ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:02
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

VISSER278 schreef:
Als jullie mij met rust laten komt dat helemaal goed. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En vandaag ook.

echt niet, je denkt je gaat relaxed effe in de zon in de tuin liggen en ja hoor daar zie je weer wat mieren, kraaien en komt die reiger een visje eten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
wat zou je zonder ons moeten waar je af en toe je hart kan luchten over de infasie in je tuin Smiley die vol vragen zit
gelukkig zijn hier op cm altijd lieve dames die met je meeleven. denk je Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:58
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie

DJAB697 schreef:
Petra,

dit was mijn reactie.
Alles toetsen en bestuderen doe ik graag, maar via Gods Woord.
Met menselijke ervaringen kan ik weinig, ook al komen sommige dingen overeen met de Bijbel. Ik ken deze verhalen, vaak kregen ze deze openbaringen terwijl ze aan de drugs zaten of nog onder de occulte invloed. en die bronnen zijn niet te vertouwen.

Dan is er de suggestie en projectie van het onbewuste.
En mensen kunnen ook liegen.
Nu geloof ik dat als die mensen nu echt wedergeboren zijn, ze niet bewust zullen liegen, maar hun menselijke ervaringen, hoe oprecht ook zijn ondergeschikt aan die van de Bijbel.

De hel is een realiteit, zoals ik al aangaf wil ik mijn tijd niet gebruiken om te speculeren over zaken die we nu door een wazige spiegel zien, maar ik wil mijn tijd steken in het bestuderen van Gods Woord en evangeliseren waar er kansen zijn.

dankje, ik ga die link vanavond es lezen, misschien kan ik er wat van leren, vast wel, want je geeft een erg wijs antwoord.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:54
BerichtOnderwerp: God grijpt in...

Hmmm, zo ver ik denk is god wel heel blij met arbeiders, mensen die de ezel willen zijn, jezus licht laten schijnen in deze wereld om de ellendigge , armen, gevangenen,wezen, weduwnaren,vluchtelingen , de gebroken van hart,te helpen in deze wereld.
of hij ons nodig heeft? denk het niet, hij is wel blij met arbeiders voor zijn koninkrijk.en werkt door hun heen, om de dingen op aarde op sommigge plekken al beter te maken, zoals bv een man in oeganda die voor driehonderd weeskinderen zorgt. Zonder hem en vooral de hulp van jezus,die door de man heen werkt. waren ze op de straat aangewezen. Een arbeider die verschil maakt, jezus licht in een stukje duisternis op aarde laat schijnen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:42

DJAB697 schreef:
zwaan , mooie tekening was dat. die is zover ik het bestudeerd hebt Bijbels.

klopt, maar wil niet zeggen dat alles in dit topic echt bijbels is. jij bent iemand die veel onderzoekt, ben benieuwd na jouw mening.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:41

En nog 1 ding ontbreekt in dit topic, de topic starter zelf die met bijbelse teksten uitlegt dat deze teksten echt de waarheid zijn, zoals hij beweert.
En echt goed uitlegt......niet 1 zin pakken, maar het verantwoord via het geen wat de bijbel in zijn geheel uitlegt aan ons mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:39

ZWAAN995 schreef:
In eigen woorden om te zeggen is dat de doden nu bevinden in de dodenrijk en dat de hel dus nog leeg is. Na de 2e dood komt men in de hel waarover de Bijbel spreekt.

<><

Zwaan

http://verhoevenmarc.be/PDF/Op19-22.pdf

Het beest en de valse profeet zullen echter zonder lichamelijke dood in de “poel van vuur” geworpen worden. Deze poel van vuur is niet te verwarren met het dodenrijk, in het Grieks Hades (vgl. 20:14).
De poel van vuur is hetzelfde wat elders “hel” genoemd wordt, en in het Grieks “Gehenna” (Mt 10:28). Het is het “onuitblusbare vuur” (Mk 9:43, 48) en het “eeuwige vuur” (Mt 25:41, 46; Jd 7).
Gehenna was oorspronkelijk een plaats in het Jeruzalemse dal van Ben Hinnom, waarvan de naam Gehenna is afgeleid. Het was de zetel van de Molochdienst (2Kn 23:10; Jr 7:31v; 19:6, 11-14).

De draak zal nog niet het lot van het beest en de valse profeet delen, en dus nog steeds niet in de hel terechtkomen. Hij moet duizend jaar later nog éénmaal op het toneel verschijnen om daarna eveneens naar de poel van vuur verwezen te worden (20:7-10).

