Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:35
Onderwerp: De klik...
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het is net als met vlees W-tje. Op de verpakking staat ca. 15 min. braden. Oke , dan is het gaar , maar nog niet te kanen. Laat die 15 min. voor wat ze zijn en laat het lekker nog een uurtje zachtjes doorsudderen . En dan is dat vlees net als of er een engeltje op je tong piest. |
Nou het heeft vanmiddag 2,5 uur staan sudderen met een beetje kruidnagel en laurier.
en lekker....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:08
Onderwerp: Wie of Wat is de Heilig Geest voor jullie persoonlijk?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat Henk zeker wel een visie heeft, het is alleen niet jouw visie dat is wel duidelijk, ook niet altijd de mijne maar ik probeer er wel begrip en respect voor te hebben , probeer ik ook met jouw schrijfsels...... |
Dank je Willemijn.
De Heilige Drie-eenheid is al heel vaak een discussie geweest binnen de kerk. Dat komt, omdat wij het niet zo goed begrijpen. En steeds maar proberen uit te leggen, in plaats van te geloven.
Er wordt in de Bijbel gesproken over de Heilige Geest alseen zelfstandig Persoon, maar er wordt ook over de Heilige Geest geschreven als de Geest Gods. De Geest van God de Vader zelf.
Zo bestaat de Drie-Eenheid uit Vader, Zoon en Heilige Geest. Heel duidelijk staat in Genesis: 'Laat Ons mensen maken naar Ons Beeld'. Meervoud dus.
Maar zo bestaan wij uit ziel, geest en lichaam. Ook een drie-eenheid. Daar wordt ook al jaren over gediscussieerd, maar niemand weet precies hoe het zit. Psychologen houden zich al jaren bezig om het menselijk brein en wezen te doorgronden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:52
Onderwerp: liegen of een leugentje
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Opnieuw veronderstellingen en verdachtmakingen, zonder direct bewijs, juist die dit soort gedragingen "veroordelen" doen heimelijk zelf wat zij in een willekeurige ander verfoeien... de z.g. balk in eigen ogen.. |
Dit zijn helaas geen veronderstellingen of verdachtmakingen.
Tenzij dat degenen gelogen hebben, waar ik een persoonlijke mail wisseling gehad heb.
Mannen hebben doorgaans minder last van onbehoorlijke reacties. Misschien dat vrouwelijke leden hier meer van kunnen vertellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:43
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Aan misschien en veronderstellingen heb je uiteindelijk niets, ik concludeer uit de reacties die ik lees, weinig gebed en volledige afhankelijkheid van God, er heerst een doe-het-zelf cultuur, waarbij God als Hulpje wordt 'gebruikt" en dat is ongeloof en dat moet een christen(ook ikzelf) zich aantrekken en daarover belijdenis van mogelijke zonde(n) doen... |
Je kunt toch niet uit de reacties opmaken of iemand wel of niet bid!!!
Dat is een aanname, die niet gefundamenteerd is. Misschien hebben die personen van de reacties, allang ernstig hun zonden bij God gebracht en belijdenis gedaan. Dat kun je toch niet uit een reactie opmaken.
Internet is veel te onpersoonlijk om echt op te kunnen maken wat zich in iemands leven afspeelt.
De vrienden van Job waren ook mensen die hun oordeel al klaar hadden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 19:57
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Maar dat komt vast doordat plattelanders op klompen lopen en ze in de stad de hele dag stoned zijn
oftewel;gevalletje lariekoek |
Ach... bij ons in het dorp hebben sommigen een identiteits-crisis. Dan lopen ze stoned op klompen
En ik maar denken dat het wierook was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 19:22
Onderwerp: Project LUCID
|
|
|
ROADY641 schreef: | Ik herinnerde me een stuk dat ik ooit las over het komende totale controlesysteem: Project LUCID.
Graag wil ik het hier delen.
http://www.openbaring.org/lucid.html
Doe er vooral je voordeel mee. |
Gezien de wereldwijze ontwikkelingen op financieel gebied en de toenemende terroristische aanvallen, geloof ik dat we inderdaad allert moeten zijn op deze zaken.
