Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 18:08
Onderwerp: HEL: realiteit of fictie
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik probeer, als mijn antennes zaken onderscheiden die niet lijken te kloppen, te kijken naar het werk van God en de karakter/uitstraling van de persoon in kwestie. Gods werk blijft Gods werk... punt. Maar het karakter van een profeet/herder/leraar/evangelist kan wel es haaks staan op wat (de gave van) de Geest doet... De zelfgenoegzaamheid, de competitiedrang, het arrogante en de drang naar geld ondermijnen wat God door iemand met een gave (of zo je wilt "bediening") wil doen; je kunt niet zomaar over mensen heenstappen in de haast de visie door andermans strot te duwen... als de liefde ontbreekt, karakter in de weg staat en/of religie hoger staat dan relatie... dan ondermijnt dit wat God wil doen.
En dat geldt dus niet alleen voor mensen in een bepaalde rol vanaf het podium maar ook voor mij... Ik wil eigenlijk nog liever dat mensen God in mij herkennen aan mijn karakter en dat het overeenkomt met daden.. |
Quote: | shanita: Ja, ik denk zelf dat God helemaal niets door zo iemand kan en wil doen.. |
Quote: | Carmen: Was dat maar waar! Dat zou de zaken een stuk vereenvoudigen. Helaas denk ik dat deze aanname niet klopt. Kijk ook maar eens in de bijbel; hoe vaak komt het voor dat God door iemand heen werkt van wie wij denken dat er nog wel het e.e.a. aan zijn karakter gesleuteld mag worden. |
Ok, ik kijk eens in de bijbel, schiet me meteen David te binnen, die zodra profeet Natan hem t eea verteld van Gij zijt die man, dat David meteen berouw heeft. En niet eerst ontkend van kan ik niet zijn oid....Nou dat vind ik een goed karakter, je fouten toegeven, en meteen berouw getuigd van liefde.
psalm 51Boetpsalm 51 1 Voor de koorleider. Een psalm van David, 2 toen de profeet Natan bij hem gekomen was, nadat hij tot Batseba was gekomen.
3 Wees mij genadig, o God, naar uw goedertierenheid, delg mijn overtredingen uit naar uw grote barmhartigheid; 4 was mij geheel van mijn ongerechtigheid, reinig mij van mijn zonde. 5 Want ik ken mijn overtredingen, mijn zonde staat bestendig vóór mij. 6 Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd, en gedaan wat kwaad is in uw ogen, opdat Gij rechtvaardig blijkt in uw uitspraak, zuiver in uw gericht. 7 Zie, in ongerechtigheid ben ik geboren, in zonde heeft mijn moeder mij ontvangen. 8 Zie, Gij wilt waarheid in het verborgene, in het geheim maakt Gij mij wijsheid bekend. 9 Ontzondig mij met hysop, dan ben ik rein, was mij, dan ben ik witter dan sneeuw; 10 doe mij blijdschap en vreugde horen, laat het gebeente dat Gij verbrijzeld hebt, weer jubelen. 11 Verberg uw aangezicht voor mijn zonden, delg al mijn ongerechtigheden uit. 12 Schep mij een rein hart, o God, en vernieuw in mijn binnenste een vaste geest; 13 verwerp mij niet van uw aangezicht, en neem uw heilige Geest niet van mij; 14 hergeef mij de blijdschap over uw heil, en laat een gewillige geest mij schragen. 15 Dan zal ik overtreders uw wegen leren, opdat zondaars zich tot U bekeren.
16 Red mij van bloedschuld, o God, God mijns heils, laat mijn tong over uw gerechtigheid jubelen; 17 Here, open mijn lippen, opdat mijn mond uw lof verkondige. 18 Want Gij hebt geen behagen in slachtoffers, dat ik die brengen zou; aan brandoffers hebt Gij geen welgevallen. 19 De offeranden Gods zijn een verbroken geest; een verbroken en verbrijzeld hart veracht Gij niet, o God. 20 Doe wèl aan Sion naar uw welbehagen, bouw de muren van Jeruzalem. 21 Dan zult Gij behagen hebben in offers naar de eis, brandoffers in hun geheel gebracht; dan zal men stieren op uw altaar offeren.
Kijk en Jol, deze dingen die je opnoemt: De zelfgenoegzaamheid, de competitiedrang, het arrogante en de drang naar geld, dat zijn mi werken van het vlees waarvan in onder andere Galaten 5 staat dat wie dergelijke dingen bedrijven het koninkrijk van God niet eens binnen zullen gaan.
Dan denk ik, laat staan dat God door hun heen wil en kan werken.
Ja, is mijn mening hoor. ja, tuurlijk, denk ik dan, die mensen zeggen maar wat graag dat God door hún heen werkt tuurlijk, goed voor de collecte, daardoor heb je ook als voorganger macht, want wie wat tegen de voorganger heeft heeft eigenlijk iets tegen God.(zie Haantjesgedrag Zwijndrecht, Google)
Maar ja, nogmaals mijn mening...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 13 augustus 2012, 18:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 16:10
|
|
|
[quote=JOL252]Ik probeer, als mijn antennes zaken onderscheiden die niet lijken te kloppen, te kijken naar het werk van God en de karakter/uitstraling van de persoon in kwestie. Gods werk blijft Gods werk... punt. Maar het karakter van een profeet/herder/leraar/evangelist kan wel es haaks staan op wat (de gave van) de Geest doet... De zelfgenoegzaamheid, de competitiedrang, het arrogante en de drang naar geld ondermijnen wat God door iemand met een gave (of zo je wilt "bediening") wil doen;
Ja, ik denk zelf dat God helemaal niets door zo iemand kan en wil doen..
je kunt niet zomaar over mensen heenstappen in de haast de visie door andermans strot te duwen... als de liefde ontbreekt, karakter in de weg staat Hangt er vanaf wat voor een karakter... en/of religie hoger staat dan relatie... dan ondermijnt dit wat God wil doen.