Evenals er twee mensen zijn geweest die levend de hemel zijn ingegaan (Henoch en Elia), zullen er twee (het beest en de valse profeet) levend de hel ingaan, zonder eerst te sterven. Tijdens het Vrederijk zullen zij zich als énigen in de poel van vuur bevinden. Momenteel is daar nog helemaal
niemand aanwezig!
De ongelovig gestorvenen komen immers in de hades, het dodenrijk, zoals de rijke man in Lk 16:23. Daar zullen ze blijven tot de tweede opstanding, die plaats vindt na de duizend jaar. Na het oordeel voor de grote witte troon zullen ook zij in de poel van vuur geworpen worden.

1 ding ontbreekt,in mijn ogen, nadat er over hun word geoordeeld, dus we kunnen niet beweren dat alle ongeloviggen in het vuur komen. de mensen worden na hun werken geoordeeld......en vergeet niet dat jezus ieders persoonlijke advocaat is. jezus die zelf als mens op aarde is geweest en heel goed weet en begrijpt hoe het voor ons mensen is.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:31

VISSER278 schreef:
Precies , nog een week .
Ik ga mn vingers een week vakantie geven .
Ik schrijf hier geen woord meer.
Al dat miereg........... Woedende smiley

geniet van je week. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:27

VISSER278 schreef:
Alles wat er niet hoort , verdelg ik . Ook van die topless-slakken. Boze smiley

Die maken anders wel de stoep van je tuin mooi schoon, ze eten hondenpoep op en ook van kraaien, dus ze helpen jou je tuin mooi schoon te houden.
ik krijg zo,n oorlogsbeeld in me hoofd, visser met visserslaarzen en hoge druk tegenover slakken, mieren kraaien, reiger. heavy....
en dan zeiden ze wat van mij ik wel es een spin doodsla... tssssssssss
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:16

ZWAAN995 schreef:

Het gaat om dodenrijk en niet om de hel
De hel komt pas na de 2e dood van de doden na de witte troon worden geoordeeld Openbaring 20: 10 - 15.

1 En ik zag een engel afkomen uit den hemel, hebbende den sleutel des afgronds, en een grote keten in zijn hand;
2 En hij greep den draak, de oude slang, welke is de duivel en satanas, en bond hem duizend jaren;
3 En wierp hem in den afgrond, en sloot hem daarin, en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volken niet meer verleiden zou, totdat de duizend jaren zouden geëindigd zijn. En daarna moet hij een kleinen tijd ontbonden worden.

4 En ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren.
5 Maar de overigen der doden werden niet weder levend, totdat de duizend jaren geëindigd waren. Deze is de eerste opstanding.
6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding; over deze heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen heersen duizend jaren.
7 En wanneer de duizend jaren zullen geëindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden.
8 En hij zal uitgaan om de volken te verleiden, die in de vier hoeken der aarde zijn, den Gog en den Magog, om hen te vergaderen tot den krijg; welker getal is als het zand aan de zee.
9 En zij zijn opgekomen op de breedte der aarde, en omringden de legerplaats der heiligen, en de geliefde stad; en er kwam vuur neder van God uit den hemel, en heeft hen verslonden.

10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid.
11 En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden.
12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken.
13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.
14 En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood.
15 En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.

<><

Zwaan

dan lees je de getuigenissen niet goed, het gaat over de hel, er word gezegd dat mensen er nu al voor eeuwig blijven dus het klopt niet met de bijbel. Dat er word beweert dat de hel er nu al is voor eeuwig.
je komt zelf met de tekst dat de doden worden geoordeeld later, dus ze kunnen nu nog niet voor eeuwig veroordeelt zijn, wat volgens deze getuigenissen hun beweren en jezus volgens hun ook beweert. moet je maar es goed alles lezen... je kan op nederlandse vertaling bij sommigge drukken. Ik ga er geen dingen meer uit copieren en hier neer zetten, vind het te walgelijk om te copieren, iedereen die dingen te laten lezen. maar lees het maar es goed. het klopt niet met wat de bijbel zegt.
en gaf jezus ons niet de opdracht om alles aan eht woord te toetsen? waarschuwde hij niet voor valse profeten, valse jezusssen?
De tegenstander die zich voordoet als engel van het licht? Aan zijn vruchten zul je ze ook herkennen. en nu ga ik echt die appel eten en beginnen.

Gods zegen voor allemaal toegewenst en gods wijsheid hierin. dat niemand een verkeerd idee over god, jezus krijgt wens ik iedereen toe.

