Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 14:57
Onderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik erger me wel eens aan mezelf... wanneer het lepeltje in mijn kop thee in mijn neus of mijn oog terecht kom of wanneer ik mijn sokken vergat uit te doen wanneer ik ging douche en zodanig schuif dat mijn stomme kop tegen de muur bonkt of...en zo kan ik nog een tijd doorgaan... |
LOL
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:12
Onderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
|
|
|
Net als Willemijn denk ik ook dat wanneer je de Bijbel wilt lezen zoals hij is geschreven je Hebreeuws moet gaan leren. Zolang ik dat niet kan is het goed om diverse vertalingen te lezen en te vergelijken met elkaar. (waarom wel een woordenboek en geen andere vertaling) Ik vind het ook heel ver gaan wanneer je je afvraagt of Jezus nog geloof vind bij Zijn terug komst en dat je dit koppeld aan het lezen van een Bijbelvertaling! Geloof in Jezus is iets anders dan het lezen van welke vertaling ook. Al lees ik de Bijbel in het chinees.......zegt dat iets over mijn geloof??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:43
Onderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Elke keer als ik in de Lobby ben gekomen lees ik al na korte tijd de actie's en reactie's van aanwezigen op elkaar die min of meer hatelijk en een onvriendelijke ondertoon bevatten.
IK ERGER MIJ......
Gezinus. |
Dur zit bovenaan het chatvenster een rood vierkantje met een kruis erdoor. Ff klikken.......weg ergernis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:38
Onderwerp: single avond Barendrecht 10 december
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Is het wel een echte site |
Ja hoor het is een echte site! Veel leden, maar ik merk in mijn regio dat maar enkelen meedoen aan de acitiviteiten. Ik zelf heb ook nooit meegedaan. Maar er wordt genoeg georganiseerd voor elk wat wils.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:31
|
|
|
ANITA324 schreef: | De Tijd van deze maatschappij waarin wij leven wil des te meer water bij de wijn doen zodat de kennis te meer verloren gaat. Waarom diverse vertallingen lezen terwijl aan 1 genoeg hebben? We zijn niet meer dankbaar en zoeken naar meer. We vinden de oudheid van de Bijbel niet meer intressant of het is te moeilijk en willen alles makkelijk behapstukken lezen want daarin hoeven we niet moeilijk te nadenken en vergt ook minder tijd. Want ja dat andere moet je meer tijd voor maken en we moeten ons ook richten op de maatschappij neej echt tijd hebben we niet meer. Wat zou het zijn om eens echt meer Tijd voor God te maken dan voor jezelf.
Shalom,
|
Ben het niet met je eens. Ik vind zelf de statenvertaling moeilijk te lezen omdat het geschreven is in een taal die ik niet spreek. Door meerdere vertalingen te lezen ben ik meer tijd kwijt en moet ik langer nadenken over een vers of hoofdstuk, wat staat hier en hoe staat het daar en verteld mij dit, wat wordt ermee bedoeld. Misschien achtergrond informatie lezen. Je schrijft: 'we zijn niet dankbaar en zoeken naar meer'. Wanneer dat meer, een lezen in een andere Bijbelvertaling is, is dat heel prima toch!! Dat spreekt dan toch van een zoeken naar God!!?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:17
Onderwerp: Leugentje om best wil?
|
|
|
ZINGA672 schreef: | On topic, maar toch een ander onderwerp...
Wat denken jullie van leugen(tje)s in crisis- en oorlogstijd?
Als voorbeeld het welbekende verhaal van de oudere dame die tijdens de Koude oorlog bijbels smokkelde naar Rusland. Aangehouden bij de grens, durfde ze niet te liegen tegenover de douanier die vroeg of ze nog iets had aan te geven. En ze antwoordde hem lachend dat de ze hele achterbak vol bijbels had. Wat ook zo was. De man lachtte hartelijk terug en liet haar doorrijden.
Prachtig verhaal maar ik betwijfel of het altijd zo gaat.
In de Wereldoorlog II schijnen er mensen geweest te zijn die Joden onderdak boden, maar hierover niet tegen de Duitsers wilden / konden liegen.
