Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 oktober 2010, 21:02
Onderwerp: Renske en Bull.........
|
|
|
Renske en Bull, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!! Heel veel geluk gewenst en een mooie toekomst voor jullie samen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 21:42
Onderwerp: Esther 10-10-'10
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En daar is ze dan:
|
Wat een prachtig kindje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 oktober 2010, 18:21
|
|
|
Fijn Annette dat jullie weer thuis zijn. Ik hoop dat je snel weer helemaal opknapt.
Nu maar heerlijk genieten van kleine Esther en je gezin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 21:10
Onderwerp: Het kennen van de Heilige Geest
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Het kennen van de Heilige Geest
Om te wandelen in Gods plan voor ons leven. Om te groeien in de vruchten van de Geest en te functioneren in de gaven en kracht van de Geest. Om te groeien in liefde, geloof en autoriteit. Om de juiste beslissingen te nemen. Om Gods vijand te verslaan. Om de zieken te genezen, wijsheid te spreken, demonen uit te drijven, Gods Koninkrijk te zien baanbreken in je leven en leefomgeving.
Ik wil je voorstellen aan een persoon die mij daarbij enorm heeft geholpen. Hij verlangt er heel erg naar dat je Hem, zijn Persoon, persoonlijkheid, zijn werkingen en kracht, leert kennen. Hij verlangt ernaar om je bij de hand te pakken en je mee te nemen in Gods plan voor jou.
De Heilige Geest voor Jezus
In mijn zoektocht om God beter te leren kennen, hoorde ik predikers spreken over de Heilige Geest. Hoe belangrijk de Heilige Geest wel niet was in hun leven. Er kwam een grote honger in mijn hart. “Wie is Hij?” De eerste jaren van mijn bekering ben ik enorm van Jezus gaan houden. Hij is echt helemaal geweldig. Ook leerde ik in die periode Gods Vaderhart kennen. Wat een zegen om de Vader te kennen! Maar wie is de Heilige Geest? Ik begon Gods woord te onderzoeken. Ik stelde mezelf vragen als: “Wat heeft Gods woord mij te vertellen over de Heilige Geest. Hoe belangrijk was de Heilige Geest eigenlijk voor Jezus?” Vooral deze laatste vraag boeide mij enorm. Wie is de Heilige Geest voor Jezus? Want wie Hij voor Jezus is, wil Hij ook zijn voor mij. De Heilige Geest heeft Jezus verwekt (Lucas 1:35). De Heilige Geest heeft Jezus vervuld (Matt. 4: 1, 14). Hij was de bron van kracht door wie Jezus wonderen en tekenen kon doen op aarde (Hand. 10: 38).
Jezus erkende Hem als zijn gids, coach, mentor en raadgever (Matt. 4:1). Vlak voor zijn dood heeft Jezus veel over de Heilige Geest gesproken met zijn beste vrienden (Joh. 14, 15, 16). Hij heeft Jezus uit de dood doen opstaan (Rom. 8:11). Hij geeft zijn discipelen een duidelijke, heldere opdracht om te wachten op de Heilige Geest voordat ze met de Grote Opdracht kunnen beginnen (Luc. 24: 49: Hand. 1:4). Jezus kende de Heilige Geest, net zoals Hij zijn hemelse Vader kende. Wat een zegen was de Heilige Geest voor Jezus.
De Heilige Geest persoonlijk leren kennen
In Joh. 14: 17 vertelt de Here Jezus zijn discipelen dat zij de Heilige Geest kennen! Deze tekst heb ik vele malen overpeinsd en geproclameerd. Een aantal jaren geleden sprak de Heer de volgende indringende woorden tot mij: “Vele christenen hebben de Heilige Geest ontvangen, maar niet velen kennen Hem. Tranen biggelden over mijn wangen. Ik riep uit naar de Heer: “Heer, ik wil de Heilige Geest kennen, zoals Jezus de Vader en de Geest kent.” Als ik terugkijk dan merk ik dat ik de Heilige Geest steeds beter leer kennen. Hij openbaart mij Gods vaderliefde en het wonder van Gods verlossingsplan in Jezus. Hij helpt mij bij het bidden en Bijbellezen en geeft mij instructies en praktische tips voor de dag en voor de (nabije) toekomst.
