ChristianMatch

Forum

Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 22:07
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

VISSER278 schreef:
Stelletje theemutsen. Huilende smiley, smiley in tranen

Ook al zo'n koffieslaaf zeker? Boze smiley , die een geurig kopje Earl Grey met een chocolate chunck cookie of tien niet kan waarderen? Probeer 't toch es

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 22:05

WILLEMIJN232 schreef:
Volgens mij wordt Thomas pas echt gevaarlijk met thee Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley

Zo wil hij zich laten kennen he? Ik denk dat het wel meevalt. Hij klinkt altijd zo serieus en bedachtzaam......hij zal best sputteren als-ie thee krijgt in plaats van koffie.....en zo te zien is dat beter van niet hè? Geschokte, onthutste smiley
Superbraaf met koffie. Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 21:58
BerichtOnderwerp: Einde forum deelname.

DAVID923 schreef:
Beste broeders en zusters.

Omdat het weinig vruchtbaar is gebleken, en echte inhoudelijk discussie niet mogelijk blijft, en het meer frustratie dan vreugde, meer stagnatie dan groei bewerkstelligd, heb ik besloten te stoppen met mijn deelname aan dit forum.

Ga ook niet afsluiten met allemaal teksten, ik hou het persoonlijk.
Wens iedereen het beste toe, en dat ze de Schrift als toetssteen houden voor leer en leven, handel en wandel.
Ik snap ook dat het een deel is van een christelijk dating site, dus dat het ook niet zo zwaar en diep hoeft te zijn.
Maar wat er word besproken is meer met gevoel, dan argumenten, meer eigen interpretatie dan Bijbels gezag.

Goed ik wil niet als een zuurpruim afscheid nemen, nogmaals, wens jullie echt het beste, en wens jullie Gods zegen toe.
Heb ook onwijs veel te lezen voor mijn studie, en hier ging ook steeds meer tijd inzitten.

Misschien tot later, deo volente.

hartelijke groet!

David.

David, je hebt blijkbaar vrienden gemaakt; wat een prachtige reacties krijg je hierop.
Het meeste is gezegd en mooier dan ik kan zeggen.
Ik wil je ook aanraden jezelf te gunnen in je persoonlijkheid te groeien, te worden wie je bent en je niet te verschuilen achter bijbelteksten. Probeer die teksten door je heen te laten gaan, werkelijk te lezen wat je leest, de essentie ervan tot je door laten dringen. Dan zal je snel genuanceerder worden in je uitspraken en ervaren dat God Liefde is, dat wens ik je toe.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 21:48

THOMAS968 schreef:
Willemijn, met jou kan ik praten!

Thomas, is er iets ergers dan thee? Waarom denk je dat we over teven (theeven?) spreken? Knipoog smiley

Thee en dan er een koekje indopen Gefrustreerde smiley

De uitvinder van koffie verdient de Nobelprijs maar thee?

Wat is het ergste in dit rijtje Duiveltje smiley Woedende smiley Woedende smiley thee Duiveltje smiley Duiveltje smiley

Thomas met koffie: Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley ongeveer de hoeveelheid kopjes per dag.....

Je hebt in ieder geval inzicht in je verslaving en die is niet mis......gevaarlijke man ben je én een levensgenieter.....

Mieke, die verslaafd is aan chocola, thee én koffie Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 21:42

WILLEMIJN232 schreef:
Mieke, je vergeet de nespresso.....dan zie je George Clooney boven je kopje koffie in gedachten........ Kussende smiley

Lachende smiley met blinkend witte tanden Kwijlende smiley Kussende smiley Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley Coole smiley met zonnebril Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 21:33

THOMAS968 schreef:
Willemijn, met jou kan ik praten!

Thomas, is er iets ergers dan thee? Waarom denk je dat we over teven (theeven?) spreken? Knipoog smiley

Thee en dan er een koekje indopen Gefrustreerde smiley

De uitvinder van koffie verdient de Nobelprijs maar thee?