Niet bedoeld als bangmakerij, maar wel om voorbereid te zijn op de wederkomst van Jezus.
Ik moet hierbij ook denken aan de maagden. De ene helft had olie bij zich en waren voorbereid. De andere helft niet en toen de olie op was wilden ze olie van degenen die voorbereid waren.
Onder het mom van effecientie en veiligheid worden allerlei systeem geautomatiseerd en aan elkaar gekoppeld. Bij ons in de buurt is een supermarkt vrijwel zonder kassa-medewerkers. Alles is geautomatiseerd. Betalen kan bij deze doe-het-zelf kassa's alleen nog met pinpas. Wat wordt de volgende stap? Stap voor stap wennen we aan deze zaken.
Wat denk je van dossiers in het ziekenhuis, bij de dokter, bij de gemeente, bij de belastingdienst. Alles zit in data-systemen, die vaak ook nog via internet aan elkaar gekoppeld zijn. In bedrijven wordt steeds meer de data opgeslagen in de zogenaamde CLOUD. Of wel via een internet verbinding op een groot data-systeem wat waar dan ook ter wereld staat.
Maar... wat als we een zonne-storm krijgen zoals in 1859: Zie onderstaande tekst van www.nu.nl Een gigantische superstorm op 1 september 1859 zorgde voor branden in telegraafkantoren. Het zorgde voor een aurora dat zo helder was dat mensen 's nachts konden lezen bij het licht. Een dergelijke zware zonnestorm zou nu 1 à 2 biljoen dollar aan schade opleveren, aldus de NASA.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 19:09
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het is afhankelijk van in welke regio iemand woont???? Hier snap ik niks van. |
Mensen in een grote stad leven en denken anders over zaken als in een dorp als bijvoorbeeld Urk of Bunschoten Spakenburg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:28
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | We leven ook als christenen temidden van een Mac Donald's cultuur, waarbij relaties als een zak patat worden "opgegeten"en vervolgens op straat worden "weggegooid" |
Waar komt die Mac Donald's cultuur vandaan???
Is het niet onze generatie die het voorbeeld gegeven heeft????
Als we de hedendaagse cultuur willen veroordelen, dan moeten we hand in eigen boezem steken, want zo hebben wij onze kinderen opgevoed. Het is hypocriet om alleen de wereld en de maatschappij de schuld te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:22
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | De klik} Ik mis in dit topic het gebed voorafgaande aan het vinden van een juiste partner voor met name een vaste relatie op termijn.
|
Misschien wordt er wel heel erg vurig gebeden voor die klik.
En.... Hebben we dat dan de vorige keer dan niet gedaan??? Als ik hier op de site rondkijk, dan blijken de meesten boven de 30 toch gescheiden te zijn. En allemaal zonder schuld???? Hebben dan niet vurig genoeg gebeden om ons huwelijk te redden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Beetje off topic,maar wat versta je nu eigenlijk onder christelijk gedrag? Die term wordt hier te pas en te onpas gebruikt naar mijn gevoel en ik denk dan altijd wat verstaat iemand daaronder? Ik pretendeer ook een christen te zijn maar leef ook het leven, heb ik dan geen christelijk gedrag? Wat is in de praktijk christelijk gedrag? En nee, nu aub geen bijbelteksten maar gewoon de praktijk..... |
Je hebt inderdaad gelijk. De kreet 'Christelijk gedrag' wordt ook door iedereen anders ingevuld.
Mijn opmerking was niet voor jou bedoeld. Ik leef ook in deze wereld en zal daar ook mee geconfronteerd worden.
Christelijk gedrag - ik denk dat bestaat uit het naar eer en geweten leven. En daarin zullen we zeker fouten maken. Dat is ook wat Paulus zegt. Hij wil het goede doen, maar dat lukt hem niet altijd.