En dat geldt dus niet alleen voor mensen in een bepaalde rol vanaf het podium maar ook voor mij... Ik wil eigenlijk nog liever dat mensen God in mij herkennen aan mijn karakter en dat het overeenkomt met daden..
Ik wil ook leven naar Gods wil...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 15:40
Onderwerp: roken e.a. "verslavingen
|
|
|
[quote=JEROMMEKE798]"Niet met vingertje naar rokende christenen wijzen"
"We moeten ervoor waken dat we niet met een opgeheven vingertje christenen die roken, aanspreken. In plaats daarvan is het goed om naast de rokers te staan en te onderzoeken welke achterliggende gedachte achter het roken zit," vertelt dominee Erjan van der Linde desgevraagd over roken. Zoiets kan je wel doen, maar ja dan moet je mi degene wel heel goed kennen en bevriend mee zijn. "Misschien rookt een christen omdat hij of zij een situatie nog niet heeft verwerkt. Wees voorzichtig met oordelen, anders voorzie je rokers van een extra spanning."
Dat roken een zonde is, is voor Van der Linde geen vraag. "Iedereen weet dat roken slecht voor het menselijk lichaam is. Op pakjes staat niet voor niets: 'Roken veroorzaakt dodelijke longkanker' of 'Roken kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood'. Die teksten staan er in de 1ste plaats op om rechtszaken zoals in Amerika te voorkomen.... God heeft onze longen geschapen en die verniel je door middel van roken. Verder is het belangrijk om afhankelijk te zijn van Jezus en niet van sigaretten. Wanneer iemand die God toebehoort volledig afhankelijk is van een peuk, mis je je doel. Ons lichaam is daar namelijk niet voor bedoeld."
Ik denk dat elke roker dat wel weet. je hebt verschillende soorten rokers, degene die echt elke dag een pakkie roken, degene die er nu en dan es eentje opsteken en drie weken lang met één pakkie in hun zak lopen, en degene die enkel op verjaardagen roken. Jezus' kracht Van der Linde citeert 1 Korinthiërs 6:12, 'Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig. Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar ik zal mij niet onder de macht van ook maar iets laten brengen.' "Deze tekst gaat niet specifiek over roken, maar het heeft er wel degelijk betrekking op. De Bijbel zegt dat we overal van mogen genieten, maar ons niet overal aan mogen vastbinden. Als je lichaam voortdurend om nicotine vraagt, kan dit Bijbelvers helpen. Het klinkt misschien vreemd, maar in plaats van verslaafd aan roken kun je verslaafd raken aan Jezus Christus."
Verslaafd aan Christus?De predikant van de Samenwerkingsgemeente in Rotterdam-Alexanderpolder kent een broeder die na zijn bekering met roken is gestopt. "2 Korinthiërs 5:7 spreekt over het nieuwe leven dat we in Christus mogen ontvangen. Hij vond dat zijn rookgedrag bij zijn oude leven hoorde. Zo wijde hij zijn leven aan Hem toe. Het blijft een zwak punt. Als hij een sigarettenlucht ruikt, is de verleiding natuurlijk groot. Daarmee wil ik niet aangeven dat christenen niet mogen roken. Dat zou contraproductief werken. In regels (de wet) zit geen kracht. Die is alleen te vinden in Jezus."
Er zijn heel veel ongelovigen die zijn gestopt. als christen moet je als je wilt stoppen ook 100 keer per dag de keuze maken om het niet te doen, en dan merk je na een tijd, dat elke keer, na tien minuten de trek al weer weg is....Van der Linde wijst ook op valkuilen. "Naast het erop letten dat we niet in eigen kracht handelen, kan er onder rokers ook een schuldgevoel ontstaan," zegt de predikant die uit eigen ervaring spreekt. "Dan zeg ik: ga naar Jezus toe. Hij heeft onze verkeerde daden vergeven en kan ons over de streep trekken als het niet lukt."
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 13 augustus 2012, 15:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 15:23
Onderwerp: Apple heeft de religie van het beest(appel, hapje, eva...)
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Zelfs wiskundig is het onhandig. Je kunt beter de letterwaarden aanhouden, die bij elkaar optellen en het pas dan met zes vermenigvuldigen. Dat scheelt een aantal bewerkingen gelijk aan de woordlengte min 1.
Thomas, gelovig is niet hetzelfde als goedgelovig. |
Ja, er zijn meerdere wegen naar Rome;)
Ja, ik was altijd gek op wiskunde als kind, mijn lievelingsvak...maar ja, zolang geleden en omdat ik er in de tussentijd niets mee heb gedaan, is het zo verwaterd. Ik zou het wel sneller oppikken als ik het weer zou doen, dat wel.
Ik ga toch een Apple kopen.(als ik weer wat heb gespaart ;)
Die prediker heeft wel een punt dat mensen voor heel weinig geld uren achter elkaar hetzelfde werk moeten doen, moderne slaven zeg maar. Ja en productie is veel goedkoper in China, maar ja, dat is wel een hele andere discussie.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 13 augustus 2012, 16:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 08:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eén van de termen die zo enorm misbruikt is: zondigen tegen de Heilige Geest. Terwijl de definitie heel eenvoudig is. Jezus wordt ervan beschuldigd, dat Zijn werken van de duivel zijn. Als reactie daarop noemt Hij de term zondigen tegen de Heilige Geest. Ergo: zondigen tegen de Heilige geest is, het werk van de Geest afwijzen en toewijzen aan satan. De Geest voor satan uitmaken is de grootste belediging die je kunt maken. |
Ja, maar Wie bepaalt wát het werk ís van de heilige Geest?
Je hele leven als christen is het werk van de heilige Geest.
Als ik vind dat Benny Hinn een charlatan is, ja dan zeg iets over Benny Hinn. Het woordje satan neem ik toch al nooit in mijn mond, of het moet echt niet anders kunnen als ik iemand iets uitleg bijvoorbeeld, iemand die niet gelooft.
