Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 22:24
Onderwerp: Jezelf zijn
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Zijn mensen op een forum, wat onder andere deel is van een datingstie wel zichzelf?
In hoeverre is iemand zichzelf en eerlijk als degene post op het forum, mailt en chat met anderen?
Ik heb namelijk wel eens gehoord van iemand, die mailde met iemand, en diegene gaf zich uit voor een begrijpende vriend(in) waar je altijd terecht kon. Toen degene liet merken dat degene voorlopig de eerste maanden niets kan afspreken, waardoor dan ook, maar ja, daarna wel, ja, toen haakte diegene af, en vond het ineens te 'gecompliceerd' worden.
Wat is er mis met voor onbepaalde tijd mailen? Met onder andere als doel, eventueel, ter Zijner tijd is, iets af te spreken? Deze site is ook bedoeld voor als je nieuwe vrienden wilt maken en met andere gelovigen over het geloof wilt mailen/chatten. Bij chatten gaat het snel. Bij mailen kan je wat langer nadenken, wat wel handig is als het echt belangrijke dingen betreft.
Dat ik dit topic start, is omdat veel belangrijke onderwerpen staan in bijvoorbeeld topics die over van alles kunnen gaan, bijvoorbeeld: 'wat ik me afvraag'., 'wat heb je gedaan vandaag', of 'wat was het leukste moment vandaag'.
|
Waarom niet?
Soms moet je veranderen om jezelf te blijven Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt een reden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 19:56
Onderwerp: Hoe was jou kerkdienst
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 12 november 2012, 20:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 19:55
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 12 november 2012, 20:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 19:55
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 12 november 2012, 20:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 19:53
|
|
|
HANNAH810 schreef: | afgelopen zondagmorgen; achter ons klonk een winderig geluid, en niet al te zachtjes........
fluistert mijn pleegdochter net iets te hard tegen me; IK WAS-UT NIE, HOOR MAMA!!! ECH NIE!!
je had haar serieuze gezichtje moeten zien! geweldig!! |
Lol, het.was mamma zelf.. Grijns.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 19:34
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik hoorde vandaag een prachtig lied, ik kan het niet vinden op You tube anders had ik het hier wel neer gezet. De tekst was:
In de Heer vind ik al mijn sterkte,Gij die mijn bevrijding bewerkt, op U vertrouw ik en ken ik geen angst....
Mooie toepasselijke woorden voor mij, zoals een aantal mensen van CM al weten ga ik morgen een traject in van bestralingen en fikse chemokuren en dan doet zo'n tekst je goed.....
Ik heb hier al eerder gehoord en gelezen dat je je leed niet op CM mag zetten, iedereen heeft weleens wat of wat ik las, je wilt aandacht en mijn leed is erger....jullie hebben het vast ook gelezen.....
Aandacht wil ik zeker niet, wel heeft het omzien van elkaar van enkele CM mensen mij erg veel goed gedaan....en die deden de hatelijke woorden richting mij op het forum geschreven weer teniet..... Zielig ben ik ook niet, een ieder heeft zijn eigen leed is altijd mijn mening geweest en dat is vaak erg genoeg.......er bestaat geen erger leed.....jouw leed is op dat moment erg...... En leed is bij mij niet als je auto door de keuring moet......of dat je een laxerend drankje moet drinken voor een onderzoek.......dat klopt, dat vind ik geneuzel.....
Voor al die mensen die ook 'leed en verdriet hebben"is ook deze tekst van toepassing........God zorgt ervoor dat alles weer goed komt , op ZIJN manier...... Dus: in de Heer vind je al je sterkte, Op Hem vertrouw ik en ken geen angst.........
Prachtige woorden toch? |
Wiilemijn, veel sterkte, ook heeft God voor jou een hoopvolle toekomst in zijn gedachten.
Jer 29:11 Want Ik weet de gedachten, die Ik over u denk, spreekt de HEERE, gedachten des vredes, en niet des kwaads, dat Ik u geve het einde en de verwachting.
