ChristianMatch

Forum

Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:34
BerichtOnderwerp: Streektaal en dialect

de familie van mijn moeders kant woont in weerselo, dus bij almelo en hengelo, die pratene echt plat, zoals herman finker. heeeeerlijk taaltje, ben er trots op. ken eht zelf alleen niet. vind die hele no-nonsens-doe maar normaal dan doe je al gek genoeg-houding zo mooi ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:28
BerichtOnderwerp: De hel voor altijd?

ZINGA672 schreef:
Ik ben het met je eens dat je altijd alles aan de bijbel moet toetsen. En ja; een nieuwe openbaring of visioen is, hoewel gegeven met een bepaald doel, geen absolute bijbelse waarheid die wij zouden moeten verdedigen of prediken.

Maar ik mis nu juist jouw Bijbelse verwijzingen en inhoudelijke argumenten. En wat Henk Bakker betreft; hij heeft gelijk als hij zegt dat er in de charismatische wereld fouten gemaakt worden. Maar dat geldt nu nog voor iedere kerk. Zélfs in die van hem. Maar Henk Bakker lijkt iets tegen alle charismatische kerken te hebben en kraakt zonder bijbelse of inhoudelijke argumenten bij voorbaat alles af wat er binnen pinkster- of evangelische kringen gebeurt.
Ook het stukje dat jij hierboven hebt geciteerd staat bol van pretentieuze uitspraken die op geen enkele wijze worden bewezen noch beargumenteerd. Henk Bakker is iemand die zijn gelijk haalt door anderen door het slijk te halen. Dat jij je daar niet van kunt distantiëren verbaast mij.

GrZ

Met jouw reactie op Bakker geef je hem alleen maar gelijk. je kunt hem nergens weerleggen, alleen maar op sommige punten gelijk geven.

Heb je wel eens een heel boek van hem gelezen, waar hij zeer uitgebreid zaken Bijbels en kerkhistorisch onderbouwd? Dit stukje was maar een greep uit een groter stuk tekst.

lees eens het boek ''ze hebben lief maar worden vervold'' als je durft, en zo objectief mogenlijk.

Henk Bakker is een theologische held van me en ken hem persoonlijk als leraar en (ex)voorganger. een zeer slimme, warme en liefdevolle man!
En nogmaals, in zijn boek word alles zeer uitvoerig weerlegt.

Een persoon als meneer geelhoed, ja die gooit het kind met het badwater weg, maar Bakker niet, en hij is zelf evangelisch, en steekt alles ook in eigen zak schrijft hij.

Laatst aangepast door
DAVID923
op zaterdag 7 augustus 2010, 19:36
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:14
BerichtOnderwerp: De hemel niet voor gescheiden mensen??

lol zinga, hehehe, die is droog, me like... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:11
BerichtOnderwerp: Werken een baan

@ zinga, ik vertaalde het even.
er werd steeds met bid en werk rondgestrooid, wou even laten zien waar die term vandaag kwam. thats all. gaf er verder geen waarde oordeel over. zeker niet als het van katholieke komaf is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt .
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:08
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)

hehe happy, wat ben je ook een aparte kerel Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 11:02

ZINGA672 schreef:
Ik ben 1 van de mensen die in de hel zijn geweest. En ik heb verhalen gehoord en gelezen van andere mensen die er ook zijn geweest. Die verhalen komen overeen met de bijbel en met elkaar. David; benoem jij deze getuigenissen bij voorbaat, zonder toetsing vooraf, als 'wilde cowboy-verhalen"?

