ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 201 202 203 204 205 206 207 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 15:43
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!

BILLY701 schreef:
Als sommigen hier nu plezier aan beleven en het anderen kan helpen,
dan vraag ik mij af waar jij je druk om maakt.

Ik heb ´t ff snel doorgekeken, er waren er nog minstens 7.

De goede oude tijd, wie kent die nog, paar jaar geleden, heette dit forum nog OneWay, en zat los van een datingsite.
Toen werden deze ´onderwerpen´ meteen verwijderd, op slot gedaan etc. door moderators.. Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 15:28

Een Knuffel voor CM die hier straks een slotje op gaat plaatsen!!!!

Ideeen voor naam forum, ´kleuterklas het Knuffelkonijn´....

Iemand nog meer iedeeen....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 15:10

Ik ben lang niet de enige hoor, er gingen mij al een paar voor.

Ik verwoord het wat directer denk ik.

En ik gaf een voorbeeld, om te laten zien hoe ´kinderachtig´ het over kan komen.....ik beaam Thomas en een paar anderen.

Je doet nu net of ik hier de enige ben met probs met dit topic.
Tis dus ook al helemaal niet persoonlijk naar jou. Ik kan mij hier in de verste verte niet inleven, in de manier van ´communiceren´ in dit topic

Er gingen mij al enkelen voor, anders hád ik hier niet eens iets van gezegd.

Thomas~ Waarom moet dat publiek? Ik kan me voorstellen dat je dan wegvlucht Eddy maar troost je er is ook een enkele keer wel een serieus topic dat over de zaak zelf gaat en niet ten onder gaat aan onderling gekwebbel of gehakketak van mensen die zichzelf klaarblijkelijk interessanter vinden dan het onderwerp zelf.

Waarom zeg je wél iets tegen mij, en niet tegen Thomas........of Eddy, of mensen die die daarvoor kwamen met bezwaren...dat was toch al duidelijk, ver voor mijn posting...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 november 2011, 15:18
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 14:34
BerichtOnderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?

Dit vraagt om een reactie.

Paar jaar geleden toen ik best veel geld had(partner met eigen zaak, die me alles gaf, inclusief bankrekening).

Toen gaf ik erg veel geld, elke 2 maanden, als er een, toen nog, 'gratis' blad uitkwam, van een evangelische instelling voor verslaafden. Mijn partner vroeg toen of ik wel lekker was, dat ik zóveel geld gaf. Maar ja, ik was net gelovig en ze deden zó goed werk, zei ik.....

Een paar jaar daarna, toen ik zelf hulp nodig had(medicijnen), en ik daar op een intakegesprek met 2 mensen, een hulpverlener en een stageloper was, vertelde ik alles prive. als antwoorden op vragen die me werden gesteld.

Ik moest bellen na een paar dagen, kreeg die stageloper aan de telefoon, jongen van een jaar of 20, die mij heel triomfantelijk vertelde, dat ik niet word geholpen omdat ik het toch niet red....

Dat was alles, hij zei verder niets alleen 'dag', op mijn 'dag'.

Nou, ik wist echt niet meer hoe ik het had....in die bladen van hun stond toch elke keer weer dat niemand hopeloos is...????

Dat was tevens ook einde contact met moeder, want die geloofde niet dat 'zulke aardige mensen' dat tegen mij zouden zeggen, en ook de ger. vrij kerk waar ik kwam. Dat ik een 20 jaar oudere man had, speelde mee, dat kan ik me voorstellen, zeker als mijn vriend ouder was, als hun ouders. Maar in dezelfde tijd, zij konden eigenlijk ook niet geloven dat die stichting dat zo tegen mij had gezegd. Me niet eens hadden doorverwezen.
Dat speelde ook mee, dat ik daar niet meer kwam.

Wat ik nu bedoel en wil zeggen.