Sommige vinden dat je dan op zondag geen tv mag kijken, anderen verbieden vrouwen het dragen van een broek en het spreken in de gemeente/kerk. Weer anderen nemen het niet zou nauw en mogen schijnbaar alles. Het is allemaal heel erg afhankelijk in welke kringen iemand verkeerd en in welke regio iemand woont.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:09
Onderwerp: Wie of Wat is de Heilig Geest voor jullie persoonlijk?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Je kunt de Heilige Geest niet als een losse Persoon naar eigen religieus goeddunken *gebruiken maar altijd in samenhang met Jezus Christus en het Woord en God de Vader, anders val je om met de Geest.... |
Hebreeën 3:7 Daarom, gelijk de Heilige Geest zegt: Heden, indien gij zijn stem hoort, Efeziërs 4:30 En bedroeft de heilige Geest Gods niet, door wie gij verzegeld zijt tegen de dag der verlossing. Handelingen 13:2 En terwijl zij vastten bij de dienst des Heren, zeide de Heilige Geest: Zondert Mij nu Barnabas en Saulus af voor het werk, waartoe Ik hen geroepen heb.
De Heilige Geest is wel degelijk een Persoon die bedroeft kan worden die spreekt.
Vader, Zoon en Heilige Geest horen inderdaad bijelkaar, maar zijn wel degelijke een zelfstandig Persoon. Jezus sprak tot God de Vader en heeft de Heilige Geest gezonden als Trooster, omdat Jezus nu aan de rechterhand van de Vader zit. Het woord god, dat wij gebruiken komt uit de grondtekst van 'Elohim', dit woord is een meervoud. 'Eloi' is enkelvoud.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:01
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dit is een virtuele wereld,de contacten zijn in beginsel oppervlakkig,je stelt je al kwetsbaar op als je zoekende bent en juist omdat je bang bent gekwetst te worden vinden de echt goede gesprekken pas in een later stadium plaats. Liegen is not done maar jezelf beschermen door niet je hele ziel en zaligheid bloot te leggen op een openbare site lijkt me alleen maar verstandig. |
Ben ik helemaal mee eens. Je hoeft inderdaad niet te liegen, maar je hoeft zeker niet alles te vertellen. Het forum is zo wie zo openbaar, dus moet je het al helemaal niet doen.
En via mail is het ook riskant, omdat je iemand niet in zijn ogen kan kijken. Het feit dat dit een christelijke site is, wil niet zeggen dat de mensen die lid zijn, zich ook christelijke gedragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:55
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Er staat ergens in corinthe dat de ongelovige gezegend is in het huwelijk met een gelovige. |
Mee eens.
De Bijbel wordt weer eens lekker toegepast om eigen ideeën te ondersteunen, in plaats van de Gods Boodschap te verstaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juli 2011, 01:38
Onderwerp: contact
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Maar moet je dan weer lid worden van Wehkamp of krijg je de gids zo opgestuurt??? Sjalom. Martin |
Kan tegenwoordig gewoon via internet. Handiger dan de gids
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juli 2011, 11:12
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien is het nu een goede aanleiding om de volgende vraag te stellen: wat betekent precies dat Gods Woord volmaakt is? Wat betekent het dat je letterlijk alles gelooft wat er beschreven is? Wat betekent het dat je de Bijbel letterlijk volgt? |
Ik heb ooit laten uitleggen dat volmaakt betekent dat iets af is. Het werkwoord maken zit erin en het woord vol. Vol is vol er kan niets meer bij. Als iets volgemaakt is. Volmaakt dus kan er niets meer bij. Dit woord werd vroeger ook gebruikt voor mensen. Iemand die volmaakt is, is uitgegroeid, klaar met groeien.
Volgens mij is dat ook zo met Gods Woord. Daar zit ook ook een waarschuwing in. Laatst heb ik een aantal discussies gehad met russen. Daar schijnt iemand te zijn die zegt dat de Bijbel niet af en die openbaringen van God krijgt. En volgens mij wordt daar ook in de Bijbel voor gewaarschuwd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 21:55
Onderwerp: jaartelling in de Bijbel
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Gelukkig heb ik een blij geloof en geloof niet in de hel..........dus ik leef dan gelukkig op de eerste weg begrijp ik.......als je zwart wit in die wegen geloofd dan he? |
Als er geen hel bestaat, waarvoor moeten we dan gered worden?
De Bijbel spreekt volgens mij toch heel duidelijk over: 1. of eeuwig leven (Koninkrijk) 2. of eeuwig dood (Buitenste duisternis)
De gedachte dat er na het sterven niets meer is kent de Bijbel niet.
