Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 juli 2010, 23:53
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/Dinsdag 20 juli 2010
|
|
|
Zondag 25 juli:
WONDERBAAR LEVEN!
IK ben je HEER, de HEER van je leven, je LEIDSMAN, al de dagen, van heden en toekomst, laat alle plannen aan MIJ over. Handel allèèn als IK het je zeg! Jullie zijn nu begonnen aan een leven, dat door GOD wordt geleid. Denk je eens in, wat dat inhoudt. Door GOD te worden geleerd, door GOD te worden geleid. Is er voor zo.n leven iets te wonderlijk? Begin je te zien hoe wonderlijk het leven met MIJ kan zijn? Zie je wel, dat je geen kwaad kan overkomen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 juli 2010, 23:47
|
|
|
CARIN303 schreef: | Eva, dit is zo waar! Afgelopen nacht heb ik voor het eerst rustig kunnen slapen nadat ik alles bij God neergelegd heb. Mooi dan dat je zo`n tekst erbij zet, dank je! |
Fijn hè Carin, dat je bij HEM je rust vindt Slaap lekker HIJ waakt over jou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 23:32
|
|
|
Zaterdag 24 juli:
BLIJF DICHT BIJ MIJ!
O, HEER, leid ons, toon ons in alles Uw wil en Uw weg. Blijf dicht bij MIJ en je zult de weg kennen, omdat IK de Weg ben, zoals IK Mijn dicipelen heb gezegd. Dat is de oplossing voor alle aardse problemen. Blijf dicht, heel dicht bij MIJ, denk, handel en leef in MIJN tegenwoordigheid. Hoe zou een vijand het wagen je aan te raken als je door MIJ wordt beschermd? Het geheim van alle macht. alle vrede, alle reinheid, alle invloed, is, dat je heel dicht bij MIJ blijft. Blijf in MIJ, leef in MIJN tegenwoordigheid. Verblijd je in MIJN liefde, loof en dank de hele dag. Er zijn wonderen op komst.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zaterdag 24 juli 2010, 23:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 22:35
|
|
|
Vrijdag 23 juli:
STOP MET AL HET WERK, totdat......
O, HEER, schenkt ons die wonderbare innerlijke vrede.
MIJN kinderen, die vrede gaat werkelijk alle verstand te boven, die vrede, neemt niemand van je af. Geen mens heeft de macht, die vrede te verstoren, maar je kunt zelf de wereld, met zijn zorgen en genoegens binnen laten. je kunt vrees en wanhoop toegang verlenen, je kunt de deur openen voor de dief, die je vrede verstoort en vernietigt. Stel je tot taak niets toe te laten, dat je vrede met MIJ, de rust van je hart, verstoort, stop met al het werk, onderbreek elk contact met anderen - tot dit hersteld is. Sta niet toe, dat zij, die om je heen zijn, de vrede van je hart en je gemoedsrust bederven. Laat niet toe, dat ook maar iemand van buiten af, noch enige zorg of geprikkeldheid, of welke tegenslag ook, die voor èèn moment verstoort. Beschouw iedere moeilijkheid als een training om je te helpen deze vrede te verkrijgen, zorg ervoor, dat geen enkel werk en geen enkele onderbreking de harmonie aantast van je ware ik, dat met MIJ verborgen is in het Heiligdom van de VADER.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 21:45
Onderwerp: Een nieuw huisje
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Ik zal in ieder geval mee bidden. Ik heb mijn huis ook gekregen doordat verschillende mensen met me mee baden |
We hebben voor jou gebeden in de Gebedsroom Tes, wie weet...GOD kan grote wonderen doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 15:52
Onderwerp: airsupport
|
|
|
CARIN303 schreef: | Dank je David, voor je openheid! Ik ga voor je bidden , hoop dat je gauw weer opknapt. |
David, zoek de site geboren om vrij te zijn eens op, ik geloof dat Wilkin van de Kamp daar wat doet, bevrijdingspastoraat of zoiets.
