ChristianMatch

Forum

Berichten van ERIKA129
Ga naar pagina Vorige 1 ... 161 162 163 164 165 166 167 ... 213 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ERIKA129
Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:43
BerichtOnderwerp: Het weer

VISSER278 schreef:
Vandaag niet nee. Morgen misschien?
Vandaag? Grijs en miezer. Maar ik heb vanavond de regenmeter leeggegooid en weet je hoeveel er in zat ? 5 mm. en dat vanaf zaterdagavond. Das nie veul he?

Ik heb er geen een maar denk dat 5 cm meer van toepassing is hier Gefrustreerde smiley
Wil nu ook wel weer eens wat zon Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:40
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

GERRIT084 schreef:
En een omgeschoolde Smiley die vol vragen zit

Je bedoeld een man die een vrouwtje geworden is en andersom??
God heeft de mens naar zijn beeld geschapen een man is een man de vrouw een vrouw!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:25
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

VISSER278 schreef:
Heb ik net ingelogd , zie ik dat CM het lijstje van de jarigen heeft vervangen door een lijstje met "mijn lincs"! Boze smiley
Wat dat voor nut heeft? Die staat toch ook al in die grote balk?
Of was dat maar voor één dag ? Was er van de 2300 leden niet één jarig?

Waren er bij mij op lijstje in iedergeval 5 jarig hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:49

PIETER649 schreef:
dus mensen uit jouw sekte moeten wel buiten jullie sekte trouwen?
gek, bij de meeste sekten word het op prijs gesteld juist binnen dezelfde sekte te trouwen. Smiley die vol vragen zit

Euh schrijffout Verlegen lachende smiley

dezelfde sekse dus dus mannen mogen niet met mannen trouwen en vrouwen niet met vrouwen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:48
BerichtOnderwerp: Adventsweken

PEET760 schreef:
Zit volop in de advents weken.
Geef kinderkerk en daardoor nu al mee bezig.
Het thema is: op zoek naar de koning.
Mooie verhalen als lijn naar het kerstfeest.
En het kerstprogram is net klaar en in afwachting op de goedkeuring van de andere jufs van de kinderkerk.

Oke fijn dat je daar al met de kerk mee bezig bent!
Maar mijn eigenlijke vraag is wat doen we er zelf mee tijdens de adventsweken!
Leven we er elke dag naar toe? Staan we er persoonlijk veel bij stil?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:45
BerichtOnderwerp: Moeten we bang zijn voor boze geesten?

MARISKA601 schreef:
Eh.. wat staat in artikel9?

ehhhhh...
ehhhhh... weet ik eigenlijk ook niet Verlegen lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:44

CHATULIEM619 schreef:
Seksuele geaardheid is bij ons nog steeds een reden niet te trouwen.

Bij ons worden ook alleen maar man en vrouw in het echt verbonden geen mensen van dezelfde sekten!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:43
BerichtOnderwerp: Met elkaar afvallen?

MARISKA601 schreef:
Eh..
Eh..

Als men wilt afvallen kan men beter de komende maanden goed opletten met wat men eet.
Ja, ik weet het de lekkere maanden staan voor de deur.

Maar om nou een winterpeendieet te gaan houden, ik denk het niet Knipoog smiley

Eh....
De lijn begint pas in Januari Knipoog smiley de komende maanden gewoon zorgen dat we niet aankomen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:42

CHATULIEM619 schreef:
Lekenpastoraat gaat uit van het volgende basisprincipe, God wil iedereen gebruiken ondanks achtergrond en studie. Er zijn voorgangers die geen studie gedaan hebben. Op basis van bediening kan men dan voorgaan. In de traditionele kerk heb je toch dat iemand op basis van art. 9 mag prediken? Mijn schoonopa was ook evangelist in de hervormde kerk.

Oke thanks voor de uitleg.
Wat betreft evangelisten op de preekstoel heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt maar ik ben van een bondsgemeente misschien zit daar verschil in.Wat we wel vaak hebben zijn kandidaten dat zijn mannen die voor predikant studeren of die de studie klaarhebben maar geen eigen gemeente willen hebben maar bv leerkracht zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:16

[quote=CHATULIEM619]Laten we eerst eens duidelijkheid geven over pinkstergemeentes. Ze zijn nl. niet vanuit het protestantisme ontstaan. Ze staan precies tussen katholieken en protestanten in.
Wat betreft geloofservaring staan we dichter bij de katholieken en wat betreft geloofsbelijden staan we dichter bij de protestanten. Het onderscheid is lekenpastoraat en geloofsdoop, daarin zijn wij uniek.[/quote

Ehhhh misschien een rare vraag...maarre wat is Lekenpastoraat???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 19:13

CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk stel je twee vragen. Op de eerste vraag, of het leven van een voorganger onder de loep genomen mag worden, is mijn antwoord volmondig ja.
De tweede vraag, heeft de inzegening nog wel geestelijke waarde, is mijn antwoord ook ja. Het is God die zegent, en dat is het allerbelangrijkste denk ik. Anders krijg je ook heel vreemde toestanden. Huwelijken die opnieuw gesloten moeten worden, omdat de voorganger vreemd ging. Doden die opgedelfd moeten worden omdat ze door de verkeerde zijn begraven. Doop die over gedaan moet worden, Avondmaal wat niet meer geldig was, kortom, de lijst wordt dan wel erg groot. Ik denk niet dat dat de bedoeling is...

Lijkt mij ook chat een predikant is net zo goed een mens en moet net zo goed voor zijn fouten vergeving vragen, daarbij heeft hij toch ook een voorbeeld functie net zo goed als dat een leraar bv zou schreeuwen en tegen de kinderen zeggen je mag niet schreeuwen!
En idd al die andere dingen zou niet goed zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:50
BerichtOnderwerp: Adventsweken

ERIKA129 schreef:
Nu we weer naar het einde van het jaar lopen komen dus binnenkort de adventsweken er weer aan.
Waar ik de laatste weken aan dacht is hoeveel staan we hier eigenlijk bij stil?
Als ik naar mezelf kijk dan wordt je al snel beheerst van wat doe ik met de kerstdagen blijf ik thuis? krijg ik eters of ga ik ergens heen?
Heb ik genoeg eten in huis en is mijn huis gezellig in kerstsfeer.
Het kerstconcert met het zangkoor waar je druk mee bent om dat in te studeren.

Maar met de zondagen wordt je er in de diensten aan herinnerd dat we de adventsweken ingaan of erin zitten, maar hoezeer staan we er verder bij stil?

Tot mijn schande moet ik bekennen dat je gewoon doorleeft en er vaak erg weinig bij stil staat.
Zijn wij al zo volhard in het geloof dat we het heel gewoon zijn gaan vinden?
Hoe staan jullie hierin?

Blijkbaar wordt daar niet over nagedacht gezien de vele reacties Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:49
BerichtOnderwerp: Met elkaar afvallen?

PIETER649 schreef:
ik ben er ook ooit ruim 40 kwijtgeraakt in een half jaar, daarvan zitten er weer 12 van terug, dat gewicht heb ik nu al jaren.

en water drinken is n stuk eenvoudiger sinds we verhuisd zijn en in de keuken een amerikaanse koelkast met koudwatertap en ijsmachine hebben.
in t vorige huis was 2 kratten frisdrank per week soms te weinig, nu gaat een krat bijna n maand mee.
en de rest is water, maar dan ijskoud, met ijs Kwijlende smiley

Pieter, proost

Kan je die bij mij ook effe instaleren??
dan val ik misschien ook wel makkelijk af Clown smiley

Droom rustig verder Erika Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:43

WILLEMIJN232 schreef:
Die computer vind ik juist een zegen als ik eerlijk ben.......

JA dat wel zekers!
Maar ondanks dat komen er wel steeds meer soorten formulieren ook digitaal die ingevuld moeten worden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:41
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

CROSSROAD317 schreef:
Ja ... Lachende smiley

Ja ... Lachende smiley

Ja ... Lachende smiley

(scheelt weer 3 mails ... grijns)

..

Krent van een vent Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Oeps das geen mooi moment van de dag maar kon het ff niet laten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:40

CHATULIEM619 schreef:
Erika, wat ben ik blij met je antwoorden de laatste tijd.

Dank u wel meneer eens gelijks Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:35

CHATULIEM619 schreef:
Voordat iemand bij ons gedoopt wordt, stellen we eisen aan zijn/haar levenswijze. We willen zien of het geloof ook invloed heeft op het gedrag van die persoon. Om maar een ander topic erbij te slepen: iemand die naar de hoeren gaat, wordt in de regel niet gedoopt...Wat voor eisen worden er gesteld aan belijdenis doen? Mogen mensen die samenwonen wel belijdenis doen? Mogen ze belijdenis doen ook al dragen ze niks bij aan de kerk? Mogen ze belijdenis doen als ze gescheiden zijn?
Ik krijg de indruk dat men sowieso blij is, dat er iemand is die belijdenis wil doen...

