Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:31
Onderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
|
|
|
Kwetsend Anita Hoe kun je kwetsend overkomen als je nergens inhoudelijk op in gaat? Het enige dat je doet is smijten met teksten van anderen, wat ernstig doet vermoeden dat jij je in het nauw gedreven voelt... Verdoe je tijd toch niet aan je aansluiten bij anderen, vorm eens een eigen mening!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:29
|
|
|
ANITA324 schreef: | In grote lijnen snap ik het wel en soms snap ik het ook niet als ik het voor de 1e keer even lees alleen naarmate je herhaalt te lezen en de dingen overdenkt dan vallen alle puzzelstukjes op de juiste plek. Het is ook willen lezen he en dat je ervoor open staat om wat anderen zo moeilijk in vinden juiste meer de tijd ervoor te gaan maken en niet erdoor bij weg te lopen voor het gemakkelijke.
Shalom, |
En wie vertelt jou dat sommige mensen ervoor weglopen uit gemakzucht? Er zijn nou eenmaal een heleboel mensen die de sv gewoon niet begrijpen, maar toch het woord van God willen lezen, moeten die de bijbel dan maar gewoon opzij gooien in de hoop dat anderen ze wel vertellen wat er in de bijbel staat Ik geloof dat ik jou ook al eerder hoorde zeggen hoe belangrijk is dat we onszelf voeden met het woord van God. Natuurlijk is het zo dat verhalen, wanneer ze van "mond tot mond" gaan steeds een andere vorm krijgen. De slag om Waterloo was voor de mensen die er bij aanwezig waren ongetwijfeld heel erg anders dan hoe wij het nu terug lezen in de geschiedenis boeken...en dat is met de bijbel net zo. Maar ik geloof dat je één heel belangrijk aspect eventjes over het hoofd ziet lieve Anita... Wij lezen de bijbel, ongeacht welke vertaling het ook moge zijn, nooit alleen!Het is namelijk de heilige geest die ons, terwijl we lezen zal leiden en ons duidelijk zal maken wat er staat en hoe we dat moeten opvatten. Het lezen van de bijbel heeft namelijk niets van doen met welke vertaling we lezen, het gaat erom dat we deze lezen in God's geest!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:08
Onderwerp: single avond Barendrecht 10 december
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Is de Opname op 10 december?! |
Sja, alleen van EO-leden blijkbaar! Sjips zeg...zou k voor die tijd nog lid kunnen worden? Wil toch wel graag mee eigenlijk
Enneh...ff ontopic dan maar weer: Er zijn dus blijkbaar twee avonden gepland op 10 Dec. Maar van die in Barendrecht weet ik ook niets af..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:04
Onderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hmmm.....'t klinkt alsof je je ergert? |
Zou zomaar kunnen Marijan...het is namelijk onmogelijk voor ons om nooit iemand te ergeren! Ik denk topic sluiten en wat leuks gaan doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:00
|
|
|
ANITA324 schreef: | De Tijd van deze maatschappij waarin wij leven wil des te meer water bij de wijn doen zodat de kennis te meer verloren gaat. Waarom diverse vertallingen lezen terwijl aan 1 genoeg hebben? We zijn niet meer dankbaar en zoeken naar meer. We vinden de oudheid van de Bijbel niet meer intressant of het is te moeilijk en willen alles makkelijk behapstukken lezen want daarin hoeven we niet moeilijk te nadenken en vergt ook minder tijd. Want ja dat andere moet je meer tijd voor maken en we moeten ons ook richten op de maatschappij neej echt tijd hebben we niet meer. Wat zou het zijn om eens echt meer Tijd voor God te maken dan voor jezelf.
