ChristianMatch

Forum

Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 13:12
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

CHATULIEM619 schreef:
We gaan uit van de case van een vrouw die noodgedwongen van haar man heeft moeten scheiden. In deze situatie ga je in het herstelproces natuurlijk onderwerpen bespreken als vertrouwen en een van de stappen in dit proces is natuurlijk je weer open te stellen voor een nieuwe relatie.
In mijn ogen heeft God man en vrouw geschapen om elkaar aan te vullen, te ondersteunen en te beschermen. En ik voel me gesterkt door de uitspraken van Paulus, die jonge weduwen oproept om opnieuw te trouwen.

dezelfde paulus die merdere malen schrijft dat je gebonden blijft to die persoon overleden is, hence; weduwe...
of overspel, of de partner die zelf wegloopt zoals in 1 cor 7.
kunnen we toch niet omheen? jan is niet dood in de casus.

mat 19:

3 En er kwamen Farizeeën tot Hem om Hem te verzoeken, en zij zeiden: Is het geoorloofd zijn vrouw weg te zenden om allerlei redenen? 4 Hij antwoordde en zeide: Hebt gij niet gelezen, dat de Schepper hen van den beginne als man en vrouw heeft gemaakt? 5 En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn. 6 Zo zijn zij niet meer twee, maar één vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet. 7 Zij zeiden tot Hem: Waarom heeft Mozes dan bevolen een scheidbrief te geven en haar (daarmede) weg te zenden? 8 Hij zeide tot hen: Mozes heeft u met het oog op de hardheid uwer harten toegestaan uw vrouwen weg te zenden, maar van den beginne is het zo niet geweest. 9 Doch Ik zeg u: Wie zijn vrouw wegzendt om een andere reden dan hoererij en een andere trouwt, pleegt echtbreuk. 10 De discipelen zeiden tot Hem: Indien voor een man de zaak met zijn vrouw zó staat, is het niet raadzaam te trouwen. 11 Doch Hij zeide tot hen: Niet allen vatten dit woord, alleen zij, aan wie het gegeven is. 12 Er zijn immers gesnedenen, die zo uit de moederschoot geboren zijn, en er zijn gesnedenen, die door de mensen gesneden zijn, en er zijn gesnedenen, die zichzelf gesneden hebben, ter wille van het Koninkrijk der hemelen. Die het vatten kan, die vatte het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:56
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

LAURENS814 schreef:
Ik denk juist dat het omgekeerde waar is van wat je schijft. Je hebt de kerk nodig om de Bijbel te interpreteren. De Bijbel spreekt namelijk niet voor zichzelf, was dat wel het geval dan waren er niet zo veel verschillende 'meningen' hier op CM Knipoog smiley

Drie Schriftvisies
Packer[i] onderscheidt drie Schriftvisies.

1. De ‘traditiona­listische visie', die stelt dat het uiteindelijk gezag over geloof en leven ligt bij de officiële leer van het instituut kerk. Om God en Bijbel te kennen moet men de traditie van de kerk raadplegen. Deze opvatting ontkent niet dat de Heilige Schrift door God gegeven is en dus gezaghebbend is, maar beweert wel dat de Bijbel niet volledig is en ook niet begrijpelijk zonder de uitleg van de kerk. Het meest bekende voorbeeld is de R.K. kerk met apocriefen in de canon, de Vulgaat als gezaghebbende vertaling en leerstel­lingen als de onfeilbaarheid van de Paus en de hemelvaart van Maria.