En zo zijn er vast nog meer voorbeelden te noemen. Wat te doen als een leugen om bestwil mensenlevens kan redden? |
Schiet me tijdens het lezen van jou vraag te binnen...Wat deed Rachel toen haar stadsgenoten de verspieders zochten in haar huis??? Zij zullen haar zeker flink aan de tand hebben gevoeld maar zij heeft niet verteld dat zij idd joodse mannen in huis had........ Gods plan (dmv bijbelsmokkel, beschermen van zijn volk) met de wereld gaat door.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 09:28
|
|
|
ANITA324 schreef: | Zorgen over mij te maken neej hoor dat hoeft helemaal niet
De laatste tijd onderzoek en toets ik alle dingen en verneem ik op die manier hoe dichter je naar Gods Woord nadert hoe meer je tegenslagen krijgt onder de gelovigen als "naam - christenen".Want Licht en duister verdraagt elkaar immers niet !
Het gaat heel goed.
Natuurlijk zullen deze berichten jullie niet aangenaam klinken en als ik weet dat ik geband word dan neem ik jullie dat niks kwalijk.
Wens jullie Gods zegen toe.
Shalom, |
Anita ik vind Het heel jammer dat nu zoveel mensen, die het niet met je eens zijn, schaart onder de noemer 'naamchristen'. Ik begrijp je heel goed wanneer je zegt dat je door de Bijbel te onderzoeken steeds dichter naar God en Zijn woord toe groeit. Zelf lees ik, net als Loes, meerdere vertalingen en dat vind ik heel prettig. Zo ontdek ik meer en meer van wat God wil zeggen. Maar om dan te beweren dat mensen die de SV niet lezen naam-christenen zijn vind ik heel jammer. Ik hoop dan ook dat je het zo niet bedoeld hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 08:57
Onderwerp: single avond Barendrecht 10 december
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Volgens mij zit CM er voor niets tussen...het gaat uit via deze site
www.christensingles.org
Ik heb maanden geleden me willen laten registreren op die site en zit nog steeds op een antwoord te wachten
Het is geen datesite hoor...geen concurrentie dus. |
Je kunt je, volgens mij, toch gewoon aanmelden hiervoor Frank!? Aanmelden met gebruikersnaam, wachtwoord aanmaken en je hebt toegang tot de site.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:59
Onderwerp: Leugentje om best wil?
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Vandaag heb me ziek gemeld voor mijn studie, omdat ik morgen voor mijn stage een belangrijke presentatie moet houden voor meer dan honderd mensen. Ik heb me deze week goed voorbereid en weet wat ik wil zeggen. Deze week had ik echter al zes dagen gewerkt en was dood en dood moe.Het college van vandaag kon ik missen als kiespijn, en heb me ziek gemeld ook al ben ik dat niet.
Mijn vraag aan jullie: Bega ik hiermee nu een doodzonde en moet ik om vergiffenis vragen bij God? Of zou Hij deze actie wel begrijpen?
Graag jullie reacties.
Groet, Laurens |
Is het niet zo dat je op school ook een aantal vrij te plannen dagen hebt?? (verzuim met reden, binnen een bepaald percentage) Dat had je dan nu kunnen gebruiken. Een presentatie, op een dag buiten schooltijd, lijkt me een legitieme reden. Stel je voor dat je dit bij je werk gaat doen en een ander moet jou dienst op gaan lossen......... En ik ben het met de anderen eens, wat zegt je geweten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 18:51
Onderwerp: begravenis
|
|
|
Gecondoleerd David met het verlies van je Oma. Heel veel sterkte gewenst.
Wat fijn dat je zo'n mooie afscheidsdienst mocht beleven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:47
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik werd gebeld door de woningbouw: heb alsnog de flat gekregen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
~~~~VAN HARTE GEFELICITEERD~~~~
Whaaow wat gaaf zeg !!! Toch nog gekregen.....heel veel geluk ermee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 18:27
Onderwerp: Bijna dood ervaring
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hmmm, ik ben niet Willemijn voor alle duidelijkheid Natuurlijk hebben die mensen in het echt geleefd. Zeker ook in hun hier en nu. Toch is dat ook alweer enkele jaartjes geleden wanneer ze hun belevingen hadden én vooral hun manier van praten, iets vertellen, was ook anders. De Bijbel is zeker en vast meerdere boeken boordevol wijsheden.