Shalom,
|
Effe een vraagje Anita, als jij de SV leest, begrijp je dan meteen alles wat er staat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 09:50
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Jawel, maar ik eet in de tussentijd gewoon door hoor |
Das mooooi! De 20e is namelijk nog wel een paar nachtjes slapen
Overigens ben ik wel van plan van de week te gaan reserveren dus als er mensen zijn die nog mee willen, grijp dan nu nog je kans!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:25
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Het ligt er aan wat zij onder een relatie verstaan. Misschien bedoelen zij mensen, die nooit getrouwd zijn geweest of samen hebben gewoond. Die moeten wel te vinden zijn. |
Geen relatie betekent geen relatie, toch? Heeft dus niet per definitie te maken met niet getrouwd zijn of samen gewoond hebben...En ja, ze zijn wellicht schaars...maar zulke mensen zijn echt wel te vinden
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 5 november 2010, 19:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:48
Onderwerp: Leugentje om best wil?
|
|
|
Sja, persoonlijk ben ik nogal van het eerlijk zijn...omdat mijn geweten anders meteen met me aan de haal gaat! Dat geweten is ons door God gegeven, en liegt nooit! Wij weten dus zelf ook het beste of we wel of niet goed zitten met ons gedrag. Daarom neem ik dus zelf liever het zekere voor het onzekere en ben gewoon eerlijk. Waarom zou je je niet een dagje ziek mogen melden omdat je een enorm drukke week hebt gehad, daarom doodmoe bent en morgen een heel belangrijke dag hebt? Maar persoonlijk zou ik ook gewoon zeggen dat het om die reden is. Tenslotte, een goede "kracht" kent zijn/haar grenzen en zwakheden. Dit dagje rust zorgt er wel voor dat je morgen kunt presteren op je beste kunnen...
Succes!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 5 november 2010, 19:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 07:54
Onderwerp: Cranio sacraal therapie
|
|
|
Dusss...Cranio-Sacraal therapie!
Wie heeft er ervaring mee en zou deze hier willen delen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 07:48
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
TZ Carin, we spreken he!
Alle anderen die weer vertrekken heel veel zegen en natuurlijk vooral liefde toegewenst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 16:47
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dus als een schrijver erg creatief te werk gaat dan is hij of zij slecht bezig? Moet ik dat zo begrijpen?
Aangezien de technologie de laatste jaren enorm is ge-evolueerd kan dat schrijvers wel tot inspiratie brengen die echt het ongelofelijke overschrijden. Zelf ben ik geen fan van SF of Harry Potter maar ook dat nu weer aan het occulte toeschrijven vind ik wel wat vergezocht. Werden de bedenkters van Roodkapje, de biggetjes-sprookjes dan ook al occulte mensen beschouwd? Zij lieten immers dieren spreken en handelen alsof het mensen waren. Gaan we niet te vlug denken dat alles demonisch is?
Frank |
Nou Frank... Ik vind toch wel een groot verschil zitten tussen een filmpje van Roodkapje en de laatste Harry Potter hoor... En dat moeten dan kinderboeken en films zijn! Ben erg ruimdenkend maar zelfs ik kan de enorm duistere impact ervan gewoon niet ontkennen. Denk dat we allemaal heel goed zelf kunnen bepalen waar die grens ligt, en best weten wat "onschuldig vermaak" is en wat er toch wel iets verder gaat dan dat...
Dat ff tussendoor, gaat nogal offtopic geloof k...maar goed! Om dan maar weer even ontopic terug te komen...Ik denk dat er ook een verschil is tussen je geloof in de eerste plaats uit je hart halen en de bijbel daarbij als leidraad gebruiken, en denken dat de dingen die in de bijbel staan niet voor jou bestemd zijn en je lekker je eigen gang kunt gaan..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 07:42
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
Sjonguh Jolan, Jij hébt tenminste een vent om je aan te ergeren...vergeet je dat niet?!
Tess, lang niet zielug maar moest het wel ff kwijt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 18:50
Onderwerp: begravenis
|
|
|
Gecondoleerd David,
Wat fijn dat je de uitvaart van je oma op deze manier hebt mogen beleven. Dat het nogmaals duidelijk mag laten zien dat we in God's ogen allemaal gelijk zijn, en geen wetenschappelijke kennis of ritueel daar verandering in kan brengen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 14:16
|
|
|
Ehh...laat me raden:
Engeltje deed ook aan cranio-sacraal therapie en zo zijn we bij haar terecht gekomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 13:59
|
|
|
MARTIEN579 schreef: | Blijkbaar is hij wel bijzonder voor jou... |
Iederéén is bijzonder Martien, vooral als ze ineens verdwenen zijn!
