ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:39
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARYLIEN613 schreef:
Ik geloof erin Susannah dat je het met Gods hulp zal redden!

Je houding spreekt mij enorm aan,
ben anderhalve maand geleden ook gestart met therapie in de hoop op een positieve wijze in het leven te staan, en de toekomst niet te laten beïnvloeden door het verleden,
de laatste dagen zit ik met de vraag of ik hier wel hulp zal van hebben, of ik het gewoon niet beter alleen met God doe..........
vandaar dat jouw schrijven en jouw beslissing mij treft!

tnx Marylien...
Mijn tip voor jou: Blijf bij jezelf... !!
Therapie kan -mits op maat gemaakt denk ik dan- je echt een eind op weg helpen, maar het valt niet altijd mee om de juiste therapeut te vinden !!
Wat voor de 1 geldt hoeft voor jou nog niet te gelden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:30
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARIJAN072 schreef:
'k Kwam er vandaag achter dat de prijs van een appartement in juli, op een Frans eiland, meer dan 5 keer zo hoog is als in bijv. april. Gefrustreerde smiley

Dan ben je blij, dat je zomervakantie - of je nu wilt of niet - in het hoogseizoen valt. Twijfelende smiley

Da's idd. het nadeel van in het onderwijs zitten Marijan.
Voordeel is misschien dat je wel voorjaars- (mei-) vakantie en herfstvakantie hebt, misschien een idee om dan te gaan ? dan is het vast weer wat lager namelijk... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:58
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

CHATULIEM619 schreef:
Er zijn mensen die vinden dat je niet bang mag zijn, dat je niet boos mag zijn, dat je niet verdrietig mag zijn, dat je niet trots mag zijn, dat je niet mag verlangen naar, dat je niet blij mag zijn....kortom dat je geen enkele emotie mag hebben. God heeft ons immers gemaakt met emoties, het enige wat we niet moeten doen is in een bepaalde emotie blijven en ons leven te laten regeren door onze emotie.

Precies Chat, wat zou er dan nog van ons mens-zijn overblijven ? emoties horen daarbij.
(Bovendien had God/ Jezus ook emoties, en wij zijn als mens toch Zijn evenbeeld...)

Ik ben wel benieuwd Chat wat je precies bedoeld met "in een bepaalde emotie blijven" e.v.
Graag hoor ik wat je daarmee bedoelt...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 22 maart 2011, 14:58
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:44

Mijn mooiste moment is nu... (en verder Knipoog smiley )
'k Ben zojuist nog ff bij Eleos langsgeweest om hun officieel mijn laatste bezoek aan hun af te leggen.
Ben ik dan echt therapievrij nu ? Ik ga het in elk geval zonder proberen... in mijn geval bracht therapie me alleen maar verder van huis, dat ik al in december vorig jaar heb besloten het voortaan zelf (eh, met God Knipoog smiley ) te redden !!
Voor mij m'n mooiste moment Lachende smiley

al was het -toen de kinderen die met dat zand bezig waren- op mijn werk ook echt genieten !!

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 22 maart 2011, 14:45
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 23:11
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?

HERMAN388 schreef:
Deze pasgeboren kind is GEEN gave van God maar tegen Gods wil.
Bij Sara en Elisabeth kregen hun zoon van door God zelf gegeven souverein, maar toch denken de Italiaanse artsen anders dan de wil van God.
Het gaat hier alleen om de wereldnieuws, daar wijs ik dit af.
Die vrouw heeft geen gemeenschap met een man, maar door de arts behandeld.
Die vrouw had beter een kind laten adopteren, dat vind ik geen bezwaar.
Maar de leeftijdgrens voor een vrouw bij het ontvangen van een kind is wel belangrijk.

Oeps, ik vind dat je met die stelling wel erg ver gaat hoor.
Dat kind wat geboren is kan er toch niks aan doen dat die moeder daarvoor kiest...???
Volgens mij zijn alle kinderen bij God welkom, het kan alleen zo zijn dat het niet op een verantwoordelijke manier (en/ of natuurlijke manier) verwekt is, zoals hier en dat is m.i. idd. niet de manier.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 22:48
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Vind het zelf ook onzin. Als je dan toch kinderen wilt op die leeftijd adopteer dan iemand bij Plan ofzo. En doneer elke maand iets.

