ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 157 158 159 160 161 162 163 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 15:01
BerichtOnderwerp: christelijk ''daten''?

Toch heb je in de Randstad ook veel grote verschillen. Ben toen ik heel jong was in Dordrecht gaan wonen. Nou het verschil tussen Dordrecht en Amsterdam is óntzettend groot.
Hele mentaliteit is compleet anders. Amsterdammers denken dat Nederland verdeeld is in Amsterdam, en in de rest van Nederland.
Nou is Amsterdam ook leuk, met zijn 160 nationaliteiten. Als je in het buitenland bent, kennen niet veel mensen Holland of Nederland maar als je Amsterdam zegt weten ze gelijk waar je het over hebt.

En ook Dordrecht heeft grote voordelen, het is voor mij, net een dorpje hier. Ook de mentaliteit, het anonieme van een stad heb je hier niet.
Maar dat had ik niet toen ik hier alleen nog nu en dan in de weekenden kwam, toen ik mijn schoonzuster hoorde praten dacht ik echt oprecht dat ze een spraakgebrek had, later bleek dat sommigen zo hier praten en het nog het oude Dordrechtse accent is.

Maar ja, na een paar jaartjes hier wonen, ga ik toch voordelen ontdekken, mensen zijn heel liefdevol onder elkaar ook in het verkeer.
Ik neem zelfs dingen qua spraak over, gewoon omdat dat makkelijker is.

Ja, en die grote afstanden van vier uur, ja, ik kan dat niet hebben. Ik heb mensen hier in de buurt op loopafstand, of ik kom ff een half uurtje buurten, of ik blijf hele avond films kijken. Net hoe ik me voel.
En als iemand bij mij langskomt, als ik 'm erin laat, en ik voel me niet oke, ja, iemand gaat weg, woont toch ff paar minuten hier vandaan.
Zeker als je vaak migrane hebt, in de wao zit, je dan kan je niet altijd al je afspraken nakomen, anders zou je ook wel kunnen werken.
Ja, en als iemand dan 4 uur in het openbaar vervoer heeft gezeten, ja, da's moeilijk....

Ja, en elke plaats heeft zijn charme zijn voor en nadelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 16:40
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind

BART347 schreef:
Verlegen lachende smiley Lachende smiley

een kwestie van welk perspectief idd.

te makkelijk vergeven geeft ook eigenlijk aan dat een probleem als onbelangrijk wordt afgedaan. en kan ook gebruikt worden als een uitvlucht om niet te hoeven zoeken/nadenken naar een oplossing, of om een dergelijke situatie in de toekomst te willen kunnen voorkomen...

ik zou zeggen: opgelost! Lachende smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Ha Lieve Bart Lachende smiley

Zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde het anders, namelijk:

Ik bedoel, de trots die ik eerst had, met schaamte erbij, dat ik daarom geen vergeving vroeg.

Nu kan ik dat wel heb ik geleerd. als ik iets verkeerd inschat, ja, en dan dat inzie, ja, dan voel ik me niet te goed om vergeving te vragen of excuses aan te bieden.

Ik ben niet minder als ik toegeef de hele boel verkeerd te hebben ingeschat, en tegen jou zeggen dat het voor mij wel weer oke is is ook zoiets.

Het kan ook ..en...en zijn. en ik vind dat ik te heftig reageerde en ik vind ook dat je dat niet had moeten zeggen tegen TG.

Maar ja te makkelijk is ook niet goed.

Mazzel Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 16:16
BerichtOnderwerp: bowlen en wokken dordrecht

Ja, dit is wel leuk, en voor mij te doen qua afstand.

Want omdat ik geen auto heb, is Dordrecht voor mij een optie...

Dus ik ben ervoor. Lachende smiley

Gezellig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 14:45
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ERIKA129 schreef:
Net mn nieuwe auto gehaald Lachende smiley
als een kind zo blij Verlegen lachende smiley

Gefeliciteerd!!!! Lachende smiley OOk blij voor jou Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:05
BerichtOnderwerp: Incest

Shanita, allereerst rondom de gevoelens die spelen bij mishandeling, hier heb ik gelukkig geen weet van, en kan me daar ook niet in verplaatsen, hooguit een voorstelling van maken. Het geheel is dus niet om iets lichter voor te stellen, of er een ander licht over te laten schijnen.