Laatst aangepast door
PETRA944
op zaterdag 11 augustus 2012, 12:21
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:11
BerichtOnderwerp: Apple heeft de religie van het beest(appel, hapje, eva...)

tja, ik ga es een appel eten en beginnen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:09
BerichtOnderwerp: liefde voor waarheid (?)

dat zit ik nou ook iedere keer te denken bij dit topic, waarheid en liefde gaan toch samen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:08

STEENTJE178 schreef:
Mocht opvoeden je teveel worden, kun je ze ook nog altijd een enkele reis Timboektoe aanbieden natuurlijk. Geef ze dan wel ff een ruglading zand mee, zodat ze daar dan wel een nieuw bestaan kunnen opbouwen........
Clown smiley

Nog 1 week en dan heeft visser geen vakantie meer, hebben de mieren, kraaien en reiger weer de tuin voorzichzelf Lachende smiley
trouwens het is naaktslakken tijd, heb jij die niet in je tuin visser?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:05

ZWAAN995 schreef:
http://goedgelovig.files.wordpress.com/2011/03/godisalles.jpg?w=468

Niemand kan God zien van gedaante ook al zegt men van wel.
Maar we kunnen wel Zijn Schepping zien in die Hij heeft gemaakt.

<><

Zwaan

We kunnen wel zien hoe god is een liefdevolle vader. Lachende smiley dat zien we door de dingen die hij voor ons doet.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 11:56

VISSER278 schreef:
Wat een gemier met die mieren. Boze smiley

ha ha ha ben het wel met hannah eens, die mieren gewoon beter opvoeden, en die kraaien en die reiger.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 11:42

CHATULIEM619 schreef:
Maakt het eigenlijk wat uit voor je geloofsleven als je die verhalen hoort over de hel? Bij mij niet in elk geval. We weten toch dat het er is, en dat het geen pretje is, daar te zijn? Maar persoonlijk heb ik nooit de motivatie gehad om het evangelie van hel en verdoemenis te preken. Want dan krijg je angstige bekeerlingen.

Maakt voor mij niet uit, maar mijn zorg is voor anderen mensen wel. als je nog niet goed god kent kan je een verkeerd beeld krijgen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 11:13

ROELANDE345 schreef:
Ja Petra en dat maakt het meteen ook lastig als iemand zegt deze visioenen te hebben gehad, wie ben ik om te zeggen dat het niet zo is. Maar inderdaad moeten we ze wel toetsten aan de Bijbel. Ik heb ze bewust niet bekeken aan wat ik er hier over las had ik wel genoeg. En ik denk ook; als God mij een visioen over iets wil geven(is wel eens gebeurd) dan heb IK dat visioen nodig en niet een ander want dan had God het wel aan die ander gegeven.

Ik ben er van overtuigd dat mensen deze visioenen echt hebben gehad. alleen van een dwaalleergeest en niet van jezus. denk ik dan he, de getuigenissen worden met bijbelse teksten ondersteunt, van zie je wel het is bijbels, maar als je goed onderzoekt, merk je het is niet oke, klopt niet met hetgeen de bijbel over deze zaken zegt. maar je kan makkelijk 1 zin pakken en dat uit zijn verband rukken.

Als kind ging ik na een kapelletje waar een maria beeld in stond, daar bad ik voor, het beeld was geplaasts door een wonder, lang verhaal, en heb er jaren gebeden.Dat deden velen uit mijn dorp, tot ik in de bijbel las dat je niet tot beelden mocht bidden, nooit meer gedaan. het gevolg is dat je dan meer tot jezus bid, zoals de bijbel aangeeft en niet tot jezus en een beeld. oke leg het niet goed uit wat ik bedoel. dit topic ben ik ergens blij mee, kostte tijd om te onderzoeken maar mocht zo,n evangelie erg naar nederland overwaaien weet ik nu hoe ik mijn kinderen moet beschermen daartegen. Hoe ik ze kan laten zien, kijk het is niet bijbels, wat eht in eerste instantie wel lijkt. de vruchten van deze getuigenissen, zijn zeker bij veel mensen verdriet, angst en een verkeerd beeld van god, jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:46

maar over getuigenissen, iedereen kent ook wel vast de getuigenissen van maria beelden die huilen
en ja dat hebben mensen echt gezien,
is het van god?
vaak gaan mensen dan massaal het beeld aanbidden en tot maria bidden.
wat staat er in de bijbel? wij mogen niet tot engelen, of heiligen bidden.of beelden.
Dus hoe zie ik het? als een dwaalleer de kerk ingebracht, wat zit er achter dat zo,n beeld gaat huilen, de tegenstander.die mensen laat geloven in huilende beelden, ja ze zijn er ook echt.