En toch, zgnde christenen zeiden dat ik dan zondig tegen de heilige Geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 08:41
|
|
|
Quote: | JOL252 schreef: Ik vraag me dan even af wat we onder "afvalligheid" moeten verstaan... het lijkt mij dat dit heel ver gaat... en waarschijnlijk ook valt onder het zondigen tegen de Heilige Geest... als dit gebeurt is er volgens mij ook geen mogelijkheid meer om tot bezinning of "berouw" te komen omdat de Geest overtuigd van zonde en bij zondigen tegen de Heilige Geest heb je echt een probleem omdat Hij zich dan van je wegtrekt... |
Jezus en Beëlzebul Marcus 3 20 En Hij ging in een huis; en er verzamelde zich weder [de] schare, zodat zij zelfs geen brood konden eten. 21 En toen zijn naastbestaanden dit hoorden, gingen zij heen om Hem te halen, want zij zeiden: Hij is niet bij zijn zinnen. 22 En de schriftgeleerden, die van Jeruzalem gekomen waren, zeiden: Hij heeft Beëlzebul, en door de overste der boze geesten drijft Hij de geesten uit. 23 En Hij riep hen tot Zich en sprak tot hen in gelijkenissen: Hoe kan de satan de satan uitdrijven? 24 En indien een koninkrijk tegen zichzelf verdeeld is, kan dat koninkrijk zich niet staande houden. 25 En indien een huis tegen zichzelf verdeeld is, zal dat huis niet kunnen bestaan. 26 En indien de satan opstaat tegen zichzelf en verdeeld is, kan hij niet bestaan, doch is hij aan zijn einde. 27 Maar niemand kan het huis van de sterke binnengaan en zijn huisraad roven, als hij niet eerst die sterke heeft gebonden, en dan zal hij zijn huis plunderen. 28 Voorwaar, Ik zeg u, dat alle zonden aan de kinderen der mensen zullen vergeven worden, ook de godslasteringen, welke zij gesproken mogen hebben; 29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde. 30 Immers, zij zeiden: Hij heeft een onreine geest.
Dat denk ik ook Jol. Ik ben opgegroeid zonder geloof, ook openbare scholen. Ik wist echt tot mijn bekering op mijn 18de niet wat kerst was...
En ja, dan hoor je echt dingen, je wordt ermee opgegroeid, geloof en kerk zijn belachelijk, negatief, alleen bedoeld om het leven vervelend te maken, leuke dingen mogen niet. Ja, als je dat jaar in, jaar uit hoort....
Stel iemand komt tot bekering, en gelooft enkele jaren, en gaat dan zo doen als hierboven...Da's iets héél anders dan dat iemand zijn geloof even op een laag pitje staat, en hij wordt gestimuleerd door iemand die zo enthousiast doet over het geloof, en gaat daarom ook weer naar de kerk, mensen opzoeken die geloven, etc.
En dat stuk uit Marcus 3, daar zegt Jezus: Ik zeg u, dat alle zonden aan de kinderen der mensen zullen vergeven worden, ook de godslasteringen, welke zij gesproken mogen hebben; 29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.
Lasteren: LASTEREN 1) Bekladden 2) Belasteren 3) Beledigen 4) Iemands eer aanranden 5) Iemands eer schenden 6) Kladden 7) Klappeien 8) Kletsen 9) Kwaadspreken 10) Liegend kwaadspreken 11) Roddelen 12) Smaden 13) Vloeken
Kijk, en enkele jaren terug als een voorganger dingen zei die gewoon niet zo zijn, of recentelijk iemand die feiten verzint in studies. Als je daarvan wat zei en zegt, dan werd er gedreigd van zonde tegen de helige Geest???
In Marcus wordt gerefereerd aan dat Jezus demonen uitdreef en zelf werd beschuldigd van het hebben van een onreine geest.
Dus, ik maak hieruit op, dat als je dat soort dingen over God en Jezus zegt, dat je dan lastert tegen de Heilige Geest. Want meer kan ik daar niet uithalen. Ja, of als je mensen vergelijkt met Jezus, ja, dan krijg je een ander verhaal. Maar er staat toch echt, lasteren tegen de Heilige Geest, met als voorbeeld zeggen dat Jezus een onreine Geest heeft.
Dus als je iets in die trant zegt over Jezus(God), ja dan laster je tegen de Heilige Geest. En dus niet als je iets over mensen zegt.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 13 augustus 2012, 08:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:58
Onderwerp: Wie is God?
|
|
|
Dit stukje hierboven was een voorbeeld van een van de dingen wat ik wonderlijk vind.
26 En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. 27 En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen. 28 En God zegende hen en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en onderwerpt haar, heerst over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt. 29 En God zeide: Zie, Ik geef u al het zaaddragend gewas op de gehele aarde en al het geboomte, waaraan zaaddragende vruchten zijn; het zal u tot spijze dienen. 30 Maar aan al het gedierte der aarde en al het gevogelte des hemels en al wat op de aarde kruipt, waarin leven is, (geef Ik) al het groene kruid tot spijze; en het was alzo. 31 En God zag alles wat Hij gemaakt had, en zie, het was zeer goed. Toen was het avond geweest en het was morgen geweest: de zesde dag.
Wat ik bedoel te zeggen, wie is God, ja gewoon de Schepper die alles heeft gemaakt. wiskunde, sterren, talen, tekenen, schilderen fotograferen, architectuur, de natuur, en nog vele wonderen, scheikunde, natuurkunde, en ja kan je eindeloos doorgaan. En de mens, naar 'ons beeld'. Dus, als je wilt weten wie God is kan je ook naar de mens kijken want die is er naar Gods beeld.
Quote: | Weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en onderwerpt haar |
Nou, weest vruchbaar is duidelijk , en onderwerpt haar en vervult haar, de aarde, ja daar zie ik oa in alle onderzoeken, uitvindingen e mooi dingen die we kunnen maken, wat voor manier dan ook.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 13 augustus 2012, 07:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:44
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vakantie bijbel week?? Dat is vroeger opgezet om randkerkelijke kinderen op een kinderlijke manier het woord van God te verkondigen. Nu is het iets waar door heel het dorp honderden kinderen kerkelijk meelevend en niet en maakt ook niet uit van welke kerk, alle kinderen zijn welkom. Op ma,di,do morgen gaan we zingen, bidden op kinderlijke manier een bijbelverhaal een sketch en poppenkast alles om het woord van God verweven, en maken ze rondom het thema leuke werkjes. Op woensdag doen we dat ook maar dan een uur langer en dan is er spelochtend met aan het einde pannekoeken eten. Op donderdagavond wordt er gezamelijk met de ouders terug gekeken op de afgelopen dagen. En op zondag morgen is de kerkdienst ter afsluiting zitten we met alle kinderen voorin de kerk en staat de dienst centraal over de bijbelweek.. Soms kom je tot hele gesprekken met kinderen die de bijbel niet kennen of er wel van gehoord hebben maar verder ook niet... soms zijn het ook wel eens moeilijke gesprekken het zijn kinderen in de leeftijd van 4t/9 jaar waar ik help.. Ook voor de oudere jeugd is er van alles te doen http://www.bijbelweek.nl/ |
Wat leuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 07:19
Onderwerp: 22 September Spelletjes avond Drenthe
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Hallo .....,
22 September wil ik bij mij thuis een Spelletjes avond organiseren. In de middag 15 a 17 uur is men welkom voor bakje thee/koffie + lekkers. Rond 18 uur bij mij warm eten en daarna spelletjes doen.
Via de chatbox vroeg men af wat voor lekkers en eten er dan gemaakt worden:
Zelfgemaakt van Biologische producten :
- Brownies - Appeltaart met geklopte slagroom
- Poffert - Pannenkoeken - Falafel Pannenkoeken met salade
Niet zelf gemaakt:
- ijs met verse fruit
Spelletjes dit kan zijn:
- Scrabble - Sjoelen - Mens erg je nieten - Ganzenborden - Rummikub - Jatsee - Ligretto - Boonanza - Uno
Bijdrage: Na vrije willige gift
<><
Zwaan
Hoeveel mensen ik in mijn huis kan bergen is totaal 12 personen.
Die meedoen:
1. - Zwaan995 2. - JOJADA952 3. - HENK546 ov 4. - MARIA149 5. - 6. - 7. - 8. - 9. - 10. - 11. - 12. -
Verder vroeg men of er ook klaverjassen gespeeld kunnen worden dat heb ik gelieve niet zulke kaarten haal ik niet in huis meer info halen:
http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=983 |
Hai Zwaan,
Wat een leuk idee!
Ja, meisje, het is helaas ff te ver, en ook even geen auto nu.
Anders had ik het ook wel erg leuk gevonden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:08
Onderwerp: Wie is God?
|
|
|
Ik zat zo te denken, wie is God?
En toen dacht ik, nou ja, Hij heeft een de mensen geschapen naar zijn beeld, staat in de bijbel.
En dan denk ik weer, nou ja de goede mensen, die zijn dus het beeld van God geschapen naar zijn gelijkenis. en dan kan je daaruit al heel veel halen.
VoorbeeLd: Kijk eens naar de natuur, wat mensen allemaal ontdekt hebben over wiskunde en biologie etc., de gulden snede bijvoorbeeld. daar is onderzoek naar gedaan, dat dat het aantrekkelijkste beeld kan geven bij fotografie en schiderijen.
De gulden snede in de natuur In de natuur zien we die hoek terug in delen van bloemen zoals bloemblaadjes, zaden en kelkbladeren.
Dergelijke bloemdelen groeien uit stukjes weefsel die ontstaan op een vaste plaats, bijvoorbeeld bloemblaadjes die ontspringen in het hart van een bloem. Om optimaal zonlicht te kunnen opvangen is het belangrijk dat de blaadjes allemaal een andere kant op groeien en zo een schijf vormen. Als elk blaadje een gulden hoek met zijn voorganger vormt, wordt de schijf het efficiëntst gevuld.[2] (Vergelijk dit bijvoorbeeld met een zeer inefficiënte hoek: 120°. Het vierde blaadje groeit in dat geval op precies dezelfde plek als het eerste blaadje, het zevende ook, enzovoort. Er ontstaan dan drie pakketjes van over elkaar heen groeiende blaadjes, op 0°, 120° en 240°.)
De lengte van een groot blok ten opzichte van een naastgelegen kleiner blok is de gulden snede, hierin is een logaritmische spiraal getekend
Iig, wat ik zeggen wilde, er zijn zoveel mooie dingen en zoveel wonderen, ja, alles wat goed is mooi is, wonderlijk is, ja, dat alles is door God bedacht en gemaakt, en ook de (goede) mensen naar zijn evenbeeld.
Ja, dan heb ik al een idee wie God is, met al deze informatie, wonderlijk, goed, Liefde, niet te bevatten hoe wondelijk, mooi, gewoon al het interessante ook. alles wat positief is. Oneindig veel goede dingen heeft God gemaakt, zelf het heelal is oneindig, als kind dacht ik weleens van ja maar dat moet toch een keer ophouden daar in het heelal. en ik stelde me het einde voor als een gemetselde muur, Maar ja, toen dacht ik van, wat is er dan áchter die muur?
Voor info gulden snede, Klik hier
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 12 augustus 2012, 22:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:42
|
|
|
PETRA944 schreef: | graag gedaan, had het voor jou geschreven, maar eigenlijk is er nog al wel aan toe tevoegen, de eenzaamheid die je soms voelt, als je anderen om hun heen ziet met een familie die zich gedraagt als een echte familie zo als het hoort, hoe moeilijk het is om je grenzen te bewaken, nadat ze heftig zijn overschreden en dan de lange weg van verwerking,de dingen een plaats kunnen geven, ermee leren leven met een rugzak die nu eenmaal bij je hoort. en je eigen waarde, die soms door daders flink vernietigd is. en dan zwijg ik nog over onvruchtbaarheid door sexueeel misbruik.
sorry voor het offtopic, maar moet kunnen dit er effe doorheen. |
Dank..... Ja, en idd ook onvruchtbaar... .... .....(hier is geen smiley voor die voldoet...)
Het was idd off topic, maar gedeeltelijk, het stuk wat Jol al aanhaalde,
Quote: | JOL252 schreef: Het stukje van Shanita is inderdaad off topic maar toch... en toch zie ik een link naar het beeld wat naar me toe komt als het gaat om een Jezus die zonder gehoor te geven aan wat het meisje aangeeft haar dwingt naar de hel te gaan, te kijken, het te ondergaan....
Hoeveel kinderen worden niet gehoord in hun "nee" en gerespecteerd in hun integriteit en toch meegenomen en misbruikt?
Daarom.... kan ik niet geloven dat de Jezus die in de getuigenissen hard en doof en onverbiddelijk deze personen meeneemt dezelfde is als die ik ken. |
Ik heb de links niet gelezen van CORTAZAR588 , ook omdat ik hier al 't eea lees. En ik kan dus oa ook uit Jol's post opmaken waar en wat etc.....en ik geloof er ook niets van dat zulke stukken van God komen...
Maar de link met dit topic is volgens mij oa wel dit stukje van mij: Vandaar wat zinnen erin gezet gisteren, want die mensen die zulke misdaden begaan gaan naar de hel als ze het niet goedmaken, laat staan als ze blijven ontkennen, (zo ook de omgeving....want het is vaak voor moeder en broer veel makkelijker om te ontkennen dan de waarheid zien....zo ook voor mede-oudsten van een dader, mede- kerkgangers, en anderen. De Brede Weg... Het betreft hier mensen die hun misdaden ontkennen, ook nog eens liegen erbovenop dus. Want dat is veel makkelijker dan de waarheid zien; zulke daden en erover liegen is voor een dader veel makkleijker, dan de waarheid zeker als die zijn omgeving daarin ook meekrijgt, oudsten, kerkmensen, familie etc. De Brede weg die veel makkelijk is, en de smalle weg, weinigen die daar doorheen gaan.. Ingaan in het Koninkrijk der hemelen, Mat 7 13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
Volgens mij is de Brede en smalle weg ook een vergelijking van de weg die ten hemel voert en de weg die naar het verderf leidt.
Dus eigenlijk kwam ik met een voorbeeld, ik zelf denk de dader zit op de Brede weg, over álle omstanders durf ik niets over te zeggen, zoals een moeder die zelf moest overleven....over andere omstanders heb ik wel twijfels...
Maar, iig, je hebt wel gelijk, het is ook niet helemaal on topic dus als ik nog iets erover kwijt wil doe ik dat in desbetreffende topic.
Bedankt!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 13 augustus 2012, 15:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 10:36
|
|
|
@Petra,
Dank je voor je duidelijke stuk, doet me goed.
Heb er dan ook niets aan toe te voegen!
Fijne zondag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 00:10
|
|
|
Quote: | SHANITA130 schreef: 'Het is opvallend hoe bij de meeste mensen een ontkenningsmechanisme in werking treedt, zodra ze van verschrikkelijke zaken als deze horen.
'Probleem bij dit soort zaken is dat als je denkt dat iets niet bestaat, je het ook niet ziet, zelfs als de evidentie levensgroot voor je staat.
Wat pathologische ouderen kinderen in een gezinssituatie kunnen aandoen...!!
'Zaken verdwijnen onder de tafel'
Hoe onwaarschijnlijker het verhaal, des te minder kans dat het slachtoffer wordt geloofd. |
Quote: | Petra: shanita ontkenning van misbruik is iets anders weer als ontkenning van deze getuigenissen. Laat je door deze man geen angstgeloof aanpraten, deze man kan trouwens nog geneens niet normaal er over discusieren, Zie eht stukje wat jol schrijft, ze zag eht zelfde als ik, zo is jezus niet, om je op zon manier effe mee te nemen na zon gruwelijke plek. |
JOL252 schreef: | Het stukje van Shanita is inderdaad off topic maar toch... en toch zie ik een link naar het beeld wat naar me toe komt als het gaat om een Jezus die zonder gehoor te geven aan wat het meisje aangeeft haar dwingt naar de hel te gaan, te kijken, het te ondergaan....
Hoeveel kinderen worden niet gehoord in hun "nee" en gerespecteerd in hun integriteit en toch meegenomen en misbruikt?
Daarom.... kan ik niet geloven dat de Jezus die in de getuigenissen hard en doof en onverbiddelijk deze personen meeneemt dezelfde is als die ik ken. |
Wat ik bedoelde is meerdede dingen.
Kijk, zo'n man die zijn dochter jarenlang, ook als kleuter vaak seksueel misbruikt pleegt overspel, kijk maar in Mat. 5, wie een vrouw ziet om haar te begeren heeft in zijn hart al overspel gepleegd....
En dát wordt vaak gewoon ontkend, maar ook door omgeving, kerkmensen en familie...
Dan wordt meteen onkend dat het overspel is, maar dan veel erger, met je eigen kind, bloedschande, en een kind die geen relaties meer kan aangaan, niet meer kan voelen, kapot is...dáárdoor....
En het is voor mij een raadsel waarom die ontkenning, zelfs als alles erop wijst.
Vandaar wat zinnen erin gezet gisteren, want die mensen die zulke misdaden begaan gaan naar de hel als ze het niet goedmaken, laat staan als ze blijven ontkennen, (zo ook de omgeving....want het is vaak voor moeder en broer veel makkelijker om te ontkennen dan de waarheid zien....zo ook voor mede-oudsten van een dader, mede- kerkgangers, en anderen. De Brede Weg...
En het slachtoffer heeft nergens meer steun...heeft het zelfs zélf gedaan omdat ze niet meteen vergeeft, omgekeerde wereld..
Dus, ik las iets in een of ander tijdschrijft wat erover ging en haalde daar voor mij een paar belangrijke zinnen uit: 'Het is opvallend hoe bij de meeste mensen een ontkenningsmechanisme in werking treedt, zodra ze van verschrikkelijke zaken als deze horen.
Kijk, ik zie nu wel, dat het algemeen is, 'bij de meeste treedt een ontkenningsmechanisme in werking'....Dus niet enkel bij mij was dat zo....
'Probleem bij dit soort zaken is dat als je denkt dat iets niet bestaat, je het ook niet ziet, zelfs als de evidentie levensgroot voor je staat.
En hier: Ja, ik herken dat bij mensen met wie ik te maken had, gewoon ontkennen dat het überhaupt bestaat, en je hoeft niet onder ogen te zien dat je zus, je man met 'onbewust' jou medewerking..etc. Zelfs bij mij, alles wees erop...Het is gewoon veel makkelijker om net te doen alsof het er niet is, niet bestaat....hoeft men, ouderlingen, kerkmensen, familie hier ook niet mee te dealen en kunnen ze lekker verder varen in de Grote Ontkenning... Waarmee dan gelijk de vergelijking met de hel....
Ja, dat is idd 'ongeloofelijk', daar komt dat gezegde ook vandaan; 'óngeloofelijk...'.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 12 augustus 2012, 00:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 23:34
Onderwerp: Toekomst
|
|
|
Lieve mensen,
Wordt het geen tijd om je met God te verzoenen? Wanneer jij Zijn stem nu hoort, gelooft zijn Woord. Of is dit jou werkelijkheid: Omdat Ik geroepen heb, en gij geweigerd hebt; Mijn hand uitgestrekt heb, en er niemand was, die opmerkte; (Spreuken 1:24) Dan is jou wijsheid dwaas.
Ik snap Chatuliem wel, wat berteft deze link, ik heb er een stukje(rood) uit gekopieerd.
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 17:06
Quote: | Chatuliem: Eerlijk gezegd krijg ik enorm de kriebels van dit topic. Ten eerste staat er boven dit topic met grote letters, TOEKOMST. En dat geloof ik eerlijk gezegd niet zo. Ik geloof niet dat je met zo'n blauwdruk de toekomst kunt voorspellen. En er valt heel wat tegen in te brengen. Het is de naieve evangelische leer, die maar gewoon een tekst pakt, uit zijn verband rukt en maar als eigen invulling van de toekomst laat zien. Hoewel ik evangelisch ben, heb ik heel grote moeite met mensen die zeggen te weten wat er in de toekomst zal gebeuren. Ik ben mijn geloof in deze twee dimensionale uitleg van Gods Woord verloren aan het graf van mn dochter. En de reden daarvan is heel simpel. Wat heb ik eraan te weten wat God voor de wereld in petto heeft, als ik niet eens weet wat de toekomst voor mij concreet de komende week inhoudt. Het leven is mij veel te kostbaar en veel te moeilijk om dit ook nog te verzwaren met dit evangelisch gezwam. Bovendien heb ik nog nooit een preek of een studie gehoord, die geloofsopbouwend was. Of het was enorm gespeculeer, waardoor het tenenkrommend was, of het was vol met dreiging en het verdeelde de wereld op een haast sadistische manier in twee onderdelen, de goede en de foute. En meestal hoorde de spreker bij de goede en wij bij de slechten. En als wij er niet bij hoorden, de mensen buiten deze wereld... |
Chatuliem, ik sta helemaal achter deze post van jou, zo heb ik het ook ervaren zij het dan dan dat ik andere omstandigheden had, maar wel vergelijkbaar.
Het begint met: Lieve mensen(hoopvol) Dan: Wordt het geen tijd om je met God te verzoenen?(Kinderachtig hoor, zo van hoe sommige volwassen tegen kinderen doen op de verkeerde manier, respectloos, zo van wordt het niet eens tijd om je huiswerk te maken, beetje cynisch ook..Je, kan ook zeggen: Het kan verstandig zijn als je je huiswerk maakt, dat komt al heel anders over...) Wanneer jij Zijn stem nu hoort, gelooft zijn Woord. Of is dit jou werkelijkheid: Omdat Ik geroepen heb, en gij geweigerd hebt; Mijn hand uitgestrekt heb, en er niemand was, die opmerkte; (Spreuken 1:24) Dan is jou wijsheid dwaas.(en hier idd een dreiging dat je wellicht dwaas bent..nee, zo hoort het goede Nieuws niet gebracht te worden.)
En dit is maar een stukje uit één link.
Ik zal deze week es verder kijken en ook ingaan op linken die ik wel vind kloppen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 23:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 16:58
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo kan je overal wat bij bedenken he? Moet ik nu mijn Iphone wegdoen? Of mag ik hem ondanks dit gewoon blijven gebruiken???? Hoe dan ook.....mijn Iphone gaat niet weg, veel te handig..... |
Ja en toch, tuurlijk tis grappig, maar ja, enkele jaren geldeden, toen zat ik op een forum dat precies op deze leek. OneWay heette het.
En daar werd dat sommetje uitgebreid neergeschreven in een eindtijdtopic, en ik trapte 'r wel in. ik dacht van Hoe Is Het Mógelijk...!!!!
Ja, kan je nagaan hoe sommigen zich kunnen laten beïnvloeden. Ja, want aan mijn gebrek aan wiskundige kennis en inzicht lag het niet, ik haalde daar altijd negens en tienen voor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 16:44
|
|
|
Hai Zwaan!
Bedankt voor de linken!
Ik haal uit de ene heel veel!!!
Uit de andere ietsje minder. Maar ik vind het altijd sowieso wel leuk om te kijken welke sites anderen lezen en bekijken over het geloof.
Ik zal als ik later tijd heb even de link op zoeken van het boek 'Eindtijd, Israel en de Islam'. Ik bedoel de korte inhoud.
Het boekje 'Geestelijke verleiding in de eindtijd', dat is volgens mij, ja weet het wel bijna zeker geschreven door voormalig Predikant van De Gereformeerden Vrijgemaakt bij ons.
Vind de allermeeste linken heel interessant!!!!
Bedankt voor de moeite!!!!
Fijn Weekend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 04:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Volgens mij mag er wel over de hel gepredikt worden, zolang maar duidelijk is dat mensen die bewust blijven zondigen daarheen gaan.
Wat ik ook merk, ja hier niet op dit forum, maar kinderverkrachting in de kerk, ja, daar mag ook niet over gesproken worden. ligt een soort taboe op. als iemand een oudste ofzo zijn tienerdochter verkracht, of haar hele leven al heeft verkracht, en men komt daar achter, ja heel vreemd(nee niet met een sarcastische toon), dan moet er méteen worden vergeven. Was ook bij mij, toen ik mij broer het eea vertelde, was het eerste dat ie zei dat ik méteen moét vergeven.(ja, dat zeiden ze bij hem in de gemeente...berea a'dam...)en ook dat hij er helemaal niets mee te maken wou hebben....en later dat ie wel gelooft dat ik denk dat het gebeurt is, ja, want mijn vader was zo'n aaardig man, en ineens was mijn broer ook helemaal vergeten hoe mijn vader deed tegen ons tijdens het opgroeien en tegen mijn moeder....?????Ik snap dat niet, ben ook lang niet de enige, tis algemeen bekend dat je hele familie dan naar de dader neigt....was ook bij Oprah Winfrey, allemaal mannen die misbruikt waren als kind, met een grote foto als kind had ieder bij zich en niemand werd door eigen familie/kerk gelooft, hoe kan dit???? Mijn moeder, wel gescheiden maar voor derzelf niet om wat mij werd aangedaan, die neigt dus ook naar ontkenning, als ik alleen maar vraag van waarom liet je me werken als 12 jarige, werk wat alleen door 16 jarige gedaan mag worden, waardoor ik dat niet redde met me school, dan wordt ze wóedend op mij.... Dus ik kan, hoe verdrietig niet meer met moeder en broer omgaan, en helaas dat had ik véél eerder in moeten zien.... Dat heeft me jarenlange angst en psychoses opgeleverd, met hun omgaan, want je wordt ontkend als persoon....De hulpverlening kwam geschokt naar me toe, dat ze zoiets nog nooit hadden meegemaakt, ouders die zo hatelijk over d'r eigen kind praten.... en wat ik gezien heb aan gebroken, kapotte levens, die zelfs nog nooit een hulpverlening hebben gezien???? Ja, ik heb dat jarenlang de oorlog de schuld gegeven...maar mijn psycholoog zei dat dat niet kan, daar is geen excuus voor... Dat is werelds gezien heel onrechtvaardig, maar ja, net wat jij zegt, als er niet over de hel gesproken mag worden, waar zou zo'n man heengaan, als ie al jaren zijn dochter heeft misbruikt die hem moest vergeven van de oudsten van zijn cluppie, en dat zo'n ouderling dan zegt van nou vergeven en vergeten dus en geef je vader nu een lekkere knuffel....
Ik dacht toch wel dat aangifte op Zijn plaats is. En dat zo'n vader er alles maar dan ook alles aan moet doen om.....het goed te maken, of een begin daarvan.....
Ik hoorde een keer van jaahaa, maar misschien schaaaamt de dader zich, ja, en die dader schaaamde zich niet tegenover zijn dochter, o nee, daar is geen respect voor, ff vergeten....
En ik hoor het zo vaak, op de ggz, op lotgenoten groepen.... Maar nee, dat wordt echt massaal ontkend, daar praat je niet over, dat dóe je niet daar ligt een taboe op....
en precies op deze manier wordt de hel ook ontkend, terwijl dat wel de waarheid is, het bestaat....
en ik snap het echt niet, bij families wordt het onder tafel geschoven, ja, ik luister al ruim 20 jaar, maar hetzelfde dus in kerken, ook al wijst alles maar dan ook alles erop, de dader ontkent en hij wordt gelooft door de meesten...
Kan iemand mij vertellen hoe dat kan?
bij ander leugens, nou dan wordt men ziedend bijvoorbeeld terwijl dat over onbelangrijke dingen gaat, en hier, zelfs als alles erop wijst, dan nog als de dader ontkend, wordt ie gelooft en als ie er echt niet onderuit kan, moet het slachtoffer wel meteen vergeven....
Ik snap het iig niet. Deze massale ontkenning: 1 op de 3vrouwen wordt en is misbruikt.... en dus ook de ontkenning van de hel niet.
Ook al proef ik die ontkenning hier niet, meer een soort van het zich niet bezig willen houden met een angstgeloof....en met zelfbedachte angstige verhalen tegen mensen die van zichzelf weten dat ze 'christelijk' leven, en dan labiel kunnen zijn door het eea en zich dan kunnen laten meeslepen in een angstgeloof.
Maar snap je punt, die van de massale Grote Ontkenning.... |
'Het is opvallend hoe bij de meeste mensen een ontkenningsmechanisme in werking treedt, zodra ze van verschrikkelijke zaken als deze horen.
Hoe onwaarschijnlijker het verhaal, des te minder kans dat het slachtoffer wordt geloofd.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 04:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:26
Onderwerp: Hoog Sensitief
|
|
|
MAGDALENA939 schreef: | Hoi Lian,
ikzelf ben ook hsp, en ik vind het vooral een verrijking in mijn leven! Mijn tienerzonen zijn het ook, dus we begrijpen mekaar hier! Ik vind er zoveel positieve kanten aan: het veel intenser genieten bijvoorbeeld van soms hele kleine dingen, dat zou ik voor geen goud willen missen. En ja, je moet je grenzen ferm bewaken want ga je erover, kan je met behoorlijke gevolgen komen te zitten die ook fysiek kunnen uitwerken. Dus goed je grenzen kennen is ook heel belangrijk. Ik zie er vooral de postieve kant van! Magdalena |
Ja, idd je grenzen ferm bewaken!!!! goed gezegd!!!En blijven doen!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:14
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Zo hou ik van groot is veel duidelijker namelijk.