Wie is de Heilige Geest voor mij?
Voor mij is de Heilige Geest geen ding, geen onpersoonlijk kracht of een het. Hij is niet slechts de tegenwoordigheid, invloed of houding van God. Hij is niet een mist, een wind, een vuur, water, regen, olie of een witte duif. Dit zijn metaforen die bepaalde aspecten van zijn persoonlijkheid benadrukken en omschrijven. Hij is een Persoon die denkt, spreekt, voelt, plannen maakt, een wil heeft en gewoonweg briljant is. Hij is God! De alomtegenwoordigheid van God is in de Persoon van de Heilige Geest. De Vader en de Zoon zijn in de hemel, de Heilige Geest is hier op aarde, woont in en rust op mij. Door de Heilige Geest heb ik voortdurend gemeenschap met de Vader en de Zoon.
De Heilige Geest heeft mij gemaakt...
“De Geest Gods heeft mij gemaakt en de adem des Almachtigen doet mij leven” (Job 33:). Deze tekst heeft diepe genezing in mijn ziel gebracht. Mijn geest, ziel, persoonlijkheid en lichaam, ja alles wie ik ben, is het ontwerp van de Heilige Geest (Ps. 139:14). Mijn lichaam is Zijn tempel (1Kor 6: 19). Hij kent mij door en door. Hij kent mij veel beter dan ik mezelf ken. Hij weet precies wat er tijdens de conceptie, mijn geboorte, kinder-, tiener- en jeugdjaren met mij is gebeurd. Hij kent al mijn pijn, verdriet, trauma’s en ook de leugens waarin ik ben gaan geloven. In mijn dagelijkse wandel met de Heer giet de Geest de genezing van het volbrachte werk van Jezus uit in mijn ziel. Hij helpt me worden wie ik al ben in Jezus. Er is geen betere therapeut, psycholoog en psychiater.
door Gerard de Groot in Charisma (verkorte versie) |
Heel mooi, dank je wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 19:14
|
|
|
Whaow eindelijk!!
Annette en Pieter, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Wat een prachtige naam...Esther heel veel geluk gewenst voor jullie allemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 16:03
Onderwerp: BIESBOSCH
|
|
|
HERMAN388 schreef: | BLIJVEN AANMELDEN, HOE MEER ZIELEN HOE MEER VREUGDE.
Erg jammer voor Katja
Wanneer November, december of of of of?
jouw mening aub
we gaan varen op de loveboat |
Ik zou ook graag mee willen, maar ik werk ook weekenden. Helaas zit daar niet echt structuur in. Dus ik kan pas zeggen of ik mee ga wanneer er een datum bekend is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 01:06
Onderwerp: BIESBOSCH
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Wie neemt de leiding over? Omdat Katja vertrokken is. |
Ik stem voor Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:27
Onderwerp: annette
|
|
|
Heel veel sterkte gewenst Annette en Pieter! Ik hoop echt dat jullie heel gauw je kleintje in de armen mag houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 16:42
Onderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?
|
|
|
Zooo spannend!! Heel veel sterkte gewenst. Ik hoop dat alles goed mag gaan en jullie straks een wolk van een baby in de armen mogen houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 11:13
Onderwerp: !!!! Schokkend Bericht !!!!!
|
|
|
SMULPOTJE144 schreef: | Jezus is interessanter, dan de meeste kerkgangers...!!![b][i] |
Hihi, deze tekst heb ik onder de nummerplaat van mijn auto staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 12:24
Onderwerp: boedha is één van de fabricaties van satan
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En wat is dan de juiste God? Ook lastig want ik vind dat ik de juiste God heb maar die is waarschijnlijk weer heel anders dan jouw idee van de juiste God......blijft ingewikkeld...... |
De juiste God?? Ik denk dat jij en Zinga en allen van CM de zelfde God hebben. De God van Abraham, Izaäk en Jacob. Die zich openbaart in de Bijbel als Vader, Zoon en Helige Geest. Maar de invulling van hoe mensen Hem dienen is vaak anders. De mensen maken het zelf ingewikkeld. God is gisteren, heden en morgen de zelfde God.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zondag 3 oktober 2010, 12:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 16:55
Onderwerp: annette
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Zo, en toen was ik weer thuis .
Dank je wel voor jullie medeleven. Ik heb verplicht bedrust en maandag afspraak maken voor halverwege volgende week in het ziekenhuis om te kijken hoe we dan weer verder gaan. Voorlopig heb ik gelukkig een beetje slaap ingehaald, lopen lukt nog niet, maar schuifelen gelukkig wel. Pijn is weer uit te houden, dat gaat tot het geboren is nu eenmaal niet beter worden, dus we hopen dat ukkie een beetje op wil gaan schieten nu. |
Heey Annette, fijn dat je er weer bent! Ik hoop met je mee dat ukkie snel komt nu. Maar geniet lekker van je gezinnetje, goed weekend gewenst samen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 11:53
Onderwerp: AUSTRALIË
|
|
|
CORA683 schreef: | Mooi, dit is een forumtopic voor mij!!
In januari 2011 ga ik ook naar Australie & Nieuw Zeeland, ben echt super benieuwd naar het land. Het is 'maar' voor een maandje, maar ik heb er altijd al eens naar toegewild!! K ga met een reisorganisatie, maarre, tips zijn altijd welkom! Hoe meer voorpret, hoe beter! Wat kan je zoal verzinnen om de vliegtuigtrip te overleven (het is een lange zit, heb verder geen vliegangst ofzo hoor :D) en hoe zijn de mensen daar? Tell me more!! |
De reis gewoon over je heen laten komen...'t is idd een heel lange zit.... Mooi boek mee, proberen wat te slapen, mp3 of 4 speler met je favo muziek mee. En ga regelmatig even lopen, goed voor de bloed doorstroming Ik ben in Nw.Zeeland geweest en daar vind ik de mensen erg vriendelijk. Een maand is wel kort voor beide landen, lijkt mij. In een maand nw.Z. heb ik mooie dingen gezien op beide eilanden. De noordkust van het noordereiland vond ik wel erg mooi, Paihia o.a. Ninety Mile Beach de moeite waard en daar natuurlijk ff zandsurfen!! Een treinreis van het westen naar het oosten van het zuidereiland ook aan te raden. Voor de sportieve jongeren is er zoveel moois te doen in Nw.Z. veel te veel om in 1 vakantie te proppen. De sets van LOTR......*zucht*......ik moet ook maar weer sparen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 09:47
Onderwerp: gedicht
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Gisteren kwam ik na 7 jaar terug op de plek waar ik ooit leefde gedurende enkele jaren. Het was een ontroerend moment toen ik de broeders in het koor zag staan.
Nu luister ik naar een hymne die ze op cd opgenomen hebben.
Blijf bij ons nu de avond daalt de zon haar loop volbracht, en laat wie Gij het leven schonk niet dwalen in de nacht.
Blijf bij ons nu wij rusten gaan van wat de dag ons bracht, en laat wat door ons is gezaaid vrucht dragen in de nacht.
Blijf bij ons wanneer schuld ons drukt, en onrust in ons gist en laat ons weten dat uw hart vol van vergeving is.
Blijf bij ons nu de kleine dood van elke dag ons wenkt en laat ons rusten in uw hand die ons verkwikking schenkt.
(Tekst: H. Jongerius)
Frank |
Wat een mooi avondlied!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 09:40
Onderwerp: VRIENDSCHAP
|
|
|
Een vriend is iemand die mijn verleden kent, in mijn toekomst gelooft en mij vandaag accepteert zoals ik ben.
Ik heb zo'n Vriend, Zijn naam is JEZUS
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 13:25
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Het homohuwelijk is ook niet goed te praten Johan, maar de mens daarachter mag je wel liefhebben. Waarom mogen (moeten) wij die mens liefhebben ?? Omdat God de mens zo Lief had, dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven, omdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar het eeuwige Leven heeft. Homofilie is een zonde, net als stelen, liegen, doodslag, enz. enz., het zijn de daden die God veroordeelt, daarvoor zul je als christen ook verantwoording moeten afleggen. Gelukkig zal Jezus Christus onze voorspraak (vrijbrief) zijn als we voor God komen te staan, dan zal Hij zeggen, Ik heb hem/haar vrijgekocht door Mijn bloed. Niet je goede werken of je goede daden, nee dat je Jezus Christus hebt aangenomen als je persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, DAT EN DAT ALLEEN ZAL JE VRIJBRIEF ZIJN. |
Amen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 08:46
Onderwerp: Houd me dicht bij U
|
|
|
EVA685 schreef: | Houd mij dicht bij U. Laat me nooit meer gaan. Voor U leg ik mijn leven neer. Verlangend naar Uw vriendschap Heer.
U alleen bevrijd. Wat ik nodig heb. Uw liefde die mij warmte geeft. Als U mij in Uw armen neemt.
Leid mij naar Uw hart . Breng mij terug naar U.
U bent mijn doel. U bent mijn harts verlangen. U bent mijn doel. Houd mij heel dicht bij U. |
Thx Eva, heel mooi om de ochtend mee te beginnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 17:40
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dank! Voor je begrip en het meedenken! |
Your welcome
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 17:33
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dank voor je terechtwijzing! Je hebt gelijk!
Ik ben wrs veel te ongeduldig Ik zou het liefst nu van God willen horen of ik er aan goed aan doe om met deze man verder te gaan. Voor het te laat is en er diepe gevoelens gaan meespelen. |
Heel begrijpelijk......en herkenbaar Veel wijsheid gewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 17:08
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Verhuizen Zeker mijn profiel gelezen hè? Ik begrijp je zeker en ik ben het ook wel met je eens, maar dit probleem heeft al eens een relatie de kop gekost doordat we het te lang op z'n beloop lieten en in de vele lange gesprekken er niet uit kwamen. Ik wil dat nu voor zijn om ons beide een teleurstelling te besparen.
Bezint eer ge begint, was het toch? |
Nee... staat daar iets over verhuizen?? Ik ga gauw kijken
Inmiddels gedaan, ik snap je, dapper! maar ik las ook iets anders...
Jesaja 40: 31: " Maar wie hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht...
Leg het in Zijn handen, Hij maakt het je duidelijk.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 20 september 2010, 17:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 16:50
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Maar welke gemeente gaat het dan worden? Hij heeft ook zijn contacten binnen zijn gemeente en dat wil ik hem niet afnemen, maar om nu afscheid te moeten nemen van mijn gemeente? Ik krijg al hartzeer als ik daar nu al aan denk. Bij de een vind je wat, bij de ander laat je wat. Daar ben ik mij zeer bewust van. Pfft, moeilijk hoor! |
Maak je geen zorgen voor de dag van morgen, iedere dag...........enz. Daar moet je je nu nog niet teveel mee bezig houden denk ik. Wanneer je met iemand samen verder gaat ga je met elkaar een gemeente/kerk zoeken waar je je beiden prettig in voelt. Dit is een geleidelijk proces waar je naar toegroeid. Misschien moet je zelfs wel verhuizen......!!??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 11:50
Onderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
|
|
|
verwijderd, niet meer van toepassing
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 20 september 2010, 12:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 11:44
Onderwerp: waarschuwing;oplichters actief via mobiele en vaste telefoon
|
|
|
VISSER278 schreef: | En die van Bill Gates , ken je die ook al. Die mail kreeg ik vandaag weer binnen. Bill Gates is z'n fortuin aan het verdelen ( zogenaamd omdat ie met een ander groot bedrijf in zee gaat). Als je de mail krijgt en je stuurt hem door naar minimaal 10 anderen en die sturen die mail ook weer door , krijg je voor iedere verzonden mail 243 euro . Sommigen hebben zogenaamd al meer dan 12000 euro binnen. Ik geloof er geen snars van. Heb dezelfde mail een jaar of 2 geleden ook al eens gehad , heb hem toen aan verschillende mensen doorgestuurd( ik dacht , je kan er toch niks mee verliezen) maar de eerse cent van Bill moet nog steeds binnenkomen. |
Yep ken ik ook. Ik snap mensen niet die dat nog doorsturen ook hopla...gaat direct door naar de prullebak!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 13:32
|
|
|
[quote=ANNETTE050]...en ontmaskeren... is Liefde een excuus geworden, om de confrontatie uit de weg te gaan? Wat is dan uberhaupt Liefde...Agapé Liefde??
Nee liefde is geen excuus om confrontatie uit de weg te gaan. Juist de liefde van Jezus maakt dat we de confrontatie aan durven gaan. Dat we de duisternis herkennen EN ontmaskeren. Er zijn verschillende soorten liefde, daar is Agapé er een van. Dat is de liefde die God voor ons heeft, die is onvoorwaardelijk. God houd van ons, maar laat ons niet zoals we zijn. In die liefde die hij voor ons heeft wijst hij ons op dingen die niet goed zijn, Hij confronteert ons dus ook. Maar Hij kraakt ons nooit af. Dat is Liefde!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 12:59
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, weet ik wel...je naaste liefhebben als jezelf en het kwade overwinnen door het goede.... Je naaste is m.i. degene die arm is en zich niet kleden kan, degene die hongert en om een brood vraagt, degene die in de gevangenis van de eenzaamheid zit....enz.
In de bijbelstaat ook dat we niet mogen meedoen aan de werken der duisternis, maar ze moeten ontmaskeren....dat hele geknuffel van bepaalde bevolkingsgroepen terwijl nederlandse joden in amsterdam uitgejouwd worden en de stad moeten ontvluchten....ik heb er mijn vraagtekens bij... Leerkrachten die opgelegd wordt dat ze naast een bijbelverhaal ook een gedeelte uit de koran moeten voorlezen.... |
Je naaste is iedereen die op je levenspad komt. En dat kan dus ook de moslim zijn. Ik weet heel goed dat de meeste moslims christenen haten, maar dan nog blijft het onze naaste. Daarom is het zo vreselijk belangrijk voor iedere christen om kennis te vergaren uit de bijbel, heel dicht bij het Woord te leven, zodat we sterk staan en kunnen strijden. Zodat we de duisternis herkennen! Wanneer Jezus in je woont, jou leven leidt, kan een leerkracht de druk weerstaan om te weigeren uit de koran te lezen. Door die zelfde kracht kunnen tot christen bekeerde moslims hun leven aan, onder alle verdrukkingen die zij hebben te doorstaan.
en van dat knuffelen gewoon ff geinen.....omdat er wordt gesproken over knuffel christenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 12:08
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Dat lijkt me wel een beetje naief. In de koran staat duidelijk omschreven hoe de moslims christenen zien... |
@Annette, even terug lezen in welke context dit is geschreven......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 00:01
Onderwerp: waarschuwing;oplichters actief via mobiele en vaste telefoon
|
|
|
HANNAH810 schreef: | lijkt me sterk leanne; vanuit de mail zie ik dat ie van kpn naar de politie is gestuurd, en toen naar een heel adressenbestand, waaronder ik......... |
Hannah, deze mail kreeg ik 2 jaar geleden ook al...... Ik verbaas me erover dat het nu ook weer opduikt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 september 2010, 23:56
Onderwerp: Reiki & Therapeutic Touch - onbewust de demonen dienen
|
|
|
Hé Anita, wordt er ook verteld wat die gevaren inhouden? Welke schriftaanhalingen?
Frank
FRANKT627 schreef: | Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vragen gekregen. Of ben ik te ongeduldig?
Frank |
Misschien kun je ondertussen zelf ff gaan googelen, b.v. 'Rieki in het licht van de bijbel'.....kom je vast ergens een link tegen met schriftaanhalingen. succes!
|
|
Naar boven |
|
|