Zo zie ik het, en zo zie ik de getuigenissen waar topicstarter het over heeft.
waar ik sereius over heb gediscusieerd, duidelijk heb uitgelegd, dat ik respect voor de topicstarter heb. ik zo over de dingen denk.... dat houd in dat ik ook de waarheid natuurlijk niet weet, ik denk zo.
In ander topic, worden wij op cm als zwijnen uitgemaakt, als je dan sereius over dit onderwerp wil praten, kom met sereiuese reacties, leg het uit met de bijbel erbij dat het klopt, want ik kan het niet vinden via de bijbel dat de getuigenissen waarheid zijn.
enigste wat ik vooral van de topicstarter merk is ons veroordelen, in naam van god
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:29

JOL252 schreef:
Het stukje van Shanita is inderdaad off topic maar toch...
en toch zie ik een link naar het beeld wat naar me toe komt als het gaat om een Jezus die zonder gehoor te geven aan wat het meisje aangeeft haar dwingt naar de hel te gaan, te kijken, het te ondergaan....

Hoeveel kinderen worden niet gehoord in hun "nee" en gerespecteerd in hun integriteit en toch meegenomen en misbruikt?

Daarom.... kan ik niet geloven dat de Jezus die in de getuigenissen hard en doof en onverbiddelijk deze personen meeneemt dezelfde is als die ik ken.

ben zo blij dat jij het ook ziet, dat probeer ik al hele tijd in dit topic duidelijk te maken, dat is niet de zelfde jezus als in de bijbel
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:22

PETRA944 schreef:
En tuurlijk ik ben een dwaalleraar en heul met de duivel.......

Ik heb er plezier in om zwakke instabiele mensen de zwarte kant van God te laten zien , als ik dat al zou kunnen.

Dat zegt hier niemand, ik heb alleen gezegd dat jij in een dwaalleer gelooft.

Ik neem aan dat die laatste zin, sarcastisch is bedoeld Smiley die vol vragen zit

deze herhaal ik ook effe, nog geen antwoord van de topic schrijver op gehad
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:21

maar de getuigenissen waar de topic starter het over heeft ,heeft in mijn ogen drie leugens:
1 ze geven een ander beeld van jezus als het beeld dat de bijbel geeft
2 zelfde maar dan van god
3 ze beweren dat er nu al mensen voor eeuwig in de hel zitten, klopt niet met de bijbel

zo effe herhalen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:18

SHANITA130 schreef:
'Het is opvallend hoe bij de meeste mensen een ontkenningsmechanisme in werking treedt, zodra ze van verschrikkelijke zaken als deze horen.

'Probleem bij dit soort zaken is dat als je denkt dat iets niet bestaat, je het ook niet ziet, zelfs als de evidentie levensgroot voor je staat.

Wat pathologische ouderen kinderen in een gezinssituatie kunnen aandoen...!!

'Zaken verdwijnen onder de tafel'

Hoe onwaarschijnlijker het verhaal, des te minder kans dat het slachtoffer wordt geloofd.

shanita ontkenning van misbruik is iets anders weer als ontkenning van deze getuigenissen. Laat je door deze man geen angstgeloof aanpraten, deze man kan trouwens nog geneens niet normaal er over discusieren,
Zie eht stukje wat jol schrijft, ze zag eht zelfde als ik, zo is jezus niet, om je op zon manier effe mee te nemen na zon gruwelijke plek.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:14

Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 08:34

[quote=CORTAZAR588]ja wel ik heb een getuigenis doorgenomen, de anderen waren allemaal in Spaans/Portugees en sorry, die talen beheers ik niet. Die van Angelica Zambrano heb ik deels doorgenomen en is dezelfde als andere verhalen die ik ook heb gezien/gehoord/gelezen... er is niet veel nieuws onder zon, deze verhalen ken ik. Het spijt me afschuwelijk voor het meiske... dat ze wanneer je dit getuigenis voor waarheid aanneemt, in doodsangst naar deze plaatsen van marteling moest met een onbarmhartige afgesloten Jezus die haar genadeloos mee nam.

stukje gecopieerd van jol die dus blijkbaar 1 getuigenis ook heeft gelezen.
wat is je probleem er eigenlijk mee? Wil je persee dat we allemaal dit ook gaan geloven?
denk jij dat jij alwetend bent? denk jij dat jij in naam van god over anderen mag oordelen, met het excuus, het is niet ik, maar god die oordeelt.
alles wat ik onderzocht en over discusieer waarbij ik aangaf, ik kan het niet geloven, ik denk... krijg ik trouwens van jou geen gezonde reactie op.
meer van het is zo, jij bent een cristen die een thee drinkende cristen zonder werken etc. is. en je gaat naar die hel, dat is de boodschap van jou die ik hier lees, geen volwassen discussie over een onderwerp.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:01

