ChristianMatch

Forum

Berichten van ANNA415
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 86 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNA415
Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 23:03
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?

MARCOVH807 schreef:
zo staat het toch uitgelegt in de Bijbel en volgens mij proberen wij die allemaal zoveel na te leven, of wil ik de bijbel volgen, maar dan wel op mijn manier? Het ik voor de bijbel en het Woord stellen? Want zo zit de mens echt in elkaar.

Quote:
21 Toen liet God, de HEER, de mens in een diepe slaap vallen, en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg; hij vulde die plaats weer met vlees. 22 Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens. 23 Toen riep de mens uit:
‘Eindelijk een gelijk aan mij,
mijn eigen gebeente,
mijn eigen vlees,
een die zal heten: vrouw,
een uit een man gebouwd.’
24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.
25 Beiden waren ze naakt, de mens en zijn vrouw, maar ze schaamden zich niet voor elkaar

Zo simpel kan het zijn. God brengt 2 mensen bij elkaar en.....
Denk je nu echt dat God aan boterbriefjes doet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 22:51
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.

MARCOVH807 schreef:
in Lukas 18 vanaf vs 18 gaat het over de rijke jongeling. Deze vroeg aan Jezus:

Oftewel als je als homo leeft en je wilt ingaan tot de heerlijkheid van God, dan zal je in ieder geval je homo activiteiten moeten beëindigen, omdat God nou eenmaal de vrouw en man tot 1 vlees laat worden. De gevoelens beëindigen weet ik niet of dat kan, maar wordt wel van een Christen gevraagd. Althans zo interpreteer ik het.

Op je vraag als je het zo maar achter je kan laten? Kijk naar de apostelen. Die waren ook gewoon bezig met hun werk, toen Jezus langs kwam. Op de vraag om met Hem mee te gaan, lieten zij al hun werk achter zich.

Nou kan je hier tegenin brengen dat dit een ingegeven was door de Heilige Geest, echter hoeveel mensen stoppen er tegenwoordig met roken, drinken, spuiten of slikken van de ene dag op de andere en houden het ook nog vol? Dat zijn er nog meer dan je denkt.

Let wel! Je haalt een waar gebeurd iets aan. Een gesprek tussen Jezus en een jongeling die Hij ontmoet. De barricade voor de jongeling om tot geloof te komen is rijkdom. Het is zijn probleem en zijn barricade, dat kan niet zomaar vertaald worden naar andere situaties. Zeker niet als wij bepalen dat ze een barricade zijn.

Betreffende de apostelen: ja zij lieten hun werk achter zich, wordt dat van eenieder van ons gevraagd. Ook dit is betere inlegkunde.

O ja en stoppen met roken kun je ook zonder God.

Laatst aangepast door
ANNA415
op dinsdag 27 augustus 2013, 22:51
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 20:42
BerichtOnderwerp: Daten

WILLEMIJN232 schreef:
Mario Boze smiley Ik ben belangstellend, is heel wat anders...... Engeltje smiley

Meelevend kan ook Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 20:36
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

STEENTJE178 schreef:
Johhhhhhhh, stoere, sterke, zwetende mannen knielend, zomaar vlak voor je deur.... Dat wil je toch juist niet missen?? Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Boze smiley ze zitten op grote bulldozers de riolering uit te graven. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 07:24
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ik heb nog vakantie

maar de stratenmakers niet Woedende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 07:09

KLUS667 schreef:
En en en en?

Klus heeft vrijdag een date, bibbers, brrrr Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley

Warme trui aan trekken als je bibbers hebt Coole smiley met zonnebril Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 08:40
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

waarom zijn bananen krom Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 08:36
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

afbakbroodje Kwijlende smiley

zo lekker na een week Jordanië met 'ze weten niet hoe ze brood moeten bakken' brood
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: zondag 25 augustus 2013, 08:34

ik heb helemaal geen tijd voor daten. veel te druk met werken en vakantie vieren Coole smiley met zonnebril
komende week ben ik nog vrij en heb ik wel tijd..... Clown smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 augustus 2013, 09:24
BerichtOnderwerp: Het weer

JOL252 schreef:
Waar?
Coole smiley met zonnebril
Nederland
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 19:50
BerichtOnderwerp: Het weer

Koud hier Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 augustus 2013, 19:13
BerichtOnderwerp: Vakantie 2013

Coole smiley met zonnebril schouders nog verbrandt van zonnen bij de dode zee Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 07:17
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?

JOL252 schreef:
Vanuit onze aardse view hebben we inderdaad geen idee Lanfy. De eeuwigheid zit misschien heel anders in elkaar dan jij hier voor ons uitrekent naar aardse tijden en wijsheden.

