Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 maart 2014, 12:56
Onderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
|
|
|
VOSJE644 schreef: | Herder is mannelijk. Als je wedergeboren bent, ben je mannelijk. |
Dus als ik het goed begrijp was Rachel een echte vent, en de Sulamitische in Hooglied ook.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 13 maart 2014, 12:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 maart 2014, 18:14
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JANS221 schreef: | Pfffff, gelukkig.....dit was de eerste week van maart van 2013. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 maart 2014, 11:53
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
JANE410 schreef: | Ik heb verwijderd dat ik dat boek gekocht heb. Had het niet direct door wat voor boek en wat voor schrijfster het is.
Na er enkele stukjes uit gelezen te hebben, ben ik wel geschrokken en ga het ook maar snel wegdoen.
En in het vervolg beter opletten wat ik koop. Bedankt voor jullie reactie`s. |
Ik kan zo ongeveer raden wat je hebt gelezen, vervelend, deze miskoop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 maart 2014, 08:27
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | \
Ja,intrigerend....de Here Jezus verschijnt aan haar en noemt haar 'mijn dochter' ...dat lijkt tegenstrijdig, want de Here Jezus is de eniggeboren Zoon van God de Vader en wij zijn de aangenomen erfgenamen...dus Jezus Christus is onze broer, die nu voor ons pleit bij God de Vader.... Hou de mogelijkheid open dat ze misleid is, Jane....daar gelaten dat Jezus Christus inderdaad onze Eerste Liefde moet zijn....en dat is niet niks.... |
Misschien helpen bij deze dame vooral de drie R's. Rust, reinheid, regelmaat. En de S van structuur. Plus de E van emoties (en de m van medicatie ). En waarom zit ze niet stil? Zelf omschrijft ze dat als ze niet heen en weer beweegt haar maag lijkt te ontploffen, ze plaatst het in een geestelijke betekenis (een vorm van "zalving"). Wil God dit? Wat zou de reden zijn dat Hij haar dit aandoet? Ze lijkt robotmatig te bewegen en te kijken, haar blik vind ik ook niet al te aangenaam. En dan kijk ik nog niet eens naar wat ze zegt. Eén van die dingen die ze zegt is dat geaborteerde baby's naar de hel gaan... welke oordelen heeft zij nog meer? Deze vrouw kan ik in ieder geval niet serieus nemen. Het lijkt mij meer een handige manier van geld verdienen.
http://youtu.be/2Kq3RxPErms
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 9 maart 2014, 08:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 00:17
Onderwerp: Humor
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 18:12
Onderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
|
|
|
JANS221 schreef: | Pfff, nou zo gewoon is dat niet………….ik heb niet één stapel, maar heel veel stapels. Welke bovenste? Van welke stapel? |
... en welke kast?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 maart 2014, 12:46
Onderwerp: Wie je bent in Christus.
|
|
|
Misschien is het wel het meest symbolische voor wie je bent in Christus. Een punt en nog eens een punt: Niemand die je uit die Hand kan roven en je mag er zijn. Als je dan nog niet iemand bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 maart 2014, 11:24
Onderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
|
|
|
HOW TO MAKE A MAN HAPPY: 1. Feed him 2. Sleep with him 3. Leave him with peace 4. Don't check his phone (Msgs) 5. Don't bother him with his movements.... So ... what's so hard about that?
HOW TO MAKE A WOMAN HAPPY: It's really not too difficult but... To make a woman happy, a man only needs to be: 1. a friend 2. a companion 3. a lover 4. a brother 5. a father 6. a master 7. a chef 8. an electrician 9. a plumber 10. a mechanic 11. a carpenter 12. a decorator 13. a stylist 14. a sexologist 15. a gynecologist 16. a psychologist 17. a pest exterminator 18. a psychiatrist 19. a healer 20. a good listener 21. an organizer 22. a good father 23. very clean 24. sympathetic 25. athletic 26. warm 27. attentive 28. gallant 29. intelligent 30. funny 31. creative 32. tender 33. strong 34. understanding 35. tolerant 36. prudent 37. ambitious 38. capable 39. courageous 40. determined 41. true 42. dependable 43. passionate
WITHOUT FORGETTING TO: 44. give her compliments regularly 45. go shopping with her 46. be honest 47. be very rich 48. not stress her out 49. not look at other girls
AND AT THE SAME TIME, YOU MUST ALSO: 50. give her lots of attention 51. give her lots of time, especially time for herself 52. give her lots of space, never worrying about where she goes
BUT MOST OF ALL IT IS VERY IMPORTANT: 53. never forget *birthdays *anniversaries *valentine *arrangements she makes. .....
Nou, dat moet toch te doen zijn?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 1 maart 2014, 11:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 februari 2014, 18:20
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
http://youtu.be/FUSZntoP6tA
Zolang de zon nog steeds zal rijzen, de maan schijnt in de nacht, moet al het volk Hem eer bewijzen, Hem loven elk geslacht.
Hij is mild zoals de regen, het land tot zegen is, vrede zal bloeien op alle wegen, totdat geen maan meer is.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 27 februari 2014, 18:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 februari 2014, 12:02
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het heet niet voor niets, dat je dan levenslang hebt... |
Kleine kanttekening Er wordt in de social media maar ook op straat rond Benno L. behoorlijk wat aan stigma rond gestrooid: én de pedofiel die nooit te genezen is én de slachtoffers die levenslang hebben en voor hun leven verwond/beschadigd zijn.
Ik heb met beide stigma's moeite en dan mopper ik maar gelijk even hier bij de Klaagmuur door, na een week al die etiketten rondgestrooid te krijgen in mijn omgeving. Ik geloof dat de schade aanzienlijk is, de pijn onmetelijk... maar ik geloof ook in herstel tijdens het leven zelf. Er is hoop en er is mogelijkheid controle over je eigen leven terug te krijgen voor zowel dader als slachtoffer.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 24 februari 2014, 12:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 februari 2014, 08:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Deze kinderen hebben iig nog ouders die hun troosten waar ze terecht kunnen. Ik bedoelde wat als de dader iemands eigen ouder is..én in de eerste levensjaren? Dat dat nog veel erger is(zo mogelijk dan). Snappie? Ja, moest me nog even van het hart voordat ik grijs ben, dacht ik zal dat om middernacht al zijn.
Dus nee, jij kwetste niemand!!!! Ik voegde iets toe aan deze 'problematiek'. Das alles!
Zegens! |
Ik mag het voor ze hopen, Shanita. Wat als dat niet zo is? Dan is de ramp ook niet te overzien. Laat staan dat ik niet de vergelijking aan zou durven gaan wat erger is.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 24 februari 2014, 08:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 23:53
Onderwerp: Ik vraag gebed voor mijn 3 kinderen en mij
|
|
|
JUDITH677 schreef: | Als mijn kinderen op bed liggen val ik meestal op de bank in slaap...energie bijtanken...heb totaal geen fut om wat dan ook maar te ondernemen...  |
Wil je gewoon even zeggen, ik vind je een moedige vrouw die knokt en vecht voor het belang van haar kids. De situatie waar je uit komt, de situatie waar je in zit vragen zoveel van jou, je loopt voortdurend een geestelijke marathon. Het wachten op hulp van instanties, eindelijk eens een deur die voor jou open gaat.. ik wens je versnelde hulp toe. Ik wens je toe dat als je op de bank in slaap valt je ook echt rust kan nemen/ontvangen. Ik wens je toe dat er ook weer echt ruimte en tijd komt voor JOU.
(Misschien kan de huisarts nog iets voor je betekenen wb urgentie?)
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 februari 2014, 23:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 21:29
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
PETRA373 schreef: | En waarom zal ik eigenlijk nog blijven. Tot me lidmaatschap is afgelopen? Ik ben niet meer van plan om te daten, ga niet meer zoeken na een man, liefs voor iedereen  |
Haha, nou tot gauw hé !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 08:51
Onderwerp: Ik vraag gebed voor mijn 3 kinderen en mij
|
|
|
JUDITH677 schreef: | Zo te lezen had je het nog zwaarder dan mij.....stelt van mijn bijna niks voor.... |
Dat is maar de vraag Judith, ook jij hebt alle reden. En natuurlijk is God een trouwe vriend die jou wil steunen en leiden.. maar ook dat is soms een lastige weg van opnieuw vertrouwen en het kunnen pakken/vatten. Vertrouwen kan soms zo gebutst en gedeukt zijn door het leven en door personen met wie je dacht vertrouwen te kunnen delen. Het is goed te leren van de verhalen/levens van anderen en moed te vatten, bemoedigd te worden door Wie Hij voor hen is en hoe groot Hij is in wat Hij kan doen. Maar Hij heeft aandacht voor jou specifiek, dus voor jouw persoon, jouw situatie, jouw geschiedenis... en het NU.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 februari 2014, 22:20
|
|
|
INEKE325 schreef: | Het is natuurlijk niet zo dat er geen vuiltje aan de lucht is. De burgemeester heeft zoveel vertrouwen in de situatie, dat hij zijn functie ervan afhankelijk maakt. Als de burgemeester echter zóveel vertrouwen in de situatie heeft, had dat ook in enige mate bewerkt kunnen worden in de buurt waar het zich nu allemaal afspeelt. |
Het grappige is dat veel buurtgenoten hier de hetze overdreven vinden. De mensen die komen demonstreren komen veelal van buitenaf en vanmiddag hoorde ik dat de boel wordt aangezwengeld door een groepering die zich in deze situaties sterk maakt en dan op komt draven.
Overigens, zedendelinquenten staan zoals bekend onder aan de ladder, zowel in samenleving als in de bajes. Er is maar weinig voor nodig om mensen in rep en roer te brengen als ze weten dat er een pedofiel in de buurt is. Indianenverhalen genoeg hier, zoals dat hij al bij een school is gesignaleerd... boeiend want het is vakantie, geen kind op het schoolplein.
Ik heb respect voor de burgemeester die met zijn fietsje aan komt peddelen en midden in een mensenmassa rustig probeert uit te leggen en te redeneren. Het is iemand die nadenkt over de voors en tegens om iemand op te nemen in de stad. En naar mijn mening... doe je het in de ogen van de meeste mensen als gezaghebbende nauwelijks goed.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 20 februari 2014, 08:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 februari 2014, 21:07
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is makkelijk populair worden als je over deze man je woede uitspreekt, je zult geen tegenstand hebben, want zo lekker is hij natuurlijk niet. Justitie zou mijns inziens wel toestemming kunnen geven om hem naar Duitsland te laten gaan en hem daar anoniem te houden. Maar goed, deze nodeloze ellende oogt ook niet erg smaakvol. Het kan snel escaleren.
Thomas |
Die escalatie vrees ik wel. Vanavond even niet alleen met m'n doggie uit.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/19-02-2014/samenscholingsverbod-leiden-rond-woning-benno-l
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 20 februari 2014, 07:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 februari 2014, 20:32
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Misschien had de regering er verstandiger aan gedaan de samenleving erop voor te bereiden. Dit had op meerdere manieren gekund. Zo plompverloren handelen getuigt niet van inzicht in de gevoelens van de betrokkenen. Dit is gewoon een oorzaak - gevolg reactie en het getuigt van weinig inzicht van de betrokken instanties, dat ze dit niet voorzien hebben. De betrokken instanties zijn hier m.i. verantwoordelijk. |
Men moet toch iets en hij moet toch ergens kunnen wonen. Ik vind ook dat men steken liet vallen, een man als hij is naast een kinderboerderij een woning geven, in de nabijheid van scholen etc. is vragen om protesten en terecht in mijn ogen. Maar de hetze erom heen lijkt gevoerd te worden door mensen met veel frustratie en woede die elkaar alleen maar voeden en niet de andere kant bekijken van het dilemma.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 februari 2014, 17:22
|
|
|
Geklaag op straat...
De onvrede hangt in de lucht zoals de mensen om de flat van Benno L hangen. Gisteravond was zo'n avond met grote groepen mensen op straat, politie met motoren, busjes. Geschreeuw, gedreig. En daar in die flat woont de huidige personificatie van pedofilie.. hoe gaat het met hem? De Facebookpagina die opgericht is om Benno L de stad uit te krijgen staat bol van de doodswensen compleet met beschrijving hoe dat dan moet gebeuren, evenals levenslange martelingen... als de mens inderdaad God zou zijn was de wereld nu een doodsakker. En hoe veel anders is de mens die zulke zieke uitlatingen kan hebben dan de mens die veranderde in het monster voor kinderen en verstandelijk beperkten... Vanmiddag zo'n middag dat ik even rondhing tussen de "hangers rond Benno" ... nog meer dan de haat tegen deze man hoor ik de onvrede en de frustraties over de Nederlandse wetten, de overheid... het jaren wachten op een woning, terwijl deze man gewoon een woonruimte krijgt. Het gedoe rond instanties, uitkeringen, belastingcenten die betaald moeten worden... "en hij die daar 4 hoog woont leeft nu van de belastingcenten van de Nederlandse bevolking zijn leven"..... de verhalen moeten worden verteld, de journalist die erbij staat registreert ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 19 februari 2014, 17:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 februari 2014, 20:33
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ELINE392 schreef: | [i]Helemaal mee eens! Hij heeft zijn straf uitgezeten en dan moet/mag je verder. Ik zou hem ver uit de buurt van kinderen huisvesten (seniorenflat (?)) en hij mag niet bij kinderen werken en/of ophouden! |
Hij woont in een seniorenflat maar vlak bij een lagere- en middelbare school en bij dagopvang van verstandelijk beperkten... aan de overkant een zwembad. Dat snap ik ook niet zo goed, kijk dan naar een wijk waar in de omgeving dat niet meteen is. Dit is voer voor de mensen die alleen maar moord en brand weten te schreeuwen en sensatie zoeken.
Het is een naargeestig sfeertje als je door die straat loopt, beetje knokploegachtig. Brrr.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 februari 2014, 19:49
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Benno L.
Zijn flat, hier in de stad, omheind met grote groepen mensen die zich nu verzameld hebben ... het voelt blijkbaar zo goed om iemand aan te wijzen, de zondebok te slachten... maar weten we wel wie er gewoon naast, onder of boven ons woont? Weten we eigenlijk wel wat er in onze eigen familie- en vriendenkring plaats kan vinden? Die ene stille, door niemand verdacht.. is dat niet veel en veel enger dan een man die aan alle kanten gecontroleerd wordt, gekend is en gevolgd wordt? Mensen zijn soms zo kortzichtig. Nee ik praat niets maar dan ook niets goed. Verkeerd is verkeerd, van kinderen blijf je met je tengels af! Maar de uitspraken die mensen in de mond nemen als ware zij God (gelukkig niet), over eeuwige marteling, aan het gas, "Hitler wist er raad mee" en allerlei gedetailleerde scenario's ... ik gruw ervan. Een groot deel van ons volk is vergeten wat het woord barmhartigheid betekent...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 18 februari 2014, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 februari 2014, 12:06
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Waarom is mijn (verwijderde) tekst helemaal verwijderd zonder dat ik dat zelf weet??? |
dat is wel raar ja, maar CM mag dat doen...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 18 februari 2014, 12:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 februari 2014, 16:00
Onderwerp: Wat zou jij doen??
|
|
|
ANTA961 schreef: | Ik zou toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid voelen denk ik. Die persoon aanspreken via de site lijkt me dan een goede optie. Maar moeilijk lijkt het me wel, ja... |
Ja is iets wat heel moeilijk blijft ja... maar ik zou de partner in kwestie niet meer vrij in de ogen kunnen kijken terwijl ik weet dat er zonder haar of zijn medeweten er "gerommeld" wordt. Het treft en beïnvloedt ook de naaste omgeving ook al ben je niet direct erdoor getroffen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 februari 2014, 13:47
Onderwerp: Wat zou jij doen??
|
|
|
Ik kwam op een andere site een goede bekende tegen waarvan ik zeker wist dat hij niet in scheiding lag en ook gewoon getrouwd was (zij het dan niet gelukkig). Ik ben het gesprek met hem aangegaan, ondertussen is hij niet meer actief op die site en blijkbaar nog steeds bij zijn vrouw zoals ik via de social media kan merken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 14:57
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|