Juist als alles mij angst aanjaagt, stel ik op U mijn vertrouwen. Op U, mijn God. Ik prijs Uw woord. Ik vertrouw op God en ken geen angst, wat zouden mensen mij kunnen aandoen? Psalm 56:4 en 5
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 11 november 2012, 19:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 18:56
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, idd. Er staat: gaat heen en zondig niet weer..
En niet ga heen en blijf volharden in uw leugens en ondertussen ook fijn die onzinstudies blijven geven en de dvd's verkopen.
Laterz! |
Je hebt geen enkele dvd van hem gezien of gehoordt. Toch oordeel je over hem op basis van een ander???
Knap hoor!!! En wat je zegt is een reactie van jou achteraf, van o ja dat staat er ook!!!
Dit hele gebeuren van wat er gezegt wordt, is een gehele boeleshit over Frank Ouweneeel..... van zgn(naam)christenen.....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 11 november 2012, 19:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 16:47
Onderwerp: Wat is echte liefde?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Moet je het zelf ook wel toepassen he? Zolang ik jou nog op het forum hoor over slachtoffers en misdadigers zijn het alleen mooie woorden voor je maar blijkt de praktijk een stuk weerbarstiger...... |
Het zijn mooie woorden want je trekt deze schoenen aan!!! Praktijk.... weet je niet van mij.... verre van dat.... Het zijn oordelende conclusies uit "monnikenorde der Dominicanen"...
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 11 november 2012, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 16:38
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | vrijdag 2 november 2012, 22:58 Ik denk idd dat ie dat bedoelt....LOL |
Dacht het niet he!
Wie de schoen past hem aan!!!
De Heer zegt het vogende:
Joh 8:11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer. Joh 8:12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. Joh 8:13 De Farizeen dan zeiden tot Hem: Gij getuigt van Uzelven; Uw getuigenis is niet waarachtig. Joh 8:14 Jezus antwoordde, en zeide tot hen: Hoewel Ik van Mijzelven getuig, zo is nochtans Mijn getuigenis waarachtig; want Ik weet, van waar Ik gekomen ben, en waar Ik heenga; maar gijlieden weet niet, van waar Ik kom, en waar Ik heenga. Joh 8:15 Gij oordeelt naar het vlees Ik oordeel niemand.
Wie zijn wij om te veroordelen????
Joh_7:24 Oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt een rechtvaardig oordeel.
Joh_5:22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven;
Denk daar eens over na...
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 11 november 2012, 16:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:53
Onderwerp: Wat is echte liefde?
|
|
|
Weet je wat ware liefde betekend voor mij.
Dat God deze wereld lief heeft. Juist diegene welke wij als christenen veroordelen. Een ieder die in Hem gelooft heeft het eeuwig leven.
Beter kan het niet. Daar is alles op gefundeerd en niks anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:11
Onderwerp: Quote's
|
|
|
SHANITA130 schreef: | O ja, is dat 'hier' niet mogelijk?
En waarom dan wel niet?
Ben benieuwd..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 20:37
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Tweede gratis gerrit dus neem je allerlei kleurtjes........leuk joh ik ben ook altijd alles kwijt dus is het maar goed ook dat ik er 2 heb............
Ik zit te wachten op de st.maarten lopers...........de stand staat op 2 en aan de stilte in de straat te zien moet ik zelf die bak snoep leegeten |
ben je niet een dag te vroeg??? Arme kindertjes. Bij ons is het een dag later.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 10 november 2012, 20:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:19
Onderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente
|
|
|
En wat te bedenken over de Here Jezus zelf???
Hij gaf Zijn leven voor de hele mensheid!!!! Deed dat ook bewust. Is Hij veroordeeld door Zijn Vader?? God keerde zijn rug naar Hem toe "waarom hebt Gij Mij verlaten"....
