Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 15:02
Onderwerp: Ramp
|
|
|
Leuk allerlei oplossingen bedenken, maar ondertussen gaan er wel mensen dood.
De verwachting is dat in Oktober, doordat er nu al te weinig water is, het helemaal uit de hand zal lopen ...
Dat we de beelden van een xx aantal jaar geleden gaan vergelijken met het heden is prima ... hieronder een foto van nu ...
Uploaded with ImageShack.us
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 14 juli 2011, 15:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 14:45
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ANNE589 schreef: | Dank je Hannah, vond ik ook toen ik hem tegenkwam. En ik ben het helemaal met je eens, dat het niet te verzinnen is. |
tis wel jammer dat de afloop bekend is ...
Een paar bijbelverzen over de afloop ...
Joh. 6:37 Iedereen die de Vader mij geeft zal bij mij komen, en wie bij mij komt zal ik niet wegsturen,
Joh. 10:27-29 Mijn schapen luisteren naar mijn stem, ik ken ze en zij volgen mij. Ik geef ze eeuwig leven: ze zullen nooit verloren gaan en niemand zal ze uit mijn hand roven. Wat mijn Vader mij gegeven heeft gaat alles te boven, niemand kan het uit de hand van mijn Vader roven
Joh. 17:2-3 en 24 Hij heeft van u macht over alle mensen ontvangen, de macht om iedereen die u hem gegeven hebt het eeuwige leven te schenken. Het eeuwige leven, dat is dat zij u kennen, de enige ware God, en hem die u gezonden hebt, Jezus Christus 24 Vader, u hebt hen aan mij geschonken, laat hen dan zijn waar ik ben. Dan zullen zij de grootheid zien die u mij gegeven hebt omdat u mij al liefhad voordat de wereld gegrondvest werd
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 14 juli 2011, 14:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 15:44
Onderwerp: BBQ in belgie
|
|
|
XABIA794 schreef: | sommigen kennen me nog als lien alias xabia. op 13 augustus word er bij mij een BBQ gehouden. in het verleden deed ik het wel vaker.. sommigen herinneren zich dat vast nog wel. het hoeft niet altijd ver weg te zijn "voor ons " ik woon vlak bij de nederlandse grens... in de buurt van tilburg, eindhoven, breda.
voor informatie kan je me steeds een mailtje sturen groetjes xabia of lien |
He Lien, lijkt me leuk om weer eens naar België te komen ... Zal kijken of ik de dag vrij kan plannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 15:12
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik vraag me af waarom vrouwen praten en mannen niet luisteren
Tja, dat zit zo, ik zat gister e.e.a. aan een goede vriend te vertellen, maar het enige wat ie deed was met oplossingen aandraven ... en daar had ik nou net geen behoefte aan... Waar ik behoefte aan had was een luisterend oor, maar na zoveel jaar drong het tot me door dat ie dat blijkbaar nog steeds niet doorhad. Hij deed zoals een man vaak doet en kan je hem (misschien) niet kwalijk nemen...
Wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij zich begon te bemoeien met waar ik mijn boodschappen doe... ook al ging het om mijn financieen. Ik zag mezelf al ff deel van een getrouwd stel... "schat, ik wil niet dat je de boodschappen daar en daar haalt want dat is te duur", klinkt voor mij als "je moet niet zo strijken, maar zo" Weet je wat ? doe het lekker zelf... Maar ff serieus, in een relatie vind ik het anders liggen, dan sluit je misschien wat meer compromissen, maar nu ik nog alleen ben, ben ik degene die bepaalt waar ik mijn boodschappen haal.
Voortaan zoek ik het zelf wel uit, oplossingen kan ik zelf ook mee komen. | Hehe, eindelijk een verstandige vrouw ... nooit gedacht maar het is dus mogelijk
Zou er wel een "oplossing" zijn voor het "probleem" van de vrouw ... (als ze weer eens hun moeiten (zonodig) moeten delen met een man, (waarschijnlijk geen vrouw voor handen) terwijl ze weten dat mannen niet luisteren maar oplossingsgericht zijn??)
