ChristianMatch

Forum

Berichten van IMKE917
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 28 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van IMKE917
Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 12:47
BerichtOnderwerp: Kan ik een ander het Evangelie brengen als ik zelf twijfel?

GIBBY159 schreef:
Van huis uit ben ik niet kerkelijk opgevoedt. Mijn vader was een harteloze en liefdeloze man die alles bij elkaar vloekte wat maar los en vast zat....
Mijn moeder daarentegen was precies het tegendeel; zij was zacht... lieflijk naar mij als kind zijnde. Moeder kwam wél uit een gelovig gezin.

Eind jaren '70 van de vorige eeuw kwam ik er achter dat Jezus Christus ook voor mij aan het Kruis (het teken van Zaligheid) is gestorven...... Vanaf die tijd is "het sneeuw-balletje" om Jezus te volgen, gaan rollen en tot op heden wordt het groter en groter. Vele bijbel-cursussen en thuis studie aangevuld met wekelijkse kerk-bezoeken heeft mij tot een ander mens gevormd. Pas in 1990 op 8 April (Palm-Zondag) heeft een dominee in een N.H. Kerk de Volwassen-Doop en Openbare Belijdenis toe bediend.
Na drie lange winterse voorbereiding voor genoemde sacramenten.

Het was een fantástische beléving! Tot op de dag van vandaag ben ik God zo dankbaar dat ik Zijn eniggeboren Zoon Jezus Christus in mijn hart heb mogen toe laten. Maar...nu komt het; kan ik een ander het Evangelie brengen als ik brengen als ik zelf soms twijfel? Die vraag komt steeds weer bij mij op als ik over het Geloof (Het Woord van God) praat...

Het ligt mij voor de hand om deze vraag ontkennend te beantwoorden.
Maar... als ik logisch beredeneer moet ik eerlijk bekennen dat de ander niet naar mij luistert... Vooral als ik toch al niet stevig in mijn schoenen sta. Hoe zal de vonk wat ik had met een vrouw...die mij aan het hart ligt...dan overspringen? Hoe zal die dame zich gaan voelen? De hoop die ik had is misschien door mijn woorden (de kracht die er achter zat) helaas verdwenen. Hoop doet leven zegt men altijd als ik er maar niet achter kan komen waarom, ook een vriendschap...zomaar kan eindigen.

Is het dan zo dat ik éérst zelf dien te GELOVEN in een recentelijk geleden kwestie die ik zo graag had willen voortzetten? Moet ik mij dan als een soort propagandist voordoen als ik het Woord van God wil uitleggen...?
Ik denk dat het gevaarlijk is als ik mij achter zo'n masker mij zou verbergen, Dat noem ik valse schaamte...met zo'n masker op. Ik zeg wel eens in een discussie over het GELOOF dat de éérste zegen voor mij is...
Het klinkt arrogant...en zo bedoel ik het ook niet...maar het is wél wáár!

Als ik over het Evangelie praat, neem ik mijzelf eerst eens op de korrel. Want dan (s)preek ik ook tegen mijzelf... Laat ik mijzelf niet bedriegen.
Het is toch bijbels dat mijn beléving van Gods Woord effect heeft....???
Maar is het ook zo voor die vrouw...die ik zo koesterde, als ik haar nááste wilde zijn? Is mijn boodschap als Christen-mens dan zo'n twijfel?
Of twjfel ikzelf nog over mijn grootste VRIEND...Jezus Christus...???
Wie het wéét mag mij hier ...op mijn topic reageren! Graag zelfs... Ik ben de weg een beetje kwijt met al mijn verdrietige momenten...

Nog even dit

Aan die éne vrouw voor wie ik zéér grote bewondering koesterde heb ik tot mijn zeer grote spijt haar weer niet goed kunnen bereiken met Gods LIEFDE in de naam van Jezus Christus onze Verlosser van al mijn zonden. Ik bid en hoop dat het met die dame alles goed zal komen, dat is mijn gebed aan de Heer...Gods Hand zou een toe speling kunnen zijn van Zijn LIEFDE tussen twee mensen. Het sterker samen voegen in Gods Woord...

