ChristianMatch

Forum

Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:27
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie

DJAB697 schreef:
@ carmen.

vind weinig onderbouwing in je reactie en veel menselijke interpretatie.
Maar goed, dat was er op sommige plaatsen in de quotes uit mijn commentaren ook.

Nee dat staat er nergen dat ze gered waren. zie ook het commentaar wat ik er bij zette.

Kan er nu niet uitgebreid op reageren door tijdgebrek, maar kom er nog op terug morgen, deo volente.

Maar als we nadat we wedergeboren nog de redding kunnen verliezen, zeg ik: schiet me dan nu maar dood.

Sja, die laatste opmerking vind ik een argument van niks. Van mij mag je gelijk hebben; echter ik lees in de bijbel hele andere dingen.

Ik zie niet in (nav Heb 6) hoe iemand niet gered kan zijn terwijl hij wel bekeerd is (er staat immers opnieuw tot bekering komen), de Heilige Geest krijgt en kan afvallen. Waar moet iemand die niet gered is van afvallen?

Dan nog maar een tekst: Openbaringen 3: "5 Wie overwint, zal aldus bekleed worden met witte klederen; en Ik zal zijn naam geenszins uitwissen uit het boek des levens, maar Ik zal zijn naam belijden voor mijn Vader en voor zijn engelen."

In Op. 20: 15 kun je lezen dat degenen wiens naam niet geschreven staan in het boek des levens in de vuurpoel worden gegooid. Het lijkt mij dat dit toch wel gelijk is aan verloren gaan.
In Openbaring 3 wordt gesteld dat het mogelijk is om uitgewist te worden uit het boek des levens.

Als je eenmaal Gods kind gaat ben je niet 'zomaar' verloren omdat je faalt. God geeft je de kracht om je leven op orde te maken en om te groeien in geloof. Maar wij zijn wel verantwoordelijk voor de keuzes die we maken. En sommige keuzes leiden van God af ipv dat ze je dichter bij Hem brengen.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 14 augustus 2012, 09:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:13
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

YELNIN491 schreef:
waarom eet mijn kat een megakrekel op Kotsende smiley Zieke smiley

Christelijke kat? Is heel bijbels voedsel Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 21:56
BerichtOnderwerp: Ark van Noach in Dordrecht

VISSER278 schreef:
Waarom gingen er ook 2 krabben mee? Huilende smiley, smiley in tranen

Geen idee? Zouden die niet gewoon lekker in zee zijn gebleven?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 21:49
BerichtOnderwerp: Plaatjes

ff kijken offut lukt...

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 13 augustus 2012, 21:53
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 21:42
BerichtOnderwerp: kreet van de week

I'm not weird, I'm a limited edition. Engeltje smiley

(Eerlijk gepikt....)

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 13 augustus 2012, 21:43
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 21:36

Prijsvraag: voor de afwasser:

Hoelang heeft Noach met de zijnen in de ark gezeten?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 21:27

TINK100 schreef:
mag het ook een afwasser zijn?? Verlegen lachende smiley

Daarvoor moet wel je een extra vraag beantwoorden Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 21:24

ESTHER195 schreef:
Hoi,

Lijkt me leuk om mee te gaan, maar hoe laat willen jullie gaan en spreken jullie af bij de boot?

Groetjes,
Esther

k Heb je inmiddels gemaild. Gezellig dat je meegaat Esther!

Tot nu hebben zich opgegeven:

Heide115 (ov)
Hollevoet284
Rob973
Kwispel011
Rinus484
Carmen073
Marieke009
Shanita130
djes101(ov)
Tjoklat313
Pascal313
Esther195 (ov)

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 13 augustus 2012, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 21:22

TINK100 schreef:
even een kleine verbeteringL er gingen van alle dieren 7 paar mee, alleen van de onreine dieren slechts 1 paar......maar dat ter aanvulling

Jij gaat door voor de koelkast! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 19:19

SHANITA130 schreef:

Kijk en Jol, deze dingen die je opnoemt: De zelfgenoegzaamheid, de competitiedrang, het arrogante en de drang naar geld, dat zijn mi werken van het vlees waarvan in onder andere Galaten 5 staat dat wie dergelijke dingen bedrijven het koninkrijk van God niet eens binnen zullen gaan.

Dan denk ik, laat staan dat God door hun heen wil en kan werken.

Als God moest wachten totdat iemand volmaakt is dan kon het nog wel eens lang duren voordat Hij aan het werk kan!