Hoe ga ik dit nu weer uitleggen aan mijn vriendin ... bla bla bla ... grijns
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 23:41
Onderwerp: Ramp
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | bij de vorige ramp zag je vliegen rondom de ogen, uitgemergelde gezichten. En echt opgezette buiken, dit stelde echt nog niks voor. Op een of andere manier lijkt het me vreselijk onecht allemaal. |
Zou het zo kunnen zijn, dat het zwaartepunt niet ligt bij de te korten aan water en voedsel maar dat dit meer gaat over de grote aantallen mensen die slachtoffer dreigen te worden van de hongersnood(ramp) ... ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 23:08
Onderwerp: wat vind je van Nudisme ?
|
|
|
SAVANTI576 schreef: | wat vind je van Nudisme ? |
Niet veel, 't hef niks umt lief ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:13
Onderwerp: Als ik
|
|
|
LAIKA882 schreef: | Als ik Als ik de zon was kon ik mensen een beetje warmte geven.
Als ik een vogel was kon ik de mensen in gedachten laten zweven.
Als ik een bloem was schonk ik iedereen een lach.
Als ik de maan was mooie dromen in de nacht.
Als ik de zee was spoelde ik alle stranden schoon.
Maar ik ben een mens niet zo bijzonder, slechts heel gewoon. |
Maar ik ben een kind van God van Zijn Liefde mag ik spreken
Een hemelburger hier op aard die status heeft de Zoon mij gegeven
De Zoon die het verlossingswerk volbracht mijn zonden weggewassen schoon en rein
De warmte van Zijn Liefde mag ik delen als ik aan Hem denk is dat met een lach
Niet meer in het duister van de nacht door Hem gezet in eeuwig durend Licht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:01
Onderwerp: Het gebroken pootje
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik ben het daarin niet met je eens, daarin verschillen we dan van mening... |
Maar waar baseer je je mening op Sus, want van mening verschillen zonder argumenten (liefst bijbels) is toch geen discussie ??
Job 5:17 Gelukkig de mens die door God wordt getuchtigd, wijs daarom de straf van de Ontzagwekkende niet af! 18 Want hij verwondt en hij verbindt, hij slaat en zijn handen genezen. 19 Zesmaal zal hij je redden in gevaar, ook de zevende maal zal je niets overkomen. (NBV)
God tuchtigd en straft, ja Hij verwondt zelfs, maar Zijn handen genezen ... Een hele tegenstelling ten opzichte van vers 19 ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 19:15
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ach Erika, vroeger, voor mijn grote operatie , had ik er ook zoveel last van... |
van Francine naar Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:41
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Mijn mooiste moment van vandaag ...
Vanmorgen om een uur 8, samen met mijn dochter een heerlijke wandeling gemaakt van iets meer dan 10 km. Samen wandelen, praten en lachen, de zon die lekker scheen, de aangename temperatuur, vogels die fluiten en zingen. Kan nu al uitzien naar woensdag ...
Mijn dochter is in training voor de strandzesdaagse, Hoek van Holland naar Den Helder ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:09
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
YELNIN491 schreef: | dus wandelende takjes zijn "meestal" vrouwtjes?? nooit geweten toen ik potten vol van dat wandelend gedierte had. Zag altijd wel eitjes onderin liggen maar die kwamen nooit uit, leken eeuwig in winterslaap te zijn |
Best wel een leuke woordspeling in dit verband ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:07
Onderwerp: Het weer
|
|
|
SJAAK585 schreef: | ik heb hier alle zonnetjes in huis |
Daar heb je dan ook 3 (5) redenen voor Sjaak ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:44
Onderwerp: Wat is nou eigenlijk een datingsuitje?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit is de eerste keer dat je eindelijk erkent, dat mensen echt bezwaren kunnen hebben om naar de picknick te komen. Ik hoop dan ook dat je me niet meer lastig valt als ik zeg dat ik daar niet naar toe ga. Verder wil ik opmerken, dat je door de picknick bij ieder uitje de vraag krijgt of liever gezegd de eis, dat de kinderen ook mee mogen komen. En het kost de organisator enorm veel stress om nee te moeten zeggen. |
Ik wil niet eens inhoudelijk reageren op zo'n zielige opmerking ..
