ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: Humanisme

AREND003 schreef:
Hoi Aangenaam! Sorry voor de late reactie! Ik was voor een leuk weekend in Israël! Maar waarom zou ik me moeten laten leiden door een historisch boek? Wat is de meerwaarde ervan boven mijn eigen realistisch denken? Als je je altijd overgeeft aan anderen die voor je denken, dan kom je nergens! Maar dat zul je ongetwijfeld beseffen!

Je eigen realistische denken is gevormd door wat je allemaal zelf hebt gehoord/gezien/gelezen. Dus daar past zo'n boek prima bij. Dit betekent geenszins dat je ineens je denken overgeeft aan dat van een ander...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: Wie/wat is God...niet...

Zelf vind ik het punt van de onverschillige God wel enigszins begrijpelijk als ik zie wat sommige mensen allemaal te verhapstukken krijgen in het leven. En toch weet ik dat God niet onverschillig is, maar juist zo vol van liefde voor ons is dat Hij met ons meehuilt in wat we meemaken en, belangrijker nog, dat Hij zelfs mens geworden is om voor ons de weg naar God weer te heropenen... Want we zijn door Hem nog steeds gewenst! Niet bepaald onverschillig dus!

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 30 november 2010, 20:21
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 20:14

Ik kwam dit artikel tegen op internet en wilde het toch even delen met jullie. Ik vind het een aardige opsomming van een aantal misverstanden over God, zowel bij christenen als niet-christenen.

Wellicht is het aardig om eens te kijken welk punt je wellicht op een of andere manier herkenbaar vindt als vraagteken over God of welk punt je absoluut niet kunt bevatten dat anderen er zo over denken...en dit dan met ons allen te delen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 20:10

1. God is saai
Is God saai? Is het saai om een universum – inclusief hemel, aarde, zeeën, dieren en mensen – te maken? Is het saai om een volk uit te kiezen en daarmee de meest mooie en meest verschrikkelijke dingen te beleven? Is het saai om mensen te helpen, om ze te redden van de dood? Is het saai diezelfde mensen inzicht te geven in de zin van hun bestaan en in de toekomst van hun leven en een intieme relatie met hen aan te gaan? Niks saai. Weet je wat pas saai is? Vanuit je luie tv-stoel, met chipsvingers mompelen dat God saai is. God maakt tenminste wat van het leven. Wie is hier nou saai?

2. God is weg
Heel wat mensen doen oprecht hun best om God te zoeken. Maar het lijkt wel of Hij steeds net verdwijnt als ze bij Hem in de buurt komen. ‘God is zeker niet thuis’, denken ze dan. Maar in feiten zijn vooral degenen die God op aarde vertegenwoordigen (christenen) vaak niet thuis. Als iemand ze nodig heeft zijn ze druk (met andere dingen, zoals zichzelf). ‘Dan is God niet belangrijk genoeg voor ze’, denken die mensen dan. Als Christenen zich verstoppen, lijkt het wel Of God zich verstopt. Maar Hij wil juist gevonden worden. Door jou.

3. God is stil
‘Het gaat slecht met Nederland. Kerken lopen leeg en mensen leven zonder God. Het lijkt wel of God niets meer van Zich laat horen’. Dan wordt het toch hoog tijd met andere oren te gaan luisteren. Juist in Nederland zijn heel veel mensen die (net als vroeger, maar soms op andere manieren) met God leven. Er zijn tienduizenden jongeren die laten weten dat ze God kennen. God spreekt, door Zijn Woord (de Bijbel) en door hen. Je moet ze alleen wel opzoeken (die Woorden en die mensen). Anders blijft het inderdaad stil.

4. God is wreed
‘Als God liefde is, waarom is er dan zoveel ellende op de wereld’? Dit is misschien wel het belangrijkste misverstand over God. Inderdaad, God is liefde. Maar Hij heeft aan mensen verantwoordelijkheid gegeven. Doordat wij God hebben verlaten, leven we in een tranendal, vol verschrikkingen waarvan we de verbanden nooit zullen begrijpen. Bijvoorbeeld: Waarom sterven onschuldige mensen? Waarom zijn er in Bangladesh altijd rampen en in Nederland bijna nooit? Zulke vragen blijven overeind staan. En toch is God liefde. Omdat Hij ons in dit alles Zijn reddende hand aanreikt. Als je die vastgrijpt, ga je beseffen dat God aan alle ellende een eind zal maken … omdat Hij liefde is.