Wat is het ergste in dit rijtje Duiveltje smiley Woedende smiley Woedende smiley thee Duiveltje smiley Duiveltje smiley

Thomas met koffie: Engeltje smiley Engeltje smiley

zeg, zeg, jongelui, zo kan het wel weer een beetje, hè? Hier spreekt een theeteef....oeps Verlegen lachende smiley Verraste, verbaasde smiley énnnnnn hou je vast.....ik doop er graag een overheerlijk koekje in......Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt lekker puh

Ik hou van koffie hoor en zelfs verschillende soorten: espresso op het werk als eerste bak, he lekker wakker worden, cappuccino en appeltaart met slagroom op zondagmiddag na de kerk....jaja, een smakelijke mokka of koffieliefhebbers, nog even volhouden.....DECAFé! Lachende smiley met blinkend witte tanden zo die zit!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 23:43

TESSYBEAR731 schreef:
Zal me zo worst wezen hoeveel postings ik heb, tis 7 van de 10 keer toch slap gel*** Boze smiley

Ja, ik zeg 7 van de 10...want ik geloof graag dat ik soms ook best iets zinvols plaats....

Zoals nu, als ik zeg dat sprinkhanen best te frituren zijn...mits je ze eerst even voorziet van een krokant korstje Engeltje smiley

nee, dat krokante korstje komt later, als je 'm eerst door dat beslagje hebt gesleept, weet je nog; beetje bloem, beetje melk, beetje zout, drupje olie...toch? en dan laat je 'm in het vet zakken......blubblubblub Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: Gebed

ANITA637 schreef:
Hallo lieve gelovige broeders en zusters
Ik wil vragen of jullie voor mij willen bidden .
ik voel me gebroken bid veel maar trek het niet meer alleen
weet niet meer wat te doen willen juliie om kracht en wijsheid bidden voor mij
ben 14 juni geopereerd 21 juni nog een keer op ic gelegen , relatie die op dat moment twee dagen daarna werd verbroken
ben nu herstellend thuis heb mijn oudste zoon een week thuis gehad hij is uitwonend ivm autisme maar voel nu de eenzaamheid
mijn hondje weggedaan naar assiel omdat ik he niet meer kon betalen , en niet meer rond kan komen maandelijks
hoop dat er velen zullen zijnen willen bidden voor kracht en genezing ik kan niet meer
mijn andere twee kinderen zijn ook uit huis een bij vader wonend en een pleeggezin
Ik zie zoveel fouten nu van mezelf ik ben in januarie bekeerd het ging nog nooit zo goed en nu ik dacht dat het zo zou blijven maar nu is het voor mij zo donker
aub bid voor mij gods zegen voor alllen die oprecht gelovig voor me bidden amen

Gelukkig ben je nu bewust van Gods liefde voor alle mensen, Anita. Nu je het zo moeilijk hebt kan je op Hem bouwen. Heb vertrouwen in Zijn vergevingsgezindheid en vergeef ook jezelf, Anita. Leef vanuit die wetenschap verder en geef je leven uit handen aan Hem die jou beter kent dan jij jezelf kent. Ik bid voor je dat alles ten goede zal keren.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:43
BerichtOnderwerp: Streektaal en dialect

MARIJAN072 schreef:
Voor het ontstaan van dit topic; zie onder Agenda het topic Groningen, noorderzon

Mijn kernvraag is; kun je je in je streektaal of het dialect (met de paplepel ingegoten) beter of juist minder goed uitdrukken, als in het ABN?

Zomaar een vraag die in me opkomt, bedoeld voor echte Friezen. Kun je in het Fries, beter je gevoel uitdrukken dan in het Nederlands? Ik ken een Fries – woont al jaren buiten Friesland – die het fijner/makkelijker vindt om te bidden in het Fries, omdat hij voor z’n gevoel dan dichterbij God komt.
Er bestaat toch ook een Friese Bijbel?

Dezelfde vraag zou ik willen stellen aan mensen, die van huis uit een dialect spreken. ‘k Heb wel eens iemand – erg talig -gesproken, die zich beperkt voelde in haar eigen dialect. Ze kan in het dialect soms geen woorden vinden om iets nuanceren, die in het ABN wel bestaan.

’t Is een beetje off-topic, maar ik ben wel benieuwd. Ik hoor wel veel dialect om me heen.

