Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:51
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
bijbelgetrouw.nl, hier staat dat de zaal Zijlstra wel kan horen en het meisje niet, door de muziek.
"Vierde alinea van artikel: Jan Zijlstra ontmaskerd... : Tijdens de dienst waarin Leonie Verhoef (voor de 2e keer) genezing komt zoeken draagt zij een microfoontje ten behoeve van de TV-opnamen. Wat de mensen in de zaal niet horen, hoort de kijker wel. Zijlstra verklaart in zijn eigen microfoon (geluid dat de zaal hoort) dat ze "genezen is", zij antwoord dat ze heel veel pijn heeft, dat ze warmte voelt maar niet in haar benen (..) ze praten nog wat heen en weer, de zaal hoort alleen Zijlstra over de microfoon en hij claimt haar "verlossing". Terwijl ze nog terugpraat en duidelijk probeert te maken dat ze erg veel pijn heeft en niet genezen is, zet Zijlstra een lied in.. dit mag de zaal niet horen, immers? "
Dat zag ik meteen al, toen ik de uitzending van Netwerk zag.
Wat ook logisch is, anders zou de 'geloofwaardigheid' van Zijlstra worden aangetast, als de zaal ook het meisje zou kunnen horen...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 31 oktober 2011, 00:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:53
|
|
|
18 De Here zal mij beveiligen tegen alle boos opzet en behouden in zijn hemels Koninkrijk brengen. Hem zij de heerlijkheid in alle eeuwigheid! Amen. 19 Groet Prisca en Aquila en het huis van Onesiforus. 20 Erastus is te Korinte gebleven, Trofimus heb ik ziek achtergelaten te Milete. 21 Doe uw best vóór de winter te komen. Eubulus, Pudens, Linus, Claudia en alle broeders laten u groeten. 22 De Here zij met uw geest. De genade zij met ulieden.
2 Tim 4 vers 18 t/m 22
Jammer dan, dat Paulus op een gegeven moment aan Timotheus moest schrijven:'ERASTUS IS TE KORINTHE GEBLEVEN, TROPHIMUS HEB IK ZIEK ACHTERGELATEN'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja, wat is feitelijk? Ik heb het gezien voor tv en idd hij verstond haar niet goed. Maar dat hij haar de genezing wou aanpraten was echt geen sprake van. En in het interview in de studio vond ik hem ook eerlijk en betrokken. Maar weet je dat dit artikel al zes jaar oud is? |
Híj verstond haar wel degelijk, zie film netwerk, maar hij liet een muziek spelen zodat de záál het niet kon verstaan, toen Leonie zei, dat ze niets voelde en zei dat ze niet was genezen. en hij daar keihard 'amen' op zei, en dát kon de zaal weer wel verstaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 14:57
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
Ja
Twee kanten aan.
Ene kant, van ervaring van dichtbij. als een homo probeert te leven zonder praktiseren, dan kan dat een hele tijd lukken, zelf meer dan een jaar.
Maar uiteindelijk, de geaardheid blijkt zo sterk, dat dan weer 'terugval' komt.
Ik ben er dubbel in. Aan de ene kant zou je het kunnen opvatten uit sommige teksten uit het NT.
Aan de andere kant, heb ik dan wel eens vaak, ook weer andere uitleggen gehoord van die teksten...
Ja, en omdat de geaardheid net zo sterk is als bij hetero's. als een man een mooi vrouw tegenkomt, en andersom. dit zijn voorbeelden.
Ja, dan ís het wel te begrijpen, en omdat God dan weer rechtvaardig is en liefdevol, link ik toch meer naar Dat het geaccepteerd zou moeten worden. Ook omdat er niemand mee wordt gekwetst.
In ieder geval het gebod van heb uw naaste lief, is voor mij nog veel belangrijker. staat ergens dat dat het hoogste gebod is. Ook daarom dat ik link naar dat het geaccepteerd zou moeten worden en dat ik denk dat God het accepteert.
Én ik ga er, en ook niet over andere zaken ruzie zoeken.
Komt bij, dat ik erachter ben gekomen, dat dat ruzie zoeken voor een deel komt doordat ik het zelf nu en dan moeilijk heb.
