Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 16:45
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
MARIAN519 schreef: | De Bijbel goed lezen, bijbelvertalingen naast elkaar, je willen verdiepen in Gods Woord, omdat je het begrijpen wilt..
zorgvuldig lezen..zorgt voor veel duidelijkheid.
Exodus 20:3-6 en/of Deuteronomium 5:7 Vereer naast mij geen andere goden. 8 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 9 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten; 10 maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht. |
Ja, dat staat alweer heel anders!, dan wat ik heb gehoord in groepen waar ik kwam....dezelfde tekst, maar, Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, dit stuk werd weggelaten: wanneer ze mij haten; maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht...
Had ik weleens meer ontdekt hoor, gewoon een tekst achter een komma die werd weggelaten, tijdens een preek of bijbelstudie....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 16:32
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
COOTJE711 schreef: | dom geboren en.... nooit wat bijgeleerd |
Ik heb gehoord, dat opleidingen voor de verpleging best wel heel erg zwaar zijn....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 16:22
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Net terug uit het ziekenhuis...en eigenlijk heel boos over hoe het allemaal gegaan is.... Kun je je voorstellen...je gaat voor de uitslag van een darmonderzoek...(hoef je dus helemaal niet meer neergezet te worden op de behandel kamer toch??)
Je wordt geroepen als Mevr.T, maar men stelt zulke vragen die helemaal niet van toepassing zijn op jouw!!!!!!!! Waarbij je zelf moet zeggen...IK HEB GEEN OPERATIE GEHAD HOOR!!!!( ze dachten dat ik mevr nr 3 was...nee dat ben ik niet) O...wat is er dan gebeurd???? Is dit echt mogelijk mensen???
Wat ik nooit had verwacht van mezelf deed ik wel... ""Dokter...als het goed is weet u waarvoor ik kom!!!!!!""
Je mag gerust weten ik ging zeer teleurgesteld naar huis..(ja ik ben een nummer) En waarschijnlijk ook een chronische aandoening... Pfffff...dat kost meer energie dan werken...
29 dec weer terug... |
Hoi Zeeland!
Wat vervelend! Ja, ik kan me dat wel voorstellen hoor. Kom je voor een uitslag van een wel erg belangrijk onderzoek. Het gaat nota bene wel om je eigen lichaam! Dus best wel spannend en ook wel nerveus, lijkt me..
Word je door de arts verwisseld met een andere patiënt....nadat je hebt zitten wachten in een wachtkamer.
Ik zal ook boos worden denk ik, zo!!!!!
Ja, kan me goed voorstellen dat je dan teleurgesteld naar huis gaat hoor. En dan op een andere datum weer terug komen, bijna over drie weken!
Ik vind het heel erg vervelend voor je, ! Ik kan me heel goed invoelen hoe je je hebt moeten gevoeld!
Ik wens je heel veel sterkte! En ik zal aan je denken in mijn gebeden!
NB: Ik heb trouwens zoiets dergelijks pas geleden zelf aan de hand gehad. Gewoon heel erg vervelend(zacht uitgedrukt)!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 9 december 2011, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 14:33
Onderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
|
|
|
Quote: | Lisa: Als het haar helpt om voorvallen uit haar leven op het forum te schrijven, dan denk ik: fijn voor haar. |
Dat heeft mij inderdaad enkele keren echt wel geholpen.
Laterz! (vriend komt net binnen lopen...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 14:23
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nee joh,geen dagvulling maken van dat dagboek/blog,plaats wat als je voelt dat het nodig is en als je lekker in je vel zit je er niet druk om maken! Kritiek zal er vast wel komen maar als dat opbouwende kritiek is dan hoeft dat geen probleem te zijn toch?Denk wel om je privacy(zoals Erika al zei)
ps.meld/vraag het wel even bij de redactie om problemen te voorkomen....... |
hai Leanne,
Ik bedoelde geen blog op CM. Ik bedoelde, dat wat ik hier nu en dan schreef, die paar zinnen, dat ik dat niet als een soort van dagboek beschouwde, al had dat er wel eventjes nu en dan iets van weg.
Ja, komt ook door 2 'slechte momenten topics' en een 'goede moment topic.'.
