Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 14:18
Onderwerp: Genesis
|
|
|
Wat een leuk onderwerp!
Er staat ergens 'voor God is een dag als duizend jaar en andersom'.
Dus ja, dan kan een dag misschien wel duizenden jaren hebben geduurd, of meer...misschien wel miljoenen....
Iedereen ken het wel, tijd is subjectief, de ene keer duurt iets lang dan weer kort en de tijd is dan wel hetzelfde.
Quote: | Laura: "En God zei: Laten er lichten zijn aan het hemelgewelf om scheiding te maken tussen de dag en de nacht; en laten zij zijn tot aanduiding van vaste tijden en van dagen en jaren!" |
Dit bovenstaande vind ik nou mooi, alles bedacht vantevoren.
Waar ik weleens aan denk ik, van waarom in Hemelsnaam, heeft God toegelaten dat Eva van die vrucht at? Hij had toch ook kunnen bedenken van nou, dat is toch wel verleidelijk daar met die slang, laat ik daar maar es een stokje voor steken zodat Eva niet in de verleiding komt daar met die slang.
Ja, soms denk ik daaraan, dat had dan toch een hoop ellende bespaart, kijk alleen maar es even naar de 2de wereldoorlog.
Nou ben ik er wel van overtuigt, iedereen die is omgekomen in de 2de wereldoorlog zit nu in de Hemel. Want God is rechtvaardig en Liefde.
En dan, ja God heeft de aarde gemaakt, en ja, ook de ruimte die ook nog eens oneindig is, wat ik zelf weer verbind aan het oneindige leven in de Hemel als we dood gaan, en een nieuw volmaakt lichaam krijgen.
En ja, wat ik denk, de goede gaan naar de Hemel, de slechten niet, en waarom denk ik dat? Nou, logisch. Iemand kan wel geloven en slecht zijn, ja, de satan gelooft ook.....ook nav rom 2 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is
Ja, en ik weet wel, God wil de mens een eigen wil geven vandaar dat Hij Eva liet kiezen...
En zo mogen wij ook kiezen, elke dag..
Zo, even mijn gedachten erover.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 januari 2014, 14:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 15:39
Onderwerp: Zegen? Of vervelend? Of beide?
|
|
|
Zegen: me man die me weer belt net, met goede ideeën voor deze week die we beiden kunnen doen, die én leuk zijn en goed voor me Rust...
Zegen 2: De Liefde die ik ervaar van me man, ja, ook door de telefoon!
Zegen 3: Dat het 'in voor en tegenspoed' en in 'ziekte en gezondheid', dat ik dat ervaar, in de relatie met me man. Dat ik echte liefde proef, ook al hebben we geen officiële boterbrief, we hebben samen in gebed aan God belooft elkaar trouw te blijven.
Zegen 4: Het idee, gegeven, dat ik ervaar dat iemand waar ik zoveel van hou, ook zoveel van mij houdt, ook al ben ik nu in een burn out, dat hij zei 'we gaan hier 'samen' doorheen'.... Dan ben ik zó ontroerd, en dat geeft mij zoveel geluksgevoel, zo van jaaaa, het kan, het bestaat nog, ik zie het met me eigen ogen in mijn eigen leven...hij wil graag verder met me, ook al gaat het even niet hoe ik het zou willen met mezelf door de burn out...ín voor en tegenspoed, in ziekte en gezondheid, het kan, het bestaat, ik ervaar het, het is er!!!!
Zegen 5: Dat ik door al deze zegens mij zo gelukkig voel en zoveel hoop voor de toekomst ervaar ook(daarmede bedoel ik ook dat ik weer helemaal beter wordt, en net zo, of me nog beter voel dan in de eerste ongeveer 8 á 9 weken van onze relatie...
Zegen 6: Dat ik, voor me gevoel, met me man, de hoofdprijs heb gewonnen. (Hij natúúrlijk ook met mij
Zegen 7: Dat ik vandaag gewoon mag rusten in me eigen (opgeknapte) huis. en niets moet vandaag, morgen ook niet. Pas woensdag weer.