In de eerste plaats ga je naar beleidenis Cathegese dat is in het winterseizoen, in die periode leer je samen met de predikant uit de schrift.
je kan dan geloofsvragen stellen en delen met de groep, of levensvragen waar je mee zit. Dan nog hoef je niet als je er niet klaar voor bent beleidenis te doen. Aan het einde van de cathegese is er een aannemingsavond hierbij stellen de predikant en een delegatie van de ouderlingen vragen aan je over het geleerde de schrift en levenswandel, tevens heb je voor dat de cathegese begint en erna nog een gesprek met de predikant.
Samenwonende mogen bij mijn weten geen beleidenis doen maar dat weet ik niet zeker! Als mensen samen wonen en willen trouwen zal dat ook niet zomaar gaan maar dat is een andere discussie.
Bij onze kerk (we hebben 9 predikanten en wijkgemeentes) doen er jaarlijks ongeveer 60 jongeren en ouderen beleidenis van hun geloof en het is altijd weer mooi om mee te maken! Tijdens de cathegese wordt er ook gevraagt of je bereid bent om bij te dragen aan de groei en opbouw van de gemeente.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:18

WILLEMIJN232 schreef:
Het lijkt wel of je tegenwoordig niet meer gewoon je werk kan doen, er komt zoveel bij kijken....Jij hebt het over het onderwijs maar het zelfde doet zich voor in de gezondheidszorg......je wilt niet weten hoeveel tijd een vpk kwijt is aan alles wat geregistreerd moet worden......en in andere takken zal dat ook wel zo zijn mag ik aannemen.....
Gewoon voor de klas staan of aan het bed staan is wel erg verleden tijd geloof ik......
Maar in ieder geval sterkte ermee!

Idd je bent ook niet meer voor je lol Evv-er hoor Gefrustreerde smiley
Alles via de computer en zoveel formulieren via zoveel wegen!
En let op de regering gaat het alleen maar leuker maker Gefrustreerde smiley niet dus Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:17

TINK100 schreef:
veel erger...ik heb op mijn werk de kerstboom al staan....nu de sneeuw er nog bij en als je de weermannen moet geloven kunnen we een extra koude winter verwachten...lekker knus bij elkaar kruipen dus...lekker warm

Nou zeg dat ziekenhuis bij jullie is echt van de leg Gefrustreerde smiley
En sinterklaas dan???
Mag niet meer komen zeker Huilende smiley, smiley in tranen

Ik vind sneeuw wel super maar in oktober beetje teveel van het goede Knipoog smiley
Ondertussen plenst het hier gestaag verder de hele dag niks anders gezien dan regen Boze smiley
En visser kom niet aan met te zeggen dat het bij jullie vandaag droog was Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 16:09
BerichtOnderwerp: Sabbath of Zondag

CHATULIEM619 schreef:
Ach het nieuwe evangelie van de dierenpartij. En mensen lopen die onzin maar achterna. Ons vlees is hartstikke gezond en het is een fabeltje om te denken dat dat niet zo is.

Ikke mag graag een stukkie vlees op mijn bord zien hoor Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 16:02
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail

MARYAN401 schreef:
Aan de tips van CM kan het niet liggen. 'k Kreeg vandaag tip 8 (ja, serieus!) in de mailbox. Zo heb je - als nieuw lid - in ieder geval iedere dag mail. Knipoog smiley Ach, ook als ervaren CM-er kun je er je voordeel mee doen. Lachende smiley (Al lees ze niet allemaal van a tot z. Twijfelende smiley ) Jammer, dat je wel een limiet krijgt.

Tip 8

Beste MARYAN401,

Het is ontzettend frustrerend als je geen antwoord op je mailtjes krijgt. Misschien heb je het zelf al eens ervaren: Heb je energie gestoken in een leuk, origineel mailtje -- krijg je totaal geen reactie terug. Je voelt je geschoffeerd en genegeerd. Is een simpele reactie soms te veel gevraagd?

Onze tip van vandaag luidt daarom: Geef het goede voorbeeld. Wees galant en beantwoord de mailtjes die je krijgt.

Ook als je niet in iemand geïnteresseerd bent. Maak dat eerlijk kenbaar in een kort, vriendelijk mailtje terug. Dat is veel sympathieker dan niets van je laten horen.

Hartelijke groet,

Redactie ChristianMatch

PS Wie nog meer tips wil horen, laat maar even weten!

Krijg je tegenwoordig tips Geschokte, onthutste smiley Nooit gehad volgens mij was dat ruim een jaar geleden nog niet!
Open een topic maryan en zet ze er allemaal op hebben we er allemaal wat aan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 15:59

Dan een vraag die voor allen geld!
Moeten wij gedoopt zijn om behouden te worden??
Of moeten wij belijdenis doen om behouden te worden?
Als je als kind wordt gedoopt hoeft het nog niet te betekenen dat je automatische belijdenis doet want zo werkt het dus niet!
Belijdenis doe je als je met hart en ziel ja zegt tegen de Heere en dat is met volwassendoop net zo.
Maar wat als je niet belijdenis/volwassendoop kan doen omdat je voor je gevoel het nog niet kan of je denkt het is niet voor mij zou je dan nooit behouden zijn?? En wat als je dan om komt of je wordt ernstig ziek en je kan geen belijdenis of doop meer afleggen?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 15:43
BerichtOnderwerp: Wanneer blokkeren???