Marijan, met ABN opgevoed en soms een beetje jaloers op mensen die een streektaal spreken

Marijan, volgens mij hoef je niet jaloers te zijn op mensen met een tweede taal, hoor. Ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Toen mijn oma verongelukte namen mijn ouders opa van moederskant in huis. Met z'n zevenen ging dat best, ruimte genoeg. Ik was een jaar of drie, vier toen opa bij ons woonde en kan me wel herinneren hoe gezellig het was als moeder en opa met elkaar Twents spraken, zangerig en heel snel en vloeiend spraken ze met elkaar. In het ABN spraken ze veel langzamer en bedachtzamer; het voelde aan alsof ze voor veel gedachten en gevoelens geen woorden hadden in het ABN, ze spraken veel minder levendig, vlakker in het ABN. Als ik het ergens om me heen hoor leef ik nog steeds op; herkenbaar is het met een associatie aan een warm vol nest vol energie en vrolijkheid, warmte, lekker eten, thee en een tuin vol bloemen, vogels, bijen en vlinders, en een keer zes kittens!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 00:12
BerichtOnderwerp: Groningen, noorderzon

THOMAS968 schreef:
Om het eens christelijk te zeggen, het is CM tenslotte : Kom en Zie.
Mollebonen is een Groningse lekkernij en ook de bijnaam van de Groningers. En westerlingen zonder arrogantie zijn welkom en voelen zich zeker thuis, want er gaat bijna niets boven Groningen ---- datgene dat er toch nog boven gaat, ligt inderdaad maar ietsje westelijker, is zeker niet westers, en heeft in ieder geval de meest gevoelige taal.

Thomas, Noorderling in hart en ziel. Knipoog smiley

Ik ben om...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 22:59
BerichtOnderwerp: Jeugdsentiment

[quote=MARIO216]

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 16:14 Reageer met quote

[quote=MIEKE364]Wat is dat?? Nina Ricci l' air du temps

Laatst aangepast door
[Is vrouw] MARIO216
op zaterdag 31 juli 2010, 16:15

een heerlijke eau de toilette voor jonge meiden, een zachte bloemenlucht in een heel mooi goudgeel doosje.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op donderdag 5 augustus 2010, 23:01
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 17:27
BerichtOnderwerp: Groningen, noorderzon

THOMAS968 schreef:
Hoe herken ik je? Kom je uit de lucht vallen?

Thomas, ex-molleboon en gek op 'Stat'

Ja, da's geheimtaal, mannen van het Noorden. Uit het westen komend voel ik me toch wat buitengesloten, hoor. Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen ......of is dat de bedoeling....? Of is het alleen om ons te beschermen tegen onze onwetendheid?
Leg es uit aan een westerlinge die nieuwsgierig is naar jullie eigen aardig heden waarom het de moeite waard is om Groningen te bezoeken met die feestelijkheden?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 22:00
BerichtOnderwerp: Geeft God naar kracht of naar behoefte?

LEANNE226 schreef:
Dankjewel Hannah........dat is wat ik moest horen en eigenlijk zelf al wist Knipoog smiley
Ik loop nooit ergens voor weg......
Ineens kwam het volgende vers boven:

Wat de toekomst brengen moge

Wat de toekomst brengen moge,
Mij geleidt des Heeren hand;
moedig sla ik dus de oogen
naar het onbekende land.
Leer mij volgen zonder vragen;
Vader, wat Gij doet is goed!
Leer mij slechts het heden dragen
met een rustig kalmen moed!

Heer, ik wil Uw liefde loven,
al begrijpt mijn ziel U niet.
Zalig hij, die durft gelooven,
ook wanneer het oog niet ziet.
Schijnen mij Uw wegen duister,
zie, ik vraag U niet: waarom?
Eenmaal zie ik al Uw luister,
als ik in Uw hemel kom!

Laat mij niet mijn lot beslissen:
zoo ik mocht, ik durfde niet.
Ach, hoe zou ik mij vergissen,
Als Gij mij de keuze liet!
Wil mij als een kind behand'len,
dat alleen den weg niet vindt:
neem mijn hand in Uwe handen
en geleid mij als een kind.

Waar de weg mij brengen moge,
aan des Vaders trouwe hand
loop ik met gesloten oogen
naar het onbekende land.