Vervelend: ja, hehe, de reden cq aanleiding dát ik in de burn out kwam, wat overigens niemand zijn schuld was iig zeker niet expres, gewoon gebeurde, ja, door over me grenzen te laten gaan, wat niet hoefde, en ja, anders dikke kans dat iets anders een aanleiding zou zijn geweest. iig de burn out, wat al zo verzacht wordt door de liefde die ik ervaar. En begrip. En acceptatie en hulp :)
Dusz...kan net zo goed van de ziektewinst genieten(zegen;), dit heeft verder alleen tijd nodig....ja, en wijsheid natuurlijk.
Zegen 8: burn out, is geen ziekte maar gewoon een 'over je grens zijn gegaan', behoorlijk, en niet expres, en ja, als je dat niet meteen doorhebt, ja, dan sudderen de dingen door, scheef, omdat niet het fundament maar een stuk erna dan wat scheef ligt....
Net als een breiwerk, ja, je zal toch, als je een fout hebt gemaakt, het hele breiwerk, los moeten maken, totdat je bij de fout komt, en dan weer overnieuw beginnen, ja, zelf bedacht deze vergelijking en ja, zo voelt het voor mij, als je het breiwerk met je leven vergelijkt. Zo van, ja het fundament is wel goed(begin breiwerk), en ja, dan maak je en fout, ziet het niet, breit door, en ja, na enige tijd zie je dat je hele trui scheef loopt, door die ene fout, waarop je doorbreide...
Dus de zegen is hier, dat ik zie wat en wanneer wat fout ging in mijn ogen, dat kan benoemen, en, idd, vanuit daar teruggaan, en weer 'vanuit daar, overnieuw kan beginnen, en dat kan communiceren met mijn man.....
Er is namelijk geen schuldvraag, meer een 'waar ging het mis', en 'wat gaan we eraan doen etc. vraag'. Opdat ik weer de oude word.
Schuld is er alleen als iemand iets opzettelijk doet om een ander te pakken.
Nou, dit wou ik eventjes delen! Het kán, het bestaat, echte liefde, en een vriend van mij heeft ook de liefde van zijn leven gevonden, ze komt uit Amsterdam, dus ja, meteen goede vrienden;) (Zegen)
Omdat ik mijn man ken van mijn Amsterdam tijd, paar jaar terug;), kan ik echt iedereen aanraden om es te gaan zoeken en kijken, met wie was ik ook alweer bevriend toen ik rond de 20 was?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 13:06
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
LAURA291 schreef: | Misschien is het juist wel goed voor je dat je er iedere dag ff uit bent? |
Ja...en nee...
Ik heb dingen niet meer op een rij, alles loopt door mekaar,...
En natuurlijk, de hulpverlening doet er alles aan om mij die deur uit te krijgen, logisch...
Ja, en ik was net ff weg, en ja, dat deed me ff goed, en had ook wel weer niet langer moeten duren.....kwam nog vrienden tegen onderweg, ja, die leuke onverwachte dingen als je de deur uitloopt....dat ook.
Ach ja, ik heb alweer wat afspraken staan....dus ja, ik ben wel weer de deur uit hoor, deze week, en wel vaker, dan 1 of 2 keer....
Dus nee, de hele week bankhangen en series kijken en slapen zoals gepland, ja, daar is nu alweer roet in gegooid door hulpverlening,...en ja, misschien?, of wel zeker?, dat ik daar (iets, want een burn out duurt lang, minimaal drie maanden)beter van word, zou iig wel heel voorzichtig moeten zijn....
Nee, de hoop heb ik zeker niet verloren, ik wéét uit ervaring hier gaat eventjes tijd inzitten voordat ik weer de oude ben, en ja, ik zelf denk minimaal drie maanden, ja, bij de hulpverlening hoor ik, van dat het ook eerder kan, ja, kan...
Iig, een burn out is wel iets anders dan ongelukkig zijn, ja, ik kan me best gelukkig voelen in een burn out, alleen ik zou heel voorzichtig, weer opnieuw, maar dan anders(want ja, dingen zijn scheefgegroeid....)de dingen moeten willen gaan doen, enzo..