...........

Dat is juist het verschil tussen God en andere goden (cq christendom en andere religies).
Als je aan Gods woorden rekent, blijkt het niet te berekenen. Het is dan of belachelijk of verwonderlijk voor je afhankelijk of je niet of wel gelooft.

Andere religies zijn berekenbaar. Als je dit doet dan dat. 1+1= 2. Heel simpel die andere religies, begrijpbaar voor de mens.

Voor mij als iets begrijpbaar voor de mens is, is het gemaakt door de mens, dus niets goddelijks aan.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 20:17
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

WILLEMIJN232 schreef:
Hoelang ga je wel niet weg Jol;)))

en wat een boel mannen!! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 08:04

SHANITA130 schreef:
Hai Anna,

Jij gaat naar Jordanië, mooi hoor! Lachende smiley

(of ben je er al geweest, ja tussendoor ofzo Smiley die vol vragen zit

Nee ik heb het nog tegoed Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 07:35

MARA540 schreef:
Vakantie2013 heb ik allang achter de rug...

Vakantie 2014 is al weer geboekt....
Weekje Blay...

En waar dat ligt mogen jullie uitzoeken...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blay Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:14
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

PETRA373 schreef:
in auto garage... bij knappe montuers die naar olie enzo ruiken Lachende smiley

Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 09:38
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

JOL252 schreef:
Ik was vandaag ongewild bijna de koninklijke voorproever der koffiedrinkende collega's. Gefrustreerde smiley Clown smiley

Wie giet nou ontkalker in het apparaat, vult bij met water, schudt de koffie in het filter en laat dit zo doorlopen?

Jol, voorlopig effe geen koffie.

Verder lekker gewerkt. Coole smiley met zonnebril

Thee is ook veel gezonder Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 09:10

PETRA373 schreef:
Ik weet het, ga met tentje na Zeeland, klus zit daar ook met tentje Anna
En als die sochents opd e camping in piama zijn tent uitloopt met wc rol onder zijn arm , richting toiletgebouw filmen en op you tube zetten
Kennen wij kijken Lachende smiley

Ik haat tentjes!! Woedende smiley

Ik ga vandaag maar eens op zoek naar een andere auto, want m'n huidige is olie-ist.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 09:00
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei

We willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan:

Roelande345, 54jaar, regio 0342
Pieter619, 59 jaar, regio 0514 meerijders geen probleem
Anna415, al jaren 25, regio 0546
Shanita130, 41 jaar, regio 078
Harald940, 38 jaar, regio 038 ( ovv )
Klus667, 39 jaar, regio 0341 (ovb)

zo nog maar een keertje up!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 08:58

vakantie!! wat zal ik eens gaan doen.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:54

CALLIE155 schreef:
Ik houd me er maar aan twee, althans, die probeer ik wel na te leven:

"Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand."

en

"Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven."

En die twee geboden omvatten alle andere wetten volgens Jezus Christus (Mattheus 22: 36-40).

In de 10 geboden zie ik net zo min iets staan over homoseksualiteit.
Maar jij weet net zo goed als ik (en alle anderen die dit lezen), dat uitspraken van God niet stoppen bij slechts de 10 geboden. Hij heeft veel meer gezegd
.

Heb je heel Leviticus 18 gelezen?
.......

Houd jij je ook aan Leviticus 17 en 19?
Gewoon een hoofdstuk er voor en er na.
Want God heeft inderdaad veel meer gezegd.
Welke regels gelden nog wel en welke niet?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:48

JOL252 schreef:
[b]Niet altijd. Want
a. er komen niet altijd kinderen en
b. soms hebben moeders niet (gelijk) moederlijke gevoelens.

Maar volgens mij is dat ook een heel ander onderwerp voor een nieuw topic...

Ik vind het meer klinken als...
vrouwtje wil geen kinderen, mannetje wel, God zal vrouwtje wel moeder gevoelens geven, dus mannetje mag in zijn behoefte voorzien Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 08:05
BerichtOnderwerp: De binnenkamer

NADINE962 schreef:
Beste Anna415,

Verderop in het nt geeft Paulus aan dat voor degenen die zich laten besnijden, christus niet zal baten. De besnijdenis is bij uitstek het symbool van het verbond tussen God en Abraham. Blijkbaar vervangt Paulus deTora tóch door iets anders.

Smiley die vol vragen zit

Leg het dan nog een keertje uit. Donderdag hou je een heel betoog dat je je aan de Tora hoort te houden, omdat Jezus deze niet heeft ontbonden.
En vrijdag zeg je het tegenover gestelde?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 07:52

SHANITA130 schreef:
Apotheek(die is hier langer open Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ), boodschappen, naar vrienden, kijken wat 'er' wordt gekookt, happie mee-eten eventueel.