GrZing

niet zo focussen op 1 ungelukkige uitspraak, en naar mijn Bijbelse verwijzingen kijken en inhoudelijke agrumenten. de Bijbelse toets voor een profetie blijft staan, en als je iets niet met de Bijbel kan bewijzen KAN het wel waar zijn, maar je kan het niet als zeker Bijbelse waarheid claimen. stuke van Henk bakker:

Geestelijk lekkers
Ik denk dat het net als in Paulus’ dagen en Tertullianus’ dagen bij ons hierop regelmatig vastzit. We hebben verkeerde verwachtingen van het Evangelie. Het leven met God moet ons iets opleveren. Liefst permanent moet God ons met goede gevoelens overladen. We laten ons de gedachte aanpraten dat Hij zo in ons woont dat we bij Hem ‘op schoot’ kunnen kruipen, en dat Hij ons op allerlei geestelijk lekkers trakteert. Waar zo verlagend over God wordt gesproken, mag het geen wonder heten dat het verschil tussen God en mens kan wegvallen. Mensen spelen zo graag voor God. Juist christenen met een laag zelfbeeld die, bewust of onbewust, in de kerk hun kans schoon zien. In het bijzonder licht-narcistische types die niet zonder het gevoel van geliefd en geadoreerd zijn kunnen. Als zij naar de macht grijpen, geven ze die niet meer terug. Zeker niet als God zogezegd ‘aan hun kant’ staat. Zulke christenen gaan in absoluutheden spreken en nemen met minder geen genoegen. Dat elke absoluutheid feitelijk zielengif is en al gauw tot megalomane trekjes leidt, wordt zo niet aangevoeld. Te veel christenen zijn snel ‘in de ban van de ring’ (‘my precious!’).
Zowel binnen kerkelijk-evangelische als vrije evangelische kringen zijn stromingen te vinden die een sterk ‘reeds’-gevoel propageren. Niet zelden leidt dit tot absolute beweringen (‘God heeft me laten zien’) en ook al te menselijk machtsdenken. Er wordt soms schaamteloos met onzinnige profetieën naar goddelijke legitimaties gelepeld. Om nog maar te zwijgen over het toenemende misbruik van de extase.
Laat ik een recent voorbeeld noemen van extatische profetie, waar in bepaalde evangelische kringen mee wordt weggelopen. Vorig jaar is een boek van Choo Thomas op de Nederlandse markt gebracht, De hemel is zo echt. Zij claimt zeventien maal door Jezus naar de hemel meegevoerd te zijn en beschrijft uitvoerig hoe Jezus eruit ziet: ‘fors gebouwd’ met ‘golvend haar’ en ‘scheiding in het midden’, ongeveer ‘1.80 lang’ met ‘zijdeachtig wit haar’. De aartsengel Michaël is volgens haar een knap wezen van ruim twee meter lang, weegt ongeveer 150 kilo en heeft blauwe ogen en blond haar. In de hemel zag Thomas allerlei dieren, vooral de schootdieren van mensen. De hemel is een soort toeristendorp, want er zijn ook bootjes waarmee gevaren kan worden. Jezus zelf noemde haar een ‘eindtijdprofetes’. Thomas beveelt naast zichzelf ook de openbaringen van Mary K. Baxter aan (Een goddelijke openbaring over de hel). Zij zegt door Jezus naar de hel meegevoerd te zijn en beschrijft allerlei afschuwelijke martelingen die ongelovigen daar ondergaan.
Wat Thomas en Baxter ervaren en produceren, gebeurt niet in een uithoek. Over evangelisch Amerika rolt al ruim tien jaar een gnostisch-occulte golf, die nu ook West-Europa en Nederland bereikt. Deze golf van extatische onzinnigheid maakt de wekelijkse samenkomst tot een feestmenu: wat gaan we nu weer voor buitengewoons beleven? Jammer is dat deze uitwassen de aandacht afleiden van wat waarachtige profetie kan zijn. Dat gebeurde onder meer ook in de tweede eeuw. De hoofdkerk schrok toen zo van het excessieve en extatische montanisme, dat het boek Openbaring in het oosten een tijd op de zwarte lijst heeft gestaan.
* bron:

http://www.cvkoers.nl/artikelen/charismatische_vernieuwing_heidense_bronnen_ontmaskerd.php
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:58

RICHARDRI464 schreef:
Graag weer terug komen op de juiste vertaling, iedereen gelooft (diep geworteld) dat de hel voor altoos is. Maar graag wil ik proberen dat jullie loskomen van tradities en gewoon de Bijbel lezen. Zoals ik eerder had verteld is dat de Nederlandse taal beperkt is. Het woord eeuwig kan voor het zelfde met een tijdperk vertaald worden. Als iemand in DIT leven niet gekozen heeft voor Jezus Christus en van Hem nooit wat gehoord heeft. (Jezus zegt als je in Mij gelooft wordt je behouden). Dus dat diegene dus omdat hij niet gelovig was voor altijd (besef je dat eens voor altijd!!!) in het vuur moeten wandelen? Flinke dosis pijn waaraan je denk ik niet aan gewend zult raken.