Kijk, ik kwam erachter dat 'ze'(die stichting) alleen gasten opneemt die het alleen ook wel zouden redden. om zo op te kunnen scheppen in hun blad, met de hoogste slagingspecentage van Nederland.
Met andere woorden ze selecteren op grond van alleen gasten helpen die er redelijk goed aan toe zijn. Eigenlijk ook nog heel dom, want in de hulpverlening in de stad waar ik woon, weet iedereen dat nu. Want clienten vertellen dat gewoon, van daar en daar geweigerd, omdat ik er niet goed genoeg aan toe was, etc.

Ik zat trouwens daarvoor ook nog een tijd met mijn toenmalige vriend bij de ' christian bussinessmen fellowship' de naam zegt het al, een fellowship voor zakenmensen en hun partner. Etenje, toespraak etc.

Daar was die directeur ook, van die stichting, toen wist ik nog helemaal niet dat ik me daar ooit zou aanmelden. die hield een toespraak over het geweldige werk, wat ze deden, en had daar ook een film bij, met commentaar, voor al dat geweldige werk.

Nou, wat ik dus wil zeggen, mensen die selecteren om de slagingscijfers en zo de giften zo hoog mogelijk te houden, dat verwacht je toch van een wereldse stichting, toch niet van een evangelische..

Kijk, als een wereldse stichting zegt van we nemen alleen cliènten die het alleen ook zouden redden, om zo het slaginspercentage omhoog te krikken....Dan denk ik van ja, ze geloven niet, logisch, dat dacht ik toen...

Maar van een evangelische zeg maar christelijke stichting, verwachtte ik andersom, die helpen toch júist als je het alleen niet redt, en mensen die het alleen redden....je neemt dan toch als eerste de mensen op die het het meeste nodig hebben...

Omgekeerde wereld.

En, dus ik geloof best wel dat evangelische het meeste geven....kijk maar naar Benny Hinn, zie Google.....toen ik pas gelovig was, wat had ik daar een banden en boeken en cd´s van gekocht..!!! Op boekentafels in evangelische kerken......

En natuurlijk worden sommigen nu weer boos, want wat ik nu vertelde, ja, daar gaat géén getuigenis van uit.
Ben ik ook nog jaren ingetrapt, dit soort misstanden voor me houden, voor het ´getuigenis´.
tot mijn reformatorische psycholoog zei van dat de waarheid vrij maakt, en mij liet inzien dat daarom dit soort dingen juist veel erger zijn, omdat ze in de naam van Christus worden gedaan. Daar bedoel ik mee, mensen weigeren, zakken vullen, liegen in magazines voor de giften van kerken.

Vriend van mij heeft een jaar voor redigeerwerk van verhalen cliènten daar gewerkt. Van oorspronkelijke verhalen bleef niets meer over, leken in de verste verte er niet op.

Andere vriend die ´het´ daar heeft afgerond, aan hem vroegen ze of hij zijn verhaal wou schrijven. Was niets meer over van de waarheid zei hij. Maar ja, al die 10, of 1000 duizenden bladen waren al gedrukt, dus hij dacht van ´laat maar´.

Die verhalen komen wel in magazines.

Na een tijd belde ik de EO, voor iets anders, nazorg naar aanleiding programma. Die man, heel aardig trouwens belde me terug, elke dag belde hij, en zaten we anderhalf uur aan de telefoon. Ja, toen kwam ook het incident met de evangelische instelling te sprake. Hij zei, dat ik contact met ze op kon nemen en alleen maar zijn naam hoefde te noemen....
Dat was wel aardig van hem, maar zó wou ik er niet komen, zo van nu moeten we haar wel helpen anders weet de EO hoe wij werken....

Ja, en natuurlijk mag ik deze dingen niet zeggen voor het getuigenis. alles moet grondig en zorgvuldig onder het tafelkleed geveegd worden.

Ik mag het ook helemáál niet erg voor mezelf vinden. Neehee, de naam van die instelling cq stichting is veel belangrijker....

Dat weet ik, dat is de algemene mening van menig evangelist.

Maar, ik vind het wel erg voor mezelf, en voor anderen. Ik ben namelijk echt niet de enige.

Net als dat ik pas geleden ergens las, dat kindermishandeling niet meer is verjaard. Daar ga ik toch eens nader naar kijken.