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 11 juli 2011, 12:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juli 2011, 17:40
Onderwerp: Wat is nou eigenlijk een datingsuitje?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Regelmatig vallen we hier over elkaar heen over wat de opzet van een door leden georganiseerd uitje is. Vaak breekt dan de discussie los: is het een datingsuitje?
Maar wat is nou een datingsuitje?
In mijn ogen organiseerd cm zelf uitjes die op daten gericht zijn. De leden organiseren zelf regelmatig wandelingen, picknicks , etentjes, volgens mij allemaal enkel bedoelt zijn als gezellig uitstapje, zonder dat er bijbedoeling zijn.
Wel vind ik dat als je zoiets bezoekt, je vooraf kan weten dat anderen het misschien wel gebruiken om mensen te ontmoeten die ze anders nooit in het echt te zien zouden krijgen.We zitten tenslotte wel op een datingsite. |
Annette, ik ben het gewoon met je eens, zelfs op het andere topic ben ik het met je eens ... Maar de picknick vind ik anders dan de andere uitjes die door cm leden georganiseerd worden.
De picknicks worden georganiseerd met en voor kinderen. Je weet dus als je naar de picknick gaat dat er kinderen bij (kunnen) zijn. Vandaar ook dat de afspraak is gemaakt om het gezellig te houden en er bewust geen dating picknick van te maken. Als je dan als volwassene wel naar de picknick gaat om te daten dan vind ik dat je de spelregels bewust overtreedt.
Als mensen niet heen willen omdat er kinderen bij zijn, dan willen ze dus eigenlijk wel gaan ... maar omdat er kinderen bij zijn en het niet is toegestaan om te daten (wat stiekum wel werd gedaan) vinden ze het maar niets en is het per definitie een dating picknick ...
Ik kan me heel goed indenken waarom mensen met kinderen, de kinderen niet meenemen, dan kom ik uit op jouw stellingname. Ik kan me ook heel goed indenken, dat mensen met kinderen, de kinderen wel meenemen, en dan kom ik uit bij de mensen voor wie het een leuk middagje uit is, waarbij ze eens geen oppas hoeven te regelen. Zelf ga ik naar de picknick omdat ik het leuk vind om nieuwe mensen of goede bekenden weer te ontmoeten ...
Daarom zie ik de picknick niet als een datingsuitje ... Ik zie trouwens geen enkel uitje, door cm leden georganiseerd, als datingsuitje ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juli 2011, 17:01
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja Sus...Mozes heeft inderdaad niet de zee gespleten. Ik weet niet of de studieboeken bij mijn ouders liggen of nog ergens in de abdij. Ik zal eens moeten zoeken. Ik wil niet zomaar een verhaal neerschrijven met daarin veel fouten. Maar ik wil jou of de andere hun geloof niet ontnemen hoor. De werkelijkheid is toch wel anders. |
Als je dan toch gaat zoeken Frank, kijk dan ook even of je iets over de doortocht door de Jordaan kunt vinden, misschien dat de studieboeken daar ook een wetenschappelijke verklaring voor hebben ...