Ja, duidelijk je kan je niet erin verplaatsten wat ik logisch vind, hooguit een voorstelling maken.
Inhoudelijk op je reactie het volgende:
Hoe de dader het wil laten zien, is voor mij even niet aan de orde, ik heb het over de basis van waarde, die totaal zoek is indien het komt tot de daad, en weet ook, dat door het ontbreken van enig waarde besef, de dader ook de schuld en het schuldgevoel buiten zichzelf legt en probeert te leggen
Ja, de basis van waarde is totaal zoek. Maar ja, dat is dan heel vaak meteen bij alle aspecten, en berteft niet eens alleen....Ik heb het hier over het gegeven, dat iemand die zich vergrijpt, zichzelf ook te kort doet. En daarmee totaal waardeloos met zichzelf omgaat, en zijn waarde vergooit. Dat heeft niets met geloven te maken, maar puur met waarde beleving van je persoonlijkheid.
Ja, da's waar zo duidelijk heb ik het nog niet horen zeggen.En dus vergooit ook de dader zijn gevoel van waarde voor leven en lichaam, indien hij tot een dergelijk vergrijp over gaat. En ja, dat begint al met kijken en begeren. En dat geld ook buiten elke geloofsbeleving om. Het gaat puur om waarde van leven en lichaam, van mens in totaal wezen. En gelovigen daar geld dit met nog diepere waarde voor, daar van hen helemaal verwacht mag worden dat waarde voor het leven een bijzondere plaats heeft.
iddHet voorbeeld van David is zuiver bedoelt als voorbeeld, wat aangeeft als een mens een weg gaat buiten Gods weg, en hij een kind is van God, dat God hem ook zijn schuld laat zien en beleven, en laat komen tot een beleiden van. Geen zonde zo groot, of bij God is vergeving, maar nooit zonder berouw, en erkennen van schuld, en aanvaarden van straf.
Oke, bedoelt als voorbeeld.Of kinderen in de hemel komen, die door misbruik buiten het geloof zijn komen te staan, is niet aan mij om daar een oordeel over te geven. God is rechter, en Hij beslist. Maar wel is het zo, dat ik niet geloof, dat iemand in de hemel kan komen, die God niet erkennen kan, en niet geloven kan in God. Wat de oorzaak hier ook van mag zijn, en hoe erg die oorzaak ook is.
Ach, ja dan verschillen we daarvan van idee.
Ik denk van ja God is rechtvaardig, en wat is er rechtvaardig aan als iemand door een ander zijn schuld niet gelooft? en anders wel zou geloven, geldt ook voor andere voorbeelden als iemand niet gelooft door negatieve getuigenissen van kerken.
begrijp dat je geen enkel begrip kan opbrengen voor de daders.Klopt, maar én niet gelovige shrinks en wel gelovigen shrinks zeiden allen dat dat héél gezond is, die woede, en daarna, kan je het pas laten liggen, van je afzetten..
Maar desalniettemin, het blijven mensen. En alle zonden zijn bij God vergeefbaar, al zal dat niet gaan met de schuld ergens anders neer te leggen, maar in te leven door de dader wat hij heeft gedaan, en hier bij God en het slachtoffer gemeend om geving te vragen. En dat gaat niet samen met alleen toegeven waar hij niet onderuit kan, maar alleen met een beseffen en beleiden van schuld, onvoorwaardelijk.
Ik zie nu pas hoe je 't bedoelt, je bedoelt, inte leven dóór de dader...Ja, en juist dat inleven in de dader..ik kan mij daar niet inleven, want het is natuurlijk niet alleen het seksueel misbruik als kleuter en als tiener, ja tien jaar zelfs, maar ook nog es ff zorgen dat ik mijn opleiding niet kon doen, dus geen toekomst had...en dat juist terwijl ik hield van leren.
En gewoon de hele manier van doen en laten is respectloos, egoïstisch, gemeen etc. ja, behalve het overkomen voor de gehele buitenwereld, ja, dan ondergaat zoiemand een tranformatie tijdelijk, en is ie zo aaardig.
Ja, en tuurlijk, je kan denken wat Jol schrijft, van de daders zijn ook misbruikt, tot een bepaalde hoogte....als het je al een paar keer je leven bijna heeft gekost denk je zo niet meer, er zijn grenzen...
wat geld voor slachtoffers, geld ook voor de daders. Buiten God is er geen geluk, geen leven. En al is het onbeschrijfelijk erg wat iemand gedaan heeft, toch heeft ook die persoon nodig God te kennen, en als schuldige ook bij God te komen om vergeving. En zelf de daders hebben ook nodig, om zich te zien wie ze zijn en wat ze gedaan hebben, en daarmee voor God te komen als schuldige.
Ja idd, misschien dat gebeurd, maar daar heb ik zelf nog nooit van gehoord, en dat heeft weer te maken denk ik, met wat Carmen hieronder schreef, van dan zouden ze het beeld van zichzelf naar beneden moeten bijstellen, het narcististiche 'ik ben heel erg wat' beeld...God komt de wraak toe. Dat is zo, Hij is rechter, en zal ook recht spreken over alle dingen die iemand doet, en Zijn straf zal ook zeker komen. En alleen als iemand geloven kan en mag in het gedragen hebben van alle straf, die iemand verdient heeft, door de Heere Jezus Christus, en ook al zijn zonden in Hem vergeven zijn, die straf is dan al gedragen. Al geloof ik niet, dat God in de tijd daar niet op terug komt, en God ook vaak in de tijd wel een zware straf geeft, al is God vrij om te doen wat Hij nodig vind dat Hij doet.

Nogmaals, in geen enkele zin heb ik de bedoeling iets van de schuld van een dader minder te laten lijken of te maken. Het enige wat ik met alles wil aangeven, is dat de basis van veel van dergelijke schanddaden ligt in het gegeven dat er zo weinig aandacht is voor het waardevol omgaan met leven en lichaam. En tegelijk wil ik hierbij ook aangeven, dat geen zonde te groot of te zwaar is, of bij God is vergeving, er is een weg terug.

Quote:
Het enige wat ik met alles wil aangeven, is dat de basis van veel van dergelijke schanddaden ligt in het gegeven dat er zo weinig aandacht is voor het waardevol omgaan met leven en lichaam. En tegelijk wil ik hierbij ook aangeven, dat geen zonde te groot of te zwaar is, of bij God is vergeving, er is een weg terug.

Dat heb je goed verwoord deze dingen vind ik, bedankt ik zag nog niemand die het zo heeft verwoord, en nu moet ik héél snel de deur uit.....anders ben ik te laat...

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 3 augustus 2012, 13:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 11:35

BART347 schreef:
Verlegen lachende smiley Lachende smiley

een kwestie van welk perspectief idd.

te makkelijk vergeven geeft ook eigenlijk aan dat een probleem als onbelangrijk wordt afgedaan. en kan ook gebruikt worden als een uitvlucht om niet te hoeven zoeken/nadenken naar een oplossing, of om een dergelijke situatie in de toekomst te willen kunnen voorkomen...

ik zou zeggen: opgelost! Lachende smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

IK ook Lachende smiley gelukkig.....!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 00:53