Ik heb geen zin in de ´doofpot´ en ´anderen zijn belangrijker dan jij´, ´zo lang geleden´, ´alles voor de getuigenis´, ´goede naam vader en ouders´, ´goede naam instelling´ en ´je mag je niet gekwetst voelen´ etc. ìk ben geen robot.

Even dit stukje erin, Mat 5, schoot me even te binnen.

23 Wanneer gij dan uw gave brengt naar het altaar en u daar herinnert, dat uw broeder iets tegen u heeft, 24 laat uw gave daar, vóór het altaar, en ga eerst heen, verzoen u met uw broeder en kom en offer daarna uw gave. 25 Wees vriendelijk jegens uw tegenpartij, tijdig, terwijl gij nog met hem onderweg zijt,

Ik vind het wel goed, dat traditionele kerken een jaaroverzicht hebben, gespecificeerd tot in de puntjes. en dan maar een mooi kerkgebouw, van een bedrag in de miljoenen. Dat is voor iedereen, iedereen kan daarvan meegenieten.
Da´s iets anders dan bijvoorbeeld Benny Hinn, zie Google.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 november 2011, 14:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 november 2011, 11:51

THOMAS968 schreef:
Dieper dan het voormalige knuffeltopic kon CM niet zakken. Ik geef Hannah een knuffel, je weet wel waarom! Nou, stuur dan een lief mailtje naar Hannah. Waarom moet dat publiek? Ik kan me voorstellen dat je dan wegvlucht Eddy maar troost je er is ook een enkele keer wel een serieus topic dat over de zaak zelf gaat en niet ten onder gaat onderling gekwebbel of gehakketak van mensen die zichzelf klaarblijkelijk interessanter vinden dan het onderwerp zelf.

Thomas, knuffels zijn prettig, het knuffeltopic was dat niet.

Ja, dieper dan dit topic kan je niet zakken.

Ik zie me al: EN NU EEN GROTE KNUFFEL VOOR C DIE MIJ ZO GETROOST HEEFT IN HET TOPIC GEBED....je schaamt je toch rot.....

En dan, dit forum is openbaar, ik schaam me werkelijk rot. en met name voor de jeugd,
als ze zien hoe infantiel volwassen rond de 40/50 zich hier gedragen...

Doet me denken aan de kleuterschool: briefjes doorgeven met daarop 'ik ben verliefd op 'die en die'....héél spannend..

Dan stuur je inderdaad toch even een prive mailtje...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 23:11
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.

Dank je Harald!

Ach, gaat wel weer, kan iedereen overkomen, zo relativeer ik.

Komen wel weer dingen van vroeger terug, schrikreacties zijn weer veel heviger, schrik weer echt van alles. Waar ik juist voor een deel vanaf was.

Nou ja, over een paar dagen probeer ik weer te werken.

Nogmaals dank!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 14:30
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ZEELAND736 schreef:
Heerlijk he ...snap je helemaal...ik ruik het gewoon!!!

Ik ook.

Weet je wie er heerlijke appeltaarten heeft, waarvan je het in de eerste instantie niet zou verwachten?

Nou, de Hema.

Die zijn zo lekker, dat zelfs al hou je er niet van, vind je het lekker.

Dat is echt niet te geloven Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 14:25
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARGREET933 schreef:
mooiste moment, vandaag op t.v. met het foto spelletje bij koffiemax, op deze 22ste November alweer, was een mooie ervaring, om daar eens aan mee te doen, en om even te babbelen met myrna op ned 1 omstreek's half 12 in de ochtend, was leuk begin van deze dag Lachende smiley

Wat leuheeuk!!!!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 13:54

MARRY942 schreef:
Men heeft allemaal van die geweldig goedbedoelde tips he....je moet dit...doe dat...maar daar heb jij momenteel nix aan he...eerst alles maar weer een plekkie geven Shanita! Ik bid voor je! Of je weer tot rust mag komen....vertrouwen in de mensheid mag krijgen...Heel veel sterkte!
Marry

Hai Marry,

Maar ze bedoelen het wel goed :)

Ik heb ook een keer gereageerd op een posting zoals deze, dat vond ik moeilijk, want ik wist dan niet wat ik moest zeggen.