Je hebt natuurlijk gelijk dat in Galaten 5 deze zaken veroordeeld worden. Maar in hoeverre zijn wij, ben jij en ik, vrij van al deze slechte karaktertrekken? Hoe 'volmaakt' moet je zijn voordat God je kan gebruiken?

Ik denk dat God deze wereld heel erg graag wil bereiken en Hij heeft ervoor gekozen om hierin samen te werken met onvolkomen, vaak onbetrouwbare, zwakke mensen. God schijnt zelfs vaak de in onze ogen minst geschikte mensen voor een taak uit te kiezen!

Al met al neemt het niet weg dat iemand wel verantwoordelijk is voor zijn / haar gedrag.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 13 augustus 2012, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 17:32
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Van 15.00 tot 17.30 aan de lijn gehangen met allerlei instanties. Leve de bureaucratie!! Zieke smiley

Ik voel partijprogramma punt 3 opkomen... Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 17:22

Quote:
Ja, ik denk zelf dat God helemaal niets door zo iemand kan en wil doen..

Was dat maar waar! Dat zou de zaken een stuk vereenvoudigen. Helaas denk ik dat deze aanname niet klopt. Kijk ook maar eens in de bijbel; hoe vaak komt het voor dat God door iemand heen werkt van wie wij denken dat er nog wel het e.e.a. aan zijn karakter gesleuteld mag worden.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:51
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

LEANNE226 schreef:
Ik vraag me af wat dat toch is tussen meisjes en paarden.........wie kan me dat uitleggen??

Mss omdat een paard bekend staat als een gevoelig wezen? Hangt ook wel enige mystiek omheen volgens die meisjes dacht ik.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 11:12
BerichtOnderwerp: Apple heeft de religie van het beest(appel, hapje, eva...)

Duzz toch...

"Het woord adamsappel is afgeleid van de Bijbelse figuur Adam en verwijst naar de vrucht (hoewel het woord "appel" in Genesis helemaal niet voorkomt, wordt deze vrucht doorgaans omschreven als een appel, waarschijnlijk omdat de soortnaam van appel malus is en dit woord ook slecht betekent) waarvan Adam zou hebben gegeten, daartoe verleid door Eva. Volgens de overlevering bleef een stukje fruit in zijn keel steken.."

Bron: Wikipedia
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:44
BerichtOnderwerp: God grijpt in...

DJAB697 schreef:
Een moslim of atheist kan dit ook doen.
Het is mooi, en komt overeen met Gods Vader hart.
En ik snap je punt, God kan door zulke dingen mensen gebruiken, christen of niet.

Maar mensen hebben God nodig voor de vergeving van zonde.
Christenen dragen vrucht en hebben gaven door Zijn Geest.

kort om:

Johannes 15,5

Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen.

Een niet-christen kan veel doen, maar niet het evangelie verkondigen en mensen op Jezus wijzen.

Een andere reden voor het bestaan van het lijden in deze wereld wordt gegeven in het boek van C.S. Lewis: "The problem of pain."

Met een verwijzing naar het andere topic (hel; fictie of werkelijkheid). Als er geen lijden meer in de wereld zou zijn en alle problemen in de kiem gesmoord of opgelost zouden worden; hoe groot is dan de kans dat mensen zorgeloos worden? Wie gelooft er dan nog in de mogelijkheid van een eeuwig lijden, wanneer het lijden geen deel meer uitmaakt van onze ervaring?

Zouden we het niet heel oneerlijk vinden als we in dit leven van de wieg tot het graf in de watten zouden worden gelegd om dan ineens na afloop in de hel te ontwaken? Een plaats waar we ons nooit een voorstelling van hebben kunnen maken? Bovendien is de mens van nature gemakzuchtig; zeker wanneer alles van een leien dakje loopt. Waarom zouden we dan veranderen, waarom zouden we ons zorgen maken?

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 13 augustus 2012, 10:47
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 10:32
BerichtOnderwerp: God grijpt in...

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het ook een heel vreemde gedachte dat God ons bewust pijn zou willen doen. Dat Hij dingen toelaat betekent niet dat Hij het zelf toebrengt. Een paar maanden geleden had iemand een verhaal over de herder, die het pootje brak van een onwillige lammetje, om het lammetje wel eens te leren in het gareel te lopen.... Dat is niet het beeld wat God oproept uit de bijbel.
En, dat ingrijpen vind ik nogal makkelijk gedacht. Soms wou ik wel dat ie ingreep, maar deed Hij het niet. En als ik door eigen inspanningen eruit kwam, was dat echt niet tot eer van God.... Je kunt alles vergeestelijken in je leven, en dit ook.