Volgens mij zit er aan adoptie ook een leeftijdsgrens Mario, volgens mij is 45 jaar al te oud... Verlegen lachende smiley
Maar met dat ik dit schrijf zit ik me te bedenken dat je die adoptie wel eens anders zou kunnen bedoelen Clown smiley , per afstand ?

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 21 maart 2011, 22:49
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 18:56
BerichtOnderwerp: Groningen, 20-40jaar? interesse?

WILLEMIJN232 schreef:
Toch alleen de picknick??? Verraste, verbaasde smiley

etentje in Zwolle ook nog Willemijn... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 18:53
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

WILLEMIJN232 schreef:
Lekker even off topic......

In Harlingen is een vrouw van 63 jaar bevallen van haar eerste kind Verraste, verbaasde smiley

Dus als zij tachtig is, is haar kind in de heerlijke puberleeftijd en heeft een moeder van tachtig......pffff
Wat vinden jullie hier nu van? Smiley die vol vragen zit

Ik ben van mening dat je niet alleen aan jezelf moet denken... maar ook aan de toekomst van je kinderen !!
Daarom ben ik er zelf niet voor om op die leeftijd nog kids te krijgen als dat op die leeftijd nog zou kunnen trouwens.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 18:41
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

CROSSROAD317 schreef:
En doardeur is dit meuglijk .... Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=bBGqOOBoqm4&feature=related

eh... draaideur ??? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar ff serieus... Knipoog smiley mooi liedje Cross, zoiets raakt me wel...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 21 maart 2011, 18:41
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 18:38
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Alous, hartelijk gefeliciteerd met je 59ste verjaardag !!
Maak er een mooie dag van... Kussende smiley

Susannah
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 18:23
BerichtOnderwerp: Japan

LISA610 schreef:
Mooi gezegd Cross. Overigens denk ik dat God het wel kan, want Hij is in mijn ogen wel degelijk een almachtige God. Het feit dat hij het niet doet, wil dus niet zeggen dat Hij het niet kan, maar eerder dat Hij ervoor kiest om niet in te grijpen. En daar heeft Hij ongetwijfeld goede redenen voor die wij als mensen niet kunnen bevatten. De redenering die jij geeft (dat eerst het Joodse volk zich als geheel moet bekeren), is overigens uit de Bijbel te herleiden. Je moet voor de aardigheid die laatste dienst over openbaringen op de mediaspeler even bekijken... denk dat je daar wel het nodige in herkent Knipoog smiley

Het is alsof ik m'n eigen woorden lees Lisa... Knipoog smiley
Ik denk ook dat God bij machte is om in te grijpen, maar ervoor kiest om dat niet te doen.
Maar wie begrijpt dat, als je de ellende ziet van zoveel mensen ?

Ergens denk ik dat dat niet ingrijpen van God nog ergens aan ligt; ik denk dat God deze tijd aan ons overlaat, een belangrijk aspect in de keuzevrijheid die God aan ons mensen gegeven heeft.
Wij zijn verantwoordelijk in deze wereld om bijv. voedsel gelijkmatig te verdelen... God kijkt echter niet toe, maar is er als we Hem erom vragen, maar God is m.i. vaak een God van stilte...
Zoals bijv. bij Noach... mensen lachten hem vast uit, en Noach deed wat hem opgedragen werd, al was er geen vuiltje aan de lucht. Als je om je heen keek leek er niks aan de hand te zijn... leek ja, want we weten allemaal hoe het gegaan is...

Zo gaat het volgens mij ook met het (komende) rijk van God. Veel mensen houden er geen rekening mee en beseffen niet dat het rijk van God al aan het komen is, elke dag is een dag dichterbij dat koninkrijk...
Het lijkt alsof er weinig aan de hand is, maar God werkt m.i. niet met veel bombarie, maar in de stilte en als je goed kijkt weet je dat het komt.