Frank |
Ik denk al wat heeft Willemijn ineens een zware stem Het gaat mij voornamelijk om deze zin "Dat zijn de verhalen uit de Bijbel maar je vergeet het echte leven in het hier en nu........" Ik krijg hierbij de indruk dat de bijbel een verhalenboek is dat buiten deze werkelijheid / realiteit staat. Alsof in de Bijbel niet echt geleefd werd, dat het leven nu alleen maar echt is. Maar ik kan het het verkeerd begrijpen hoor!? Vandaar mijn vraag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 16:24
Onderwerp: Bijna dood ervaring
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat zijn de verhalen uit de Bijbel maar je vergeet het echte leven in het hier en nu........ook niet onbelangrijk..... In de Bijbel staan mooie verhalen en wijsheden maar het zijn verhalen en inzichten uit die tijd die wij echt moeten vertalen naar de huidige tijd. En dan zijn dingen soms toch anders dan ze toen dachten...... |
Willemijn, vraagje........denk jij dat de mensen in de Bijbel niet in het echt hebben geleefd?? in hun hier en nu?? Zijn het 'maar' verhalen en wijsheden ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 12:19
|
|
|
Mooiste moment van vandaag (vanmorgen)... Toen ik achter in de tuin kwam en zag dat de buurman eindelijk (na 6 jaar!!) zijn (duiven)schuur opnieuw aan het betimmeren was. Hoef ik volgende zomer gelukkig niet meer tegen een foei lelijke schuur aan te kijken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 19:53
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | whooow Imke, is dat forum hier jouw scampies wel waard??? |
tjsa ....je hebt van die gewoontes... maar gelukkig was het pak nog niet leeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 18:57
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Net terug van een lange dag werken, eten op het fornuis, lekkere scampies in de pan lees ik ondertussen ff een beetje op het forum scampies verbrand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 18:24
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ja zeker, erg spannend en het wordt nog spannender Vanochtend de bezichtiging gehad, we waren met z'n 2-en. Het andere meisje staat op nr 1 en ik nu dus 2. Beide waren we enthousiast, maar zij had wel wat op- en aanmerkingen. Tot morgenmiddag 16.00 uur hebben we bedenktijd en dan gaat de uiteindelijke beslissing vallen.
Het is dus nog ff nagelbijten |
Heel veel sterkte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 12:33
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ben inmiddels opgeklommen naar de 3e plaats |
Oeiiii........spannend José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 16:07
Onderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
|
|
|
HELEEN863 schreef: | Het is natuurlijk niet verkeerd om ook eens andere kerken te bezoeken. Maar dat zou ik door de weeks doen en niet op zondag. Ik zit absoluut niet vast aan mijn eigen gemeente, maar op zondag is daar wel mijn plaats. Dat wil niet zeggen dat stel dat er een doopdienst op zondag is waar ik voor uitgenodigd ben dat ik daar niet heen zou gaan. Dat is een andere situatie, maar zonder reden ga ik niet op zondag naar een andere kerk. |
Nu begrijp ik je niet. In andere kerken zijn de diensten meestal ook op zondag!! Of het moet een rouw of trouw dienst zijn.
Zelf denk ik dat het goed is om de onderlinge samenkomsten te bezoeken zoveel als je kunt. Ik hoorde eens een verhaal over een hele kleine gemeente in Zuid-Frankrijk. Er was geen verlichting in die kerk. De mensen die kwamen moesten hun eigen licht meenemen. Wanneer alle leden aanwezig waren was er voldoende licht voor iedereen. Maar wanneer er mensen weg bleven waren er donkere plekken in de kerk.......
Doet me denken aan het kinderliedje.......laat ons dan in het duister heldere lichtjes zijn, jij in jou klein hoekje en ik in het mijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 09:20
Onderwerp: God straft de mens niet
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Helaas, sommigen komen niet verder in hun denken dat zonde en straf samengaan. Het is slechts één aspect van het probleem. Wat voor gevolgen heeft zonde voor je eigen leven? Want zonde heeft nl. directe gevolgen voor jezelf. Voorbeeld: je zit met anderen op de site te roddelen over iemand. In hoeverre durf je die persoon nog recht in de ogen te kijken?
Of: Je liegt om datgene wat je gedaan hebt, dan loop je voortdurend met de angst rond dat mensen het zullen ontdekken. Het is veel zwaarder om iets te herstellen, dan het te vermijden.
Zonde is niet een abstract begrip, maar werkt heel concreet. En zonde is voor een groot deel te vermijden.
Voor zulke dingen hebben we niet nodig te weten dat God ons straft. We brengen onszelf namelijk met veel dingen in moeilijkheden, die eigenlijk te voorkomen zijn.