Als je dit lied zingt als het je zwaar te moede is, maak je opnieuw verbinding met de Vader, dan pak je Zijn uitgestoken hand.
Je geeft hiermee je last aan de Heer en vertrouwt je leven aan Hem toe.
Het kan niet anders dat je weer begrijpt hoe het ook alweer werkt, geloven in God, Christus' volgeling willen zijn.
Als het goed is voel je je energie weer stromen en voel je je vertrouwen weer terugkomen; in Hem, in jezelf en weet je weer dat je het niet alleen hoeft te doen.
Hij komt ons tegemoet en maakt voor ons af wat wij niet kunnen.
We zijn niet perfect en mogen dat best eens toegeven.
Het zal gaan zoals Hij het wil en gelukkig is dat zo; Zijn Liefde behoedt ons en Hij leidt ons terug naar Zijn Liefde.
Als de Heilige Geest je dit lied in je hart legt weet je hoe dichtbij Hij is....
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:24
BerichtOnderwerp: De aarde beheren/beheersen, wat consumeer je bewust of niet?

THOMAS968 schreef:
Het lastige van deze discussie is dat niet de weldenkende mens maar de economie regeert. Boeren wordt van alles kwalijk genomen, terwijl ze vrij machteloos klem zitten tussen de economische werkelijkheid van zo goedkoop mogelijk voor de markt te moeten produceren, en eisen uit Den Haag en Brussel die veel rompslomp geven. De economische eisen van kostenbesparing dwingt ze tot de bio-industrie. En daaraan zijn we bijna allemaal schuldig, kijk maar eens hoe druk de Lidl het had met goedkoop vlees vorige week. Consumenten willen echt wel minder dierenleed maar kiezen als het er op aankomt voor laaggeprijsd vlees en die twee dingen zijn nu eenmaal onverenigbaar. Kostbare garnalen die in Lauwersoog worden doorgedraaid bij de veiling gaan in het kattenvoer, het systeem is inderdaad te gek voor woorden soms, Cross gaf dat ook al met een voorbeeld aan. Ik ben geen vegetariër en zeker geen veganist en ben een groot dierenliefhebber want ik eet koeien, varkens en vissen.
Maar ik ben geloof ik niet de enige die vlees wil eten maar dan wel liefst zo diervriendelijk mogelijk geproduceerd. Anders gezegd: een dier doden om het op te eten vind ik geen probleem maar ze moeten in hun leven wel goed behandeld zijn.
Een diervriendelijke productiewijze maakt het vlees duurder. En als er schuldigen zijn, zijn dat niet de boeren maar de consumenten, jij en ik dus. Ik vind overigens wel dat de boeren beschermd moeten worden tegen types als Volkert van der G, die met een grotere juridische kennis, gekoppeld aan een zwakke ethiek, varkensboeren tot wanhoop dreven. Alle veganisten zijn geen kleine Volkertjes overigens, zoals hierboven wel gesuggereerd. Rechtbanken hebben hier ook steken laten vallen.

Thomas, die vindt dat de bio-industrie in stand wordt gehouden door consumenten die alleen op de prijs letten.

Prachtige voorbeelden en visie van een nuchtere man.

Hoewel ik geen veganist ben en ook geen voorstander ben van geweldadige actievoering vind ik het toch schrijnend dat er niet wordt opgekomen voor de varkens die gruwelijk worden mishandeld en hun leven lang worden misbruikt en uitgebuit. De boeren die dat op hun geweten hebben om welke reden dan ook blijven daarvoor verantwoordelijk. Dat Van der G. is doorgeschoten in zijn wanhoop deze dieren een stem te geven is niet verwonderlijk, wel dat het er niet meer zijn.
Versta me goed; ik ben er geen voorstander van dat er geweld wordt gebruikt bij actievoering voor het opkomen voor rechten van dieren, het verwondert me niet. Ook hierin geldt: wie het zwaard opheft wordt er door verdelgd. Vergeet niet dat dieren geschapen zijn door de Allerhoogste. Er valt geen mus zonder dat Hij er weet van heeft.