Sterkte, en laat die rommel staan, ik weet er alles van, heb een relatie met een aan alcoholverslaafde man gehad, mijn zoon weet er ook van, is er gelukkig vanaf, dankzij goede hulp en......heel belangrijk.... JE WIL!! We bidden voor jou vanavond in de Gebedsroom.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op donderdag 22 juli 2010, 15:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 12:38
|
|
|
Donderdag 22 juli:
LIEFDE SLAAT DE DEUR DICHT!
Het leven met MIJ betekent geen vrijwaring VAN moeilijkheden, maar vrede IN de moeilijkheden. MIJN leiding komt vaak via gesloten deuren, liefde slaat deuren dicht en liefde opent deuren. Blijdschap is het gevolg van een aanvaarden van MIJN wil, in geloof en vertrouwen, ook al schijnt het geen zaak van vreugde te zijn. MIJN dienstknecht Paulus leerde deze les van dichtgeslagen deuren, toen hij zei: Onze lichte verdrukking, die weldra voorbijgaat, bewerkt voor ons een alles verre te boven gaand eeuwig gewicht van heerlijkheid. Verwacht tegenslagen tot je dit geleerd hebt - het is de enige weg. Blijdschap is de dochter van de (innerlijke) rust.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:56
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
DAVID923 schreef: | Persoonlijk kan ik weinig zeggen, omdat ik voor mijn bekering al met velen vrouwen het bed heb gedeeld. en erna door pure naïviteit nog paar keer de fout ingegaan (we kunnen het wel bij die of die grens houden) dus als ik iets zeg, zeg ik het met drie dikke balken in mijn eigen oog.
maar op basis van deut 22, en hoe er staat dat je alleen met je man of vrouw seks mag hebben, rest is overspel, lijkt me duidelijk....
verder sprak het in die tijd al voor zich dat je maagd bleef tot het huwelijk (zeker de vrouw, in die tijd).
zo ging jozef er al vanuit dat zijn verloofde maria ontrouw was geweest, omdat ze zwanger was en hij het blijkbaar niet kon zijn.
lang verhaal kort: ja, seks voor het huwlijk is een zonde. niet om te pesten maar voor onze eigen bescherming. ik geloof ook dat het geen toeval is dat er zoveelS.O.A.S en aids kwam vlak na de seksuele revolutie in en na de jaren 60, is rechtstreeks een reactie van God, denk ik.
En het word met de dag gekker, kijk maar om je heen, lees de krant of kijk eens op t.v...
Er is zoveel verleiding, ik denk oprecht dat het voor de man (en vrouw) anno 2010 veel moeilijker is qua verleiding dan 100jaar geleden. omdat er veel onkennis is, OOK IN DE KERK,alles is maar gewoon, en veel verleiding.
Er staat niet voor niks in hooglied om de ''liefde'' niet voor haar tijd te wekken. |
De liefde niet voor haar tijd te wekken?? Wordt daarmee bedoeld geen seks voor het huwelijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:52
Onderwerp: Evangelisatie...
|
|
|
PIETER649 schreef: | weet je al voor welke organisatie of kerkgemeenschap je wil evangeliseren? en vinden die dat een goed plan?
lijkt me interessanter wat hun mening is dan wat men hier op het forum aan meningen heeft. het lijkt mij sowieso zinnig dat je enige begeleiding en wellicht opleiding krijgt. hoe goed bedoeld ook, je kunt, onbedoeld,meer kapot maken dan je lief is....
maar sucses met je voornemen je tijd zinvoller te besteden |
Begeleiding is wel goed Pieter, maar een opleiding, dan is het niet meer spontaan, je spreekt toch vanuit je hart?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:49
Onderwerp: Alpha cursus
|
|
|
WILLIE400 schreef: | Vorig jaar meegedaan met de cursus en vond het erg leuk. Bij ons was juist heel veel ruimte om te komen met eigen inbreng. Het aansluitende weekend was ook heel gaaf en daar zijn mooie dingen gebeurd, o a veel onderling gebed en sávonds veel gezellige gesprekken Wat mij betreft aanradertje Willie |
4x heb ik de Alphacursus gedaan, waarvan 2x als helpende en ook de vervolgalpha, doe het, het is zo geweldig, ik heb mensen gezien die gebroken waren, ze hebben nu een gezinnetje, door die cursus is hun leven verandert, ik denk ook mede door de persoonlijke aandacht, eindelijk voelden zij zich waardevol, werden ze geaccepteerd. En dan nog eens de saamhorigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:21
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Denk je niet dat ik dat vanuit mijn hart zou doen dan ? Of begrijp ik je daar niet ? |
Denk wel dat je dat zou doen, mijn ervaring was, de Bijbel werd open gedaan, wij waren met een groepje van 3, ik sprak wat het geloof met me deed, de Bijbel zegt niet veel bij straatevangelie, je moet het laagdrempelig houden. En het is waar wat Paulus hier zegt, bied ze een luisterend oor, wel eens moeilijk hoor, omdat jezelf zo vol zit van alles en het uit wilt delen die blijdschap. Weet je, probeer het, ga ervoor als jij denkt dat het goed voor je is. Je groeit alleen maar verder in geloof.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 21 juli 2010, 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:51
|
|
|
Woensdag 21 juli
TOTDAT JE HART ZINGT!
