Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 20:20
Onderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
|
|
|
Als er na een vaccinatie een ziekteverschijnsel te zien is, wil dat nog niet zeggen dat het ook door de vaccinatie is veroorzaakt. Uit geen enkel onderzoek is gebleken dat epilepsie wordt veroorzaakt door vaccinaties. Wel kan de koorts na een vaccinatie bij kinderen met epilepsie een aanval uitlokken. Tot nu toe is er ook geen enkel verband aangetoond tussen bepaalde chronische ziekten en vaccinaties. Bijwerkingen van vaccinaties staan in geen verhouding tot de ernst van de ziekte waartegen wordt ingeënt.
Jans, net vorige week 1500 griepprikken besteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 18:21
|
|
|
PETRA373 schreef: | Heb geen verstand van autisme jol, las net de andere reacties, maar wel degelijk andere ziektes kunnen na inenting komen, doordat ej lichaam ziek word Dan maakt Siem het afweer systeem ook anti tegen dingen van je lichaam zoals bv schildklier ofzo met blijvende gevolgen. Oorzaak is dan niet de inenting zelf, of de stoffen die erin zitten
En daarom zette ik er ook bij. Autisme kan misschien.... |
Van welke andere ziekten is bewezen dat ze door vaccinatie komen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 17:35
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je haalt de woorden uit mijn mond... Ook ik ben hier inmiddels van op de hoogte...(wat autisme betreft) Staat trouwens heel veel op internet ... Toch zijn mijn kinderen ingeënt....en ik stond daar ook achter...
Maar.............heb wel 2 kids met autisme... Ooit is in een onderzoek hiernaar over gesproken... Toen heb ik het naast me neer gelegd..(soort berusting) Maar nu...(????) |
Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de hoeveelheid vaccins die kinderen tot hun tweede jaar krijgen, geen verband houdt met autisme. Bij sommige ouders leeft de angst dat de antigenen in het vaccin tegen BMR autisme kan veroorzaken. Antigenen kunnen er voor zorgen dat je immuunsysteem antilichamen gaat aanmaken om een ziekte te bestrijden. Maar door bacteriën en virussen krijgen kinderen ook zonder inentingen antigenen binnen. Er is dus geen wetenschappelijk bewijs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 15:31
|
|
|
De uitbraak van mazelen momenteel is niet te vergelijken met een uitbraak van polio. Kinderen met mazelen houden er meestal niets aan over. Inderdaad is dit anders met polio. Nu is een medische (be)handeling (nog) niet verplicht. Kan je het niet laten vaccineren van een kind tegen b.v. polio zien als het moedwillig in gevaar brengen van een kind? Zelf ben ik huiverig voor het verplicht stellen van medische behandelingen, maar vaccinatie beschouwen als een interventie in goddelijke voorzienigheid gaat voor mij veel te ver: God deelt her en der geen ziekten uit aan mensen al naar het Hem belieft. Zo`n God is een God om bang voor te zijn, naar ons evenbeeld geschapen, waarmee je jezelf goedkeuring kan geven om wel of niet te handelen en dat vervolgens weer bestempelen als de wil van God. Kinderen medische behandelingen onthouden en zo de kans laten lopen op ziekten, kan ik niet begrijpen. We hebben als mensen een verantwoordelijkheid voor al wat leeft en dus ook voor het welzijn van onze kinderen.
Van al de vaccinaties die in het vaccinatieprogramma van de overheid zijn opgenomen is aangetoond dat de risico's van de inenting kleiner zijn dan de risico's van de ziekte. Dat wil niet zeggen dat de vaccins allemaal altijd volstrekt ongevaarlijk zijn. Wel dat een persoon die zich laat vaccineren minder risico's loopt dan een ongevaccineerde persoon.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 25 juni 2013, 16:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 juni 2013, 23:11
|
|
|
PETRA373 schreef: | Zijn niet alleen de groep cristenen ook natuur artsen die mensen op ideeen brengen dat inenten niet goed is.