Nu en dan.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 30 oktober 2011, 14:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 12:12
|
|
|
Is mijn bedoeling niet, om omlaag te halen.
Ik wil ook geen ruzie, zie dat ook als zonde.
Meningen kunnen naast elkaar bestaan, denk ik.
Fijne zondag!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 12:04
|
|
|
Dank je, scheelt mij zoeken. ik had echt geen idee meer waar het stond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 11:33
|
|
|
MOMO697 schreef: | De vraag van Momo was ....
Niet dat het er veel toe doet hoor maar die vraag kwam niet van mij. Bovendien mag van mij een homo gedoopt worden, praktiserend of niet doet er voor mij niet toe.
By the way Mijn broer is homo, en af en toe praktiserend, niet eens in een vaste relatie. Hij heeft een dochter, is donor geweest voor een bevriend lesbisch stel Hij speelt een hele actieve rol in haar leven En ik hou megaveel van mijn broer.
Maar door de houding van de kerk tov homo's heeft hij een aantal jaren het contact met mij verbroken omdat ik persoonlijk een keuze heb gemaakt in het geloof. Dankzij God is dat allemaal weer goed gekomen. |
Hai MoMo!
Wat leuk dat je broer donor is geweest voor een bevriend lesbisch stel!
En...dat jij nu ook tante bent! en je megaveel van je broer houdt!
En dat je broer een hele actieve rol speelt in het leven van zijn dochterje!
Ook leuk voor dat meisje, heeft ze 2 moeders en een vader :) !
Gelukkig is het allemaal goed gekomen, met jou en je broer.
--
En verder ben ik het ook met Thomas eens.
Chatuliem haalt er promiscuïteit bij, en zegt ook dat dat wordt verheerlijk in die scene. Nou, Chatuliem, dat wordt ook verheerlijkt in delen van de hetero scene. Weleens in de zomer 's nachts in Amsterdam geweest?
Nee, dat vind ik niet eerlijk.
O ja, en die bijbeltekst, OT, dat een man tegen een andere man zegt van: mijn liefde voor jou is groter dan de liefde voor vrouwen....Waar staat dat ook alweer, zoek het later wel op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 17:32
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:02 GERRIT084 schreef: Dus met andere woorden, leef maar raak, we komen er toch wel? Vinden jullie dat zelf dan ook niet een beetje vaag? Dan zijn jullie het ook wel eens dat iemand die een brood mee neemt bij de bakker (steelt oude vertaling niet voor mij) niet gestraft hoeft te worden als hij tegen de bakker zegt, het spijt mij. Moet die bakker wel net zo gelovig zijn, anders werkt het niet. En zo kan je uren door gaan. CHATULIEM shreef:Je kunt ook een middenweg bewandelen toch? Als angst de motivatie is om te geloven is het nooit goed.
Die bakker hoeft helemaal niet gelovig te zijn. Waar komt dat rare idee van dat je gelovig moet zijn om iets goeds te doen? Zie mijn reactie bij: Doop en uitverkiezing, Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:26
En van die middenweg is ook vreemd. Angst heeft helemaal niets met het geloof te maken. als het goed is. Ook als iemand nog moeite heeft met dingen. Of het moet van een (gedeeltelijk) onbewust trauma komen, die nog niet onder ogen is gezien, verwerkt. Dan is het een signaal. en anders: Angst is van de vijand.
Shanita, die blij is verlost te zijn van de angst. en het mooie van het geloof ziet, en het leven , elke dag.
Nb: en ook, al heeft iemand nog issues, met niet kunnen laten met roken, snoepen, en noem maar op. Dat komt door de gebroken wereld met verleidingen. ik geloof dat God dat ook begrijpt, en iemand zou zichzelf ook moeten kunnen begrijpen, eigenliefde.
Ik ben echt allergisch voor het woordje angst.
Fil H4 vers 4 t/m 9
4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus. 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.
