ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 189 190 191 192 193 194 195 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 maart 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: armoede in nederland

Dat snap ik. I've been there. zo veel gesolliciteerd.
Het is ook léren van je Vrije tijd te genieten.

Overgewicht, ja, is niet leuk en niet gezond.
Vaak is dat veel eten een onderdeel van een psychisch iets, waar je je niet eens ten volle van bewust hoeft te zijn. Is er iets gebeurd in de kleutertijd, dan weet je dat niet meer, maar je reageert er wel op als zijnde trauma.
Ja, het zit iets ingewikkelder in elkaar, maar dit is wel waar het op neer komt.
En de meeste mensen reageren op trauma met veel eten.

Nou zijn er altijd uitzonderingen hoor, waar trauma niet te maken heeft met overgewicht.

Ik zal je aanraden een psycholoog, waarom je teveel eet, wat je eraan kan doen. Ik was ook weleens zo'n tien kilo te zwaar. Ja, het vereist ontzettend veel discipline om af te vallen zelfs veel meer dan stoppen met roken.

Sterkte!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 23:47
BerichtOnderwerp: Elke dag hetzelfde

SIMON253 schreef:
Elke dag hetzelfde en soms lijkt mijn leven zinloos.
Ik mijmer over de tijd dat mijn kinderen klein waren
en ik midden in het leven stond.
Nu voel ik me aan de kant staan.
Maar dat geeft niet, want de Heere gaat door met Zijn werk
en is van mij niet afhankelijk.
Genade is Hem toe te vertrouwen en ik ben niet onmisbaar.
En toch heb ik het soms goed.
Ik mag volgen en genieten van waar ik vroeger zo weinig tijd voor had.
Ik kan nu lezen wat ik wil, stil in mijn stoel bidden.
Hoewel, soms mopper ik en moet ik weer schuld belijden.
Ik heb over God niets te klagen
en gelukkig is er een Borg!

Ja, maar je hébt ze wel kinderen.

En lezen wat je wil ik ben zelf gek op lezen, alle genres, dat is zo heerlijk als je dat uren kan doen. als je leest leidt je 2 levens.

En wat ook heel leuk is, oude goede klassieke films bekijken Knipoog smiley ,
misschien een tip?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 21:54

CHATULIEM619 schreef:
Heeft armoede dan echt met de hoogte van de uitkering te maken of zitten de problemen dieper? bv. het uitgavenpatroon, de druk van de samenleving..psycho-sociale problemen. Stel, we verhogen de uitkeringen een jaar lang met 100%, zou dan het armoedeprobleem opgelost zijn? Of andere vraag, met hoeveel geld moeten de uitkeringen verhoogd worden om ervoor te zorgen dat niemand arm meer is? Ik word een beetje zat van al die mensen die maar vinden dat ze arm zijn.

Of je doet net zoals Hitler, iedereen krijgt de Arbeitspflicht, als je niet werkt, word je in een Arbeitslager opgesloten...heb je ook geen werkeloosheid meer.
Ik word ook zat van al die mensen die anderen verwijten dat ze maar moeten werken.

Hai, mee eens. Ik vind het ook vervelend al die mensen die klagen dat ze zo arm zijn. en ook al die mensen die anderen verwijten dat ze maar moeten gaan werken(alsof je die optie zelf nog niet had bekeken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Ik denk dat mensen met een uitkering kunnen beseffen hoeveel vrije tijd ze hebben, als iets positiefs. anyway, een uitkering riant noemen, nou, je moet echt wel creatief zijn hoor Knipoog smiley

Ik vind ook dat er wel wat meer respect mag zijn, voor directeuren van bedrijfen: veel mensen beseffen niet hoe hard die mensen moeten werken, om anderen aan het werk te houden. Onder andere. Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 04:34

CHATULIEM619 schreef:
Indirect wel weer Wmijn. Als je niet steeds nieuwe spullen meer aan wil schaffen worden de rekeningen wel weer betaald.

WILLEMIJN: Uiteindelijk wel mag je hopen...... Knipoog smiley

Haha

Ja, als je meer geld hebt ga je daar naar leven, denk ik. en heb ik zelf ervaren. Dan is de auto voor de deur heel vanzelfsprekend, en een ramp als je een week met de bus moet omdat ie bij de garage is.

Maar dan ben je heel blij met een oude fiets die lekker fiets als je weinig geld hebt.

Ja, dan koop je als je een nieuwe tv wilt zo'n grote platte lcd of plasma Knipoog smiley,
en dan ga je niet op marktplaats kijken voor een tv van 20 jaar oud, voor 20 euro.

Met weinig geld, Dan ben je heel blij met een kleine apple laptop waar je een jaar echt geld voor opzij moet zetten, en dan zonder aan de buffer van 2000 te komen.

En, Dan ben je heel blij als je na vier jaar sparen een nieuw autootje van 9000 euro(inclusief all risk) kunt kopen. Ja, een 2de hands auto lijkt mij geen goed idee, is mijn ervaring, een ander kan er weer goede ervaringen mee hebben hoor. Dan nieuwe banden, dan nieuwe uitlaat, dan nieuwe lagers, enzovoort.

Het is betrekkelijk: ik ben heel blij dat mijn pc van 7 jaar oud, het gewoon nog doet. Ja, ietsie langzaam, maar daar ben ík aan gewent Knipoog smiley

---

Nou, maandag, nieuwe dag van een nieuwe week. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Iedereen sterkte met wat ie moet doen, en met wat ie wil doen!

Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 maart 2012, 04:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 19:51
BerichtOnderwerp: Donor week

GERRIT084 schreef:
Ik vind het allemaal prima, maar die woorden over dat reanimeren kwamen toch echt uit de mond van die arts.
Ik ben niet doof, en kan redelijk duits en het was ondertiteld en daar stond het zelfde, als wat hij zei.
En ik heb het niet een keer gezien maar meerdere keren.
En dat verhaal over hoe en wat is speculeren, ook in mijn directe omgeving zijn er helaas geweest, waar na 10 minuten al gezegd werd, langer heeft geen zin meer.
Er was er ook 1 die ruim 10 jaar in coma lag en is heen gegaan, zonder ooit wakker te worden, en die was zeer jong toen het gebeurde.
En 1 die ook een poosje in coma lag, wakker werd toen ze hem gingen afsluiten van alles, alleen is er met hem nu, geen land meer te bezeilen. En zo ken ik er veel meer.

Ik heb een keer gehoord, dat de reanimatie na drie minuten hartstilstand al geen zin meer heeft, omdat hersenen dan te lang zonder zuurstof zaten.

Ja, onderkoelde hersenen, daar is meer kans op herstel van hersenfuncties mee.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 18:22

RIEMER348 schreef:
Oke beste mensen. Ik werd gevraagd door renate om op dit forum eens mee te spreken. Ik ben verpleeglundige op een hartbewaking en ben daarnaast reanimatietrainer en reanimatieteamtrainer.

Prins Friso is niet onverantwoordelijk lang gereanimeerd, in zijn situatie is 1 uur reanimeren niet ongebruikelijk. Het woord onverantwoordelijk is trouwens ook helemaal niet gebruikt.
Hij is niet zolang gereanimeerd omdat hij lid is van het koningshuis, maar omdat hij een jonge man en bovendien een vader en echtgenoot is.
Geloof me, elke reddingswerker en arts is maar met een ding bezig geweest. Zijn leven redden en niets anders.
Het enige wat anders is gedaan omdat hij lid van het koningshuis is dat ze langer hebben gewacht met de einddiagnose te stellen.
Waarom: Als alle ogen op je gericht zijn dan wil je absoluut zeker zijn van je diagnose + nog een beetje extra. Dat is niet meer als terecht.
Het probleem is ook niet de lange reanimatie geweest, maar de 20 minuten voordat er gereanimeerd is, daar is de schade ontstaan.
Dit kun je pas achteraf weten. Het maakt namelijk een groot verschil of jee eerst onderkoelt en dan een hartstilstand krijgt of andersom.
Verder weet niemand hoelang hij precies een hartstilstand heeft gehad toen ze hem vonden, voor hetzelfde geld had hij nog 18 minuten geleefd onder de sneeuw en had hij net een hartstilstand gekregen. Dan was hij er mogelijk volledig boven op gekomen.
Ik ken een aantal patienten die 45 minuten zijn gereanimeerd en er volledig bovenop zijn gekomen. Is de kans klein? Ja. Maar is er een kans, zeker.

Groeten Riemer

Hoi,

Quote:
Het maakt namelijk een groot verschil of je eerst onderkoeld en dan een hartstilstand krijgt of andersom.

Wat is dan het verschil tussen eerst onderkoeld en dan een hartstilstand, of eerst een hartstilstand en dan onderkoeld?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 16:58

CHATULIEM619 schreef:
Als ik stel dat we rijk zijn, bedoel ik dat niet als doekje voor het bloeden, ik meen het toevallig wel. Want rijkdom is niet alleen een gevulde bankrekening, het is ook in relaties, vriendschappen, kinderen, gezondheid..Dingen die voor de een als vanzelfsprekend gezien worden voor anderen betekent het gemis ervan veel meer. Tenslotte nog even inhakend op Xabia, het is een rijkdom Christus te kennen....

Ja, zo vatte ik het ook op(en niet als doekje voor bloeden), relaties vriendschappen, gezondheid horen er ook bij Lachende smiley Knipoog smiley Ja, en het Geloof ook! Goed dat je dat even erbij zet, daar draait alles om natuurlijk ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 15:28

CHATULIEM619 schreef:
Laten we dan eens terug keren op het onderwerp. Bestaat armoede in NL? Zelf denk ik dat dat niet het geval is. Hoewel mensen klagen over het weinige wat ze te besteden hebben, zie je toch dat de welvaartsstandaard de laatste 10 jaar nog steeds gestegen is.
Gewoon eens een geschiedenislesje. Ik ben opgegroeid zonder dat wij een koelkast of een douche hadden. Ik was 13 toen we de eerste koelkast kregen. Telefoon kregen we pas in 1976, Internet is pas halverwege de jaren 90 ontstaan..Toch is niemand die zich een huis kan voorstellen zonder douche, koelkast, telefoon of internet. Armoede is iets wat men voelt, maar wie van de arme mensen hebben geen dvd speler of een kleurentv...
Vaak is het ook omdat je ziet dat andere mensen zoveel meer kunnen. Het lijkt wel alsof we veel meer willen opeisen, veel meer dan vroeger. Hoe rijker we worden, hoe meer het verlangen tot meer groeit. We zijn allemaal rijk, de ellende is dat we dat niet beseffen. Hoe meer we hebben hoe ontevredener we worden...
Wie zich arm voelt moet maar eens het verhaal van kaboutertje Piggelmee lezen.

Ja, dat zei mijn zwager ook. eigenlijk zijn we rijk, mensen met een minima, kleuren tv, pc, mobiele telefoon, draadloze telefoon, koelkast douche etc.
Maar dat we dat niet beseffen.
Ik denk dat armoede ook is, 'vergeleken met de rest van de bevolking van europa of nederland.

Ja, in veel therapieën kom je dat ook tegen, dat je wordt gewezen op die dingen zodat je je rijk gaat voelen. (90% minimum uitkeringen) Ja, en je leert blij te zijn met wat je hebt en dankbaar, en als je dan vrijwillig dingen kan doen, heb je de hele week contact met mensen, je doet ook dingen.