LEONARD480 schreef:
Klopt helemaal Chat ...als de persoon in kwestie geïnteresseerd is mailt ze wel terug. Ook in het beantwoorden van de mails zie je al of er genoeg interesse is. Maar goed sta zelf ook voor een dilemma betreft …iemand blokkeren, want soms denk je weleens waarom ineens zo venijnig door de bocht. Persoon is blijkbaar al gepikeerd, omdat ze geen antwoord kreeg op haar mail. Sorry ...ik was ze dus gewoon vergeten. Verlegen lachende smiley

Das een schande Knipoog smiley

Maar goed je kan toch ook wel eens een mailtje doen met even een mededeling dan hoef je er toch niet perse een antwoord op te krijgen??
Of wel chat Knipoog smiley (effe grapje tussendoor mag wel he Knipoog smiley )
Als iemand niet terug maild en ik vind het wel belangrijk om wat te weten dan kanje altijd nog even vragen of je een pv chat met die persoon kan aangaan he! En tja als die persoon dat niet wilt dan houd het op zou ik zeggen, dan is het graag of helemaal niet!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 15:34
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

COOTJE711 schreef:
Da's gelukkig nog niet zo Clown smiley
Enne m'n man heb ik het ook niet verteld Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Vond hoe prachtig hoe ze alles vertelde...
10 maal benadrukt dat ze het absoluut niet aan een ander zou afgegeven hebben..... Vandaag ging ze het in de apotheek vertellen dat alles goed afgelopen is.... Clown smiley

Vind het wel enorm slordig van de Politie zeg die konden het toch natrekken en jou haar adres geven??
Dat ze jou adres niet mogen geven kan ik me nog wel wat van indenken, stel dat het iemand waas die zich onnozel voordeed ze geven jou het adres en dan komt ze met een paar man aan denken dat er wat te halen valt bij jou!
Moet je toch ook niet aan denken of wel!
Maar de politie had jou portemonee in moeten nemen nachecken en jou bellen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 15:29
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ZEELAND736 schreef:
Volgens mij aardappels...appels...en een vleessoort(naar eigen keus???)
En dan lekker stampen!!!

Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:49

TINK100 schreef:
walking in the winterwonderland...... let it snow, let it snow, let it snow

Sneeuwt het bij julllie in het ziekenhuis?? offe ben je opeens verhuisd!

Hier regen,regen en tja nog meer regen weer om gewoon lekker binnen te blijven Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:41
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

CHATULIEM619 schreef:
Goed, en wat is nu het perfecte plaatje. Een vrouw die haar positie opeist, vind ik absoluut niet aantrekkelijk. Een vrouw die alleen leeft om haar eigen ambities te realiseren, vind ik enorm bitcherig. Maar dat is mijn mening. Ik denk dat geen enkele man een slaafje van een vrouw wil worden.

Ehhhhhh gelijke rechten gelijke plichten?
een vrouw wil ook geen slaafje van de man worden Knipoog smiley
Tenminste ikke niet!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:35

verwijderd

Laatst aangepast door
ERIKA129
op woensdag 12 oktober 2011, 12:58
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:33
BerichtOnderwerp: Lichtje

CROSSROAD317 schreef:
Ja Frank uithoren ... volgens mij laat die echt niet het achterste van zijn tong zien ... Misschien wel aan zijn lieve vriendin, maar das een ander verhaal ... Clown smiley

Maar hoe zat het ook alweer met het "Lichtje" of is de inktwolk zo dik dat het lichtje niet langer (zichtbaar) schijnt ... Smiley die vol vragen zit

Licht
Verlicht

Het duister van de nacht

Licht
Verlicht

Geeft vermoeiden kracht

Licht
Verlicht

Ook overdag heeft ze macht

Licht
Verlicht

Gods Woord Almacht

..

Mooi Cross!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129 (50)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 12:32
BerichtOnderwerp: Lichtje

TINK100 schreef:
het is ingewikkelder om jullie te vriend te houden dan frank uit te moeten horen...pffffffffff

Ow wat doene we bij jou dan??? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ERIKA129
Ga naar pagina Vorige 1 ... 161 162 163 164 165 166 167 ... 213 Volgende
Pagina 164 van 213