Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 november 2010, 12:45
Onderwerp: grote positieve CM-logboek
|
|
|
BART817 schreef: | vertel gewoon in het kort als je op deze site iets leuks hebt meegemaakt. geen zware kritische uitlatingen!!!!!!!!!!!! alleen dingen als:
- ik kreeg zo een lief mailtje <3 - volgens mij mag (...) mij wel - zo veel vlinders in mn buik om (...)! - (...) is nieuw, hij/zij lijkt me zo leuk! - ik las elders op het forum (...), zo grappig! - (...) en ik zijn nu een stelletje/we hadden een date gisteren - we waren als cm-groep uit geweest, en gezellig! we hebben... - ik heb toch zó leuke vrienden op cm mogen leren kennen... - ... cm-mers hebben me toch gefeliciteerd - ik ben geslaagd voor mijn... - ik wil (...) bedanken voor... - ben terug van een time-out - (...) en ik hebben zo veel lol, mail ons :) humor! - ik ga afscheid nemen van cm, maar wil de groeten doen/bedanken... - mijn nicht/zus/dochter/vrouw/tante is getrouwd/zwanger/bevallen van een...
deel nu ook eens de leuke dingen |
Gisteren reed ik met de auto achteruit een kinderwagen met twee kinderen daarin aan die schuin de kruising overstak en ik dus niet gezien had - dode hoek- en er was gelukkig alleen maar materiële schade.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 november 2010, 19:18
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zondag 28 November, 2 Tim. 4: 1-8; De Finish.
Met allerlei voorbeelden uit de sportwereld maakt Paules aan zijn jonge medewerker Timoteüs duidelijk wat hij bedoelt. Zo schrijft hij in het slot van zijn tweede brief over zijn naderende einde. Hij vergelijkt zichzelf met een hardloper die bij de finish is aangekomen. Nog even, en de erekrans zal hem worden omgehangen! Wie zo spreekt over de dood, is een gelukkig mens! Voor de apostel is het leven een wedstrijd, een wedloop in het stadion. Het komt erop aan dat je volhoudt, dat je je niet af laat leiden door het geroep vanaf de tribune. Timoteüs is gewaarschuwd! Er zullen mensen komen die allerlei vrome praatjes zullen rondstrooien. Maar met de verkondiging van het evangelie heeft dat alles weining te maken. Velen zullen zich echter aangetrokken voelen door dit soort verkondiging. De mensen zullen op den duur hun eigen predikers uitzoeken. Hun oren zijn verwend! En wie verwend is, wil steeds meer en steeds mooiere dingen hebben! Timoteüs moet onder dat alles maar nuchter blijven en het lijden aanvaarden. Hij moet zich niet van de wijs laten brengen door het geschreeuw van het publiek! Zo lopen wij in de renbaan van het leven. Hoe houd je het vol… Kijk, daar in de verte, daar is de finish! Nog even, en de erekrans wordt omgehangen! We hebben nog maar korte tijd te gaan. Nog een jaar of wat. Tachtig? Vijftig? Zeven misschien? Wie zal het zeggen? In elk geval ligt de prijs klaar. Voor wie? Voor allen die hard gelopen hebben? Voor allen die nooit naar links of rechts zijn afgedwaald? Nee, dat zegt Paules niet! Die prijs is voor hem die de Scheidsrechter liefhebben: Jezus Christus, onze Heiland! |
Terecht is de waarschuwing dat toeschouwers afleiden maar aan dit beeld van toeschouwers zit ook een positief aspect. Evenals in een echte wedstrijd kunnen/zullen de toeschouwers ook aanmoedigen. Bemoedigend he?