Gibby (Gezinus)

Onderweg naar huis hoorde ik op de radio (1008 AM) ook over dit onderwerp. En het houd mezelf ook wel bezig.
Wat ik weet en geleerd heb is dat mijn (onze) woorden opzich niets kunnen doen om een ander te laten geloven.
Het is alleen de Geest van God die dat kan bewerken in een mensen leven...
Op de radio werd gezegd dat je een getuige kunt zijn door je leven met God te leven om zo een voorbeeld te zijn.
Wanneer ik hierin naar mijn eigen geloofsleven kijk klopt dit ook. Woorden hebben weinig effect gehad, brachten alleen maar meer verwarring.
Maar het dagelijkse leven van wedergeboren christenen in mijn directe omgeving, maakte mij jaloers opgeen zij hadden en ik niet.
Een mens moet zelf een verlangen hebben om te gaan zoeken naar de waarheid. en dat verlangen legt de Heilige Geest in de mens.
Daarom kunnen/mogen we blijven bidden voor die mensen dat de Geest hun harten aan wil raken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 08:54
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)

JOSINA022 schreef:
Jaaaaaaaaaaa....weer een nieuw CM-setje te melden, nl wimbriene892 en ondergetekende!

We ervaren beide dat God onze relatie leidt en dat Hij heel dicht bij ons is!
Alle dank en eer gaat dan ook naar Hem!!!

Wim en José

Gaaf José, gefeliciteerd beiden!
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 20:40
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ANNETTE792 schreef:
Net ouderavond gehad op school. mijn dochter die nu 2 jaar in Duitsland woont en bij aankomst hier geen woord duits sprak, is met taal de beste van de klas. Dan ben je stiekum toch wel ff heel trots als moeder!
(en dat ze met rekenen de langzaamste was vergeten we dan gewoon ff Knipoog smiley)

Whaow gaaf Annette!!
Op zo'n dochter mag je heel erg trots zijn Verliefde smiley

Laatst aangepast door
IMKE917
op dinsdag 30 november 2010, 20:41
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:36
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

GRACE585 schreef:
sstttttttttt niet alles verklappen Smiley met dichtgeplakte mond

Ik zeg nix... Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley

kleed je wel warm aan hé..haha
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:30

GRACE585 schreef:

de kids hebben eindelijk sneeuw Coole smiley met zonnebril

De kids???
Jij wilde toch sneeuwpret.....!!!?

schreef je een paar dagen geleden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:21
BerichtOnderwerp: Winter

MARIO216 schreef:
Rookpluimen
Stijgen op
Boven witberijpte daken
Mijn adem maakt worden van
IJskristallen letters, een koude siddering,
Binnenkort kunnen we de sneeuw weer ruimen
Sleetje rijden vanaf een enkele heuveltop
En horen we opgewonden kinderen hun vreugdekreten slaken
Maar kan de auto wegens gladheid in de ban
Mat ijsvrij en Elfsteden in het verschiet de winter in!

Leuk Mario!
Alleen.....binnenkort sneeuwruimen??
Ik heb vanmddag alweer een boel sneeuw geruimd hoor!!
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 november 2010, 10:01
BerichtOnderwerp: Hoe Bevrijdingsbediening mensen tot demonische gebondenheid

MAR907 schreef:
Nee absoluut niet!!!!
Paulus zegt: wordt dwaas van de wereldse wijsheid, en rijk met de kennis van God.

Laten we het hier maar bij houden dan.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 november 2010, 09:55
BerichtOnderwerp: geboren baby haasje

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.
Heel veel geluk samen!!
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 19:26

MAR907 schreef:
Ik zei dat ik niet dieper erop in zou gaan. Maar bij deze het volgende.

De tekst van cross gaat over de vleugels van de Heer. Niet de Heer in het geheel.

Nergens in de bijbel vind je, dat God of de Heer gesymboliseerd wordt als een arend in zijn geheel

De symbool arend komt van de drie enige zonnegod.
Al vanuit de Babylonische geschiedenis en Egypte.

Dat is de god met en kleine (g).