Ja, het is vaak dat je ziet dat anderen zoveel kunnen. Daarom is, denk ik, ook vriendschap, en kennisen zijn met mensen die ook van minimum moeten leven zo belangrijk!!!Anders heb je bijna niets om mee te praten...
Dat is nietde schuld van rijke mensen, of mensen met veel geld.
Want hoe zou ík doen en zijn?

Ik weet nog, toen ik veel geld had, o, ik kon me zo ergeren aan dat geklaag van werknemers en hun vrouwen over dit tekort en dat tekort.
Als mijn man dan zei bijvoorbeeld van dat ie nieuwe deuren gaat kopen voor zijn huis, zei een bevriende uitkeringtrekkende vriend en zijn vrouw die ik kon van amsterdam, van dat dat duur is hóór. Maar geld lenen van ons was niet te duur. en mijn man gratis voor nop dingen laten doen, waar klanten dik voor betaalden, was ook niet te duur.

Nee, je moet oppassen met die lui als je geld hebt! Ze kunnen aardig zijn, maar kijk uit. Ze horen respect te hebben.

---

Het gaat nu beter, maar ik heb jarenlang psychisch zo geleden, dat ik dacht en ook zei tegen mensen die mij na stonden, als gezonde mensen die oordelen, tien seconden zouden voelen wat ik voel, zouden ze wel anders praten en denken, ja, dat herinner ik me nog. Dat is nu gelukkig sinds een tijdje verleden tijd. en kan ik me nu gelukkig bijna nauwelijks niet meer voorstellen, hoe dat voelde. Verstandelijk kan ik het nog wel begrijpen.

Er zijn echt mensen die echt niet kunnen werken en zo dankbaar zijn, dat ze een uitkering krijgen Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
En die 'dankbaarheid' kan verkeerd over komen, zo van dat ze blij zijn dat ze niet werken. Ja, hier kan verder vragen en onderscheid kunnen maken van belang zijn.

Want geloof me, iedereen wil in zijn hart werk, werk is een voorrecht. Werk wat iemand kan doen, Hoeft geen 8 of 9 te zijn, als het maar een 6 is, voldoende, te doen dus.

Fijne gezegende zondag Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 maart 2012, 16:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 12:53

CHATULIEM619 schreef:
Toch even dingen rechtzetten, Shanita. Want datgene wat je hier neer schrijft over particulier versus verplicht klopt gewoon niet. Ze betaalden nl. evenveel. Een arts ontving evenveel, het tarief was nl. hetzelfde. Het verschil was dat een particulier verzekerde zelf de rekening moest indienen. Onder de particulier verzekerden vielen niet alleen de rijke mensen, ook de kleine zelfstandige, onderwijzers. Het is dus een verkeerd beeld wat je neer zet over dat particulieren een voorkeursbehandeling kregen. De tarieven werden nl. landelijk vastgesteld...

Ohhh, ja, ik zeg ook maar wat mij als kind is blijven hangen van wat mijn moeder mij heeft verteld.

Dank je voor de uitleg! Ja, ik merkte ook nooit iets van dat ik niet met voorkeur werd behandeld als kind, integendeel, nu snap ik het. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 12:40

Dit is de andere reactie waardoor het mis ging. De 1ste.

Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 17:58

Quote:
HERMAN388 schreef:
Vaste contract bestaat niet meer
Huizenmarkt blijft slecht, niemand durven dit te kopen omdat hun baan onzeker is geworden.
Straks in de uitkering en dan wordt het huis te duur.
Wie is schuldig? De regering of de banken?

Herman geeft hier aan, dat mensen niet durven te kopen, omdat hun baan onzeker is geworden. Dan zegt hij dat hij straks in de uitkering moet, vanwege zijn hand, en dat zijn huis dan te duur wordt.
Dan vraagt hij zich af, wie schuldig is, regering of banken. Hijzelf loopt door een mislukte operatie met die hand in het gips.

Als ik het verkeerd begrijp moet je 't zeggen, Herman.

Quote:
Pieter469: Waarom moet er altijd een schuldige aangewezen worden?

Je bent op deze wereld een beperkt aantal jaren, daarvan kun je er een aantal actief zijn op de arbeidsmarkt.

Je kunt er ook voor kiezen om op je luie reet te blijven zitten en te klagen en anderen de schuld te geven.
Gewoon je banknummer doorgeven aan een uitkeringsverstrekkende instantie is wel errug makkelijk he?
Er van uitgaan dat de samenleving wel voor je zorgt en die rottige werkgevers de schuld geven van jouw ellende omdat ze je niet willen hebben... en maar zielig zijn

Vraag je liever af WAAROM die werkgevers jou niet willen hebben, en DOE daar wat aan!
En ja, das lastiger dan uit de ruif mee te vreten, snap ik ook wel.

Ik vind het allemaal reuze zielig hoor tranentrekkend die smoezen.
Zolang er polen en bulgaren ingevlogen moeten worden om het vieze zware werk te doen, van mijn kant geen meelijden, ga maar tomaten plukken of asperges steken.

En zeker niet aankomen met verhalen over vrijwilligerswerk.
Als jij gewoon werkt en belasting opbrengt in plaats van van de belastingopbrengst van anderen te leven, bespaard de overheid dat geld en kan een betaalde kracht dat werk doen.

Shanita, die het verbluffende verschil ziet van hoe mensen in de zorg(ggz) met je omgaan en daarbuiten(niet iedereen), en niet wist, dat er zó over werd gedacht...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 12:27

Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 11:05

Quote:
JOLAN931 schreef:
Ik wil niet zeuren, maar....

zolang je een CM abonnement kunt betalen
zolang je nog een laptop o.i.d. kunt betalen, wat wordt er dan geklaagd over armoe.

Ik wordt er soms een beetje misselijk van...ik kan niet werken...

zolang je nog van de ene naar de andere plaats kan met de auto....wordt dan taxichauffeur.
zolang je nog kunt lopen...neem een folder wijk.
zolang je nog kunt hangen achter je laptop...zoek een licht administratieve baan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik weet dat het voor sommigen hard klinkt, maar waar een wil is is een weg.