Film kijken, vroeg slapen, morgen om 8 uur de deur uit, ziekenhuis.

Knipoog smiley

Je moet zo de deur uit.... Knipoog smiley

Succes
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 07:50

JOL252 schreef:
Jouw toon komt hier en daar best aanmatigend over tegen je medeforummers. Ik denk dat Anna prima leest.

Wacht even........
even m'n oogjes uitwrijven.....

ja ik denk dat ik het goed gelezen heb.
volgens mij is er van 15 juli tot 25 juli een hele discussie geweest over wat er nu in de bijbel staat en wat je er mee doet. Daar hebben we letterlijk gehad over hoe heeft God het bedoeld en hoe gaan wij er mee om.

dus als het topic goed doorgelezen wordt ..........
.. is de worsteling bij eenieder leesbaar
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 07:42

JOL252 schreef:
Jou is al een keer bij eenzelfde verzoek cq opdracht uitgelegd wanneer er iets wordt gesloten door de redactie dus verwijs ik je naar dat antwoord.

Dat is toch redelijk on topic Knipoog smiley

Hij heeft het verlangen (of de behoefte) dat dit topic over geslachtgemeenschap wordt gesloten Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 07:35
BerichtOnderwerp: De binnenkamer

NADINE962 schreef:
.........
Ik ken geen christenen die leven volgens de wet dus de praktijk bewijst het tegendeel.

Het grootSTE gebod volgens Jezus is God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. Daaraan HANGT de hele wet en de profeten. dat is iets anders dan 'de rest is bijzaak'. Bovendien is de wet eeuwig (zie een eerdere posting van vandaag) en dienen (i.i.g. de Joden) zich aan de hele wet te houden en niet slechts aan een stukje.
..........

In Romeinen de eerste hoofdstukken lees ik toch dat er een verschil is tussen Joden en de onbesnedenen. Dus ja de Tora is eeuwig, maar de onbesnedenen zijn niet verplicht deze wetten na te volgen. Door de Tora kennen ze hun zonde, maar zal er geen genade zijn door de Tora, maar door Jezus.

Romeinen 3
21 Maar nu is zonder de wet gerechtigheid van God geopenbaard, waarvan door de wet en de profeten is getuigd:
22 namelijk gerechtigheid van God door het geloof in Jezus Christus, tot allen en over allen die geloven, want er is geen onderscheid.
23 Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God,
24 en worden om niet gerechtvaardigd door Zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus.
25 Hem heeft God openlijk aangewezen als middel tot verzoening, door het geloof in Zijn bloed. Dit was om Zijn gerechtigheid te bewijzen vanwege het voorbij laten gaan van de zonden die eertijds hadden plaatsgevonden onder de verdraagzaamheid van God.
26 Hij deed dit om Zijn rechtvaardigheid te bewijzen nu in deze tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is én rechtvaardigt diegene die uit het geloof in Jezus is.
27 Waar is dan de roem? Hij is uitgesloten. Door welke wet? Van de werken? Nee, maar door de wet van het geloof.
28 Wij komen dus tot de slotsom dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt zonder werken van de wet.
29 Of is God alleen de God van Joden? En niet ook van heidenen? Ja, ook van heidenen.
30 Het is toch immers één en dezelfde God, Die besnedenen rechtvaardigen zal uit het geloof en onbesnedenen door het geloof.
31 Doen wij dan door het geloof de wet teniet? Volstrekt niet, maar wij bevestigen de wet.

Laatst aangepast door
ANNA415
op vrijdag 9 augustus 2013, 07:35
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 22:15

CHRISTIAN542 schreef:
Goed dan zal ik ook maar even iets zeggen..

Waarom staat er in de bijbel dat God het een gruwel vind dat een man gemeenschap heeft met een andere man.? Iemand daar al een keer wijs over nagedacht??

Heb jij al een keer wijs over nagedacht over waarom in de bijbel staat..

...oordeelt niet opdat je niet geoordeeld wordt
... en iets over een balk en een splinter

Er staan zoveel zonden in de bijbel. Waarom dit onderwerp eruit pikken en eens lekker naar die ander staan wijzen: zo zeg wat doe jij een gruwel
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 22:10

CHRISTIAN542 schreef:
van mij mag de topic gesloten worden..

dat hoef je niet te zeggen, als er enkele maanden geen nieuwe reacties in een topic geplaatst worden, wordt het topic automatisch gesloten.

nu gaan er geheid weer mensen reageren Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNA415
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 86 Volgende
Pagina 21 van 86