Ik heb heel lang de scheiding tussen 'zelf doen' en 'toelaten' nogal kunstmatig gevonden. Zag het verschil niet zo. Goed; het was de duivel die het uitvoerde, maar God "stond erbij en keek ernaar" als het ware. Ervan uitgaande dat al onze haren geteld zijn en onze waarde ver boven de musjes uitstijgt vond ik dit toch een hele moeilijk verteerbare gedachte.

Dit zie je vooral in het verhaal van Job tot uiting komen. Ik kon niets met dit verhaal totdat ik een bijbelleraar een uitleg hoorde geven die mij verder hielp. In Job 42:5 staat: "Slechts van horen zeggen had ik van U vernomen, maar nu heeft mijn oog U aanschouwd."
Job heeft in / door zijn lijden een openbaring van God zelf gehad en God van dichterbij aanschouwd. De uitleg was dat dit van oorsprong het plan is geweest van God. God wilde Job zegenen en hem een openbaring van Hemzelf geven. Maar Job moest eerst op een 'plaats' komen waar hij dit kon ontvangen. Satan wilde Job onderuit halen en God liet hem dit, tot op zekere hoogte, toe. God gebruikte deze problemen echter om Job te zegenen.

Dit verhaal herken ik ook wel in mijn eigen leven. Je wordt gevormd door de moeilijke dingen waar je doorheen moet. Maar door dat lijden heen kun je God ontmoeten. En dat is het mooiste wat een mens kan meemaken.
Er zijn zoveel mensen die getuigen na een periode van lijden, dat ze het voor geen goud hadden willen missen omdat ze daardoor God beter hebben leren kennen.

De goede boodschap is dat wij door het offer van Jezus weer een relatie met God mogen hebben; daar gaat het om. En die relatie begint nu al; niet later pas in de hemel. En binnen die relatie zullen wij veranderen; niet Hij, want Hij is al volmaakt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 13 augustus 2012, 10:52
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:17
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen

MAMALOE463 schreef:
Jaja we gaan het rigoureus aanpakken! Niet meer met een zonnebril Coole smiley met zonnebril oplopen, we zien niks meer door de vingers, dus ook die koffie het land uit Boze smiley

Alleen nog fairtrade koffie.

en chocolade...
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:06

Programmapunt 2: Alle drugs het land uit!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:38

SVEN797 schreef:
de beste stuurlui staan aan wal.

Daarom! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:37
BerichtOnderwerp: Wie is God?

DJAB697 schreef:
Dat is 1 eigenschap van God. Hij is al Zijn eigenschappen tegelijk.
Dus ook rechtvaardig en Heilig, zoals beschreven in de Bijbel.

Jawel, maar in 1 Joh 4:8 staat wel: "Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde."

Als liefde een eigenschap is, hoe kan zij zelf dan nog zoveel eigenschappen bezitten?

"De liefde is lankmoedig,
de liefde is goedertieren,
zij is niet afgunstig,
de liefde praalt niet,
zij is niet opgeblazen,
zij kwetst niemands gevoel,
zij zoekt zichzelf niet,
zij wordt niet verbitterd,
zij rekent het kwade niet toe.
Zij is niet blijde over ongerechtigheid,
maar zij is blijde met de waarheid.
Alles bedekt zij, alles gelooft zij,
alles hoopt zij, alles verdraagt zij."
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:00

SVEN797 schreef:
is jullie partij ook tegen een gedoogconstructie?

Wij gedogen niet.

Ook geen wiet.

Ja = ja en

Nee = nee.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:50

DJAB697 schreef:
je heb 3 en mat 24, zet ik tegenover = Fil 1,6

Dat snap ik niet helemaal; je kunt toch geen bijbelteksten tegen elkaar wegstrepen alsof er dan helemaal nix heeft gestaan?

Fil 1: 6 is de begroeting van Paulus aan de Fillipenzen. Ik interpreteer zijn uitspraak dan ook als expliciet tegen de Fillipenzen gezegd en niet noodzakelijkerwijs tegen alle gelovigen.

Heb 3 gaat over de ongehoorzame Israelieten in de woestijn die als voorbeeld dienen voor de gelovige Hebreeen. Als wij vinden dat het OT / de geschiedenis van Israel ook een voorbeeldfunctie heeft voor de gelovigen uit de heidenen dan geldt dit voorbeeld ook voor ons.
Ik lees in dit stuk dat er in de woestijn mensen afvielen van de Levende God en dat de schrijver ons waarschuwt dit niet ook te doen. Mijn conclusie is dan dat het dus kennelijk wel mogelijk is.