Zo even een tekstje erin. Vers 8 is een gebod, Vers9: 'en de God des Vredes zal met u zijn', is een belofte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:45
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb het niet over concrete ziektebeelden.....ik heb het over iedere bloedafname, verkoudheid, bezoek aan de dokter etc...... Waarom moeten we dat weten denk ik dan, heb het eens even over wat anders.....Meeleven is prima maar er zijn grenzen...... |
Ik vind het wel erg fijn om van mensen hier op het forum dingen te weten. Kan ik voor ze bidden, dat God hun kracht geeft enzovoort.
En ook dingen, als ik die eerder had geweten had ik ook op een andere manier gereageerd is sommigen gevallen....
En ook, het is fijn als je ergens je zorgen enzovoort kwijt kan.
Meeleven kan goed werken voor je herstel. ook en juist op een forum.
En wat hier eerder iemand zei, dacht Crossroad, het zijn jou grenzen, niet die van CM. die hadden anders állang ingegrepen.
Iedereen mag hiet nétjes zijn mening geven, en ook dingen uiten over een ziekte. dat alleen kan al het herstel bevorderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:39
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
Ja, dat is allang bekend, zijn ook actualitieten programma's over geweest.
Naar is dat he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit is dus een casus. Dat betekent dat ik een voorbeeld neem uit de praktijk en dat we aan de hand daarvan gaan discussiëren.
Iemand wordt als kind gedoopt. Hij groeit op, wijst het geloof af, wordt seriemoordenaar. Is hij dan wel behouden? Hij is immers gedoopt en hoort bij het volk van God. Heeft keurig zijn belijdenis gedaan en kwam regelmatig in de kerk. |
Ik heb hier al op gerageerd. Ik heb nu dit inzicht. Stel, iemand is gedoopt, opgedragen, belijdenis gedaan, volwassen gedoopt, gaat naar de evangelische kerk, of naar een tradititionele kerk.
En wordt seriemoordenaar. Dan gaat ie naar de hel, of hij zou daarna berouw moeten hebben. Bij geen berouw gaat ie naar de hel.
Stel iemand wordt 'ongelovig' opgevoed, maar wel met normen en waarden. die God ook bij veel ongelovigen in hun hart heeft geschreven.
Romeinen 2 vers 14 tot en met vers 16
14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
En zo ongelovig iemand, een heiden, toont dat het werk der wet in zijn hart geschreven is. (vers 15)
Want hoeveel 'ongelovigen' leven zo, dat als je ze niet kent, je zou denken dat ze gelovig zijn, dat heb ik wel tenminste.
Dan zou, wat ik hier in het begin van dit topic heb gelezen, gelovigen die een seriemoordenaar zijn en zich hebben laten dopen wél naar de hemel gaan. En daarintegen, ongelovigen die netjes met normen en waarden hebben geleefd, door de wet die in hun hart is geschreven. En dat zij derhalve van nature doen wat de wet gebiedt. die zouden dan naar de hel gaan.
Die gaan dus naar de hemel, en de 'gelovige' seriemoordenaar, indien die geen berouw heeft, naar de hel.
Quote: | Crossroad: Je mag vraagtekens zetten of zijn wedergeboorte wel "echt" was, maar als dat echt is geweest, dan is hij nog steeds behouden ... |
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 11:59, bladzijde 2 dit topic.
Nou ja, dus als iemand 'wedergeboren is, is gaan geloven, dan gaat ie naar de hemel, ook al is tie seriemoordenaar.
Rare gedachtengang hou jij erop na.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 14:56
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
Ik heb de mogelijkheid tot chatten uitgeschakeld.
Als iemand iets wil schrijft ie maar netjes een mail.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 14:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:55
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Jammer Shanita, maar deze reactie voegt niks toe voor mij. Stop met dat gekat, hoe je erover denkt is allang duidelijk. Daarvoor heb ik de link niet geplaatst. 'k Ben er zelf niet uit of ik het eens of oneens met 'm ben, maar het feit ligt er dat er in het Paradijs geen ziekte was. Na de Zondeval, toen Satan kans kreeg, is er ziekte/gebrokenheid gekomen. 't Is dus zeker niet iets wat God, bij het scheppen van de wereld, voor ogen had. Gelukkig kan Hij wel genezen, waarbij ik ook denk aan de innerlijke genezing. Ik bedoel dan vergeving van zonden. En Hij belooft ons een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar geen pijn-ziekte-verdriet, enz. meer is. |
Wat hier staat kan ik me wel in vinden. Was zeker geen gekat naar jou, Maar naar zijlstra. het gaat ook alweer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:11
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARRY942 schreef: | Wakker worden, met de wetenschap: Mijn dochter ligt in de kamer hiernaast en we gaan samen van dit weekend ontzettend genieten!....Heerlijk toch! |
Leuk voor je!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:09
|
|
|
Astma enzo komt van de duivel, zegt zijlstra, snel, wie heeft er een teiltje?
