Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:26
Onderwerp: voorjaarswandeling
|
|
|
THOMAS968 schreef: | 168,5 km vanaf Ede, valt wel mee, toch? En vandaag was het weer beter dan op de Veluwe hoor. |
Ik klaag niet over het weer hoor. En idd. Rotterdam is verder...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:22
Onderwerp: Japan
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 maart 2011, 00:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:14
Onderwerp: Bijbels vermanen en ego.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd wordt ik doodmoe van mensen die niet op de inhoud reageren maar op de vorm. David is iemand die wat steviger commentaar heeft, en de meeste reacties naar zijn kant zijn alleen maar over de vorm. Ik vind dat iedereen mag vertellen hoe hij of zij er over denkt, en dan is dat gezeur over de vorm alleen maar hinderlijk. Ik lees nl. de bijdragen van David en inhoudelijk vind ik ze goed en duidelijk. Er valt tenminste met hem ergens over te praten.
Dus dames, als u zich irriteert aan de toon, zet dan een kop thee en ga de Libelle lezen... |
Wel jammer dat ik hier weer het idee heb dat je de plank volledig misslaat... Meningsverschillen niks mis mee, maar dat stukje over lieve dametjes slaat echt helemaal nergens op !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 00:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er zit een groot verschil tussen tuchtiging en onder het Oordeel vallen. Tuchtiging is een leerproces, waarbij God je helpt om bepaalde zondes te overwinnen. Maar in dat proces ervaar je juist veel meer Gods liefde, dan daarbuiten. God geeft ons de mogelijkheid om in onze moeilijkheden naar Hem te kijken. Tuchtiging is geen straf, God straft ons niet omdat we zo slecht zijn, maar Hij helpt ons de moeilijkheden te doorstaan. Kijk, toen mijn dochter overleed, wie zijn schuld was dat? Had zij gezondigd, had ik gezondigd, had de vrachtwagenchauffeur gezondigd?? Als God dit toegelaten had, omdat Hij ons wilde straffen, dan werden we ahw dubbel gepakt. Ten eerste ons kind kwijt, ten tweede ook nog een wrede God, die dit zo gewild had. Maar in dit grote strijd heb ik juist God ervaren als iemand die troost, waar je naar toe kan om je verdriet te uiten. Dit was geen straf van God. Hij liet het echter toe, en gaf ons de kracht en de zegen dit te verwerken. |
Mooi Chat, dat je het op deze manier mocht beleven, temidden van het diepe verlies van je dochter. Temidden van onze nood is Hij daar, een God die er voor ons wil zijn !! Mooie bijdrage.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat je hier schrijft, ben ik het pertinent mee oneens. Onze straf is door Christus gedragen, dus waarom zou God ons dan nog eens willen straffen. Met deze overtuiging laat je weinig over van de verlossing van Christus. |
go go go Chat... In dit topic alweer de 2e reactie van jouw kant waar ik helemaal achter sta...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:47
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Aan alle mensen van CM , ook mijn hartelijke gelukwensen en een dikke proficiat met deze zesde verjaardag ... |
Ook namens mij, gefeliciteerd met jullie 6 jarig bestaan !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 22:44
Onderwerp: voorjaarswandeling
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Weersverwachting voor morgen, Zon en 10/11 graden ....
Kom op mensen, aanmelden |
Da's buitenland haha, maar ik wens jullie een hele mooie en gezellige wandeling daar in het Friese Bakkeveen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 22:31
Onderwerp: vergeven
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Daarom staat (jou en de persoon) ook tussen haakjes. Maar vergeving is wel verzoening tussen jou en God, juist omdat het een bijbelse opdracht is .... Vergeving is inderdaad loslaten om verder te kunnen, maar dat is menselijk gezien denk ik. Vergeving en loslaten is ook God de mogelijkhed geven om met jou verder te gaan (verzoening), en dat gaat verder dan het menselijk inzicht .... Maar vergeving en verzoening op menselijk vlak is ook zeer goed mogelijk hoor, ik denk dat het in een relatie zelfs noodzaak is ....