Mzzl! En Zegens!
Ik trek ff liever er drie maanden voor uit kan het altijd meevallen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 11:37
Onderwerp: Zegen? Of vervelend? Of beide?
|
|
|
Vervelend: burn out, zit er '(weer eens een keer) helemaal compleet doorheen. alle symptomen heb ik. Behalve dat ik wél kan slapen dat is het enige in het rijtje wat ik niet herken,' niet kunnen slapen' dus...Andere symptomen herken ik, de een in veel meerdere mate dan de ander, maar ja, ik herken ze iig wel allemaal bij mezelf.
Zegen: Ik krijg binnenkort hulp in de huishouding, en uit ervaring weet ik dat waren altijd lieve vrouwen! Ja, komt zo, ik had er eentje, en ja, toen met vakantie drie invallers, en ja, allemaal waren ze even aardig en als ik me schuldig voelde, dan zeiden ze van ja, dit is ons werk en jij hebt dat nodig en ja dat deed mij zo goed!
S. heeft de gave, gelukkig maar, om snel vrienden met mensen te worden.
(me man belde me nét, ga woensdag erheen, ja wel om te rusten, ja, hij accepteert me ook in een burn out
Nou, ik ga er ff vandoor, ik wens iedereen sterkte en een fijne dag, ondanks dit en dat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 11:04
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
He-le-maal niets.....(burn out)
Ja, even verplicht naar de hulpverlening zeg maar, ja, maar ja, dat is dan ook álles, ja, behalve ff boodschappen en de rest van de dag Rust....
Gelukkig, kan ik slapen....
Ik dacht nog toen ik hier schreef dat alles zo goed ging enige maanden terug, van 'wie meent te staan zie toe dat hij niet valle', (Bijbeltekst) En ik dacht, 'wat nou vallen hoe kan ík nú vallen?'
En ja, nu is het zaak de goede dingen weer te zien, en veel Rust, daarom heb ik er ook zo de pest in, weer de stad in(gelukkig heb ik me fiets), maar ja, dan hoef ik morgen niets te doen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 10:06
Onderwerp: Wees onderdanig aan je man!
|
|
|
LAURA291 schreef: | Das toch alleen voor gehuwden? |
Algemene vraag. Wat houdt het woordje 'huwelijk' nou nog in als 50% scheidt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 09:59
Onderwerp: Wees onderdanig aan je man!
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ik zou met alle plezier onderdanig zijn aan een lieve man, die zijn leven voor me neerlegt.....want dat staat ook in het stuk, de taak van de man....vreemd genoeg hoor je daar niet zoveel over...... ........ |
Ja, als je man je behandeld zoals God je zou behandelen, ja, dan kan het juist leuk zijn....dit spelletje over en weer, dan is er namelijk Liefde...
En kijk uit voor goedbedoelde adviezen dat wel, dat je es wat aardiger tegen je man moet zijn van mensen die jullie bijna niet kennen, dan ga je dus over grenzen en ja hoor, er volgt dus een burn out.
S. duidelijk grenzen aangeven én onderdanig kan wel samen gaan....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 6 januari 2014, 10:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 20:22
Onderwerp: Happy birthday!
|
|
|
Gefeliciteerd Anna, 38 jaar!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:23
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Na een hele tijd te hebben gedacht ik krijg toch geen relatie meer,(ik was ook gelukkig met dat idee, een paar vrienden en wat bezigheden etc, ja, daardoor kan je je ook gelukkig voelen, als God in je leven is) is mij zo een toffe lieve man in de schoot geworpen, heeft zelfs filternet, nou kan je denken, ja, kinderachtig, ik vind het fijn, een man die dat heeft om niet in verleiding te komen om te zondigen want, ja, als vrouw voelt het echt aan als vreemdgaan als je man naar p kijkt....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 5 januari 2014, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:16
Onderwerp: Wie je bent in Christus.
|
|
|
@Pieter: Een ieder die gelooft is wedergeboren
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 5 januari 2014, 15:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:45
|
|
|
REGINA565 schreef: | Op het moment dat ik tot geloof kwam en besloot ik om een volgeling van Jezus te worden, ontdekte ik - zoals Shanita al aangeeft - dat ik mezelf mocht zijn. Ik deed mijn best om te leven op de wijze zoals God het heeft bedoeld. Ik probeerde Hem gehoorzaam te zijn en legde mezelf allemaal geboden op. Om eerlijk te zijn, raakte ik nogal gefrustreerd want het lukte vaak niet en ik werd me steeds meer bewust van mijn zondigheid.