Want wat er door Petra is aangehaald is ten eerste niet gezegd
door een van de aangehaalde mensen ten tweede heeft ze niet naar de getuigenissen gezien.

wel als ja na carmelo brenes googeld, kom je op een hele lading getuigenissen, waaronder ook het stuk wat ik daar uit ge copieerd heb.
Die gaf je zelf door in het topic? dat je het over deze getuigenissen had.
als dat dan niet de goede zijn, zet ze er zelf effe neer in het nederlands he, we wonen hier niet in spanje ofzo. en vreemd dat jij dat dan niet meteen effe meld, hee die getuigenissen bedoel ik niet.
je kont met ene topic aan over getuigenissen, waar ik sereius op in ben gegaan, zon 2 uur die getuigenissen gelezen, gehoord
vervolgens deel je wat aardigge veroordelingen uit aan mensen die het niet met je eens zijn en er over discusieeeren, eh nu ga je beweren dat de dingen die ik gecopieeerd heb, niet zijn gezegd? dat ik niet naar de getuigenissen heb gezien?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 09:47
BerichtOnderwerp: God grijpt in...

DJAB697 schreef:
Ik proef hier uit de reactie's eigenlijk de spanning tussen de vrije wil en eigen verantwoordelijkheid van de mens en de soevereiniteit van God.
Die twee Bijbelse waarheiden hoeven neit tegen elkaar uit gespeeld te worden.

Een goed boek over precies deze zaken = divine sovereignty & human responsibility. van D.A Carson.

Deze discussie is in bredere vorm al gevoerd tussen augustinus en pelagius. erasmus en luther. arminianus en gomer.
Denk niet dat we tot veel nieuwe inzichten komen hier.
maar het meer kiezen van een kant is.

dan moeten we wel dat boek kennen he.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:40
BerichtOnderwerp: Gebedsverhoring

CHATULIEM619 schreef:
Hebben jullie wel eens meegemaakt, dat de Heer je iets gaf zonder dat je er om vroeg. Diep in je hart durfde je er niet om te vragen, omdat je toch bang was, dat het niet zou gebeuren.

Dit is me dus dit jaar twee keer overkomen. Allereerst heb ik een auto gekregen, waarbij die persoon voor mij de onkosten en de benzine betaalt...

En vandaag werd ik gebeld door een vriend van mn zoon. Hij vroeg mij of ik belang had bij een vouwwagen. Ik heb jaren een vouwwagen gehad, maar vorig jaar moest ik hem wegdoen. Het voordeel van deze dingen vind ik nl. dat het een grote tent is, waarbij je niet op de grond hoeft te slapen. Verder voel je je toch meer bij de natuur, in een sleurhut vind ik het snel te klein en te benauwd worden. Bovendien is het gemakkelijker te rijden...

Niemand wist hiervan, alleen de Heer dus. En zonder er voor te bidden, heeft Hij hem me toch gegeven...

geweldig, geniet ervan, god geeft meer dan we vragen en is een goede vader voor ons en geeft je vast deze dingen omdat hij wil dat je er van geniet.
eh ik kreeg ooit kilos verse kwalitiet topzalm, had er niet om gevraagd, wel gedacht lang geleden ik een vis heb gegeten zou wel weer es vis willen eten. en daar kwam iemand met kilo,s vis...toevallig. (toeval geloof ik niet in, god laat je dingen toevallen)
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:32
BerichtOnderwerp: Toekomst

Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:07

nog maals.........ik oordeel over niemand.
waarom wordt het allemaal zo persoonlijk opgevat?
ik noem geen enkele naam.

doe wat je wilt......

het is mij om het even wat er we of niet goed voelt of wel of niet past in een visie.

wat is alleen onder de aandacht wou brengen is dat er misschien een andere reaiteit is dan wij in Nederland beseffen.

Dat het niet geloofd wordt is mij onder hand duidelijk.
En daar is het voor mij af.

Hasta la vista

cortazar, je schrijft net in ander topic je over niemand oordeelt, je geplaatste stuk van net hier in dit topic, getuigd van wat anders.

ik ben seriues op je topic ingegaan,en meerderen, omdat sommiggen niet hetzelfde
geloven als jou. gooi je nog geen parels voor de zwijnen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:18
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?