(onderste link)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 21:53
Onderwerp: De man vervult niet zijn rol
|
|
|
Of één blik op de Düsseldorfer Tabelle...
(gewijzigd ivm verkeerde smiley)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 13:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:58
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Christelijke meditatie heet dat tegenwoordig Chatuliem...... |
Ja, dan heb je gelijk weer iets heel anders he..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:55
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is Alice Miller niet van het drama van het begaafde kind? Hoe moeilijk slimme kinderen het kunnen hebben???? |
Ja, zo heet een titel van een boek van haar.
En,
Haha, nee hoor, het gaat eigenlijk over dat alle kinderen begaafd zijn, en drama's die kunnen voortkomen uit een verkeerde opvoeding. waarin de integriteit van het kind in het gedrang komt. Waardoor het kind afweermechanisme's gaat ontwikkelen, die later tegen hem gebruikt worden. En doordat de volwassene leert te voelen wat hem als kind is overkomen, kan hij weer zichzelf worden. Want als kind, leerde hij om niet te voelen, want dat zou levensbedreigend kunnen zijn.
Ja, dit is wel even heel kort hoor.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 20:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:48
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ingeborg Bosch werd aangesproken/aangegrepen door de boeken van Alice Miller, maar haar therapie vorm en haar boeken zijn niet gebaseerd op de boeken van Alice Miller ... Hieraan ligt ten grondslag het boek "Reclaming Your Life" van- en de samenwerking, met Jean Jenson ... Mooie boeken trouwens van Alice Miller, Jean Jenson en Ingeborg Bosch, maar wat het te maken heeft met de topic titel ... "heeft de dominee gelijk?" hmm |
[i]Ja, dat klopt, jij kan dat allemaal veel beter verwoorden dan ik :) Bij het dankwoord staat: Alice Miller wier werk mij als eerste het inzicht gaf in wat voor mij psychologie in de ware zin van het woord werd. En Jean jenson ziet ze als haar leermeesteres.
Leuk dat je dat ook mooie boeken vind. Jean Jenson heb ik nog niet gelezen.
Ik wil de laaste boeken van Alice Miller nog lezen, ze lezen ook lekker weg, vind ik.
Ik ben in "De herontdeking van het ware zelf." begonnen, van Ingeborgh bosch, wel goed, maar alles wat ik lees weet ik al van de boeken die ik van Alice Miller heb gelezen. En Alice Miller, vind ik boeiender om te lezen.
Ik heb vandaag nog zitten lezen uit Ingeborgh Bosch, en nu vraag ik me af waarom ik dacht dat het een christelijk boek was, maar dat kan komen omdat ik het van een christelijke boekhandelaar heb gekregen.
Quote: | bovendien maakt de therapie gebruik van boeddhistische meditatietechniek... | Ja, dat is minder, ik zal er eens op letten Trouwens die therapie komt niet voor bij Alice Miller. Ja, of bij de laatste 3 a 4 boeken, want die moet ik nog lezen.
Wat dat te maken heeft met '' heeft de dominee gelijk?", Nou Alice Miller heeft ook gelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 14:43
|
|
|
Deze link van Alice Miller heb ik van mijn reformatorische psycholoog, dus niet de 1ste de beste.
De kern waar het om gaat is kindermishandeling, en dan zogenaamd voor eigen bestwil. en het niet mogen voelen. bijvoorbeeld: Huilt het kind, heeft ie het helemaal gedaan. Als je je kindertijd niet verdringd, onder ogen kan zien hoe het echt was, kan je ook herstellen.