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op zondag 28 november 2010, 19:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 november 2010, 14:29
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
AREND003 schreef: | Dat is een leuke veronderstelling! Ik vind mijn drive in mezelf en daarna in mijn God! Maar geloof ik daarom in de "verkeerde God" ? |
Hoe lees/interpreteer je in dit verband bijvoorbeeld Rom 8:5-8;Wie zich door zijn eigen natuur laat leiden is gericht op wat hij zelf wil, maar wie zich laat leiden door de Geest is gericht op wat de Geest wil. Wat onze eigen natuur wil brengt de dood, maar wat de Geest wil brengt leven en vrede. Onze eigen wil staat vijandig tegenover God, want hij onderwerpt zich niet aan zijn wet en is daar ook niet toe in staat. Wie zich door zijn eigen wil laat leiden, kan God niet behagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 november 2010, 13:42
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is nu echt eens jeugdsentiment ......ik was vroeger groot fan van Joe Jackson en vooral van dit nummer.....Leuk Mario! (ondanks al je geplaag ) |
Waar ik fan van ben http://www.youtube.com/watch?v=dvlOab4WuQA of http://www.youtube.com/watch?v=vnHjM0C36OM Vooral vanwege deze uitvoering door mn oudste.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op zondag 21 november 2010, 13:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 21:48
Onderwerp: emoticons
|
|
|
JOLAN931 schreef: | je hebt al 5 x een bericht geplaatst. 5x dezelfde geloof ik ook nog.
wat wil je ons vertellen? |
Slowchat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 15:45
Onderwerp: liefde en sex
|
|
|
PIETER649 schreef: | Je mag mijn posting best badinerend noemen, heb ik geen probleem mee. Wat ik wel jammer vind is dat je het hele stukje op jezelf betrekt, ik heb geenszins de intentie gehad het over jou persoonlijk te hebben. Mijn intentie was slechts enige cm-ervaring weer te geven. Het lijkt wellicht heel mooi om de goegemeenschap hier als een verzameling heiligen te zien maar dat balonnetje wilde ik graag doorprikken. Mijn, met opzet gekozen, woordkeuze mag jou niet aanstaan, duidelijk is het wel. Een drol blijft een drol, al leg je er een diamant op, dus waarom niet in duidelijke taal? Nogmaals, dat jij je niet herkend in mijn posting zal best, maar ik heb teveel cm-ervaring om er voetstoots van uit te gaan dat een vroom profiel ( of forumbijdrage) altijd een correcte weergave van de persoon is. |
Dat onze manier van uitdrukken niet overeenkomt is evident. Geen probleem en even goede vrienden. En nu niet gelijk reageren met, we zijn geen vrienden of dat wil ik ook niet... that is not the issue here dude! Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en het is de toon die de muziek maakt. Onze toonzetting verschilt. Ik hou bijvoorbeeld niet van sarcasme. Dat is wat mij betreft een dissonant. Er is verschil in aanpak; nuance -alsof ik nooit direct ben- versus directheid, ervaring versus ideaal. Wat dat laatste betreft ben ik bepaald niet naief maar wil ondanks dat aan mijn idealen vast houden. Waarbij ik niet zeg dat jij geen idealen hebt. Ik denk dat het wel duidelijk is hoe we er beide over denken. Dat hoeft niet uitgesponnen te worden. Neemt niet weg dat ik graag je bijdragen lees. Al was het maar om geprikkeld te worden. Dat is een verleiding die ik me wel toesta.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op donderdag 18 november 2010, 15:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 09:51
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zowel door het zingen van een opwekkingslied als door het zingen van psalm (zelfs op hele noten!) of een ander chr. lied, kun je God loven en prijzen. Als je maar zingt, vanuit je hart. Daar gaat het uiteindelijk om. |
Heel goed samengevat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 09:44
Onderwerp: Hebben wij vandaag bijkomende openbaring nodig:
|
|
|
ANITA324 schreef: | Hebben wij vandaag bijkomende openbaring nodig:
dromen, visioenen, profetieën...?
http://www.middletownbiblechurch.org/doctrine/charis07.htm Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (HSV) Vertaling (uittreksel) door M.V.