IK ben blij om je te zegenen en te helpen, twijfel niet als je bidt. Je gebeden zullen worden verhoord, MIJ behoort alle macht toe. Zeg dat dikwijls en geregeld tegen jezelf. Zeg het totdat je hart van vreugde zingt vanwege de bescherming en de kracht, die het voor je betekent. Zeg het totdat alleen door de kracht van die belijdenis alle kwaad, dat tegen je gericht is, wordt teruggedreven en tenietgedaan. Gebruik het als een strijdkreet. Alle macht is gegeven aan MIJN HEER. Alle macht is gegeven aan MIJN VRIEND. Alle macht is gegeven aan MIJN REDDER en dan ga je verder naar de overwinning.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:32
Onderwerp: in gedachten verzonken
|
|
|
HENK030 schreef: | je vraag soms aan iemand hoe gaat het met je dan woord er geandwoord van goed ,maar als je nog een keer vraag hoe gaat het werkelijk met je moet ik zegen het gaat beter en vertrouwen hebben dat het goed kom |
Mensen vragen het heel vaak zomaar langs hun neus weg, ga je er dan dieper op in, dan krijg je inderdd. een eerlijk antwoord. Fijn Henk, dat je zo.n vertrouwen hebt. Ik zal voor je/jullie bidden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:24
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Evangeliseren (op straat) kan erg confronterend zijn; veel mensen nemen echt geen blad voor de mond. Je moet dus erg goed kunnen communiceren. Je moet aan een half woord genoeg hebben en mensen kunnen aanvoelen. Omdat je zelf al meerdere malen hebt aangegeven dat communicatie bij jou vaak 'anders landt' vraag ik me af of je hier een slimme keus maakt. Het komt heel raar over als je met evangelisatieblaadjes in je hand agressief of defensief gaat reageren omdat je de mensen niet goed begrijpt.
Ik denk eigenlijk ook dat je alleen kunt evangeliseren als het (in die bepaalde vorm) echt je hart heeft. Ik vind het ongeschikt als 'dagbesteding' omdat je graag je dagen wilt vullen.
Wat zijn je talenten en waar ligt je hart? Is (chr.) vrijwilligerswerk een optie? Er is best veel in deze regio dat je zou kunnen doen.
GrZ |
Evangeliseren doe je vanuit je hart Susannah, niet om zomaar even je tijd te vullen en het straatevangelie is best wel moeilijk, ik heb het zelf 1 jaar gedaan, erg fijn om te doen, maar die vragen van mensen, ik wist soms geen antwoord en ben toen gestopt en op deze manier, die ik nu doe op de pc en in m.n vrijwilligerswerk, denk ik dat dit de weg voor mij is. Lees goed....denk ik..... Is er bij jou in de omgeving een Inloopcentrum, leuke gastvrouw kun je daar zijn en je kunt er tevens evangeliseren, is anders dan op straat!
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 21 juli 2010, 18:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 11:51
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 22 juli 2010/20.00 uur / 21.00 uur
|
|
|
Een ode aan Wim/Arjan:
Daar zit ik dan, vaak heel hoog in een kerk gezeten,
als organist moet je geen hoogtevrees hebben, zeker weten !
Boven, achter en rondom me honderden orgelpijpen,
gemaakt van tin en lood, wat voorheen jaren lag te rijpen.