Lukas 16:23 Toen hij in het dodenrijk, waar hij hevig gekweld werd, zijn ogen opsloeg, zag hij in de verte Abraham met Lazarus aan zijn zijde.
Abraham en Lazarus waren gestorven, maar daarmee niet hun bewustzijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 14:55
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
Is de Bijbel onduidelijk?
Als de Bijbel onduidelijk is, dan weten we ook niet zeker, of Jezus is opgestaan, naar de Vader is gegaan. Als de Bijbel onduidelijk is, dan zou ik dus niet zeker kunnen zijn van mijn redding.
Ik geloof dat de Bijbel heel duidelijk is. Alleen past dit niet altijd in het denkbeeld wat wij van de wereld en schepping hebben.
Als je scheppingsverhaal in twijfel trekt, trek je ook je eigen redding in twijfel. Trek je eigenlijk je hele geloof in twijfel.
Dan gaan we met de teksten draaien en schuiven en deze zaken uitleggen zodat ze in ons denkbeeld passen en dat wordt nou precies voorspelt in de Bijbel.
In de laatste dagen zullen de mensen hun eigen leraars zoeken. Namelijk leraars die de teksten uitleggen zoals men ze graag wilt horen.
Het feit dat de schepping niet meer geleerd wordt op scholen en daar ook in twijfel getrokken wordt, maakt daarmee de Bijbel twijfelachtig. Dit is het grote gevaar achter de evolutie theorie. Het ongeloofwaardig maken van de Bijbel.
Als de schepping niet waar zou zijn, waarom zou de rest dan wel waar zijn? Wel gered willen worden? Maar niet geschapen?
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op dinsdag 19 juli 2011, 14:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 01:27
Onderwerp: contact
|
|
|
HANNAH810 schreef: | christian-match is geen wehkamp |
Een beetje wel toch
Je kunt alle maten vinden. Groot en klein, dik en dun, jong en oud. Katholiek of van Pinksteren. Keuze genoeg
Je hebt ook een zichtperiode. Bevalt het niet, stuur je het weer terug
Soms zit er een wat langere levertijd op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 01:22
Onderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
|
|
|
PIETER649 schreef: | Gelukkig leven we niet meer onder de wet, dus die tienden zijn we ook mooi van af! |
Helemaal waar was ook niet mijn intensie van de tekst.
Maar het was toen volgens mij wel nodig, ondanks dat ze nog geen plastic geld en giromaten hadden.
Wij leven inderdaad niet meer onder de wet. Wij worden geacht de dingen zo te doen zonder de wet, maar vanuit onszelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 13:13
Onderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
|
|
|
In het oude testament was het geven van tienden en het geven van de eersteling een opdracht. Het maakte deel uit van de wet. De reden daarvoor is, volgens mij, is dat mensen niet zo graag uit zichzelf geven. Als we nu naar veel gemeentes en kerken kijken, dan zien we dat de last van de gemeente vaak op een relatief kleine groep in de gemeente rust.
De kosten zijn vaak niet te dragen met het geld van de collectes en zonder bijdrages buiten de collecte om zou de huur van niet op te brengen zijn. Of de bijdrage voor gastspreker.
Sprekers die dit onderwerp aanhalen, dalen vaak in populariteit.
Maar de bijdrage in de gemeente gaat nog verder. In veel gemeentes is het ook lastig om voldoende mensen te vinden, die helpen met het opruimen, schoonmaken, de koffie en andere activiteiten.
Het lijkt wel de situatie in een gezin. Als kinderen klein zijn moet moeders de kamer opruimen, om dat ze dit nog niet kunnen. Als ze groter worden nog steeds, maar dan omdat ze geen zin in hebben.
Ik denk dat iedereen een bijdrage kan leveren. Is het niet financieel of fysiek, dan is het altijd nog mogelijk om mee te strijden in gebed. Of gewoon er zijn voor je medemens, soms met alleen een luisterend oor.
