Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 12:55
|
|
|
Jezus geeft aan verkondig het Evangelie aan alle volken. Is dat een opdracht die ook voor ons doet gelden? Dat wij het Evangelie gaan verkondigen, het goede nieuws? In de Bijbel staat dat je een ander lief moet hebben, zoals je zelf ook lief hebt. Als dat zo is en je een ander lief hebt wil je ook graag dat andere mensen ook naar de hemel zullen gaan. God wil dat ook. Is het niet zo dat we dan de wereld in moeten gaan om het Evangelie te brengen? Hoe denken jullie er over en op welke Bijbeltekst baseer je dit gegeven hoe je denkwijze daarop is?
Als ik er aan denk dat iemand voor altijd in de hel zou moeten vertoeven zou ik eigenlijk wel 24 uur per dag moeten gaan Evangeliseren. Dat kan niet meer als je begrijpt wat ik bedoel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 13:45
|
|
|
er is al een soortgelijk topic....
mijn mening in het kort, iedereen moet als hij de kans krijgt verantwoording (getuigen) afleggen van zijn of haar geloof. maar sommigen hebben de bediening van ebangelist, dus echt de geestelijke gave(efeze 4), dan moet je met paulus zeggen:
1 Kor 9,16 Want indien ik het evangelie verkondig, heb ik geen stof tot roemen. Immers, ik ben ertoe genoodzaakt. Want wee mij, indien ik het evangelie niet verkondig!
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op woensdag 4 augustus 2010, 13:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:11
|
|
|
Toen Jezus predikte gingen heel veel mensen weg omdat ze het niet wilden horen. Dus in feite is prediken de waarheid prediken wat vele mensen kennelijk niet willen horen. Jezus zegt ook als Hij terug komt nog wel geloof zal vinden en dat er weinig mensen zijn die de smalle weg begaan.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|