(ben bang dat er nu heel veel mensen met zere teentjes lopen) |
Ik ben het met je eens dat vergeving en verzoening op menselijk vlak ook goed mogelijk is; daarbij (en dan bedoel ik bij de verzoening) is dan wel noodzakelijk dat er bij de kant van zeg maar 'de dader' het besef komt van wat verkeerd is gedaan en zeg maar 'het slachtoffer' hieraan tegemoet wil komen, wat soms een hele opgave kan zijn van de kant van 'het slachtoffer'. In enkele gevallen is het zelfs mogelijk dat 'het slachtoffer' milder is, omdat hij of zij tevens het belang ziet van een toekomst samen, maar nogmaals dat is zo persoonlijk en heeft niet alleen te maken met de duur en intensiteit van het gebeurde in het verleden, maar ook met het karakter van iemand. Dus idd. is het goed mogelijk.
Het zal ook gemakkelijker zijn naarmate er minder verschil is en de rol van dader en slachtoffer niet zo sterk aanwezig is.
Ik bedoelde de vergeving idd. tussen mensen onderling en ben het daarin ook met je eens dat verzoening tussen jou en God iets anders is en daarom idd. wel van belang is. Het grote verschil is dan wel dat God altijd het goede met een mens voor ogen heeft en dat is nou juist wat er tussen mensen onderling nog wel eens ontbreekt, op zich nog geen probleem, want een fout maken is menselijk, maar wel als die fout bijv. niet ingezien wordt, maar ook hier geldt: vergeving zorgt ervoor dat je niet blijft hangen in het verleden !!
Wat bedoel jij precies met "een relatie" ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 18 maart 2011, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 maart 2011, 22:33
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Susanna
Het probleem is dat ik vroeger van school geschopt ben omdat ik te slecht was hahaha maar zoals je ziet heb ik het toch wel redelijk gered . Sjalom. martin |
Ja jammer dat daar soms zo tegenaan wordt gekeken... Natuurlijk is het goed om kinderen te stimuleren een vak te leren, omdat je wilt dat ze een goede toekomst hebben (ook al is ene kind misschien meer een doekind dan een leerkind), maar als een kind alleen daarop beoordeeld wordt, wordt m.i. het belangrijkste vergeten... daarom zeg ik altijd, ik vind wie je bent belangrijker dan wat je presteert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 maart 2011, 21:54
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dank jullie wel voor deze bijdrages, het geeft namelijk goed weer dat vergeven een opdracht is ..... Vergeving vragen .... persoonlijk Vergeving schenken.... persoonlijk maar kan ook op afstand gedaan worden Vergeving krijgen ..... persoonlijk maar ook dit kan je indirect gegeven worden Vergeving accepteren ..... persoonlijk
Er "moet" onderscheidt gemaakt worden tussen persoonlijk/menselijk vergeven, en vergeven/vergeving in Jezus naam. Als je als mens iemand vergeeft of vraagt om vergeving en hij/zij wil dit niet geven of accepteert dit niet, dan sta jij met een drup aan je neus, en zul je er mee moeten leren leven. Maar als jij iemand vergeeft in Jezus naam en hij/zij accepteert dit niet, dan mag je die persoon loslaten in Jezus naam, en Hij zal jou dan dragen en zorgen voor herstel/genezing. Hetzelfde geldt voor vragen om vergeving, als de persoon jou dat niet wil geven, dan kun je hem/haar vergeven in Jezus naam en je mag hem/haar dan loslaten in Jezus naam. Ook hier zal Jezus het van jou overnemen en Zijn herstel/genezing zal beginnen. Het is dus niet zo dat vergeving betekend dat je ook alles maar vergeet, NEE, vergeving is "verzoening" tussen (jou en de persoon) jou en God, het hersteld de verticale lijn met God weer. Door de ander te vergeven verliest de zonde zijn macht om door te werken in jouw leven.....