2. Vervolgens is er de ‘subjectivistische visie': het laatste gezag voor mijn geloof en leven ben ik zelf. Deze visie kent vele vormen, meer mystieke of spirituele en meer rationele of combinaties van beiden. De meer spirituele vorm hebben we bijvoorbeeld in de veel gehoorde populaire opmerking: ik geloof in wat ik voel (wat waar is of wat God zegt). De rationele component ontmoeten we bijvoorbeeld in de bijbelopvatting van veel ­bevrijdings-theologieën, waar de situatie van de hoorder of lezer de waarde van de bijbeltekst bepaalt. Alle vormen hebben echter één ding gemeen: het laatste gezag is het oordeel van mijn verstand of mijn geweten of mijn religieus gevoel. Ook veel van de historisch-kritische benaderingen van de Schrift vallen hieronder. Het lijkt erop dat geloof hier een zaak is van loyaal zijn aan de eigen religieuze overtuigingen.

3. Dan is er de ‘evangelisch-reformatorische' visie. In deze opvatting worden gezag en inspira­tie met elkaar verbonden. Het laatste gezag rust in de Bijbel zelf. De Heilige Schrift is het Woord van God. Dit gezag wordt bevestigd door het getuigenis van de Heilige Geest in ons hart en niet door het gezag van de kerk of van het verstand. Verder is de openbaring van God in de Bijbel volledig en behoeft niet aangevuld te worden door de kerkelijke traditie. Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand. De traditie, de kerk en de individuele christen kunnen dwalen en doen dat ook, maar de Bijbel, het Woord van God, moet hen corrigeren.

Voor alle duidelijkheid, ondergetekende onderschrijft van harte deze derde visie.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:05

MARISKA601 schreef:
de kerk blijft bij haar principes, maar de tijden zijn veranderd.

het gaat niet om de kerk en hun interpretatie, maar de Schrift zelf!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:03

deze casus lijkt me geen werkelijkheid, maar een worstcase scenario.
ik kan me niet voorstellen dat een wedegeboren christen, die dus de Geest heeft, zo doet, en geen hulp zou willen!

en we moeten de Bijbel niet aanpassen aan onze situatie, maar de situatie aan de Bijbel.

mocht er echt zo`n geval zijn, dan denk ik dat er moet worden gevochten tot het niet meer kan, en als scheiden de enige optie is, zeker voor de veiligheid van de vrouw en kinderen, ja, so be it.
maar dan blijft het toch niet zoals het bedoeld is. maar dan moeten we die vrouw steunen, en mag ze van mij best hertrouwen.
maar nogmaals ik denk dat zulke gevallen niet voorkomen zoals hier neergezet. dat dus jan dit doet en een echte christen is, en hulp weigert.
en zelf haar niet verlaat, want dan heb je de uitweg van 1cor 7.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:56
BerichtOnderwerp: Uiterlijk of innerlijk

SHANITA130 schreef:
Quot David: eerst maar eens een echt wedergeboren persoon, van jou leeftijds groep, waar het en mee klikt, lichamelijk en geestelijk....

Ja, die heb ik gevonden, hoe is het mogelijk he???? Nou, nu ff uitrusten van die kilometers.

Fijne Avond!

Shanita

lucky you! is je gegund! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:48

BLOEMPJUH877 schreef:
Is niet erg hoor Knipoog smiley

ach ik wil ook wel eens op z`n hollwoods mezelf inslaap huilen, niet kunnen eten of drinken en constant aan iemand denken. *sigh*

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wauw i am turning into a chick, help!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:41

eerlijk? ja het maakt uit...als ik me niet fysiek voel aan getrokken tot die persoon gaat het denk ik niks worden, ik bedoel niet lust, maar aantrekkingskracht. al is het wel zo dat als het mentaal en geestelijk, dsu qua persoonlijkheid klikt de rest wel volgt. als het klikt klikt het vaak op alle gebieden, en niet dan hetzelfde op alle gebieden.

ik heb wel eens een meisje ontmoet die op papier en qua gesprekken op msn en telefoon en foto`s perfect leek! maar toen ik haar ontmoette was er niks, nada geen chemie, geen klik, op geen enkel gebied.
en soms zie ik wel eens een vrouw, bij de supermark ofzo, die niet eens knap is ofzo, en dan zie ik haar zo praten en doen, en uitstraling en dan denk ik wauw, wat een geweldige dame!