Jozua 3:5 En Jozua zei tegen het volk: ‘Reinig u, want morgen zal de HEER in uw midden wonderen verrichten.’ 6 De volgende dag gaf hij de priesters de opdracht: ‘Ga met de ark van het verbond voor het volk uit.’ De priesters namen toen de ark van het verbond op en gingen voor het volk uit, 7 en de HEER zei tegen Jozua: ‘Vandaag zal ik ervoor zorgen dat je bij alle Israëlieten hoog in aanzien komt te staan, zodat ze weten dat ik je zal bijstaan, zoals ik Mozes heb bijgestaan. 8 Zeg tegen de priesters die de ark van het verbond dragen dat ze, zodra ze bij de oever van de Jordaan zijn gekomen, in het water moeten blijven staan.’ 9 Jozua riep toen het volk bij elkaar en zei: ‘Luister naar de woorden van de HEER, uw God.’ En hij vervolgde: 10 ‘U zult merken dat de levende God in uw midden is en beseffen dat hij het is die de Kanaänieten en de Hethieten, de Chiwwieten en de Perizzieten, de Girgasieten, de Amorieten en de Jebusieten voor u op de vlucht zal jagen. 11 De ark van het verbond met de Heer van de hele aarde gaat immers voor u uit de Jordaan in. 12 Kies nu twaalf mannen, één uit elke stam van Israël. 13 Op het moment dat de priesters die de ark van de HEER dragen, de Heer van de hele aarde, de Jordaan in gaan, zal de stroom tot stilstand komen en zal het water oprijzen als een dam.’ 14 Toen het volk het kamp had opgebroken om de Jordaan over te trekken, gingen de priesters die de ark van het verbond droegen voor het volk uit. 15 Zodra de priesters bij de Jordaan waren gekomen en hun voeten door het water werden omspoeld – de Jordaan stond de hele oogsttijd buiten zijn oevers –, 16 kwam het water tot stilstand en vormde het een dam, heel in de verte bij de stad Adam, die vlak bij Saretan ligt. Het water dat naar de Zoutzee ging, ofwel de Dode Zee, stroomde helemaal weg. Het volk trok over ter hoogte van Jericho. 17 De priesters die de ark van het verbond met de HEER droegen, bleven precies in het midden van de bedding van de Jordaan staan, terwijl heel Israël overtrok, tot de laatste man.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:51
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
MARK811 schreef: | van kaft tot kaft. Dat klinkt als gereformeerde gemeente. Daar wordt ook de Heidelbergse Catechismus gebruikt.
De Heidelberger Catechismus is op verzoek van keurvorst Frederik III van de Palts geschreven door Caspar Olevianus en Zacharias Ursinus. Aanleiding was de onduidelijkheid over de aard en de positie van het avondmaal. Frederik gaf de opdracht aan Zacharias Ursinus, hoogleraar dogmatiek aan de Heidelbergse universiteit.
Wordt dit ook gezien als Gods woord en is dus absoluut waar? (gewoon een vraag, ik weet niet hoe de gereformeerde gemeente hier tegen aan kijkt) |
De bijbel is voor mij: Genesis - - - Openbaring Elke aanvulling als, Heidelberger Catechismus, Kanonieke boeken, kanttekeningen enz. enz. vallen voor mij buiten de bijbel. Niet dat het onzin is, maar het is een aanvulling, leerstelling of welke term maar gebruikelijk is ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:43
Onderwerp: contact
|
|
|
JOZI078 schreef: | Ik heb nu enige tijd mijn profiel op deze site en wat mij verbaasd is dat er weinig tot niet gereageerd wordt. Ik had al sterk de indruk en krijg nu toch ook de bevestiging dat de zoekende heren afgaan op jonge dames, liefst met blond lang haar. Ik denk dat ik mijn profiel maar ophang bij de C1000, waarschijnlijk meer succes verzekerd en gratis. |
Hoe kan dat nou ...