Dus je bent 15 jaar, en in die 15 jaar niet gelooft in Jezus, dat betekent 15 jaar bij wijze van spreken niet gelooft in Hem. En dan voor altoos gestraft worden. Dan kom ik bij het punt als dat zo is, God ook niet het recht had om deze jongen van 15 niet te laten scheppen! Dat was m.i. beter geweest.

wow hoe durf je dat te zeggen, en jouw ratio/wijsheid als maatstaaf voor God durft te stellen!!!!!!!

rom 9:

14 Wat zullen wij dan zeggen: Zou er onrechtvaardigheid zijn bij God? Volstrekt niet! 15 Want Hij zegt tot Mozes: Over wie Ik Mij ontferm, zal Ik Mij ontfermen, en jegens wie Ik barmhartig ben, zal Ik barmhartig zijn. 16 Het hangt dus niet daarvan af, of iemand wil, dan wel of iemand loopt, maar van God, die Zich ontfermt. 17 Want het schriftwoord zegt tot Farao: Daartoe heb Ik u doen opstaan, opdat Ik in u mijn kracht zou tonen en mijn naam verbreid zou worden over de gehele aarde. 18 Hij ontfermt Zich dus over wie Hij wil en Hij verhardt wie Hij wil.
19 Gij zult nu tot mij zeggen: Wat heeft Hij dan nog aan te merken? Want wie wederstaat zijn wil? 20 Maar gij, o mens! wie zijt gij, dat gij God zoudt tegenspreken? Zal het geboetseerde soms tot zijn boetseerder zeggen: Waarom hebt gij mij zo gemaakt? 21 Of heeft de pottebakker niet de vrije beschikking over het leem om uit dezelfde klomp het ene voorwerp te vervaardigen tot eervol, het andere tot alledaags gebruik? 22 En als God nu, zijn toorn willende tonen en zijn kracht bekend maken, de voorwerpen des toorns, die ten verderve toebereid waren, met veel lankmoedigheid verdragen heeft – 23 juist om de rijkdom zijner heerlijkheid bekend te maken over de voorwerpen van ontferming, die Hij tot heerlijkheid heeft voorbereid?

denk ook idd dat arminianen hier klem lopen met hun Godsbeeld integenstelling tot calvinisten.

Laatst aangepast door
DAVID923
op zaterdag 7 augustus 2010, 11:03
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:53
BerichtOnderwerp: De Doop

lol, zo ff tussen neus en lippen door.....
besef je dat hier letterlijk boekenkasten vol over geschreven ziin?
al laat dat alleen maar zien hoe ver we zijn afgedwaalt en zonde onkunde is vergeleken met de apostelen, onderwerpen waar nu theologen boeken vol over schrijven was toen basisleer, melk! ook de doop.

heb6 :

Laten wij daarom het eerste onderwijs aangaande Christus laten rusten en ons richten op het volkomene, zonder opnieuw het fundament te leggen van bekering van dode werken en van geloof in God, 2 van een leer van dopen en van oplegging der handen, van opstanding der doden en van een eeuwig oordeel; 3 en dat zullen wij doen, indien God het vergunt.

ontopic:

hier heb ik me niet echt in verdiept, een hele stapel boeken heb ik nog te lezen, en 1 ervan is ''de weg van het wassende water'' van Henk Bakker.
dan kan ik meer inhoudelijk reageren.
maar zoals ik er nu in sta, lijkt mij dat de volwassen doop goed en Bijbels is, als een soort openbare getuigenis. het redt je niet, het is symbolisch, wat redt is de wedergeboorte, het geloof in Jezus. maar de volwassendoop, is zeker een Bijbelse opdracht, gaat heen en...