Ja, iedereen die daar een of twee of drie zinnen schrijft, schrijft eigenlijk een gedeelte van een dagboek.
Bijvoorbeeld, geld gekregen van de kerstman, huisdier dat naar de dierenarts moet en lekker buiten in het zonnetje gezeten. Reacties in die trant. Ja, en soortgelijke reacties bij 'slechte momenten', maar dan andersom, 2 topics nota bene.
Mijn reacties waren soms ietsie langer
Ik bedoelde, off topic, dat ik het wel zie zitten thuis een dagboek, er ook over had nagedacht, maar ja, ik zag het al voor me, dat zou me dan 1 á 2 uur per dag kosten, wil ik dat serieus doen.
Toen kwam Jolan met het fenomenale idee , van schrift ergens neerleggen, makkelijk bereikbaar, en nu en dan es een paar zinnen schrijven, gedurende de dag. Kan het ook meenemen, denk ik nu ook inene.
Nou is een blog wel leuk, maar zou ik niet zo snel hier doen
Ik had echt 2x dan ik voelde dat iets echt nodig was hier. In al de tijd dat ik hier zit
Bedankt voor je reaktie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 14:00
|
|
|
Ik denk dat er sprake is van een misverstand.
Marry denk van niet zo leuk, denk ik, maar ja, ze kent Erika niet zo lang. Denk ik. Dus ze bedoelt het goed
En Erika heeft een punt, ze schreef: heb zelf gemerkt hoeveel waarde het heeft Knipoog smiley En Shanita in het begin kost het even tijd maar als je het daarna dagelijks doet merk je hoe fijn en makkelijk het is om dit te doen.
Het is zo makkelijk om misverstanden te krijgen op een forum, je ziet gezichtsuitdrukking niet van elkaar, ook de toon van de stem hoor je niet.
Je hebt inderdaad enkel het geschreven woord, en dan nu en dan de gevoelswaarde van woorden, maar ook dat is tricky, want die gevoelswaarde kan ook per persoon verschillen.
Jolan, vind het echt zo'n goed idee, liep er de hele terugweg aan te denken!
Iedereen bedankt voor de reaktie! En fijne dag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 9 december 2011, 14:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 13:50
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik denk niet dat je redenatie klopt. Een dagboek is zeker een goed idee, en niet alleen voor jou maar voor heel veel mensen. Maar de tijd die je zegt hoeft het niet te kosten als je hem gewoon op tafel legt en er iedere keer een paar zinnen neerzet. Het is het zelfde als CM, alleen op papier |
Hoi Jolan!
Dát is een goed idee! Gewoon ergens neerleggen, bij de hand. en dan kan ik inderdaad elke keer een paar zinnen doen. En als ik echt veel tijd heb dan eventueel iets langer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:58
|
|
|
Zeeland: Ach...Lisa...je hebt eigenlijk ook wel weer gelijk.... Beetje vrede op aarde..verdraagzaamheid op CM...ja het is niet verkeerd!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 9 december 2011, 11:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:34
|
|
|
LISA610 schreef: | Waarom zo fel Erika? Dit is een vrij land hoor. Shanita heeft dit topic zelf geopend, dus als zij hier bepaalde dingen wil schrijven dan staat haar dat vrij. Blijkbaar heeft het voor Shanita wel waarde om dit soort dingen te delen op het forum, anders zou zij dat niet doen. Dus wie ben jij om te zeggen dat dit geen waarde heeft. Jij kunt daarin hooguit voor jezelf praten: het heeft geen waarde voor jou, maar wel voor haar.
Het is uiteraard jouw goed recht om niet geïnteresseerd te zijn in deze bijdragen van Shanita of om te vinden dat het voor jou geen waarde heeft. Maar als je dat vind, lees dit topic dan gewoon niet. Het heeft in mijn ogen totaal geen zin om zo fel te reageren op datgene wat Shanita in dit topic schrijft. Wat denk jij daarmee te bereiken? Ask yourself WWJD...