Ja, als ik zou zeggen 'erg he?', ja dat kan eigenlijk niet.
Maar ja, 'overreageren' kan ook weer dat ik het groter zou maken dan het is.

Dus in zoverre heb ik er iets aan; ik wéét dat het goed bedoeld is, snap je?

Ik ben alweer tot rust. Ja, slaap wel erg veel nu. Maar gewoon het idee, dat er zoveel vrouwen/meisjes worden lastiggevallen. Ik ben dus niet de enige. toen ik de krant nog las, AD, maar dan van Dordrecht en omstreken, ja, toen las ik wel van in die en dat park worden gewoon rond 6 uur in de zomer meisjes/vrouwen lastig gevallen.
In een wijk, met veel speelruimte loopt een pedofiel rond, die kinderen lastigvalt.
Etc.

Er waren moeders die toen hun kinderen inclusief vriendjes en vriendinnetjes, thuis lieten spelen en dankbaar gebruik maakte van computerspelletjes. Waardoor die kinderen niet eens meer naar buiten wilden.

Leven in gebroken wereld.

Ik had wel een keer gehoord van iemand die zei van als je echt gelooft dan zorgt God er voor dat je die dingen niet overkomt.(Ik ben vaker lastiggevallen). Toen vroeg ik aan diegene van 'en de mensen en kinderen in derde wereld landen die op vuilnisbelten naar plastic zoeken de hele dag?' En de landen waar geen regen meer valt, daar wonen ook christenen die omkomen van de honger en dorst.

Toen zei diegene heel geïrriteerd van 'ja, dát weet ik niet hoor..!!!'

Was iemand die pas gelovig was, en dat had gehoord in een groep.
Van als je echt gelovig bent, laat God dat soort dingen niet toe in je leven.

Dat vind ik pas erg.

En nog bedankt, Chatuliem, ik was erg blij met je reactie, en ik had zo es nagedacht, we zijn het best wel met veel belangrijke dingen eens, en ik mag je ook wel eigenlijk.

Bedankt Marry!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 06:01

GRACE585 schreef:
misschien tijd voor een zelfverdedigings cursus,want als je je leven laat leiden door angst kom je niet verder.sterkte

Door praktische reden kan dat niet, doch ik zal er over denken en eens kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 05:40

GRACE585 schreef:
misschien tijd voor een zelfverdedigings cursus,want als je je leven laat leiden door angst kom je niet verder.sterkte

Ik laat me leven niet leiden door angst. gewoon, ik pas voor mezelf het een en ander aan.

Zelfs politie zei dat dat nu ook niet hoeft.

Alleen ik voel me erzelf beter bij. ook acceptatie.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 05:37

LEANNE226 schreef:
Sterkte Shanita

Dank je!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 november 2011, 05:36

JOLAN931 schreef:
Je noemt nu allemaal dingen die geen optie zijn, mmaar als je bang bent in je woonplaats, dan is het toch veel simpeler om te verhuizen??

Ik wil niet lullig doen, maar in de dorpen is het zo eng nog niet snachts. Ik ga met een gerust hart om drie uur snachts een blokje om hoor Knipoog smiley

Dus ik zou zeggen: verhuis!

Hoi Jolan!

Ik begrijp dat je wil helpen, goed bedoeld!!!

Ik ken best wel mensen, vrouwen die als het donker is, sowieso de straat niet opgaan.
Dus weer ben ik lang niet de enige..!

Het is nu eenmaal gevaarlijk, en als je al iets hebt meegemaakt, en dan bedoel ik geeneens die aanranding gisteren, ja, dan kijk je echt wel uit, en dan is het gewoon niet anders, niet op straat alleen in het donker. Niet eens alleen op stille stukken overdag.

Blij voor je dat jij in een veilig dorp woont!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 23 november 2011, 06:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 18:13

Dank je Chatuliem!