[quote=WILLEM618]Wat mij opvalt is dat er in mijn beleving voorbij gegaan wordt aan de oorzaak van het probleem.
Waarde voor de persoon en het leven is iets wat God ons opdraagt. Je naaste liefhebben als jezelf. Dat betekend waarde voor je eigen leven, maar ook voor je eigen lichaam. En dat betekend ook waarde voor het leven en lichaam van kinderen. Juist kinderen hebben nodig waarde gevoel te ontwikkelen. Ze mogen er zijn, en verdienen niet om te vallen in een lust-schandaal.
Vaak doet de dader het zo spelen dat zijn kind rebels is en vervelend, niet luistert en geen respect heeft, naar de buitenwereld toe.
Maar ook de dader doet zich ernstig te kort.
Ja, wereld gezien niet, geestelijk gezien natuulijk wel. Hij heeft ook de taak zijn lichaam te bewaren, en daar waardevol mee om te gaan. En dat niet te vergooien in lust en genot. Los van het gegeven of iemand kerkelijk meeleeft, gelovig is, of wat ook. Van een gelovig iemand mag anders verwacht worden, maar wie staat ziet toe dat hij niet valle.
Nou, onder de niet-gelovigen is het ook een zonde hoor, seksueel kindermishandeling, alleen al kijken op de verkeerde manier is schadelijk. En vergooien, ja werelds niet, want komt toch lekker niemand achter, geestelijk voor God natuurlijk wel. 'Ongelovigen hebben vaak meer normen en waarden als men denkt....
Dat wil zeggen, als God ons loslaat zijn we tot alles in staat. En als je je dat bewust ben, dan leef je anders. Dan is het een leven in afhankelijkheid in Hem, om uit Hem bewaard te worden voor dergelijke schandalen.
En gaat het om een wedergeboren persoon, wat een kwade naam werp zoiemand op zijn Heiland. En als er liefde is tot Die God, dan komt die mens er ook op terug, en zal boete doen over een weg die zo van God afgaat.
In die weg, geloof ik, dat geloof tot gevolg heeft dat God een mens ook laat inzien wat hij misdaan heeft. Zie aan David met Bathseba. Daar moest wel Nathan aan te pas komen, maar toch, hij viel er wel voor, en beleed God zijn schulden.
Met David en Bathseba was iets heel anders, ze was volwassen en hield ook van David, het bertof hier geen eigen dochter die minderjarig is...
Daarnaast, wil iemand met God leven, dan heeft ook het Hem verlaten gevolgen. Weer David met Bathseba, het kind moest sterven. Een straf van God, omdat David Gods Naam heeft doen lasteren. En ik geloof sterk, dat we als gelovigen ons meer dienen druk te maken om Gods heilige Naam, die door dergelijke schandalen ook erg gelasterd word, ......dan wat?....en ook vaak tot gevolg heeft dat kinderen het geloof vaarwel zeggen. En begrijpelijk, maar tegelijk ook zo diep verdrietig.

En toch komen die kinderen wel in de hemel, want hoe komt het dat ze niet meer geloven/ allergiesch zijn voor het woordje God?

Want buiten God is er geen echt geluk, en ook misbruikte mensen hebben dat geluk IN HEM zo intens hard nodig.

Dat zal best wel, maar zoals ik al zei, een dader geeft alleen toe als ie niet anders kan en dan nog alles bagateliseren, en alleen toegeven wat ie weet waar die niet onderuit komt, nee, geen enkel begrip voor daders van mij.

O sorry ik las mensen die misbruiken hebben het geluk in Hem zo hard nodig...neehee, die hebben het geluk in seks nodig op wat voor manier dan oo, en in geld en noem verder maar op...macht ook...

God komt de wraak toe, las ik enkele keren, anders had ik allang een paar vriendjes van mij....en die hadden dat graag gedaan...gelovig of niet...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 3 augustus 2012, 01:02
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:41

Hai Willem!

Mooi stukkie!

Ik ga er deze week op in, want het werk stapelt zich hier op ;)

Dank!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 14:37
BerichtOnderwerp: Liefde

ROELANDE345 schreef:
Zou best kunnen Tallguy maar misschien ook omdat dit een date site is.
Geen bijbelstudiesite. Het is (meestal) fijn om met elkaar van gedachten te wisselen,maar als ik bijbelstudie wil doen heb ik zo mn eigen bronnen

Hai Roelande,

Ik wou hier even op reageren.

Als ik hier, op dit forum reageer, is dat nooit met in mijn achterhoofd van dat het een datingsite is. Dat deed ik middels mail, met mijn eerste date hier.

Ik weet nog wel, enkele jaren terug was er een forum, precies als deze, die heette OneWay, die is nu uit de lucht dat forum.

Nou daar had je net als hier, onderwerpen waaronder je kon reageren.
alleen het was iets uitgebreider, in die zin, er was ook een Kopje, "Actualiteiten, 'zet hier nieuws neer wat je aanspreekt en discusieer daarover'. Ja, en als je nu een nieuwsartikel hebt, waarover je wilt discussieren ja dan moet je even kiezen tussen 'Vriendschap en relaties' en 'Christelijke levenswandel' oid.

En ik weet nog goed, daar op het OneWay forum ontstonden dus ook relaties, je kon ook prive mailen, zelfs ook E-cards versturen.
Want als ik gewoon mezelf ben met schrijven, en niet bij elke posting denk, kom ik wel goed over voor een eventuele partner, ja, dan schrijf ik niet meer onbevooroordeeld. Onbevooroordeeld=fris, objectief, onbevangen, onpartijdig

Coole smiley met zonnebril

En als sommigen mannen dan denken bij mij daar begin ik niet aan oid, nou jammer dan. Daar hadden ze dan toch achteraf achter gekomen, dat ik een mening heb, en welke. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 2 augustus 2012, 14:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 14:14

CARMEN073 schreef:
schreef:
Hm... met gevaar voor eigen leven.... (remind you; ik zit in de evang/pinksterhoek)

Ik geloof direct dat sexueel misbruik overal even vaak voorkomt en dat dit met denominatie, christelijke dogma's weinig van doen heeft.

Edoch, de manier waarop men er vervolgens mee omgaat kan per denominatie verschillen. En ik heb horen zeggen dat in veel pinksterkringen de overtuiging leeft dat men niet meer zondigt. En dat men geen problemen meer heeft. Dat valt volgens de pinksterleer niet te rijmen met de heilige staat van de wedergeboren mens. En binnen zo'n traditie kan ik me voorstellen dat problemen idd onder de mat worden geduwd omdat men er geen raad mee weet. Het klopt niet met de theologische visie.

In andere kerken is de reactie vrees ik vaak dezelfde; problemen onder de mat schuiven. Maar wellicht weer vanwege een andere reden.

En wat falen en zwakheden van 'echte' wedergeboren christenen betreft: ook in de bijbel komen wij voorbeelden tegen van grote mannen Gods die op een bepaald moment gruwelijk over de schreef gaan. Het hoeft ons niet te verbazen.