al vraag ik me af of wij westerse christenen anno 2010 niet te veel wensen hebben, en of we wel realistisch zijn; ik bedoel dit:
vind eerst maar eens een echt wedergeboren persoon, van jou leeftijds groep, waar het en mee klikt, lichamelijk en geestelijk....weet je wel in wat voor en kleine vijver je dan vist?

en in de BIJBELSE tijd was het niet zoals in de hollywood films, zo van verliefd, en een happy ending. daar lees je meer over een verbond aangaan, en trouw. mind you...in die tijd werden de meeste vrouwen nog door vaders uitgehuwlijkt.

pffff, het is lastig allemaal!

lang verhaal kort, ja ik kijk ook naar het uiterlijk, als ik ander beweer lieg ik, speelt het een crusiale rol en is het een dealbreaker, ja, denk het wel.
maar misschien word ik we verliefd op iemand waar ik het noit van zou verwachten, en dan moet ik alles weer terug nemen. maar goed verliefdheid is maar een tijdelijk stofje in de hersenen, het gaat om trouw en houden van. p.s ben nooit verliefd geweest, erg he Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:36
BerichtOnderwerp: politieke discussies

MARTIN695 schreef:
Ook ik heb de kieswijzer gedaan en daar kwam SGP uit en later kwam ik de kinderkieswijzer tegen en daar ook de vragen beantwoord en wat bleek ook daar kwam de SGP uit de bus en dan ben ik wel blij want Mr van de Flist droeg wel uit waar hij voor stond .
Dus ga ik daar voor .
Martin

ga ik de volgende keer ook doen, CU doet te veel water bij de wijn.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:35
BerichtOnderwerp: politieke discussies

CHATULIEM619 schreef:
pfff, wat een opluchting. De PvdA definitief aan de kant gezet. Ik geniet van die zure gezichten. Nu kan er eindelijk weer eens geregeerd worden en vliegt men elkaar niet meer bij iedere gelegenheid in de haren.

PvdA heeft nu eindelijk betaald voor de schade die ze ons land aangericht hebben. Gezichtsverlies in het buitenland. Het opportunisme heeft gefaald. Machtspolitiek heeft verloren.

hear hear!
rechts for the win!
(was pim er nog maar)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:20

IMKE917 schreef:
Geef jou mening eens......wat moet Elske doen, mag ze scheiden, voor de veiligheid van haar kinderen en haar zelf??
En mag zij dan weer trouwen, of moet zij haar verdere leven alleen blijven??

richard wilt de Bijbel aanpassen aan de tijd, ik zeg dat de universel en tijdloze principe`s blijven staan. mmord blijft moord, overspel blijft overspel. in zijn casus is de situatie wel schrijnend.
Ik nem aan dat jan een christen is, dus heeft hij pastorale en professionele begeleiding nodig en kan apart leven tot jan ''beter'' is een optie zijn, scheiden hoeft niet gelijk.

als jan geen christen is en haar wilt verlaten kan dat volgens 1cor 7 en is ze vrij. of als er overspel is.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 17:15
BerichtOnderwerp: Polymagie huwelijken

RICHARDRI464 schreef:
Inzake David:

Maar er is meer, want ten aanzien van David zegt God: 'Ik heb u gegeven het huis van uw heer en de vrouwen van uw heer in uw schoot' (1 Sm 12: 8).

wat is de HEER goed he Knipoog smiley
er staat ook nog ergens, dat Hij tegen david zei; was het niet genoeg had ik je er nog meer gegeven Coole smiley met zonnebril Lachende smiley

en toen Hij verdrietig was zochten ze de mooiste dame in het land om bij hem te liggen...good times Lachende smiley Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 13:42
BerichtOnderwerp: Het beste van YouTube

vrouwen en inparkeren! hahaha! Knipoog smiley

http://www.dumpert.nl/mediabase/1059881/2679574b/parkeerwonder.html
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 13:19
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

nogmaals alles is al meerdere keren gezegd hier, we praten in rondjes, gaan ff oftopic, en beginnen weer opnieuw, slotje? Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 2 augustus 2010, 13:19
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 13:17
BerichtOnderwerp: Nieuwsbericht: 15 x abortus en toen... zwanger!