Bekijk dit soort dingen in het Geloof, in het licht, niet vanuit de kant van het duister denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:43
Onderwerp: Quote's
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hier kan je quote's zetten. Grappige dingen die iemand schrijft. En grappige(onbedoelde?) woordspelingen. Een zin, die er grappig naar voren komt. Of een klein stukje. En dan erbij wie het schreef en waar. Ja, ik dacht hier al eerder aan, ik heb hier echt grappige zinnen en stukjes gezien, maar ja, om die te achterhalen, ja, dat is te lang geleden, maar ja, wel jammer. en dan ook erbij, wanneer, wie en welk forum natuurlijk
Ik begin:
Ik mis de kwalititief hoogstaande discussie...zaterdag 3 november 2012, 09:39 van Thomas968 op 'Kreet van de Week'. |
Is hier niet mogelijk dan is iemand "slachtoffer" van.....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 9 november 2012, 22:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:52
Onderwerp: De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde...
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Dus wanneer wij de vruchten van de Heilige Geest uitdragen en ook doen, hebben wij al reeds de wet vervuld. En let wel; wij moeten zelf wel de vruchten produceren, ze komen ons niet aanwaaien. En daarvoor is doorzettingsvermogen en sterke wil nodig. |
Vertel dan eens van hoe en wat vanuit de bijbel of zoals Paulus ons leert wanneer dat gaat gebeuren???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:32
Onderwerp: De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde...
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Dit stuk dat ik geplaatst heb is een kort vertaalde stuk van een afrikaner boer, en ben er zeer zeker mee eens van wat hij heeft neergezet op facebook. Want het zijn de werken die je brengt via de vruchten van de Heilige Geest.
Maar iets anders wat me nogal opvalt. Hoe kan het dat die duizenden boeren van zuid afrika veel enthousiaster zijn dan de hollanders? Als ik de reacties lees, en niet alleen hier, maar ook op de wereldse community websites, dan zie ik weinig verschil. Ik vind het vreemd op zich waarom die afrikaner boeren veel liefelijker en vriendelijker zijn onder mekaar en de hollanders daarentegen doen en reageren hufterig naar mekaar toe. Hoe kan dat? Hoe meer ik de reacties hier lees hoe meer verstijfd ik sta van de reacties, vergeleken met wat ik altijd van mijn boerenvolk van zuid afrika hoor. Ik krijg gewoon kriebels en angst van mijn eigen hollandse volksgenoten.
Onze goede vriend en voorganger uit België zei me gisteren nog; we kunnen nog beter verhuizen naar zuid afrika toe, daar is het beter te vertoeven onder onze volksgenoten daar dan hier. Het is omdat ik het geld er niet voor heb voor emigratie, maar anders...? Ik sta echt verbaasd te kijken naar de reacties van iedereen hier, en net zoals onze belgische voorganger zei; dat is juist die hufterigheid dat onder het hollandse volk maar ook onder het belgische volk leeft. Hoe kan het dat die afrikaner boeren veel vriendelijker en liefelijker zijn onder mekaar? Dat is me toch een vraag wat ik me steeds meer afvraag. En dat iemand probeert te beweren dat ik eenzaam ben, dat is me toch een woordenzin dat niet helemaal waar is. Ik ben het alleen zijn allang gewend geraakt waardoor ik daarin niet beter weet dan dat. Dus dat ik eenzaam ben klopt niet helemaal, want ik ben dat niet. Ja in geloofs opzichte dan voel ik me wel eenzaam. Maar wij zijn bijwoners en vreemdelingen op deze aardbol toch? Dat is heel normaal.
Maar goed, ik heb de toestand nu onder het hollandse volk nu van 2 kanten bekeken, het gelovige deel van het hollandse volk en het ongelovige deel en ik ervaar in beiden geen verschil, en dat is een verschil ten opzichte van het afrikaanse boerenvolk, want daar ervaar ik totaal geen hufterigheid, als ze ergens niet mee eens zijn zeggen ze het gewoon maar niet op een hufterige manier. Maar goed, ik heb mijn onderzoek hierin ook weer afgerond. Deze aanmelding op CM was meer een onderzoek dat ik doe om te zien hoe het gesteld is met het gelovige deel van het hollandse volk.
Moge de Here van Israël een ieder zegenen hier.
Vriendelijke groet,
Kapitein SJ. van der Naalt - EEK |
Ach ja, de zoveelste dat claimt Irsael te zijn!!!!
Aan jou de vraag wie is "Israël" nadat de Here Jezus de Christus aan het kruis is gegaan???