Vertrouwende ditzelve, dat Hij, Die in u een goed werk begonnen heeft, dat voleindigen zal tot op den dag van Jezus Christus
*
het geloof is een gave van God en Hij is het die ons draagt, als we aan ons zelf worden overgelaten, sluipt er toch de suggestie in dat we het zelf kunnen verdienen. Het is teamwork en God wilt dat we onze eigen wil inschakelen en verantwoordelijkheid nemen, maar het is God die de wedergeboorte bewerkt, een nieuwe creatie van je maakt, en je kracht geeft voor levensheiliging en groei naar Zijn evenbeeld.

Joh 15,5
Ik ben de wijnstok, gij zijt de ranken. Wie in Mij blijft, gelijk Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt gij niets doen.

sommige teksten wijzen op ons deel in dat proces en sommige op Gods rol. we moeten die dingen niet tegen elkaar uitspelen.

Dat ben ik met je eens. Ik denk alleen dat, als we ons deel veronachtzamen dit ernstige consequenties kan hebben.

hebr 6. het gaat hier om mensen die de werken van de Heilig Geest hebben gezien, er van geproeft hebben en er niks mee doen. zoals de farizeers die Jezus en Zijn wonderen afwezen. hoe kunnen ze ooit gered worden?

wat commentaren op die tekst:
The second group addressed were Jewish unbelievers who were convinced of the basic truths of the gospel, but who had not placed their faith in Jesus Christ as their own Savior and Lord. They were intellectually persuaded but spiritually uncommitted. These unbelievers are addressed in such passages as Heb_2:1-3; Heb_6:4-6; Heb_10:26-29; and Heb_12:15-17.

By far the most serious interpretive challenge is found in Heb_6:4-6. The phrase "once enlightened" is often taken to refer to Christians, and the accompanying warning taken to indicate the danger of losing their salvation if "they fall away" and "crucify again for themselves the Son of God." But there is no mention of their being saved and they are not described with any terms that apply only to believers (such as "holy," "born again," "righteous," or "saints" ).
This problem arises from inaccurately identifying the spiritual condition of the ones being addressed. In this case, they were unbelievers who had been exposed to God's redemptive truth, and perhaps made a profession of faith, but had not exercised genuine saving faith. In Heb_10:26, the reference once again is to apostate Christians, not to genuine believers who are often incorrectly thought to lose their salvation because of their sins.
**

Ook de twee in dit vers genoemde ervaringen staan niet los van de Heilige Geest. geusamenous (geproefd hebbende ), gecombineerd met een vierde naamval houdt in dat men heeft geproefd en ervaren, maar niet in bezit gekregen (zoals wel het geval is in vs.4 ).
Het goede woord van God’ (mogelijk ontleend aan Joz.21:45; 23:15 LXX) zal nauw verbonden zijn met de verkondiging van het Evangelie; door rh?ma (het gesproken woord) komt de nadruk te liggen op de concrete beloften die God heeft uitgesproken (vgl. Heb.4:1 ). Deze beloften hebben de gelovigen reeds geproefd, reeds ten dele ontvangen in de Heilige Geest, die immers een onderpand (vgl. Ef.1:13,14 ), een voorsmaak van de toekomstige erfenis is. De Geest is het ook, die d.m.v. tekenen, wonderen en krachten (vgl. Heb.2:4 ) de gelovigen reeds ‘de toekomende eeuw’ doet ervaren. ‘De toekomende eeuw’ (zie comm. Heb.2:5, vgl. Ef.2:7 ) is de tijd, de wereldorde die ten volle aanbreekt bij de wederkomst van Christus; door de Heilige Geest kunnen de gelovigen daar echter nu reeds deel aan hebben.
Alle werkwoorden in vs.4 en 5 staan in de aoristusvorm, waarmee wordt aangegeven dat deze gebeurtenissen en ervaringen definitief verleden tijd zijn voor degenen die zijn afgevallen (vs.6).
**

Het lijkt alsof je hier de tekst uit Heb 6 uit elkaar trekt wat volgens mij niet terecht is. Nog even voor de duidelijkheid de tekst:

Heb 6: 4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken.