wauw 15x een moord gepleegd, ik hoop dat ze vergeving vind bij de Heer!
over haar levensgeluk hoef ik niet te lezen....
God have mercy on her soul...
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:16
BerichtOnderwerp: benny hinn gaat vreemd

CROSSROAD317 schreef:
Beste David, een paar weken geleden schreef jij hier iets in het forum over een benauwd moment wat je had meegemaakt in je prive leven. Stel nu even dat je dat niet openbaar had gemaakt, maar dat iemand anders dat voor jou had gedaan, zonder jouw toestemming. Je geeft aan theologie te studeren, dus heb je net als Hinn een voorbeeldfunctie, toch ?? Zou je dan met dezelfde uitspraak komen als hier boven ??

dat was geen vreemdgaan, en ik heb het ook ver zijn valse leer, niet zijn prive leven. mijn moment was niet te vergelijken, en dat heb ik gelijk erkent en pak ik aan. groot verschil!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:15

MIEKE364 schreef:
met je eens, makkelijke manier om iemand in een kwaad daglicht te stellen en meedoen aan roddel, niet erg christelijk David, afoei!
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

jullie reageren wel, maar gaan nergens inhoudelijk op in, en dan presenteer ik de FEITEN, dan gaat de deur dicht.
op het randje van sektarisch gedrag.

LOL! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:12
BerichtOnderwerp: Geeft God naar kracht of naar behoefte?

hannah, mooi gezegd. jusit door het lijden heen is God er. door onze zwakte word Zijn kracht zichtbaar.

rom 5:

1 Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Here Jezus Christus, 2 door wie wij ook de toegang hebben verkregen [in het geloof] tot deze genade, waarin wij staan, en roemen in de hoop op de heerlijkheid Gods. 3 En niet alleen (hierin), maar wij roemen ook in de verdrukkingen, daar wij weten, dat de verdrukking volharding uitwerkt, 4 en de volharding beproefdheid, en de beproefdheid hoop; 5 en de hoop maakt niet beschaamd, omdat de liefde Gods in onze harten uitgestort is door de heilige Geest, die ons gegeven is, 6 zo zeker als Christus, toen wij nog zwak waren, te zijner tijd voor goddelozen is gestorven.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:08

ERIK546 schreef:
Er staat in de Bijbel: gij zult niet oordelen.

Er staat ook wie zonder zonde is werpen de 1e.steen

En heb naaste lief als jezelf. Kan je dat niet heb je jezelf ook niet lief.

misschien een paar punten om goed over na.te denken.

lekker makkelijk...
haal je dan ook even de teksten aan waar er staat dat we elkaar (in liefde) moeten vermanen? en hoe paulus in 1 cor 5 en ook in titus zegt dat mensen die blijven zondigen na vermaningen uit de gemeente dienen worden te gezet? en dat JEZUS vlak na jou quote zei; ga heen, en ZONDIG NIET MEER?

petrus zegt dat we vrij zijn, maar die vrijheid niet mogen misbruiken.
zo waren er christenen in paulus gemeente die zeiden we zijn vrij van de zonde we kunnen doen wat we willen, alles is genade!

waarom paulus schreef:

rom 6:

1 Wat zullen wij dan zeggen? Mogen wij bij de zonde blijven, opdat de genade toeneme? 2 Volstrekt niet! Immers, hoe zullen wij, die der zonde gestorven zijn, daarin nog leven?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:04