<><
Zwaan |
Zo...jij houdt van Groot.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:10
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | "Er bestaat een gevaar om te vervallen in een zacht en verwijfd christendom, onder het mom van een verheven en etherische theologie. Het christendom werd geboren voor lijdzaamheid; niet een exotische maar een geharde plant, diep verankerd door de felle wind; niet slap, noch kinderachtig, noch laf. Het gaat met sterke schreden en opgericht gestel; het is vriendelijk, maar vastberaden; het is zacht, maar eerlijk; het is kalm, maar niet meegaand; gedienstig, maar niet imbeciel; beslist, maar niet lomp. Het is niet bang het harde woord te spreken van de veroordeling tegen dwaling, noch zijn stem te verheffen tegen het omgevende kwaad onder het voorwendsel dat dit toch maar van de wereld is; het deinst niet terug voor het geven van een eerlijke berisping en vreest daarbij niet de beschuldiging van onchristelijk te handelen. Het noemt zonde zonde, bij wie die ook mocht gevonden worden, en riskeert liever de beschuldiging van gedreven te zijn door een slechte geest dan zijn plicht niet te doen. Laten we strenge woorden niet fout beoordelen in een eerlijk dispuut. Vanuit de hitte kan een adder komen, maar we schudden hem af en voelen geen letsel. De godsdienst van het Oude en het Nieuwe Testament is gekenmerkt door fervente, uitgesproken verklaringen tegen het kwade. Het spreken van zachte dingen in zulk geval kan sentimentaliteit genoemd worden, maar het is geen christendom. Het is een verraad van de zaak van de waarheid en de rechtschapenheid. Iemand die beslist, mannelijk, eerlijk en opgewekt is (niet bot of ruw, want een christen moet hoffelijk zijn en beleefd), die is het die heeft geproefd dat de Heer goedgunstig is, en hij verlangt een verhaasting van de komst van Gods dag. Ik besef dat liefde een menigte van zonden bedekt, maar het noemt niet het kwade goed, louter omdat een respectabel mens dat kwade heeft begaan; het verontschuldigt geen tegenstrijdigheden, louter omdat de tegenstrijdige broeder een belangrijke naam heeft en een vurige geest; oneerlijkheid en wereldsgezindheid blijven oneerlijkheid een wereldsgezindheid, ook al wordt die gezien in iemand die blijk geeft over geen algemene ontwikkeling te beschikken".
HORATIUS BONAR (1808-1889)
http://verhoevenmarc.be/oordelen2.htm
<><
Zwaan |
Quote: | Ik besef dat liefde een menigte van zonden bedekt, maar het noemt niet het kwade goed, louter omdat een respectabel mens dat kwade heeft begaan; het verontschuldigt geen tegenstrijdigheden, louter omdat de tegenstrijdige broeder een belangrijke naam heeft en een vurige geest; oneerlijkheid en wereldsgezindheid blijven oneerlijkheid een wereldsgezindheid, ook al wordt die gezien in iemand die blijk geeft over geen algemene ontwikkeling te beschikken". |
Dit doet me denken aan iemand die eindtijdstudies verzint...eeeeh ff denken, als ik erop kom zeg ik ut wel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:07
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, doet me denken aan zo'n kerk uit Amerika in Amsterdam, daar zijn er best wel veel van, dan komen ze met zo'n dramtisch, angstig makende preek, en daarna drie kwartier lullen over hoeveel geld ze nodig hebben vor de collecte, omdat nog niet iedereen is bereikt. En anders gaan er zielen onnodig verloren!!!!en die laatste zinnen ook heel dramatisch.... |
Toevoeging: en na een tijdje ging de pastor ervandoor naar mexico met 300.000 euro
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:44
|
|
|
Lach en huiver:
"Apple heeft de religie van het beest om zich heen"
Volgens een predikant is dat geen toeval: "Het beest is de grote imitator of nadoener van Christus via het beeldscherm in alle soorten en maten. De Apple-producten gaan hierin voorop. Natuurlijk heeft Steve Jobs gezinspeeld op het eten van de verboden vrucht van de boom van de kennis van goed en kwaad in het Paradijs. Het is bovendien niet toevallig dat er uit die appel een hapje genomen is. Wist je trouwens dat het de eerste computer van Apple destijds in Amerika verkocht is voor $666? Dat is het getal van het beest en staat symbool voor de vergoddelijkte mens. Steve Jobs werd zelf goddelijke eer toegekend. Hij zou de nieuwe heiland van de wereld zijn."
Apple heeft de religie van het beest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 20:03
|
|
|
Als ik deze week de schrijfgeest weer heb, antwoord ik hem wel even
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 10 augustus 2012, 20:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 19:05
|
|
|
ROLF230 schreef: | Ik kan niets met dit filmpje. Misschien kun je me uitleggen wat ik ervan zou moeten opsteken? Ik heb toch mijn Bijbel en weet wat Jezus zei? En idd wat Bart zei je moet wel tekst en uitleg bij zoiets geven, want ik kan zelf ook wel 100 filmpjes plaatsen. Verder geloof ik wel in de opname, en dat die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden. Ik ben bij ongeveer de 4e minuut van het filmpje gestopt met kijken omdat het weer de zoveelste persoon is die zegt:"je moet dit doen, je moet dat doen", terwijl Paulus zo duidelijk zei dat je de gelovigen uit de heidenen niets meer moet opleggen dan onthouden van hoererij, van bloed en nog iets ben het even kwijt. En mijn favoriete bijbeltekst kom hier ook naar boven, zie ook mijn profiel, nl. Gal.5.1 waar staat laat je geen slavenjuk meer opleggen nu je vrij bent in Christus. Wat een onzin dat je elke dag weer tot Hem moet komen om Hem alles voor te leggen in alle nederigheid. Dat is gewoon een kerkelijke dogmatische geloofsleer en in strijd met de vrijheid en de zelfstandigheid die je in Hem hebt gekregen. Natuurlijk is het verstandig met enige regelmaat naar Hem te gaan, maar als je eens een maand overslaat is dat echt geen reden voor Hem om je dan maar niet mee te laten gaan met de opname. |
Mee eens!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 10 augustus 2012, 19:07
|
|
Naar boven |
|
|
|