Wat is er groter schande?

Met een HBO opleiding gaan vakken vullen in de albert heijn, of... mooi je hand op houden omdat tomaten plukken te min voor je is.
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.

Quote:
SHANITA130: Tomaten plukken oid is leuk, voor eventjes, hooguit paar jaar, tijdens een studie. Maar niet om elke dag tot je 65ste te doen. Het is geestdodend werk.
Dus niet te min, maar gewoon geen zin
.

Quote:
JOLAN 931:
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.

Quote:
SHANITA130: Zolang er nog 'van die polen' rondlopen?

En mensen met een uitkering houden hun hand niet op, ze hebben er Recht op.

Hier is na 2 onterechte postings over uitkeringstrekkers, het gezeik begonnen dat het niet meer ging over rondkomen met weinig geld, maar verdedigen van uitkeringtrekkers. Oa omdat er in grote steden gefraudeerd wordt. Ja, en dan de rijken(niet allemaal natuurlijk) die uitkeringtrekkers baantjes zwart aanbieden, spaart ze een hoop geld uit aan belasting ed.

En een misverstand begonnen dat ik iets niet wil.
Ik zal dat niet kunnen, ja, wel tijdens een studie, of school, zou ik nog leuk vinden ook.

Er werd gevraagd of tomaten plukken te min was.

Nou 't rijmde, niet te min, maar geen zin.

Anders had ik niet gezegd dat ik geen zin had, maar niet kon.

Trouwens veel mensen zeggen 'geen zin' als ze eigenlijk niet kunnen. Want als je weet dat iets niet kan, heb je er ook al bij voorbaat geen zin in...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 maart 2012, 12:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 04:48

Degene die met hun vingertje wijzen, komen er wel achter. Wat je zaait zul je oogsten...

Coole smiley met zonnebril

Ik snap nu ook alweer waarom ik in het dagelijkse leven gewoon zeg dat ik part time regulier werk.....

Geestdodend werk doen, want als er geen sociale voorzieningen waren, zou je dat ook moeten doen...nah jah! die zijn er wel.

En bij geestdodend werk hou ik niet vol, zo vaak geprobeerd.
Dan zou ik inderdaad geen eten hebben als die voorzieningen er niet waren.

Als er oorlog zou komen, zouden sommigen gewoon de uitkeringtrekkers als eerste fussieren, net als bij je Joden.

Als je kijkt hoe sommigen erover praten, en dat zijn dan gristenen.

En als je jaren in de wao, 90% minimum zit, ja, je blijft niet klagen, je zoekt vrijwilligerswerk, je gaat de vrije tijd als een zegen zien.
En daar wringt de schoen bij de mensen die veel verdienen: ónze belastingcenten, uit de ruif meevreten, op je lui reet, etc.

Kijk eerst maar even naar de fraude en bonussen in het bedrijfsleven.
Dan is de fraude bij de uitkeringen kruimels.

Die mevrouw die deze posting is begonnen is snel opgezegd, na al die veroordelen. Ja, ze heeft me gemailt.

Dachten jullie nou echt, dat je in de wao komt voor 100% als je niet echt hele ernstige dingen hebt?

Ik hoop echt dat die aftrek van hypotheek wordt afgeschaft! Duiveltje smiley

Kortzichtigheid ten top, behalve sommigen.

Zo, dat lucht op, dat wil je niet weten, fijne zondag! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley

Er valt een hele last van me af, ja, de waarheid maakt vrij.

Ik zou me schuldig voelen, voor mijn uitkering, echt niet.

Dankbaar wel! Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Stelletje i@#$%$#.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 04:14
BerichtOnderwerp: bus ongeluk in Zwitserland

Mee eens Zeeland!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 maart 2012, 10:57

WILLEMIJN232 schreef:
Het is natuurlijk fijn als je zo kan denken maar zoals ik hier al eerder schreef met dankbaarheid wordt je hypotheek niet betaald, enig praktisch denken is ook niet verkeerd.......het blijft altijd een én én situatie volgens mij....

Ja, én...én. Lachende smiley

Praktisch denken is ook belangrijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 maart 2012, 10:49
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

THOMAS968 schreef:
Geld maakt niet gelukkig en armoe zeker niet. Ik hoop maar dat iedereen het me toch gunt: Ik was vandaag kinderlijk gelukkig met mijn nieuwe iMac van Apple. Een mooi groot scherm, heldere kleuren en vooral snel, snel, snel. Voor mij is het belangrijk veel programma's tegelijkertijd open te hebben staan en dan helpt veel geheugen en een snelle processor echt. Wat een prachtding en het plaatje mag even een Apple zijn.

Thomas, dat de ellende met een appel begonnen is, kan ik me vandaag even niet voorstellen.

Hai Thomas, ik ben gewoon heel blij dat je een nieuwe apple hebt gekocht voor je zelf! Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Ik zelf zal eventjes moeten sparen en wat dan nog? Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 maart 2012, 10:44

Ik heb me al een tijd afgevraagd, waar dat apple logo nou voor staat, dat logo met die appel met die hap eruit.

Maar ja, natuurlijk, het kan op adam en eva slaan, zeker door die hap die eruit is, nooit eerder aan gedacht.

(Herman: wat maakt het mij nou uit van wat je auto heeft opgebracht??, ik het de link met een auto ook al snel verwijderd)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 17 maart 2012, 10:45
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 21:43

Ja, ik heb de nieuwe apples gezien, ook die waar jij het over hebt.

In die winkel kon je er gewoon achter zitten om ze uit te proberen: wat een heerlijke ervaring! Was een klein zaakje, met 3 pc's en drie laptops en wat assecoires. I Am Store heet die zaak.