Quote:
t is niet al te gemakkelijke kost, om je hierin te verdiepen. ik heb er zelf een hele studie van gemaakt, maar je blijft toch tegen verschillen in benadering aanlopen, die niet even met een bijbelgedeelte weg te poetsen zijn.

idd... mensen moet niet hun (arglistig) haert volgen maar de Schrift.
en soms staan er geen pasklare antwoorden, OF, ze staan er wel, maar ze willen er niet aan, en zoeken sluiproutes.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:02
BerichtOnderwerp: Polymagie huwelijken

ja hoe en wanneer het precies is veranderd staat nergens, maar in het NT, staat meerdere malen dat een voorgangen, maar 1 vrouw mag hebben, neem dat het als voorbeeld geld:

1tim 3

1 Het is een waar woord: als iemand opziener wil worden, is dat een eerzaam streven. 2 Een opziener moet onberispelijk zijn. Hij kan slechts de man van één vrouw zijn en hij moet sober, bezonnen, gematigd, gastvrij en een goede leraar zijn.

( een harem lijkt me wel wat Knipoog smiley Verlegen lachende smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 20:20
BerichtOnderwerp: De aarde beheren/beheersen, wat consumeer je bewust of niet?

HENK710 schreef:
En christenen die er NIET voor kiezen, moeten niet anderen tot aanstoot zijn...
...door de keus van de ander bijvoorbeeld direct af te schilderen als afgoderij, puur en alleen omdat het niet past in het eigen denkbeeld. Boze smiley

de mensen die er in doorschieten, vereren de natuur meer dan God lijkt het. volgens paulus mogen we alles eten, en is alles geoorloofd.
en we moeten elkaar niet tot aanstoot zijn, werkt van 2 kanten idd. als ik ergen op bezoek ben pas ik me aan natuurlijk, maar als ze bij mij zijn moet ik me ook aanpassen?(doe ik wel, maar het werkt vaak niet van 2 kanten)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 20:17

als jullie klaar zijn met de one-liners, en drogredenen, mogen jullie even de links bekijken, want er staat veel als feiten vast, zowel de leer als de missers. graag inhoudelijk reageren, dan alles naief met de mantel der liefde te bedekken.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 16:13

wat als het nu waar is?
hoofd in het zand? slotje dus maar?
triest..

ow en shanita, ik ben er dus laat bij Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 14:13

MARIEKE897 schreef:
heb je concrete bewijzen David? Dat jij geen hoge pet van iemand op hebt is je goed recht...maar kom dan wel met goede argumenten en niet één of ander artikel ....ik noem dat meegaan in kwaadsprekerij.
Boze smiley

nog een link over het vreemdgaan, deze staat wat hoger in aanzien, is geen prive ofzo..

http://www.thestar.com/news/gta/article/839668--married-toronto-preacher-benny-hinn-romantically-linked-to-healer?bn=1

ik zei charlatan, omdat ik de leer ken die hij preekt en veel gezien en gelezen heb over deze man, en zijn ahnden en wandel.

zie ook:

http://www.thestar.com/news/gta/article/839668--married-toronto-preacher-benny-hinn-romantically-linked-to-healer?bn=1

en:

http://www.toetsalles.nl/

dan onder personentoest kijken en daar is echt overweldigend bewijs.
(nu moeten jullie kijken ool, als je aan me twijvelde)

deze is echt hard:

http://www.google.nl/search?q=many+faces+of+benny+hinn&tbo=p&tbs=vid%3A1&source=vgc&hl=nl&aq=f

Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 1 augustus 2010, 14:22
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 13:21
BerichtOnderwerp: david maasbach

Quote:
Allereerst hou ik ook niet van prosperity-leer. M.i. valt David Maasbach niet onder de categorie die bijbelteksten uit zijn verband trekken. Hij heeft wel een optimistische benadering, maar daar is naar mijn idee niets mis mee. Het evangelie wordt een blijde boodschap genoemd. In de bijbel lezen we ook beloften van genezing. Zie psalm 103 bijv., over dat we niet een van Zijn weldaden moeten vergeten (waaronder genezing van kwalen). Jezus ging rond en genas al de zieken.