Wb Frank
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 3 november 2010, 14:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 11:50
|
|
|
Waar is Frank nou ineens heen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 13:40
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Zit al een paar daagjes goed in de lappenmand! Heb heel rustig aan gedaan in de hoop morgen weer een beetje aan de slag te kunnen... Maar helaas, na me de hele ochtend redelijk gevoeld te hebben terwijl ik in mijn warme bedje lag gaat het nu weer B**!!
Hou niet van koud en vochtig weer! Geef mij de zon maar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 13:35
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Heb je je dan wel afgevraagd 'waarom' deze therapie juist nu voorbij komt?? Ik geloof niet in toeval, dingen gebeuren en komen op je pad met een bepaalde reden..en als andere therapie niet afdoende is Tess..mss dan toch uitgaan van het positieve? En ja, het klopt dat als blokkades opgeheven worden er sterke emoties naar boven komen, dat is echt niet wereldvreemd.
Marieke (jaaaaaaaaaaaa komt u maar ) |
Ben het zeker met je eens, Mariek...vandaar ook dat ik er over na aan het denken ben. Maar ik ben, net als vele anderen, de verleidingen van de Satan ook niet vreemd en ben dus erg voorzichtig. Doe iig alles om de optie zorgvuldig af te wegen maar ga zeker niet over 1 nacht ijs!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 2 november 2010, 13:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 13:30
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
Op 20 November gaan we heerlijk eten bij Hotel Bazar in Rotterdam!
Ga je ook mee? Vul je eigen naam dan even in op het lijstje:
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 Rinske773 Chatuliem619 Mario216
Het adres is: Witte de Withstraat 16 3012 BP ROTTERDAM
Als iedereen het red wil ik rond 18.30 reserveren!
Voor routebeschrijving auto en OV zie http://www.hotelbazar.nl
Het is mischien een idee om elders in Rotterdam te parkeren en dan met zijn allen met de metro of tram naar plaats van bestemming te gaan. Denken jullie ff mee over een creatieve oplossing?
Plaats ook ff een prikbordberichtje op je profiel zodat niemand de oproep kan missen!
Ik heb er zin an!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 13:29
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik werd gebeld door de woningbouw: heb alsnog de flat gekregen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Wist ik wel! God is goeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeett!
Gefeliciteerd José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 13:27
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Het ga je goed, Griffie...en God's zegen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 22:40
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
HENDUK927 schreef: | nope ben bang in ut donker tussen al die ehhhh vrouwen of bomen wat ist nu |
Nou ja, als je zo doorgaat denk ik dat je beter ruzie kunt krijgen met een boom dan al die vrouwen duckie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 22:14
Onderwerp: Echte Vrienden
|
|
|
LOES550 schreef: | ik vliegt,ik waggel en ik zwem, ik kwek voor jou en ik kwak voor haar, ik snater heel wat bij elkaar, En als jij een liedje voor mij zingt, Dan zwem dan duik ik en dan plons... ik wat voor ons
Spetter, pieter, pater, lekker in het water, Ga maar vast naar huis, ik komt een druppel later, Spetter, pieter, pater, lekker in het water, Ga maar vast naar huis, ik komt een druppel later, |
Ohhh...Jeugdsentiment! Op mijn beurt zong ik dit altijd toen uk als baby in bad moest, geweldig vond ie het
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 31 oktober 2010, 22:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 22:13
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
FRANKT627 schreef: | vertel eens van die man in je gedachte...
mmmm, die eerste seconde van dat clipje zien er wel euh laten we zeggen teder uit... |
T clipje is idd ehhh...bijzonder! Vooral de tekst is geweldig En die man? Jaahaaaaa...dat is natuurlijk tussen mij en mijn gedachten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 oktober 2010, 22:01
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Oehhh...The Righteous brothers...hét toppunt van echte liefde dit nummer! *zucht*...
Dat dansen heb ik dus zojuist al gedaan, en in gedachten was ik natuurlijk in het gezelschap van dé ideale man!
Net als bij dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=ZxJDy9vxyqo
Offehh...was dat niet wat je bedoelde, Frank?
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 31 oktober 2010, 22:03
|
|
Naar boven |
|
|