Het Charismatische antwoord:
Neo-Pentecostals houden vol dat bijbels gezag (het geschreven Woord) altijd ondergeschikt moet zijn aan het levende, “dynamische” woord van God dat gekend wordt uit de huidige activiteit van de Geest zelf… De ondergeschiktheid van de Schrift - het geschreven Woord - aan het gezag van de Heilige Geest, wordt ook geïllustreerd door de gunstige ontvangst in de Charismatische Vernieuwing: de waarde van de gave van profetie in het leven van de eigentijdse Kerk. Voor de Neo-Pentecostal … spreekt God vandaag net zo gezaghebbend als Hij sprak tot de bijbelse auteurs. Dit is een existentieel begrijpen van het Woord van God (waarvan de openbaring niet ophield bij het afsluiten van de canon). Catherine Marshall zegt het op een andere manier: “Jezus’ belofte van ‘verdere waarheid’ geeft ons een duidelijke reden te geloven dat niet alle waarheid en onderricht, die Christus ons te geven heeft, vervat is de canon van het Oude en Nieuwe Testament”. In het Neo-Pentecostalisme dan, rust het geestelijk gezag minstens evenveel op de huidige activiteit en lering van de Heilige Geest als op de Bijbel zelf… God beperkt zijn openbaring niet tot de Bijbel (d.w.z. een afgesloten canon). (Richard Quebedeaux, The New Charismatics, pages 110-113).
Volgens deze verklaring geloven charismaten dat de Bijbelse canon niet afgesloten is, en dus heeft het geschreven Woord van God niet het finale gezag. Zij geloven dat God vandaag toegevoegde openbaring aan de kerk geeft en dat deze nieuwe openbaring net zo gezaghebbend is, of nog meer gezag heeft dan de Bijbel zelf.
De sleutelkwestie is de GENOEGZAAMHEID (het voldoende zijn) van de Bijbel. Is dit werkelijk alles wat wij nodig hebben, of hebben we nog iets méér nodig? Wordt Gods communicatie tot de mens alleen in de Bijbel gevonden, of moeten we ook iets anders zoeken? Is de Bijbel compleet, of ontbreekt daarin informatie die de gelovigen moeten weten?
Het Christelijke antwoord:
1) Christus beloofde de apostelen dat de Geest van de waarheid hen zou leiden “IN HEEL DE WAARHEID” (Johannes 16:13; “all truth” KJV). De Geest deed dat ook, en deze waarheid werd opgeslagen in de nieuwtestamentische geschriften. Wat hebben wij dan méér nodig?
2) Paulus zegt ons dat “de gehele Schrift door God ingegeven en nuttig is om te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid, opdat de mens die God dient volmaakt moge zijn, tot elk goed werk VOLKOMEN toegerust” (2 Timotheüs 3:16-17). Wat hebben wij dan méér nodig?
3) Petrus zegt dat wij een nog zekerder woord van profetie hebben dan zelfs het ooggetuigeverslag van een apostel, namelijk het “door de Heilige Geest gedreven”, onfeilbare Woord van God (2 Petrus 1:15-21). Wat hebben wij dan méér nodig?
4) Judas spoort ons aan “te strijden voor het geloof [het lichaam van waarheid] dat éénmaal aan de heiligen overgeleverd is” (Judas 3). Dit lichaam van waarheid werd éénmaal overgeleverd aan de heiligen van de eerste eeuw en het wordt vandaag in geschreven vorm in de Bijbel gevonden. Wat hebben wij dan méér nodig?
5) Johannes stelt het einde van de “periode” van Gods inspiratie aan het slot van Gods complete openbaring, en waarschuwt ons daaraan niets toe te voegen of af te nemen (Openbaring 22:18-19). Toen het laatste woord [“Amen”] door Johannes werd neergeschreven in het boek Openbaring, markeerde dit de tijd waarop de Bijbel (alle 66 canonieke boeken) afgewerkt en compleet was. Wat hebben wij dan méér nodig? Gods openbaring aan de mens is afgesloten, en wat God heeft gesloten hoort geen mens te openen! God zegt: “De Bijbel is genoeg!” Laat geen mens nu zeggen: “Wij hebben méér nodig!”
Dat velen toch zouden beweren visioenen en openbaringen van de Heer ontvangen te hebben, is niet verrassend in het licht van 1 Johannes 4:1-3; 1 Timotheüs 4:1; 2 Timotheüs 3:13; 4:2-4; Mattheüs 7:15-24; 24:4-5.