Heb jij ooit in een persoonlijke e-mail aan Shanita gevraagd waarom zij dit soort dingen op het forum deelt met andere mensen die zij niet of nauwelijks kent? En dan niet omdat jij vind dat haar bijdragen geen waarde hebben, maar juist om oprechte belangstelling te tonen voor wat er in haar omgaat? Stop alsjeblieft met aanvallen van iemand die het blijkbaar erg moeilijk heeft, want om heel eerlijk te zijn meen ik dat juist die felle reacties op bijdragen van Shanita geen enkele waarde hebben.
Anders gezegd: wie niet wil weten wat er in Shanita omgaat, kan ervoor kiezen om de bijdragen van Shanita niet te lezen. Zeker wat dit topic betreft heb je gewoon de keuze om het al dan niet te volgen. Je hoeft het immers niet te openen om te bekijken wat Shanita heeft geschreven....
Met andere woorden: laat Shanita met rust of onderneem een poging om haar te steunen en te bemoedigen! |
Hai Lisa,
Na je 2de mail begreep ik je helemaal.
Bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:26
|
|
|
Even off topic.
Een dagboek is een erg goed idee.
Doch, als ik dat zou doen, zou mij dat 1 á 2 uur per dag kosten.
Dat moet ik inplannen.
Dus hele kleine stukkies hier, Van 1 á 2 minuut per stukkie gemiddeld hebben voor mij, niets met dagboek te maken.
Tis wel een goed idee.
Maar had inderdaad niet te maken met wat ik hier schreef.
Fijne dag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:19
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Vind jij dat we dit nu echt moeten weten???? |
Haha, nee hoor.
Dit was bedoeld, naar enkelen die al weet ik hoelang een antwoord zouden krijgen op mail.
Dan weten ze dat ik nu ff tijd heb, dus hun ga mailen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 04:28
|
|
|
Jaja..I know.
Eerst de ene mail van ***** lezen, die is nogal lang en, ingewikkeld(positief bedoeld en weet even geen ander woord).
Daarna die van jou.
Dan kan ik pas reageren hier en via mail.
Ja, sinds kort heb ik het gewoon echt weer druk, na maanden van héél rustig aan doen....omdat ik dingen en contacten weer heb opgepikt....enzo.
Dus normaal las ik zo'n mail en reageerde meteen en zéker de 1ste dag, nu moet ik echt plannen en kijken wanneer ik kan.
Moet 'm ook eerst een paar keer doorlezen...daar kan ik, inclusief zelf reageren/mailen wel een paar uur voor uittrekken..
Wordt mijn 1ste prioriteit.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 9 december 2011, 04:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 17:18
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Open je eigen topic hier: shanita's dagboek, dan kan je alles daar kwijt |
Mijn vriend is er nu dus al, zie je, die komt altijd eerder dan die zegt.
Een dagboek hiér, ja (Wat zou dat schuiven? ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 16:57
|
|
|
Zeeland, toch is dat dagboek idee een heel erg goed idee. Erika zei 't ook al enkele keren. Ik ga daar toch eens serieus werk van maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 16:51
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | ???
Hou je geen dagboek bij voor jezelf Shanita??? |
Nog niet. zo vreemd, schrijven, en niemand die 't leest alleen ik.
Allermooiste moment. ben klaar!!!!!
Nu even rustig een kopje koffie en een ....
(ja, stoppen staat ook nog op de lijst van doelen)
Als je klaar bent lijkt 't veel minder werk, achteraf, als je moet beginnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 16:48
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Kom er net achter dat Sint een schenking geboekt heeft op m'n rekening...... |
Wat gaaf!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 15:00
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 20:09 Reageer met quote Bewerk dit bericht LOVEJEZUS310 schreef: Hier kun je alles kwijt
http://www.youtube.com/watch?v=njyTNF90PXs
Quote: | Shanita schreef: Ik heb niets te klagen, er is deze week heerlijk voor mij gekookt, en vandaag weer Kwijlende smiley
Ja, daar heb je vrienden voor Knipoog smiley
Verder weer tof contact met mijn broer en mijn vriendin Lachende smiley
Mij hoor je dit jaar niet meer, en volgend jaar ook niet klagen. Trouwens wat ik deed was geen klagen, maar zeggen wat ik vervelend vond, da's wel even iets heel anders he?
