Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 00:31
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
LISA610 schreef: | Op donderdag 9 juni a.s. loopt mijn abonnement af en ik neem dan een time-out voor in ieder geval een paar weken. |
Het zal zeker een gemis zijn Lisa hier op CM ...maar het is te begrijpen je beslissing.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 00:23
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik de les van Japan wel zeer overdreven, we weten nu dus dat een kerncentrale niet echt bestand is tegen een aardbeving van 9.0 en een daarop volgende vloedgolf van 27m hoog. Echt omstandigheden die we in NL kunnen meemaken... Het gaat me meer om het principe, want eigenlijk is het een vorm van terrorisme wat Greenpeace bedrijft. De rechtzaken die hierover geweest zijn, zijn dus in het voordeel van Borssele uitgevallen. En een rechter hoort de wet te toetsen en niet zijn eigen voorkeuren te volgen. Als we vinden dat we dan maar eigen rechter moeten gaan spelen, zijn we bezig met een vorm van terrorisme. Hetzelfde soort als wat Pim Fortuyn zijn leven gekost heeft, de Makro in de fik gezet heeft, de nertsen heeft "bevrijd"waardoor er talloze dieren zijn omgekomen. Wij kiezen voor een democratie en een onafhankelijke rechtspraak, dat vormt het hart van ons bestaan. Als we denken het beter te weten dan onze rechters, worden we onze eigen rechter... Stel je eens voor dat er een ongeluk gebeurd was met die trein, veroorzaakt door Greenpeace? |
Hmm.. het is inderdaad vaak het fanatieke gedrag van sommige mensen die doorslaan in hun gelijk. De moordenaar van Pim Fortuyn is in mijn ogen niets anders een opgehitste fanatiekeling die in mijn ogen perfect paste om de daad te doen. Anders gezegd kun je de conclusie trekken dat velen mensen baat hadden bij de politieke moord van destijds. Persoonlijk ga ik ervan uit dat er vreemde krachten achter deze daad stonden die er belang bij hadden tot deze gruwelijke daad. Was het met vele uitspraken van hem oneens, maar zag ook in dat hij feilloos wist wat er mis was in deze maatschappij. De andere kant was dat door het populisme er een sfeer ging ontstaan die de verwijdering groter maakte in onze maatschappij. Tevens kwam aan het licht de liefdeloosheid die is en was ontstaan en het individualisme van de mens als dusdanig waarin we elkaar volledig uit het oog zijn verloren. Merk ook in relaties van mensen ik dit ..ik dat ..enz. ..het ik staat centraal ..om angstig van te worden. Geloof is voor velen niet meer dan een verzekering van mocht het zo gebeuren en in de praktijk merk je bar weinig van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 16:29
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Als het zo'n slappe bak is ..dan loop je trillend op je benen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 14:25
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
TINK100 schreef: | dat een gemiddelde kinder ruzie slecht 15 seconden duurt maar dat dat 4 keer zo lang word als je er als ouder mee gaat bemoeien??? Dus waarom al die moeite doen om het op te lossen? |
En als je niet oppast gaan de ouders nog rollebollend over de straat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 14:17
|
|
|
TINK100 schreef: | al die regen en onweer....hier in Noord- Holland is er nauwelijks iets gevallen en onweer al helemaal niet...... zal oook nog maar es een bakkie nemen |
Pas maar op Tink met het bakkie koffie ...het loopt zo over met al dat regenwater.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 14:16
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toen ik vanochtend hoorde dat Greenpeace weer bezig was. Wat een anarchisten zeg. Respect voor onze rechtspraak hebben ze niet en ze laten een trein stoppen, die met kernafval gevuld is. Zeggen ze notabene dat er zoveel kernafval in zit dat er een ramp van ongekende omvang van komen. Waarom zorgen ze dan voor meer risico? Stel je voor dat ze een ongeluk met de trein veroorzaken door hun acties....het risico is alleen maar groter geworden. |
Ga heel ver met je mee Chat....alleen als niemand iets onderneemt tegen het kapitalisme, dan zie het resultaat in m.n. Japan. Tegen vele regels in en veiligheidsnormen, omdat het geld belangrijker is dan kwaliteit van het leven hier op aarde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 juni 2011, 15:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | mijn bed maakt lawaai als ik me beweeg. |
Huh .....wat zullen de buren wel niet denken Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 juni 2011, 13:33
Onderwerp: stond dat in de krant???