Arend komt voort uit de "heilige roomse rijk"....
Voor hun de oppergod en god van de hemel en het onweer...
Tevens is het een attribuut van Jupiter.

In de christelijke symbool is een arend het symbool van Johannes, die werd de "Adelaar van Patmos" genoemd.

In de tijd waar cross het over heeft, was men bekend met de symbool aardelaar als afgod geloof.
Juist omdat voor die tijd de karakter van die adelaar bekend was zegt David, de vleugels van mijn God gedragen zich anders namelijk die beschermd mij.

Begin nu te begrijpen hoe de bijbel beschreven is???
Diezelfde adelaar zit in het christendom of in de kerken.
Het is een andere God, openbaringen zegt het: dat is het hersteld romeinse rijk met hun mythologie welke symbolisch herkenbaar is.

Begrijp ik je goed, dat jij je twijfels trekt bij hetgeen in de Bijbel geschreven staat??
Voor mij is de Bijbel nog steeds het door God geinspireerde boek, door Hem aan ons gegeven. Om God te leren kennen door Jezus Zijn Zoon.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 09:54

MAR907 schreef:
Imke ik ga er niet dieper op in.
NWO=nieuw wereld order= Amerika die als een arend over deze wereld heen zweeft om macht tot zich winnen. Amerika heeft de arend als symbool.

Ik blijf het vreemd vinden dat je een symbool, dat God zelf geeft in de Bijbel (zie o.a. de teksten die Cross gaf) hier zomaar aan de kant schuift.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 20:50

MAR907 schreef:
Het klopt Imke, alleen dat het symbool staat voor een god met kleine (g).
Die gedraagt zich als een arend zoals de NWO die hebben ook een arend als hun god heeft.

Mijn God is een God van liefde, vrede, rust in plaats van als een gedrag van een arend.

Tevens moet ik zeggen ik ben vrij gekocht door het bloed van het lam.
Waarom als nog weer bevrijd te worden????

Doen de christenen het niet goed dan??? Moeten we weer volgens de arend geloof, conferenties, theologie, en cursussen na een simpel geloof nog van alles doen om werkelijk bevrijd te zijn????
Daar geloof ik toch echt niet in.

Ten eerste, weet ik niet wat je met NWO bedoeld?

Ten tweede, ik ben ook vrijgekocht door het bloed van het Lam, waar geef ik aan dat ik weer vrijgekocht zou moeten worden, ik heb het daar zelfs niet over...?? Daar heeft niemand het over.....

Ten derde, ik reageer alleen op jou reactie van de adelaar en geef aan waar dat symbool voor staat, en dat staat ook symbool voor God met een hoofdletter!
(volgens mij heeft cross de teksten uit de Bijbel gegeven)
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 09:45

MARIJAN072 schreef:
Wat een mooi beeld hè, Imke! Lachende smiley

Ja hé Marijan, ik vind het een troostvol beeld.
En dan doet het mij pijn wanneer er mensen zijn die zulke prachtige beelden (die de Bijbel zelf geeft) cru afkappen.

Ik ben het met jou schrijven eens, (op Willie's reactie) en Leanne's tekst spreekt boekdelen toch?

Laatst aangepast door
IMKE917
op woensdag 24 november 2010, 09:46
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 november 2010, 09:27

MAR907 schreef:
Was dat ook niet de taal van "lucifer" in het paradijs: gij zult vrij zijn en geenzins sterfen???

Wanneer iemand de Geest van God kent, dan weet deze ook wat de geest van God niet is.....

De teksten die jij noemt gaat over heel wat anders.

Johannes herkende "als een duif" als een teken, waardoor hij wist, dat de Here Jezus de beloofde messias is. God had dat tegen hem gezegd dat hij Hem zou herkennen aan een teken (symbool).
De bijbel staat vol met symbolen die iets zeggen....