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op zondag 17 juli 2011, 13:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 12:53
|
|
|
LIAANTJE026 schreef: | Van mij ook bedankt Henk.....ik merk veel tegenstand bij mij in de kerk en juist door de leiders. Ze konden me wel vertellen dat mocht ik ooit een nieuwe relatie krijgen ze me niet kunnen trouwen. Ik hoef me niet schuldig te voelen en terug kan ook ik niet. Mijn ex is geen Christen en dat maakte al een boel lastig ( ik kwam tot levend geloof tijdens dat huwelijk).
Voor mij was het een juiste beslissing en leef nu weer wat ik de laatste jaren voor mijn scheiding niet echt zeggen kon.
Liane |
Hi Liane,
Mijn tweede vrouw (nu ex) was/is ook geen christen (althans kent God niet persoonlijk). De Bijbel zegt dat we dan als partner zo moeten leven om hun voor de Heer te winnen door onze manier van leven. Het is geen reden om te scheiden.
Maar... de praktijk is vaak een stuk lastiger. Zoals Paulus zegt dat hij goede wilde doen, maar dat dat niet altijd lukte, was ook zo in mijn leven. Ik heb me in mijn tweede huwelijk meer door mijn emoties laten leiden dan door Gods Geest. Dit leidde uiteindelijk tot een scheiding. Schuldig???? Jazeker.
Schuldig voelen.... Ik heb zowel God als ook mijn ex om vergeving gevraagd. God raakte mij tijdens een dienst op bijzondere wijze aan met Zijn Liefde en met mijn ex heb ik een vriendschappelijke relatie. Ik weet dat ik schuldig ben, maar..... De aanklager heeft geen poot om op te staan, want het Bloed van Jezus heeft mij vrijgekocht.
Dat is nou precies waar GENADE over spreekt. Alle eer aan Jezus
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op zondag 17 juli 2011, 12:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 12:27
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Er zijn wel 2 wegen die naar oneindige eeuwigheid leiden ...
De eerste zoals jij die aangaf "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door mij" De tweede hoef je helemaal niets voor te doen, de eeuwige duisternis, dit als je Jezus niet aanneemt als je Verlosser, Redder en Zaligmaker ...
Maar misschien heeft Herman nog een tweede weg die naar eeuwige zaligheid leidt ... ?? |
De 2e weg: Ik ben de weg, de leugen en de dood, je komt NIET tot de Vader vanwege mij.
Ik geef toch echt de voorkeur aan de 1e weg. De 2e weg heb ik bewandeld totdat Jezus riep: "Waar ga jij naar toe?" en mijn ogen opende en mijn leven veranderde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 12:19
Onderwerp: gebed om een huis voor mij en me dochter
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Herman, sorry hoor, maar waar slaat die reactie op ??
Religion kun je iets meer vertellen over wat je zoekt en op welke termijn ?? |
Hi Religion,
Ik ben het met vorige reactie eens. Een vraag om gebed moeten we niet afdoen met een domme reactie.
Ik geloof dat God eenparig gebed van christenen gaat verhoren. Maar inderdaad is het dan goed om concreet te weten waarvoor we mogen bidden.
En als dit persoonlijk ligt, is het misschien een idee, om dit kenbaar te maken via een persoonlijk berichtje aan degenen die mee willen bidden. Op die manier hoeft het niet open bloot op het forum te liggen.
mvg Henk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 11:40
|
|
|
HERMAN388 schreef: | We gaan toch niet rekenen vanuit de Bijbel? Je moet de sluier niet helemaal opentrekken om verder te speuren. We gaan toch naar de eeuwigheid, vast en zeker. We leven hier maar voor de tijd en straks op weg naar oneindige eeuwigheid. Er zijn maar 2 wegen om naar eeuwig huis te gaan. Ik hoef helemaal niet weten over de tijden die ze geleefd hebben. Je moet wel weten wat ze gedaan en geleefd hebben. De inhoud van Gods Woord vind ik mooi en verder uitzoeken of verzinnen vind ik onzin. |
Dat zal voor iedereen anders zijn. Er mensen die uren bezig kunnen zijn met het oplossen van Sudoku puzzels, anderen storten zich op de getallen in de Bijbel. Daar is op zich niets mis mee, zolang men de betekenis hiervan niet uit het oog verliest.