Voor wat extra leesvoer, vanuit verschillende gezichtspunten gezien .....
http://www.bedehuis.nl/scriptie%20Vergeving%20van%20Vader/Scriptie%20Vergeving%20van%20Vader_bestanden/Page701.htm
http://www.kuleuven.be/thomas/algemeen/vorderingsplan/bekijk_gleerfiche.php?fiche_ID=06f2081ab83baeeadb35d6ff59dfa1d5
http://www.manna-vandaag.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=13906:als-vergeving-onmogelijk-lijkt&catid=3:groeien&Itemid=211
.. |
Ik denk niet Cross dat verzoening hetzelfde betekent als vergeving. Daarin ben ik het niet met je eens.
Vergeving is loslaten om verder te kunnen... verzoening komt heel wat meer bij kijken en is bij mensen onderling niet altijd mogelijk. Verzoening vraagt in de meeste gevallen namelijk ook inzicht bij degene die verkeerd gehandeld heeft en dat is er in bepaalde gevallen niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 maart 2011, 21:27
|
|
|
MARIO216 schreef: | De lerarenopleiding voor het basisonderwijs.
ook een naaktblad |
haha, ik doelde idd. op de Pedagogische Academie voor het BasisOnderwijs...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 22:11
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Marijano
Dan zeggen ze hier van :: Had je niet beter een vak kunnen gaan leren???? Sjalom. martin |
huh ? Ik vind de PABO wel een vak hoor... onderschat het niet !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 22:09
Onderwerp: Zou je nog kinderen willen?
|
|
|
EGGIE989 schreef: | Dat hele kinderwensvraag er gewoon uit gooien. Beste idee vind ik
Dus moderator CM, kan dat? |
eh, met welke reden ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 22:07
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
GRACE585 schreef: |
van harte gefeliciteerd taliet |
Ook van mij, gefeliciteerd met je 34ste... !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:55
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Vergeven is een must toch Suzannah, maar als er geen berouw is dan begrijp ik niet waarom je moet vergeven??? Stel iemand steelt iets van jou en je zegt ach berouw is bijzaak en ik vergeef je bij voorbaat en waarom zou je hem dan moeten vergeven. Ik denk dat er toch een balans moet zijn toch??? |
Als je niet vergeeft, dan kan dat voor jezelf een last worden. In het voorbeeld van het stelen ben je bijv. boos dat je bestolen bent. Maar als de man of vrouw geen berouw toont, kun je er zodanig in blijven hangen dat je jaren na het gebeurde er nog zo mee bezig bent dat je tot op de dag van vandaag nog steeds kwaad bent. Dat bedoel ik met dat het gebeurde je kan achtervolgen. (En dat zal sterker zijn, naarmate de duur en de intensiteit van hetgeen wat gebeurde). Het is bijv. niet eerlijk maar daarmee verandert er weinig bij de ander en heb jij geen leuk leven. Het is een last geworden die je met je meedraagt.* Ik denk dat God dat soort ‘negatieve vasthouding aan elkaar’ niet bedoeld heeft, zelfs niet als jij in je recht zou staan en de ander fout bezig is geweest, dat God ons daarom “vergeving” aanbiedt, vergeving die soms zelfs plaats kan vinden zonder dat de ander daarvan weet, dan is vergeving een loslaten van negatieve emoties om zo weer op een positieve manier verder te komen. God wil je daarbij helpen.
Ik denk dat -juist omdat God weet hoe lastig dat kan zijn, zeker voor ons mensen- Hij daarom vraagt om Hem daarin te vertrouwen. Het feit dat je weet dat God goed is, helpt ook om het bij Hem neer te leggen en die last bij Hem neer te leggen, zodat jij verder kunt, het overlatend(e) aan God.