Elke orgelpijp doet mee in het éénmansorkest,
wordt door klaviertoetsen gedirigeerd en de orgelwind ? die doet de rest.
Vaak klinkt een bewerkte en geliefkoosde melodie,
en willen alle orgelpijpen zich laten horen, maar de organist bepaalt steeds, wie.
Maar dan, zomaar ineens kan dat gebeuren,
dan moet het hele orgel zich laten horen in al haar kracht en schitterende klankkleuren.
De kerkbanken trillen en de ramen staan op springen,
nu dient het hele orgel als ondersteuning van het massale zingen.
Als orgel ben ik niet altijd zo luidruchtig hoor,
als het zo uitkomt ben ik heel ingetogen en kan ik net zo fluisteren als een piepklein koor.
Het hangt nu eenmaal af van de organist die mij bespeelt,
en soms gebroken mensenharten wil bereiken en zo mogelijk, wat heelt.
Als orgel kan ik veel bijdragen aan een niet te omschrijven sfeer.
Lieve vrienden:
Na een fijne vakantie gaan we weer door met de Gebedsroom en hopen dat jullie willen komen om gezamenlijk te bidden voor Wim zijn vrouw en alle nabestaanden. Wat een vreselijk bericht, we zijn er allemaal van geschrokken, hoe snel het leven afgelopen kan zijn, onvoorstelbaar, zo gelukkig waren ze, alles was Jorine voor hem, nu moet zij allèèn verder, zo jong nog, laten we bidden voor kracht.
We danken GOD ook voor mooie vakanties die we hebben gehad en weer veilig thuis mochten komen.
We vragen ook kracht en geduld voor mensen die hun hart aan JEZUS hebben gegeven en of GOD dit verder uit wil werken, dat de boze geen macht meer over ons heeft.
Ook denken we aan die mensen, die in die erge storm mensen moesten verliezen.
Aan de hitte, waaraan vele oude mensen overlijden. Geef ze een zuchtje wind Heer, dat hun benauwdheid wat minder wordt.
Maar we danken GOD ook, voor alles wat groeit en bloeit, prachtig is de Schepping!
Als jullie nog op vakantie gaan, wensen we een fijne, gezegende, goede reis en een behouden thuiskomst aan.
We zijn er om 20.00 uur, in de chatbox klik je even rechtsonder
Gods Zegen en warme groetjes van Martha en Eva.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op dinsdag 20 juli 2010, 13:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 11:15
Onderwerp: in gedachten verzonken
|
|
|
HENK030 schreef: | mooi gedicht net of hij voor mijn gemaakt is top |
Ik moest gelijk aan jou denken Henk, waarom?? Hoop dat het nu goed met jou gaat.
Warme groet van Eva.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 11:12
|
|
|
Na een fijne vakantie hoop ik jullie weer te bemoedigen Allen die op vakantie gaan wens ik een Gezegende vakantie toe, veilige reis en een behouden thuiskomt. Gods Zegen!
KLEM JE VAST AAN MIJ!
Klem je vast aan MIJ totdat door dat contact het leven - het Goddelijk Leven, vanuit MIJ in jou stroomt en je geest, die uitgeput raakt, doet herleven. Kom weer op krachten, als je moe bent, moet je doen zoals IK op aarde heb gedaan - ga bij de bron zitten en rust! Rust en verzamel kracht en sterkte en dan zal het werk ook tot jouw komen, zoals het tot MIJ gekomen is. Rust totdat iedere zorgelijke gedachte verdwenen is en laat dan de stroom van liefde en blijdschap binnenstromen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:51
Onderwerp: Ginds in een steeg
|
|
|
Ginds in een steeg, vol ellende en nood Vond men een knaap aan den rand van den dood. Toen men vroeg, hoe ’t met zijn ziel was gesteld; Zei hij: “Nooit heeft men mij daarvan verteld” Zeg het toch voort, o zeg het toch voort! Predik den Heiland door daden en woord Dat geen verwijt u ’t hart ooit doorboort: “Nimmer nog heb ik van Jezus gehoord.”