(En dit geldt natuurlijk niet voor degenen met een gelukkige jeugd :)
Van de 13 boeken die ze heeft geschreven heb ik er een stuk of 6 a 7 gelezen. De laaste boeken zijn het best, want ze komt bij elke boek tot meer en betere inzichten.
Er zijn ook christelijke boeken, gebaseerd op haar boeken, bijvoorbeeld: 'De herontdekking van het ware zelf', auteur Ingeborg Bosch.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 14:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 01:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Allereerst vraag ik me af of je echt wel doorhebt wat je allemaal schrijft. Want het hele referaat over projectie, is dat geen insinuatie? Je insinueert dat ik problemen met mijn vader projecteer op anderen...En de dingen waar je mij betichtigt bij dat onderwerp over seksualiteit zijn gewoon te gek voor woorden. En om zomaar te vertellen dat de evangelische beweging zo extreem is, is toch ook niet normaal? En het enige bewijs dat je aanvoert, is je eigen ervaring. Ik kan er veel meer en heel andere ervaringen tegenover stellen. Je zegt dat je niet meer gevormd wordt vanuit je verleden, en je praat voortdurend wat je allemaal overkomen is, en hoe lang is dat dan geleden? Begrijp nu eens, dat ik begrip voor je bijdragen kan opbrengen omdat ik weet wat voor hel dat voor je geweest is. Maar je gaat veel te ver door te stellen dat dat bij elke evangelische gemeente zo is.... |
Ik reageer hier niet meer op.
Je vergeleek God met je vader, die je dan ook nog es niet zo rooskleurig afschilderd.
En verder reageer ik niet meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 01:16
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik heb het over angstig (bang) voor je zonden, daar waar je de drie eenheid verdriet mee doet. Voor die zonden ben ik angstig, die wil je niet doen, en die doen we elke dag, en soms worden die je bewust. Daar heb ik wel degelijk angst om, het is maar makkelijk om dan te stellen, we gaan niet naar de hel, omdat onze zonden zijn vergeven door het bloed van Christus. En om het te vergelijken met je aardse vader, dat vind ik persoonlijk onverantwoord, die ziet niet wat jij in het verborgene uitspookt. God wel. Dus eigenlijk, nog het meest angstig voor mezelf. |
Ik ben er van overtuigd dat God dat begrijpt. Staat ergens in de bijbel van wie zegt zonder zonde te zijn is een leugenaar en doet de waarheid niet.(NT)
God wordt vergeleken met een vader, maar dan een perfecte vader. Liefdevol, snapt dingen, enz.
We leven toch in de genade, niet onder de wet. Nou als iemand zich niet aan álles kán houden verleiding te groot, zou die dan bang moeten zijn...
Je kan doen wat je kan. andere dingen zijn, nog niet op te brengen, misschien wel nooit in dit leven...
Sommigen christenen roken bijvoorbeeld.
En angstig voor jezelf, ik denk beter begrip voor jezelf waarom je dingen niet kan laten. dat heeft God namelijk ook, ben ik van overtuigd.
Het is gewoon makkelijk: we gaan naar de hemel omdat we geloven. Door het bloed van Christus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 00:36
|
|
|
dit was al opgelost, dacht dat je een andere topic bedoelde.