Waarom grijpt God niet in ? Of waarom wordt juist Japan getroffen door de aardbeving ? Die vragen weten we vaak niet.
Ik geloof niet dat God daar een land heeft uitgekozen, of mensen, om om te brengen; we leven in de tijd na Jezus en ik geloof niet dat God op die manier bezig is.
We weten wel dat dit soort dingen staan te gebeuren, ook de bijbel spreekt daarover.
Het is aan ons mensen om te helpen... wat doen wij er mee is volgens mij van veel meer belang.

Wat betreft Israël, dat zou idd. een goede reden kunnen zijn, een verklaring waarom God ervoor kiest niet in te grijpen.
Volgens mij is dat dan 1 van de redenen, al vind ik het wel een goede reden.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 21 maart 2011, 18:26
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 17:57
BerichtOnderwerp: vergeven

CROSSROAD317 schreef:
relatie, zal een rijtje opnoemen Knipoog smiley

vader - zoon / vader - dochter
moeder - zoon / moeder - dochter
broer - zus
man - vrouw gehuwd, verkering, verloofd, ondertrouw enz.
neven - nichten
vrienden
vriendinnen
kennissen
collegea
buren
kerkelijke relaties

en er zullen vast nog wel enkele varianten te bedenken zijn ....

..

Dank je Cross...
Ik vroeg het omdat ik niet wist of je "relatie" alleen bedoelde in een huwelijk of je ook andere relaties bedoelde, daarbuiten dus.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 17:48
BerichtOnderwerp: chantage???

LEONARD480 schreef:
Ach misschien ...reageerde ik wel een beetje te scherp naar je Cross Knipoog smiley

Dat vond ik i.e.g. wel Leonard...
Als er iemand was die nauwelijks inhoudelijk reageerde en persoonlijk was, was het David wel Twijfelende smiley , Cross reageerde daar alleen op... !!

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 21 maart 2011, 17:51
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 22:34

GRACE585 schreef:
mijn mooste moment van vandaag waren de nieuwe proffesionele foto's ff downloaden op me pc van ons complete a.s. gezin Coole smiley met zonnebril Lachende smiley met blinkend witte tanden Engeltje smiley Knipoog smiley

nieuwe profiel foto van Sjaak en mij erop ,nu ff wachten op de goedkeuring Knipoog smiley

Leuk Grace, jullie staan er mooi op Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:03

DAVID923 schreef:
WIST gewoon dat dit zou komen, en dat tegen de persoon die steeds alles Bijbels onderbouwd! zovaak worden Bijbelteksten hier totaal genegeerd. en nu ik iemand quote over de inhoudelijke zaak , dus waar het omging in chats vraag, kom jij om de bocht. lol! Gefrustreerde smiley

heb een hele persoonlijke studie vol argumenten en Bijbelse onderbouwing gemaakt/gepost, weinig tot geen inhoudelijke theologische reactie, en dan het gore lef dit hier tegen mij te zeggen! o my goodness...

dit is de Bijbelstudie sectie! op die andere zit ik express niet...

Sorry, maar ik snap niet waarom je nu zo onaardig doet. Meningsverschillen mogen er zijn, gedachten uitwisselen met anderen doe ik graag, maar ik kan er meer mee als het bijbels onderbouwd is, dat geldt niet alleen voor jou maar voor ieder hier op het forum.
Blijkbaar heb je hier e.e.a. over geplaatst en heb ik dit gemist, maar ik vind dat nog geen reden om op deze manier te reageren.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:45

DAVID923 schreef:
hahahaha, niet te filmen hier..
alsof jouw mening een fluit uitmaakt of het teniet kan doen, als dat de waarheid is. Gefrustreerde smiley

@chat:

om calvijn te quoten:

“omdat wij niet weten, wie tot het getal der gepredestineerde behoort, of wie niet, moeten we zo gestemd zijn, dat wij zouden willen dat allen zalig werden. Zo zal het geschieden dat we ons beijveren een ieder, die ons ontmoet, te maken tot deelgenoot aan de vrede: maar onze vrede zal rusten op de kinderen des vredes’’

Als jij voor bent, prima David, maar kom dan met goede argumenten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niks kan aanvangen met een spreuk van Calvijn, ik heb liever een tekst uit de bijbel, en dan graag niet uit z'n verband gerukt, en mogelijk onderbouwd waarom...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 20 maart 2011, 19:46
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:37

TESSYBEAR731 schreef:
Sja, of er gebeurt gewoon iets dat je eraan herinnert...
daarnaast, als het een flashback is heb je het meestal toch niet zo goed verwerkt als je dacht. Een echte flashback word gevoed door trauma.
Anders is het niet anders dan een gewone herinnering Knipoog smiley

Ik heb het nog ff nagekeken, maar op wikipedia is dit ongeveer de omschrijving van een flashback en dat hoeft m.i. niet persé te betekenen dat je het gebeurde niet verwerkt hebt.
Als het met regelmaat voor zou komen zou je een punt hebben denk ik.
In mijn geval heb ik niet bewust de herinnering willen oproepen, het gebeurde gewoon.

Een flashback is een psychologisch verschijnsel waarbij eerdere belevenissen uit het langetermijngeheugen terugkomen in de menselijke geest. Een flashback kan zich bijvoorbeeld voordoen door zich bewust bepaalde dingen in herinnering te roepen. Meestal ontstaat een flashback als iemand een ervaring heeft die een andere ervaring in het onbewuste oproept, een associatie van gedachten. Iemand kan zich dan bijvoorbeeld plotseling herinneren wat hij in een vergelijkbare situatie heeft gedaan of opnieuw de emotie beleven die hij in het verleden had.

Soms is de ervaring zo sterk, dat de persoon die de herinnering heeft, deze korte tijd als realiteit ervaart in plaats van herinnering. Men spreekt dan van herbeleving, met name op het emotionele vlak.....

.....Het regelmatig optreden van onwillekeurige flashbacks kan een symptoom van een geestelijke ziekte zijn.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 20 maart 2011, 19:38
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 17:55
BerichtOnderwerp: ons wezenlijk leven - versje uit mijn poëziealbum

Bewandel tevreden
De weg hier beneden
Soms strijd, soms geluk
Wat de aarde ook mag geven
Ons wezenlijk leven
begint eerst bij God

Toen ik kind was, heeft een gezinsverzorgster dit versje in mijn poëziealbum geschreven.
Geen idee of ik dat album nog ergens heb, maar het versje is me bijgebleven en vind ik zelf erg mooi Lachende smiley , hopelijk jullie ook...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 17:36

CHATULIEM619 schreef:
Predestinatie heeft iets enorm wreeds in zich. En in onze menselijke ogen is er ook sprake van willekeur, als mensen het als absolute waarheid zien en hanteren.
Het is wreed ten opzichte van de ander, want het heil is hem waarschijnlijk niet gegund. Maar het is ook wreed ten opzichte van de gelovige, want het neemt de keuzevrijheid van het individu weg. Een mens die niet kan kiezen wordt beroofd van het belangrijkste in zijn leven. Niet voor niks spreekt de Bijbel dat in het paradijs de keuze van de mens al aanwezig was...

Waarom zou je nog voor iemand bidden Chatuliem als het toch al zou vaststaan ?
Ik geloof dat de mens verantwoordelijk is voor zijn keuze... !!
Ik ben tegen predestinatie, zeker vanuit de mens bezien...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 17:20

JAN786 schreef:
Het gaat mij niet om wat ik eruit haal maar om wat de bijbel zegt.

Moet je mensen die op de brede weg lopen naar het verderf niet waarschuwen op welke weg zij lopen?
Zeker als zij de bijbel niet kennen en er geen weet van hebben?