Shanita, sparen voor een apple Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 maart 2012, 22:45
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 20:13

GERRIT084 schreef:
Tja, dat vindt de gemiddelde Nederlander, en dat is een handje vol, een paar duizend misschien.
Maar die andere 15.998.000 waarschijnlijk niet, die menen toch wel rechten opgebouwd te hebben.
En er zijn er bij die jaren rond de ton verdiend hebben per jaar, en die gaan toch echt niet voor een tientje bruto per uur:
Tomaten plukken of komkommers of asperges steken, of bloemen koppen. En die solliciteren gewoon op een vacature, van werk wat zij altijd gedaan hebben, en waar voor zij geleerd of gestudeerd hebben.
Die hebben in het verleden geinvesteerd, in een dure opleiding die nog betaald moet worden.
Of ze hebben te dure hypotheken, die niet van dat geld betaald worden, dat kan niet.
Dat de overheid nu heeft zitten slapen, en de banken en beleggers niet of onjuist controleerden, dat is niet de schuld van hen die thuis zitten.
Sterker nog, die banken en beleggers zijn weer verder geholpen, en nog steeds krijgen ze vette bonussen daar aan de top.
En waar voor eigenlijk, niet omdat het nu zo geweldig gaat, nee in tegendeel.
Maar wat gaan wij nu doen, wijzen, naar hen die het in heel veel gevallen niet konden helpen.
Dat vind ik, die gewoon aan het solliciteren is, op de baan die bij mij past, die ik kan en mag doen, en waar ik nog lang tot ver na mijn pensioen gerechtigde leeftijd van wil profiteren.

Quote:
Maar wat gaan wij nu doen, wijzen, naar hen die het in heel veel gevallen niet konden helpen.
Dat vind ik, die gewoon aan het solliciteren is, op de baan die bij mij past,

Helemaal mee eens Gerrit! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 20:07

GERRIT084 schreef:
Tja, dat vindt de gemiddelde Nederlander, en dat is een handje vol, een paar duizend misschien.
Maar die andere 15.998.000 waarschijnlijk niet, die menen toch wel rechten opgebouwd te hebben.
En er zijn er bij die jaren rond de ton verdiend hebben per jaar, en die gaan toch echt niet voor een tientje bruto per uur:
Tomaten plukken of komkommers of asperges steken, of bloemen koppen. En die solliciteren gewoon op een vacature, van werk wat zij altijd gedaan hebben, en waar voor zij geleerd of gestudeerd hebben.
Die hebben in het verleden geinvesteerd, in een dure opleiding die nog betaald moet worden.
Of ze hebben te dure hypotheken, die niet van dat geld betaald worden, dat kan niet.
Dat de overheid nu heeft zitten slapen, en de banken en beleggers niet of onjuist controleerden, dat is niet de schuld van hen die thuis zitten.
Sterker nog, die banken en beleggers zijn weer verder geholpen, en nog steeds krijgen ze vette bonussen daar aan de top.
En waar voor eigenlijk, niet omdat het nu zo geweldig gaat, nee in tegendeel.
Dat vind ik, die gewoon aan het solliciteren is, op de baan die bij mij past, die ik kan en mag doen, en waar ik nog lang tot ver na mijn pensioen gerechtigde leeftijd van wil profiteren.

Hoi Gerrit,

Ja, en als door gesprekken en bij onderzoeken, ik zwart op wit heb, dat ik bovengemiddeld intelligent ben. Ik buiten mijn schuld om mijn opleidingen niet heb kunnen doen, wat mijn droom was als kind, en dan door een extreem traumatisch verleden ernstige psychiatrische aandoeningen die ook op me lichaam slaan, laat zo'n arbeidsdeskundige op het arbeidsburo en andere buro's mij geen tomaten plukken....tot mijn 65. Het woord zegt het al, 'arbeidsdeskundige'. Die kijken wát je hebt gedaan. Op welke opleiding(en) je zat, hoe je het daar deed en hoe het komt dat je dat niet hebt afgemaakt etc. Nou ja, mijn enige leuke baan die te doen was, was een kantoorbaantje, als uitzendkracht, elk half jaar even 4 weken ertussen uit. Ja, en de uitzendkrachten gaan het allereerst bij een fusie waardoor overtollig personeel ontstaat. Ik héb op enkele reïntergratie buro's mijn best gedaan, en stapels afwijzingen, wat niet kan, kan niet. Komt ook omdat ik als kind geen adequate hulp kreeg, mijn ouders deden er alles aan om voor de buitenwereld een perfect gezin te spelen...Dus die hulp kwam pas, toen ik zelf ging lezen wát er in Godsnaam met mij aan de hand is, toen ik zo agressief was toen ik volwassen was. Ondermeer. Toen ben ik zelf hulp gaan zoeken.

Zeker als blijkt dat ik dat soort baantjes en andere nooit lang volhield.
Want als je overal na een paar dagen je zelf ziekmeld, kost dat nog meer.

Ik mag al ik mijn handjes knijpen met het baantje in de 2de hands zaak Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 19:48

LEANNE226 schreef:
Mooi zo,dan mag ik wel even he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ik had anw(weduwenuitkering),door dat recht op anw vervalt je recht op ww,bijstand en ziektewetuitkering(ik ben een NUG-ger).........maar ik werk en dat schijnt te moeilijk te zijn voor het svb........ik ben een half jaar bezig geweest om financieel alles te regelen zodat het recht op die uitkering in ieder geval blijft bestaan en ik niet helemaal brodeloos thuis kom te zitten in geval van ziekte of ontslag.......afrekening heeft net plaatsgevonden,ik happy,meneer van het svb happy,rust in de keet tot juni Lachende smiley ......maar deze week heb ik een loonsverhoging gekregen(van wel 23 cent bruto en daar lever ik 2/3 van in) en kan ik helemaal opnieuw beginnen met de verrekeningen Huilende smiley, smiley in tranen

Nou zou je zeggen "fijn dat je recht op ie uitkering hebt"......maar ik zou liever mn eigen broek ophouden als het kon......