Ja, tis even niet anders in deze (gebroken) wereld.
Soort oorlog. Je hoort het vaak. Meisjes vrouwen worden aangerandt zelfs vermoord.

Ik let nu weer gewoon heel erg goed op, meer kan ik niet doen.

Gewoon, totdat ik een auto heb, kan ik vanuit mezelf niet zomaar even de deur uit als het donker is, of heel stil is. Ben hier in deze stad ook al een keer lastig gevallen toen het licht was, maar erg stil...Toen belde ik aan bij een huis, net alsof ik daar moest zijn...

En mijn tijden aanpassen zodat ik niet in het donker naar het winkelcentrumpje hoef.

Kijk, een auto zou voor mijn deur staan, dan zou ik er 20 seconden over doen, van mijn voordeur naar de auto.
Naar de bus of het winkelcentrum lopen, onder de viaduct, dat duurt 7 minuten.

Fiets is geen optie, moet ik een enge boxgang in...kan ook alleen als licht is overdag.

Ja, en ik ben niet de enige, iedereen als vrouw/meisje moet gewoon erg oppassen met alleen in het donker. zo relativeer ik.

Ach, en ik ben even wat van slag, ook omdat ik niet bij mijn familie hoef aan te komen. Maar ik heb wel een paar goede vrienden.

En we zijn het ook wél eens met elkaar over bepaalde dingen!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 november 2011, 18:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 15:35

MARISKA601 schreef:
Shanita, je kan de redactie mailen om het geplaatste stuk van 9.00 weg te halen.

Ik denk dat ze dat geplaatste stuk nog even laten staan.

Ja, de negatieve reacties van sommigen op 'wees op uw hoede etc.'.

Dat ging snel, vele waren zo snel met hun negativiteit.

En nu hoor je ze niet.

Eigenlijk had ik kunnen schrijven 'wees op uw hoede niet in het donker op stille stukken alleen als vrouw/meisje lopen'.

Ik hoorde hier iemand laatst het woordje 'hypocriet' gebruiken.

Daar moet ik nu ook ineens aan denken.

Waar blijven de reacties van de negatieve fanatiekelingen op mijn 'wees op uw hoede voor'... posting?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 november 2011, 15:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 15:28

MARRY942 schreef:
Ik ken geen karate...judo of zoiets, maar Shanita....ik zou zo iemand met liefde een turbo-keihard-kniestootje geven...maar ja...dat valt niet mee van achteren he...meis...sterkte! ik denk aan je!

Ja.

Klote is, ik moet me hele dagschema aanpassen voor zo'n lul. alleen omdat ie sterker is. Dat ie me losliet was door die afgrijselijke schreeuw die ik gaf, hij schrok, rende weg, en ik keek om. Was bij t-splitsing. dus hij rende rechts weg, en keek na een paar seconden om, een paar seconden naar me richting. dus ik zag ze gezicht.

zon onder 16.40u las ik net. Ja, ik durf niet meer 's avonds te lopen....alle andere trauma's komen ook weer boven.

Dus nu al denken aan boodschappen. Want ik kan drie manieren om naar winkelcentrum te komen. alle drie zit heel lang stil stuk tussen.

En ik ben behoorlijk van slag.

Bedankt voor je reactie.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 november 2011, 15:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:30

Wat ik nog ff kwijt wil. Je hoort soms mensen zeggen en ik zei het ook weleens, dat je 'voelt' dat er iemand naar je kijkt, of achter je loopt.

Nou, dat kan niet, denk ik. Je voelt dat dan niet, je denkt of vermoed dat gewoon. ik liep gisteren onder dat stille viaduct, en ik was vrolijk en zat te denken van fijn dat je hier zomaar kan lopen. In gedeeltes van Amsterdam kan dat niet.

Ik werd van achteren beslopen, ik hoorde niets en voelde niets.
Paar jaar geleden zou ik daar niet durven lopen, maar ja, door therapie enzo had ik het vertrouwen terug. zoiets gebeurd incidenteel enzo.