Jij schrijft, Laura, dat het realiseren van deze nieuwe identiteit te maken heeft met geloof, wedergeboren zijn en het bedenken van de dingen die boven zijn. Ik geloof dat je daarmee een belangrijk punt aanhaalt. Welke dingen van boven bedoel je precies? Ervaar jij een stuk overwinning op jouw oude identiteit en de zonde? |
Ik ben blij dat je 't herkent...
Idd, je best doen om je aan allerlei regels te houden helpt niet, hou je niet vol, wel kan je stukkie bij beetje worden wie God wil dat je wordt(shaping).
Ik ervaar ook overwinning op de zonde, maar ja, proces. Pas toen ik ten volle had geaccepteerd en er ook mee kon leven en gelukkig mee was, dat ik nooit een partner zou krijgen na tig pogingen die op niets uitliepen, werd mij de perfecte partner in de schoot geworpen, ja perfect is niemand maar je weet wat ik bedoel, een man met goede intenties die echt om me geeft. En echt rekening met me houdt vanuit zijn hart, en die ik echt vertrouw, wb vreemdgaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:28
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
Dat ik, drie maanden oid, beter kan worden van mijn burn out. Dus heerlijk rusten en alleen doen wat echt strikt noodzakelijk is, en niet meer: rusten, rusten en rusten. Dat ik hulp in de huishouding krijg.(wmo)
Burn out is niet per definitie zo dat je ongelukkig bent, zeker niet als een partner achter je staat, cq je helpt... Je bent dan gewoon zo erg overspannen dat, idd, een nachtje es goed slapen niet helpt, of even rustig aan doen ook niet.
Je zal dan echt, maanden, als het meevalt weken echt Rust moeten nemen, anders kan je gezondheid gevaar lopen.
Het kunnen communiceren naar je naaste dát je een burn out hebt, is al de helft gewonnen, anders begrijpt de ander je niet en krijg je van 'ja je hebt nu toch lekker de hele nacht kunnen slapen', of 'ja, je deed vandaag toch al rustig aan...'... Ja, dat kan als je effetjes een daggie te veel hooi op je vork hebt genomen.
Een burn out daarentegen, bouwt zich op in maanden(of zelfs jaren), als er stress is, en je rekent er niet meteen mee af zeg maar, en daardoor kunnen dingen scheef groeien, ongemerkt, totdat je op een goede dag beseft dat je helemaal niet meer uitgerust bent na een nacht goed slapen, op zijn hoogst ietsie minder gestrest. en een wandelingetje buiten kost al veel moeite, alles kost moeite, een constant gevoel van overspannenheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 19:25
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Me man heeft weer heerlijk voor me gekookt: kaas schnitzel, champignons, boontjes, hardgekookte eieren, etc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 17:35
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
In ziekte en in gezondheid, In rijkdom en in armoede, elkaar trouw blijven, en van elkaar houden,
Deze belofte,
En ja, dat is mooi als dat via trouwen kan/gebeurd,
En dat hoeft niet...
Want vertrouwen en houden van zit in je hart, en staat niet op een papier...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 17:20
Onderwerp: geloof
|
|
|
Quote: | ...wat Emunah is: zoals God de mensen vroeger hielp in al hun nood en strijd, zo zal Hij ons ook helpen, want Jezus is immers dezelfde vroeger, nu en in de toekomst.
Mijn wens voor het komende jaar is, dat we in onze strijd, onze emunah, de juiste keuzes zullen maken om op die manier Hem te dienen. |
Mooi Chatuliem!
De uitleg van je stuk, waar ik even een klein stukje van heb gequote.