(ik mot nu gaan werken Knipoog smiley )

Ja, hoe je dit verteld, is wel ook een beetje komisch, net als een columm,
maar wel heel erg.
Ben je al verdrietig, kan je ook nog eens van die ingewikkelde berekeningen maken...zeker als je er net klaar mee bent, en het weer helemaal opnieuw kan gaan doen, door een 'loonsverhoging'....

Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 07:28

Nou, nieuwe ronde nieuwe kansen, nieuwe dag.

Iedereen die moeite heeft met wakker worden, en blijven, of geen zin heeft om te werken of in huishouden of beide, of andere dingen die moeten gebeuren, om wat voor reden dan ook, sterkte! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 07:18
BerichtOnderwerp: Een mooie leeftijd

SIMON253 schreef:
Iemand vroeg een oude christen hoe oud hij was.
Hij antwoordde dat hij aan de goede kant van de zeventig zat.
Toen bleek dat hij 75 was, vroeg men:
Maar u zat toch aan de goede kant van de zeventig?
Dat is ook de goede kant, zei de oude man,
want het is de kant die het dichtst bij de Hemel ligt, mijn gezegende thuis.

Wat een positief bemoedigend stuk.
Ja, u kunt natuurlijk ook zomaar 98 jaar worden.
en bij God is een dag als duizend jaar en duizend jaar als een dag.

Ja, mooi het geloof, het weten dat je naar de hemel gaat.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 06:50

ZEELAND736 schreef:
Nee...Visser...je moet blij zijn dat je dat zelf nog kan....( en ik ook dat ik het WEER...zelf kan doen)

Ik heb ook eens een jonge psychiatrische client gehad...die begeleid zelfstandig woonde...
In en in triest hoor!!!!

Ik lach ook niet altijd als ik op mijn vrije dag thuis eigenlijk aan de slag moet, maar ik ken ook tijden...dat alles verwaarloosde en een ander het kwam doen( althans...helpen)
Daarom...soms moet je uitkijken...er kan een psychisch verleden achter zitten....wat soms moeilijk in te leven is...
Tegen mij wordt ook weleens gezegd...""Lekker dat je zoveel vrije tijd hebt!!!""
Dat kan heel zeer doen!!! Je weet soms het verleden niet!!!

En ook bedankt voor deze reaktie. Ja, ik voel het aan.

Ik had vaak dat ik zo verdrietig was, dat ik het niet kon opbrengen mijn huis te doen. Dan zat ik dagen, weken maanden op de pc alle jaargangen van soap-series te bekijken, als vlucht. en tussendoor slapen.

Of hele dagen alleen maar te lezen, ene boek, na de andere. en ook weer slapen tussendoor. Wat kan een mens veel slapen....

Ja, en dan bijvoorbeeld zo'n posting van jou, dan denk ik van zie je ben toch niet de enige, ja, en dat sterkt mij. Net als bij een lotgenotengroep, dat je iemand die je niet goed kent, dingen hoort zeggen, die je aanvoelt,
omdat je het ook zo ervaart.

Nou ja, en sinds een tijd ben ik de draad weer aan het oppakken. Ik moet ook grenzen in de gaten houden. Omdat er als kind echt zonder respect zo over mijn grenzen heen is gewalst. Ik leerde dat iedereen belangrijk is maar ik niet. Dat het belangrijk is als anderen het naar hun zin hebben, ten koste van mij. Dat soort dingen.

Nou, en nu ben ik gezegend met een paar vriendinnen en vrienden. Dat contact heb ik weer opgepakt. en..die komen ook in me huis, dus nu heb ik een stok achter de deur om het hier netjes te blijven houden.

Dat was soms moeilijk, iemand bellen, die ik eigenlijk had laten barsten door zomaar ineens niets meer van me te laten horen, geen telefoon opnemen, geen deurbel beantwoorden...maar ze begrepen het, toen ik het een en ander uitlegde, van waarom...

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 06:23

WILLEMIJN232 schreef:
Visser, jammer he dat jij nog geen senioren vrije dagen hebt! Die heb ik ook en dat is inderdaad heerlijk zoveel vrije dagen....Doet mij geen momentje zeer! Geniet er alleen maar van.... Knipoog smiley

Wat goed dat ze zoiets hebben ingesteld. Dat lijkt me ook erg fijn, als je een drukke baan hebt, en je hebt een dag vrij. Ja, dan waardeer je dat!
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 00:13

Niet klagen.
maar dragen.
en vragen,
om kracht.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 23:51

ZEELAND736 schreef:
Nee...Visser...je moet blij zijn dat je dat zelf nog kan....( en ik ook dat ik het WEER...zelf kan doen)

Ik heb ook eens een jonge psychiatrische client gehad...die begeleid zelfstandig woonde...
In en in triest hoor!!!!

Ik lach ook niet altijd als ik op mijn vrije dag thuis eigenlijk aan de slag moet, maar ik ken ook tijden...dat alles verwaarloosde en een ander het kwam doen( althans...helpen)
Daarom...soms moet je uitkijken...er kan een psychisch verleden achter zitten....wat soms moeilijk in te leven is...
Tegen mij wordt ook weleens gezegd...""Lekker dat je zoveel vrije tijd hebt!!!""

GERRIT084: Het begint nu echt in een tragedie/ komedie te veranderen, of andersom En wat heeft dit in vredesnaam met armoe in Nederland te maken.
Ik vraag me werkelijk af, als iemand een geintje maakt op straat, jij daar ook een heel pleidooi van gaat maken.
Niet alles is galgen humor Gefrustreerde smiley

Hoi Gerrit,

Ik denk als iemand zegt van lekker dat je zoveel vrije tijd hebt, en ze weten niet wáárom je al die tijd hebt, dat er verdrietige zaken achter kunnen zitten waarom je niet kan werken.