5. God is gezellig
Dit misverstand leeft vooral onder christenen. Ze Hebben van God een soort knuffelbeer gemaakt, een gezellige makker voor de late uurtjes. Dat beeld staat wel heel erg ver bij God vandaan. Natuurlijk, God is liefde, Hij is warmte, Hij geeft nabijheid, Hij geeft kracht. Maar Hij is ook rechtvaardig, toornig, streng en nauwkeurig. Als je die eigenschappen van God uit het oog verliest, zal Hij de titel ‘gezellig’ nooit overstijgen. En dan zul jij Hem nooit begrijpen.

6. God is onverschillig
Je kunt ook het idee hebben dat God niet om je geeft. Je hoort wel vaak over Zijn liefde en nabijheid, maar ervaart daar nooit iets van. Of je bent om één of andere reden zo beschadigd geraakt, dat je onmogelijk kunt aanvaarden dat God werkelijk bewogen om jou is; dat Hij om je geeft. Woorden van mensen kunnen je hierin niet verder helpen; woorden van God misschien wel. Lees psalm 139 maar eens. Zo is God.

7. God is klein
Een andere groep mensen lijkt nooit last te hebben van die ‘onverschilligheid van God’. Dat zijn de gelovigen die God ‘helemaal’ begrijpen. Hij past precies in hun achterzak. Ze springen met Hem over elke muur, lijken geen tegenslag toe te laten en lopen bovendien met een welgelukzalige glimlach rond. Van buiten lijkt het heel wat. Maar in feite missen die mensen wel heel veel. Ze denken dat ze God begrijpen, maar hun beeld van Hem is veel te beperkt. Als je gaat ontdekken wie God is, valt vooral Zijn grootheid op. Hij is onvoorstelbaar groot, onvoorstelbaar God.

8. God is selectief
‘Jakob heb Ik lief gehad, maar Ezau heb Ik gehaat’, zegt God (Rom. 9:13). Is dat niet typisch voor Hem? Als Hij je liefheeft, heb je mazzel, zoniet, dan ben je reddeloos verloren. Dit is echt een groot mysterie in de Bijbel: God lijkt enerzijds iedereen de ruimte te geven om Hem te ontmoeten (vb: Joh. 1:12), en anderzijds een keuze te maken. Toch is het vooral onze wiskundige instelling die tot zo’n tegenstelling leidt. De boodschap van de Bijbel is heel eenvoudig: als je in God gelooft, dan ben je Zijn kind. Achteraf (zoals in Rom. 9:13) zal God de balans opmaken. Voor nu geldt dat God je neemt zoals je bent en je uitnodigt op Hem te vertrouwen. Zonder voorwaarden. Zonder beperkingen.

9. God is vaag
Als je sommige programma’s op tv ziet, lijkt God inderdaad een vage macht. Iedere zonderling heeft wel een pot wierook in z’n kamer staan om God mee te verheerlijken, of een boom om tegenaan te praten. En zo houden we elkaar lekker bezig. In werkelijkheid is God volstrekt duidelijk over wie Hij is. Het veruit best verkochte boek aller tijden (de Bijbel) staat daar vol van. En Hij heeft het ook bewezen; door zelf (in Jezus Christus) naar de aarde te komen en de dood te overwinnen. Dat is niet vaag, dat is volstrekt duidelijk.