Wat ik van harte hoop dat iedere consument steeds meer en meer gewetensvol koopt, wetende dat we allemaal verantwoordelijk zijn met onze vraag voor wat daarvan de gevolgen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:49

CHATULIEM619 schreef:
Jacht is een typisch voorbeeld vind ik. Daar denken we waarschijnlijk verschillend over, maar om te zorgen dat het ras in stand blijft en te zorgen dat de hoeveelheden beperkt blijven, is jacht een goed middel. De Veluwe heeft op dit moment een zwijnenplaag, en eerlijk gezegd hou ik mn hart vast voor de gevolgen. Temeer omdat daar ook nog varkenspest onder kan heersen.
Bont denken we ook verschillend over. In ons klimaat kunnen we met katoen toe, maar wat denk je van de winters in Canada en Siberië.
Zelf heb ik gefokt met katten. Maar de enige manier om dat goed te doen is idd keuzes maken. En die keuzes klinken wreed, maar zijn wel noodzakelijk.

Jacht is helaas nodig geworden omdat we als mensen de biotoop van de jagers hebben ingenomen en de prooidieren kunnen zich ongebreideld voortplanten. Ik denk heeeeel even aan de gruwelen in het Flevogebied, waar in de afgelopen winter honderden herten stierven van de honger, afgrijselijk en asociaal natuurbeleid; een belediging voor ieder weldenkend mens. Jacht is dan zeker een oplossing, m.i. althans diervriendelijker dan ze laten creperen. Waarom geen mooi natuurgebied aangelegd met een prachtig wolvenroedel om de natuur haar gang te laten gaan?
De zwijnen zullen uiteindelijk moeten worden afgeschoten om te voorkomen dat jouw voorspellingen uitkomen.
In landen als Bolivia ed scheren ze hun lama's en alpaca's en maken van hun vacht prachtige kledingstukken die hen warm houden.
De vachten van de dieren gebruiken net als alles van het dier om in leven te blijven vind ik juist gebruik van de schepping mits ze op diervriendelijke wijze worden gehouden en er niet meer worden gehouden en gedood dan noodzakelijk is; dat is volgens mij de juiste manier van de aarde bewonen, beheersen en gebruiken wat God ons geeft.
Als je katten fokt voor de verkoop ed zal je de zwakke dieren en degene met niet de juiste raskenmerken waarschijnlijk om zeep hebben moeten helpen uit winstbejag? Zucht naar aanzien? Geen juiste manier om met levende wezens om te gaan volgens mij en velen met mij.
Maar katten zijn wel heel leuk, welk ras fokte je Chatuliem?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:38

CROSSROAD317 schreef:
Als al het vlees nou ook eens daar zou komen waar het nodig is, zou ik er nog vrede mee kunnen hebben. Maar er wordt zoveel vlees weggegooid of verwerkt in diervoeding
Als ze de opbrengst van die intensieve veehouding nou eens goed gingen verdelen, en grote delen ervan zouden verkopen naar de armoede landen, dan denk ik dat de hongersnood een stuk minder zou zijn ..... maar goed dat is maar een gedachte van mijn kant.... Smiley met dichtgeplakte mond

Als de intensieve veehouderij nou es werd afgeschaft en op grote schaal in hongergebieden mensen en dieren zouden gaan wonen of zwerven (nomaden) in gebieden waar irrigatie zou kunnen worden toegepast. Akkertjes maken, met een paar families onderhouden. Wij leveren natuurlijk de gewassen en de scharrelvarkens, -kippen, -geiten en -koeien en wij helpen ze dat alles goed te onderhouden, hebben wij allebei onze zin.... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 23:55
BerichtOnderwerp: benny hinn gaat vreemd

MARIEKE897 schreef:
heb je concrete bewijzen David? Dat jij geen hoge pet van iemand op hebt is je goed recht...maar kom dan wel met goede argumenten en niet één of ander artikel ....ik noem dat meegaan in kwaadsprekerij.
Boze smiley

met je eens, makkelijke manier om iemand in een kwaad daglicht te stellen en meedoen aan roddel, niet erg christelijk David, afoei!
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 23:42

CHATULIEM619 schreef:
Veganisme en esoterie ligt naast elkaar en vloeit in veel gevallen in elkaar over. God heeft ons dieren gegeven om te eten, net zo goed als fruit en groente.