Laatst aangepast door
DAVID923
op zaterdag 7 augustus 2010, 10:54
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:45

ora et labora; dat is meer een katholieke uitspraak, gebaseerd op jacobus 2.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:43
BerichtOnderwerp: U2

we moeten de vorm(muziekstijl) van de inhoud(tekst) scheiden.
ik denk dat ''goed voelen'' te vaag is en niet voldoet aan de Bijbelse opdracht dingen te toetsen. waar je naar luistert komt toch bewust of onbewust in je systeem. Bono doet veel ''goede werken'' maar daar kom je, zoals jullie wel weten, niet mee in de hemel.

maar ik heb u2/bono al eens eerder onderzocht, en toen ik dit intervieuw las was ik aangenaam verrast:

http://www.atu2.com/news/bonos-prophetic-vox.html

niet mijn muziek, ik hou meer van hip-hop , r&b en soul, maar mij lijkt het niet verkeerd om naar u2 te luisteren.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:41

dus nogmaals, het doel is niet om te kwetsen, echt niet, God weet het.
maar tot nu toe krijg ik emotionele reactie`s, en geen inhoudelijke, die ingaan op de teksten of/en argumenten.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:33

dus de BIJBELSE toetssteen voor een profeet telt niet voor jou/jullie?

Henk Bakker heeft een goed boek geschreven over de eerste dwaling in de vroege kerk, van montanus en marcion, en trekt die lijnen door naar de evangelische kerk vandaag de dag, was een eyeopener voor me. de titel van het boek is: ze hebben lief maar worden vervolgd.

gouden tip!

hoofd uit het zand, oogkleppen af, kom op!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 15:05

excuses als ik iemand op de tenen heb getrapt, maar die ''boeken'' komen wel 9 van de 10 keer uit die hoek. maar goed:

''die wilde cowboyverhalen van sommige christenen''

maar het zou jullie sieren, nu ook na te gaan of ik misschien een punt heb?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 16:33
BerichtOnderwerp: De hemel niet voor gescheiden mensen??

ik wil dat stuk wel eens lezen, en vooral de Bijbelse argumenten die ze geven. zo op de titel alleen af is het echt belachelijk. iedereen is een zondaar op zijn eigen manier, en we zouden zonder Jezus allemaal verloren zijn in die zonde.
en zoals je in 1cor7 kan lezen, heeft een mens soms geen keus als het op scheiden aankomt. want in geval van overspel of dat de ongelovige de bekeerde verlaat is er geen sprake van zonde.

en sowieso moetmen niet op elke afzonderlijke zonde met een vergrootglas kijken, maar the big picture, namelijk Jezus in onze plaats op het kruis! prijs de Heer.

mocht er echt sprake zijn van een christen die wel gaat scheiden zonder dat er een Bijbelse uitvlucht voor is, dan nog is dat een zaak van die persoon en God, en de gemeente waar die persoon lid is.
Los daar weer van geloof ik niet dat die persoon, zondig gescheiden of niet naar de hel zal gaan. ik ken namelijk geen christen die na zijn bekering of keuze voor God, niet gezondigd heeft. het lastige met de echtbreuk situatie, als je tenonrechte gaat scheiden, en je trouwt weer, dat je dan voortdurend in zonde leeft, dat is wel weer zo.
dan nog is het niet aan ons om gelijk de conclusie te trekken dat de eindbestemming hel is. wat een pastorale ramp en brutaal!
nogmaals wil dat stuk wel eens lezen eva...
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 16:24
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

google is niet echt de 1 van de eerste dingen waar ik naar grijp als referentie voor hermeneutiek en exegese.
maar als ik jou zo hoor (lees) bedoelen we hetzelfde.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:24

omdat die getoetst dient te worden, de Geest zal de Bijbel nooit tegenspreken. en als er dingen worden gezegd die nog moeten uitkomen of niet via de Schrift te checken zijn, moet er waakzame terughoudendheid zijn.
zeker als er in de eindtijd vele valse profeten zullen komen.