In een ander topic zegt iedereen dat ze niet afgaan op uiterlijk ... ik snap er niets meer van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:34
Onderwerp: ga je mee op 2 juli? picknick op de hei in ede; evt met bbq
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ach, wat moet je antwoorden als iemand bevestigt dat wat jij niet wil, blijkbaar wel (eenmaal is) gebeurd, ook al wat het een uitzondering . Yep, de beruchte uitzondering op de regel ...
jij en je mede-picnickers alsvast een hele gezellige dag toegewenst op jullie volgende uitje! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 23:09
|
|
|
ANNETTE792 schreef: Ons bezwaar tegen de picknick heeft niets te maken met de uitleg van Hannah. Wij zijn overtuigd dat Hannah oprecht gewoon een gezellig samenzijn wil organiseren, een uitje waar velen veel plezier aan beleven en wat we iedereen van harte gunnen.
Wat voor ons het punt is, is dat ook al wordt dit niet georganiseerd wordt als zijnde een datinguitje, maar dit is wel een datingsite. Als aangegeven wordt dat de picknick niet is bedoeld als dating picknick, dan vind ik dat dat ook gerespecteerd moet worden, ook al is dit een datingsite ... Als groep maak je die afspraak, en als je dan komt, vind ik, moet je je ook houden aan de "voorwaarden" ... En ook al wordt het niet georganiseerd als datingsuitje, je hebt als organisator nooit in de hand(en die verantwoording heb je ook helemaal niet) hoe een andere bezoeker er tegenaan kijkt. Die ziet het misschien wel als een gelegenheid om potenciele dates te zoeken. Hij of zij zal het misschien dan zien als gelegenheid om iemand te ontmoeten, maar dan gaan ze dus bewust voorbij aan de intentie om er geen datingpicknick van te maken ... Maar tot op heden is dit meer uitzondering dan regel, een enkeling die zich niet heeft gehouden aan de regels ... Vorig jaar, bij het eerste picknickplan hebben we ons mog wel opgegeven, maar na enige tijd ontstond er op het forum al een vrijgezellensfeertje. Dat was volgens mij de eerste afspraak om een picknick te gaan houden ... er werd toen gesproken over squaws en indianenen een verloting enz enz ... dat is volgens mij de enigste keer geweest dat er sprake is geweest van een "verkapte dating"picknick. Heel veel mensen hebben toen afgezegd en zijn niet geweest. Nadien is er bij mijn weten nooit weer een soortgelijke picknick geweest of is er op het forum gepraat over een datingpicknick ... Wat me wel opvalt is dat sommige mensen alleen maar willen kijken naar wat er de eerste picknick is geweest (of niet is geweest) en daaraan hun waarde oordeel koppelen voor de latere picknicks .... Das niet erg, maar daar wil ik mijn kinderen niet bij hebben.
Wij hebben het principe: onze kinderen willen we niet meenemen naar uitjes die via cm georganiseert zijn. Ook naar de feesten bij Inka destijds hebben we ze bewust nooit meegenomen. De feestjes bij Inka waren geen datingfeestjes en volgens mij had Inka ook niet aangegeven dat kinderen welkom waren. Een ander punt is dat het tijdstip van de feestjes bij Inka veel later waren, dus voor kinderen waarschijnlijk veel te laat ... Maar ik kan me prima vinden in jullie keuze om de kinderen niet mee te nemen en daar dan ook heel duidelijk in te zijn ... Als wij zelf een bbq gaven voor cmkennissen hebben we er altijd bewust voor gekozen zelf mensen uit te nodigen en geen algemene oproep op het forum te doen. Ik wil mijn kinderen niet zomaar tussen een groep mensen zetten die ik zelf niet eens ken. Wij zijn lid van een datingsite, wij kiezen hiervoor, zij niet.
We hebben dus geen probleem met de picknick op zich, als we nog kinderloze weekendjes hadden gehad, hadden we er misschien wel 1 bezocht. En dat wij dit voor onze eigen kinderen niet willen, wil absoluut niet zeggen dat zoiets niet georganiseerd moet worden. Iedereen moet hier zn eigen afweging in maken. Dat zoiets, is dus een gezellige picknick en geen datingpicknick zoals sommige mensen maar blijven verkondigen ... Ik ben het dus met je eens, maar wil nogmaals benadrukken, dat de picknicks waar ik bij geweest ben, geen datingpicknicks waren ...