Het leven met God bestaat voor een groot gedeelte uit vergeving vragen. Niet omdat Hij je straft, maar meer omdat jezelf door krijgt dat je fouten gemaakt hebt. En dat je mensen pijn gedaan hebt met je gedrag, en dat vriendschappen kapot gemaakt zijn.....
Zou het niet veel beter zijn er vooral praktisch mee om te gaan? |
Wat je hier beschrijft heeft volgens mij te maken met heilig leven. Er staat geschreven, wees heilig want Ik Ben Heilig. Wanneer je oprecht Jezus wilt volgen gaan deze dingen groeien in je leven. Wil je niet meer roddelen of liegen of..of..enz.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 08:08
Onderwerp: voorziening
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | BESCHOUWING;
Kortom, Pieter wil graag geld overmaken op uw rekening, maar durft het niet te doen op de bowlingavond in Sexbierum, uit angst om bij vele dames geblokt te worden.
Pieter, mag ik je een tip geven?
Je kunt het geld ook binnen laten sluizen op de gebedsavond in Kerkdriel? Jouw ideeen zijn sehr gute Maasnamen Daar zullen ze uw Rijne geweten zeker waarderen!
PRAKTISCH ADVIES:
En in alle overige plaatsen in Nederland: Bij de Jumbo kun je gratis produkten meenemen als ze op de datum zijn. (zie hun folder). Nee, niet over de datum. Op de datum. Hierbij geldt: op = op.
GEBED:
Naast alle economische, arbeidsrechtelijke, juridische, politieke en wat al niet meer mogelijke visies... is of topic, dit topic = gebed. Dus... Interessant is om gewoon WEL te bidden en dan niet 'VOOR IEDEREEN IN HET ALGEMEEN' maar heel specifiek. WANT Interessant is, om te zien of zo'n gebed wordt verhoord. Interessant is niet het juiste woord, dat klinkt te afstandelijk, alsof wij God's almacht zouden kunnen meten, terwijl zij per definitie onmetelijk is. Toch, concreet: Bij evangelisten hoor je dat wel eens, dat precies op tijd zo'n envelop met geld in de bus ligt.Ik ben benieuwd wat hierbij 'uit de bus' komt. Benieuwd is weer een fout woord. Als je een euro ontvangt, als je hem nodig hebt, en je de ervaring van voorzienigheid hebt, ben je rijker dan met een miljoen op de bank. dat gaat verder dan benieuwdheid, dat is groot nieuws, zeg maar 'een blijde boodschap'.
zo, genoeg stof om te reageren... |
Een aantal voorbeelden hiervan staan al in dit toppic. En dat is niet specifiek voorbehouden voor evangelisten hoor. God ziet om naar de gewone mens die Hem oprecht zoekt.
En idd, dan ben je met de euro die je ontvangt rijker dan met miljoenen op de bank, omdat God heeft voorzien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 21:28
Onderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Het lijkt mij vooral eng voor sommige islamieten zelf. Ik hoorde pas bij "Moraalridders" dat er van oorsprong islamitische mensen naar Nederland gevlucht zijn en tijdens hun verblijf in een vluchtenlingenkamp bedreigd worden omdat ze zich hebben bekeerd tot het christendom... notabene in Nederland.
Ik vind het wel erg dat Nederland een land die vrijheid hoog in het vaandel heeft staan zelfs niet meer veilig is voor dat soort vluchtelingen. In feite is het christenvervolging in Nederland waarin mensen heel stiekem op een plaats worden opgehaald om vervolgens mee te doen aan bijbelstudie of een kerk te bezoeken. Wat ben ik dan dankbaar dat ik hier geboren ben en mijn geloof in vrijheid mag uiten. |
Ik heb die documentaire ook gezien Susannah. Ik vind het schokkend dat je je land ontvlucht omdat je als christen daar niet kunt leven, en vervolgens je in het land waarin je je veilig waant, en waarin vrijheid van godsdienst is, nog bedreigd wordt door moslims. In en in triest dat dit gebeurt in Nederland!!!