Maar het moet ons wel wakker schudden....

JOL: edoch...
ook mensen die bepleiten wedergeboren te zijn, met de handen omhoog hun God staan te aanbidden.... echte christenen ja maar er zijn er die zich schuldig maken aan misbruik... inderdaad geen christelijk gedrag. Maar ook wedergeboren mensen blijven mensen met gebreken en kwetsbaarheden... en nog maar niet te spreken van de taboes waardoor zoveel niet bespreekbaar is (want je bent toch nieuwgeboren? het oude leven is voorbij? "prijs God broeder, zuster, je bent meer dan overwinnaar!" ..uhu...) waardoor zaken een eigen leven gaan leiden... het maakt niet uit: naamchristen of wedergeboren, het kan allemaal...

Nou, het kan allemaal wel een groot probleem zijn, iemand hiervoor schreef dat het zelfs in kerkelijk kringen nog vaker voorkomt.....(bron?)

Iig of het er nu wel of niet vaker voorkomt, in wat voor kerk dan ook, is het niet zo dat dat tricky is...
Ik bedoel, allermeeste daders komen er uit zichzelf niet mee, van ja, ik heb mijn kleuter jarenlang misbruikt en, en/of mijn tienerdochtertje, want die zag er zó .. uit, toen ze opgroeide...
Kijk, zo'n man zorgt er voor dat zijn dochter nooit meer een vader heeft, vaak ook de moeder niet, want die staat vaak achter de vader, zo'n kind kan nooit meer gezonde relatie's opbouwen, kan jarenlang frigide zijn, met alle gevolgen, veel van die kinderen plegen al zelfmoord rond hun 16de, zo van wat heeft het leven eigenlijk voor zin...
Doen ze dat niet gaan ze een heel moeilijk leven tegemoet, en als ze mazzel hebben komen ze er voor hun 40ste/50ste uit, ik bedoel dat ze dan de boel zodanig hebben verwerkt dat er weer sprake kan zijn van echt geluk en vrede.

Igg lees maar wat voor gevolgen op google nog meer, en dat alleen omdat zo'n vader het niet op kan brengen gewoon trots te zijn op zijn knappe dochter, maar alleen denkt van lekker jong ding etc.
Dus alleen aan zichzelf denkt..

En vaak komt het juist in die familie's voor waarvan je denkt dat het dáár niet voorkomt, omdat ze een dubbel leven leidden.

Stel, zo'n man komt niet tot bekering, blijft gewoon mooi weer spelen voor de buitenwereld, kerk, zijn tienerdochter komt al enkele jaren niet meer in de kerk, sterker nog is uit huis gevlucht en samen gaan wonen om de situatie te onvluchten.
Over zijn tienerdochter die die jarenlang verkracht heeft zegt ie van, dat ze 'rebels' is geworden en niets meer met geloof te maken wil hebben.

Mensen geloven dat.

Maar wat voor 'loon' zal die man hebben als ie sterft? (uiteraard zonder dingen te hebben rechtgezet, wat de allermeesten niet doen, behalve als ze er zelf beter van worden en het kan niet anders?)

(even in het 'juiste' onderwerp geplaatst, mijn laatste reactie. Want het stond in topic: Kun je mensen ook blocken in het forum?', Forum: 'Over ChristianMatch'.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 2 augustus 2012, 14:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:59
BerichtOnderwerp: Identiteit

WILLEM618 schreef:
De bron waaruit je leeft.
Je wil hierin wat God wil, ook al komt je eigen ik daar nog zo tegen in opstand, je gaat dingen van God lief krijgen, je gaat anders met je medemens om, je gaat je leven inrichten naar de wil van God, en wat het mooiste is, maar ook vaak het moeilijkste, je gaat je leven niet meer leven vanuit jezelf, maar vanuit wat God je geeft. Heel afhankelijk, vaak moet je wachten op Gods tijd (het moeilijkste wat er is vind ik), maar toch, je weet je veilig in Hem. Omdat Hij je nooit alleen laat, hoe donker het ook mag zijn, diep in je weet je dat Hij er is, altijd, overal.

Hai Willem,

Ja, ik heb het juist andersom, ik vind het juist het makkelijkste wat er is, je leven inrichten naar Gods wil.
Misschien omdat ik ruim 20 jaar gelovig ben?

Groetjes!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:52
BerichtOnderwerp: Histamine Beperkt Dieet

ZWAAN995 schreef:
Histamine

Wat is histamine nu eigenlijk ?

Histamine is een biogeen amine, een stof die van nature in onze voeding voorkomt.
Normaal gesproken regelt de darm dat er niet teveel biogene aminen in de bloedbaan komen. Ze worden niet door de darmwand opgenomen of afgebroken. Als deze barriere niet goed functioneert, komen er dus teveel biogeen aminen in het bloed wat lichamelijke reacties kan veroorzaken. Als de concentratie histamine boven een bepaalde waarde komt, start dit proces.

Met een hoog histamine niveau in je lichaam kun je moeilijker denken en kun je jezelf niet goed concentreren. Tevens kan er een paniekaanval optreden. Dit gebeurt vaak een paar uur nadat je histamine vrijmakers gegeten hebt. Om het histamine niveau in je lichaam te verlagen kun je een histaminevrij dieet volgen. Zoals ik al in mijn welkomst verhaal aangaf zijn er mogelijk de volgende lichamelijke symptomen:

1) Hartritme stoornissen ( extra slagen van het hart, onregelmatige hartslag)
2) Ademhalingsproblematiek ( loopneus, verstopte neus, verkoudheid, ademnood)
3) Huidklachten ( rode vlekken, netelroos, jeuk)
4) Hoofdpijn ( migraine, duizelingen)
5) Buikklachten ( diarree, obstipatie, prikkelbaar darmsyndroom)
Zoals je wellicht al wel zult weten, kun je heel uitgebreid zoeken in google, naar de uitgebreide betekenis van Histamine. Ik heb bewust gekozen dit in te korten tot wat werkelijk belangrijk is.
Ook is het goed te weten dat een histamine-intolerantie, vanuit verschillende factoren kan ontstaan:

- Een erfelijke factor, een aangeboren afwijking waarbij er nauwelijks, of geen enzymen zoals DAO in de darmen worden aangemaakt.
- Door zweren in de maag en darm, waardoor de afbraak van aminen, door bloedingen, sterk verminderd wordt.
- Door alcohol of medicijnen
- Door een allergische reactie, dus hooikoorts, astma worden de mestcellen aangezet tot het vrijmaken van histamine
- Via voeding, waar ik dus middels deze site verder op in zal gaan.
Wat slimme trucjes om alvast mee te beginnen zijn oa.:
* Beweeg voldoende
* Zorg voor een goede ademhaling
* Zorg voor een goed dag-nacht ritme
* Zorg voor een gezond en gebalanceerd voedingspatroon
Histamine vrij eten betekent heel puur eten! Het duurt wellicht even, maar je zult er aan wennen en het pure eten leren waarderen.

Dank je Zwaan!!!!!!!!
Ik herken dingen, ja, vanaf kind zijn heb ik al allergie, ja zo wordt het toch ook genoemd?
Maar ja, ik denk zelf, dat het psychisch (ook) kan zijn, sinds een paar jaar denk ik dat. Als ik aanvallen had van het een en ander, was dat áltijd, zonder uitzondering na ernstige psychische stress. Ja, ik had meerdere van de dingen die je opnoemt.

Dat ik denk dat het (ook) psychisch kan zijn, wil niet zeggen dat medicijnen niet helpen, integendeel.

Maar ja, hoe dan ook. Ik had, heb eigenlijk er medicijnen voor, ff kijken hoe ze heten, ja: incidal, ofwel certrizine, ken je dat soms?

Groetjes en bedankt!!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 2 augustus 2012, 13:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:41
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel

Ik blijf bidden voor je Vrijgezel, elke keer als ik aan je denk!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 08:33
BerichtOnderwerp: Liefde

CHATULIEM619 schreef:
Tjonge, heb je wel eens naar het hoofdtopic gekeken? Bijbel en Bijbelstudie. Alsjeblieft zeg, als je hier geen bijbelstudies mag neerzetten, wat mag dan wel zeg. Eerlijk gezegd mis ik de geestelijke diepgang hier....

Ja, ook van gedachten wissellen, maar ja, ik vind het wel fijn om naar een preek te luisteren waarvan ik het gevoel heb dat het uit de man zijn hart komt.
Zeker als ik dingen moet doen, dan ben ik afgeleid en steek ik iets op, hoor ik wat iemand anders er over denkt.

ROELANDE schreef:
Zou best kunnen Tallguy maar misschien ook omdat dit een date site is.
Geen bijbelstudiesite. Het is (meestal) fijn om met elkaar van gedachten te wisselen,maar als ik bijbelstudie wil doen heb ik zo mn eigen bronnen.

Ja, die bronnen heb ik niet Knipoog smiley

Dus ik moet hier van daag de boel opruimen, en dan kan ik meteen ff luisteren. En daten, ja ik reageer niet, met in mijn achterhoofd het is een datingssite. Een keer gedate en dat was gelijk genoeg voor mijn hele leven Knipoog smiley
Wil me huis enigzins, of helemaal opgeruimt hebben en ook voor mezelf, dus:Liefde 1
Liefde 2
Liefde 3
Liefde 4 Lachende smiley

Als ik wil kan ik nu en dan es eens stukje luisteren, als compensatie bij alle preken waarbij ik in slaap vile...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 2 augustus 2012, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 08:11
BerichtOnderwerp: Als je zegt God lief te hebben..

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 08:06

Tis wat mij betreft al goed Bart,

Kijk, ik schrok ook van TG in het begin....

Kijk, dan laat de redactie de boel iets van 2 dagen staan...

Ja, dan probeer ik toch serieus te doen...Ik kan dan bij wijze van spreke niet anders, dan denk ik ja en..en...En hij kwam grof over én hij zette mooi bijbelstudies neer. En dat Grof over komen zou zijn redenen hebben, weet ik uit ervaring...Denk ik liever iemand die al meteen laat weten dat ie over veel dingen de pest in heeft, maar er geen 2de agenda ophoudt, dan iemand in een net pak die zo aaaaardig is maar wel....

Dus, jij zou het ook anders bedoeld hebben dan als het op mij overkwam, en ja, ik bén nou eenmaal makkelijk met excuses zeggen, dat heb ik geleerd, dat was eerst niet zo.
En iemand anders doet dat niet makkelijk, want die denkt ja, maar óók dit en óók dat, bekijk 't ff.
En daar is ook wel weer wat voor te zeggen.

Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 14:44
BerichtOnderwerp: Als je zegt God lief te hebben..

FORTKNOX004 schreef:
Joh. 14:15: 'Wanneer gij Mij liefhebt, zult ge mijn geboden bewaren.'

1 Joh. 4: 20 en 21: 'Indien iemand zegt "ik heb God lief", doch zijn broeder haat, dan is hij een leugenaar... wie God liefheeft moet ook zijn broeder liefhebben.'

Goed beantwoord..denk ik..... Verlegen lachende smiley

Geboden en verboden bewaren, en de naaste liefhebben..... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 14:37
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...

ROLF230 schreef:
Hallo Shanita,

Ik wilde even zeggen dat je goed bezig bent. Schrijf het allemaal maar lekker van je af. Ik heb in het niet te verre verleden ook tal van leugens ontmaskert en had het daar ook redelijk veel over. Maar op een gegeven moment moet je verder met je leven en zeggen: LET IT GO! (liedje van Krezip toen ze nog tieners waren maar toch een goede waarheid).