deut 18:

20 Maar een profeet, die overmoedig genoeg is om in mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem niet gebood te spreken, of die in de naam van andere goden spreekt – die profeet zal sterven.
21 Wanneer gij nu bij uzelf mocht zeggen: Hoe onderkennen wij het woord dat de HERE niet gesproken heeft? – 22 als een profeet spreekt in de naam des HEREN en zijn woord wordt niet vervuld en komt niet uit, dan is dit een woord, dat de HERE niet gesproken heeft; in overmoed heeft de profeet het gesproken, gij zult voor hem niet vrezen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:17

droefheid der wereld, is het zelfde. verdrietig/berouw van de Geest of van/voor jezelf.
dat was ook het verschil tussen david en saul, judas en petrus denk ik.
hoe kan je die term ontkennen als ik het letterlijk citeer. lol...
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 13:01

mooi gezegd eva, troost en een arm om de schouder is fijn, maar hoeft niet persee met het geloof verbonden te zijn.

de Heilige Geest is de echte trooster. en mensne kijk uit dat je geen werelds verdriet hebt, maar:

2cor ":

10 Want de droefheid naar Gods wil brengt onberouwelijke inkeer tot heil, maar de droefheid der wereld brengt de dood. 11 Want zie toch, wat juist deze ervaring van droefheid naar Gods wil u gebracht heeft: welk een ernst, meer nog, verontschuldiging, verontwaardiging, vrees, verlangen, ijver, bestraffing.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 12:58

dat er gradatie`s zijn in de hemel en hel is uit de teksten op te maken waar Jezus het heeft over de grootste en kleinste in het koninkrijk, of hoe je een hemelse schat kan opbouwen. en zi de al eerder gegeven tekst over gradaties in de hel. er staat niks specifieks in, en ik zou echt zeer uitkijken met die zogenaamde profeten die die boeken schrijven....
zolang het niet Bijbels te bevestigen is blijft het speculatie.
of je komt bij wilde pinkster-cowboy verhalen uit, of mensen als dante:

Durante (Dante) degli Alighieri (Florence, tussen 14 mei en 13 juni 1265 – Ravenna, 13/14 september 1321) was een Italiaanse dichter, schrijver en kortstondig politicus. Zijn voornaamste werk staat bekend als La divina commedia (Vertaling De goddelijke komedie). Het is een lang gedicht in drie delen over een reis van de Hel (Inferno), door het Vagevuur (Purgatorio) naar het Paradijs (Paradiso) en wordt beschouwd als een hoogtepunt van de wereldliteratuur.
*

mijn advies: zorg dat je zelf gered bent, en zoveel mogenlijk mensen vertelt over het evangelie, en verdoe je tijd niet met verhalen die niet Bijbels te verivieren zijn.

Laatst aangepast door
DAVID923
op donderdag 5 augustus 2010, 13:03
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:35

de alverzoeners, die ketters, die denken dat iedereen uiteindelijk iedereen gered word, spelen ook met dat woord, maar verkrachten de grondtekst.

ouweneel, heeft er een goed boek overgeschreven, het is echt voor altijd.

Alverzoening
Besproken en weerlegd
door
Willem J. Ouweneel

*

aan de andere kant spreekt de Bijbel wel over gradaties in straf in de hel of beloning in de hemel. maar er is wel een duidelijk scheidslijn tussen hemel en hel, voor eeuwig.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:27

zo heb je iets gevonden? eindelijk...

ik investeer tijd en verdien geld net als met een andere baan.
voor de duidelijkheid het is geen kansspel/gokken, het is een skillspel.

mensen doen er willens en wetens aan mee.
mijn gewten sprak toch omdat ik mijn studie begon te verwaarlozen.
en het blijft een spel van misleiding (bluffen)
ben ook gestopt, heb de kip met gouden eieren weggedaan Knipoog smiley

en waar heb ik ooit gezegd perfect te zijn?

p.s zoek maar eens een Bijbeltekst op over onlinepoker. Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

ontopic!