iig mijn reactie was: wat mij betreft ook, en andere topics ook
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 00:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 21:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er is nog een ander topic over dit onderwerp: welke rol je opvoeding speelt voor de rest van je leven. En iedereen wordt op een bepaalde manier gevormd. Je stelt me een persoonlike vraag, ben jij mishandeld door je vader? die vraag heb ik je niet gesteld, zie posting. En dan kan ik zeggen, de korte tijd dat ik hem gekend heb, heeft hij mij nooit mishandeld. Ik heb altijd een hele goede band gehad met hem. Fijn. Ik lees ook andere dingen.en om dat nu door te trekken naar God...daar heb ik vraagtekens bij. Wat ik probeer duidelijk te maken, is, dat je doelbewust bezig bent de evangelische beweging in een kwaad daglicht te stellen en daar ga ik tegen in.Daar ben ik niet mee bezig. De video's die je hier toont, zijn bewust geplaatst om anderen te laten zien hoe extreem "wij" zijn. Ik probeer je er voortdurend op te wijzen, dat dit zeer extreme voorbeelden zijn, en dan ga je mij persoonlijk aanvallen.Ik vind ze niet extreem, komt erg vaak voor, is mijn ervaring van járen. Ik val je niet persoonlijk aan. vind het vervelend worden dat je steeds vaker als ik wat post waar je het niet mee eens bent, dat je dan over mijn 'achtergrond, ervaringen en verleden begint, als zou dat de reden zijn dat ik ergens een bepaalde mening over heb En niet mij alleen, iedereen die het niet met je eens is, krijgt een sneer.ik geef geen sneren, maar mijn mening Je hebt geinsinueerd dat ik seksverslaafd was Ik heb net even gekeken kan niet vinden wat je zou kunnen bedoelen. nu insinueer je weer, dat ik door mijn vader mishandeld ben. In insinueer niets, neem letterlijk over wát je zegt.... Je hebt een vreemde vorm van discussiëren Shanita.Mijn mening geven doe ik. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 16:50
|
|
|
MOMO697 schreef: | Mijn Waarheid baseer ik op Gods Waarheid en dat is Jezus. Mijn eigen achtergrond doet er niet toe. |
Ja, dat is waar, Gods Waarheid.
Ik bedoel, dat als ik reageer, er vaak wordt gesuggereerd door iemand dat dat komt door mijn verleden. De inhoud van mijn reactie.
En dat stoort mij behoorlijk.
Alsof ik dat verleden niet allang verwerkt heb.
Ik reageer zeg maar blanco, zonder ballast van een onverwerkt verleden.
En dan, net wat jij zegt, doet mijn achtergrond er helemaal niet toe. En als die achtergrond er steeds bijgehaald wordt door iemand, alsof die er wel toe doet, stoort dat mij dus behoorlijk.
Tuurlijk ben je beïnvloed door het een en ander uit je verleden en kindertijd, dát bedoel ik niet.
Maar, hele postings die iemand niet bevallen toeschrijven aan mijn verleden, stoort mij behoorlijk .
Ik zit hier zo serieus mogelijk als ik kan te forummen. Dan zit ik daar helemaal niet op te wachten. zeker als dat bij herhaling gebeurd.
Dus, Chatuliem, als ik, reageer hoe ik het denk en voel dat iets is, dan komt dat niet elke keer door mijn verleden. Van mijn part ben je het er niet mee eens, maar het bijna elke keer op mijn verleden gooien, dat stoort mij behoorlijk.
Do I make myself clear?
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 16:27
|
|
|
MOMO697 schreef: | En nu had ik het weer: Momo zegt met goede bedoelingen op: dinsdag 25 oktober 2011, 06:47 :
Ze is blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in mijn leven, maar.....ze gelooft dat er nóg veel meer mogelijk is, als ik daar geloof voor zou hebben....Hiermee impliceerd ze voor mij, dat er nog vanalles beter kan. Terwijl ik juist zoiets heb van blijdschap elke dag, dat ondanks wat ik heb meegemaakt, ik nu toch een normaal, gelukkig en bevredigend leven leid, al enkele jaren. Ik ben gelukkig, tevreden, er is humor, geluk en blijdschap in mijn leven.
En dan vind ik het erg vervelend, iemand die zegt dat het nog beter kan, als ik daar geloof voor zou hebben....wordt er weer geïmpliceerd dat ik niet genoeg geloof heb, zelfs dat er het een en ander beter kan in mijn leven. deze dingen drukken me naar beneden, zit ik niet op te wachten.
Is helemaal niet bedoeld om je naar beneden te halen of om te zeggen dat je onvoldoende geloof hebt. |
Hai, ik wist ook wel dat je het zo niet bedoelde, maar het voelde zo, zoals ik het beschreef hierboven... Dat je nu zegt dat je het niet zo bedoelt, doet me goed. ook al wist ik dat. zou echt 'zonde' zijn, als we ruzie zouden hebben, om iets wat niet zo is bedoelt. en ik wellicht ook verkeerd heb begrepen. Ik vraag het gewoon de volgende keer. Ik had ook eventjes gedacht om je hiérover te mailen. Had ik achteraf beter even kunnen doen. Weet ik voor de volgende keer.