Nou heel in het kort over mezelf dan, ik was nogal ziekig in mijn tienerjaren en rond mijn 20e ging ik op zoek naar de Waarheid. God zag mijn zoeken en stuurde het zoeken waarschijnlijk ook wel Zelf en zette mij vrij van mijn ziekten en deed me wedergeboren worden. Vanaf toen geloofde ik pas in God. Later kwam ik terecht in een zogenaamde christelijke gemeente, een evangelische gemeente. Maar net als jij heb ik een sterk gevoel voor dingen die niet kloppen , maar ik liet me toch meevoeren omdat de mensen zo aardig waren. Ik voelde dat veel dingen niet klopten en veel dingen klopten ook niet, daar heb ik ook wel een paar goede websites van dus als iemand perse wil dat ik het bevestig dan kan dat op die manier. 1,5 maand geleden pas, gelukkig, de kerk verlaten, en voel me nu als een christelijke foetus die eindelijk echt verder kan groeien en de onzin achter zich kan laten.
Nu denk ik dat veel mensen in die kerk heus wel oprechte christenen zijn, en misschien hebben ze die "bedekking" van de voorganger, zoals ze dat dan noemen, wel nodig. Ik zou het verder ook niet weten. Zelfs de voorganger zal het wel goed bedoelen, niet wetende hoeveel onbijbelse onzin hij uitkraamt.
Ach ja, de wereld ligt in de leugen zegt de Bijbel, en de kerken zijn er niet van verschoont. Ik moet weer verder en zal mijn eigen doen en laten straks moeten uitleggen aan God zoals iedereen ter verantwoording geroepen zal worden.

Groetjes,

Rolf

Thank You, heel wijs besluit.

Fijn dat je het ook inziet, ja niet alles is goud wat er blinkt....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:10
BerichtOnderwerp: Genezings...diensten?

Chatuliem, ik antwoord je later, heb niet eens ff de tijd om rustig even te schrijven.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:08
BerichtOnderwerp: Bidden

HEIDE115 schreef:
ik zat ff heel diep in wat problemen zegmaar,en kon niks meer ..bidden niet ,zingen niet,niet bijbel lezen,niet geloven..
en er woonde een buurvrouw naast mij..die elke zondag heel vroeg begon te zingen..en soms een opwekkingslied of gezang die ik hebt geleerd.
wist zij veel.dat ze ook meestal voor mij aant zingen was..we konden elkaar nauwelijks.

Zo zie je dat God je nooit vergeet,hoe koud je je ook voelen kan.

ERIKA: Das een waar ding!!
Ik heb het momenteel weer even erg zwaar lag net op bed en kon alleen maar huilen en dan denk je geen gebed kan ik bedenken en alleen maar stamelen Heere help me ik kan het niet alleen, daarna mocht ik rustig worden!!
Het hoeft geen mooi gebed te zijn Hij hoort ons en ziet ons aan zoals wij op dat moment zijn! Dat is het mooie van een Vader in de Hemel!!!

Toen ik dit net las dacht ik zie je ben niet de enige, ja voelt dat zo.
Heb 't regelmatig ook ff zwaar....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 06:44

woensdag 25 juli 2012, 00:04

ROELANDE345 schreef:
eh jullie weten van de bloemetjes en de bijtjes? Dat je een vrouw nodig hebt om een kind te krijgen?
Of moeten we ff een oudere cm man het uit laten leggen ;)

BART:
(jammer, je snapt m niet...)

Jammer he dat ze 'm niet snapt, ja dat was 'men's talk' tussen jou en TG, ...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 04:45

Heel Vreemd...

Ja, mijn 1ste reaktie was ook, kan niet jij wordt bedreigd, dat mailde ik ook de redactie, klikte op 'niet okee knop, toen ik geen respons kreeg ben ik ff gaan kijken, waarom niet, toen zag ik het gebeuren.

En erg jammer dat mensen die voor je opkwamen ook de volle laag kregen....!!! Boze smiley Gefrustreerde smiley

Als jij gewoon op zijn posting was ingegaan, was er dus gewoon niets gebeurt....als ik voor je was opgekomen openlijk had ik ook de volle laag gekregen van TG.

Mi werd TG furieus dat je én niet op zijn posting inging, en dan ook nog met een vrouwonvriendelijke posting...waarop zelfs vrouwen jou gingen verdedigen....

En niet iedereen heeft dat meteen door....De meeste keken alleen dát jij bedreigt werd, maar niet wáárom....

Ja, en omdat die wereldse houding van jou al zo is doorgedrongen in deze maatschappij, valt dat niet meteen op.....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 1 augustus 2012, 06:16
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:27

KROX372 schreef:
ik spreek graag mijn eigen taal, dus ja, beter . Ik wist niet van het bestaan van deze vertaling af. Maar het gaat bij een vertaling om dat je de betekenis snapt, en er moet vertaald zijn wat er staat in het Grieks, en aangezien ik geen Grieks ken.... Ik vind dat in dr Stern zijn vertaling, de betekenis anders is, dan in de NBG 1951 vertaling, en ik vind dat interessant

Ja, dat lijkt me ook interessant, als een betekenis anders is als in een vertaling die je gewent bent te lezen :)

Dank!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:21

KROX372 schreef:
nee, dit was the Complete Jewish Bible (online) van dr. David Stern.

ik ben niet helemaal dom, maar ook niet slim genoeg om de verschillen haarfijn uit te leggen of te verdedigen. (en soms te gemakzuchtig om zoveel te discussieren) Ik investeer toch niet genoeg om op niveau te komen hierover. Maar ik ben wel rebels genoeg om te onderscheiden dat doodsheid binnen de kerken te maken hebben met een verkeerde houding tegenover de Joden en Israel, en te maken heeft, met dat de NBG vertaling enigszins onderhevig is aan protestantse theologie die Gods wet en de genade teveel tegen elkaar uitspeelt. Dus die CJB tast een beetje aan wat je eerst zeker meende te weten, wat niet zo fijn is, maar om wat ik in vorige zinnen neerschrijf geef ik er de voorkeur aan.

Dank je Krox,

Ja, het is altijd hoe dan ook goed om met Gods Woord bezig te zijn!!

En andere vertalingen zijn interessant. Ja, dan kan ik meer inzicht door krijgen, omdat er meerdere woorden voor hetzelfde worden gebruikt.

Ik moet nu slapen; ja de tijden dat ik hier minimaal 4 uur per dag op dit forum zat, die zijn afgelopen, omdat ik weer werk...:(

The Complete Jewish Bible, klink erg interessant, ja, ik nam ff aan dat je de King James Version gebruikte omdat die erg populair is vandaar...
Ik hou wel van andere vertalingen die maken vaak dingen veel duidelijker. ik ga als ik tijd heb even grondig doorlezen.