Ja idd, de Bijbel staat vol symbolen.
Zo staat de Adelaar symbool voor God die boven zijn kinderen zweeft en wanneer ze dreigen te vallen of vermoeid raken, komt Hij onder hen om ze weer veilig in Zijn nest te brengen.
En dat is de gedachte die opkomt wanneer ik een Adelaar zie op een chr. site. Net zolas een regenboog, een duif, een lammetje....vul maar aan.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 21 november 2010, 12:36

MARIO216 schreef:
Waar is het paard van St. Nicolaas? Boze smiley

In de gang misschien Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 09:11
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

FRANKT627 schreef:
Ohhh, als ik deze tekst lees voel ik me ook weer beschaamd worden. Blijkbaar liet ik me weer meeslepen. Ik merk dat ik echt niet ben opgewassen tegen de verschillende geloofsstrekkingen en hun ideologie. Geen enkele geloofsstrekking is de beste -en dat hoeft ook niet- en iedereen heeft wel zijn of haar argumenten. Al dan niet gestoeld op een christelijk levenswandel of op een personelijke overtuiging. Ik wilde me niet respectloos opstellen. Het is alleen soms een beetje verwarrend voor mij.

Ik heb je stukje niet als respectloos ervaren hoor. Je geeft even duidelijk je mening en verwarring weer. Is niets mis mee toch?
Al die verschillende geloofsstrekkingen kan idd verwarrend zijn.
De manier om de verwarring op te laten houden, is je te richten op wat God zegt in Zijn Woord, de Bijbel. Mijn bescheiden mening.
Oh ja.....en dan krijg je daar weer een discussie over welke bijbel de beste is......zucht......verwarring nog groter Gefrustreerde smiley
Ik denk gewoon de bijbel lezen die jij het beste begrijpt, waar je door het lezen van de woorden Gods stem leert verstaan, Gods bedoeling voor jou leven leert kennen. Voor mij is dat in eerste instantie de ....maakt ook niets uit welke dat voor mij is......zoek en je zult vinden.

Laatst aangepast door
IMKE917
op woensdag 17 november 2010, 09:12
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 17:33
BerichtOnderwerp: kanker

PIEKIE042 schreef:
luitjes....

al jullie reacties doen mij heel goed...
ben daar blij mee.
dank jullie..

Mijn vertrouwen heb ik op mijn Heer en God, de Vader van liefde en gena en goed.
Hij is het die mijn leven in handen heeft.
en ...
ik heb geen moment geleefd met: waarom, of waarom ik...
enne sja...waarom ik niet!!
waarom een ander..
waarom de 1 wel geneest en de ander niet, wil ik me ook niet mee bezig houden.
Daar ik daar toch niet uitkom.
Het kan mij door dat denken van God af houden of dat ik bezig raak op een ander spoor..
Ik wil in afhankelijkheid van onze God leven.
God enkel goed en in Hem geen spoor van duisternis.
ik geloof niet dat God ziekte geeft, om de ander sterk te maken.
dan is er een ander aan bod, en dat is satan, de verdelger van de wereld.
God heeft Zijn Zoon gegeven, om de bovennatuurlijke geestelijke wereld van God zichtbaar te maken door Jezus heen, en dan staat er volgens mij nergens dat Jezus ziekte aan het verspreiden is geweest.
En ook al staan er zoveel dingen in het oude testament..
Jezus is afspiegeling van Zijn Wezen, van God Zich zelf.
Wat mooi, schitterend..
Hem alle lof en eer toe..

groetjes Wytske

Wytske, ik ben er stil van. Wat een vertrouwen spreekt er uit je woorden, wat een rust straalt er uit.
Met jou, wil ik, daarvoor God alle lof en eer geven.,
Blijf in die liefde , blijf in Hem. Heel veel sterkte, en ik denk aan je.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:47
BerichtOnderwerp: PC-problemen

YVON848 schreef:
Ik wilde net een foto van mij en mijn zoontje plaatsen maar het lukte niet want de foto was te groot. Woedende smiley Wie wil even uitleggen hoe ik de foto kleiner moet maken?

liefs van YVON!

Foto openen in paint, dan formaat verkleinen en weer opslaan als..
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:18
BerichtOnderwerp: Humanisme

SUSANNAH475 schreef:

Ik vond het niet hetzelfde, allereerst vond ik dat je het in jouw stukje omdraaide (eerst de liefde van God en dan de mensen die Hem op straat zetten i.p.v. andersom en voor mij is dat een enorm verschil) en ten tweede: ik had het over mensen die God niet nodig (denken te) hebben, Hem op straat zetten, (als Jezus aanklopt kun je er ook voor kiezen om open te doen...!)