HANNAH810 schreef:
als ik bovenstaande zo lees, petra, dan ben je toch op de goede weg?
en volgens mij is er niemand die van je zou verwachten over je eigen grens te gaan;

so; take your time!!

dankje en jaaa zeker zit op de goede weg, geniet enorm van alle dingen die ik weer doe, is zo geweldig , dingen die je eerst heel gewoon vond en nu ben je zo dankbaar voor allerlei dingen. was er al dankbaar voor, maar nu nog veeel meer. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:06
BerichtOnderwerp: Gebedsverhoring

Ik bespreek gewoon alles met jezus, dank hem en deel mijn zorgen en zorgen voor anderen mensen, zo bid ik al drie jaar voor noord korea, zou makkelijk zijn geweest als dat gebed meteen werd verhoord, Ook al geloof ik dat het gebed ooit word verhoort, want velen bidden daarvoor.
Wel al een stukje, tijdje terug ging een groep naar noordkorea, voor het eerst dat het mocht in het openbaar.daar bid ik voor dat er weer vrijheid mag komen en meerdere dingen, noordkorea was trouwens ooit lang geleden een heel cristelijk land. ik ging er voor bidden omdat toen ik paar jaar terug de bijbel opensloeg en god om hulp vroeg, het alsmaar was of god zei, bid voor de mensen in noordkorea, dus heb dat gedaan, maar noordkorea, wat is dat voor land dacht ik, dus ben me er toen in gaan verdiepen en erg geschrokken van het leed daar. tijdje terug stond ik te bidden voor een groep mensen die voor me stonden en naar noordkorea gingen, ik dacht meteen terug aan de eerste keer ik dacht het is als of god zegt bid voor noordkorea.....

ooit legde ik me handen op een dochter omdat ik het zat was dat ze zo lang ziek was, 6 weken aan de antibiotiaca kuur , daarvan ook al drie gehad. ze voelde zich nog niet oke de dag voor ze na de kno arts moest om te kijken hoe het ging en dacht verdorie en het was alsof jezus zei, leg de handen op haar en stuur de ziekte weg, gedaan en volgende dag genezen verklaart, maar andere dochter heeft een ernstigge afwijking aan de schildklier, handen opgelegd , voor gebeden. warom is zij niet genezen? ik weet het niet.komt het doordat ik niet in autoriteit toen de ziekte wegstuurde? had het gevoel dat ik dat niet moest doen....of kwam het door me klein geloof op dat moment, want de artsen zeiden, ga er maar van uit dat je het je hele leven hebt.
Ik blijf groeien in geloof, sommigge gebeden worden verhoord, sommigge niet en dan denk ik god weet het beter als ik, en sommigge gebeden worden pas na lange tijd verhoord. ondertussen bid ik voor van alles, god zou vast wel es denken eh daar hebben we petra weer.
Smiley die vol vragen zit
Voor zieke mensen bidden vind ik moeilijk in het openbaar, stel dat ik ze valse hoop geef? dus bid voor kracht, ondersteuning enzo en als u het wilt, wilt u haar genezen... las vandaag nog in de bijbel erover, jezus geeft ons de opdracht zieken de handen op te leggen... moeilijk
nadat mijn dochter met die lange antibiotica kuur was genezen, kreeg ik het zelfde, 1 kuur gehad, koorts kwam weer terug en natuurlijk bad ik ook, ging niet weg. tot ik me met koorts na de kerk sleepte, en dacht vraag of iemand voor me wil bidden, tijdens de dienst ging de koorts weg, voelde ik me weer goed, zonder dat iemand voor me had gebeden?
Zoveel dingen begrijp ik niet, en waroms????? en dan denk ik maar god onderwijst me beetje voor beetje, zal me niet alles leren, want ik kan die dingen die hij weet niet aan, maar hij zorgt voor mij en daar kan ik op vertrouwen, en ondertussen bid ik voor van alles.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 22:18

CORTAZAR588 schreef:
Er is idd enige controverse over de terminologie.
Hades Sjeool etc ......
Ik hoor vaak mensen zeggen dat Jezus nooit over de Hel sprak of alleen maar wees op ..........
vul maar in.SOMMIGGE DINEGN BEN IK HET MEE EENS, JEZUS SPRAK WEL DEGELIJK OVER DE HEL

Hij sprak van alle personen het meest over de Hel.
was dat om ons bang te maken ?
of omdat Hij wist wat er in de mens leeft?

ik heb veel mensen horen spreken over eeuwig leven en gered zijn en dat het allemaal goed komt etc etc etc.
Dat is ook zo ......althans wat God betreft.
Hij houdt zich aan de afspreek.
Gekocht en betaald.