CHATULIEM619 schreef: | Deze bijdrage getuigt van moed, Annette. Maar goed ik had ook niet anders van je verwacht... |
Dus als je schrijft waar je voor staat, of gewoon zegt hoe je het ziet dan getuigt dat van moed ... ??
Waarom moet ik nou toch denken aan "olie en vuur ..."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 14:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het hele concept van deze picknicks staat mij (ons) niet aan, vandaar dat wij op geen enkele picknick geweest zijn. Noch van zins zijn in de nabije toekomst ons gezicht daar te tonen. |
Maar wat is dan volgens jou het "hele concept van deze picknicks" ... Ben wel benieuwd naar je uitleg en of dit overeenkomt met de uitleg die Hannah, als initiatiefneemster, er aan geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 13:16
Onderwerp: Nieuwste opwekkingsliederen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je alle opwekkingsliederen wilt opschrijven, die op bijbelteksten zijn gebaseerd, moet je denk ik meer dan de helft opschrijven... |
Ik zoek nog een opwekkingsliedje dat gaat over "Laat iedereen u kennen als (een) vriendelijk(e) mens(en). De Heer is nabij." (Filippenzen 4:5) ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 21:09
Onderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
|
|
|
SAVANTI576 schreef: | mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ? |
mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
Vraag je nu of een autist een relatie met je wil, tis me niet helemaal duidelijk ...
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 5 juli 2011, 21:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:31
Onderwerp: Hoe ga je om met ups en downs?
|
|
|
Ups en downs zullen je ook tekenen. Een tijd terug plaatste ik hier een stukje over een mooi/goed hart ...
Een goed hart
Op een dag stond er een jongenman in het midden van zijn dorp en beweerde dat hij het mooiste hart had van de hele vallei. Een grote menigte had zich om de jongeman verzameld en ze waren het allemaal met hem eens, zijn hart wasperfect. Er zat geen schrammetje of wond in zijn hart en ze waren het er allemaal over eens dat het het mooiste hart was wat ze ooit gezien hadden. De jongenman was er erg trots op en pochte nog meer over zijn mooie en perfecte hart.
Op een dag verscheen er een oude man vanuit de menigte en zei "Waarom is jou hart niet zo mooi als de mijne." De menigte en de jongeman keken naar het hart van de oude man. Het sloeg krachtig, maar het zat vol lidtekens en er waren plaatsen bij waar er stuken uit waren gehaald en andere stukken waren in gezet, maar deze stukken paste er niet mooi in, de hoeken waren rafelig. Er waren plaatsen bij waar hele stukken miste uit zijn hart. De mensen keken verbaasd - hoe kun je zeggen dat je hart aller mooiste is dachten ze?
De jongenman keek naar het hart van de oude mans en zag de staat waarin het verkeerde en lachte "Je maakt een grapje," zei hij. "Vergelijk jouw hart eens met de mijne. Die van mij is perfect en de jouwe is een puinhoop vol lidtekens en scheuren." "Ja," zei de oude man, "jouw hart ziet er perfect uit, maar ik zou niet met je willen ruilen. Kijk" sprak hij, "elk lidteken vertegenwoordigt een persoon aan wie ik mijn liefde heb gegeven - ik scheur een stukje uit mijn hart en geef het, en vaak geven ze me een stukje van hun hart aan mij terug om zo de lege plaats op te vullen. Maar de stukken zijn niet precies hetzelfde. Ik heb gerafelde hoeken, dat ben ik met je eens, maar het herinnerd me er aan dat we de liefde met elkaar hebben gedeeld. Soms geef ik een stukje van mijn hart weg en heeft de ander me geen stukje van zijn hart terug gegeven. Dat zijn de lege gaten - het geven van liefde is een risico. Ook al zijn die gaten in mijn hart pijnlijk, ze blijven open. Het herinnert me er aan dat ik ook liefde heb voor deze mensen en ik hoop dat ze op een dag zullen terug keren en het gat zullen opvullen. Zo," zei hij "zie je nu wat echte schoonheid is?"