Lieve Suus,
Het spijt me dat jij pijn voelt bij de dingen die ik schrijf. Dat is nooit mijn bedoeling. Ik vind het ook niet erg dat je mijn naam daarbij noemt.
Maar ik blijf het wel vreemd vinden, omdat ik echt extact hetzelfde zeg dan jij.
Jij zegt dat ik dingen omdraai, maar Suus, het is echt eerst de liefde van God die naar ons toekomt. Dat kan toch ook niet anders...Hij was er eerder dan de mensen, Hij heeft ons gemaakt. Dus God heeft ons eerst lief gehad en die liefde kan de mens beantwoorden, door Hem aan te nemen(de klop aan de deur te beantwoorden) en te leven in gehoorzaamheid aan God.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 06:42

SUSANNAH475 schreef:
Ik vind dat je op deze manier de mens zwart maakt, (ik ben het niet met je eens), terwijl ik nou ook probeer duidelijk te maken hoeveel God voor ons overgehad heeft... dat wil toch iets zeggen ?

Voor mij althans zegt het dat ik er mag zijn, jammer dat jij dan gelijk de andere kant er weer tegenover zet.

het geloof is weliswaar een keuze van ieder mens persoonlijk, maar je zult maar de Schepper zijn van die hemel en aarde en dan op straat worden gegooid[quote suus]

Suus, beetje vreemd dat je het nu niet eens bent met de zin die ik schrijf. Ik heb hem n.l. direct overgenomen uit je eigen posting. Beetje in een andere zinsopbouw. Maar het zijn je eigen woorden...
Daarbij ik beweer ook precies het zelfde als jij...dat God alles voor ons heeft over gehad!!!
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 14 november 2010, 13:25
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

SUSANNAH475 schreef:
Mijn slechtste moment is toen ik een documentaire op tv zag over oa. de aanslag op de kerk in Irak.
Ik vind het echt niet te geloven dat in het jaar 2010 christenen in Irak daar gewoon niet veilig zijn en verwikkeld zijn in een heilige oorlog met de extremisten van de islam Al Quiada.
De enige manier om als christen daar te overleven blijkt vluchten te zijn... anders ben je daar niet meer veilig.
Ik vind het erg, heel erg en deze documentaire raakte me dan ook enorm.

Zo is er veel christen vervolging in moslimlanden.
Daarom is het ook zo belangrijk dat we als christenen ons daar bewust van zijn.

Op het forum is daar al eerder over geschreven onder 'christelijk leven'
Gevaarlijke VN-resolutie voor christenen.
Nog ff de link van Opendoors.

http://www.opendoors.nl/ons-werk/geloven-in-vrijheid/
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 14 november 2010, 13:04

SUSANNAH475 schreef:
Ik vraag me af Arend hoe jij jezelf dan ziet ?
Vind je jezelf een humanistische christen ?

Wat ik altijd zo jammer vind in de discussies is dat ik daarin de waarde vaak mis die God de mens heeft toegekend.
Ik geloof ook in dat wonder van Gods wezen, Schepper van de hemel en de aarde... maar voor mij gaat het verder... al in de geboorte van Jezus zie je dat God naar de mens toekomt, wie had ooit kunnen denken dat Gods Zoon tussen de os en de ezel in een stal geboren werd ?
Ik noem dat liefde... !!
Ik mis vaak de andere zijde, dat God die wederkerige relatie wil aangaan met de mens... we kunnen dat niet bevatten, maar als Hij het zegt... waarom zie ik dan zo vaak om me heen mensen die zelf die afstand creeeren ? (En dan heb ik het niet over het respect wat wel van jou gevraagd wordt).