Ja , sommigen mensen hebben een beetje een soort afkeer tegen de Joden, terwijl Paulus toch duidelijk ergens schrijft van de Joden zijn de echte takken aan de boom, en wij de niet-Joden, zijn geënt op de takken.

Ja, ik zoek deze week die tekst wel even op, ik zit nu echt half te slapen hier achter mijn scherm, en morgen weer, voor mijn doen dan, erg vroeg op...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:51

Hai Krox:

Romans 2 12-24: 12 For as many as have sinned without law shall also perish without law: and as many as have sinned in the law shall be judged by the law;

13 (For not the hearers of the law are just before God, but the doers of the law shall be justified.

14 For when the Gentiles, which have not the law, do by nature the things contained in the law, these, having not the law, are a law unto themselves:

15 Which shew the work of the law written in their hearts, their conscience also bearing witness
, and their thoughts the mean while accusing or else excusing one another;)

16 In the day when God shall judge the secrets of men by Jesus Christ according to my gospel.

17 Behold, thou art called a Jew, and restest in the law, and makest thy boast of God,

18 And knowest his will, and approvest the things that are more excellent, being instructed out of the law;

19 And art confident that thou thyself art a guide of the blind, a light of them which are in darkness,

20 An instructor of the foolish, a teacher of babes, which hast the form of knowledge and of the truth in the law.

21 Thou therefore which teachest another, teachest thou not thyself? thou that preachest a man should not steal, dost thou steal?

22 Thou that sayest a man should not commit adultery, dost thou commit adultery? thou that abhorrest idols, dost thou commit sacrilege?

23 Thou that makest thy boast of the law, through breaking the law dishonourest thou God?

24 For the name of God is blasphemed among the Gentiles through you, as it is written.
---
De wet baat de Joden niet
Romeinen 2 12-24

12 Want allen, die zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en allen, die onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden; 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
17 Indien gij u dan Jood laat noemen, steunt op de wet, u beroemt op God, 18 zijn wil kent, weet te onderscheiden waarop het aankomt, daar gij onderricht in de wet geniet, 19 en u overtuigd houdt, dat gij een leidsman van blinden zijt, een licht voor hen, die in duisternis zijn, 20 een opvoeder van onverstandigen en een leermeester van onmondigen, daar gij in de wet de belichaming der kennis en der waarheid bezit, – 21 hoe nu, gij, die een ander onderwijst, onderwijst gij uzelf niet? Gij, die predikt, dat men niet stelen mag, steelt gij? 22 Die overspel verbiedt, doet gij overspel? Die gruwt van de afgoden, pleegt gij tempelroof? 23 Die u op de wet beroemt, onteert gij God door uw overtreden van de wet? 24 Want de naam Gods wordt om u gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven staat.

De heidenen die de wet niet kennen doen toch van nature wat de wet gebied, zij tonen dat het werk der wet in hun harten geschreven is...Vers 14 en 15.

En door wie zou die wet in hun harten zijn geschreven? Ik denk door God.

Het is wel leuk om het ook in het Engels te lezen, bedankt dat je dat stuk in het geheel er nog even in het Engels had neergezet. Het maakt dingen vaak een stuk duidelijker....ik had zelf de King James Version, volgens mij jij ook.

Ik ga het later nog even een keer grondig doorlezen je vertaling, goed idee, bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 19:07

JOL252 schreef:
Ik begrijp niet helemaal waarom er nog steeds hierover wordt gesproken. Het zal best dat er ook verkeerd is gereageerd op TG maar ik weet naast de bedreiging op Bart minstens twee reacties van hem te noemen waarin hij op een grove ontoelaatbare manier zich uitte naar anderen en die worden ook niet uitgeplozen. Verder al die lege topics die hier nog steeds leeg staan te blinken die hij in een hele korte tijd achter elkaar het forum op lanceerde, elke keer die reacties op mensen die toch alsnog serieus in gingen op hem en dan triomfantelijk door hem als wettisch en religieus werden neergezet (en dan was hij nog mild!). Dan kun je toch niet meer spreken van een serieuze manier van met elkaar discussiëren?

Ik zou het verder gewoon willen zien als afgesloten. Volgens mij is alles nu wel gezegd wat er gezegd moet worden en meningen blijven hierin denk ik ook verdeeld.

Ja, maar dat waren geen dingen waarbij vrouwen tot objecten werden gereduceerd!

En B. wou gewoon feedback van TG met zijn opmerking 'dan liever een vrouw'.

Wat had ie dan gewild en verwacht?
Dat TC zou zeggen: "je lekker, Barthjuuu, en hoe jonger hoe beter, he Bartjuuu,

En nee 'dat' deed TG niet, die werd er woedend over,
die kan ook niet ertegen dat vrouwen tot objecten werden gereduceerd.

En ik had al gezegd tegen B. van "zand erover" wat mij betreft, en ik krijg geen enkele tegemoetkoming van hem.

'T was een 'woordgrapje', ja me L@#

S. die ff behoorlijk boos is.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 31 juli 2012, 19:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 17:46

TALLGUY817 schreef:
Alle schrijvers promoveren op wat anderen geschreven hebben, met name bijv. de joden. En omdat Diekstra nou toevallig geen bron erbij heeft gezet wordt hij meteen verketterd.

Belazeren in die zin dat wanneer de clichézinnetjes hem of haar mond vlieden dat je kunt zeggen wat zit je haar leuk of iets anders wat de aandacht wegneemt. Dát bedoel ik met belazeren.

Ja, je zit hier niet meer op dit forum, ik geef toch eventjes antwoord.

Ja, ik voel wel aan wát je bedoelt, ik heb dat zelf ook ervaren.

Soms als iemand zegt van wat zit je haar leuk, oid, dan komt dat gewoon niet echt over, dát voel je dan gewoon. Dan denk ik bij mezelf van diegene wil gewoon iets aardig zeggen om het even wat, en die verzint zoiets gewoon om die reden. en dan kan mij haar wel goed zitten, maar toch voel ik dat het compliment niet oprecht is.