De jongenman stond geheel roerloos met tranen die over zijn wangen rolde. Hij wandelde naar de oude man toe en greep in zijn perfecte hart en scheurde er een stuk uit. Hij offerde het aan de oude man met trillende handen. De oude man nam zijn offer aan, plaatste het in zijn eigen hart. Hij nam een ander stuk uit zijn hart en plaatste het in de wond van het hart van de jongenman. Het paste wel niet perfect, er zaten wat rafels aan, maar de jongenman keek naar zijn hart, niet meer perfect, maar mooier als voorheen, omdat de liefde van de oude man nu ook door zijn hart stroomde. Ze omhelsden elkaar en wandelden zij aan zij weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:18
Onderwerp: Hoe ga je om met ups en downs?
|
|
|
ROADY641 schreef: | Tja, mooie vragen. Ik weet het niet zo goed. Ik weet wel dat "eruit klimmen" niet werkt. Ik denk dat ik mijn put niet meer ervaar omdat de liefde en kracht van Jezus nu in me leeft.
Achteraf gezien heeft een put voor mij veel met angst en eenzaamheid te maken gehad. Of angst voor eenzaamheid/verlating/etc. Ook heeft het te maken met teveel dingen nog niet op orde hebben. Dat geeft zorgen en angst.
Als alles lekker loopt, hoef je maar af en toe bij te sturen. Daarbij hou ik Gods Woord dagelijks bij de hand, als een licht op mijn pad. Hij behoedt me voor grove misstappen (waardoor ik weer in een put zou geraken).
Gehoorzaamheid aan Gods Wil is hierin een sleutelwoord.
Maar goed, er is veel over te zeggen als iemand in een "put" geraakt. |
Ik ben het met je eens, het gaat er niet om hoe je in de put geraakt, maar hoe je er mee omgaat als je in de put zit.
Jezus komt zeker niet bij je in de put zitten om je daar te laten zitten, maar Hij wil je helpen om uit de put te komen, en geeft daar handvatten voor. Soms een Woord uit de bijbel, of een gesproken Woord door iemand, misschien wel door je een flinke schop onder je achterste te geven, maar Hij laat je niet in de put zitten ...
Als je bij de pakken gaat neerzitten is het de kunst om je weer "in beweging" te krijgen, en ik ben er van overtuigd dat Hij je, jou, jullie, altijd handvatten geeft waarmee je kunt werken. Nu nog in beweging komen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:07
Onderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | Als je mij toch niet had...
hier dan het bijgewerkte lijssie. als er personen bij 'moeten', dan dus deze lijst kopiëren en aanvullen
personen die mee hopen te gaan:
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6)(eens per 6 weken) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 bbq (misschien met kinderen) OV nicolette592, 55 jaar, regio 0342 sandra206, .. jaar, regio.... mariek286, 45 jaar regio 070 bbq els310, 55 jaar, regio 0317 knotjevee106, 50 jaar, regio 071 jasmein464, 50 jaar, regio 078 de drie "schone gezusters"; ellen... 27 jaar, regio 0318?, bbq, (voormalig lid) eveline... 25 jaar, regio 0180, bbq (voormalig lid) marties... 24 jaar, regio 0180. bbq (voormalig lid) angelique327 [voormalig lid]
maded321, 46 jaar, regio 0182 bbq, (2 kids, 7 en 9 jaar) visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV arend003 41 jaar, regio 0318 bas917, 53 jaar, regio 0166 marc149. 39 jaar, regio 0318 kwispel011, 65 jaar, regio 0172 griffin748, 40 jaar, regio 035, bbq? leonard480, 43 jaar, regio 0180, bbq? zoekt eerst pijl en boog .... en volgt cursus bij Crossroad jacob817, 53 jaar, regio 0318 eloy997, 45 jaar, regio 0346, bbq, (2 kids van 13 en 11 jaar) Hendrik447 pimpernel883 44jaar, regio 030
moet je natuurlijk wel kijken of ze allemaal op het lijstje staan, Griffie... |
Pijl en boog valt onder de wapenwet ... vraag me af of cupido zo maar met dat boogje vrij op zijn wolkje mag blijven rondvliegen en pijlen naar hartelust afschieten ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:03
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Dubbel genaaid dus.....