Valse profeten zijn zo overtuigt van hun eigen (valse) profetieën, dat zij gewoon op de vervulling ervan zitten te wachten. (Ezech.13:1-3,6). Zij profeteren tegen de Here in, omdat zij zeggen dat God Israël in ere zal herstellen, terwijl de Here dit niet zal doen. En zoals de apostel Paulus zegt: “Wie zou de Here durven tegenspreken?” (Rom. 9:20).
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 9 november 2012, 19:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:40
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | een mens pleegt zelfmoord als hij/zij door de satan er toe wordt gedreven. want moord , zelfmoord is tegen menselijk
is een uiterste daad van ........... |
Het kan ook voor iemand een verlossing zijn van hetgeen dat innerlijk bij iemand speelt (in het hoofd bv depressie). Om te kiezen voor rust en bij de Heer zijn. Denk b.v. ook eens aan euthanasie!!!! Men kan het niet zomaar veroordelen of ergens aan toe spitsen.... Er is maar 1 rechtvaardige rechter in de hele universe welke daar over gaat. Niet wij.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:24
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ook in de GGZ gebeuren er dingen die beter niet kunnen gebeuren, zowel vroeger als vandaag de dag. Toch vind ik het jammer dat daarmee de hele GGZ in negatief daglicht gesteld wordt. Besef wel dat ruim 100.000 Nederlanders voor behandeling en/of verblijf is aangewezen op het GGZ. Dat kan allerlei vormen hebben, van therapeutische gesprekken tot complete opnames en alle mogelijke vormen daarnaast en daartussen. Daarbij zijn ook GGZ-behandelaars mensen, die nu eenmaal niet even een blueprint van iemand kunnen afdrukken om te begrijpen wat hem/haar dwars zit, hoe graag ze ook willen. Graag zou ik het beeld dan ook wat willen nuanceren t.o.v. de GGZ als geheel.
Ook in deze specifieke situatie van deze jongen zag zijn omgeving het niet aankomen. Zijn ouders niet, klasgenoten, leraren niet, etc. Het bepaald ons er alleen wel weer bij wat de impact van pesten kan zijn.
Daarnaast weet ik niet of je zelfmoord kunt toeschrijven aan een slappe houding van de maatschappij. Ik ken helaas van vrij dichtbij een paar situaties waarin sprake was van zelfmoord, maar wat door hun omgeving totaal niet werd verwacht. Ze hadden een fijn gezin om hen heen, een goede baan, vrienden, oogden veelal gelukkig, maar wel af en toe depressief (net als jaarlijks 800.000 Nederlanders), waarvan de oorzaak werd gezocht in de jeugdjaren, welke niet fijn verlopen waren. Aan liefde, aandacht, zorg ontbrak het hen nu niet. Door hun ziektebeeld, depressie is tenslotte een ziekte, konden ze dit alleen zelf niet meer zien, niet meer toelaten. Maar wel meesterlijk verstoppen voor hun meest intieme kring. Onderhuids gebeurde er alleen wel veel meer. Was hun zelfbeeld zo verstoord dat er geen sprake meer was van realiteitszin. Maar dit bleek achteraf uit de achtergelaten brief..........
Wil ik daarmee de maatschappij excuseren? Natuurlijk niet. Maar in bijv. deze situaties zag niemand het aankomen, ondanks die liefdevolle mensen om hen heen. In die situaties kun je het de maatschappij niet aanrekenen, denk ik.
En is depressie m.b.v. een Christen te genezen? Uiteraard kun je bidden voor genezing. Maar daarmee nog geen genezing afdwingen bij God. Ook niet voor een depressie. Hoe vreselijk graag mensen in de directe omgeving van een depressief iemand dit ook zouden willen. Het kan mensen ontzetttend zeer doen wanneer hen geleerd wordt dat ze in Jezus' Naam iemand kunnen genezen, maar dat het op het moment zelf "niet lukt". ..... Het blijft toch, denk ik, een kwestie van of God het Wil, op dat moment, of dat Hij andere plannen heeft. |
helemaal mee eens. Goed verwoordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 22:03
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ja, ik begrijp heel goed uw punt... en dat is ook erg om dit te horen. Het is misschien moeilijk om dit soort zaken in en/door geloof te benaderen. Misschien dat u hem eens serieus in gebed kunt noemen. Gebed doet wonderen, ik heb t veelal gezien.