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik heb er alle begrip voor dat de worstmakers van Groningen en Drenthe samen een competitie vormen want als de Friese worsten hadden mogen meedoen, waren ze natuurlijk kansloos geweest. De landelijke winnaar van de drogeworstencompetitie komt uit Dokkum en heet Weidenaar. De lekkerste naar mijn idee zijn zowel de turfgerookte als houtgerookte droge worsten uit het dorpje Anjum van slager Menno Hoekstra. Ok, ok, droge worsten zouden ogenblikkelijk door de Hartstichting verboden worden, maar zondigen was zelden zo lekker.
Thomas, het zal me geen worst zijn. |
Wanneer is de worstenproeverij Thomas ...zulke lekkere worsten wil niemand missen toch en zeker niet binnen CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 juni 2011, 13:28
|
|
|
HERMAN388 schreef: | ...... dat ik op 24 mei geopereerd van mijn hand ben voor de 5e keer en paar maanden in het gips.
Bij de volgende controle gips verwijderen en röntgenfoto maken daarna opnieuw in het gips zolang totdat de botten goed naar elkaar gegroeid zijn, door het stukje bot uit de heup gehaald en overgeplaatst aan de onderkant van de duim met plaatje vastgeschroefd. |
Ziet er nog wel heftig uit Herman. Maar bij deze, welkom back
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 juni 2011, 13:26
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Zeeuws is geen erkende Nederlander |
Wel een Nederlander Herman ..maar ehh geen Hollander
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 15:20
Onderwerp: stond dat in de krant???
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zijn er ook kunstgebitten voor konijen en muizen? |
Ja hoor Mariska ... een knaagkunstgebit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 15:09
Onderwerp: jammer
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Leonard....WAARHEID.....!!!!
DAAR...is nu mijn nieuwe relatie op gebaseerd... Praten...praten en nog eens praten....
DAT...werd in mijn huwelijk gemist!!! |
Dank voor je inhoudelijke reactie Zeeland... Als je inderdaad niet kan praten met elkaar, groei voor je het weet langzaam uit elkaar. Het pijnlijke is dat sommige het te laat zien en misschien te trots zijn om het toe te geven. Je kunt zoveel leren van de oude relaties om niet dezelfde fout te maken in een nieuwe relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 12:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ... mijn kater vreemd gedrag vertoont. Hij is gek op de kleuren roze en rood en wilt een jurk van mij aan.