Toen men hem sprak van ’t verlorene schaap, Kwam er een glans op den stervenden knaap. “Weet gij wel zeker, dat mij dat ook geldt? Niemand toch heeft mij daar ooit van verteld.”
’k Ben veel te min en te slecht”, sprak hij nu. “Neen”, was het antwoord “Hij stierf ook voor u”. “Maar als dat waar is”, sprak hij nu ontsteld. “Waarom toch heeft men dat mij nooit verteld?”
d’ Engel des doods kwam nu nader tot hem. Plots’ling sprak hij toen met bevende stem: “Heer, ik geloof, voor mij stierf Gij aan ’t kruis; Breng toch die boodschap aan allen in huis.”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:39
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
CARIN303 schreef: | Mooi Mario, kunnen wij stilstaan! Dank je! |
Mooi Mario Weer eens heel wat anders hè. Bedankt dat je het over wilde nemen, echt tof van je
Groetjes van Eva.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:35
Onderwerp: Overleden
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | idd erg schokkend en confronterend. ik zal voor hem bidden en voor zijn nabestaanden. |
Wim/Arjan hebben wij leren kennen op een andere site, ook persoonlijk hebben wij hem ontmoet met Jorine, ze waren dol op elkaar, hun huwelijk heeft helaas maar kort geduurd, hij droeg haar op handen. Hij was een rustige, begripvolle en serieuse man. Wat is hij jong overleden, onbegrijpelijk. Wij wensen Jorine en allen die erbij betrokken zijn veel kracht, liefde en Gods Zegen en nabijheid toe.
Ook namens de Gebedsroom Gods kracht toegewenst! We bidden voor jou/jullie Jorine.
Rust zacht Wim.
Lieve groet van Hans744 en Eva685.
Zou het niet goed zijn Jorine af en toe een bemoediging te sturen?
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 4 augustus 2010, 13:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 juli 2010, 19:48
Onderwerp: Wat vinden jullie van deze tip?
|
|
|
HANS744 schreef: | of kijk praktisch tv,naar FAM7 24u Christelijke zender of naar www.locomediagroep op de pc met veel muziek en gedichte of in de radio groot nieeuws radio.kijk halveer je goed en leersaam |
Ook een goede tip
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 juli 2010, 19:12
Onderwerp: Maandag 7 juni/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Donderdag 1 juli:
BESTRIJD DE VREES!
Leer dagelijks de belangrijke les om te midden van de storm te vertrouwen en kalm te zijn, wat voor verdriet of moeilijkheid die dag ook mag brengen. MIJN liefdevolle opdracht is voor jouw nog steeds dezelfde: Heb lief en lach! Liefde en een lach, niet een droevig berusten, zijn kenmerkend voor het werkelijk aanvaarden van MIJN wil, laat het zo zijn, dat een ieder, die een ontmoeting met je heeft gehad, moediger en gelukkiger verder gaat. Tegenover kinderen of jongeren, tegenover middelbare leeftijd of ouderdom, ten opzichte van verdriet en zonde, ja bij alles wat je in anderen kunt aantreffen, moet dit je houding zijn; heb lief en lach! Vrees niet, bedenk hoe IK in de woestijn de duivel tegemoet ben getreden en hoe IK heb overwonnen met het zwaard van de Geest, dat het Woord van GOD is. Ook jij hebt je antwoord klaar voor elke vrees, waarmee de boze tot je kan komen - een antwoord van geloof en vertrouwen in MIJ. Zeg het hardop als dat mogelijk is! Het gesproken woord heeft macht, bezie iedere vrees, niet als een zwakheid van jouw kant, tengevolge van ziekte of zorg, maar als een zeer wezenlijke verzoeking, die bestreden moet worden en waarop de overwinning moet worden behaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 23:29
Onderwerp: Maandag 7 juni/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Woensdag 30 juni:
BERGEN VAN KWAAD!
Geloof en gehoorzaamheid zullen bergen verzetten, bergen van kwaad, bergen van moeilijkheden. Maar geloof en gehoorzaamheid moeten hand in hand gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:36
Onderwerp: De gouden tip.....
|
|
|
CARIN303 schreef: | Sinds de afgelopen week heeft Juffrouw mier ,en haar hele familie, intrek genomen in mijn woonkamer. Nu hadden ze zelfs het plan opgevat om naar mijn keuken te verhuizen ( als ik heel erg stil ben hoor ik ze zelfs zingen; We zijn er bijna ). Maar je begrijpt het al.....ik ben volledig tegen dit plan!