De wens: Mijn wens voor het komende jaar is, dat we in onze strijd, (onze emunah=zoals God de mensen vroeger hielp in al hun nood en strijd, zo zal Hij ons ook helpen), de juiste keuzes zullen maken om op die manier Hem te dienen...
Mooi...!!!
En ik denk ook, ja, vallen, opstaan, stapje voor stapje, sommige dingen zijn een proces, kunnen een proces zijn....ieder op zijn eigen manier...., Want iedereen is en uniek en iedereen heeft weer een andere geschiedenis, etc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:25
Onderwerp: Goede voornemens!
|
|
|
Nog een goed voornemen: Precies dingen zeggen.
Nou zal ik, ter illustratie, een voorbeeld noemen, wat ook nog actueel is.
Kijk, onvermijdelijk, zoals elke jaar(ondanks elk jaar weer het 'dat gebeurd me niet weer gevoel en voornemen'), zit ik na de feestdagen, in een burn out, een burn out kan je namelijk ook krijgen als je niet werkt, en zoals ik, op psychische gronden in de wao zit. (PTSS).
Stel, je kan dat niet verwoorden aan je levenspartner. die begrijpt dan dingen niet; waarom niet dit waarom niet dat. bijvoorbeeld, 'je hebt nu vannacht toch veel geslapen?'...een burn out gaat niet over na een nachtje slapen....of, 'waarom wil je wéér de hele dag thuis zitten?',.....je hebt Rust nodig om beter te worden ja, je kan er drie maanden voor uittrekken...minimaal...
Een burn out heeft wel een oorzaak, en ook een aanleiding, en het ís ook niemand zijn schuld. Ja, je kan wel, voor jezelf, en aan de ander, voor de duidelijkheid zeggen van hier en hier, toen en toen, ging het mis, en ja, daarna liep de boel scheef, dat wel.
En ja, dat krijg je dus i.p.v. een boze partner, die niet begrijpt wat en waarom, een begripvolle partner, omdat ik duidelijk was, en eentje die zegt van dat 'we' hier samen doorheen gaan.
Kijk...en dan voel ik mezelf weer 'goed' zeg maar, ja, omdat er begrip is, ondanks dat ik het zelf ook vervelend vind.
Ps: Een burn out kan duizenden oorzaken/aanleidingen hebben en dan ook nog een combinatie van (gedeeltes van) meerderen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 4 januari 2014, 16:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 15:51
Onderwerp: Waarom reageren zo weinig jongeren op het forum
|
|
|
Waarom reageren zo weinig jongeren op het forum?
Met alle respect: als ik zelf 18 zal zijn(ff terugdenken dus), zal ik zelf dus even niet op een forum gaan zitten met mensen 2x zo oud als ik za ma zeggen.
Dus ja, ik zelf begrijp het wel....je zit dan in een andere levensfase, en kijk, mensen tussen 30 en 60 zeg maar, door de band genomen, gemiddeld 40/50, hebben mekaar nu eenmaal meer te zeggen dan iemand van 18 tegen diegenen, en andersom, je mist gewoon een stuk, bij mij zou het 23 jaar!!!!! zijn aan levenservaring, als iemand van 18 met mij in discussie zou gaan.
Dus ja, ik wéét gewoon dat iemand van rond 40/50 jaar mij veel beter zal begrijpen alleen al door de levenservaring.
Wat weer zeker niet uitsluit dat jongeren (18-25 jaar?) niet veel wijzer kunnen zijn dan iemand van la ma zeggen 40/50.
Alleen, en als je je daar beide bewust van bent, de een heeft dus wél meer levenservaring en kan daardoor dingen hebben doorleeft die iemand van 18-25 weer niet heeft, gewoonweg omdat diegene daarvoor te jong is, om meer dan 20 jaar levenservaring te kunnen hebben.
En ja, ik weet nog, ik sprak weleens met iemand van 25 die was net afgestudeerd, en ja, ze leerde me dingen die ik, niet afgestudeerd, wel begreep, en er niet meteen opkwam, ook al omdat ik in een geheel andere tijd dan haar op ben gegroeid. Dit is één voorbeeld.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 4 januari 2014, 15:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 13:20
|
|
|
REGINA565 schreef: | Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen (2 Kor. 5:17).