10. God is dood
Je bent wel een tikje ouderwets als je nog in deze achterhaalde uitspraak van de filosoof Friedrich Nietzsche gelooft. Er is zelfs een grapje over gemaakt: ‘Een eeuw geleden zei Nietzsche: God is dood. Nu zegt God: Nietzsche is dood’. God leeft, omdat Jezus leeft. In het Nieuwe Testament is te lezen dat honderden mensen zelf hebben meegemaakt dat Hij de dood overwon. En miljoenen, miljarden mensen hebben er vervolgens van getuigd. Jezus leeft. Laat daarover geen misverstanden bestaan.

bron: Stichting HeartCry
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 19:57
BerichtOnderwerp: VOLLE VREDE

Het strijden dat we hebben te doorstaan, kunnen we juist goed aan als we toch beginnen bij de zoektocht naar die werkelijke Vrede! Paulus heeft hier eigenlijk zijn brief aan de Efeziërs aan gewijd...en Watchman Nee heeft er een boekje aan gewijd met de toepasselijke titel: Zitten, wandelen en standhouden. Het begint bij het zitten bij Vader op schoot om vanuit de rust die dat brengt te wandelen en stand te houden!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:24
BerichtOnderwerp: TV programma's en films... (gedrag & taalgebruik)

WILLEMIJN232 schreef:
Kan allemaal zijn maar ik ga als Boer zoekt Vrouw weer begint toch op zondagavond lekker voor de buis zitten......

Heb je je al ingeschreven dan? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 19:46
BerichtOnderwerp: Hoe Bevrijdingsbediening mensen tot demonische gebondenheid

GRIFFIN748 schreef:
volgens mij heeft Duitsland ook een arend in zijn Wapen (ik meen zelfs twéé)

ik meen me te herinneren dat de Swastika een oud joods teken is. daar heeft meneer H. indertijd niet echt goed over nagedacht...ik heb de Swatika eens een keer ergens in een kerk in mozaïeken gezien. die kerk was ruim vóór de periode van Adolf H. gebouwd.

Het swastika is een oud hindoestaans teken van geluk/voorspoed! En ja, dat is door meneer H gebruikt...wellicht omdat hij werkelijk dacht dat hij geluk en voorspoed zou brengen aan de mensen. Helaas is de aanpak dusdanig geweest dat het teken nu voor iets totaal anders staat, namelijk destructie en ondergang... Maar gelukkig hebben we een God die zelfs dat weet om te buigen voor wie Hem volgen, wat zich binnen de christelijke symboliek uit in het teken van het kruis: een martelwerktuig dat onze redding symboliseert, omdat Jezus voor ons gemarteld werd en gestorven is!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 19:41

MAR907 schreef:
Tja ga ik naar de site en wat zie ik??? Een roofvogel.

De geest van die symbool zegt alles....

Je impliceert het hier toch wel Mar dat het een compleet fout symbool is...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 20:34
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Angelique gefeliciteerd met je verjaardag!
Dat je maar lekker door mag dromen in het nieuwe levensjaar
..en natuurlijk ook dromen vervuld mag zien worden!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 21:53

MAR907 schreef:
Imke ik ga er niet dieper op in.
NWO=nieuw wereld order= Amerika die als een arend over deze wereld heen zweeft om macht tot zich winnen. Amerika heeft de arend als symbool.

En dus is het symbool meteen occult/satanisch of wat dan ook? Beetje bizarre redenatie. Neem nu eens het swastika-teken: een positief symbool dat door 1 mens ooit gebruikt is om anderen te verdelgen...maakt dit het teken verkeerd? Of, om dichterbij ons christelijke huis te blijven: het kruis is een martelwerktuig, is het daarom een verkeerd teken om je band met Jezus weer te geven?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 november 2010, 21:47
BerichtOnderwerp: geboren baby haasje

Sas en Aer

Een kind
nu geborgen in jullie handen,
gezegend door Gods Hand.
Geniet van dit Godsgeschenk!
Dat jullie Daan mogen leren
dat God werkelijk een rechtdoener is
en dat jullie dat vooral samen met hem ook mogen (blijven) ervaren!

Henk en Robbedoes
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 22 november 2010, 21:53
BerichtOnderwerp: weinig lol

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ervaar ik het niet als negatief als we verschil van mening hebben. Wat dat betreft vraag ik me af hoe het in de hemel zou zijn. Het lijkt me niet aantrekkelijk om het overal met iedereen altijd eens te zijn.Een goede discussie is altijd leerzaam voor de betrokkenen.