Laatst aangepast door
DAVID923
op woensdag 4 augustus 2010, 19:28
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 14:25
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)

Weledele, geachte vreemde,

U kennen doe ik niet, en ik vind dat je al gelijk hoog van de toren blaast en veel noten op je zang hebt.

We gaan het zien.

Ik groet u zeer. Lachende smiley

Laatst aangepast door
DAVID923
op woensdag 4 augustus 2010, 14:28
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 13:49
BerichtOnderwerp: politieke discussies

pvda is klaar, doortrekken en weg ermee. al genoeg linkse schade aangericht...aan de slag nu!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 13:45
BerichtOnderwerp: Evangeliseren?

er is al een soortgelijk topic....

mijn mening in het kort, iedereen moet als hij de kans krijgt verantwoording (getuigen) afleggen van zijn of haar geloof.
maar sommigen hebben de bediening van ebangelist, dus echt de geestelijke gave(efeze 4), dan moet je met paulus zeggen:

1 Kor 9,16
Want indien ik het evangelie verkondig, heb ik geen stof tot roemen. Immers, ik ben ertoe genoodzaakt. Want wee mij, indien ik het evangelie niet verkondig!

Laatst aangepast door
DAVID923
op woensdag 4 augustus 2010, 13:46
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 13:41

ik werk 32 uur per week, maar verdien veeeel meer met online poker.
al gaat mijn geweten wel steeds meer spreken over deze kip die gouden eieren voor me legt. Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:37
BerichtOnderwerp: verliefd op een niet christen.

@goudelsje, mooie getuigenis! denk dat het hoofdstuk 1cor 7 jou wel raakt. mooi dat je voor de Heer kiest! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:24
BerichtOnderwerp: Platte praat in de chatbox

ik ben er in in het begin meerdere keren geweest, dus besloten niet meer te komen. juist om die redenen. dus NU kom ik er niet meer. begrijpend nederlands?
lol.

verder; die tekst is zeer direct toepasbaar op de situatie en de topic van christian match. en nee die laat ik niet achterwege, als je zo`n aanstoot hebt tegen een Bijbeltekst, misschien in de spiegel kijken?

misschien ga ik er nu heen, om de wacht te houden Lachende smiley

Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 3 augustus 2010, 18:26
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 16:56
BerichtOnderwerp: tijd van komen en gaan....ik ga

nou nou, het is geen messias, dat we smachten naar zijn terugkomst.
maar wel jammer, was een aardige broeder in de Heer.
ik zeg dat hij wel terug komt, zo niet zien we hem boven bij ABBA...klaar. slotje op dit topic. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 16:55
BerichtOnderwerp: Platte praat in de chatbox

ik ben nooit in de chat. zonde van mijn tijd, laag niveau, ook bij funky fish.

maar zo te horen gaat het verder dan slappe praat.

mag ik een ieder herinneren, en misschien moet je deze tekst boven aan de chat plakken:

efeze 5:

3 Maar van hoererij en allerlei onreinheid of hebzucht mag onder u zelfs geen sprake zijn, zoals het heiligen betaamt, 4 en evenmin van onwelvoegelijkheid en zotte of losse taal, die geen pas geven, doch veeleer van dankzegging.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 16:51
BerichtOnderwerp: verliefd op een niet christen.

paulus is er duidelijk in, vooral in 1 cor 7, als je trouwt moet het met een kind van God zijn, niet van de wereld (satan). heb het natuurlijk niet over de situatie waar beiden al als ongelovig zijn getrouwd en er 1 tot geloof komt, dat probleem was er ook in de corinthe gemeente en behandelde paulus ook, in hetzelfde hoofdstuk.

een casus lijkt me wel leuk, want er was een ander topic over scheiden, ook met een casus en dat sloeg aan.
stel je vind iemand op je werk onwijs leuk, en het is wederzijds. je moet je best doen niet er aan toe te geven en verliefd te worden.
die persoon is niet gelovig. wat doe je?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 ... 22 Volgende
Pagina 16 van 22