In deze laatste dagen vóór de komst van de Heer Jezus tot Zijn Kerk (1 Thessalonicenzen 4:13-18), kunnen we een toename verwachten van subjectieve, ervaringsgerichte [? geloof] religie: “Het moet waar zijn omdat het mij overkwam!” Maar wat wij nodig hebben is openbaring die gebaseerd is op objectieve en absolute waarheid: “Het moet waar zijn omdat God het zegt in Zijn Woord!” Vandaag hebben we “verslagenen van geest” nodig die voor Gods Woord beven (Jesaja 66:1-2). Wij hebben vandaag geen nieuwe openbaring nodig. Wat wij nodig hebben is gehoorzaamheid en een wandel die de openbaring waardig is die wij reeds hebben! Wij hebben vandaag niet “meer licht” nodig. Wij zullen eens voor Christus staan en rekenschap afleggen over de manier waarop wij omgingen met het licht dat wij in het Schriftwoord hadden!
Spurgeon: Geen nieuwe openbaringen van God vandaag! “Ik heb veel fanatieke personen gehoord die zeiden dat de Heilige Geest dit en dat aan hen heeft onthuld. Nu, dat is zeer zeker onthulde nonsens. De Heilige Geest onthult niets nieuws vandaag. Hij brengt de oude dingen in herinnering. ‘de Heilige Geest, Die de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u in alles onderwijzen en u in herinnering brengen alles wat Ik u gezegd heb’ [Joh. 14:26]. De canon van de openbaring is gesloten; er is niets meer aan toe te voegen. God geeft geen nieuwe openbaring maar bevestigt de oude. Als ze is vergeten, en in een stoffige kamer van ons geheugen ligt, dan haalt Hij het op en reinigt Hij het plaatje ervan, maar schildert geen nieuw. Er zijn geen nieuwe doctrines, maar de oude worden opgewekt. De Geest troost niet met nieuwe openbaring. Hij doet dat door voor ons de oude dingen boven te brengen.
Hij brengt een verse lamp om de verborgen schatten van de Schrift op te lichten. Hij ontsluit de voor ons sterke koffer waarin de waarheid lang heeft gelegen, en wijst op geheime kamers, gevuld met onvertelde rijkdommen; maar Hij brengt geen nieuwe uit, want er is genoeg gedaan.
Gelovige! Er is genoeg in de Bijbel voor u om voor altijd mee voort te leven. Als u de jaren van Methusalem zou bereiken, dan nog zou er geen behoefte zijn aan nieuwe openbaring. Als u zal leven tot Christus wederkomt, dan is er geen noodzaak aan de toevoeging van één enkel woord. Als u zo diep zou gaan als Jona, of zelfs zou afdalen tot in de buik van hades, zoals David zei dat hij deed, dan nog zou er genoeg in de Bijbel staan om u te troosten, zonder één supplementaire zin”. Charles Haddon Spurgeon, The New Park Street Pulpit, Vol. I (1855), p. 38
Shalom, |
Een paar opmerkingen Anita; -lange teksten verliezen aan zeggingskracht. -en als je iets te zeggen hebt doe het dan in je eigen woorden en plaatst eventueel een link naar een tekst die je ter ondersteuning onder de aandacht wil brengen. -maak het niet (te) persoonlijk. Het is m.i. niet goed om iemands richting/ ligging/kerk te bekritiseren. Kwets niet maar jaag de vrede na. -onderzoek en beproef jezelf en laat je licht schijnen. -als je eventueel vindt dat iets of iemand niet in overeenstemming met de bijbel handelt/is. Deel dat dan eerst met hem persoonlijk voordat je je hier uit. Wij kunnen niets doen tegen de waarheid maar wel voor de waarheid. 2 korinthe 13:8
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op donderdag 18 november 2010, 09:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 21:40
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik wil even reageren op dit stukje,ik ben echt geen heilige maar dit stuit me tegen de borst. Ben je trots op jezelf dat je niet op vrouwelijke avances ingegaan bent tijdens je huwelijk? Een bezet hart ziet die verleiding niet eens staan........dan word je juist misselijk bij het idee is mijn ervaring....... Of denken alleen vrouwen zo? |
ik ben echt geen heilige ik ook niet.
maar dit stuit me tegen de borst. Hoezo?