Weet jij hoe God naar je kijkt als je in Christus bent?
Ik wil met jullie nadenken over wat het betekent om een nieuwe identiteit te hebben (een nieuwe schepping te zijn) in Christus.
(zie ook: www.2minuten.net) |
Nieuw identiteit in Christus is gewoon dat je jezelf kan zijn, en worden ook, hoe God het heeft bedoeld, of iig, een benadering ervan. Dat kan een proces zijn, met vallen en opstaan, en kan je hele leven duren.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 4 januari 2014, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 20:26
|
|
|
Anta, ik heb m ff voor je geplakt...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 3 januari 2014, 20:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 januari 2014, 15:33
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
CHATULIEM368 schreef: | Helaas ik praat nu over een paar jaar geleden, het is al een tijdje uit. |
Oh..
Je maakte je punt erg duidelijk, het is idd een onderdeel, en iets wat, in mijn ogen ook moet groeien, net als andere dingen, zoals elkaar steeds beter leren kennen, steeds beter met dingen omgaan, ja, een onderdeel, idd van een geheel.
Jammer.
Ja, ik zelf ga ervoor. de liefde is er, en ja, dingen zijn hier bespreekbaar bij ons, ja, dat is ook erg belangrijk, goede en open communicatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 januari 2014, 15:27
Onderwerp: Fijne feestdagen, gelukkig nieuwjaar!
|
|
|
PIETER619 schreef: | Ook nog een gelukkig en gezegend 2014 |
Dank Pieter,
Ja, ik wens ook iedereen een gezegend nieuwjaar, dat dingen/doelen mogen bereikt worden, enzo!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 januari 2014, 15:24
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dit jaar trouwen met de liefste man van de wereld |
Ik ben blij voor je
Ik blijf latten, we hebben al precies, welke dagen hier, en daar, wat uitzonderingen zijn, hoe we het dan doen, etc.
Ja, leuk he, ineens ben je samen en niet meer alleen
(alhoewel ik dat 'alleenzijn' wel me beviel hoor, maar ja dt is veel toffer, ánders zeg maar...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 januari 2014, 15:19
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
CHATULIEM368 schreef: | Als ik de bijdrage van Foundhim lees vind ik daar niets grievends in. Ze geeft alleen weer dat er grenzen zijn aan wat je met elkaar bespreekt. Ze noemt niemand seksueel gefrustreerd, ze geeft alleen weer dat wat haar betreft deze discussie op een pornosite thuishoort. Dat is haar mening en dat mag zij vinden. En ik denk dat dat gevoel bij meerdere mensen leeft. Zelf ben ik altijd zo verbaasd dat dit een hot topic is. Het is iets wat je samen met elkaar en God beslist en vraag niet om toestemming of rechtvaardiging van buitenstaanders. Ikzelf vind dat er een heleboel gefrustreerde mensen rondlopen. Ik ben geschrokken van de reacties van mijn omgeving toen ik vertelde dat ik een vriendin had. Die reacties hadden allemaal een seksuele lading bv. dan moeten jullie wel snel trouwen, want anders gaat het mis of jullie zijn wel voorzichtig he? Ik heb de indruk dat een goede of slechte relatie veel gedefinieerd wordt aan de hand van de regels omtrent seksualiteit. Terwijl een relatie veel meer is dan alleen seksualiteit. De nadruk hierop zou veel minder moeten zijn... |
Hai,
Ik denk dat Jol haar reactie, voortkwam uit bezorgdheid, wat de reacte van Foundhim zou kunnen aanrichten aan schade persoonlijk bij sommigen. ik weet wel zeker, oprechte bezorgdheid.
En dan, ja ben het met je eens, ongelovelijk wat een reacties, ja, ben volwassen, en krijg je idd reacties in de trant van dat je niet bent getrouwd, etc. Ik maak mijn borst al nat, als mijn relatie ouderlingenbezoek zal krijgen, ja, normaal hoor je ze nooit, hij was máánden ziek, en ja, nu ze horen hij heeft een vriendin, ja, dan ineens is er toch wel reden om hem met bezoeken te vereren.