Quote: | Je kan idd leven in de zekerheid van het geloof en gelukkig zijn met wat je al hebt. Dat is prima, niks mis mee. |
Ja, of met wat ik al heb bereikt met Gods hulp. Er zijn dingen die ik nooit voor elkaar had gekregen zonder geloof.
Quote: | Maar ik wil leven in de verwachting dat God nog meer gaat doen in mijn leven. Ik heb grote verwachting van Hem. |
Ja, dát heb ik ook. Ik heb niet zoiets, van nou ben ik er, klaar. Ik wil nog veel meer bereiken met Gods hulp en door het geloof.
Quote: | En nee, ik word daarin niet teleurgesteld. Soms word ik teleurgesteld als ik op mijn eigen inzichten mijn leven invul. Soms ??? Eigenlijk altijd !!! |
Ja, er staat ook geschreven van 'vertrouw op de Here en steun op uw eigen inzicht niet.' Ik heb ook mijn gevoel en verstand van God gekregen. Eigenlijk zal je gevoel en verstand samen moeten werken met Gods wil, denk ik.
Quote: | Ik wil mij uitstrekken naar wat Hij gaat doen want Hij is een groot God. En ondertussen geniet ik van alles wat Hij al gedaan heeft. |
Ja, zo omschrijf je het mooi, vind ik.
Quote: | Enne, ik heb niet via via van genezingen gehoord. Ik ken de mensen persoonlijk. |
Ik ben ook genezen van borderline en slikstoornis, dat was wel een proces en niet in een keer, en met hulp van anderen, wat je dan vaak later pas ziet. En van nog véél meer dingen. Maar deze twee springen er nu even uit voor mij.
Quote: | Geniet van je leven samen met Hem, thats all. |
Jazeker...
Laterz!, ik ga nu weer het een en ander doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 15:52
Onderwerp: Donor week
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik geloof best dat jij overtuigt bent, van jou ervaring, maar ik ken u niet. En het blijft voor mij allemaal vaag, en zolang het vaag blijft, blijf ik twijfelen. De ervaringen van u, of die ik hoor uit de media, nemen mijn twijfels echt niet weg. Wat de goede bedoelingen ook zijn. Ik ben niet achtelijk, en zie nog steeds de verschillende klasse behandelingen. Zelfs bij de dorpsdokter, en het streek ziekenhuis. Als je aanzien hebt, sta je boven aan de lijst voor behandeling, en moet ik dan alleen de goedbedoelde meningen aanhoren ter bevordering van de wetenschap? Beslist niet, over me dead boddy. En voorzeker die laatste niet. |
Hoi, ben het met heel veel met je eens, bijna alles.
Over die klasse behandelingen. ik kan mij nog herinneren, dat zo'n jaar of 20 geleden, dan had je particulier verzekerd en ziekenfonds. Ja, en het was algemeen bekend dat 'particuliere verzekerden beter werden behandeld. Want die moesten bijvoorbeeld bij elke huisartsenbezoek betalen. de ziekenfonds patiënten, daar kregen huisartsen een bepaald bedrag per jaar voor. Of ze nu nooit kwamen, of heel vaak. En ook, als je dan naar een ziekenhuis werd doorverwezen voor een eenvoudig hartfilmpje, kon je als particulier verzekerde zo eventjes 500 gulden vooruit betalen aan het ziekenhuis. En als ziekenfondsverzekerde hoefde je helemaal niets te betalen.
Als het toen zo was, waarom zou dat nu niet zo zijn? Of erger nog. Worden Amerikaanse toestanden, denk ik.
Ik heb ook iets uit de media gehoord, dat arme mensen in Brazilië werden ontvoerd naar een ziekenhuis en daar wakker werden met een litteken, daar waar de nier(en) zit(ten). En dan konden ze weer gaan. Kregen dus niets vergoed. Ja, een verslaggever schreef dat, jaren geleden eens gelezen, weet niet eens meer welk blad. zo een blad als de Times, zoiets.
