn ogen gebruik je die extreme voorbeelden als criterium, terwijl het in mijn ogen een uitwas is.
Gebeurd veel door heel Nederland, helemaal niet extreem.

Quote:
Ik ga niet uit van negatieve motieven, en dat je stelt dat mensen dat doen om zichzelf te verrijken vind ik eigenlijk veel te ver gaan.
Dat zei ik juist niet, ik zei dat ik daar niet over oordeel.

Wat nou, als meneer Zijlstra echt gelooft, dat wat die doet, opgedragen is door God....ik durf daar niet over te oordelen.

Bijvoorbeeld Benny Hinn, die is miljardair, ik heb een paar jaar terug docu´s over hem gezien, inloopkasten met duurste kleding, dure auto´s kasten van huizen....O, ja, en dan die health en wealth gospel. Dat het Gods bedoeling niet is dat je ´arm´bent, Dat God je ook financieel wil zegenen. Zelfde met ziekte.

En nu hou ik er over op. Ik geloofde dat ook heilig, die genezingsdiensten toen ik pas tot geloof kwam, en die health en wealth evangelie´s.

Totdat de heilige huisjes bij mij barsten begonnen te vertonen.

Toen zei mij reformatorische psycholoog, dat ik ook naar de Gereformeerd Vrijgemaakt kan.....toen kon ik ademen..

En toch, die mensen die dat geloven zijn mijn broeders en zusters, want ik geloofde dat ook eerst.
Zou dan wel schijnheilig zijn, als ik hun nu zou gaan veroordelen.

Maar de, ´mijn´ zoals je wilt, waarheid vertellen blijf ik doen.

En ik weet uit ervaring dat er bakken geld mee wordt verdiend. Weet je wat mensen allemaal in de collecte gooien, als er weer een ´genezing´heeft plaatsgevonden´.
En dat allemaal onder de vrijheid van godsdienst, hoeft geen belasting over worden betaald.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 19:42

De 2 genezingen in dit filmpie waren van het soort 'lichamelijke functiestoornis', wat de wetenschap, artsen ook kunnen. Zie film van één vandaag.

De rest, was eventjes dat de pijn wegging door de rust die het gebed kan geven, en kwam gewoon terug.

Er stonden gewoon op de dvd's met als titel: 'waarom genezingen heden nog plaatsvinden', allemaal 'genezingen', van mensen die eventjes geen pijn hadden, na het gebed. En daarna gewoon weer wel. Bedrog.

En dat meisje, dat bijna blind was, dat mensen tegen d'r zeiden van dat ze niet is genezen omdat ze geen geloof genoeg had.....

Ik had deze film nog nooit gezien, schrik hiervan, terwijl ik dingen wel al wist uit eigen ervaring.

Goed dat de EO dit laat/liet zien!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 25 oktober 2011, 19:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 19:09

Deze film slaat alles: bedriegers?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 25 oktober 2011, 19:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 18:09
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.

1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie Hem liefheeft.’

Crossroad: deze tekst die je hier neerzet, ja, zo voel ik het.

Na zoveel ellende al een paar jaar zo gelukkig, ik heb alles wat ik wil.
Dingen die nooit in mij waren opgekomen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 18:06

Spreuken 3:5 Vertrouw op de HEER met heel je hart,
steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet,
dan baant hij voor jou de weg.
7 Wees niet eigenzinnig,
maar heb ontzag voor de HEER en ga het kwaad uit de weg.
8 Het zal je sterken als een medicijn,
het verkwikt je lichaam.

Crossroad: mooie teksten. ik begrijp alleen niet, waarom ze direct na mijn verhaal staan. zie geen link....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 17:57

Chatuliem,

Doofheid en blindheid kunnen lichamelijke functiestoornissen zijn, ofwel psychische oorzaken hebben.

Ik ben jaren in die gebedsgenezingsdiensten geweest. en ik hoorde steeds van die heeft dit en die heeft dat gezien. Vreemde is: ik heb nooit iets gezien, ja, mensen die waren genezen van hepatitis c, hiv, en daar dan later alsnog aan overleden. en verder, mensen die zeiden dat ze van kanker, en andere dingen waren genezen die niet te bewijzen waren...
en dan later hoorde ik van ze dat de kanker weer was teruggekomen.

En ik ben vaak, naar veel verschillende gebedsgenezingsdiensten geweest. ik weet waar ik het over heb.

Kijk, ik wil het kind niet met het badwater weggooien: het enthousiasme van die groepen over het geloof werkt voor mij aanstekelijk en bemoedigend.

Maar, er zitten voor mij ook donkere kanten aan. ik kwam elke keer depressief, met een naar, ongelukkig en verward gevoel uit die diensten.
Met verward bedoel ik, het vervelende gevoel dat er iets helemaal niet goed zit.