Als het op basis van argumenten, zonder inlegkunst en in respect voor de ander gebeurt, is er inderdaad niet zoveel mis mee, want dan kan het leerzaam zijn en mensen scherp houden danwel aanscherpen. Maar ja, daar voldoet het niet altijd aan...

Hoe het in de hemel zal zijn (voor als dat van belang zou zijn, aangezien we vooral toeleven naar het leven op de nieuwe aarde volgens mij)? Daar is in elk geval wel de eensgezindheid die nodig is om bovenstaande te bereiken Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 22 november 2010, 21:53
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 22 november 2010, 21:18

PIEKIE042 schreef:
niet teveel in het forum zitten,
verder is hier weinig te doen.

Wellicht gewoon op zoek gaan naar meer persoonlijk contact via de profielen en de privéchat? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 22 november 2010, 20:00

Begrijpelijk...
...en jammer...

Hoop dat je toch ook iets positiefs mag halen uit CM!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 21:32
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Hallah geslagt zeker Smiley met dichtgeplakte mond

Paard en halal gaan geloof ik niet samen Mario... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 21:04
BerichtOnderwerp: Zinterklaas

LEANNE226 schreef:
Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dus Maatjes is die date van je waar je al die tijd al mee gaat Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 20:58
BerichtOnderwerp: Gezocht...

MAATJES468 schreef:
Henk kerel je weet ik ben een wandelende fout Knipoog smiley

Wel een goeie dan Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 20:57

TESSYBEAR731 schreef:
Met spoed gezocht:

Aquarium van 80 - 120 cm. breedte...
(Tegen kleine vergoeding)

Antwoord gevonden Knipoog smiley
HENK710 schreef:
...nieuwe eigenaar voor Juwel aquarium met TL-bak en onderkast.
Aquarium is 100x40x50 met uitgesneden hoeken aan de voorkant (zeshoekig dus).
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 20:54

MAATJES468 schreef:
foutje Gefrustreerde smiley

Op zoek naar foutjes Maatjes? Die maken we toch allemaal wel? Heb je daar nog niet genoeg aan? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 20:45
BerichtOnderwerp: haas141 (aernoudt en saskia)

Sas en Aer

Een kind
nu geborgen in jullie handen,
gezegend door Gods Hand.
Geniet van dit Godsgeschenk!

Henk en Robbedoes
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 20:35
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

FRANKT627 schreef:
Ik heb vrijdag gevraagd aan Chris om mijn profiel te verwijderen en dat is nog niet gebeurd en daar voel ik me eerlijk gezegde niet goed bij want zoals ik iemand schreef in een mail ben ik nu bezig met gezichtsverlies te lijden...en dat zint me niet want ik moet al teveel opboksen tegen vooroordelen... Boze smiley

Zoiets moet je ook niet vragen net voor het weekend Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 november 2010, 22:06
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat de Bijbel weer het beste antwoord geeft. Zing een nieuw lied, dat betekent in mijn ogen dat we niet alleen nieuwe liederen mogen zingen, we kunnen er zefs uit opmaken dat het een opdracht is. En eigenlijk is dat iets heel natuurlijk, liederen maken en zingen voor de Heer. Dat is iets wat eeuwen gedaan is, en ook altijd gedaan zal worden, omdat Hij ons de creativiteit geeft om uiting te geven aan onze liefde voor Hem.
De veronderstelling dat alleen psalmen goede liederen zijn,is natuurlijk absurd, want God geeft nog steeds nieuwe liederen aan mensen...

Of het een opdracht is, vraag ik me af. Het is eerder een oproep van een medemens om God te blijven loven. Verder sluit ik me geheel aan bij je reactie, vooral wat betreft het natuurlijke element, ofwel de door God ingelegde behoefte om te musiceren om zo uiting te geven aan een uitlaatklep...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 22:54
BerichtOnderwerp: Wat als er geen goede kerk is?