Het grote gevaar schuilt erin dat mensen nogal eens neiging hebben om gelijk te willen hebben en vergeten dat onze jaartelling niet deugt. We moeten onze jaartelling niet gelijken met die uit de Bijbel, want dat is appels met peren verlijken.
We kunnen een aardig eind komen, maar het probleem is dat we niet zeker zijn van onze jaartelling, want deze schijnt talloze keren te zijn bijgesteld en veranderd.
Als we gaan tellen in de Bijbel met jaren, dan is dat alleen mogelijk in het licht van de Bijbel en met het oog op de geschiedenis, dat wat geweest is en niet dat wat komen gaat. Sommigen proberen uit te rekenen wanneer Jezus terugkomt. Daar geloof ik niet in, maar wat ik wel geloof, is dat Zijn komst aanzienlijk dichterbij is dan 2000 jaar geleden. En aangezien Gods Woord waar is, dan zou dat best nog eens vandaag of morgen kunnen zijn.
Rest voor mij maar 1 vraag! Ben ik klaar om Hem te ontmoeten??
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op zaterdag 16 juli 2011, 11:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 00:58
|
|
|
ANITA695 schreef: | Dankjewel Henk mooie bijdrage weer een bevestiging Ik zal stand houden omdat God me er toe roept niet makkelijk want ook ik kan vergeven en heb dat mogen doen na een weekend van vrij zijn En ik meen echt dat God t zo leide want ook toen begon mijn proces van niet schuldig voelen naar mijn ex Heb hem vergeven in alle dingen we hebben gepsproken en we weten nu waarom we wel en niet bij elkaar kunnen zijn dat een weg terug niet meer zal kunnen ook omdat Hij nog altijd t zelfde is en daarin niet veranderd maar denk wel dat God er iets in kan doen en bid er wel voor dat er een ome keer kan komen in zijn leven maar hij zegt ook ik vind mijn leven prima zo En ik ik weet nu weer wat te doen verder gaan met t leven dat God me steeds meer en meer geeft nu groeien in geloof en God groot maken voor wat HIJ gedaan heeft tot nu toe
nogmaals dankjwel voor je bijdrage
Groet anita |
Hi Anita
Dank voor je reactie, Het is goed om te lezen, dat God Zijn Liefde steeds weer bevestigd. Hij wil ons zoveel geven, En Hij heeft veel te gevan, want Hij is Schepper en Eigenaar van ALLES.
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op zaterdag 16 juli 2011, 00:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 juli 2011, 21:44
|
|
|
Ik heb twee huwelijken achter de rug en ben daar zeker niet blij mee, want (zeker als christen) heb je eigenlijk andere plannen met je huwelijk.
Ik geloof zeker dat beide partners schuld hebben aan een echtscheiding. Maar... uitzonderingen bevestigen de regel, in het geval van geestelijke of lichamelijke mishandeling is dit heel erg duidelijk. Maar ook in andere gevallen zou het de schuld van 1 van beiden kunnen zijn.
In de tijd waarin we nu leven, is volgens de informatie die ik heb, de scheiding is de meeste gevallen niet het gevolg van overspel of mishandelen, maar het gevolg van het niet kunnen oplossen van conflicten.
De Bijbel is er helemaal niet zo duidelijk over of scheiding wel of niet zonde is. Ik denk zelfs dat de scheiding op zich GEEN zonde is, maar wel de reden of oorzaken van de scheiding.
Argumenten: God gaf zelf aan Israel een scheidbrief en zond haar weg -> Echtseheiding. Ergens anders krijgt een profeet de opdracht om te gaan scheiden. Ik het eerste geval kun je stellen dat Israel overgespeld gepleegd heeft en de reden terecht is, maar in het tweede geval was er volgens mij geen overspel in het spel.
In de NBG vertaling wordt bij de 10 geboden gesproken dat je geen echtbreuk mag plegen en in de NBV wordt dit vertaald met 'je mag geen overspel plegen'.