Ik ben ook geen voorstander van donatie. Redenen zijn die je beschrijft hier.
Ja, of als het zo zal worden als in Denemarken, ja, dan is er de kans dat ik het uit luiheid zo zal laten. Ik heb het niet zo op met administratie en formulieren invullen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 04:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat je de relatie met God heel goed kunt vergelijken met je vader. En uit mijn ervaring weet ik, dat ik nooit bang geweest ben voor mijn vader, had wel respect voor hem en wist dat hij in staat was mij te straffen als ik dingen fout deed. Maar het is nooit het belangrijkste motief geweest voor mijn liefde voor hem. Zo ook met mijn hemelse Vader. Wie zijn relatie met God definieert met angst, weet niet wat bekering en wedergeboorte is.... |
Quote: | had wel respect voor hem en wist dat hij in staat was mij te straffen als ik dingen fout deed. |
En dan steeds beginnen over wat ík heb meegemaakt, en hoe mij dat heeft gevormd, volgens jou.
Alice Miller, auteur over wat de kindertijd met je kan doen, zeker als je 'blij' bent of 'respect' hebt, dat je vroeger 'gestraft' bent door ouder(s). O.a: Het drama van het begaafde kind. Zie google.
Klik hier
Eigenlijk, omdat je steeds mijn verleden, en wat ik heb meegemaakt, als reden aanvoert voor mijn postings. Komt niet in je op dat ik, zelfstandig een mening heb, die allang niet meer is gevormd door verleden. Vandaar.
De term projectie komt nu in me op.
Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.
Dat ik dit schrijf is omdat ik merk dat je míj elke keer toeschrijft, dat dingen van nu, meningen van mij bijvoorbeeld, zijn gevormd door mijn verleden. En dat stoort me best wel! Eigenlijk stoort mij dat behoorlijk. Vandaar deze reactie.
Ómdat ik heb geleerd, om mijn meningen los van mijn verleden, te geven. Mijn leven te leven zonder invloeden van kindertijd en verleden. Omdat ik de gehele waarheid van mijn kindertijd en verleden onder ogen heb leren zien en het niet meer zat te verdringen, is dat mogelijk geworden.
Hier de laatste twee keer dat je dat deed: "Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt." Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 15:05 door jou.
Én: Het blijft echter jouw waarheid, gebaseerd op jouw ervaringen.. Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:09 ook door jou.
In het onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin bij het forum Christelijk leven.
Door jou toespelingen, dat ik de speelbal ben van mijn verleden, zou het misschien projectie kunnen zijn. Met andere woorden, wat je over mij zegt, geldt eigenlijk voor jezelf.
Je hoort vaak, dat iemand zegt, dat ie 'blij' is dat ie veel geslagen is in zijn kindertijd, anders was ie niet zo gedisciplineerd, had ie nooit iets geleerd of had ie nu niet zo'n sterke persoonlijkheid gehad, enzovoort. Eigenlijk, om 'het' goed te praten.
En je hebt het over respect hebben, je wist dat hij in staat was je te straffen als je dingen fout deed...En dat was nooit je belangrijkste motief geweest voor jou liefde voor hem. Eigenlijk zeg je hier, dat het feit dat je wist dat hij in staat was je te straffen als je dingen fout deed, dat dát nooit je bélangrijkste motief was geweest voor jou liefde voor hem..... En dat je respect voor hem had. Omdat je wist dat hij in staat was je te straffen als je dingen fout deed? En dit trek je door naar een vergelijking over hoe God is? Respect voor God, omdat ik weet dat Hij in staat is mij te straffen als ik iets verkeerd doe? Ja, zomaar wat vragen hoor...
Hoe kan sowieso het feit, dat je weet dat iemand in staat was je te straffen als je dingen fout deed een motief voor liefde zijn? En dan was dat nooit je belangrijkste motief.. Dan denk ik: wat was dan je belangrijkste motief? en belangrijkere motieven? Dingen die nog wreder waren dan 'straffen als je dingen fout deed?'
NB: wreed Heel onvriendelijk, gemeen, harteloos. Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/wreed
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 27 oktober 2011, 07:00
|
|
Naar boven |
|
|
|
|