Ben je trots op jezelf dat je niet op vrouwelijke avances ingegaan bent tijdens je huwelijk? Nee absoluut niet trots. Maar wel tevreden/content dat ik ondanks de verleiding staande ben gebleven. En dat was niet makkelijk.
Of denken alleen vrouwen zo? Weet ik niet dat moet je aan hen vragen. 'k wil het best wel weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 21:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En wat vind je dan van Taizé liederen? | 'K weet daar te weinig vanaf, hoewel ik tijdens mn middelbare school godsdienstles heb gekregen van bestuurslid van de wereldraad van kerken die frevent Taizeenthousiast was en zo het e.e.a. daarvan meegekregen heb, om daar een inhoudelijk oordeel over te hebben. Maar het is bepaald niet zo dat ik iets afwijs omdat ik het niet ken want in de bijbel staat op verschillende plaatsen de Heer een nieuw lied te zingen. Bijvoorbeeld ps 96:1 1 Zing voor de HEER een nieuw lied.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 21:15
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik heb in mn vrijgezellentijd hier op cm stevig gedate en ik weet ( zonder namen te noemen) dat er meerdere mannen en vrouwen waren (die dus hier op cm actief waren/ zijn) die na hun scheiding er een sexmaatje op na hielden.............. helaas voor de schijnheiligen onder u.... deze dames en heren ......................hadden ook een profiel zo vroom dat een ouderling zn vingers bij af zou likken... voor mij is dus iedereen, hoe vroom hij of zij zich op cm forum of in het profiel ook moge voordoen, een potentiele wippert, huwelijk of niet |
Pieter een paar opmerkingen nav jouw badinerende post; -Hoe weet jij dat van die mannen? Met hen gedated? Of met een kalf geploegd? -Als iemand anders in de sloot springt dan hoef ik dat nog niet te doen. M.a.w. wat jij deed of waarnam bij anderen hoef ik niet te doen. -'K ben meer dan 26 jaar getrouwd geweest en altijd trouw geweest aan mn ex. Heel bewust. En ja er is heus wel verleiding geweest. Waarom zou ik nu dan wel mn principes vaarwel zeggen? In ieder geval niet voor om jouw woord te gebruiken "jeuk". - Ouderling, ja ook dat nog. Maar dat is geen garantie. - Een potentiele relatie na een eerder huwelijk zal altijd anders zijn. Gezien de opgedane (levens)ervaring kan er m.i. eerder sprake zijn van intimiteiten dan eertijds toen de eerste relatie aangegaan werd. - Potentiele wippert is niet bepaald mijn woordkeus; maar potentieel ja. En of dat voor het huwelijk al is/kan?....niets menselijks is mijn vreemd....en al een huwelijk achter de rug..... en weet van verleiding......... 'k hoop daar een weg in te vinden.....al denk ik niet dat op zo zal zijn als jij beschrijft.
-
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 17:53
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Sex is naar mijn idee de kroon op de liefde, daarom kan sex zonder liefde leuk zijn, maar ontzettend leeg. |
daarom.....?????.... kan sex zonder liefde leuk zijn......qua beleving misschien wel......maar in moreel en in christelijk perspectief inferieur en verwerpelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 17:47
Onderwerp: Verwachting
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Probeer het eens andersom te bekijken; Hoe zou het voor jou voelen als een ander louter hoge verwachtingen van je had enkel omdat je christen bent?
Kun je daar dan aan voldoen? |
Hoe zou het voor jou voelen als een ander louter hoge verwachtingen van je had enkel omdat je christen bent?
Empatisch vind ik dit moeilijk. Maar het zou niet anders (moeten) zijn als passend in mijn christen zijn.
Kun je daar dan aan voldoen?
Uit ervaring nee, maar het is wel mn opdracht.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op woensdag 17 november 2010, 18:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:59
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Als het maar leden van één lichaam zijn. Dan maakt het niet uit Belg of Nederlander.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op woensdag 17 november 2010, 17:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Soms vraag ik me af: wie denkt er nu eens positief over seks? Er wordt zo vaak over geklaagd, er wordt zo negatief over gedaan...op deze manier heb ik er helemaal geen zin in... | Volgens mij moet je überhaupt niet denken bij seks, hoogstens vooraf. Seks heeft m.i. meer te maken met emotie. Ik starte dit topic omdat ik vind dat er teveel over seks gesproken wordt en te weinig over (naaste)liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:59
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dat ben ik niet met je eens,wat dat betreft sluit ik me aan bij de andere dames.Je hoopt dat het er is maar zelfs als je je hele ziel en zaligheid aan je partner geeft en al ga je door het vuur dan ben je nog niet verzekerd van die liefde.Het is en blijft iets wat je samen doet en geeft,komt het geven meer van 1 kant dan van de ander dan is de relatie scheef en is er van echte liefde geen sprake.Maar(!) er kunnen omstandigheden zijn (bijv.onmachtig zijn om die liefde te geven?)waardoor je toch uit echte liefde kiest voor die partner
Geloven is iets persoonlijks,mooi als je dat kunt delen met je echtgenoot maar God is een veel sterkere partner,eentje die je nooit teleur zal stellen. | Ik heb me niet goed uitgedrukt. Ik bedoelde het op het persoonlijke vlak. Als ik de liefde, en niet verliefdheid, heb/voel dan kan/mag ik me in de liefde aan sex geven. En als die er bij mij niet is dan geen sex. En ja ik denk dat ik de ervaringen van de dames begrijp. Ook ik heb fouten gemaakt. Helaas ook die vrees ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:31
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Maar wat is de juiste definitie van liefde?Hoeveel moet je van iemand houden om seks te kunnen hebben/te willen trouwen? Ik wil het hier niet over nepliefde hebben,dat is bedrog,heeft niets met liefhebben te maken. |
Ik denk dat het met echte liefde net zo is als met geloof. Je ziet het niet maar je weet zelf wel of het er wel is of niet is. En als het er is kan seks m.i. haar intrede doen. En dan ook nog wederzijds. Geloof en liefde zijn aan elkaar verwant en hebben nauwe banden. Net zoals de liefde van Chistus tot de gemeente is de liefde tussen man en vrouw. Het één is een afschaduwing van het ander. Mij gedacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:23
|
|
|
DAVID923 schreef: | hehehe juist , en dan komt er ook nog de (mischien onbewuste, maar zeker aanwezige) groepsdruk, als iedereen gaat staan en klappen, voel je je soort van verplicht om mee te doen. Maar God ziet dan dat het niet echt is, Hij ziet mijn hart.
Liever doe ik het op mijn eigen manier, en met meer God gerichte en diepere teksten dan die oppervlakkige mens gerichtte teksten.
geef mij maar Johannes de Heer of de psalmen, net zoals koning David wil ik de diepgang in........ |
Toch zit er aan die groepsdruk een positieve kant. Het kanaliseert de samenzang. En die groepsdruk is er zowel in de traditionele kerken als in de niet traditionele. Bij de één door het vasthouden aan de bijvoorbeeld alleen de psalmen en bij de ander door op de manier van het uiten bij het zingen of de liedkeuze. Zogezien kanaliseert de groep de harmonie bij het zingen. Maar de christen wordt geadviseerd om nieuwe liederen lofzangen en/of geestelijke liederen te zingen. In de onberijmde psalmen lezen we op diverse plaatsen dat we een "nieuw" lied moeten/mogen zingen. Bijvoorbeeld ps 33:3, 96:1,98:1. En het is niet alleen een oudtestamentische opdracht ook in het nieuwe testament wordt dat aanbevolen; bijv Kol 4:17 .....onderwijs elkaar en wijs elkaar terecht, met psalmen, lofgezangen en geestelijke liederen. Zing voor de Heere met dank in uw hart. En als dat laatste er is dan maakt het m.i. niet uit of we nu alleen maar psalmen zingen of andere geestelijke liederen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 14:50
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Jij hebt uit liefde gekozen om geen seks te hebben/vragen om hem te beschermen maar seks is meer dan alleen de daad.......er zijn vele manieren om je liefde voor de ander te tonen en als dat niet van beide kanten komt doet het enorm zeer.Hij heeft ook de belofte gedaan je lief te hebben en te beschermen.