Fijne avond nog Lachende smiley |
En vanaf vandaag tot en met zondag wordt er weer voor mij gekookt
Ja, ik moet goed voor mezelf zorgen
En nog wat mail goed doorlezen, beantwoorden, virtuele mail, mail naar mensen die ik in het echt ken, ook nog brief schrijven.
Dat red ik nooit vandaag, en komende dagen ook niet.
Enkelt die brief red ik.
Ja, en wat opruimen.
En opruimen blijf ik moeilijk vinden.
Nou ja, dat is alles, dat opruimen, verder heb ik niets te klagen.
Dusz, het valt wel mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 14:15
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Waarom zou iemand heel radicaal zijn of doorslaan, als die zich wel zo de zondagsrust of Sabbathrust in acht neemt? Ik beperk mij wel voor een groot deel op zondag, en probeer hem zo veel mogelijk na te leven. Dat het niet altijd lukt, vind ik spijtig genoeg, een hoop dingen gebeuren toch, en dat zit hem wel in de tijd waar in wij nu leven. Bij ons in het dorp zijn er, die weer een eigen beleving aanhangen, die op zondag, lopend naar de kerk gaan, wat de weersgesteldheid ook is. Erg ouderwets gekleed, in het zwart, daar heb ik wel respect voor, daar van wordt vaak wel gezegd, die zijn radicaal en slaan door. Maar is dat dan ook zo? Ik vind van niet, daar kan je hoe dan ook best wel respect voor opbrengen, zonder ze een stempel te geven. |
Ik vind dat altijd zo'n leuk gezicht, net ofdat je een paar eeuwen terug bent, in een film ofzo.
Die kinderen en kindertjes, met jurkjes en hoedjes, met een lint eraan, zo schattig. en die huppelen dan voor de ouders uit, en die jongetjes ook heel netjes. en de ouders, die er dan ook heel netjes uitzien. zo over het fietspad zondag. (Er is daar alleen een fietspad namelijk, anders kom je er niet).
Als zij het ter ere van God doen, heb ik geen probs mee hoor...vind het een heel erg leuk gezicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 13:15
|
|
|
Nou, een vriend van mij komt vanavond, 6 uur. Maar ja, hem kennende kan ie ook eerder komen. Dan ben ik nooit op tijd klaar.
Maar daar maak ik me niet meer druk om, als hij te vroeg is, kan het zijn dat ik nog even met het een en ander bezig ben.
Trouwens, een gewone vriend, net als een vriendin zeg maar, even voor de zekerheid.
Voor mij zijn vrienden erg belangrijk.
En dan bedoel ik vrienden waar je jezelf bij kan zijn natuurlijk.
Nou, mooiste moment was, dat ik niet in paniek raakte van wat ik allemaal nog moet opruimen hier. ja, in drie dagen kan ik er zo'n puinhoop van maken...Ik raakte niet in paniek, dacht van tijd genoeg, belangrijkste eerst, etc. En komt ie vroeger dan 6 uur, ja, dan kan het zijn dat ik nog even bezig ben, no big deal.
Dus gewoon dat ik rustig bleef, situatie overzag, en niet van dat red ik nooit en straks komt ie ook nog eerder etc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 23:41
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
Ja, en dat was een stuk geschiedenis, Jezus genas iedereen als Hij genezend bezig was.
Om te laten zien dat Hij God is.
Nu zit Jezus in de hemel, aan de rechterkant van God.
En wij mensen kunnen dat niet nadoen.
En wat Willemijn zei, als God je wil genezen doet Hij dat ook als je niet naar een Gebedsdienst gaat. Dat heeft te maken met Gods plan met ons.
Shanita, bezig te denken over mail en hoe die te beantwoorden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 15:53
Onderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | |
Ja, er zijn áltijd wel dingen...
Ook in het 'echte' leven...waar internet zo langzamerhand ook bij is gaan horen...
Toch hou ik van het leven, en loop ik met een glimlach op straat....
Ook met dit forum, mensen uit het hele land, christenen....
Er is ook altijd wel íets...
Natuurlijk niet de fout maken om forummen op de 1ste plaats te stellen, wel als leuke bijkomstigheid. en soms erg belangrijk.