Maar goed, ik voelde niets, pas toen hij mij beet had. en zelfs toen dacht ik van een wel héél erg flauwe en lullige smerige grap van '...' wat eigenlijk niet kan, maar ik zou het anders ook niet weten...ofzoiets, die teveel heeft gedronken.
Nou drinkt '...' nooit, en hij zou zoiets ook nooit doen, maar ja, je moet iets denken dan. Dus ik gaf na een paar seconde een gil. dat is mijn geluk ik gil om alles de hele dag. Van het allerkleinste schrik ik al, en geef ik een afgrijselijke gil, gisteren dus ook.

En je moet ook altijd schreeuwen heb ik gehoord. Nog veel beter, je moet keihard 'brand' roepen.
Bij een gil kijken mensen niet zo snel meer op, zeker in steden niet.
Als je daarentegen 'Brand' roept, zijn mensen veel meer geneigd naar buiten te kijken. Heb ik gehoord, maar zit ook een logica in.

Mijn pepper spray had ook niet geholpen in dit geval, als je vanachter wordt beslopen kan je niet bij je tas of jaszak.

Anyway, bedankt voor medeleven. Ik ga nu beetje opruimen, zedenpolitie kan zo komen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 november 2011, 10:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:13

JOSINA022 schreef:
Sterkte!

Dank je Josina!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:01

MARISKA601 schreef:
Shanita, je kan de redactie mailen om het geplaatste stuk van 9.00 weg te halen.

Heb ik gemailt net.

Bedankt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:46

Nou ja, ik snap niet dat het er 2 keer opstaat? Ik dacht dat ik het per ongeluk had weggeklikt, zoals weleens gebeurd.

Nou ja, ben toch al van slag, ook toen ik belde en de politie naar me adres vroeg, gaf ik ook het huisnummer van mijn vorige huis, programma's dringen niet door, dat soort dingen.

Eigenlijk, de belangrijkste reden dat ik dit schrijf: Meisjes en vrouwen kijke aub uit, dat je niet alleen op stille stukken loopt, en dan voornamelijk in het donker, maar ook overdag!

Dank je voor je 'sterkte'!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:07

Ik liep ietsie voor 8ten op straat, gisterenvanavond. Kwam van AH. Werd slachtoffer van aanranding. Mist, zag bijna niets. gaf een gil, dader rende weg, andere kant op, hij keek even achterom. was op kleine t-kruising, met voetpaden.
Ik had dus signamelemt. politie kwam meteen, nadat ik had gebeld, was vlak bij me woning. Moest alles vertellen, kleding uitdoen, en meegeven aan hun, voor sporen. en ze hebben mijn nummers.

Ik heb al een vriend gebeld, gaat alweer. die zei van aangifte doen, anders worden anderen ook slachtoffer.

Omdat het hier een zedendelict betreft, word ik nog verhoord door agenten van zedenpolitie. daarover word ik morgen gebeld.

Ik had de indruk dat ik niet het eerste slachtoffer was. door dingen die ze me vroegen. En dat ze meteen kwamen en niet zoiets hadden van kom maar naar het buro 's morgen of zoiets.

Meisjes en vrouwen, pas echt op. Zelfs rond 8 uur! Loop nergens alleen waar het stil is!!!!

En echt, het gaat alweer, agenten waren aardig, en ik had eerst vriend gebeld, en nadat ze weg waren weer.

Ik was even echt van slag, ben nu weer heel rustig.

En toch, voelde me eindenlijk weer veilig, en ben toch weer behoorlijk van slag. Heb dit soort dingen ook meegemaakt vroeger, werd ik nooit geloofd door ouders, broer, dus dat verdriet komt ook even boven.

Het deed me wel goed dat die agenten me geloofden, zelfs kleding meenamen voor sporen. ik was bijna verbaasd, ja, doordat ik nooit werd geloofd. (moest als kind 's ochtends op mijn 12 de kranten lopen, maakte toen het een en ander mee ook).