Of als u bij hem langs komt, ga in u zelf in gebed gericht voor hem. Bij momenten als u hem een hand geeft of een schouder klopje, begin dan eens een zegen over hem uit te spreken, of begin in u zelf te bidden voor hem. En bestraf de duivelse machten in Jezus naam zodra u bij hem langs komt, begin dan de duistere machten te bestraffen in u zelf, opdat u zelf niet mee besmet raakt of er door beinvloed geraakt word. |
Zo werkt het niet Laverde... Heb zelf een vrouw gehad dat dicht bij de Heer leefde en heb in mezelf voor haar gebeden op momenten dat ze naast me in bed lag "Heer verlos haar van hetgeen dat niet er hoort te zijn"..... toch ben ik weduwnaar geworden door zelfmoord!!!! Ik kan veel meer vertellen, maar de zgn charismatische redeneringen (beliefe) houden het ook niet tegen......
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 7 november 2012, 22:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:50
Onderwerp: Het is kort dag....orgelliefhebbers....
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | ja helaas heb ik geen heli.... |
Gezien dat het geen huwelijks aanzoek is denk ik er nog even overna!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:34
Onderwerp: Dankdag voor het gewas
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Het is vandaag dankdag voor het gewas. In veel kerken wordt dit herdacht door één of twee kerkdiensten....Min of meer uit gewoonte ging ik....Ons dominee begon met iets voor de kinderen: weet je wel dat als je in een appel bijt......waar die appel vandaan komt?.....Weetje...dit ouwe mens van 51 bijt ook nog steeds in appels.....en ik weet dondersgoed waar ze vandaan komen.....God die alles maakte....zorgt óók voor mij! EN VOOR JULLIE!!!! (zo, dat wou ik effe kwijt!) |
Waar wordt gesproken over appels??? De "doornen en distels" daar wordt niet over gedankt. Terwijl dat heel reeeel is!!! Ik dank de Heer dat ik de moed en kracht van Hem ontvang om de doornen en distels weg te kunnen halen zodat het gewas kan groeien.... (al hoewel ik momenteel niet aan toekom ) Daar geniet ik van....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 7 november 2012, 21:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:25
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | vandaag werd ik weer even bepaald bij een gebeurtenis in Twente. Een jongen van amper 20 jaar oud dat zelfmoord heeft gepleegd vandaag. Ik zeg altijd; alles heeft een oorzaak. Wij als mensen zijn zo snel geneigd om alleen naar een ander mans probleem te kijken maar nooit naar de oorzaak ervan.
Zo was het ook gesteld met deze jongen uit Twente, die een afscheidsbrief had achter gelaten voor de nab estaanden, waarin stond beschreven dat hij hier niet meer wilde zijn omdat hij zijn leven lang werd gepest.
Voor velen is dit een domme reden om zelfmoord te plegen. Alhoewel ik beslist geen voorstander ben van zelfmoord want het is gewoon moord plegen op jezelf, en blijft even zondig als wanneer je iemand vermoord. Maar blijkbaar maakt ons volk al onderscheid tussen zelfmoord en gewone moord terwijl er in feite geen verschil in zit. Maar dat is niet zo waar ik op in wil haken. Wat voor mij nogal op speelt is hoe deze jongen uit Twente, een provincie hier in Holland, zelfmoord had gepleegd. En dat om een reden dat hij altijd was en werd gepest.
Wat bij mij al snel opviel onder mijn collega's is dat zij al snel een oordeel klaar hebben te staan over de toestand waarin deze jongen in verkeerde. Velen kunnen zich namelijk niet plaatsen in een persoon dat zover is gekomen waarin hij of zij in staat is om zelfmoord te plegen. Juist deze mensen behoort men te helpen, niet door tegen hen te zeggen dat zij maar hulp moeten zoeken want dat is gelijk als je handen er van af wassen zoals de Keizer het deed toen Jezus voor het recht stond. Ons volk is zodanig en zover afgevallen waardoor ze mekaar zelfs niet eens meer willen of kunnen helpen.