Heb een vrouwtje gekend, die was alles via natuur Zwammen thee drinken, en haar kinderen allemaal niet ingeënt Want volgens natuurartsen kon het dan weer meer kwaad dan goed.
Maar zelf mocht ik van gewone artsen me kinderen niet inenten voor kinkhoest. Omdat dat epilepsie zou stimuleren en die had ik in de familie Later waren de meningen van artsen toch doen, want kinkhoest begon weer meer te komen en hebben sommigge er toch eentje gehad. Ma ja wat is erger, epelepsie of kinkhoest.....
Z heb ik de inenting tegen baarmoeder kanker niet gedaan bij een dochter, vond de inenting nog te vaag, en was voor soort kanker wat je kan voorkomen als je een man gewoon zijn ding schoon laat wassen. Geen vuil er in je komt
Was tebang het later mischien gevolgen zou hebben die inenting. Vond het allemaal te experimenteel die inenting.
Maar ben natuurlijk wel voor inentingen. |
Het Humaan PapillomaVirus wordt overgedragen tijdens seks, ook als dat veilig gebeurt. Al is de kans dan inderdaad kleiner. De meeste HPV soorten veroorzaken overigens geen baarmoederhalskanker. Als meisjes die nog niet seksueel actief zijn worden ingeënt, zijn zij voor 99% beschermd tegen mogelijke infecties met HPV. Goede hygiëne lijkt mij vanzelfsprekend. Bijwerkingen zijn tot nu toe nog niet aangetoond, wat de effecten op de langere termijn zullen zijn is echter niet bekend.
Blijft nog steeds de vraag: Moet er een verplichte vaccinatie voor kinderen komen?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 25 juni 2013, 07:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 juni 2013, 19:28
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
We moeten het riskeren om aanvechtbare dingen te zeggen als daardoor maar vitale vragen worden aangeroerd. - Dietrich Bonhoeffer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 13:51
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Bach Cantate 147 koraal http://www.youtube.com/watch?v=S6OgZCCoXWc&list=PL4Ymnu-3MyJ1w1qG9zBZZO3sdiMMCzbja
Jesu, joy of man's desiring, Holy Wisdom, Love most bright; Drawn by Thee, our souls, aspiring, Soar to uncreated light. Word of God, our flesh that fashion'd, With the fire of life impassion'd, Striving still to truth unknown, Soaring, dying, round Thy throne.
Een mooie uitvoering, al gaat mijn voorkeur toch uit naar het in het Duits gezongen: Jesus , bleibet meine Freude. Hier moeten de buren maar even van meegenieten! Ik denk zelfs dat ze het al bijna mee kunnen zingen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 08:47
Onderwerp: Taal van een Minnaar - Hans Bouma
|
|
|
Taal van een Minnaar
Woorden die vonken. Vlammen, verwarmen, woorden die zingen, strelen, omarmen.
Woorden van vrede, vrijheid, genade, woorden die helen, voeden en laven.
Woorden voor mensen, mensen tot zegen, woorden vol toekomst, taal van Godswege.
Eenmaal gesproken, teder en hevig, taal van een Minnaar, woorden voor eeuwig.
Hans Bouma
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 15:55
|
|
|
Op de zogeheten 'biblebelt' is momenteel een uitbraak van mazelen. Het RIVM heeft dat vastgesteld. Omdat een deel van de bevolking niet is gevaccineerd zal de ziekte zich nog wel verder uitbreiden. De uitbraak in deze gebieden heeft te maken met de weigering van sommige reformatorische christenen om zich te laten vaccineren. Zij beschouwen inenting als een interventie in goddelijke voorzienigheid.
Bij elke uitbraak van ziekten die door vaccinatie te voorkomen zijn, is er altijd de vraag: Moet vaccinatie verplicht worden voor alle kinderen? Ook als de ouders vanwege hun geloofsovertuiging hier tegen zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 14:44
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Weer geen weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 08:34
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Warme broodjes uit de oven met roomboter, eitje, jus d`orange, aardbeien en koffie.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 22 juni 2013, 08:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 20:59
|
|
|
De langste dag vandaag, 16 uur en 45 minuten maar liefst, alleen een beetje jammer van het weer…..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 21:19
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Whaha ik zie het voor me dokter ik eh heb nergens last van enne das niet goed zeggen ze op CM |
Tja, ze moeten toch voordat ze bij de dokter komen eerst even aan de doktersassistente uitleggen waar ze nooit last van hebben en je moet natuurlijk wel goed triageren en doorvragen...... Maar ik kan natuurlijk altijd nog vragen of ze dan nooit de behoefte of het verlangen hebben en dan zijn we hier gelijk weer on-topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 17:43
Onderwerp: Forum vernieuwd
|
|
|
Ik wil even wat recht zetten en omdat het topic forumregels gesloten is, doe ik het maar hier:
Redactie CM schreef: Ik heb wat moeite met het woord fundamentalistische gelovigen. Het heeft een negatieve bijklank. Waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar kunnen we daar niet een ander woord voor in de plaats zetten? Orthodox gelovigen bijvoorbeeld? Of heeft iemand anders nog een suggestie? Het woord is al eerder voorbijgekomen op het forum en komt wat minder prettig over. De betreffende groep kan zich hierdoor in een bepaalde hoek gezet voelen, wat zij niet willen. Sowieso komt dit gedeelte niet zo positief over mbt deze groep. Zij menen oprecht ook vanuit Gods Woord te spreken en hebben niet de insteek om anderen te veroordelen. Neemt niet weg dat dit helaas wel regelmatig gebeurt en dat dit niet goed te praten. Maar het begint vaak al met de manier waarop we elkaar benaderen en aanspreken. Of over elkaar spreken. Een goed begin is het halve werk Lachende smiley met blinkend witte tanden Redactie CM
Nee, daar kunnen we geen ander woord voor in de plaats zetten! Als ik orthodox gelovigen had geschreven had ik de groep mensen die ik bedoel alleen maar groter gemaakt. Niet alle orthodox gelovigen zijn fundamentalistisch. Ik beperk me juist tot een kleine groep, die het als de wil van God ziet om anderen te veroordelen en het geloof van anderen in twijfel trekken. Dat zou ik niet van alle orthodox gelovigen durven zeggen. Vandaar dat ik juist niet de term orthodox gelovigen wil gebruiken. De opmerking dat het vriendelijker klinkt is misschien wel zo, maar is hier niet op zijn plaats. Juist dan zou ik alle orthodox gelovigen als fundamentalisten wegzetten. En dat is niet mijn bedoeling geweest! En ik dacht dat de manier waarop ik anderen benader en aanspreek toch altijd respectvol is geweest, ook als ik het met anderen niet eens ben/was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 12:10
Onderwerp: Forumregels
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Ik heb wat moeite met het woord fundamentalistische gelovigen. Het heeft een negatieve bijklank. Waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar kunnen we daar niet een ander woord voor in de plaats zetten? Orthodox gelovigen bijvoorbeeld? Of heeft iemand anders nog een suggestie?
Het woord is al eerder voorbijgekomen op het forum en komt wat minder prettig over. De betreffende groep kan zich hierdoor in een bepaalde hoek gezet voelen, wat zij niet willen.
Sowieso komt dit gedeelte niet zo positief over mbt deze groep. Zij menen oprecht ook vanuit Gods Woord te spreken en hebben niet de insteek om anderen te veroordelen. Neemt niet weg dat dit helaas wel regelmatig gebeurt en dat dit niet goed te praten valt. Maar het begint vaak al met de manier waarop we elkaar benaderen en aanspreken. Of over elkaar spreken. Een goed begin is het halve werk
Redactie CM |
Ik bedoelde juist wel degenen die de insteek hebben om anderen te veroordelen. Het woord fundamentalistisch kwam overigens bij mij vandaan en niet van Thomas. Dit was denk ik niet zo duidelijk door mij geschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 20:19
Onderwerp: Forumregels
|
|
|
Een stukje duidelijkheid (met regels) voor een forum kan geen kwaad. Al zou het toch vanzelfsprekend moeten zijn hoe je respectvol met anderen om moet gaan. Dat doe je in het dagelijks leven en dat doe je hier.
``Onthoud dat je christen bent en gedraag je daar ook naar. Dit is en blijft de belangrijkste regel hier.`` schrijven jullie als redactie. Zoals Thomas terecht opmerkt zullen de fundamentalistische gelovigen onder ons hun mening als de enige echte waarheid blijven zien, dit met bijbelteksten proberen aan te tonen en ook met deze belangrijkste regel, medegelovigen met een ander Gods- en mensbeeld blijven veroordelen. Ze denken dit recht te hebben en zien het als de wil van God om het geloof van anderen in twijfel te trekken en denken zich zo als echte christenen te gedragen.
Daarnaast waren er de laatste tijd veel bijdragen op het forum die in de chatbox hoorden, of beter per privémail afgehandeld hadden kunnen worden. Het slow-chatten en off-topic gaan maakte het forum er ook niet altijd overzichtelijker op. Zo zijn er veel discussies die goed begonnen en diepgaand waren, geëindigd in geneuzel. Geneuzeltopics mogen er ook zijn en voorzien blijkbaar in een behoefte van velen en zijn daarom ook niet meer weg te denken van CM. Ook is het vaak moeilijk om een mening van een ander niet als persoonlijke aanval of ruzie te zien, maar gewoon als een meningsverschil. Men voelt zich dan snel aangesproken en men reageert dan direct. Dit is gewoon niet nodig.
Wel is het momenteel zo dat er gewoon te weinig mensen op het forum schrijven om bepaalde discussies gaande te houden. Ikzelf vind dat erg jammer en hoop dat dit na de zomer weer wat aantrekt en er weer wat meer diepgang in het forum komt.
Gelukkig heb ik nog niet meegemaakt dat er een bijdrage van mij verwijderd is op CM en zou dit ook niet erg op prijs stellen, soms gaat er inderdaad wat werk inzitten om een bijdrage te plaatsen, zoals Lanfy opmerkt. Zeker als het over meer diepgaande onderwerpen gaat en je je eigen mening helder en duidelijk wil neerzetten.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen……………….
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 17:40
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
MARTIJN277 schreef: | Als je in je profiel zou schrijven dat je waarschijnlijk de minst leuke man van CM bent, dan ben ik benieuwd hoe de dames daar op reageren ? Ben je dan idd gelijk niet interessant meer, of gaan ze dan ook een topic op een forum openen om erachter te komen ? Ik zou zelf niet gauw zeggen dat ik de leukste man hier op de site ben, maar als je als vrouw geprikkeld wordt door zo'n statement moet je die persoon misschien gewoon maar eens even een berichtje sturen ? Kijken of hij een fantastische reactie terugmailt ? Zelf zou ik niet reageren op een dame die zich de leukste van CM noemt. Maar er zijn ongetwijfeld heren die dan gelijk aan hun (touch)screen vastzitten............... |
Bekijk dit inderdaad met een beetje humor. Ik schreef op 7 december 2012 het volgende: ``De enige leuke man? Op CM? waar? Toevallig ben ik de enige leuke vrouw! Matcht goed dus!`` Van jou hoef ik dus geen mailtje meer te verwachten. Ik wacht dan maar op de enige leuke man van CM!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:26
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
BAPPI605 schreef: | Iedereen gaat naar buiten; ik heb de koelte van een bioscoopzaal gezocht... heerlijk koel! daarna in de stad rond''gelopen''. Het zijn moeilijke dagen voor de vrome, Christelijke, hetero man |
Niet zo moeilijk doen, gewoon van genieten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 14:51
|
|
|
14.51 uur :Een temperatuur van 29.1 15.12 uur :30.3! 16.12 uur :31.5! 22.04 uur :23.8! op het balkon in de schaduw!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 18 juni 2013, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 16:42
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Soms sla je door met bemoeienis, beste redactie van CM. Voor zover ik kan lezen klaagt niemand over iemand. |
IJsje, al die bijdragen zijn net verwijderd door CM!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 16 juni 2013, 16:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 09:55
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
MARIO216 schreef: | In die Heimat |
In der Heimat? Pieter weet het vast wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 06:43
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
KLUS667 schreef: | Voorbeeld: ik mag volgens God gebod niet doden, maar ik mag wel genieten van elke seconde dat ik mag doden Of snap ik jouw uitleg niet? |
Ik begrijp de overeenkomst tussen doden en geslachtsgemeenschap niet. Jouw opmerking is in andere bewoordingen door een ander al eens geplaatst. Ik denk dat je inderdaad de uitleg niet snapt. Dit onderwerp gaat niet over doden, het gaat over geslachtsgemeenschap. Vandaar de opmerking van IJsje: ``Maak je niet druk of iets mag, geniet van elke seconde dat je lief mag hebben``. Jij leest alleen het gedeelte voor de komma en geef daar vervolgens een eigen draai aan. Ik begrijp jouw voorbeeld dan ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 22:45
Onderwerp: Mijn vakantie verhaal........
|
|
|
JOL252 schreef: | Eigenlijk hoort dit bij het slechtste moment van de dag. Maar omdat het een dag ter voorbereiding was op de vakantie zet ik het toch maar even hier....
Jawel, tent opgezet, 2 stuks zelfs mét deze harde wind tussen hoge populieren. Tent bijna meegezogen door de wind, leermomentje, zet nooit de deuropening van de tent in de richting van de wind. Zet daarbij ook eerst even uw grondzeil vast.
Na een uurtje of zo... tentjes weer opgevouwen, flink aangedrukt zodat alles weer picobello in de tassen paste... zitten we in de auto... uhh ja .. oeps waar is mijn gsm???? Jans biedt bereidwillig aan om even mij te bellen. Raad es waar het geluid vandaan kwam.... |
Na een uurtje? Volgens mij zijn we 2 uur bezig geweest met opzetten, 1 uur met opvouwen en vervolgens moesten we weer alles uitpakken op zoek naar de gsm! Maar wat hebben we gelachen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 10:53
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Jol, jij bent ondertussen wel erg geëmancipeerd geworden! Er bestaat niets mooiers dan met de leukste man in de regen in je tentje te zitten, maar ik vind wel dat HIJ eerst die haringen in de regen moet verwerken. Daarna krijgt hij een lekker glaasje druivensap en je hebt de ideale setting voor een romantische avondje samen. Ohja, voor het topic: onder het zachte maanlicht dat door de regenwolken heen schijnt. |
De regen is er al, IJsje! Nu de rest nog!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 22:30
Onderwerp: Bid en Dank in Openbaar
|
|
|
De relatie tot God krijgt in bidden woorden en zelfs woorden zijn niet altijd nodig. Bidden kan ook stilte zijn, denken of luisteren. Alles dat God beaamt is bidden. De goede momenten worden je gegeven en die mag je meenemen als inspiratie voor al die keren dat het minder gaat. Bidden en danken voor het eten is een gewoonte en gewoonten hoeven op zich niet slecht te zijn. Bidden is voor mij meer een levenshouding die niet alleen tot uiting komt in het al dan niet opzeggen van een gebed bij de maaltijd. Het is meer, het gaat dieper. Het is zoeken naar contact met God. Daar heb ikzelf rust voor nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 21:19
|
|
|
JOL252 schreef: | Nodig je gewoon de "leukste man" uit (jaha IJsje is er weer, kunnen we het weer over de leukste man hebben, maar om on topic te blijven) om bij mooi weer even voor je tentje te zitten. En bij regen kan hij een pluutje voor je ophouden terwijl jij er braaf de haringen in tikt. |
``de leukste man`` is natuurlijk altijd welkom, weer of geen weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 17:22
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja best wel, als het nou morgen ook zo is, kan ik m'n tentje es testen op een droog veldje.
... of tent test mij, ik denk dat dat het eerder zal zijn. |
Goed idee, Jol. Ik denk dat ik morgen mijn tentje ook eens op ga zetten.
|
|
Naar boven |
|
|