Toen ik chronische migraine had, en er werd voor mij gebeden, en dat hielp niets, werd mij verweten dat mijn geloof niet groot genoeg was. daar lag het aan volgens hun. Dan voelde ik mij vals schuldig, ik was toen nogal labiel, pas gelovig, geloofde alles wat ze zeiden.

En nu had ik het weer: Momo zegt met goede bedoelingen op: dinsdag 25 oktober 2011, 06:47 :

Ze is blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in mijn leven, maar.....ze gelooft dat er nóg veel meer mogelijk is, als ik daar geloof voor zou hebben....Hiermee impliceerd ze voor mij, dat er nog vanalles beter kan.
Terwijl ik juist zoiets heb van blijdschap elke dag, dat ondanks wat ik heb meegemaakt, ik nu toch een normaal, gelukkig en bevredigend leven leid, al enkele jaren. Ik ben gelukkig, tevreden, er is humor, geluk en blijdschap in mijn leven.

En dan vind ik het erg vervelend, iemand die zegt dat het nog beter kan, als ik daar geloof voor zou hebben....wordt er weer geïmpliceerd dat ik niet genoeg geloof heb, zelfs dat er het een en ander beter kan in mijn leven. deze dingen drukken me naar beneden, zit ik niet op te wachten.

Dat doet me denken aan wat ik eerder schreef, toen mijn chronische migraine niet wegging, en men zei, dat dat kwam omdat mijn geloof niet groot genoeg is.....

Chatuliem, ik heb hier geen zin meer in. Mijn geloof is erg groot, groter kan niet.

En altijd bij genezingen, zoals armen die aangroeien, kanker die verdwijnt, en weg blijft, en meer van die wonderen. Dat hoor ik altijd van iemand die het weer van iemand anders gehoord heeft, en die dat ook weer van iemand anders heeft gehoord, nooit uit de eerste hand, zo van mijn zus, of mijn moeder of buurvrouw.

En over Paulus die doden opwekte enzovoort,
Dat was toen, dat gebeurd nu niet meer, Jezus liep ook over het water.
Dat zie je ook niet meer.

En als er dan een keer een wonder gebeurd, is dat omdat God wil laten zien hoe groot en machtig hij is, en niet omdat men naar een gebedsdienst is geweest. Waar genezing af wordt gedwongen, en geclaimt. God laat zich niet claimen en dwingen.

Het gebed van de rechtvaardige vermag veel.

En met (veel geschreeuw, hard,) en veel claimen en dwingen, noem ik niet krachtig.

Maar, nogmaals, ik wil het kind niet met het badwater weggooien. Het enthousiasme werkt wel bemoedigend.

Elke gebed is krachtig, het gebed is krachtig.

En...dat gebedsgenezingsdiensten is mijn ding niet.

En iemand anders ding wel.

Prima voor mij, moet naast elkaar kunnen bestaan.

Belangrijkste is het geloof. Of je gelooft. Dat Jezus voor onze zonden gestorven is, opdat een ieder die gelooft eeuwig leven heeft.

En dat die medewerkers bij die gebedsgenezing zelf geïndoctrineerd zijn, of dat ze zakken vullen, dat is niet aan mij om te oordelen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 25 oktober 2011, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 14:00

CHATULIEM619 schreef:
Heb laatst nog een programma gezien waarin een vrouw genezen was van doofheid aan één oor en blindheid aan één oog.
Ook was er een vrouw die door haar reuma haast niet meer lopen kon. Na gebed kon ze gewoon weer lopen en was ze na vier jaar nog steeds pijnvrij. Dit heeft in mijn ogen niet alleen een psychische oorzaak, maar ook een lichamelijke. Als je de bijbel leest, zie je dat ook terug. Zelfs een Paulus, die door gebed iemand uit de dood liet opwekken!!!!
Ik begrijp je houding niet helemaal. Je gelooft wel in genezing, maar het mag niet gepaard gaan met een krachtig gebed???

Alle gebed is krachtig. ga er later verder op in.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 13:48

Quote:
Annette: Persoonlijk hou ik absoluut niet van genezingdiensten.
Ja, ik geloof absoluut dat God geneest, maar op Zijn tijd, niet op de tijd dat wij dat af willen dwingen.
Ook geloof ik niet dat je wel geneest als er een bepaald persoon voor je bid, dat zou betekenen dat de een beter kan bidden dan de andere, of dat God er lievelingetjes op na houd?

Ja, dit voel ik ook zo.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 13:27

Ik geef hierboven een voorbeeld van een ziekte met psychische oorsprong.

In dit geval een slikstoornis die ik zelf had.

Die kon alleen overgaan, toen ik in een langdurige rustige veilige omgeving zat. Heeft God daarvoor gezorgd, dat geloof ik. en mensen op mijn weg gebracht, die mij erbij hielpen. en nog steeds.

Die psychiater in één vandaag heeft het daar ook over: dat bidden voor een ander, kan op de ander zo rustgevend overkomen, dat ziektes die een psychische oorsprong hebben, dan overgaan. Daar kwam het op neer, in dat stuk van één vandaag. Hij heeft het over een Lichamelijke functiestoornis na een traumatische ervaring.

Na 5 minuten en een seconde legt hij het uit, die psychiater. Het begrip 'wonder' is te verklaren en ook wetenschappelijk, systematisch te bewerkstelligen.
Ook een evangelist van een kerk kan zo een lichamelijke functiestoornis goed genezen, stelt Hoogduin(psychiater). Dan krijgt iemand een gevoel van eindelijk iemand die me begrijpt en dat kan leiden tot een overgave, waarin de kans is, dat spontane bewegingen op gaan treden. Het betreft ziekten die door trauma, of nare dingen hebben meegemaakt in jeugd, zijn ontstaan. Dus geen kanker, of brandwonden of een gebroken been bijvoorbeeld.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 25 oktober 2011, 13:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 13:11

Quote:
Geloof is een kwestie van Vertrouwen ... niet in de spreker of in jezelf maar in de Almacht van God de Vader

Helemaal mee eens! Vertrouwen in God, daarna in jezelf, daarna in je partner(als je die hebt) en daarna in je medemens, vrienden(als je die hebt), familie(als je die hebt)...

Vrienden en familie, die volgorde kan je ook omdraaien, voor de een is familie belangrijker dan vrienden, voor de ander is het andersom.

Je moet ook altijd eerst verantwoording geven aan God(als je gelooft), dan aan jezelf, dan aan je partner(als je die hebt).

Verder aan niemand.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 25 oktober 2011, 18:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 13:06

CROSSROAD317 schreef:
..

de Almacht van God trek ik juist helemaal niet in twijfel.

Zonder het geloof had ik het niet gered.

Mijn leven heeft zin door het geloof. Ik kan weer van Gods schepping genieten. ik heb vertrouwen in de toekomst. Ik kan weer van het leven en kleine dingen genieten.

:)

Er bidden hier op cm en ook buiten ook mensen voor mij.

Dat merk ik wel! :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 08:08

één vandaag, uitleg van een psychiater hoe het kan dat mensen met een lichamelijke ziekte, veroorzaakt door iets psychisch, kunnen genezen. In en buiten een genezingsdienst.

Ik vond het zelf erg interessant: ik heb jaren last gehad van een slikstoornis, iets lichamelijks. Veroorzaakt door een psychisch trauma.

Nadat ik, na jaren weer een hele veilige en overzichtelijke situatie had, door meerdere oorzaken, verdween de slikstoornis.

Bij mij kwam die slikstoornis, van het ene op het andere moment, doordat ik me iets realiseede, wat zóveel stress veroorzaakte.
Vergelijkbaar met je eigen verslikken als je iets ergs hoort.
Dan werken die spieren even niet meer hoe ze moeten werken.
Alleen bij mij was het langdurig.

Het kan ook zijn, dat als er voor iemand gebeden wordt, dat daar een rustgevende werking van kán uitgaan, zodat de persoon tijdelijk geen pijn voelt, en het derhalve lijkt alsof die genezen is.
Dan is de oorzaak, dat ie even geen pijn voelt, psychisch.

Ik wil dat wel opzoeken, maar ja, ik heb daar voorlopig helemaal geen tijd voor.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 25 oktober 2011, 09:06
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 07:02

hier de link naar het forum 'Gebedsgenezing zin of onzin'.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 06:56

Klik hier voor de film

Ik zal even uitleggen hoe dat werkt een link erin zetten.

Nou, je doet eerst: [ u r l = het adres ] klik hier(of een andere tekst) [ / u r l ]

Er zitten spaties tussen hier, anders krijg je dus een link, maar je moet de spaties wegdenken. dus alles, zonder spaties aan elkaar.

Groetjes!

nb: ik hoop niet dat ik je beledig door te zeggen hoe ik erover denk, er kunnen nog zoveel andere dingen zijn, waar we wel hetzelfde over denken. En het is natuurlijk mijn intentie niet.

Maar ja, niet zeggen wat mijn mening is, vind ik geen optie, dan kan ik hier net zo goed niet op forummen.

nb: ik vind je grote geloof wel erg bemoedigend! :)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 25 oktober 2011, 07:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 06:47

MOMO697 schreef:
Ben heel blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in jouw leven.
Maar ik geloof dat er nog veel meer mogelijk is als jij daar geloof voor zou hebben. Volledig herstel is mogelijk, geloof ik ...

Vind je het volgende filmpje dan ook godsdienstwaanzin?
http://www.youtube.com/watch?v=a5-Uag0laZE

Hai,

Ik zal deze link wel even zetten onder 'gebedsgenezing'.

Waanzin vind ik het niet.

Ik geloof niet wat ik op die film zie.

Door ervaringen. toen ik pas gelovig was, en ik erachter kwam, ben ik alles erover gaan lezen. Onder andere, 'Sekten: Bedreiging of bevrijding? Novapress Laren'.
Dat boek is alleen nog tweede hands verkrijgbaar.

Ik wil best wel geloven dat er nu en dan weleens iemand geneest, dat gebeurd trouwens ook in de 'wereld'.
Maar, dat je daar gewoon naar toe kan gaan, en dat iedereen die iets heeft, wordt genezen daar, nee, dat geloof ik niet.

Normaal, in de wereld, en niet op een forum, zal ik dat niet zo zeggen. Kans dat ik iemand beledig.
Toen ik pas gelovig was, geloofde ik het wel, en toen zal ik ook heftig reageren als iemand er 'kritiek' op had.

Mijn ex, met wie ik nog steeds goed bevriend ben en ik, gingen daar vaak heen, naar diensten met die genezingsdiensten erin. We hebben wat voor ons laten bidden, en dan voor paniek en depressie. Mijn ex had ook het nodige in zijn jeugd meegemaakt.
Als we daar weg gingen nadat voor ons gebeden was, werd paniek en depressie alleen nog groter.

Trouwens wel mooi, dat liedje van Keith Green.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 16:32

MOMO697 schreef:
Ben heel blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in jouw leven.
Maar ik geloof dat er nog veel meer mogelijk is als jij daar geloof voor zou hebben. Volledig herstel is mogelijk, geloof ik ...

Vind je het volgende filmpje dan ook godsdienstwaanzin?
http://www.youtube.com/watch?v=a5-Uag0laZE

Hai,

Ik bedoelde dat ik hersteld ben. Dat was een proces. Niet ineens.
Van borderline. dissociatieve stoornis heb ik nog wel, Ik zeg altijd liever 'dissociatie', omdat het wel een mechanisme is dat me beschermd(e).
In ieder geval, ondervind ik daar geen last van. en de dissociatie is minimaal, ook door het geloof. Kan ik nu dingen niet persoonlijk, van een afstand beoordelen. En dan, in kleine hoeveelheden die ik zelf bepaal in mijn bewustzijn laten sijpelen. En verwerken.

--

Ik wil wel antwoord geven op je vraag.
Ik vind de vraag erg belangrijk, en het onderwerp ook.
Ik vind het zó belangrijk, dat ik eerst een paar dagen goed wil nadenken, voordat ik antwoord geef.

Laterz! :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:39
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

COOTJE711 schreef:
Deze kan er ook nog wel bij....
z.v.w.e.v.p.

zonder vaste woon en verblijf plaats

Ja, dan heeft ie er gelijk een verblijfplaats bij...lol
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:34

Quote:
Elke dag is een wonder, de schepping is een wonder. God is een God van wonderen. Maar om God nou te gaan beperken tot deze wonderen vind ik Godslastering. Hij doet nog zoveel wonderen in mensenlevens. Maar als daar geen geloof voor is, kan Hij ook niks doen. Jezus stuurde ook iedereen weg die geen geloof voor genezing had. Toen pas kon Hij genezen.

Eigenlijk wel he?

Ja, wonderen in mensenlevens.

Ik was een paar jaar geleden helemaal opgegeven door de medici. Maar ja, door gebed en geloof, heb ik nu toch wel een goed leven. Dat besef ik nu ineens. zonder het geloof was dat niet mogelijk. en niet dat ik dan geen problemen meer tegenkom, maar ik kan er mee omgaan.

:)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:02
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

JOLAN931 schreef:
de toon die je aanslaat in je reacties vind ik walgelijk denigrerend shanita!

JA!!! omdat iemand vreemdgaat ja!!!

ooit wel eens getrouwd geweest met een vreemdganger, shanita??
wat maakt het uit wat iemand er toe doet besluiten om vreemd te gaan? niets toch? vreemd gaan is vreemd gaan, punt uit.

In de topic: seksverslaving, was het logisch dat mannen dingen op internet en buiten de deur zochten, want hun vrouwen waren afiele ijskoninginen en huisvrouwen....zei je.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 207 208 209 210 211 212 213 ... 235 Volgende
Pagina 210 van 235