Wie heeft voor mij de gouden tip om te zorgen dat de mieren weer heerlijk buiten gaan wonen? Het is toch prachtig weer immers! En die van de lokdoosjes ken ik al |
Grapje kriebeldiertjes, wriemeldiertjesietsie pietsie priegelmiertjes werken, eten, sjouwen, lopen wonen in hun mierenhopen leven in een mierenhuis maar ietsie pietsie priegelmiertjes horen niet bij mensen thuis!
refrein: Dan roep ik: ho stop! Priegelmiertjes, wriemeldiertjes Hoepel op! ho stop! Priegelmiertjes, wriemeldiertjes Hoepel op!
Peper strooien Maggy-planten Goudsbloem of tomatenplanten Mieren mogen hier niet komen Ga nou toch bij mieren wonen! wonen in een mierenhuis want ietsie pietsie priegelmiertjes horen niet bij mensen thuis!
Genoeg tips Carin? Ikzelf gebruik mierenpoeder, werkt fantastisch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:20
Onderwerp: Wat vinden jullie van deze tip?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik zie dat wel eens op t veld gebeuren.... voetballers die staan bidden voor de wedstrijd. Toch heeft dat iets bijzonders. Ik begrijp wel dat velen denken dat God het niet uitmaakt wie er wint en zich echt niet met het spelletje zal bemoeien.
Een aantal jaren geleden was Christian Gyan uit Ghana, speler van Feijenoord, bij ons in de kerk. Als je hem op t veld altijd vol overgave zag bidden, vond ik dat altijd heel bijzonder om te zien.
Ik heb hem toen ook gevraagd waarvoor hij altijd bid. Hij zei, om God te vragen voor sportiviteit, dat de emotie het christenzijn niet zou verdringen, en hij deed het om te laten zien dat christen zijn en sporter ook samen kon gaan. |
Pas geleden was op Nederland zingt met ds. Arie van der Veer ook een gelovige voetballer, ja die zitten er ook tussen, mooi toch. Ik word altijd ontroerd als die grote mannen het Volkslied staan te zingen voor de wedstijd begint.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:45
Onderwerp: Vaderdag
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Toch vind ik dat nog steeds ergens wel moeilijk hoor Eva, God heeft het zo anders bedoeld; maar het beeld dat ik altijd van een vader had was zo anders dan het bedoeld is... pas sinds een paar jaar zie ik hoe ouders/ volwassenen met hun kinderen omgaan... soms is dat zo leuk... en ik verbaasde me daar echt over... sinds die tijd leer ik meer en meer hoe het wel bedoeld is en kan ik ook meer en meer genieten wanneer ik kinderen ook zie genieten... Onbewust ga je toch een link met God leggen en dan krijg je een wel heel verkeerd beeld als je in de bijbel leest over een Hemelse Vader.
Ikzelf gebruik nog steeds liever het beeld van een bruid met zijn bruidegom... ! |
Dat beeld vind ik moeilijk te begrijpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:52
Onderwerp: Een klein wondertje...
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik ben altijd erg bang geweest voor onweer ( nog geen fan trouwens ). Een aantal jaren geleden barstte het in de nacht los en ik was heel erg bang.
Tot ik een stem hoorde; "Wees niet bang , Ik ben bij je" .
Heel eerlijk? Ik heb toch even naar buiten gekeken of die stem daarvandaan kwam maar er was niemand. ( hoezo, kleingeloof? ) |
Onweer???.........wat ben ik bang ( In het bos en vooral s nachts,hoofd diep onder de dekens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:37
Onderwerp: Vakantie
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Leuk voor je, Eva, heb het maar heel goed en dank voor al je mooie stukjes, ik kijk al uit naar je terugkomst! |
Dank je Mieke, de bemoediging van vandaag is erg mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:31
Onderwerp: Vakantie
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wat ontzettend gaaf, Eva!! Hele fijne tijd en veeeeeel geluk gewenst! |
Dank je
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|