Net zo goed als iemand zegt van als je écht wil werken is er werk.
Dat kan verdrietig zijn, als je 2 grote stapels a4's met afwijzingen hebt.

Ja, je hebt ook veel vrije tijd, maar ja, in je hart zou je gewoon een baantje willen, voor 40 uur, wat te doen is. Dat baantje hoeft geen 8 of een 9 als cijfer te hebben, als het maar een 6 is, daar bedoel ik mee, als het te doen is. Echt heel leuk enzo hoeft niet, als het maar te doen is.

Ja, ik heb zelfs time managment gehad, bij een voormalig ggz bureau. Een vriend van mij lachte zich dood, omdat ik in die periode niet echt veel deed, had even een dipje.
Maar juist, met zoveel vrije tijd, is het erg belangrijk dat je goed je dagen leert in te delen.

En kan je dat, ja, dat kan na een tijd, de vele vrije tijd een zegen zijn. Dan maak je van de nood een deugd. Maar dat gaat niet altijd gelijk.
Je moet nagaan, je kan lang niet alles doen, je kan nét boodschappen doen, met heel goed opletten of dingen in de aanbieding zijn.

En daarom is voor mij erg belangrijk, een vriendin van mij, zelfde situatie.
Ja, vriendschap met mensen met wie je veel gemeenschappelijk hebt.
En leren om blij te kunnen vertellen dat je iets van 5 euro hebt gekocht.
Dat leer je in therapie. Positief denken. iets ervan maken.

Tragi-komedie:
Het drama waarbij het tragische en het komische met elkaar verweven zijn.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 maart 2012, 07:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 23:33

ZEELAND736 schreef:

In en in triest hoor!!!!

Hoi Zeeland,

Ik voel precies aan wat je bedoeld, met je hele posting.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 23:30

[quote=REBEKKA369][quote=SHANITA130]Knap hoor, dat je dát werk doet. Ik heb weleens een tijdje bij ouderen, rond 85 jaar geschoonmaakt enzo. Dat is anders dan jij doet denk ik.
Ik kom dus bij allerlei mensen, dus ook hoogbejaarden en doe daar allerlei soorten van werkzaamheden
ok.
Ik had ook via wmo(soort pgb) zo iemand die schoonmaakt enzo bij mij gehad.
Nou ja, ik ben beleeft, doe ook dingen, vraag iets eerst beleeft, grote pauze's enzo.
Soms hebben mensen er meer aan dat je wat doet en niet van alles vraagt! Gewoon aan het werk dus en grote pauzes zijn er in dit werk niet bij, althans niet bij de cliënt, maar in je eigen tijd, zoals bij elke baan.
Ik weet wat je bedoeld, ik had door omstandigheden(ziekte en vakantie) drie hulpen in een jaar tijd. Het is ook aftasten, alledrie heel verschillend, met de eerste, ja, die wou zelfs meteen koffie, en die hield ervan heerlijk te babbelen, ja en ik vind dat wel gezellig, dus daar nam ze, door mij, grote pauzes met mij. Ze mog me graag, ze werkte vaak ook langer door. Maar ja, ze deed het voor de afleiding niet voor het geld. Haar man was directeur. Het betrof hh2. Met haar klikte het meteen, we zijn nu vriendinnen. zo laat God uit de raarste hoek, waar je het niet uit verwacht, een zegen komen.

De tweede was inderdaad een typ van gewoon doorwerken, je hebt er recht op. de derde weet ik niet, heb ik veel te kort meegemaakt. Maar dat was een typ waar ik normaal gesproken bang voor zou zijn, maar toen ik haar meemaakte, bleek zij zo aardig te zijn...Ja, ik besef gewoon, het lag aan mezelf, ik heb gewoon moeite met sommige types, en als ik ze dan ken gaat die angst weg.

Maar er zitten types bij, en daar moet je dan gaan werken. Ik heb verhalen gehoord van diegene die bij mij kwam, over sommigen waar ze nog meer kwam..en ik ken sommigen ook zelf, dan denk ik van nou als je dáár moet werken, ben je klaar...Ja, of het is een gave om ermee om te gaan..Knap hoor. Ja, dat moet je in je hebben. Dat werk op zich bedoel ik niet, maar omgaan met die types.[/i]
Als mensen via het WMO hulp krijgen hebben ze er ook recht op en dan maakt het niet uit wat voor mensen het zijn! En ja, de een ligt je nu eenmaal beter dan de ander... en daar kun je wel om gaan zitten zeuren, maar schiet je niets mee op... Stel dat iedereen zo reageert kom jij misschien zelf niet eens in aanmerking voor bepaalde hulp...
Ja, daar dacht ik ook even aan tijdens het schrijven, het laatste wat je zei...komt door mijn angst voor sommigen mensen, die angst is geheel onterecht, maar ja, die voelde ik wel.
Ik zelf vind sommige mensen moeilijk, dan ben ik ook bang voor ze, dat kan overal zijn hoor, dan mag ik ze wel, dat heeft daar niet mee te maken. Ja, en toch, als ik er langer mee omgaat, dan gaat dat over, want dan snap ik meer van ze. Ligt in mezelf nu ik er zo over denk.

Het gaat mij er ook helemaal niet om wat voor werk iemand doet of heeft gedaan... Ook mensen met een goede baan kunnen door welke redenen ook in armoede komen te zitten. Hoeft ook niet altijd eigen schuld te zijn.
@Shanita: ik vraag me alleen wel af; jij geeft aan dat je een universitaire opleiding hebt genoten waarom je dan hebt gewerkt in een fabriek (waar niets mis mee is!) Naar mijn idee zou je dan voldoende kennis in huis moeten hebben om ook ander werk te doen... Of er moeten redenen zijn waarom bedrijven je niet zouden willen aannemen, of er is sowieso geen diploma aantoonbaar...