(.... zou hij een travestiet zijn?.....) |
Blijven hele vreemde wezens Mariska ...die katers
Kan dat eigenlijk wel de liefde voor de muis en de poes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 12:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik begrijp niet waar je het over hebt. Maar ik ga me niet meer druk maken om je uitspraken want die zijn veel te geheimzinnig |
De muisje is blijkbaar angstig voor de poes Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 12:10
Onderwerp: jammer
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zal het niet zo zijn Chatuliem dat alle eisen en wensen die je hebt vervagen als iemand je in je hart raakt? Dan vind je bovenstaande zaken misschien helemaal niet meer belangrijk? En dan vecht je misschien wel mee in haar vechtscheiding of ben je blij dat je haar zesde vriendje bent? We hebben natuurlijk allemaal een soort 'eisenpakket" of je nu wel of geen kinderen, in het zuiden of het noorden woont......maar ik denk zelf dat de praktijk veel weerbarstiger is...... Dus om even bij de woorden van Peet te blijven, volgens mij wordt je afgerekend als het niet de 'ware'liefde is......en dan komen dit soort dingen naar boven...... |
Klap op de vuurpijl Willemijn...hiermede geef je in een hele directe manier te kennen waar het eigenlijk omdraait, daarnaast wil ik ook aangegeven van leer eerst de ander goed kennen om alvorens een conclusie te trekken ... of zijn het angsten die parten spelen. Als er een klik is geef jezelf daarin de ruimte en wees eerlijk en oprecht in de communicatie. Als je dit goed communiceert krijg je meestal veel respect en liefde voor terug.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 11:23
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Lisa, ik vind je bijdragen altijd zo waardevol!!! please blijf nog een beetje...? |
Sluit ik me volledig bij aan Marylien .... nou Lisa met zoveel steunbetuigingen ..kun gewoon niet weggaan. Ehh mijn abonnement verloopt 5 juni ...misschien wel/niet verlengen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:42
Onderwerp: opzegging
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Willen jullie niet ophouden met dit gekrakeel? Ik vind het echt zo vervelend.....mail elkaar of timmer elkaar-in gedachten dan - in elkaar maar stop er hier aub mee...... |
Weet je wat het is Willemijn ...het zijn andere woorden van ik heb je zo ontzettend lief. Deze emotie zit op dezelfde golflengte als een liefdesverklaring.
Voor de rest weer ontopic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:38
Onderwerp: opwekking
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Jammer Wmijn, ik had je daar graag eens willen tegenkomen. |
Misschien kunnen we wat afspreken Chat ...met heel CM naar de opwekking....of een in ieder geval het forumgedeelte..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:31
Onderwerp: Heb je wel eens spijt ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat je met deze bijdrage bedoelt. Ik geef aan Jos aan dat ik wel eens zijn mening zou willen weten over de topics die hij start... |
Wat ik hiermee bedoel is dat men vaak voor de ander precies weet hoe het moet qua spijtbetuigen of al dan niet hoe men moet reageren en vervolgens zelf er niet zoveel mee doet. Maar ok ben nu ook wel nieuwsgierig naar de invulling van Jos voor zijn topic en sluit me aan bij MVV op zijn bijdrage.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 30 mei 2011, 18:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 13:47
Onderwerp: Heb je wel eens spijt ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vertel eens Jos, je stelt voortdurend vragen, maar je eigen antwoorden kan ik nergens vinden... |
Dat is vaak het moeilijke in een mens Chat ... spijt en berouw en tevens de juiste communicatie lijnen te vinden om weer verder te kunnen, met je leven ....al dan niet met je partner. Het siert je des te meer om eens de mindere te zijn en geeft een gevoel te geven bij de ander van respect en liefde tot die ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 13:39
|
|
|
MVV749 schreef: | Same here, alleen heb ik nog minder dagen. Moet morgen definitief de knoop doorhakken.
Het is sowieso leerzaam, dat is een grote plus voor zowel jou als voor mij. Gezellig? Geen idee, daarvoor ben ik te weinig actief. De persoonlijke contacten vallen me eerlijk gezegd wat tegen, dus dat is een kleine min.
Hmm, ik zal er nog eens een nachtje over slapen.... |
Grappige is wel, dat er vele zeggen ..niet verlengen en vervolgens binnen de kortste keren weer op CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 13:22
Onderwerp: christen houding ?