Maar wat als wij de houdbaarheidsdatum niet halen?
We kennen denk ik allemaal de Zonde tegen de Heilige Geest ?

In pompeuze bewoordingen en dik opgelegde voorbeelden wordt ons dan verteld dat het je afkeren van God is of het afwijzen van Zijn offer.

En daar moeten we allemaal niet aan denken.

Maar wat als die zonde tegen de heilige geest heel geniepig plaatsvindt ?
ik zie in de wereld van de kerken , om ht even welke , zoveel vervuiling binnen komen.

Bijbel vertalingen die ronduit lasterlijk zijn, zgn Gospel muziek waar de duivel ook op hip hopt , wazige gevoels theologie , waarin het Alle Menschen werden Brueder door klinkt en de moslims onze broeders worden genoemd..........WAT IS ER MIS MET GOSPEL MUZIEK ALS DE TEKSTEN OKE ZIJN

Kortom een knuffel en theedrink geloof.
Vooral fijn zingen en de naam van God overal bij noemen , maar er niet echt veel van snappen. IS HEEL KORTZICHTIG GEZEGD, IK GA NAAR EEN KERK, WORD GEZONGEN EN JA THEE GEDRONKEN MAAR WEL DEGELIJK DE WERKEN VAN HET GELOOF OOK GEDAAN

Wat is het dan moeilijk lijkt mij om een getuigenis van de Hel te lezen.
Want dat staat haaks op de God die knuffelt en alles door de vingers ziet.

Maar zou Hij ook niet een reden hebben om meer en meer mensen te laten zien wat er gebeurt als je het Offer van Zijn zoon heel langzaam gaat verloochenen ?

Jezus gaf alles op Golgotha ........wij geven ?WIJ KUNNEN EIGENLIJK NIETS GEVEN OM TE VERGOEDEN WAT HIJ VOOR ONS GEDAAN HEEFT.
hIJ HEEFT DAT MET EEN ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE GEDAAN OM ZONDAREN TE REDDEN
Nee hoor ik de recensenten hier al zeggen , je bent niet meer onder de wet en zo voorts.
Dus je hoeft niet aan de regels te voldoen
?
Nee zeggen de vrijzinnigen hier , want God heeft alles al bedekt.
Dus wat ik ook doe , Jezus de Heer zegt : zand erover !!

Of zou Hij zeggen .........het is je vergeven , ga heen en zondig niet meer ?
En wat betekent dat ?

Toch weer aan de drank , drugs en overspel plegen ?
want ik ben vrijgekocht toch ?

Wat Paul Washer zei , was niet dat de mensen verloren gaan omdat God zijn woord niet houdt !!
Maar omdat de mens zijn woord niet houdt !

Het is toch logisch dat God zich niet de gek laat aansteken ?
Dat als je door Zijn bloed betaald bent en gekocht , dat je het niet in je hoofd haalt om weer rottigheid uit te halen ?
Of is dat een naieve veronderstelling ?
IS NAIEF OM TE BEWEREN DAT ALLE CRISTENEN ZO ZIJN VIND IK. JIJ WEET NIET HOE DE CRISTENEN HIER ZIJN.
Paulua zegt het al : zullen wij dan zondigen opdat de genade toeneme?

En nee ik zeg niet dat je de wet moet houden en dat je door goede werken in de hemel komt.

Je komt in de hemel door in Jezus verlossende werk te geloven , maar je kunt ook je redding verspelen. eH ZOVER ALS IK DE BIJBEL BEGRIJP KOM JE IN DE HEMEL ALS JE DE WERKEN VAN HET GELOOF VOORAL HEBT, JE KAN WEL GELOVEN MAAR ALS JE NIET OM HEBT GEKEKEN , JE BEST HETB EGDAAN OM ANDEREN TE HELPEN IN HUN NOOD, STA IK LEIVER NIET VOOR GODS TROON. MAAR OOK DAN, JEZUS WEET WAROM, JEZUS WEET WAROM DE ALCEHOLIST B.V NIET MET ALCEHOL KON STOPPEN.

Wij hier denken allemaal of vinden allemaal dat het ons nooooooit zal overkomen want ...........WIE ZEGT DAT WIJ DAT DENKEN, JE VULT VAN ALLES IN DENKENDE HOE WIJ DENKEN

wie zegt dat het je niet overkomt ?
omdat je je aan de regels houdt ?
of omdat je naar de kerk gaat ?

niet zal God zien indien hij niet heilig is ..........
hoe meer zonden hoe zwarter en al sjij of ik het niet belijdt bij Jezus en oprecht om vergiffenis smeekt en vraagt..........zou Hij dan je vergeven omdat je zo n toffe peer bent ?