JAN786 schreef:
Dus daarom hoef je de mensen niet te vertellen dat zij op weg zijn naar de Hel?en dat de enige manier om hieraan te ontkomen is om te geloven in jezus als jou persoonlijke redder?

SUSANNAH475 schreef:
pfff dat haal jij er weer uit dus...

Jij haalt uit mijn stukje een conclusie die ikzelf helemaal niet op die manier heb gegeven.
Ik heb het nergens gehad over dat ongelovigen niet naar de hel zouden gaan, en ook heb ik het nergens gehad dat er buiten Jezus om verlossing zou zijn... maar dat haal jij er blijkbaar uit ?

Ik denk alleen dat het niet de goede manier is om het op die manier te benaderen, wat ik al zei, ik doe het liever uit een bewogenheid naar mensen toe.
God is allereerst een liefdevolle God; ik denk als je hem allereerst als een oordelende God gaat neerzetten mensen eerder wegvluchten voor zo'n God.

God is idd. ook rechtvaardig, maar juist Jezus heeft ons laten zien dat God een God is vol ontferming en bewogenheid en vanuit die insteek mag je van Hem vertellen...
Daarin mag je ook naar voren brengen dat Jezus de enige weg is, maar zelf lijkt het me belangrijk dat je dit vanuit liefde doet/ brengt.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 16:59
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

IMKE917 schreef:
David923 Van harte gefeliciteerd met je 32te verjaardag!!
Dat je nog maar mening debat(je) hier mag voeren Knipoog smiley
Hele fijne dag gewenst !

Ook namens mij gefeliciteerd David923 met je verjaardag !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 16:45

Kreeg vanmiddag een flashback over een gebeurtenis die ik meemaakte toen ik 21 was... Boze smiley die mag van mij wel wegblijven... heb het allang verwerkt, maar waarom die nou door m'n gedachten schoot ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 16:43

TESSYBEAR731 schreef:
Blijkbaar kunnen jullie niet zonder mij, Mars en Frank...
Krijg zo drie gratis daagies door men keel gedouwd! Engeltje smiley

Je kan ook weigeren hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar eh, welkom terug Tess... Knipoog smiley (al is het maar voor 3 daagjes)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:30

JAN786 schreef:
Dus daarom hoef je de mensen niet te vertellen dat zij op weg zijn naar de Hel?
en dat de enige manier om hieraan te ontkomen is om te geloven in jezus als jou persoonlijke redder?

pfff dat haal jij er weer uit dus...

Het is geen wegvluchten Jan... het is getuigen hoe lief God deze wereld had dat Hij zelfs Zijn eniggeboren Zoon daarvoor over had... vanuit die insteek en vanuit liefde hoop ik dat mensen het raakt en tot inkeer komen.
God is een liefdevolle God, maar ook een rechtvaardig God en Jezus zei ook dat Hij de enige weg is, dus daar zal ik mensen wel op wijzen, maar doe dat liever vanuit een bewogenheid naar mensen toe.
Uiteindelijk kan ik alleen getuigen en niet overtuigen... maar ik geloof dat God bij machte is om veel meer te doen dan wij bidden of beseffen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:07

JAN786 schreef:
God straf was de dood!
Zo serieus nam Hij de zonde.

Marian komen mensen tot geloof zonder dat zij persoonlijk ervaren hebben dat zij met hun zonden ook de dood verdient hebben?

God zegt zelf dat de dood Hem geen behagen schept; Hij kwam Zelf met een oplossing... uit Liefde !!!!!!
(Geen chantage... want de mens was al veroordeeld, Jezus Christus is gekomen om de weg voor mensen vrij te maken, voor een ieder die in Hem gelooft !!).

Ik geloof dat als je Jezus Christus aanneemt als je persoonlijke Zaligmaker en Verlosser je niet in je tekortkomingen hoeft te blijven hangen, want ook al was jij veroordeeld, Jezus is in jouw plaats gegaan als je Hem aanneemt en daarom mag je als gelovig mens VRIJ zijn !!