Ach, er stond bij de vragen welke opleiding, ik zat als kind op vwo, 8ten en 9gens en 10nen. Had ik een 7 was ik zelfs teleurgesteld, ik wou studeren, wiskunde of psychologie. Maar ja, moest vanaf mijn 12de werken(en zeggen dat ik 16 was) en dat ging niet samen met school, en op mijn 16 het huis uit.
En later ben ik op de OU, nog een tijd psychologie gedaan, zo tien jaar geleden. Ja, dus ik heb wel op WO gezéten.

Bedankt voor je serieuze reageren!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 maart 2012, 07:04
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 19:19

REBEKKA369 schreef:
Hier is het ook geen vetpot, maar kan ook weer niet zeggen dat ik in armoede leef. Met mijn werk verdien ik dan ook niet het allermeeste, maar het is wel dankbaar werk en ben allang blij dat ik werk heb. Ik ben ook blij met alle kortingen en toeslagen die ik vanuit de overheid krijg, anders zou ik echt niet rond kunnen komen. Af en toe is het best wel eens kijken hoe je de maand nu weer doorkomt, maar dan komt er weer eens 'hulp' uit onverwachte hoek. Het geeft best wel een zorgen, maar kan er voor dit moment ook niets anders van maken.
Soms moet je dan idd iets laten wat voor een ander de normaalste gang van zaken is. Je bedenkt je wel een paar keer of iets echt nodig is om aan te schaffen.

Neem nu het boodschappen doen: elke winkel afgaan op koopjes. Mijn ervaring is dat hoe meer winkels je in gaat hoe meer je in de verleiding komt om iets te kopen. En soms neem je iets mee omdat het in de aanbieding is, maar het eigenlijk helemaal niet nodig hebt, ben je uiteindelijk nog duurder uit.
Mijn tip zou zijn: ga naar 1 à 2 winkels en maak van te voren een lijstje en houdt je daar ook aan.
Ik denk ook wel dat je totale houding in dit geheel uitmaakt in hoe de medemens naar je kijkt. Ben je iemand die altijd maar klaagt, zul je weinig medeleven/respect krijgen. Maar probeer je er wat van te maken; is de kans dat men je respecteert veel groter. En als jij zelf wat voor de ander over hebt gunt die ander jou andersom ook eens wat. En dan geeft het niet het gevoel dat je altijd je handje op hoeft te houden...

Het is vooral ook heel belangrijk om je financiën goed bij te houden: dus weet wat er binnen komt, maar vooral ook wat er uit gaat. En wat er uiteindelijk te besteden is.

Knap hoor, dat je dát werk doet. Ik heb weleens een tijdje bij ouderen, rond 85 jaar geschoonmaakt enzo. Dat is anders dan jij doet denk ik.

Ik had ook via wmo(soort pgb) zo iemand die schoonmaakt enzo bij mij gehad.
Nou ja, ik ben beleeft, doe ook dingen, vraag iets eerst beleeft, grote pauze's enzo.

Ja, wie ben ik, er komt iemand schoonmaken elke week, ik had zelfs 4 uur. Ik hoef daar niets voor te betalen, dan voel ik me bijna schuldig.
Ik ken mensen die hebben dat voor de rest van hun leven.
Nou, ik zei al snel van tijdelijk, want ik héb wel periodes gehad dat ik juist heel netjes was, ja, en alles wat je ooit gehad heb, zit in je en kan terugkomen.

Maar er zitten types bij, en daar moet je dan gaan werken. Ik heb verhalen gehoord van diegene die bij mij kwam, over sommigen waar ze nog meer kwam..en ik ken sommigen ook zelf, dan denk ik van nou als je dáár moet werken, ben je klaar...Ja, of het is een gave om ermee om te gaan..Knap hoor. Ja, dat moet je in je hebben. Dat werk op zich bedoel ik niet, maar omgaan met die types.

Ja, en goed je administratie bijhouden, in ordners.

Ja, en wat jij schrijft, dingen laten die voor een ander de normaalste zaak van de wereld zijn...ja, vind ik weleens moeilijk. Maar ja, dan breng ik begrip voor mezelf op, en ga ik niet lopen zeiken en klagen. Dat veranderd niets, tis niet goed voor hunzelf, klagen, en anderen irriteren ze er behoorlijk mee.

Maar ja, als je doet wat Willemijn zegt, kijken wat je wel hebt, kom je een eind!

Lachende smiley

nb: Ik heb weleens een tijdje in een fabriek lopende band werk gedaan, en toen ging ik 's avonds naar bijbelstudie. en als bijvoorbeeld iemand vroeg wat ik deed en ik zei dat, zei die gelijk van dat het geen werk is waar ik me voor hoef te schamen hooor!

Dan dacht ik, ik werk me eigen rot, 's nacht zie ik die band nog, en dan dat fabriekslawaai en geen daglicht.....en daarvoor hoef ik me eigen dan niét te schamen....ja, ik ben niet zo vlot van begrip, misschien omdat ik geen nederlander ben, ja wel paspoort. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 18:52

Quote:
WILLEMIJN232 schreef:
Je kan er nu wel erg flauw op reageren maar ik moet je zeggen dat ik het grootste respect heb voor mensen die zelf de eindjes aan elkaar knopen door hard te werken en toch optimistich blijven 'en die niet zo in de slachtofferrol blijven hangen door maar verklaringen te geven waarom ze niet kunnen of willen werken.....

Ook volledig mee eens. Eigenlijk. Ja, je kan één keer iets zeggen, en dan weet ik het wel. Maar bijvoorbeeld elke dag ofzo.

Maar dat gezeik en dat gezeur, iedereen heeft weleens een iets mindere dag. Morgen weer een dag hoor, optimistisch blijven, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Nee, ik hou helemaal niet van gezeur. Zeker als gelovige niet.

Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 189 190 191 192 193 194 195 ... 235 Volgende
Pagina 192 van 235