Verzoening is overigens niet hetzelfde als vergeven. Ik vind zelf berouw ook erg belangrijk in het vergevingsproces, maar hoe je er ook op hoopt, er zijn zoveel situaties te vinden waarin mensen geen idee hebben van wat ze verkeerd gedaan hebben, al is het nog zo duidelijk voor de rest van de wereld. En er zijn mensen die nooit berouw kunnen tonen, omdat ze of het niet in (willen) zien, of al gestorven zijn. Hoe moet je dan ooit verder als berouw noodzakelijk zou zijn om iemand te kunnen vergeven ? Vergeven ligt vaak bij jezelf, zodat je zelf los komt van het gebeurde waarvan jij weet dat het niet eerlijk was, maar waarbij je niet gehinderd wordt in je (verdere) leven door wat er in het verleden zich afspeelde.
Leonard en Marylien, ik hoop dat ik jullie vragen hiermee een beetje heb kunnen beantwoorden. Ik besef dat het geen gemakkelijk onderwerp is, en vaak is het een leerproces wat geen standaard tijdsbestek heeft en voor ieder persoonlijk (de gebeurtenis en de verwerking) weer heel verschillend in elkaar kan steken. Ik heb er persoonlijk ook jaren mee geworsteld en het heeft een hele tijd geduurd voor ik het zo kon zien.
N.B. Er zijn overigens ook talloze voorbeelden waar minder verschil is tussen “dader(s)” en “slachtoffer”, maar om e.e.a. duidelijk te maken heb ik deze niet specifiek in mijn bijdrage genoemd.
*In die last ben je bovendien n.m.m. een veel gemakkelijker 'prooi' voor satan (, die maar wat graag wil dat je als mens gebonden blijft aan het verleden en mensen liever tegenover elkaar ziet, denken jullie niet ? En juist omdat het voor ons mensen soms zo moeilijk is, is het zo fijn om God/ Jezus te kennen, die bijv. weet wat het met je gedaan heeft, maar toch vraagt om Hem hierin te vertrouwen.)
Susannah
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 16 maart 2011, 20:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:50
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Meestal als je als je een klapband krijgt, ligt het aan de buitenband .... (misschien moet er ook apk komen voor fietsen...)
.. |
aaah oke dan, weer wat geleerd... tnx
straks gaan die 2 tinten er nog uit joh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 23:56
Onderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik hou onwijs veel van Henk ( ik ben dus Robbedoes) En ondanks dat we nu wel getrouwd zijn hebben we wel eerst samengewoond, De omstandigheden waren nu eenmaal zo en dat heeft niets maar dan ook niets met het wel of niet uitproberen te maken. |
Super dat het zo is gelopen Robbedoes, maar ik moet zeggen dat ik er inmiddels ook wat anders ben tegenaan gaan kijken. Ik hoop ooit nog eens een lieve vent tegen te komen die serieus is als ie ervoor wil gaan, gelukkig zijn ervaringen in het verleden geen garanties voor de toekomst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 23:39
|
|
|
LEONARD480 schreef: | 70 x 7 maal vergeven is ook betrekkelijk, want vergeven is niet vergeten en het mag nooit de bedoeling zijn dat je er zelf aan onderdoor gaat. Als je de vraag zo letterlijk stelt is het ook van belang dat diegene ook oprechte spijt heeft van zijn/haar daden. |
Leonard, ik g'loof ook dat berouw belangrijk is, maar stel dat iemand jou iets heeft aangedaan en diegene heeft geen berouw ? Ik denk dat God ons vergeving geleerd heeft om daarvan los te komen... anders zou dat jouw hele leven misschien blijven achtervolgen... nu mag je weten dat je verder mag gaan, ook als dat betekent dat de ander geen berouw heeft... je mag het aan God toevertrouwen, en m.i. kun je op die manier het loslaten en verder gaan... Het onrecht wat een mens is aangedaan is niet aan ons mensen om er mee af te rekenen, m.i. mag je dat aan God overlaten door Hem daarin te vertrouwen.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 15 maart 2011, 23:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:45
|
|
|
Het was me het dagje wel... pfff... Vanmorgen op de fiets op tijd weg, nog voor- en achterband gecontroleerd, maar was beide voldoende opgepompt... dus ik op de fiets naar mijn werk; 'k ben nog niet halverwege of ik hoor "pang"... en al gauw merk ik dat mijn band is geklapt... ik naar de fietsenmaker, gelukkig niet zover lopen, maar blijkt ie pas om 9:00 uur open te zijn... pfff... Ik via mijn mobiel gebeld dat ik niet op tijd op mijn werk kon komen (kreeg antw. app. dus ingesproken)... om 9 uur een leenfiets meegekregen en alsnog naar mijn werk gereden.
De fiets is inmiddels weer gemaakt, maar ben weer een aantal euries armer... niet alleen de binnenband hebben ze vernieuwd, ook de buitenband !! Maar goed, ik kan weer fietsen...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 15 maart 2011, 22:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 14:00
|
|
|
ALOUS961 schreef: | zit gewoon in een enorme dip.........balen....... voor ik een jongetje wordt gaat het wel over, :) |
Sterkte Alous !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 13:57
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat mijn mannetje HENK710 vandaag is geslaagd voor zijn rijbewijs Zo super ben mega trots op hem |
Gefeliciteerd Henk710 met het behalen van je rijbewijs.
Ik las "mannetje" en zag eerst niet dat het Henk was haha... die zoon van Does was toch nog geen 18 ? haha, maar inmiddels snap ik 'm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 23:35
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik vrees dat er duizenden doden zijn. En de tsunami is nu op weg naar andere (ei)landen. |
't Zijn er inmiddels al meer dan 10.000 volgens het journaal (en de Japanse politie). echt erg...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 13 maart 2011, 23:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 21:17
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gaan we de discussie opnieuw voeren, dan wordt het wel erg lang. Jij leest in die toevoeging een voorwaarde, ik lees in die toevoeging een voorbeeld...Ik ga uit van de vanzelfsprekendheid van het houden van jezelf... |
hoezo voorwaarde ?
Ik wilde nog reageren omdat ik in jouw bijdrages vaak dingen lees die ik niet heb beweerd, maar wat jij er blijkbaar uithaalt... Ik zal de wijste zijn en erover ophouden... het ging hier immers over het topic "waar knap jij op af"...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 13 maart 2011, 21:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Juist met die balans ben ik het oneens. Je hoeft niet in balans te zijn om een ander lief te hebben. Het is een gebod, zonder voorwaarde... |
Je bedoelt zonder voorwaarde betreft de ander ?
In jouw uitspraken mis ik echter de balans, ik ben van mening dat je je op een ander richt, zonder rekening te houden met wat er nog meer staat in dat gebod... namelijk "Heb je naaste lief als jezelf" Dat laatste staat er niet voor niks.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 13 maart 2011, 20:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik wil echt niet zeggen dat ik de volledige waarheid bezit, maar ik vind wel dat mensen misbruik maken van een tekst. In plaats van dat men de naaste liefheeft,, zoals de Bijbel het bedoelt, gaat het nu werken als excuus om ze niet lief te hebben. Immers, omdat ik niet van mezelf hou, hoef ik ook niet van mn naaste te houden... |
Nergens heb je mij dit horen zeggen Chat. Ik had het over balans... weet je nog ?
Stel je een weegschaal voor... normaal gesproken aan de ene kant een pond zout, aan de andere kant een pond suiker... dezelfde hoeveelheid waardoor de weegschaal in balans blijft. Stel je nu eens i.p.v. die pond zout aan de ene kant, jezelf voor, en i.pv. die pond suiker aan de andere kant de ander voor... zo bedoel ik die balans... volgens mij is het de bedoeling dat je zowel jezelf liefhebt als de ander. Het 1 niet zonder het ander, ook al begint het wel meestal met jezelf liefhebben, waardoor je ook in staat bent een ander lief te hebben.