En soms met iemand anders, ja, dan proef ik er wel weer oprechtheid in.

Het ga je goed!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 17:33

CHATULIEM619 schreef:
Een heel vreemde studie. Hij plakt teksten bij elkaar die gewoon niks met elkaar te maken hebben. Levend maken van de zielen is tot iets wat God alleen maar kan doen? Dat is toch juist een goddelijk werk, waarom schaart hij dat dan onder menselijk werk? Als wij de macht zouden hebben om zielen levend te maken, dat zou vreselijk zijn. Dan zouden we het nl. naar eigen believen toepassen. Het is juist het wonder van de wedergeboorte waar we het over hebben.

Hai Chatuliem,

(ik zelf heb wat teksten uitgezocht en bijmekaar gekopieerd...uit een bijbelstudie...)

Ik zal het even duidelijk en kort houden. Hoe ik het zie en ervaar.

Kijk, in het NT werden alle zieken genezen en er was zelfs sprake van opwekking van enkele doden.

Dan zegt Jezus tot zijn discipelen van deze en nog grotere werken zult gij doen.

Dan denk ik, wat is er groter dan zieken genezen en doden opwekken?

Dan denk ik ja, natuurlijk, als door mijn getuigenis iemand gaat geloven is hij voor eeuwig behouden.
Dat is natuurlijk nog veel groter dan een zieke genezen en een dode opwekken uit de dood, die daarna toch ook wéér dood gaat, iemands ziel behouden, dat is voor eeuwig.

En natuurlijk doe ik dat niet zelf, ik praat over mijn geloof, als
het toevallig zo uitkomt. en dan gebeurd het weleens nu en dan dat daarom iemand ook gaat geloven. dat is natuurlijk God die dat doet, en ook God die mij woorden geeft, ook al besef ik dat niet op dat moment, ik zeg dan alleen hoe ik dingen ervaar over en met betrekking tot God en Geloof. Ik geef als het ware een getuigenis.

Maar ja, dan denk ik, dát is natuurlijk een groter werk, dan zieken genezen en mensen uit de dood opwekken.

Joh 14. 12 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader; 13 en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde. 14 Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.

Iemand die voor eeuwig behouden is door het geloof
dát is een veel groter werk, dan iemand die geneest van een ziekte of klinisch dood is en weer levend wordt bijvoorbeeld, Want die gaan beide toch ook weer dood. En heben geen eeuwig leven als ze niet geloven.

Alleen, ja, ik zelf denk dat lang niet alle mensen die niet geloven niet naar de hemel gaan.

Ja, er stáát wel, een ieder die in mij gelooft is behouden en heeft eeuwig leven...
Maahaar, wat dan met de mensen die bijvoorbeeld niet willen of gaan geloven door het negatieve getuigenis van de kerken?
Bijvoorbeeld Priesters en nonnen die op grote schaal kinderen sekseueel misbruiken?
Mensen die alles bij mekaar liegen, bijvoorbeeld O.?
Wie zijn schuld is het dan als die mensen het voor gezien houden met het geloof?
Want het is natuurlijk God die het geloof bewerkt, maar er zit ook een eigen keuze en wil bij natuurlijk.
Dus...wie zijn schuld is dat dan? Ja ik weet het antwoord natuurlijk, maar ik bedoel te zeggen: God is rechtvaardig en als door de onrechtvaardigheid van anderen, anderen niet gaan geloven, ja....Zou God dan heel wettisch zeggen van jij gelooft wel, jij niet, dus jij hier en jij daarheen?

En dan denk ik ineens hieraan: Geloof zonder werken is geen geloof.
dus, laat staan, geloof met bóze werken zoals liegen en kinderen misbruiken...
Jac 2
17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood. 18 Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt geloof en ík heb werken. Toon mij dan uw geloof zonder de werken, en ik zal u mijn geloof tonen uit mijn werken. 19 Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen. 20 Wilt gij weten, gij dwaze mens, dat het geloof zonder de werken niets uitwerkt?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 31 juli 2012, 17:50
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 01:41

Tóch maar liever een kind

Uitleg van TG:

Dit heeft van doen met waar Paulus het in 1 Kor. 3 over heeft.

Als je wedergeboren wordt, dan ben je gelijk een baby. Een baby groeit wanneer het eet, in deze drinkt, namelijk de onvervalste melk waarvan Petrus ook getuigd: 1Pe 2:2 En, als nieuwgeborene kinderkens, zijt zeer begerig naar de redelijke onvervalste melk, opdat gij door dezelve moogt opwassen. De onvervalste melk gaat over de grondbeginselen van het Woord, de Bijbel. Als je eet of in deze melk drinkt, dan krijg je nét als gewone baby's tandjes en dan mag je na vele potjes Olvarit te hebben verschalkt aan vast voedsel beginnen. Want... en dit klinkt ongetwijfeld sarcastisch.. als je een kind vast voedsel geeft, dan komt het er net zo snel weer uit, vervolgens draaien ze hun handjes erin, smeren het in hun haar op hun kleding [wij ruimen het op] en zeggen als volwassen baby's dat ze zo heerlijk met het vaste voedsel omgaan, maar het in werkelijkheid belachelijk maken, omdat zij gelijk als de Korinthen leraars hadden moeten zijn, maar baby's gebleven zijn omdat hetgeen in de wereld meer interessant is dan wat de Bijbel schrijft.

In dit stuk van TG, herken ik wel dingen.

Behalve Krox, is hier niemand op ingegaan, men is alleen maar terug wezen schelden, uitzonderingen daargelaten.

Of meteen al in de 1ste posting belachelijk lopen maken.

Was er wel meteen serieus op ingegaan, dan had al die ellende voorkomen kunnen worden...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 01:23

Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:51

TALLGUY817 schreef:
Tóch maar liever een kind

BART:
nee,... toch maar liever een vrouw.................................................. Coole smiley met zonnebril

HIER BEGON HET MEE...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 31 juli 2012, 01:23
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 157 158 159 160 161 162 163 ... 235 Volgende
Pagina 160 van 235