Het vetgemaakte gedeelte geeft volgens mij aan dat het gaat om mensen die tot bekering zijn gekomen en de Heilige Geest hebben ontvangen. Deze lijken dus toch te kunnen afvallen.

over je hebr 12 quote, dat doet me denken aan werelds verdriet en niet van Gods wege. berouw en spijt om de gevolgen in hun leven,'' sorry because they got caught''.
Het verschil tussen saul en david in het oude testament. saulus baalde omdat zijn eer en titel weggenomen was. en david had oprecht spijt en zei ik heb tegen God gezondigd.
het verschil tussen petrus en judas. ze weenden beiden bitter maar petrus werd vergeven en in postitie herstelt, door Jezus drie keer te erkennen, en de verloochening te corrigeren.

het principe wat hier door paulus werd verwoord:

2cor 7:

Nu verblijde ik mij, niet omdat gij bedroefd zijt geweest, maar omdat gij bedroefd zijt geweest tot bekering; want gij zijt bedroefd geweest naar God, zodat gij in geen ding schade van ons geleden hebt.

10 Want de droefheid naar God werkt een onberouwelijke bekering tot zaligheid; maar de droefheid der wereld werkt den dood.

Ben ik helemaal met je eens. Maar welke conclusie trek jij dan? Dat zo iemand alsnog behouden wordt? Ik lees in de tekst eigenlijk iets anders.

Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:35

Hm... issut wel verstandig om mannen stemrecht te geven?

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 12 augustus 2012, 20:35
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:26

DJAB697 schreef:
Oke, hier mijn reactie op je 1e post

rom 8; 1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn

[color=EE82EE]Ik zie hier wel een voorwaarde om niet onder het oordeel te komen, nl; in Christus Jezus zijn. Ik denk dat het mogelijk is om 'eruit te geraken'.

joh 10: Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven

[color=EE82EE]Dit zou je idd zo kunnen interpreteren als jij zegt. Ik ben echter geneigd om te denken dat Jezus hier vooral benadrukt dat niets of niemand Zijn schapen uit Zijn hand kan roven. Temeer daar Hij dit ook nog herhaald maar dan t.a.v. de schapen in de hand van Zijn Vader. Ik denk dan dat het aan de christen zelf is om te kiezen om in Zijn hand te blijven. God dwingt niet. Iemand heeft de keuze om zijn/haar eigen weg te gaan.

Als iemand gered is, dus wedergeboren is en de zegel van de Heilige Geest ontvangt, kan die naar mijn mening, niet meer verloren gaan.

[color=EE82EE]Dit is denk ik in tegenspraak met Heb 6; daarover meer in volgende post.

Wel zijn er mensen die denken een christen te zijn ( bijvoorbeeld opvoeding of cultuur) maar een valse veiligheid hebben.
Ze zeggen Jezus te kennen, maar jezus kent hun niet.
zie ook mat 7:

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

*

Dan zal blijken dat ze nooit gered waren. zie ook:
1 joh 2:

19 Ze zijn uit ons midden voortgekomen maar ze hoorden niet bij ons, want als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn. Maar het moest aan het licht komen dat niemand van hen bij ons hoorde.

*er is dus een verschil tussen je redding verliezen en het nooi gehad hebben.

Dit laatste ben ik met je eens. Ik denk dat beide mogelijkheden bestaan.

Hoop dat ik aan je vraag heb voldaan.

[/color]

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 12 augustus 2012, 20:28
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:01
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Alleen om 8 uur!

http://www.youtube.com/watch?v=s_W0a_wPSgM
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:53

We beginnen het met terugdraaien van de verhoogde Eigen Risico Zorg. 350 euro; zijn ze nu helemaal gek geworden?! Woedende smiley

En iedereen is vergeten dat de zfpremie een aantal jaren geleden ook al is ver10voudigd?!

GR!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:56
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Heb geen toetjuh Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:53

Er kan nog meer bij! Er mogen 500 mensen tegelijk op de boot; dus geef je znel op! Vol is vol! Coole smiley met zonnebril

Tot nu hebben zich opgegeven:

Heide115 (ov)
Hollevoet284
Rob973
Kwispel011
Rinus484
Carmen073
Marieke009
Shanita130
djes101(ov)
Tjoklat313
Pascal313

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 12 augustus 2012, 20:56
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:50

ANNA415 schreef:
HRMO - Hormonen Regeren Maandelijks Ongesteld ? Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Rare partij hoor Carmen Coole smiley met zonnebril

Ok, we houden het democratisch hoor.

Wat dagjefan: WIP? Women In Power?

Of euh... GR... Girls Reign

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 15:13

MAMALOE463 schreef: