Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:39
Onderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik ga hier toch niet in mee. Ik kan nog zoveel van iemand houden, maar wanneer ik iemand kans op kans op kans geef en die persoon blijft over mijn grenzen heen gaan, dan houdt het toch echt een keer op. Ik sta niet toe dat iemand mij keer op keer kwetst, alleen omdat ik van hem hou en hij zegt ook van mij te houden. |
Ik denk dat wat je aangeeft twee verschillende zaken zijn, Je kunt van iemand houden die je keer op keer kwetst. Puur omdat het liefde is en je niet anders kunt als van die persoon houden.
Maar doordat die persoon je keer op keer kwetst kun je er niet mee samen leven.Ik denk dat gevoel en praktijk soms mijlen ver uit elkaar kunnen liggen. Hierbij denk ik vooral aan een ouder kind relatie. Een kind dat bijvoorbeeld in een jeugdinstelling zit opmdat het je keer op keer kwetst, en helemaal uit de band springt, daar kan je soms niet meer mee leven, maar ophouden om van je kind te houden kun je vaak niet. Het gevoel blijft, terwijl de praktijk een stuk weerbarstiger is.
Zo ook met een partner die je keer op keer kwetst. Al komt dat in mijn ogen veel minder vaak voor, Maar er zijn er genoeg die keer op keer gekwetst zijn door hun expartner, maar stiekem nog steeds van hem/haar houden. Echte liefde kent dan geen voorwaarden ( gevoelsmatig om op te houden lief te hebben), Ook al kan het om praktische redenen soms wel nodig zijn om voorwaarden te stellen om te voorkomen dat je aan je eigen liefde* onderdoor gaat.
(*NIET eigenliefde maar Jou eigen liefde voor iemand)
Quote Marian: We zouden het inderdaad beter aan een gelukkig getrouwd stel kunnen vragen.. hoe zij onvoorwaardelijke liefde zien en of het überhaupt tussen twee mensen in een liefdesrelatie wel mogelijjk is..
En toch blijf ik erin geloven ... de vragen en voorbeelden die hier gesteld/gegeven worden komen bij mensen vandaan met gebroken harten..verbroken relaties...
Het lijkt een ideaalbeeld, maar ik geloof dat als je oprecht van elkaar houdt... en zelfs als de 1 meer geeft dan ontvangt..( voor ogen van de buitenwereld..) het kan..en is..
Ik had mijn exman onvoorwaardelijk lief. Hij kon alles flikken, mij kwetsten en vernederen, maar ik hield van hem wat hij ook deed. Het was al een jaar geleden dat ik hem eruit zette en besefte nog steeds van hem te houden. Gelukkig slijt dat met de jaren dat je iemand niet ziet, en mocht ik iemand een man ontmoeten waar ik gelukkiger mee ben dan ooit.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op dinsdag 23 augustus 2011, 08:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:32
Onderwerp: Loterij
|
|
|
Geld hebben heeft naar mijn idee weinig te maken met gelukkig zijn. Ik kan prima gelukkig zijn zonder geld. Dat neemt niet weg dat het hebben van geld soms wel eens heel makkelijk kan zijn. Zeker als je in de schulden zit.
Wat ik dus uit bovenstaande reacties opmerk is dat er geen enkel bijbels argument is( of men kan het niet vinden misschien) om te zeggen dat meedoen aan de loterij zondig is.
Een regelmatig genoemde zin is: ik verdien mijn geld liever op een eerlijke manier. Maar dat suggereert dat meedoen aan de loterij een oneerlijke manier is om aan je geld te komen.Zou dat werkelijk zo zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:23
Onderwerp: kinderen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vorige week heb ik het voorrecht gehad om mee te werken aan een kinderkamp. Zoals een aantal van jullie weet, is dat een jaarlijks terugkerend gebeuren. In die week krijg je een bepaalde vertrouwensband met ze. En dan komen de verhalen los....
Een aantal dingen valt me daarbij op. Het lijkt alsof er steeds meer kinderen zijn, die beland zijn in een vechtscheiding. Het lijkt alsof een gewoon stabiel gezin, met vader en moeder steeds meer uitzondering wordt. Vaak denk ik dan: weten de ouders wel wat er echt in hun kinderen omgaat. Vaak zegt een kind datgene wat een ouder wil horen, maar weet men wel echt wat er in ze omgaat? Misschien zijn ze niet boos, maar moeten ze wel boos zijn omdat de ouder dat van ze vraagt. Misschien hebben ze niet zo'n hekel aan de ouder die weg is, en missen ze hem/haar. Durven ze echt te zeggen wat er in ze omgaat of zijn ze bang dat de ouders er toch niet naar luisteren??
Luisteren we wel echt naar kinderen, of hebben we ze tot antwoordapparaten gemaakt? |
Ha Chatuliem, Fijn dat je er weer bent!
Wat je hierboven schreef is volkomen waar als ik naar mijn eigen situatie kijk. Als mijn kinderen bij hun vader zijn zeggen ze ook precies wat hij wil horen, waardoor er tussen vader en moeder weer botsingen komen doordat vader geloofd dat kinderen de waarheid spreken. Anderzijds gebeurt dit ook bij moeder. Ook daar zeggen de kinderen wat moeder horen wil. Het grootte voordeel(als de band met je kinderen zeer goed is) Is dat je als verzorgende ouder je kinderen door en door kent. Dit als gevolg van de vele gesprekken die de verzorgende ouder met zijn/haar kind voert op rustige, stabiele momenten. Als je je kind goed kent begint er dan ook vaak een lampje te branden als een kind onwaarheden spreekt. Persoonlijk geef ik dat bij mijn kinderen dan ook aan, dat ik liever negatieve dingen, en dingen die voor mij een beetje jammer zijn, hoor, als dat ze onwaarheden spreken omdat ze denken dat ik dat zo graag wil horen.
Dit heeft een tijdje geduurt maar is inmiddels wel doorgedrongen bij hen, zodat ik tegenwoordig ook de dingen hoor die ik liever anders zou zien. Het is een goed recht van de kinderen om van beide ouders te houden, hoe slecht een van de ouders hen in het verleden ook behandeld heeft. Dat is iets wat kinderen goed moeten beseffen voordat ze ook werkelijk de waarheid aan je vertellen, en niet steeds zeggen wat wij als ouder horen willen.
Wat mijn oudste dochter wel aangaf is: Mijn vader is een leugenaar dus ik mag daar ook liegen. En dat doet ze dus nog steeds wel, wat sommige situaties niet vergemakkelijkt. Daarin moeten dus ook beide ouders het vertrouwen van hun kinderen verdienen blijkbaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 augustus 2011, 22:47
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Sorry ik heb te lange vakantie, bijna 3 jaar, maar wanneer mag ik werken? Nog steeds wachten totdat ik weer volledig hersteld. |
Is er dan geen mogelijkheid om kleine klusjes aan te nemen, desnoods gratis of eerst zwart, zodat je er niet helemaal uitraakt en heel voorzichtig toch het een en ander met je goede hand te doen? OF Om vrijwilligerswerk te doen? OF om om te scholen naar een beroep waarbij je je hand niet nodig hebt?
Het zijn maar een paar ideeen hoor, ik kan me voorstellen dat je gestoord wordt van thuiszitten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 augustus 2011, 22:32
Onderwerp: Huisdieren en opvoeding
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Dat is balen zeg dierengeluidoverlast | Was verder geen probleem. Het was een schat en de hele buurt hield van hem. Hij leeft niet meer overigens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 augustus 2011, 22:18
Onderwerp: Huisdieren en opvoeding
|
|
|
Blaafen kan binnen de kortste keren gewoon gewoonte gedrag worden, wat je dus moet doorbreken. Annette gaf je een paar tips die het proberen ward zijn. Ik heb hier zo'n zelfde soort blaffer lopen waarvan ik weet dat de fout bij mij ligt. Ik schenk haar negatieve aandacht als ze blaft, waardoor ze het alleen maar vaker gaat doen. Voor een hond is aandacht, aandacht, op welke manier dan ook. Mijn vorige hond heb ik het afgeleerd door hem heel simpel binnen te houden.op de uitlaatbeurten na. Na drie weken mocht hij onder begeleiding in de tuin, maar een blaf betekende direct naar binnen. Dit werkte perfect en hij blafte totaal niet meer...
Totdat de buren een kat met een rinkelbel kochten, toen blafte hij weer en het is nooit meer opgehouden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 augustus 2011, 22:09
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Eigenlijk raar dat een inhoudelijk topic ter nauwernood 3 pagina's haalt, terwijl een onzinnig topic als dit als op 25 pagina's staat. Zegt dit iets over de diepgang op CM?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:04
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik hou de moed erin hoor! Maar dank je wel! |
Sterkte Josina!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:02
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat ik me afvraag? wanneer chatuliem zich weer in de verse discussies gaat mengen....... |
Hij zal heus wel stiekem meelezen denk ik. En wie weet hoe snel hij terug is. Zijn er eindelijk weer verse discussies...istie er vandoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:00
Onderwerp: mop
|
|
|
Nu gaan we verder in twee topics, terwijl het in beide topics off-topic is. Misschien is het handiger om over dit onderwerp een nieuw topic te starten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:56
Onderwerp: Boze mail, geen mogelijkheid om te antwoorden ....
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Tuurlijk is er verschil !!Toch vind ik het apart dat je over mensen ineens wel alles kan roepen... dat begrijp ik dan niet echt...
|
Om dat we vergeleken bij God 'maar' mensen zijn. Je kunt die vergelijking onmogelijk trekken Als ik de bijbel erbij pak zie ik zoveel verschillen:
God is heilig - Wij mensen zijn zondig God is goed - wij zijn geneigd tot veel verkeerde dingen en keuzes God is liefde - wij zitten vaak vol haat en wraak God is overal en eeuwig- wij zijn gewoon in het hier en nu God is almachtig- wij kunnen zonder Hem niets doen
Zo kun je eindeloos doorgaan.
Ik zeg niet dat je over mensen maar alles mag en kunt zeggen, maar er is wel degelijk verschil tussen God en een mens. Als het over mensen al niet mag, Hoe voorzichtig moet je dan wel omgaan met de naam van God?
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 13:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:36
|
|
|
Quote susanah: En een mop over Belgen mag wel ? Als je het zo serieus neemt mag je ook niet over Belgen mopjes maken (en de Engelsen niet over de Ieren enz.), want dan zou ik zeggen God geeft ons de opdracht de naaste lief te hebben als jezelf en je naaste zou je dan ook niet belachelijk mogen maken via mopjes... (alsof we er iets van zouden menen).
Toch blijken we daar in het geheel niet over te vallen, ik vind dan dat je consequent zou moeten zijn... het ene niet ? dan het andere ook niet...
Wat een onzin, dit heeft niets met concequent zijn te maken. Er is nogal verschil tussen God een een mens dacht ik... Als je beseft hoe heilig God is, en hoe kleingeestig de mens over het algemeen is, lijkt het verschil me wel duidelijk. Daarom, moppen over mensen...waarom niet? moppen over God/Jezus...Nee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:28
|
|
|
Toch zijn er mensen die het geld goed kunnen gebruiken. Dan is het geen hebzucht, maar ze hopen geld te winnen om bijv hun huis een opknap beurt te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 11:53
|
|
|
In reformatorische kringen is meedoen aan de loterij een foute manier om aan je geld te komen, terwijl in andere christelijke kringen dit totaal geen probleem is. Wat denken jullie? Meedoen aan de loterij mag dat? En waarom wel/waarom niet? Is er ook een mogelijkheid om je mening bijbels te onderbouwen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 11:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Effe lachen Jolan...dat de zon bij jullie...SCHIJT!!!!! Zul je oppassen dat jij de lading niet op je bol krijgt???? |
Hahaha, foutje...
De zon schijt hier zonnestralen. Misschien ben je gewoon jaloers omdat het bij jou regent Dan heb je natuurlijk alle tijd om op schrijffoutjes te letten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 11:20
|
|
|
MARIO216 schreef: | Bij mij aan de overkant van jouw ook. |
Dat zal wel ja. Vlak bij mijn huis is er een bliksem in een woning geslagen, dus het was wel echt dichtbij. Als het goed is schijt dan nu ook de zon bij jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:35
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Waar en in welke mop van mij word er met God gespot dan ??
Die van dat vliegtuig ...
Die van die man met zijn vraag ...
Je mag er van vinden wat je wilt, je mag er van zeggen wat je wilt, maar hoezo spotten ... |
Die laatste:
De man die iets vraagt aan de Heer Misschien ben ik te serieus hiervoor, maar het is alsof de Heer iets NIET kan. Ik begrijp dat ik het anders op moet vatten, maar toch...Moppen over de Heer... Nee, in mijn ogen kan het echt niet om een mop te vertellen over Iemand die zo heilig is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:26
|
|
|
Ik heb twee antwoorden voor je.
1. Ik vind je mop ook absoluut niet kunnen. Moppen zijn spottend bedoeld en moppen over God kunnen in mijn ogen niet omdat de bijbel zegt dat God niet met Zich laat spotten.
2. Iemand een bekritiserende mail sturen terwijl je weigerd een antwoord te ontvangen is heel kinderachtig naar mijn idee. Als je zo stoer bent om een mail te sturen, wees dan ook zo stoer om het antwoord erop te lezen. Ik vind niet dat je dat antwoord op het forum kunt plaatsen, maar wat let je om een topic te openen over het onderwerp zelf? Dat lijkt me geen probleem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 20:42
Onderwerp: Bezuinigingen in de Gezondheidszorg
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hier kan ik met meegaan, ook met het verhaal van Mariska. Maar nog even dit: Zolang veel mensen voor onzin naar huisartsen lopen, jagen ze zelf de kosten op. Koop bij de drogist een fles hoestdrank en strepsils als je verkouden bent.
Ook die tranentrekkende verhalen over ouders die geen indicatie krijgen voor hulp terwijl ze gezonde kinderen hebben... Hebben die ouders vroeger ooit gezegd: blijf maar tot eind vd middag met je poepluier lopen want het komt nou ff niet uit?? Het is gewoon n schande dat je die eretaak uit laksigheid en egoisme maar op de samenleving schuift!
Daarnaast valt mij op hoeveel "probleem"kinderen er tegenwoordig zijn met ADHD, PDD-NOS Autisme etc. Ik kan mij eerlijk waar niet heugen uit de tijd dat ik kind was, dat er kinderen waren met die aandoeningen, in ons dorp reed hooguit een busje om kinderen op te halen voor de LOM-school. Het lijkt wel mode tegenwoordig, vroeger kregen die kinderen iets vaker dan een ander kind een schop onder hun hol en daar was het klaar mee. Maar als je faalt als ouder kun je je hier wel mooi achter verschuilen natuurlijk... neehoor, ik kan wel opvoeden, maarja, adhd he... Dat je daarmee de financiele rekening van jouw gestuntel bij de samenleving legt, is jouw verantwoording, maar dan ook niet gaan zeike... euh zeuren als je eigen bijdrage omhoog moet!
Want tja lieve mensen, net zo goed als gratis openbaar vervoer niet gratis is, zal iedere burger hetzij linksom hetzij rechtsom toch de rekeningen moeten betalen. Lijkt me vrij normaal ook. |
Dank Pieter. Jij snijd aan waar ik over twijfelde of ik het wel aan moest snijden. Ik zie werkelozen die eigenlijk te lui zijn om te werken, ik zie ADHDers waarvan de ouders alsmaar klagen en zelf niets doen. Ik zie dokterlopers voor elk wissewasje... Ik denk dat wij als Nederlanders niet moeten klagen maar onze hand in eigen boezem moeten steken. Laten we naar onszelf en om ons heen kijken, dan begrijpen we vanzelf waarom alle kosten zo omhoog gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 18:19
|
|
|
Zojuist ff een pittige regen en onweersbui gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 17:35
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Ik betwijfel of onvoorwaardelijke liefde onmogelijk is. In Rom 5 staat immers "dat de liefde van God in onze harten uitgestort is door de Heilige Geest.". Is het dan onvolledig/volkomen die gave van de Geest? |
hier op aarde is alles onvolkomen/onvolmaakt. Dat is pas in de hemel. Maar onvolmaakt is heel iets anders als onvolwaardelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:51
Onderwerp: Komkommertijd?!
|
|
|
Het is ook niet altijd makkelijk om goede onderwerpen aan te dragen. Ik ben daar zelf ook niet zo goed is, al mis ik de serieuze gesprekken dan wel. Er zijn momenten in je leven dat je iets bezighoud, zodat je daarover een topic kunt openen, maar er zijn ook zoveel vragen waarvan je denkt...dat gaat een ander niks aan dat ik daarover nadenk. Het forum is nog altijd openbaar en dat weerhoud me ook vaak om een topic te openen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:42
Onderwerp: Bezuinigingen in de Gezondheidszorg
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dat er heftig word bezuinigd op de gezondheidszorg heeft te maken met buitengewone grensoverschrijnde bedragen die men in de zorg heeft uitgegeven de afgelopen jaren.
En ja dat al die instellingen teveel uitgaven gaat nu ten koste van de patienten, dat die een eigen bijdrage moeten gaan betalen.
Dit zou kunnen gaan leiden dat mensen met bepaalde aandoeningen niet meer snel om hulp zullen gaan vragen. Men vreest zelfs dat psychiatrische patienten niet meer op het spreekuur zullen komen, omdat ze vaak toch al een minimum in komen hebben en de eigen bijdrage niet meer kunnen betalen. Men vreest zelfs dat er meer zelfdodingen zullen plaatsvinden.
Door al die bezuinigingen is er dus ook een opname stop. De wachtlijsten worden langer.
Nee van die bezuinigingen word een mens nou eenmaal niet vrolijk. Maar helaas we zullen het met zijn allen moeten opbrengen.
Ook op de huisartsen, verloskundigen en logopedisten wordt bezuinigd.
Fysiotherapie-behandelingen worden vanaf 2012 pas vergoed bij meer dan 20 behandelingen per aandoening.
Is het ook niet zo dat mensen een verkeerde levenswijze erop nahouden, waar door ze klachten krijgen? Eetgewoontes... Dag en nachtritme...
Er zijn idd beroepen die 24/7 plaatsvinden, maar dat laat ik buiten beschouwing.
Een van de vele oorzaken die kan leiden tot depresiviteit is het gebrek aan daglicht. Vooral in het najaar hoor je er veel over.
Mensen die het prettig vinden om snachts te leven zullen ook klachten kunnen krijgen van enige depressiviteit. Die mensen zijn vaak al arbeidsongeschikt, en zien het nut er niet van in om smorgens op te staan. Door het minimum inkomen, en de hoge zorgkosten, is de kans groot dat ze ook niet echt gezond eten. Daardoor krijgen ze weer andere klachten en is het cirkeltje weer rond
Let wel, zo zie ik het, wil niet zeggen dat het ook waar is. |
Ik vind dit wel een nuchtere kijk op de zaken. Het geld moet ergens vandaan komen, De goede lijden dan altijd onder de kwaden. Als je alleen al ziet hoeveel misbruik er gemaakt wordt van bijvoorbeeld de PGB, dan is het ook niet verwonderlijk dat ze daarin gaan snijden. Als je kijkt naar de bejaardencentra's die overvol zitten, dat moet ook allemaal betaald worden. Als er meer naasteliefde zou zijn, Als er meer kinderen voor hun oiuders zouden zorgen( de ouders hebben tenslotte ook altijd voor de kinderen gezorgd)als ze oud geworden zijn, zou er misschien wat meer geld overblijven in de zorg. Maar helaas, in deze tijd waarin iedereen het druk heeft, vooral met zichzelf en met zijn eigen portemonee, is er weinig tijd meer over om anderen op te vangen, die nu allemaal voor rekening van de overheid komen in instellingen en zorgcentra's
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:16
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Ik vraag me vandaag af hoelang een hernia duurt. Aangezien ik er een heb, en graag weer aan het werk wil ben ik een beetje ongeduldig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:10
|
|
|
Ik denk dat menselijke onvoorwaardelijke liefde niets anders is als het houden van iemand, in alle omstandigheden, met al zijn/haar fouten en gebreken.Daarvoor moet je die persoon dus wel goed, en door en door kennen. Onvoorwaardelijk is zonder voorwaarden, en ik denk dat het goed mogelijk is om ook binnen een relatie op die manier van iemand te houden, ook al is dit tijdelijk, aangezien onvoorwaardelijk niet per defenitie in houd dat het ook eeuwig is.
Zo denk ik ( uit ervaring) dat je ondanks dat je keer op keer gekwetst wordt door die persoon, toch van die persoon kan blijven houden. Die onvoorwaardelijkheid kan in de loop van de tijd wel veranderen in voorwaardelijkheid, wat als gevolg heeft dat een relatie kan stranden. Maar zolang je van iemand houd met als zijn/haar fouten en gebreken, dan is dat naar mijn idee , op dat moment, onvoorwaardelijke liefde.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 18 augustus 2011, 10:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:02
Onderwerp: Spijt!!!!
|
|
|
Quote crossroad: Er staat in de bijbel dat je geen tattoo mag zetten om een dode te betreuren (herdenken) ... dus als het voor de sier is, is het volgens mij wel toegestaan ... Leviticus 19:27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER
maar als je de tekst helemaal leest ligt dat op één lijn met scheren. Dat zou betekenen dat je als man dus ook jezelf niet scheert op het moment dat je rouwt om een dode. Aangezien een ongeschoren uiterlijk tegenwoordig een onverzorgd uiterlijk is vraag ik me af of je dit anno 2011 zo moet zien. Waren de wetten uit Leviticus niet alleen bestemd voor de Joden voor de tijd dat Jezus op aarde kwam?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 00:18
|
|
|
Het gaat er eigenlijk ook niet om of wij vinden dat een tatoo goed of slecht is. Het gaat er om hoe Lady haar tatoo's ziet. Als zij daar spijt van heeft, dan zijn ze voor haar niet goed(terwijl ze voor een ander geen probleem kunnen zijn) Voor iets wat niet goed is heb je vergeving nodig, ongeacht hoe een ander/wij daar over denken. Daarom kunnen we denk ik, ook niet zeggen...ik zou ze showen, of waar maak je je druk om. Voor haar voelen ze fout, en zoekt zij een manier om met haar spijt om te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 22:06
|
|
|
Hoi Lady,
De Heere ziet jouw hart aan, ongeacht hoe jou lichaam eruit ziet. Als ik je profiel lees valt het me op dat je aangesloten bent bij een bepaald kerkverband. Misschien kun je met al je vragen en spijt eens terecht bij jouw dominee. Dit neemt je tattoo's niet weg, maar geeft je misschien wel meer duidelijkheid hoe je er mee om kunt gaan. Als het weg laten halen van je tattoo's een financieel probleem is wat voor jou je geloof in de weg staat heb je kans dat je hiervoor ook bij je gemeentelijke diaconie mag aankloppen. Bij de gemeenten waar ik ging zou financiele steun in iedergeval geen probleem zijn. Anderzijds ken ik ook een dominee uit die richting die van top to teen onder de tatoo's zit. Tattoo's uit zijn verleden die hem dagelijks vertellen over hoe hij geleefd heeft voordat hij geloofde en die hem er constant van bewust houden hoe hij het niet meer wil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 23:31
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ja excuses, want stel je voor dat het..... en die afgod die jij in brand steekt, verontreinigt je longen en je luchtwegen en dat is zonde... of je het nu wegblaast of niet, maar dat is jouw verantwoording tegenover een Heilig God! |
CHRISTEN
het wordt tijd om naar jezelf te gaan kijken met je talloze scheidingen, gezeur over andermans splintertjes.
ik vrees dat je een heel legioen aan engelen nodig hebt om je te helpen bij alle balken die je bij jezelf kunt vinden.
BAH! farizeeër
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 4 augustus 2011, 00:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:24
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik praat niets goed, ik handel goed, en waarom, omdat ik in alles de Wil van mijn hemelse Vader wil doen, dus niet mijn wil, maar Zijn wil, dan wordt ook elke misstap die ik doe, direct onder het kruis gebracht en verzoend door het kostbaar Bloed en dan ziet God, die zonde nooit meer terug en moet ik dan gaan zitten wroeten in mijn verleden, wat ik onder Zijn Wil heb geleefd? Dat doet de duivel, die klaagt aan en maakt een mens doodmoe, zodat ie God de schuld gaat geven, dat is satan.. |
wie zegt dat het Goids wil is, en niet een leuk idee van de duivel om jhe dat wijs te maken? God is in Zijn bijbel namelijk heel duidelijk over scheiden. Dat is ook wat chatuliem bedoeld met het feit dat hij wel gescheiden is, maar zichzelf daarin ook niet goed kan praten.
|
|
Naar boven |
|
|