Dit is hoe ik het zie.
Ik heb veel aan de reakties gehad en nog steeds. sommigen laten realiteit zien, sommigen heel wijs, sommigen begripvol, etc.
NB: en de bindende factor, het geloof in God, verzoenende werk van Christus en daarmee het eeuwige leven.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 7 december 2011, 16:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 15:04
Onderwerp: operatie
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Beste mensen,
Na alle "ellende" die ik hier heb gepost, wil ik nu ook graag vertellen dat het goed gaat!
Sinds vorige week ben ik begonnen met fysiotherapie en aankomende vrijdag ga ik voor het eerst een paar uurtjes adminstratief werk doen. Na maanden eindelijk weer terug op de werkvloer!
Ik ben blij en vooral heel dankbaar. Dankbaar dat ik hier mijn verhaal kwijt kon en voor alle lieve reacties.
Maar bovenal ben ik God erg dankbaar dat Hij mij zo voelbaar steeds nabij is geweest en nu ook mijn genezingsproces zegent! |
Wat fijn om te horen, Josina!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 14:48
|
|
|
Ja, ik bedoel, dat idee, dat er hier christenen zijn, op dit forum dat vind ik gewoon een leuk idee. Verschillende meningen, verschillende mensen en toch allemaal, in de basis, hetzelfde geloof.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 14:43
Onderwerp: HET IS NIET ALTIJD WAT HET LIJKTNIET IS WAT HET LIJKT
|
|
|
GRACE585 schreef: | (sorry het topic aanmelden ging fout) het moest zijn; HET IS NIET ALTIJD WAT HET LIJKT
maar wat is jullie ervaring hiermee kun je idd terug kijken op zaken als zijnde Gods hand daarin?? | Ja, achteraf altijd wel. Leuk is dat dan he?
En daar leer ik weer van, zo van daar zal nu ook wel Gods hand in zitten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:48
|
|
|
Kans op relatie is klein denk ik.
Maar kans op vriend(en) is groot, is mijn ervaring.
En, dan vind ik het leuk om hier te forummen.
Gewoon het idee dat er hier christenen zijn, ja, anders ga je niet serieus lopen forummen hier, lijkt me.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 23:12
|
|
|
Rom 2
12 Want allen, die zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en allen, die onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden; 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
Er zijn dus ook heidenen die zonder de wet te kennen van nature doen wat de wet gebiedt, omdat de wet in hun hart is geschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:47
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Frieda valt echt niets te verwijten. Nog niet zo lang geleden gold dat ook voor kinderen die buiten het huwelijk geboren waren, alsof die er iets aan kunnen doen. Er is wat onnodig leed geleden, niet in de laatste plaats veroorzaakt door kerkmensen die zich uiterlijk correct gedroegen en kennelijk het recht namen neer te kijken op anderen. Er is wat onnodig kinderleed veroorzaakt bij voorkinderen, kinderen van NSB-ers of uit gestigmatiseerde gezinnen. Erfzonde als term vind ik al aanvechtbaar maar dat het gebruikt wordt om kinderen de zonde van de ouders te laten "erven" is natuurlijk bij de beesten af. En als ze dan ook nog de rechtvaardiging daarvoor zoeken in een misbruikte bijbeltekst waarin staat dat dit soort dingen doorgaan tot in het derde of vierde geslacht, dan is er weer een knap staaltje van misbruik van bijbelteksten geleverd.
Thomas, de wens om net wat meer te zijn dan een ander is de oorzaak van veel kwaad. |
Ik heb dat ook gehoord in vrije groepen, van dat dat doorgaat tot in het derde en vierde geslacht. Dat je daarvan moest worden vrijgebeden, van de zonden van je voorouders, omdat je daardoor anders gebonden zou zijn....
Juist veel kinderen van 'foute' ouders gaan zelf juíst dingen goed doen, zie je vaak.
Ik denk zelf: iemand is zélf verantwoordelijk voor zijn eigen daden en zijn eigen gedrag naar God toe, als ie gelovig is, daarna naar zichzelf en daarna naar zijn eventuele partner.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|