Mensen bekritiseren juist dit soort mensen door ze half en onverschillig te zeggen dat zij maar hulp moeten zoeken. Zien jullie? Dat is nou de liefdeloosheid dat heerst. Niemand heeft er niks meer voor over om een ander te helpen in zijn of haar toestand. Wij zijn niet zomaar volksgenoten van mekaar omdat het zo is, maar juist om mekaar te bemoedigen, aan te sterken en te troosten. Maar ik zie dat vandaag de dag nergens meer. Wij zijn lui en gemakzuchtig geworden van geest. Och, we hebben immers psychiaters en psychologen, laten ze daar maar naar toe gaan. En dat is zoals de meerendeels van ons volk denkt. Ons volk is begriploos geworden, ze hebben enkel nog maar begrip voor hun eigen problemen maar niet meer die van een ander.
Toen ik dat nieuws hoorde over deze jongen uit Twente dat hij altijd is en werd gepest, toen dacht ik; dat is nou het land waarin wij wonen. En dan durven ze ons land ook nog eens sociaal te noemen. Ons land is asociaal geworden. Ik zie totaal geen schrijntje respect meer onder het Hollandse volk. Ik schaam me daarin een beetje voor mijn eigen volksgenoten. En dat is dus ook het gevolg van liefdeloosheid, mensen plegen zelfmoord omdat dezen worden negeert en als oud vuil ter zijde worden gelegd.
Op mijn school werd ik wel in mekaar geslagen, maar ben gelukkig nooit tot zelfmoord toegekomen, maar wat er wel gebeurde was een muur dat ontstond om me heen. Waardoor mensen geen kans meer kregen om nog in mijn hart te kunnen kijken. En die hardheid werd overgezet in onverschilligheid. En zo zien jullie wat voor gevolgen pesten heeft, het slaat niet alleen op die persoon dat gepest word/is zelf, maar ook op de omstanders, zoals familie leden van zo'n persoon. Daarom dat pesten zorgt voor haat en wrok en het gaat vervolgens over tot in de familie.
Pesten is gelijk als een blauwdruk van het leven, je bent er altijd mee gemerkt. Het achtervolgt je enerzijds toch nog een beetje ondanks hoe oud je ook bent. En het is ook zo dat als er iemand zodanig gepest word of zelfs in mekaar geslagen word dat zij daarmee ook de Schepper mee pijn doen. Het herinnert Jezus altijd weer aan het moment toen Hij werd mishandeld voor Zijn kruisiging. Al is die van ons niet te vergelijken zoals die van Jezus. Maar zelfs zoals vandaag de dag mensen worden gepest, zo moet Jezus ook met verdriet weer toezien hoe iemand veracht word, en het moeilijkste voor Jezus daarin is dat zo'n persoon op dat moment moeilijk te bereiken is, en dan is het meestal onmogelijk dat de Heilige Geest iets kan doen in zo'n gepeste persoon. Want wanneer je totaal beïnvloed bent door een bepaalde situatie krijgt de Heilige Geest moeilijk de kans om zo'n iemand aan te kunnen raken, en dat omdat er niemand is die zo'n persoon aanspreekt, troost, bemoedigd en lief heeft. Want de Heilige Geest werkt immers enkel door degenen die bekeerd zijn en gedoopt zijn, maar waar zijn ze, waar zijn deze bekeerlingen die dit soort mensen willen helpen? De meeste bekeerlingen wassen hun handen ervan af en zeggen enkel tegen zo'n persoon: zoek maar hulp op. Maar je laat zo'n persoon dan in handen vallen van mensen die beïnvloed zijn met Babylonische invloeden. Psychiaters en Psychologen worden gedreven door een Babylonische geest. Daarom is het belangrijk om mensen die zodanig gepest zijn, te helpen vanuit de inspiratie en leiding van de Heilige Geest.
Plaats jezelf in de schoenen van een ander zodat je die ander leert begrijpen. Want overal is onbegrip. Overal is gemakzucht en luiheid.
Word het misschien niet tijd om te veranderen? Gaan er bij jullie geen belletjes rinkelen? Mekaar lief hebben is meer dan alleen maar woorden en gedachten, het is namelijk ook handelen in die liefde. Maar waar is die liefde? |
Het dik in gevulde, (door mij) reactie van jou, is interpretatie van jezelf!!! Kom bij mij over, dat je het gebruikt om met een wijsvinger naar de maatschappij te wijzen zoals de media....
Inhoudelijk op zijn afscheid brief kunnen er veel beredeneringen op los gelaten worden. Maar wat bedoeld hij nu echt te zeggen??? en tegen wie???
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 7 november 2012, 21:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:11
Onderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ik zat zo de reacties wat door te lezen en het is natuurlijk allemaal verschillend. Maar één ding wat me op viel dat de ene meer eisen stelt dan de ander, en dat is natuurlijk ieders eigen keuze. Maar naar mijn eigen ervaring wanneer je teveel eisen stelt, oftewel; teveel voorwaarden stelt op een relatie, zal het je geheid mislukken met zo'n relatie. Je kunt namelijk iemands karakter niet veranderen zoals deze geschapen is.
Natuurlijk zijn er dingen aan karakter eigenschappen waar je aan kunt werken, maar laten dat geen dingen zijn die niet van groot belang zijn. Als ik de Bijbel erop nalees dan zie ik hoe God ons verdraagt ondanks de dagelijkse zonden die we begaan. Ons streven moet wezen om steeds meer op Jezus te gaan lijken toch? Liefde vereist heel veel. Liefde vereist o.a. verdraagzaamheid, discipline, standvastigheid etc. Zo zijn er meer punten om op te noemen.
Als ik om me heen zie dan zie ik dat er vandaag de dag nog maar weinig verschil is tussen de wereld en gelovigen. De wereld eist namelijk ook heel veel dingen binnen een relatie en/of huwelijk. In heel veel huwelijken worden er zodanig eisen gesteld waar allebei zich niet aan kunnen houden of één van beiden waardoor een huwelijk onnodig kapot gaat. Tevredenheid is vandaag de dag ver te zoeken, vooral onder ons eigen Hollandse volk.
Om als voorbeeld te noemen is het goed om een bepaald volk even snel naar voren te halen. Namelijk de boeren van zuid afrika. Via facebook en skype sta ik met duizenden boeren in zuid afrika mee in contact. Ik heb ook veel van hun beschaafdheid geleerd. Het is een uniek volk moet ik zeggen, als het gaat om omgang met mekaar. Maar wat mij ook ontzettend opviel is dat de boeren vrouwen van zuid afrika zeer beschaafd zijn ten opzichte van het Hollandse volk. En in het begin was ik zeer verbaasd daarover hoe dat kon. Ik dacht: Waarom kunnen zij dat wel en ons eigen volk hier in Holland niet? Maar dat is weer een studie apart om dat te verklaren, daarvoor is onderzoek in de boerengeschiedenis zeer belangrijk.
Maar toen ik zo al met al over deze dingen zat na te denken dacht ik: "hoe kan het dat de boerenvrouwen en mannen van zuid afrika minder eisen onder mekaar stellen, dan wanneer je het vergelijkt met het Hollandse volk?". Dat had te maken met hun strenge opvoeding, zoals het apart stellen van hun zelf, zoals de Bijbel dit voorschrijft. Daarin ondervond ik de bron dat het gevolg gaf van hun beschaafde levenshouding onder mekaar.
Ik heb in het afgelopen ander half jaar veel van hun geleerd ook vooral vanuit de Bijbel waardoor mijn gehele leven een ommedraai kreeg. En nu zie ik ook geheel anders toe naar dit leven zowel in levensvorm als in het geloof. Door hen leerde ik dus ook kennen wat de waarde was van Gods Heilige Woord. En zodoende heb ik geleerd om geen onnodige eisen meer te stellen als het gaat om een relatie of huwelijk. Want een ieder is uniek en is geschapen zoals hij of zij is.