Een dubbeltje op zijn kant ...
De Griekse belangen leveren minder op dan de bedoeling. Deze verliezen schrijven de banken af (Betaald dus de burger). De directeuren krijgen straks weer een bonus voor het van de hand doen van de Griekse belangen. Griekenland failliet. Banken kopen voor een prikje de failliete boel weer op. Maken grote winst op die zooi en.... De directeur heeft zijn best weer gedaan en krijgt weer een bonus....
Eigenlijk zouden we massaal ons geld weg moeten halen bij de bank en onze eigen bank moeten beginnen. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 14:08
Onderwerp: ga je voor uitelijk of voor innelijk ?
|
|
|
MARTEN924 schreef: | Wat een zielige mensen zitten er op cm. Afrekenen op iemands uiterlijk is niet erg volwassen. Schoonheid zit van binnen. Je kunt zo'n "mooie" partner vinden, van binnen kan hij/zij een eikel zijn. Uiteindelijk als je toch bijelkaar komt, dan moet er gesproken worden over het een en ander.
Veel succes met daten. Ik ben reeds voorzien, vandaar geen foto |
Jammer voor jou dat je ook op cm zit ... ben benieuwd waar jij op afging, op de foto of alleen op het profiel ... Iemand afrekenen op iemands uiterlijk is niet volwassen zeg je, maar er is ook nog zoiets als "persoonlijke smaak / voorkeur". Ik kijk zeker naar de foto, voel ik me tot de persoon aangetrokken (ik kijk vooral naar de ogen) dan kijk ik naar de leeftijd (+0 -/-8) en de regio, valt dat ook binnen mijn voorkeur, dan kijk ik dan pas naar haar profiel ... Binnen haar profiel kijk ik naar kerk/gemeente, opleiding en kinderwens ... Als ik dan denk hmm leuke vrouw, dan is de volgende stap een mail of een chatgesprek.
Je kunt met elkaar schrijven, chatten of telefoneren, maar je eerste indruk krijg je pas als je elkaar in real life ontmoet, daar bepaal je hoe het voor jou voelt ... Dan valt elk beeld wat je van haar hebt gemaakt weg ... Voelt het goed dan zullen je positieve gedachtes alleen maar sterker worden, maar voelt het niet goed, dan weet je, hoe hard de eerste indruk, je met beide voeten weer op de grond kan zetten ...
Dus iemand afrekenen op uiterlijk is volwassen gedrag, het wordt bepaald door jouw smaak en voorkeur. Ik durf zelfs te stellen dat wanneer je niet afgaat op je eigen smaak en voorkeur dit overkomt als "wanhopig op zoek zijn" naar een relatie en dus maar genoegen neemt met "elke vrouw" die op je weg komt, of waar je aandacht van krijgt ... !!!
Aan de andere kant heb je ook wel gelijk, niet elke "mooie" vrouw is van binnen ook "mooi", maar gelijktijdig niet elke "minder mooie" is "mooi" van binnen ...
Als laatste wil ik nog een opmerking maken over je zin "Je kunt zo'n "mooie" partner vinden, van binnen kan hij/zij een eikel zijn." ... In jouw stellingname kan dit dus niet ... jij gaat alleen voor een mooi innerlijk en dan ga je niet voor het uiterlijk, dus hoe wil je dan bepalen of ze "een mooi uiterlijk heeft" ?? Ergens moet je toch een referentiekader hebben om te bepalen wat "een mooi uiterlijk is ..."
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|