Maar goed, ik ben zelf zo'n beetje opgegroeid met goede daden doen en een God die steeds verder weg van mensen kwam te staan.
Mensen die denken dat ze het zelf wel konden... mensen die zich inzetten voor de wereldvrede, de ozonlaag en de armoede in 3e wereldlanden...
Begrijp me goed hoor, op zich prima daden... maar wat betekent dat nu eigenlijk als je God buiten laat staan ?
Dat vind ik hard... het geloof is weliswaar een keuze van ieder mens persoonlijk, maar je zult maar de Schepper zijn van die hemel en aarde en dan op straat worden gegooid... ach, zo ging het toch altijd ? weg ermee... Jezus moest aan een kruis... begon als baby in een stal, want voor de herberg was er geen plaats.

Ik weet wel waarvoor ik kies... voor die persoonlijke God die van mensen houdt, die als geen andere (zogenaamde) God niet alleen ver weg is in de hemel maar dichtbij de mens wil komen.
Van die God hou ik... !! wat anderen ook zeggen... Hij houdt van mij ! zoals niemand dat kan.

Mooi Suus!
Ben het met je eens dat God, die alles voor zijn schepselen heeft over gehad, door die zelfde schepselen 'op straat' wordt gegooid.
Met jou kies ik ook voor die persoonlijke God, die een relatie met mij aan wil gaan! Heel dichtbij.....Whaow....!!!
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 14 november 2010, 09:37

AREND003 schreef:
Henk, jij kunt het beter schrijven dan ik! Verbaal ben ik heel wat mans maar om het op te schrijven, ja, daar heb ik soms wat moeite mee! Maar waarom begrijpt er bijna niemand dat er ook humanistische christenen bestaan? En , als je het wel begrijpt, wat is er mis mee? Ik zal het nog een keer probreren uit te leggen: een humanistisch christen is iemand die ondanks alles, dus ook het bestaan van een God, het beste met de mens naar voren brengt! In deze opinie is God, of waar dit voor staat, totaal niet belangrijk! Dat is een persoonlijke invulling, waar je bij voorbaat niemand mee lastig valt! Je gelooft gewoon op je eigen manier en je valt er niemand mee lastig, of aan! Dat is mijn punt! En zoals jullie ook in m'n profiel kunnen lezen: religion should be a matter of personal faith, not a tool of judgement!
Slaap lekker allemaal!

Een christen is een aanhanger van het christendom, of (in meer strikte zin) een volgeling van Jezus Christus.
De eertse zin van wikipedia wanneer je 'christen' intyp. waarom noemt iemand zich christen wanneer die aangeeft...ondanks dat er misschien wel een god kan zijn... of waar dit voor staat.....dat is niet belangrijk??
Wat betekend christen zijn dan voor je?

Laatst aangepast door
IMKE917
op zondag 14 november 2010, 09:38
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 november 2010, 18:17

SOFIE807 schreef:
Dat ik vandaag een gezonde kleindochter mocht krijgen .... en de spanning van de laatste weken voorbij is ... alles is goed met moeder en kind ( tja en ook met de vader ) en meer wenste ik niet ....
Heb alweer reden te over om God dankbaar te zijn .... Kussende smiley

Sofie, van harte gefeliciteerd met je kleindochter.
Heerlijk dat alles goed is gegaan. Geniet ervan!
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 09:28
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Zivaatje, Jonathan en Carin, het ga jullie goed!
Gods zegen gewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 17:54

GRACE585 schreef:
GOD IS GOED

mijn mooiste moment was dat ik vanmorgen meteen de uitslag in het ziekenhguis kreeg en alles in orde was. Lachende smiley met blinkend witte tanden
ik kneep hem best een beetje want de klachten die ik had duiden bij 1 op de 10 vrouwen op kwaadaardige kanker Verlegen lachende smiley

dus ik prijs de Heer Lachende smiley met blinkend witte tanden
en bij deze dank ik een ieder die aan mij gedacht hebben en voor me gebeden hebben Kussende smiley

ik moet enkel enkel wat meer tijd aan mezelf geven mbt rust
dus ook op tijd naar bed ,lol valt niet mee als je zoals ik een avondmens bent

Whaow Grace wat gaaf om te horen zeg!! Dank aan God!!
En nu maar rustig aan doen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 21:03
BerichtOnderwerp: Een beetje liefde voor het forum

WILLIE400 schreef:
Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Zo ik dacht dat kan iedereen wel eens gebruiken.
Verkregen uit een onuitputtelijke bron liefde dus deel hem graag met jullie.