De eerste zin is volgens mij klinkklare onzin, waar je die klets vandaan haalt is mij een raadsel.
Tweede zin, ok, mee eens. Wat is dan goed rentmeesterschap volgens jou?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 23:40

CROSSROAD317 schreef:
Ik denk wel dat we dieren hebben gekregen om te eten, maar tot Noach, na de zondvloed, aten de mensen vruchten en zaden. Dieren werden overigens wel gebruikt voor offers.
Genesis 9:3 Alles wat leeft en beweegt zal jullie tot voedsel dienen; dit alles geef ik je, zoals ik je ook de planten heb gegeven. Engeltje smiley

met je eens, cross. wat vind je dan van intensieve veehouderij? Uitputting van de aarde?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 21:43

HENK710 schreef:
En christenen die er NIET voor kiezen, moeten niet anderen tot aanstoot zijn...
...door de keus van de ander bijvoorbeeld direct af te schilderen als afgoderij, puur en alleen omdat het niet past in het eigen denkbeeld. Boze smiley

Mooie reactie, Henk, ik kan het niet beter zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 21:41

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat de boeren heel goed voor de dieren zorgen, vind het vlees uiterst gezond wat ik in de supermarkt koop. Heb geen probleem met pesticiden, want ik vind dat appels en peren gezond gehouden moeten worden. Ik ben een voorstander van intensieve veehouderij en vind het heel gemakkelijk een oordeel te hebben over mensen, die ons leven lang verzorgen wat betreft eten en drinken.

Chatuliem, ik ben van mening dat je aan struisvogelpolitiek doet; ooit van vogelgriep gehoord? Weleens gezien hoe vogels worden gehouden in Azië?. Ken je de begrippen Q-koorts, varkenspest, gekke koeien ziekte? Geen last van beelden op je netvlies van grote grijpers met daaruit bungelende nog niet helemaal dode varkens en koeien? Is dat de bedoeling van de aarde beheersen, denk je Chatuliem, is dat goed rentmeesterschap? Is dat de verantwoording nemen als kroon op de schepping, voor alles wat aan onze zorg is toevertrouwd, door Gods Hand geschapen levende wezens die angst en pijn kennen?
Ben je ziende blind en horende doof, Chatuliem?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 21:36

HENK710 schreef:
Heeft Hij ze werkelijk te eten gegeven aan de mens? Of heeft Hij erin toegestemd dat ze gegeten worden? Ons gebit is nog steeds niet echt geschikt voor carnivorenvoer Knipoog smiley

En al zou het wel zo zijn, dan nog vind ik het te ver gaan om christenen die veganisme aanhangen als afgodendienaars af te schilderen. Daar was mijn reactie puur op gericht. Laten we elkaar als christenbroers en -zussen aub wel blijven respecteren, ook al denken we soms anders over bepaalde zaken!

En nee, ik ben geen veganist. Alleen al niet omdat ik het dubbel vind om te zeggen dat we geen levende dingen mogen eten en dan toch planten eten, want ook planten leven in mijn ogen. Lachende smiley

Henk, een heel mooie bijdrage, kan me hierin helemaal vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 16:01
BerichtOnderwerp: Stierenvechten; offer, cultuur of barbarij?

Nog zo'n pittige waar ik me druk om kan maken en waarover ik graag jullie mening over wil horen.
In Catalonië en de Canarische Eilanden is/wordt het bij de wet verboden om stierengevechten te houden.
Voor mij was dat nieuws een reden om God te danken.
Wat ik ervan weet is dat het voortkomt uit het idee dat met het doden van de stier alle kwade geesten konden worden verbannen uit de gemeenschap. Alle kwaad werd op het dier geladen en met zijn dood verslagen, verbannen. In die zin een offer en tevens verheven tot cultuur.
Naar onze maatstaven is die reden ondeugdelijk en achterhaald.
Bijbel: God wil immers geen offers, wat kunnen wij Hem geven. Hij heeft immers alles geschapen, heel de aarde is van Hem. God wil gehoorzaamheid. Daar is de bijbel duidelijk in.
Moet je een land zijn cultuur gunnen ook als daarbij een dier een gruwelijke dood sterft en daarbij eigenlijk tegen Het Woord wordt gezondigd? Gij zult niet doden en God wil geen offers.
Wat vinden jullie hiervan?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 15:51