Dit maakt het er niet makkelijker op. Want wie een vrouw aanziet om haar te begeren, zegt Jezus, heeft reeds overspel gepleegd. Overspel heeft met meer dan alleen sex te maken. We denken tegenwoordig te veel in de termen van sex (Komt uit de flower-power-tijd denk ik). Het kijken naar porno door mannen kan dus naar mijn mening alleen vertaald worden met overspel. (reden voor een scheiding???) Sommige vrouwen kunnen zo met ogen naar mannen knipperen dat je het kippenvel ervan krijgt. Overspel??? Man of vrouw die zo loopt op te scheppen hoe goed de partner van een ander wel is; Overspel????
Het is niet zo heel erg eenvoudig.
Met andere woorden: Ik geloof dat echtscheiding geen zonde is, maar de redenen die leiden tot een scheiding zijn absoluut zeker een zonde.
En.... in beide huwelijken ben ik absoluut mede schuldig. En of een ander schuldig is, dat doet niet terzake. Ik moet verantwoording afleggen over mijn schuld en niet die van een ander. Het enige wat ik kan doen is net als Mozes bad voor het volk, bidden voor vergeven en genade. Nooit verwijten, want dit leid tot bitterheid en nog veel meer zonde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 10:10
Onderwerp: Het gebroken pootje
|
|
|
MARGREET471 schreef: | k wil graag reageren op het eerste en t laatste gedeelte van je reactie:
de onderlinge liefde. nou idd, dat heb ik me na 3 weken forums bezoeken vraag afgevraagd. wat een grimmige sfeer. en wat probeert iedereen toch hard zijn/haar gelijk te halen. en wat schoppen we elkaar makkelijk met woorden. t lijkt wel n hobby, n kick. ik vraag me af of we life ook zo fel 'gebekt' zouden zijn naar elkaar. |
Inderdaad....
Vraag je om gebed voor je gemeente.... Wordt je meteen gewogen... - ben je wel goed weg gegaan uit je vorige gemeente? - heb je wel de leiding van God ervaring? - etc., etc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 10:05
Onderwerp: Het gebroken pootje
|
|
|
IMKE917 schreef: | Precies zo bedoel ik het ook. En idd niet omdat God wil straffen, want dat wil een opvoedende ouder ook liever niet. Maar je zal je kind dat iedere maar weer naar die gloeiende kachel loopt toch echt moeten tegen houden (soms met een tik voor de broek of over de vingers) om het te behoeden voor nog grotere schade. In die zin lees ik ook 'gebroken pootje', een tik over de vingers om je te behoeden voor groter onheil. |
Wie niet horen wil moet maar voelen. Dat zei mij moeder vroeger altijd.
Wij hadden in de keuken een grote belgische kolenfornuis. Niet luisteren natuurlijk. Geen straf of pak op de broek. Gewoon gecontroleerd de vingers laten verbranden en een paar dagen met blaren lopen.
Ik was vaak genoeg gewaarschuwd, maar wilde toch die druppels water op de hete plaat zien dansen. Kwam natuurlijk te dicht bij.
Standaard tekst erachteraan: Ik had je toch gewaarschuwd.
Ik denk dat God in heel veel gevallen ook zo werkt. We gaan onze eigen weg en worden vervolgens met de blaren geconfronteerd. Hij houdt de zaak wel in de gaten, dat de schade niet te ernstig wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:40
Onderwerp: Negatief
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat alleen mannen erdoor overmand worden, hoor annet; dus wij vrouwen onspringen de dans. (positief he? ) |
zie je wel dat wij mannen gediscrimeerd worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:48
Onderwerp: wat vind je van Nudisme ?
|
|
|
JOOST764 schreef: | Er loopt een olifant over het naaktstrand. Komt ie een oud mannetje tegen.
Zegt de olifant: " Hee joh, moet je daarmee eten?" |
Ik denk dat de Bijbel ons wel degelijk iets over naaktheid vertelt.
Het was niet voor niets dat Adam zich schaamde. Het was niet voor niets een conflict bij zonen van Noach toen hij naakt en dronken in de tent lag. En zo zijn er nog wel wat teksten te verzinnen.
Mensen vinden altijd wel teksten om hun wereldse denken mogelijk te maken.
|
|
Naar boven |
|
|