Gr. Willie

Whaow...thx Willy
Doet me goed na een heftige werkdag.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 11:12
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat dit artikel wel heel generaliserend stelt dat de evangeliebeweging gebaseerd is op emoties. Het is een hele verkeerde voorstelling van zaken. Ten eerste wordt het evangelie gepredikt, niet gebaseerd op emoties, maar rechtstreeks vanuit Gods Woord. En dat de diensten alleen maar op emotie gebaseerd zijn, is gewoon onjuist.
Ze hebben emotie teruggebracht in de dienst, omdat daar ook plaats voor is bij God. We zijn immers mensen met gevoelens gedachten en geloof. Als je de psalmen leest, zie je daar ook emotie bij de schrijvers. Hooglied is een lied van vreugde....En waarom zou je je vreugde niet mogen uiten in de dienst? Die vreugde is niet ongeestelijk of onbijbels, maar het is een eerbetoon naar God. God heeft ons muziek gegeven om uiting te geven aan die vreugde. Het gaat niet om de muziek, want dat is slechts een middel, het gaat om eer te bewijzen aan God. En daarin staan we volledig in lijn met de psalmen. Met onze eigen muziek, die in onze tijd hoort, net zoals de muziek die vroeger bij de mensen in de bijbel hoorde.
Muziek zonder emotie is geen muziek. Misschien kun je dat het beste zien bij de huidige dj's die hebben muziek mechanisch gemaakt. En dan merk je dat de muziek je hart niet meer raakt.

Helemaal mee eens Chat!
In de Bijbel staat zoveel over vreugde/blijdschap. Het is zelfs een vrucht van de Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 14:43
BerichtOnderwerp: Mogen wij een ander ergeren?

GIBBY159 schreef:
Imke...net als alle vorige reacties (behalve 1'tje) ervaar ik de antwoorn als z.g. "dood doeners" met niets zeggende inhoud. Net zoals u met een smiley (vraageteken)... weer reageerd mis ik de essentie in de gegeven reacties op mijn topic

Groetend,

Gibby

Weet je Gibby, in mijn eerste reactie heb ik aangegeven hoe ik met ergernis in de chatbox omga. Ik ga gewoon weg.
Want wat heb ik er aan om mij te ergeren aan een ander. Ik heb er alleen mij zelf maar mee. De ander op andere gedachten brengen lukt je gewoon niet in een overvolle chatbox.
En mijn 2e reactie.......tja.......ik vond het humor wat Frank schreef.
En daarna begreep ik gewoon ff niet wat jij bedoelde.....dus vandaar een vraagteken.
Lijkt me duidelijk, maar goed......een ergernis is er maar zo......blijkbaar.

Laatst aangepast door
IMKE917
op zondag 7 november 2010, 14:46
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 14:27
BerichtOnderwerp: Zondigen

LOES550 schreef:
Ik kan beter blijven geloven als een kind....
Dat is waar ik meteen tegen aan liep in gesprekken over t geloof.
De mens komt zondig op de wereld, niemand in zonder zonde.
Ik vond dat wel heeel moeilijk te begrijpen, zo'n onschuldig babytje,
die heeft toch helemaal niets gedaan?
Maar ook daar is Jezus voor gestorven aan het kruis. Omdat iedereen
zondig op de wereld komt.
Ik vind het maar moeilijk om te geloven en te begrijpen.

Een babytje dat zonde doet?????
Nee, dat gaat er bij ook niet in.
Maar dat babytje is wel geboren in een zondige wereld en zal later zelf ook gaan zondigen.
Volgens mij wordt dat er mee bedoeld.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917 (68)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:43
BerichtOnderwerp: Mogen wij een ander ergeren?

GIBBY159 schreef:
Doe maar...ga maar een poosje door...net zolang totdat tot je door hebt.

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van IMKE917
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 28 Volgende
Pagina 19 van 28