Misschien is daar het woord 'bezoeking' ipv beproeving weer van afgeleid.. , zoals in sommige vertalingen te lezen is.
Trouwens, leuk voor je dat je een vriendin hebt, gefeliciteerd!
Quote: | Terwijl een relatie veel meer is dan alleen seksualiteit. De nadruk hierop zou veel minder moeten zijn... |
Idd, zeg dat wel, en ja, ook gelukkig. Het is, idd, een onderdeel, in een werkend geheel, een niet onbelangrijk onderdeel, dat weer wel..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 januari 2014, 11:14
|
|
|
LUDOVIS586 schreef: | Wel. mijn voornemen is om vriendelijk te zijn tegen alle mensen.( Ook in de auto en de middelvinger gebruiken waar hij voor gemaakt is nl de bonkjes uit mijn neus te vissen) |
Zulke idiote dingen dat ik vanzelf nog meer zin krijg juist goede dingen te doen...
Vriendelijk bedoeld...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 januari 2014, 06:41
Onderwerp: De beste wensen voor 2014...
|
|
|
Ach, je moet maar zo denken, topics, met beste wensen, kúnnen er niet genoeg zijn ;)
Trouwens, dat er eentje van mij onder staat had ik zelf ook al door hoor
Maar, evengoed, de beste wensen ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 januari 2014, 20:01
Onderwerp: De beste wensen voor 2014...
|
|
|
CALLIE155 schreef: | Daar zitten we dan...
Het jaar 2013 zojuist achter ons en een nieuw jaar begonnen in 2014.
Iedereen de beste wensen en al het goede!
Vriendelijke groet.
|
Beste wensen, al het goede!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 december 2013, 09:54
Onderwerp: Te veel bemoeienissen Moderator
|
|
|
JOL252 schreef: | Als dit zo is, word ik hier beetje van. Dit topic werd jou geadviseerd om te openen en is toch om je frustraties hier te uiten? Daarnaast bevreemd het mij dat er zonder commentaar berichten worden verwijderd. |
Ik las volgens mij, een stuk van Pieter, ja, ik dacht zelf waar maak je je druk om. En ja, ik kon me daar niet in vinden, in de inhoud van dat stuk, ik bedoel, ik dacht er zelf anders over.
Misschien mede daardoor dát ik het stuk, en je reactie ook niet miste in de eerste instantie, ja, nu er wat van wordt gezegd, denk ik ergens in de verte van 'o ja, idd, jij reageerde op een stuk en een ander stuk is weg, dat stuk waar ik dacht wat wordt hiermede bedoeld?, en dus daarom ook niet miste omdat ik het niet kon plaatsten.
Mischien was het idd off topic, Jol, ja, stel, dat je je in het dagelijkse leven ook zo dingen zou aantrekken ja, idd, aan iemand die zegt van dat iets wel een p site lijkt(zoiets in die geest was het, dacht ik...), ja, ik zelf lees eroverheen, omdat ik het zelf echt kant noch wal vind slaan, en ja, waarom zou ik me er dan druk over maken?
Zo...als ik dát zou doen, nou dan kan ik mijn borst nat maken, als straks mensen zich hiermede en daarmede gaan bemoeien...Als ik niet filter en er alleen uithaal wat belangrijk is...
Ik bedoel, wat doen kinderen erg vaak van nature als ze iets tegenkomen wat niet leuk is/kant of wal raakt?, bijvoorbeeld een broertje wat loopt te pesten, juist dat zie je erg vaak: negeren.
Ik zelf heb het gevoel, dat juist hier, dat je juist, in alle respect met elkaar van mening kan wisselen,(idd van mening wísselen), zonder dat de een een ander zijn mening als waarheid opdringt zoals je vaak tegen kan komen in het dagelijkse leven zeg maar.
Zegens!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 2 januari 2014, 08:00
|
|
Naar boven |
|
|
|