Als je jezelf liefhebt is het niet de bedoeling dat je dan blijft stilstaan... er staat immers ook "heb je naaste lief als jezelf", dan is ook die weegschaal niet in balans en dat is wel het (uiteindelijke) doel. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het ook andersom gebeurt... dat je zozeer op een ander gericht kunt zijn dat je voorbij gaat aan jezelf... ook zo heeft God het m.i. niet bedoeld. Daarom zeg ik nogmaals: Hou 'm in balans
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 13 maart 2011, 20:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:30
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ziek dus (zal wel door de dubbelfris komen) of toch de griep ... |
beterschap Cross
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:22
Onderwerp: Onze last te zwaar???
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Vreselijk hë? Bij Pauw en Witteman gisteravond vertelde een overlevende van de vorige Tsunami hoe hij weggesleurd werd door het water en dat hij dacht dat de wereld verging...niet voor te stellen hoe een impact zoiets op je heeft. |
Ik heb het ook gezien Marian... het erge was dat ie maar meegesleurd werd en uiteindelijk bij een Thaise fruitboer terechtkwam. Daar waar nog 2 meisjes waren aangelandt, allemaal naakt (de man had alleen zijn zwembroek nog aan zei hij), omdat de stroming zo sterk was dat de kleren je van het lijf gerukt waren. De man kreeg (van de anwb) later een ticket om terug te gaan, waar hij tevergeefs op zoek ging naar zijn vrouw... die bleek -zoals zovele anderen- te zijn omgekomen...
Het doet wat met je als de die eerste beelden ziet... een hond die een uitweg zoekt en omringd wordt door de golven en geen uitweg meer kan vinden... en dan die huizen... 1 voor 1 bezwijken ze onder het water... het zal je huis maar zijn.... eerlijk, ik heb er om zitten huilen.
Door dit gebeuren heb ik er ook over na zitten denken... ik denk dat je nooit voor een ander kan en mag bepalen of de last te zwaar is. Volgens mij gaat het daar ook helemaal niet om...
Ik denk dat hoe je last ook is, of die nu licht is of zwaar... dat als je op God vertrouwt, gelooft in de genade waarin je mag leven omdat Jezus voor jouw en mijn zonden is gestorven, als je die relatie kent tussen God en jou, dat je weet dat dat het belangrijkste is. Het gaat er denk ik om dat je weet... ik hoef dit niet alleen te doen...!! Want God is er bij. Ik denk dat Jezus dat bedoelde.
(1 Petrus 5:7) Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 12 maart 2011, 16:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 22:35
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Picknick 16 april 2011
Let op: de picknick is tegenover het restaurant op de hei!! Zie routebeschrijving hier onder.
verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant \"juffrouw Tok\" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
Ieder neemt zijn/haar eigen eten en drinken mee, een kleedje of stoel is handig (denk aan de koude grond het is pas april!)
Een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google \"christianmatch picknicken ede\", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto\'s worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
juffrouw tok heet het restaurant. tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
• Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
• Volg de A50 richting Nijmegen. • Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. • Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. • Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. • Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. • Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. • Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 48 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar o.v. Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an! |
namens Hannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:34
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Suzannah als ik soms reacties lees wel/niet dating gebeuren, krijg ik spontaan toch last van kriebels ...natuurlijk is zo'n picknick nooit een echte georganiseerde dating gebeuren, maar als in zo'n leuke ontspannen ontmoeting toch een klik is, moet je dan het even maar weg stoppen??? ..ok er zijn er meer bij natuurlijk en ook kinderen ....maar in zo'n klik fase ga je toch niet buitensporig zoenen of zo... |
Wat je na de picknick doet moet je zelf weten Leonard... als het de kinderen niet stoort zal je er mij niet over horen hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|