Ik wou alleen gebed vragen, meer niet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 november 2011, 09:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:00
BerichtOnderwerp: gebed gevraags naar aanleiding aaranding gisteravond

Ik liep ietsie voor 8ten op straat gisterenavond. Kwam van AH. Werd slachtoffer van aanranding. Mist, zag bijna niets. gaf een gil, dader rende weg, andere kant op, hij keek even achterom. was op kleine t-kruising, met voetpaden.
Ik had dus signamelemt. politie kwam meteen, nadat ik had gebeld, was vlak bij mijn woning. Moest alles vertellen, kleding uitdoen, en meegeven aan hun, voor sporen. en ze hebben mijn nummers.

Ik heb al een vriend gebeld, gaat alweer. Die vriend zei van aangifte doen, anders worden anderen ook slachtoffer, anders had ik het niet gedaan.

Omdat het hier een zedendelict betreft, word ik nog verhoord door agenten van zedenpolitie. daarover word ik morgen gebeld.

Ik had de indruk dat ik niet het eerste slachtoffer was. door dingen die ze me vroegen. Ja, en doordat ze meteen kwamen, en niet zoiets zeidden van kom morgen maar naar het bureau ofzoiets.

Meisjes en vrouwen, pas echt op. Zelfs rond 8 uur! Loop nergens alleen waar het stil is!!!!

En echt, het gaat alweer, agenten waren aardig, en ik had eerst vriend gebeld, en nadat ze weg waren weer.

En toch, voelde me eindenlijk weer veilig, en ben toch weer behoorlijk van slag. Heb dit soort dingen ook meegemaakt vroeger, werd ik nooit geloofd door ouders, broer, dus dat verdriet komt ook even boven.

Het deed me wel goed dat die agenten me geloofden, zelfs kleding meenamen voor sporen. ik was bijna verbaasd, ja, doordat ik nooit werd geloofd. (moest als kind 's ochtends op mijn 12 de kranten lopen, maakte toen het een en ander mee ook).

Ik wou alleen gebed vragen, meer niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 21:38
BerichtOnderwerp: aangifte

Ik liep ietsie voor 8ten op straat net, vanavond. Kwam van AH. Werd slachtoffer van aanranding. Mist, zag bijna niets. gaf een gil, dader rende weg, andere kant op, keek even achterom. was op kleine t-kruising, met voetpaden.
Ik had dus signamelemt. politie kwam meteen, nadat ik had gebeld, was vlak bij me woning. Moest alles vertellen, kleding uitdoen, en meegeven aan hun, voor sporen. en ze hebben mijn nummers.

Ik heb al een vriend gebeld, gaat alweer.

Ik had de indruk dat ik niet het eerste slachtoffer was. door dingen die ze me vroegen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 november 2011, 03:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 19:17
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

O ja, en het verhaal over de zoon van Noach ken ik niet. wel het verhaal over Noach zelf.

Ik ken wel veel oudtestamentische verhalen, doordat ik op de openbare lagere school, godsdiensles had.

Die vrouw kon heel goed vertellen, maakte er echte spannenede verhalen van, daar is veel van blijven hangen.

En ik ben begonnen, in de nieuwe vertaling, want dat leest beter weg, de verhalen, onwillekeurig te lezen.

Pas het verhaal over Jacob gelezen, dat ie eerst 7 jaar moest werken om met Rachel te trouwen, en toen Lea kreeg, en na een week ook Rachel, maar dan moest ie nog 7 jaar werken.

En dat ie zijn broer Ezou tegemoet trok, met geschenken, en met zijn vrouwen en hun kinderen.

Hij had minstens 2 dochters, en een ervan, Dina, werd verkracht door een belangrijk iemand van een vreemd volk, en Jacob beloofde bij hun te wonen als alle mannen zich lieten besnijden. aldus geschiedde. en toen alle mannen van de stad ziek waren door de besnijdenis zijn de broers van Dina haar gaan wreken, alle mannen werden vermoord, en vrouwen en kinderen meegenomen.

Omdat het hoofd van die stad hun zus had onteerd.

Dan denk ik, ja, zo ver gaat familie als hun zus is onteerd.

Wel leuk hoor, nu en dan een stuk lezen.