Wat mij al heel lang bezighoudt is wat verantwoord consumeergedrag is van een christen als je daarin natuurlijk meerekent dat wij als opdracht hebben de aarde te beheren/beheersen.
Wat is volgens jullie de betekenis van de aarde beheren of de aarde beheersen en is daar verschil tussen?
Consumeren jullie vanuit deze opdracht en hoe sta je dan tegenover intensieve veehouderij, het gebruik van antibiotica, groeimiddelen, ontwrichting van de waardigheid van het dierlijk leven, hun natuurlijke gedrag verhinderen en hen dwingen een product te zijn.
Pesticiden en andere giften in de landbouw, het genetisch manipuleren van gewassen, van dieren.
Wat kan onze rol zijn als christenen in ons consumentengedrag in de beïnvloeding van al deze dingen? Doen jullie dat ook en hoe dan?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 15:43
BerichtOnderwerp: Wat is zonde?

DAVID923 schreef:
augustinus zegt het mooi als hij de zonde vergelijkt met een parasiet.
de zonde is niet iets, het is het gemis van het goede, de tekortkoming van het perfecte.

letterlijk betekend het ''je doel missen''

en de zonde is niet iets fout doen, we kunnen sinds de zondeval niks anders, het is een staat van zijn.

waar je ieder moment van terug kunt keren, trouwens.

Als je niet in Hem leeft zodat Hij in jou leeft mis je je doel, kom je niet tot je bestemming omdat je niet in contact bent met de Heilige Geest, waardoor we van de koers afraken, de koers die God voor ons heeft uitgestippeld. Hij is echter de levende God die altijd met ons meedenkt en ons weer op de koers leidt naar Hem toe.
Wat nou precies zonde is in welke denkbare situatie dan ook is persoonlijk met inachtneming van de wetten en leefregels zoals we die in de bijbel leren en toetsen aan wat we weten en hebben geleerd zoals we die in onze samenleving hanteren, gerelateerd aan het bovenstaande.

Is er nog iemand die mij kan volgen...? Geschokte, onthutste smiley Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zondag 1 augustus 2010, 21:46
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:20
BerichtOnderwerp: Nieuwe relatie en kinderen

DULCIS606 schreef:
Hoi! Ik lees sinds een paar weken met veel interesse (en soms wat verbazing) mee op dit forum. Tijd om actief te worden en mijn eerste topic te openen!

Je investeert niet alleen in de relatie tussen jezelf en je nieuwe partner, maar ook in die van je kind(eren) en je nieuwe partner. Toen mijn relatie uiteindelijk over ging, had ook mijn zoon van 5 daar erg veel verdriet van. Ik had daar moeite mee, je wilt je kinderen toch zoveel mogelijk verlieservaringen besparen.

Nu hier, op cm, werd ik door mezelf geconfronteerd met de vraag: hoe moet ik dit gaan doen als hier werkelijk iets uit voortkomt?
Hoe gaan jullie hiermee om? Op welke termijn stellen jullie je kind(eren) voor aan je nieuwe partner? Als je dat doet op het moment dat je zeker weet dat het ‘iets’ gaat worden, hoe ondervang je dan het feit dat hoe hij met je kind omgaat een belangrijke factor is in het al dan niet kunnen gaan slagen van de relatie?
En hoe kan je in alle openheid gaan bouwen aan een beginnende relatie, als je zo’n essentieel deel in je leven (nog) niet kan delen met de ander? Ben benieuwd naar jullie ervaringen/opvattingen!