Ja ik geloof natuurlijk dat God kan en wil genezen. maar we kunnen het niet claimen of afdwingen. de teksten die ervoor worden gebruikt laten ze buikspreken, en vergeten de context en grondtekst.

zo ook de plicht om tienden te betalen, en zo rijk te worden, en achter elke boom een demoon zien, oppervlakkige/,mensgerichte preken etc etc, dat kenmerkt die kerken wel. al moet ik toegeven dat ik een paar preken heb gezien op tv en die waren meer vlees dan melk, goede preken, maar toch weet ik welke leer er achter schuilgaat.

en los daarvan ben ik als gematigd calvinist het sowieso niet eens met vele ''vanzelfsprekendheden'' , de nadruk en overschatting van onze vrije wil van arministen maar dat staat los van de health and wealth leer.

mijn advies is eens paulwasher te youtuben Lachende smiley

vriendelijke groet.

Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 1 augustus 2010, 13:26
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 13:15

Quote:
Misschien dat de manier zoals hij het brengt niet iedereen bevalt, maar om die redenen gaan mensen ook naar verschillende kerken.

idd: lekker kerkshoppen.

2tim 4:

3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 10:05

uiteraard had ik al geen hoge pet op van deze charlatan, maar aan de vrucht herkent met de boom?

http://apprising.org/2010/07/25/benny-hinn-and-paula-white-respond-to-false-and-misleading-news/
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:15
BerichtOnderwerp: De aarde beheren/beheersen, wat consumeer je bewust of niet?

we moeten goede rentmeesters zijn, maar niet doorschieten als veganisten enzo, dat is echt kansloos, en een vorm van afgoderij.
en de christenen die er voor kiezen, moeten niet anderen tot aanstoot zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:09

SAM876 schreef:
Prima, ik respecteer ieders mening. Mijn mening is alleen dat de vergelijking tussen David Maasbach en een pastorale ramp erg misplaatst is. Maar als iemand graag direct iemand in een hokje wil proppen.... ga je gang!!!

jij reageert een beetje emotioneel zonder zelf iets inhoudelijk te weerleggen. ik prop niemand in een hoekje, dat is gewoon een theologische term in america, of prosperity-leer, komt op hetzelfde neer.

vertel jij maar aan een moeder in het ziekenhuis dat hun kind is gestorven door gebrek aan hun geloof...pastorale ramp zeg ik je:D
zeg het recht voor zn raap, maar wel netjes, Jezus, de apostelen en paulus waarom soms nog veel harder, zie bij de intro van gal 1 , of de rede tegen de farizeers.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:06

IMKE917 schreef:
David, Nederland is inmiddels één groot zendings gebied. Met deze uitzendingen op de commerciele zender kunnen mensen voor het eerst van Jezus en zijn verlossende werk horen!
Moet je, mensen die Jezus nog niet kennen, dan gelijk om de oren slaan met hel en verdoemenis??
Of is het beter dan een boodschap van "health and wealth" (zoals jij het noemt) te brengen?
Jij bent gered, maar is de "schare" (waar Jezus bewogen over was, omdat ze geen herder hadden) ook al gered??
Zo heeft David Maasbach w.s. de taak gekregen om de boodschap van Jezus liefde op t.v. uit te dragen. Al zal er maar 1 persoon door deze uitzendingen gered worden.....wie zijn wij dan om te oordelen of het een boodschap is van 'health and wealth'.

ik ken de leer/doctrine achter deze kerken, lijkt op het eerste gezicht leuk, maar er is veel onBijbels. mijn eerste kerk was ook zo`n kerk.
weet waar ik het over heb. en we moeten het hele evangelie vertellen, niet wat de mensen willen horen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 22 Volgende
Pagina 17 van 22