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zondag 24 oktober 2010, 21:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 19:37
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Heb je het nu over Frank of over Engeland? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 08:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind het zo jammer dat er altijd weer die budgetbeheersing bijkomt. Mensen hebben het soms gewoon krap, ook zonder schulden die afbetaald moeten worden en hebben dan gewoon hulp van de diaconie of voedselbank nodig. Je hoeft niet per definitie slecht met geld om te kunnen gaan of schulden te hebben. En als je dat budget steeds noemt krijg ik wel een beetje die indruk....... |
Ik schreef ook dat eerst de nood die er is opgelost moet worden. Daar gaf ik een voorbeeld van hoe dat werkt in mijn omgeving. Heel vaak zijn gezinnen geholpen met aanvulling door een boodschappenpakket voor 3 maanden, soms zelfs korter. Maar de praktijk leert ook dat er structurele problemen zijn en daar is goede begeleiding, ja ik noem het toch, in o.a. het budget, zeer noodzakelijk.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zondag 24 oktober 2010, 08:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 19:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | soms hebben mensen het gewoon krap Pieter, budgetbeheersing of niet......... |
Klopt Willemijn, met daarbij vaak nog schulden die afbetaald moeten worden. Begeleiding in budgetbeheersing is kan dan veel betekenen voor de mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 19:18
|
|
|
PIETER649 schreef: | Een cursus budgetbeheersing heeft veel meer zin dan een voedselpakket van de voedselbank.
Het is net als met ontwikkelingshulp... geef ze geen vis, maar een hengel!! Want in feite... zorgt de voedselbank er voor dat de kruidenier oneerlijke concurrentie heeft.
Enne... dat ik hartstikke asociaal ben en geen hart heb, dat weet ik al, dus dat hoef je hieronder niet te vermelden |
Ik ben het met je eens Pieter, wat budgetbeheersing aan gaat, maar ik denk dat je eerst de eerste nood moet lenigen. Daarna begeleiding in budgetbeheersing.
Ik denk niet dat voedselbanken oneerlijke concurentie is met de kruideniers.Voedselbanken krijgen hun spullen juist van de grossiers die voedsel over/teveel hebben wat niet meer in de winkels kan. Dat maakt ook dat voedselbanken alleen geven wat zij voorhanden hebben. Soms zitten ze met hun handen in het haar omdat ze b.v. veel te veel brood hebben.
Het project waar ik bij werk spekt juist de kruidenier. Wij krijgen veel artikelen door acties waarbij mensen iets extra's kopen voor het project "Manna" Daarnaast kopen wij onze spullen in de supermarkten, dit wordt betaald uit giften. Een bakker heeft elke week brood "over" dat hij gratis aan ons verstrekt, iedere keer precies genoeg. Een boer poot, heel Bijbels, een paar extra rijen aardappels en geeft dit elke 2 weken netjes verpakt per 5 kilo. (eerder rooiden we dit zelf ook) Dus concurentie, valt wel mee denk ik. Daarbij krijgen 'onze' gezinnen 3 maanden een pakket, daarna moet opnieuw worden bekeken of ze nog in aanmerking komen. Ze krijgen alleen een pakket wanneer ze in kontakt zijn met een hulpverlenende instantie, die garandeerd ook de nazorg.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zaterdag 23 oktober 2010, 19:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 13:30
|
|
|
PRINCES606 schreef: | zou het fijn vinden als er gebeden word voor alle moeders in nederland die alleen zijn met jhun kindjes en financieel het niet breed hebben God is onze Voorziener maar ben er van overtuigt dat we er zeker voor mogen bidden we geven allemaal geld aan het buitenland maar vergeten dat er in eigen land ook veel nood is ben zlef alleenstaande mama dus vandaar dit gebeds onderwerp |
Helemaal waar, er is erg veel nood in Nederland en niet alleen onder alleenstaande mama's en papa's. Zelf help ik als vrijwilliger mee aan een boodschappen project in onze plaatselijke gemeente. Elke 2 weken gemiddeld 50 boodschappenpakketten maken zegt veel over de nood die er in de gezinnen is. Wij willen net dat stukje andere hulp bieden die voedselbanken geven. Vanuit Bijbels perspectief want, de armen zullen altijd onder u zijn, staat in Deut.15:11 We mogen zien dat dit werk erg gezegend wordt.
Princes, ik wens je heel veel sterkte, en hoop dat er in jou omgeving ook zoiets is waar jij aan kunt kloppen wanneer je aan het eind van je geld nog een stukje maand over hebt.
http://www.manna.nu/main/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 oktober 2010, 14:38
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
VISSER278 schreef: | Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent. |
Ik heb zo'n Vriend, Zijn naam is Jezus.
|
|
Naar boven |
|
|