Groetjes Dulcis

Nou Dulcis, dat is een mooie duidelijke vraag waar je heel wat respons op kunt verwachten. Er zijn er hier velen die met jouw vraag ervaring hebben.
Ik zou je willen aanraden het heel kalm aan te doen met een nieuwe relatie beginnen. Verwerk eerst het verdriet en help je kind dat verdriet te verwerken. Blijf een tijd zonder partner en onderhoud zorgvuldig de relaties die voor jullie nu van belang zijn en dan bedoel ik ouders, andere familie en vrienden op wie je werkelijk kunt bouwen. Investeer in de relatie met je zoon en zorg goed voor jullie beiden voor een langere tijd zodat jullie leven stabiel is. Leer jezelf kennen in je eenzame uren, in je verdriet en rouw, in je hoop en verwachting en leg dat alles bij God, bouw je relatie met Hem uit, juist in deze eenzame uren en leer op Hem vertrouwen in alles.
Op een dag zal je weten dat het zover is, dat je 'toe' bent aan een nieuwe relatie. Wees daarin uiterst zorgvuldig, wetende wat het jou en je kind kan kosten als het voorbij gaat. Leer je kind vertrouwen te hebben in God, zichzelf, jou en naasten door zorgvuldig de juiste mensen te kiezen, wees open in je relaties en eerlijk ook en eerst naar jezelf en je kind toe.
Zeg alleen ja tegen die man als je met al je zintuigen overtuigd bent van het feit dat hij het is en niet eerder.
Als dat alles klopt dan zit het ook met de relatie met je kind goed. Je hebt hem immers al getest door de vragen die je hem hebt gesteld. Let dan goed op zijn nonverbale communicatie. Vraag ook hierin raad in gebed. Hij zal je advies geven door de Heilige Geest, luister goed!
Dit wil ik je raden en wens je veel plezier en veel positieve goede ervaringen toe.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:01
BerichtOnderwerp: Voorganger zijn.

WILLEMIJN232 schreef:
Ik geloof het allemaal Mieke, maar wat ik bedoel aan te geven dat er mensen zijn met andere beroepen die net zoveel uren maken en net zoveel verdriet meemaken. Hoeveel uur denk je dat artsen werken? Wat die allemaal meemaken? En hoe zwaar dat af en toe is..... En natuurlijk een predikant werkt 's avonds maar heeft 's morgens weer meer tijd.....

Maar kies je allemaal niet een vak uit een bepaalde roeping?
ik ken ook predikanten en natuurlijk die werken hard, maar jij en ik en zoveel andere mensen ook.....en dat bedoelde ik er mee te zeggen.....

prima, Willemijn. Ik denk dat predikanten veel te maken hebben met intens moeilijke situaties in geboorte, leven, ziekte en dood, grote levensvragen, grote beslissingen en dat is in mindere mate zo met artsen bv denk ik hoewel die ook hun portie krijgen daar ben ik wel van overtuigd. Zij draaien hun roosters en maken met uitzondering van de co-assistenten 'normale' uren. Een van mijn dierbaarste vriendinnen is psychiater, jij en ik willen niet weten wat zij voor haar kiezen krijgt en moet verwerken. Ook zij heeft - uit zich geroepen voelen - haar beroep gekozen.
Je kunt deze beroepen niet vergelijken met ieder ander beroep hoe hard er ook gewerkt wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 22:50
BerichtOnderwerp: verder...

SUSANNAH475 schreef:
Ik kan alleen maar zeggen...

als je echt met mij begaan bent bidt dan voor mij, dat ik de kracht weer vind voor dit leven.

Suus

Wat een prachtige reacties he Susannah, zou je die ook krijgen van mensen in je privéleven? 't Zal heel wat tijd vergen om je zo'n heel verhaal te vertellen bij de koffie na de dienst zoals je ze hier krijgt.
Kan je wel zien dat God je altijd vindt? CM is er niet voor niets.
Neem het allemaal ter harte en wees dankbaar voor al die prachtige vriendschap. Tel je zegeningen, klinkt ouderwets maar helpt. Vraag Hem wat Hij van je wil waarom je het zo moeilijk hebt, zet je hart en je ziel open en je zult Zijn antwoord ervaren. Vraag elke dag om leiding door Zijn Geest en geniet van Zijn Liefde in alles in en om je heen. Wees dankbaar voor Zijn Liefde en schrijf es op of zeg hardop waarmee je allemaal blij bent, wat je niet zou willen missen. En wat je wel mist? Elk nadeel heeft zijn voordeel. Verlies je gevoel voor humor niet. Stap uit je slachtofferrol en haal eens een paar keer diep adem en zucht goed uit. Zorg goed voor jezelf en vergeef jezelf. Dank voor de nieuwe dag voordat je eraan begint en vertrouw je aan Hem toe, iedere ochtend opnieuw. Zet 'm op!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 22:11

[quote=MARIO216]

Nina Ricci l' air du temps
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 22:09

[quote=MARIO216]Hie mag je alles opschrijven over Jeugdsentiment.

voor een dubbeltje met de gele tram naar Scheveningen met mijn grote broer en krentebollen met zand eten...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 26 Volgende
Pagina 17 van 26