Ezechiël 18:32 Want Ik heb geen welgevallen aan de dood van wie sterven moet, luidt het woord van de Here HERE; daarom bekeert u, opdat gij leeft.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 19 maart 2011, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:49
BerichtOnderwerp: Japan

JAN786 schreef:
Als God niet de hand heeft gehad in de aarbeving, dan heeft Hij waarschijnlijk machteloos toegekeken.

Mag het geen wonder heten dat God zijn straf nog niet uitstort vanwege ons land wat zich uitleeft in zonde?

God haat de zonde en als zijn lankmoedigheid op is dan zal Hij straffen.
Lees alle boodschappen van de profeten nog maar eens na. Als Israel God diende kreeg het als land voorspoed, verlieten ze GOd kregen ze tegenspoed.

Ondanks dat ik van mening ben dat God de had heeft gehad in Japan, zoals ook in thailand, Haiti en pas geleden nog Christchurch(Christelijke kerk!) in nieuw zeeland.

Was de aardbeving die de hele wereld over ging toen Jezus stierf dan ook een toevallig natuurverschijnsel?

God heeft de macht over de natuur!
Lees psalm 29 en 104 maar eens.

Als God de wereld niet bestuurd dan is de wereld overgeleverd aan toeval. En wie gelooft er nu in toeval?

Mischien past ons het gebed van Daniel die de zonden van zijn volk ervaarde als zijn eigen zonden en daarmee met God worstelde in gebed.

Het is misschien niet zo'n vergelijkbaar voorbeeld, maar de vrienden van Job dachten ook dat ze van alles wisten...

Ik vind dat je hiermee voorzichtig moet zijn... Gods oordeel is sinds de opstanding van Jezus niet meer voor de gelovigen en daarom kun je volgens mij niet zeggen dat de gebeurtenissen in Japan onder Gods oordeel vallen.

Ik denk niet dat het aan ons mensen is om de rampen in deze wereld te verklaren.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:39
BerichtOnderwerp: PC-problemen

FRANKT627 schreef:
he he, ik kan eindelijk terug online zijn. Vanmorgen was ik aan het chatten en toen viel het internet uit. Wat er aan de hand was weet ik niet maar ik heb lange tijd geen verbinding kunnen maken. Er zijn geen virussen te bekenen.

De instellingen heb ik allemaal al nagekeken maar daar blijkt niets mis mee. Ook heb ik al enkele malen Skype eraf gezwierd en terug geinstalleerd maar ook dat helpt niet. Vannacht zal ik het zaakje nog eens bekijken... Gefrustreerde smiley

vervelend Frank, die pc problemen, hopelijk herstelt het zich snel.
welcome back overigens...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:28
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.

LISA610 schreef:
Kom je ook mee naar ons theekransje Suus? Volgens mij ben jij ook heel lief en als je nu ook nog een schaaltje met koekjes meeneemt en een leuk damesblad komt het helemaal goed. Knipoog smiley

Ja gezellig, al ben ik meer een koffieleut, maar ik zag al... er zijn meer gegadigden Knipoog smiley
Ik drink zelf amper thee en lees zelf geen Libelle, maar wat is er mis mee als je dat wel doet ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:19
BerichtOnderwerp: Welkom terug

MARISKA601 schreef:
welkom terug hannah en griffin.

het schept nu wel duidelijkheid nu martien weg is Knipoog smiley

Welkom terug Griffin en Hannah !

straks zitten we echt met allemaal vrouwen in de chatbox Knipoog smiley , zelfs Martien is er dan niet... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 08:36
BerichtOnderwerp: voorjaarswandeling

THOMAS968 schreef:
Tige lokwinske mei Beppe, wêz der mar no 't se er noch is.

Thomas

Ik ga een poging wagen Trijnie Knipoog smiley
Ik denk dat ie zegt (tegen Lisa): "Gelukwensen voor oma, ga er maar naar toe nu ze er nog is".
Kom ik een beetje in de richting Thomas ? Clown smiley

En Lisa, gefeliciteerd met je beppe...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 19 maart 2011, 08:39
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 71 Volgende
Pagina 18 van 71