Wat als er geen goede kerk is?
Ik vrees dan is er geen hart Knipoog smiley
Want,
de kerk...
...dat is mijn hart,
de eredienst mijn leven! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 21:17
BerichtOnderwerp: haas141 (aernoudt en saskia)

De weg naar iets moois kan soms enorm zwaar zijn!
Sterkte met de laatste loodjes!
Laten we hopen dat je binnenkort ook het genot mag ervaren! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 21:11
BerichtOnderwerp: Jezus

PIEKIE042 schreef:
hoe kan Jezus dan God zijn?? Twijfelende smiley
ben jij dan ook je moeder? Verraste, verbaasde smiley

kan ik niet snappen..

vader en zoon kunnen op elkaar lijken, maar niet 1 persoon zijn..
maar kunnen wel 1 zijn, in geheel hun denken.

Het is een niet direct te bevatten mysterie, welke in de Bijbel wel duidelijk wordt als je bijvoorbeeld diverse aanspraken van Jezus bekijkt. Vanuit ons menselijke denkkader zetten we het mysterie van de Drieëenheid al snel om in de optelsom 1+1+1=3. Zo komt ook de vergelijking tot stand zoals jij die nu maakt over jou en je moeder. Maar het mysterie bestaat niet uit deze optelsom. Als we het over de Drieëenheid hebben, hebben we het over God, ofwel de Oneindige. de rekensom die op God van toepassing zou kunnen zijn is dan dus: oneindig+oneindig+oneindig...en ja, dat is niet te bevatten Knipoog smiley

Mocht Jezus niet God zijn, dan hebben we denk ik een probleem. Maar ja, dat kan natuurlijk ingegeven zijn door mijn eigen zienswijze. Toch wil ik het hier schetsen. Want als Jezus niet God is, betekent dit dat een christen gelooft dat een mens de straf gedragen heeft voor alle mensen samen. Dat rijmt niet echt met het rechtvaardigheidsprincipe dat we van God kennen!

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 19 november 2010, 21:11
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 20:57

ANITA324 schreef:
wij zullen nog alléén uit geloof leven,
zonder tekenen of stemmen,
zoals ook Habakuk zei (Rom 1:17 en Hab 2:4)
.

Uit geloof leven kan ook mèt tekenen. Alleen zijn de tekenen altijd ondersteunend. Niet voor niets heeft Jezus ook tijdens zijn rondgang hier op aarde duidelijk laten merken niet de tekenen centraal te willen stellen, maar de relatie met God.

ANITA324 schreef:
Bij een leven door geloof, past geen aan-schouwen meer
(2 Kor 5:7). “Het geloof nu is een vaste grond der dingen,
die men hoopt, en een bewijs der zaken,
die men niet ziet” (Hebr 11:1).
GELOVEN is niet ZIEN!

Of je dit zo aan elkaar moet koppelen is de vraag. Immers, geloof vraagt om vruchten en vruchten zijn aanschouwelijk. Aan de vrucht herkent men immers de boom!

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 19 november 2010, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 19:23

ANITA324 schreef:
Als je het door leest dan zie je dat het is opgehouden en dat pas nadat de Gemeente is opgenomen dat dan de tekenen en gavens weer terug komen.

Shalom,

Anita, begrijp ik het goed dat je denkt dat er geen gave van genezing meer is in deze tijd?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 15:25

PIETER649 schreef:
ik wilde het lezen.... maar ik krijg hofdpijn en lachstuipen... wie heeft dit vertaald?
een leerling uit groep 5 ofzo?

Vermoedelijk is de rechtstreekse vertaaloptie van Google gebruikt. Die maakt er inderdaad een beetje kromme zinnen van door een letterlijke, niet grammaticaal gecorrigeerde vertaling. Maakt het lezen niet uitnodigender...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 21:53
BerichtOnderwerp: Zinterklaas

VISSER278 schreef:
Ga eerst maar weer een fles J........ open trekken .
Moed indrinken.

Moet je toch iets anders drinken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Moed begint met een M Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 november 2010, 20:14
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"

Ik sluit me gemakshalve aan bij Chatuliem. Niet elk boek waarin op een fantasievolle manier geschreven wordt is meteen occult belast. Let vooral op de thematiek, dan kun je nog wel eens voor verrassingen komen te staan. Dit geldt in elk geval voor Lord of the Rings van Tolkien en Narnia van Lewis (eerder ook al eens besproken boek).
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 71 Volgende
Pagina 21 van 71