(ik hoop niet dat ik per ongeluk een naam heb verwisseld..., ik heb nogal haast nu..)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 19:04
BerichtOnderwerp: Zingen in de kerk.

Ja, de ene evangelische groep is de ander niet.

Als ik er iets over schrijf bedoel ik dus niet alle groepen.

Ik denk dat ons veel samenbindt, en dat is belangrijk, namelijk het geloof...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 18:59

Ja, kijk, als Roady, in een topic over vergeving zegt dat als je niet vergeeft, dan word je overgeleverd aan folteraars...

Zie topic: vergeven iemand op christianmatch, laatste posting quote Roady

Zij, traditionele kerk, houden zich vast aan een principe.
Dat is honderden jaren oud.
Begrip geestelijk Israel, is dat niet, dat de dingen over Israel in het OT, dat je dat op jezelf kan toepassen?

Traditionele kerk heeft mij wel gered. doen niet zweverig. geen opmerkingen zoals Roady, ja, zelfs hele preken erover.

Ook met zieken genezen en wonderen, zij denken van dat dat toen was, nu niet meer.
En dat denk ik ook.
Anders zou zoiemand als J. zijlstra echt wel veel meer mensen hebben genezen, in de meer dan 20 jaar dat hij al bezig is. En dan niet alleen één keer iemand, die ook nog eens een aandoening had, wat een psychiater ook had kunnen verhelpen.
En dan die rare profetieen uitspreken, zo van de Here zegt dit en dat over jou...?
En dan het zingen, leuk als je heel verdrietig bent, niet dus, als je dan 20x 'Jezus maakt mij blij' moet meezingen.
Als je dan niet meezingt en na afloop zegt dat dat was omdat je je verdrietig voelt, werd daar nawelijks aandacht aan geschonken.
Want, iemand die 'in de Here' is is nooit verdrietig...
Dan heb ik liever psalmen uit de bijbel.
Nou ja, ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan.
Ik hoor bij de kerkverlaters van evangelische groepen.

In sommigen groepen werd er geen spaan van je heel gelaten.
Als je iets ergs vertelde, was de eerste reaktie of je diegene al hebt vergeven.
In de traditionele kerk kreeg ik medegevoel.

In sommigen groepen, als je niet geneest, dan ligt het aan joú, je hebt dan een te klein geloof én er zijn nog zonden in je leven...!

Nee hoor, geef mij maar de traditionele kerk. zodra ik eraan toe ben, ga ik weer naar de traditionele kerk.

Die opgeklopte vrolijkheid in sommige groepen, maakt mij ziek.
En dan, of die doop daar nu wel of niet bijbels te onderbouwen is door sommigen, boeit me niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 14:50

Crossroad Schreef,
Voor mij is de kinderdoop dan ook gelijk aan het opdragen van kinderen, een belofte die de ouders doen aan God, voor de gemeente, om hun kind op te voeden met de bijbel en te vertellen over Jezus Christus. Dat Jezus Christus de enige weg is die leidt tot God de Vader.

Voor mij ook, zo heb ik het ook begrepen van de Ger. Vrij. Kerk en andere traditionele christenen.

Fijne Dag Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 11:34

Het formulier voor de bediening van de Heilige Doop aan de kinderen van de gelovigen staat vol met alleen maar tekstverwijzingen naar de bijbel.

Bijbel wordt daar heel serieus genomen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 10:50

MARIAN519 schreef:
Denk dat je alles gewoon uit moet qwillen leggen, dat zou een beter uitgangspunt zijn mijns inziens.en dan krijg je van zelf een andere toon..

he tis nog steeds" la tune qui fait la musique" ja? Knipoog smiley

C´est Le ton qui fait La musique.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 21 november 2011, 10:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 03:11
BerichtOnderwerp: Zingen in de kerk.

Ik hou zelf van mooie en rustige psalmen.

Die kan je zingen als je heel blij bent, maar ook als je je heel k@# voelt.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 21 november 2011, 03:12
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 201 202 203 204 205 206 207 ... 235 Volgende
Pagina 204 van 235