Dus Aangenaam,wat mij betreft is seks zonder (echte)liefde waardeloos,helemaal mee eens |
En "echte" moet wat mij betreft ook zonder haakjes. Want anders is het geen liefde maar een uiting/bevrediging van individuele lust.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op woensdag 17 november 2010, 14:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 13:35
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Ach eigenlijk weet ik dat natuurlijk wel, begrijp het alleen niet. Pffffffff |
En ik begrijp het verschil tussen weten en begrijpen in dit verband niet. Hoeft overigens ook niet als het te privé is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 13:27
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Helemaal mee eens Aangenaam, graag het hele pakketje binnen de relatie. Maar... uit ervaring weet ik dat ik zonder sex kan, als de liefde maar groot genoeg is. Dus ja, medemens en liefde boven sex.
Geldt dat voor mannen ook?
gr Majaro |
Ik kan alleen maar voor me zelf spreken, voor mij geldt dat wel - althans dat hoop ik- en ik ben een man.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op woensdag 17 november 2010, 13:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 12:54
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb het vermoeden dat CM-ers het hierover meer eens zullen zijn, dan in het topic 'sex voor het huwelijk' het geval is. De reacties zullen het uitwijzen.
Ik ben het met je eens, Aangenaam. Saai hè. |
Dat vermoedde ik al. Daarom maar sex in het in de header/het onderwerp en nee het mee eens zijn is niet "saai" maar juist aangenaam. Althans voor mn ego
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op woensdag 17 november 2010, 13:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 12:12
Onderwerp: Wat zou jij doen als Jezus volgende week terug komt?
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | geen idee.. mijn doop jaren geleden, toen ik 18 was. ik heb toen in het overdekt zwembad openbaar laten zien dat ik voor God gekozen had.. |
Het is ook een teken en zegel dat God drieenig zich aan jou verbonden heeft. Dat bedoel ik met het stempel.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op woensdag 17 november 2010, 12:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 12:09
|
|
|
Het topic "sex voor het huwelijk" is behoorlijk populair als ik het relatief grote aantal reactie daar zie. Mijns inziens te. Deze populariteit roept bij mij de vraag op wat de gemiddelde cm-er, zo die al bestaat, belangrijker vindt; liefde of sex? Of anders gezegd de medemens of de enkele hartstocht/sensatie o.i.d. Om een voorzetje te geven vind ik het eerste, de medemens en de liefde, belangrijker. En om het luchtig samen te vatten; Liefde zonder sex is prut maar sex zonder liefde is inferieur en kwalijk/verwerpelijk.
p.s. om de attentiewaarde van dit topic, ja ik doe ook aan marketing, te vergroten heb ik bewust het woord sex gebruikt in het topiconderwerp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 10:24
Onderwerp: Wat zou jij doen als Jezus volgende week terug komt?
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | okweeeyyy.... hahah een treinkaartje zonder te gaan stempelen misschien een idee dan heb je het kaartje al binnen..hahaha | Dat stempel heb je m.i. al........je doop?????
