Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 16:07
Onderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
|
|
|
MAR907 schreef: | Is niet zo moeilijk, je hoeft het niet te begrijpen om een boek te vertalen. Een slecht boek vertalen is ook niet moeilijk. Een slecht boek dat goed vertaald wordt, blijft ook in de nieuwe vertaling een slecht boek. |
ik zou niet meer reageren.......(ik lees ook niet al die lappen tekst) dit is toch wel erg hoor, een boek? een boek? Hadden we het hier niet over de bijbel? Dat is voor mij niet een boek maar het woord van God
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 01:38
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Ik denk dat als je je zo ergert aan iemand je er over moet praten of niet met de relatie door moet gaan. Want ik denk dat als er geen probleem meer met geld/inkomen is er wel weer wat anders is om over te zeuren. Dan zit diegene gewoon niet lekker in zn vel. Als het goed gaat tussen twee mensen maakt weinig geld niet uit voor de relatie. Het is wel heeeeel moeilijk, maar als je echt van elkaar houdt neem je dat voor lief.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 01:24
Onderwerp: Zondigen
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ongelukkige woordkeuze Frank... Iedere zonde is er 1 teveel en dat wij t allemaal doen, is niet fijn maar in en intriest |
Ik kan beter blijven geloven als een kind.... Dat is waar ik meteen tegen aan liep in gesprekken over t geloof. De mens komt zondig op de wereld, niemand in zonder zonde. Ik vond dat wel heeel moeilijk te begrijpen, zo'n onschuldig babytje, die heeft toch helemaal niets gedaan? Maar ook daar is Jezus voor gestorven aan het kruis. Omdat iedereen zondig op de wereld komt. Ik vind het maar moeilijk om te geloven en te begrijpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 23:10
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
HAAS141 schreef: | zijn ze hier erg terughoudend mee ... inleiden trouwens ook. snap ik ook wel ... maar als je je zo beroerd voelt ... |
Sterkte hoor, laatste loodjes..........bluh waardeloos hè. Rustig aan doen, laat je maar lekker verwennen Straks heb je je kindje dicht bij je en weet je dat t t allemaal meer dan waard is geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:24
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
haha ben benieuwt waar dit verhaal naar toe gaat.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:17
|
|
|
wordt hier heel moe van. Ik haak af. Wat een gedoe om niets. Ik bid en God weet wat ik nodig heb. God draagt me, want ik kan nu even niet lopen. En morgen ga ik naar mn eigen kerk, naar de mensen die als een familie voor mij zijn. En luister naar de preek van een onbekende dominee (onze dominee is naar een andere gemeente gegaan) maak notities om mn gedachten er beter bij te houden. En neem de woorden in me op, de woorden die van God komen via de dominee. Die woorden en warme omhelzingen van de mensen, die helpen mij de week door. Dat is de liefde en de kracht van God. Ik ben heel dankbaar en blij dat Hij mij van de straat heeft geplukt zodat ik nu al die warmte kan en mag ontvangen. Welke bijbel ik ook lees, het zijn woorden van God. En ik weet zeker dat het de bedoeling van God is dat wij begrijpen wat Hij wil zeggen. Dat Zijn woorden in ons hart landt. Gods zegen voor iedereen, Amen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 01:49
|
|
|
Voor iemand zoals ik, die veel wankelt met het geloof is dit wel een heel moeilijk forum. Ik hou me niet vast aan één bijbelvertaling. Bij bijbelstudie heb ik vier of vijf verschillende bijbels om me heen. Wat is de echte goede vertaling van de grondtaal? Ik ken geen hebreeuws, ik heb niet de orginele teksten uit de tijd van Jezus. Ik vraag de hulp van de Heilige Geest en neem de teksten door. Maar toch vorm je altijd je eigen mening denk ik. Ik laat me ook onbewust beïnvloeden door mn eigen ervaringen. Iedere dominee heeft ook weer zn eigen kijk op een bepaalde tekst. Waar kan ik dan er achter komen wat er bedoelt wordt met wat er in de bijbel staat? Moet ik elke verschillende mening van de dominees geloven, of de mening van de mensen uit de bijbelkring, of de mening van de mensen van een cursus over het geloof of of...... Ik vind het echt moeilijk. Wat ik wel weet is dat God liefde is en mij helpt en bij me is: ALTIJD
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 01:28
Onderwerp: Cranio sacraal therapie
|
|
|
haha stelletje malloten.....