Zon lieve man / vrouw ?
Is een eenmalig kiezen voor Hem genoeg om alle zonden die ik bega , weg te nemen ?
of kan ik het ook te bont maken ?

Het kiezen voor Jezus is geen garantie dat je in de hemel komt.
Het is een continue strijd om niet de weg kwijt te raken.
Want de duivel zal alles doen om jou en mij te vernietigen.

Geen leuke boodschap ...goh toch wel heftig is dah het geijkte Nederlandse standaard antwoord.

Heftig ? Nee de realiteit.
Wat dacht je dat het was om je zaligheid te verkrijgen ?
Een cruise ?

Jezus is afgedaald ja .......
en Hij heeft de helse pijnen voor mij doorstaan.
Wat denk je dat hij van ons verwacht ?

een keer ja zeggen en het is klaar ?
dan kom je in de Hemel en gaat het feest beginnen ?

Of wil Hij kinderen , die laten zien dat ze Hem waard zijn.

ik ken alle gelijkenissen en ook die van de wijngaard enzo.

Maar Jezus zegt heel duidelijk dat iedere gast op de bruiloft , die niet uitgenodigd is , eruit wordt gezet.
Daar waar het geween is en tandengeknars.
Dat is de Hel ..........

je kunt zeggen ik ben christen en homosexuele relaties erop na houden ............
je kunt zeggen ik geloof en toch overspel plegen
JIJ OORDEELT DAT DEZE MENSEN IN DE HEL DUS KOMEN, KAN EJ NEIT EBTER HET OORDEEL AAN GOD OVERLATEN
Maar zou Hij dat goed keuren ?
En tegen je zeggen als je voor Hem staat ....kom erin !!!
En de alcoholisten .........
Tja afgoden dienaars komen niet in de hemel.
Iemand die verslaafd is heeft een afgod.
dat is de drank of de drugs of de sex of het geld.

Jezus is daar duidelijk in.
Mijn broer drinkt en is verslaafd.
Ik vrees voor zijn eeuwige leven.
NMaakt het indruk op hem als ik het zeg ?
Nee ........zuipen is belangrijker.

Wat zou God oordelen ?
Het is ok ?
Je had het moeilijk ?
dus zuip er maar op los?

God is bij machte een alcoholist vrij te maken.
maaar alleen als deze het wil.

God is gemeen en hard en ik ben waarschijnlijk ook een beest en rotzak ......gOD IS NIET GEMEEN EN HARD, MAAR EEN LIEFDEVOLLE GENADIGGE GOD

Ok ......prima

zachte heelmeesters ........

Jezus joeg de geldwisselaars uit de tempel.
en sloeg erop los.JEZUS VERGAF OOK DE VROUW DIE OVERSPEL HAD GEPLEEGD.

Hij is de Leeuw van Juda , een verterend Vuur.
En Hij is rechtvaardig.
Een alcoholist hoeft niet verslaafd te zijn.
Jezus redt .......
Maar willen wij het ook ?
Er is geen probleem wat Hij niet kan oplossen.
Hij kan mensen uit de dood laten opstaan.
En dat gebeurt ook , maar niet in Europa.

Nee zou ik ook niet doen als ik God was , want er is toch geen kip die het gelooft.

Maar wel in andere delen van de wereld.
raar he ?
KLOPT DAT IS INDERDAAD EEN PAAR KEER GEBEURT IN ANDERE DELEN VAN DE WERELD
misschien is de Heer ook wel een beetje zat van onze arrogantie en het willen bepalen wat er gebeurt.
Wij geven Hem niet de ruimte om te werken omdat we bij voorbaat al een mening hebben.
God verwacht geloof.
Anders doet Hij niets ..........
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 22:00

JOL252 schreef:
Pff wat een lap weer... ik vraag me even af tegen wie je hier (s)preekt...

En verder: Hij is trouw en maakt het werk wat Zijn hand in ons begonnen is af...

Het is maar door welke bril je hier naar mensen en hun leven kijkt. Ik geloof zeker dat er zijn die afhaken, het gevecht elke keer verliezen... maar God ziet het hart aan en kijkt verder dan jij en ik. Daar vertrouw ik op. Om dan zelf er maar op los te leven? Om de dooie dood niet! Maar wel om onze omgeving te laten zien dat God een genadig God is.. Die Zijn genade voor een mens niet laat roven door ons met onze beperkte (vaak ongenadige) visie op genade...

mooi gezegd.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 39 Volgende
Pagina 20 van 39