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | En dat bepaal jij voor een ander ? Dan denk ik Leonard, je weet niet waar je over praat... vind dat echt een te kort door de bocht reactie. Dat laatste wat je schrijft vind ik wel goed, maar (een ander helpen,) dat zou vanzelfsprekend moeten zijn en dat is het bijna niet meer... Ik hoop dat er meer hulp komt en vooral betere hulp voor mensen die aan zelfdoding denken. Als mensen ergens naar toe kunnen met hun verhaal en daadwerkelijk hulp krijgen met hun leven weer op orde te krijgen is dat een eerste stap naar herstel... Wij roepen hier met z'n allen dat het niet mag... ik vraag me dan af... hoe kan je dat zeggen als je zelf niet weet hoe het voelt ? En ga niet zeggen dat God het niet wil, God wil zoveel dingen niet die we ook regelmatig doen... en nog iets... zelfdoding heeft bijna altijd te maken met de gebrokenheid van deze wereld... en de gebrokenheid is volgens mij ook niet iets wat God wil.... ik denk dat iemand die aan zelfdoding denkt het liever ook anders zou zien, maar geen mogelijkheden meer ziet om door te kunnen... ik vind dat we dan open moeten staan mochten we zelf ooit met zo'n persoon in aanraking komen. Dat getuigt m.i. van meer liefde dan zeggen dat je iemand niet veroordeelt maar ondertussen wel met het vingertje staat om te zeggen dat het niet kan... |
Wil ondanks je wat grijs bent geworden, benadrukken dat ik niemand wil veroordelen over een keuze qua zelfdoding. Is niet aan ons om te oordelen Suus en wil alleen benadrukken dat als iemand hiervoor kiest een zonde begaat die gelijk staat aan moord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 16:05
Onderwerp: opzegging
|
|
|
Bedankt voor de link hannah .... ha ha
Je moet ze ook niet wijzer maken hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 mei 2011, 12:08
Onderwerp: Rol vader na echtscheiding
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Ik heb mijn reactie niet geschreven om te shockeren of medelijden op te wekken o.i.d. En ik wil ook duidelijk zijn in het feit dat er ook moeders zijn die helaas zo met hun kinderen omgaan. Wat ik met mijn reactie duidelijk wil maken, is dat wij het belang van ons kind voorop moeten hebben staan. En ook het vertrouwen in onze Goede Vader is belangrijk! |
Mooie aanvulling Yasmyn.
Daarbij heb ik geen recht van spreken, gezien ik niet over die ervaring kan meepraten. Probeer althans daarin wel te verplaatsen en heb tevens veel respect voor moeders/vaders, die een kind zoveel mogelijk alleen opvoeden.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 26 mei 2011, 12:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 mei 2011, 11:58
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik dacht bij die opmerking (van Leonard) dat als je zoiets schrijft je m.i. je niet kunt inleven in de situatie van een ander... in elk geval niet weet waar je over praat.
Soms verbazen mij bepaalde opmerkingen echt die hier op het forum worden geschreven... al kan ik me dan wel weer erg vinden in deze mooie aanvulling van Lisa. |
Ter aanvulling Suus, begrijp ik eerlijk gezegd dat je schrijft dat m.n. het inleven in een ander persoon in mijn bijdrage ontbreekt. Lees jij wat anders dan ik bedoel. Stel toch heel duidelijk dat een mens per definitie nooit over zijn of haar einde mag beslissen en ja er zijn situaties die kunnen verklaren, waarom mensen kiezen voor suïcide in een moment die ik inderdaad misschien nooit zal begrijpen. Wil toch ook stellen dat het niet mijn taak is om te veroordelen en wij als taak als gemeente van Christus is om zoveel als in je vermogen ligt de ander te helpen.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 26 mei 2011, 11:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 13:13
|
|
|
LISA610 schreef: | Wanneer is er volgens jou sprake van een bewuste keuze Leonard? Denk je niet dat er heel wat aan vooraf gaat als iemand er bewust voor kiest om uit het leven te stappen? Over het algemeen is dat het gevolg van ondragelijk lijden en/of een uitzichtloze situatie. Ik meen dan ook dat je met deze opmerking veel te kort door de bocht gaat. |
De kwestie betrof een psychose met als uitvlucht de zelfdoding. Je kunt in veel gevallen vraagtekens zetten met de keuze van zelfdoding. Als je letterlijk stelt dat ondragelijk lijden de basis zou kunnen zijn voor zelfdoding, dan rijst mij de vraag waarom er op medisch gebied er veel aan is gelegen tot het verzachten van pijnen tot een aanvaardbaar niveau. Uitzichtloze situatie is in veel gevallen verschillend en we mogen zelf niet bepalen, wanneer we kunnen of moeten sterven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 00:58
Onderwerp: Rol vader na echtscheiding
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Even een algemene reactie op een aantal reacties die geplaatst zijn. Ik begrijp dat ieder uit eigen ervaring reageert en dat is ook logisch. Echter, een ding hoort voorop te staan. Het belang en geluk van onze kinderen! En over het algemeen is dat, de omgang met beide ouders!
Zelf heb ik de rechtszaken aangaande omgangsregeling etc. alleen met feiten onderbouwd. En dus niet mijn emoties (angst etc.) zozeer laten zien tijdens de rechtszittingen. Ik heb het oordeel helemaal aan God overgegeven. God gevraagd om de beslissing zo uit te laten vallen als dat goed is/was voor onze zoon. Hoe moeilijk dat ook was voor mij persoonlijk! God heeft er vervolgens voor gezorgd, zo voelt het voor mij, dat mijn zoon beschermd is gebleven voor zijn vader. De rechters hebben zelfs besloten dat het niet veilig is dat school rapporten stuurt naar zijn vader. |
Oei yasmyn schrik er wel behoorlijk van, maar wel goed om op deze forum zo inhoudelijk te reageren. Vaak beseffen we niet dat er zulke mensen rondlopen en dat zelfs een kind niet veilig is. Soms denk je wel eens wat moet je toch als man toch wel heel vreemd in elkaar zitten dat een vader/kind relatie niet tot de mogelijkheden behoort.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 16:29
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Volgens mij worden er nu 2 dingen door elkaar gehaald... Want een poging tot of daadwerkelijke zelfdoding is niet hetzelfde als God vaarwel zeggen... Het is jammer dat de enquete functie eruit is... anders had ik graag de volgende vraag willen stellen: "Kan zelfdoding als je christen bent ?" met daarachter de mogelijkheid om te kiezen: 1. "ja dat is mogelijk" ; 2."nee, dit kan echt niet" of 3. geen mening.
Ik ben er van overtuigd dat mensen die zelfdoding plegen (of er aan denken het te gaan doen) in veel gevallen geen borderliners zijn en ook geen mensen met psychoses.
Ik vind het wel schokkend hoe sommigen hierop reageren. Ik denk dat het meer gebeurt bij de "gewone mens/ christen" dan mensen denken. |
Susannah een moeilijke kwestie je probeert aan te halen ... Persoonlijk ga ik ervan uit dat een psychische problematiek (psychose) een niet te onderschatte kwestie is die je niet kunt plaatsen onder een bewuste keuze. Is de zelfdoding een bewuste keuze, dan is deze onder geen beding goed te praten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 13:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In veel gevallen is de oorzaak van zelfmoord te wijten aan een psychose. Ook komen veel zelfmoordgevallen voor bij borderliners. Het is vaak een belangrijk criterium bij het vaststellen van borderline. Mijn eerste vraag zou in dit geval dus zijn, waarom of waardoor is deze zelfmoord ontstaan. Als het duidelijk ligt in deze twee oorzaken, kan en wil ik het niet veroordelen. Ik hoop echter dat ik nooit voor deze beslissing zou komen te staan en als het wel zo is, denk ik dat ik heel erg veel zou moeten bidden voor een goed antwoord..... |
De vraag die nu boven komt richting jouw Chat ..hoe gaan we met mensen om die lijden aan psychose en of borderline. Laten we ze links liggen of gaan we als mede(christenen) met alle liefde met ze om. Kan veel verschil maken in het al dan niet vastlopen in hun persoonlijk leven
|
|
Naar boven |
|
|