heerlijk cm! Lachen schijnt erg gezond te zijn: een vrolijk hart bevordert genezing, las ik ergens. Ga door mensen met jullie leuke stukjes. Ik word er heel vrolijk van, dank jullie wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 10:34
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | op mijn leeftijd? Ik houd het bij kleinkinderen als die gaan huilen geef je ze snel weer aan hun ouders |
haha ja goed idee! Ons buurjongetje krijgt tandjes en huilt vaak zooo zielig, ook midden in de nacht natuurlijk. T is dat ik te oud ben, want ik heb soms best heimwee naar zwangerschap en kindje tegen je aan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 10:28
|
|
|
sorry heb niet alles gelezen Anita. Wel heb ik ervaren dat streng gelovigen die geen tv mogen kijken (en geen tv hebben) wel tv kijken via internet. En series kijken die ik te erg vind en toen ik niet gelovig was, waar mijn kinderen echt niet naar mochten kijken. Als ik oppas bij mn vriendin mogen ze van mij minder zien op tv. Zij zijn wel heel gemakkelijk en zien geen kwaad in al die negatieve tekenfilmpjes vol geweld en geschreeuw. Ze kunnen idd goed onderscheid maken. De kinderen moeten altijd om mij lachen: Dat is toch niet echt Loes! Als ze in bed samen met mij bidden ben ik altijd weer ontroert hoe sterk hun geloof is. Dan wilde ik dat ik ook zo kon bidden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 10:16
Onderwerp: Cranio sacraal therapie
|
|
|
[quote=PIETER649]Er was ooit in mijn begindagen bij cm een feestje bij een cm-er in Gelderland. Ik had mij opgegeven en een wat oudere dame die hier kort aan de grens woont ook. In mijn kinderlijke onschuld en vanuit domme sociale motieven nodigde ik de dame in kwestie uit met mij mee te rijden en zodoende wat kosten te besparen. Pieter Goedbloed hoefde zelfs geen tegemoetkoming in de dieselkosten!
Op de bewuste dag haalde ik haar volgens afspraak keurig op... Eenmaal in de auto begon ze te ratelen..... Aangekomen op t feestadres ratelde ze vrolijk verder. Dusdanig dat ook de niet-rokers buiten gingen staan.. Daarna moest ze ook nog naar huis terug.... Inmiddels had ik n slim plan bedacht!! Op de terugweg deed ik de autoradio die op de heenweg beleefdheidshalve nog uit stond, gewoon aan. Dat hinderde haar niet... ze ratelde onbekommerd verder. Iedere keer dat ik in het geniept middels de stuurbediening het radiovolume iets opvoerde, zat zij intern ook aan een knoppie geloof ik Bij haar adres aangekomen zijnde, wilde ze zelfs nog ff gezellig in de auto n beetje na-ratelen Ik heb op dat moment het verschijnsel "dumpen na een date" direct laten verschijnselen
Maar al met al was ik er nie vrolijk van nie
haha lach me gek! Zie je al helemaal voor me. En was het ver rijden? haha Dus heren opletten aan wie je een lift geeft! Maar ze ging dus niet mee zingen met de radio haha
Tess ik lees idd mee met dit topic. Heb zelf moeite om onderscheid te maken tussen goed en slecht. Van al die meningen leer ik juist veel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 00:32
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dat was ooit mijn optrekje...je kan er wel enkele dagen naartoe als je daar zin in hebt... |
zin altijd! Wie weet in de toekomst. Het ziet er schitterend uit. Echt fijn om even helemaal tot jezelf te komen en tot God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 00:29
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
[quote=CARIN303]
Jammer hoor. Had nog wel gehoopt op een herkansing van een verdiepings weekend. Heel veel geluk samen! liefs van mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 00:21
Onderwerp: emoticons
|
|
|
ik ben blijijijij gaat de zon nu weer voor ons schijnen? heerlijk genieten Ik ben God dankbaar! Heb zin in een feestje wie weet wie ik tegen kom en wordt t heel "gezellig"
je weet maar nooit....in mn fantasie gebeuren de leukste dingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 12:55
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Ik wil even melden dat ik tot over mn oren verliefd ben op een heel lieve man uit het oosten van het land. En het is wederzijds hij heeft als Waterdaij728 op CM gezeten. Toch een beetje CM setje dus want hier hebben we elkaar leren kennen. Wist niet dat je zo verliefd kan zijn |
Heerlijk!! Dansen en zingen de hele dag. En de zon schijnt altijd!! Doe de groetjes aan hem. Leuk hoor voor jullie. Geniet er maar van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 10:12
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Niet jaloers zijn hoor,moet je ook gaan regiodaten Maar vertel,woont jouw date/vriend ver weg?
Ik denk dat ik een cursus ga geven......... 1.regio bepalen(blinddoek en prikpen meenemen) 2.eisenlijst opstellen/(flink)bijstellen(overeenkomsten zijn niet altijd leuk) 3.heren selecteren(uitzoeken maar!) 4.Laat de jacht beginnen!(incl. garderobecheck) 5.binnenhalen of afvoeren (hoe gedraag ik me lief cq. bitcherig) 6.vertrouwen,houden en huwen(voor gevorderden)
Oeps,ik moet even de stofzuiger door huis slingeren,dominee komt koffiedrinken |
lol, lijkt me heel gezellig om dat samen met jou te doen.......
waardevol voor je uurtje koffiedrinken met de dominee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 18:39
Onderwerp: begravenis
|
|
|
[quote=DAVID923]Mijn oma is vandaag begraven. Ze was 94 en was devoot katholiek.
Sterkte David, hoe oud iemand ook is je wil niemand missen toch
En fijn dat er uitleg is gegeven voor de mensen die er niet mee gewend zijn. Dat maakt de drempel laag ervaar ik altijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 14:59
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
natuurlijk stel ik me aan, dat weet ik wel. Maar ik zie er zoooo tegenop. Moet nu naar fysio-fitness en dat is gewoon niet leuk als je zoveel spierpijn hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 14:55
Onderwerp: Doodgewoon geluk
|
|
|
Heel mooi, ben er stil van..... Soms lijkt t dat ik zo ontevreden ben, dat ik niet blij genoeg ben met alles wat ik heb Maar het voelt zo, als ik me alleen voel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 14:51
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | er was iets fouts gegaan... gelukkig heeft Chris het kunnen oplossen... |
Mooi optrekje heb je Frank! Mag ik komen logeren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:57
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Hm, mjammie. Enne..je hondjes zijn ook welkom hoor, mogen ze gelijk hun nieuwe mogelijke logeerplek bezichtigen
Jaja, je leest het goed, Loes...hierbij bied ik mij aan als oppas |
Goed zeg, goed idee!! Voor als ik met mn a.s. naar de caribean ga
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:55
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ja hoor, Frank, ook JIJ bent van harte welkom hoor!
Volgende activiteit op de agenda: housewarmingparty bij José in Utrecht.
Nadere info volgt.......
Zo goed? |
Gezellig!! De lekkere hapjes komen vanzelf bij je binnen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:54
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
[quote=FRANKT627]
haha echt niet! Dan toetert hij en biedt me gratis ritje aan, zo'n leuk mens laat hij niet aan de kant staan
|
|
Naar boven |
|
|