ChristianMatch

Forum

Polymagie huwelijken
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 00:47

In het oude testament had koning David meerdere vrouwen en God gaf hij ze. En ook Salomo om maar wat te noemen. Men zegt dat Jezus niet de wet heeft gewijzigd maar vervuld. Maar hoe zit het dan met een man die meerdere vrouwen had? Mocht het in het beginsel wel en later niet meer? Weet iemand hier een antwoord op?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 08:18

RICHARDRI464 schreef:
In het oude testament had koning David meerdere vrouwen en God gaf hij ze. En ook Salomo om maar wat te noemen. Men zegt dat Jezus niet de wet heeft gewijzigd maar vervuld. Maar hoe zit het dan met een man die meerdere vrouwen had? Mocht het in het beginsel wel en later niet meer? Weet iemand hier een antwoord op?

Ken wel polygamie, maar wist niet dat het ook magisch was Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 08:44

TESSYBEAR731 schreef:
Ken wel polygamie, maar wist niet dat het ook magisch was Smiley die vol vragen zit

polymagie is een andere vorm van leven dan monogamie denk ik tessy!
overigens kan ik zo snel niet bedenken, waar God iemand een tweede vrouw geeft richard.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:45

HANNAH810 schreef:
polymagie is een andere vorm van leven dan monogamie denk ik tessy!
overigens kan ik zo snel niet bedenken, waar God iemand een tweede vrouw geeft richard.

Ik probeerde er (niet zo) subtiel op te wijzen dat er een schrijffoutje ingeslopen is Han...

het is namelijk polyGamie, en niet polyMagie Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 2 augustus 2010, 09:45
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:02

ja hoe en wanneer het precies is veranderd staat nergens, maar in het NT, staat meerdere malen dat een voorgangen, maar 1 vrouw mag hebben, neem dat het als voorbeeld geld:

1tim 3

1 Het is een waar woord: als iemand opziener wil worden, is dat een eerzaam streven. 2 Een opziener moet onberispelijk zijn. Hij kan slechts de man van één vrouw zijn en hij moet sober, bezonnen, gematigd, gastvrij en een goede leraar zijn.

( een harem lijkt me wel wat Knipoog smiley Verlegen lachende smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:04

dit is polymagie

http://www.polymagie.com/index.htm

maar polygamie houd in dat een man die er veel vrouwen op nahoud.
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:04

Inzake David:

Maar er is meer, want ten aanzien van David zegt God: 'Ik heb u gegeven het huis van uw heer en de vrouwen van uw heer in uw schoot' (1 Sm 12: 8).
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:42

RICHARDRI464 schreef:
Inzake David:

Maar er is meer, want ten aanzien van David zegt God: 'Ik heb u gegeven het huis van uw heer en de vrouwen van uw heer in uw schoot' (1 Sm 12: 8).

God schiep de mens: man en vrouw /adam en eva. En niet Adam en Eva en nog een heel stel andere vrouwen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 17:15

RICHARDRI464 schreef:
Inzake David:

wat is de HEER goed he Knipoog smiley
er staat ook nog ergens, dat Hij tegen david zei; was het niet genoeg had ik je er nog meer gegeven Coole smiley met zonnebril Lachende smiley

en toen Hij verdrietig was zochten ze de mooiste dame in het land om bij hem te liggen...good times Lachende smiley Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 17:37

ZIVAATJE309 schreef:
God schiep de mens: man en vrouw /adam en eva. En niet Adam en Eva en nog een heel stel andere vrouwen.

Het was in de tijd gebruikelijk dat een oosters vorst meerdere vrouwen had, dat gaf aanzien. Het enkele gegeven dat Salomo in die tijd er duizend vrouwen op na hield, maakt dat voor ons niet tot de norm, echter men vond het normaal omdat het in die tijd gewoonte was dat een vorst er een harem op na hield. Je ziet het ook in andere tijden: ....en Abraham nam wederom een vrouw, Ketura geheten. Dat betekent nog niet dat alles wat gewoon was in die tijd voor ons ook de norm is, omdat het in de Bijbel zo verteld wordt. Het nieuwe verbond is er niet voor niks. Als een huwelijk geen nageslacht voortbrengt, dan zou het goed zijn om net als Abraham maar wederom een vrouw te nemen? Te gek voor woorden om zo met de Bijbel om te gaan. Salomo en Abraham zullen niet het gevoel gehad hebben iets fouts te doen, maar een huwelijk is nu echt tussen een man en een vrouw.

Thomas, die er overigens niet aan wil denken meerdere schoonmoeders te moeten hebben. Pffffffffffffffff

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 2 augustus 2010, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 17:42

THOMAS968 schreef:
Het was in de tijd gebruikelijk dat een oosters vorst meerdere vrouwen had, dat gaf aanzien. Het enkele gegeven dat Salomo in die tijd duizend vrouwen had, maakt dat voor ons niet tot de norm, echter men vond het normaal omdat het in die tijd gewoonte was dat een vorst er een harem op na hield. Je ziet het ook in andere tijden: ....en Abraham nam wederom een vrouw, Ketura geheten. Dat betekent nog niet dat alles wat gewoon was in die tijd voor ons ook de norm is, omdat het in de Bijbel zo verteld wordt. Het nieuwe verbond is er niet voor niks. Als een huwelijk geen nageslacht voortbrengt, dan zou het goed zijn om net als Abraham maar wederom een vrouw te nemen? Te gek voor woorden om zo met de Bijbel om te gaan. Salomo en Abraham zullen niet het gevoel gehad hebben iets fouts te doen, maar een huwelijk is nu echt tussen een man en een vrouw.

Thomas, die er overigens niet aan wil denken meerdere schoonmoeders te moeten hebben. Pffffffffffffffff

Ik begreep tijdens het voetballen dat de president van Zuid Afrika acht vrouwen heeft (en acht schoonmoeders!) en pas vader was geworden van zijn achttiende kind , je zal ze maar in de puberleeftijd hebben.......
Zijn vrouwen hebben het dus eigenlijk een stuk makkelijker dan hijzelf......
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 17:50

DAVID923 schreef:
wat is de HEER goed he Knipoog smiley
er staat ook nog ergens, dat Hij tegen david zei; was het niet genoeg had ik je er nog meer gegeven Coole smiley met zonnebril Lachende smiley

en toen Hij verdrietig was zochten ze de mooiste dame in het land om bij hem te liggen...good times Lachende smiley Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley

Ja haha
en nu denk jij natuurlijk wat de ene David kan kan ik ook Knipoog smiley

Droom maar lekker verder jongen
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 17:54

ZIVAATJE309 schreef:
Ja haha
en nu denk jij natuurlijk wat de ene David kan kan ik ook Knipoog smiley

Droom maar lekker verder jongen

Ga eens wandelen over het dak he, je weet maar nooit....

Thomas: All Davids are equal, but some Davids are more equal than others...... Lachende smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 2 augustus 2010, 18:12
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:10

THOMAS968 schreef:
Ga maar eens wandelen over het dak he, wie weet.

Thomas: All Davids are equal, but some Davids are more equal than others...... Lachende smiley

Ja en ook ff lezen hoe het verder ging met David en zijn kinderen. Absolom bijv of Tamar
Dan wordt het meer een drama i.p.v. suk6 story Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
ZIVAATJE309
op maandag 2 augustus 2010, 18:11
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1