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op woensdag 17 november 2010, 10:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 10:08
Onderwerp: Verwachting
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het valt me op dat in het verkeer tussen mensen de verwachtingen altijd zo hoog gespannen zijn. En hoe hoger de verwachting, des te groter de teleurstelling. We zijn christenen, en dat betekent vaak dat de ander zich christelijk gedraagt. Helaas is de praktijk anders. Vaak merken we dat de ander toch ook wel minder goede trekjes heeft. Ligt dat aan de ander, of ligt dat ook aan onze eigen verwachtingen? We zijn christen, dus we verwachten dat de ander te vertrouwen is. En vaak genoeg blijkt dat niet zo goed te werken. Ligt dat echt aan de ander of ligt dat ook aan de verwachtingen die we van de ander hebben. Ik merk dat mensen moeite hebben te accepteren dat de ander zich ook als mens gedraagt. Met zn goede en slechte eigenschappen. Is het nu juist niet de kunst om de ander lief te hebben zoals hij/zij is? En als dat wat menselijker is dan dat we ons voor kunnen stellen, dat ook te kunnen accepteren? Vertrouw niet de ander alleen maar omdat ie christen is. Vertrouw hem/haar pas als hij/zij bewezen heeft dat vertrouwen waard te zijn. Accepteer ook de zwaktes en vergeef.... | Ik neem altijd iemand op zijn voordeligst. M.a.w. ga uit van het goede van de ander. Het voordeel van mn leeftijd is dat er al wat ervaring in mn bagage zit. En de combinatie van die twee is uit ervaring goed. Hetgeen niet inhoudt dat ik wel eens teleurgesteld ben en soms ook wel eens een ander onbedoeld teleurstel.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op woensdag 17 november 2010, 10:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 08:53
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ach, bezondigen? Je ben ook maar een mens..... |
Met bezondigen, een ongelukkige uitdrukkig in dit verband/topic, bedoel ik me schuldig maken aan. Ik heb wat moeite met het woordje "maar"? Gelukkig bevind ik me in goed gezelschap als ik het woord "ook" goed interpreteer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 22:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is toch wel een boeiend onderwerp, ik zag dat er al bijna 950 berichten over geschreven zijn......Houd de gemoederen wel bezig dus..... |
sex sells. Jammer eigenlijk. Wanneer er iemand een erge ziekte heeft is de belangstelling minimaal. 't zou niet zo moeten zijn. En ondertussen heb ik me bezondigd ook op dit topic te reageren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 21:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Pieter, ik zit sinds kort op Bijbels Hebreeuws en ik begrijp van mijn docenten dat de Statenvertaling ook niet altijd bij de oorspronkelijke tekst blijft....... Dus wil je het puur oorspronkelijk lezen? Misschien is er in duitsland ook wel Hebreeuwse les? Of de Naardense bijbel die blijft ook dicht bij de grondtekst...... |
tov Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 09:54
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Onbegrijpelijk! En dat spul ligt vrij verkrijgbaar in de winkels?! Wordt onder de 16 jaar verkocht?
Dan is onderzoek naar de werking van dit middel hard nodig. Ik stel mij belangeloos ter beschikking van de wetenschap |
Mensen die in de toekomst een chocolaterie willen bezoeken, zullen zich moeten laten registreren. Want alleen met een bezoekerspas krijg je nog toegang tot een chocoladewinkel. Dat is onderdeel van het tweejarige proefproject om de overlast rondom chocolade tegen te gaan. Er kan dan ook niet meer contant worden afgerekend voor de drugs. Met deze regelingen hoopt de regering meer zicht te krijgen op wat er gebeurt in de chocolaterien. Ook moet op deze manier de georganiseerde misdaad worden tegengegaan.
Voor jeugdige gebruikers gaat nog een aparte regel gelden. Jongeren tot 23 jaar worden beperkt in de hoeveelheid chocolade die ze mogen kopen. Achttienjarigen krijgen nog maar 20 gram mee en die hoeveelheid wordt stapsgewijs verhoogd tot uiteindelijk 50 gram.
De regering heeft ook een paar omstreden maatregelen bedacht. Zo wil ze de toegestane voorraad chocolade in een chocolaterie verdubbelen van vijfhonderd naar duizend kilogram. En wordt er zelfs gekeken naar mogelijkheden om de invoer van chocolade legaal te maken. Maar deze plannen mogen voorlopig niet van de regering.
|
|
Naar boven |
|
|