Enkele jaren geleden dacht ik altijd dat ik niks was in de ogen van vrouwen omdat mijn relaties altijd op teleurstellende wijze kapot gingen en ik had mezelf altijd afgevraagd waar ik in de fout was gegaan. Dus ik had een ware minderwaardigheidscomplex aangenomen over mezelf. Maar sinds dat ik in aanraking ben gekomen met het boerenvolk van zuid afrika kwam ik tot de ontdekking hoe gewild ik was onder hen. En zelfs onder de boeren vrouwen daar was en ben ik nog steeds zeer gewild, hihihi. En toen via die wege begon ik de waarde van mezelf weer te herontdekken, en door vele studies dat ik aan hen heb te danken heb ik pas ontdekt wie werkelijk die Gezalfde Koning van Israël is, Jezus Hem zelve! En nu is de kijk op dit leven 180 graden omgedraaid in mijn leven.
Ik heb ook het volgende van die afrikaner boerenvolk geleerd: Je leven is niet afhankelijk van hoe mensen over je denken of over je praten. Je leven is niet afhankelijk van wat mensen van je vinden, je leven is niet afhankelijk van dat je met de tijd mee gaat. Maar je leven behoord volledig afhankelijk te wezen in de handen van Jezus, de Gezalfde.
Daarom leer ik steeds meer om te verdragen. En door de Heilige Geest ervaar ik hoe Hij mij leidt in al de wege van dit leven. Geloof vereist veel van ons zelf, willen wij ons leven verliezen om niet? Dit heeft niks te maken met dat je zelfmoord pleegt, maar dat je je eigen wil aan de kant zet, dat je je eigen begeerten leert onder controle te krijgen en nog veel meer dingen. Juist als je door de Heilige Geest werkelijk geleid en geleidt wil worden, zul je ervaren dat je veel meer kunt en zult verdragen, dat is mijn eigen ondervinding. En daardoor zal ik ook niet gauw op iemand afknappen omdat zij dit of dat eigenschap heeft in haar karakter. Want ik leer steeds meer hoe ik een ander behoor te verdragen zoals Jezus ons elke dag weer wil verdragen.
Het is net aan ons de vraag of wij er iets van willen leren. Heel veel minderwaardigheidscomplexen zijn grotendeels gecreëerd doordat men deze persoon teveel heeft afgewezen. Ja, zo zien we wat geloof werkelijk vereist. Het vereist je hart, het vereist je gehele leven. Het is maar net wat je er voor over hebt. |
waarom zo´n lap aan reactie??? relaks:
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:07
Onderwerp: Het is kort dag....orgelliefhebbers....
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | ik won twee kaartjes voor het Concert van Martin Mans, Jan Vayne en Petra berger...intree 32.50 in de st,Janskerk hier in Gouda (aagezien ik al een aantal jaartjes alleen ben.... Zijn er orgelliefhebbers onder ons? (dit is dus geen liefdesaanzoek, geen contact advertentie.....maar t is natuurlijk wel gratis!Vrijdag a.s. dus..... Wie o wie? |
Had er graag naar toe gewild.... best wel ver weg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 20:11
Onderwerp: DIT DOET ME /HEM PIJN!
|
|
|
Hetgeen dat mij tot nu toe..... nog steeds overeind houdt en sterk maakt, is nog steeds, dat ooit een tante (niet christelijk) me leerde om als eerste op een orgel te spelen!!! Het had de woorden:
"LEES JE BIJBEL, BIDT ELKE DAG, OPDAT JE GROEIEN MAG........"
Voor mij is dat de enigste "waarheid" dat nog steeds gefundeerd in mijn leven geldt. Dan al de zgn "christelijke" veroordelingsleer dat hier wederom weer zichtbaar is, dat BREEKT AF.... inplaats van bouwd op.
De een na de andere "christelijke" groep of leerraar wordt hier de grond in getrapt. Dat noemt zich overtuigende bewuste christen Hoe kan iemand de leugen herkennen als men de bijbelse waarheid niet weet???
Veroordeel niet opdat jij niet veroordeeld wordt..... Dat mag toch bekend zijn voor diegen welke zeggen een christen te zijn???
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 5 november 2012, 20:16
|
|
Naar boven |
|
|
|
|