Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:59
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik was gisteravond de hond aan het uitlaten... op de terug weg zie ik 2 katten mijn tuin in hobbelen... schijnbaar had ik de voordeur niet goed dicht gedaan... want wat bleek... het waren mijn binnenkatten die naar buiten gelopen waren....
stelletje apen... |
Een hond, katten, apen en dan nog een dier dat niet meer genoemd mag worden...het is me wat daar bij jou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 09:11
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Vandaag wil ik ons oud-Cm-collegaatje Marijan072 van harte feliciteren met haar verjaardag...
Een mooi en bijzonder nieuw levensjaar wens ik haar toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 07:57
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
MARTIN695 schreef: | GOD is groot want ik heb dat zelf aan de lijve ondervonden door de longkanker die ik had en er is heel veel voor mij gebeden door mijn gemeente en familie en andere waar ik het niet van weet en dit is 3 jaar geleden tot uiting gekomen en ben wel geopereert en nog steeds geen kanker in mn lijf dus gebed werkt ook in deze tijd en niet alleen vroeger. Sjalom. Martin |
Dit is natuurlijk goed nieuws Martin. Bidden kan nooit kwaad en is ook wel heel noodzakelijk. De kracht van het gebed is een vaststaand feit. In sommige gevallen dan toch. Ook de medische wereld is erg geevolueerd. Je hebt die operatie gehad en daar horen nadien ook medicijnen bij. Misschien neem je die nu nog wel. Hoe heb kan je dan het onderscheid wie wat gedaan heeft. Heeft het gebed genezing gebracht? Of waren het de dokters en de farmaceutisch wereld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 07:52
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik schrok een beetje van een mailtje dat ik kreeg met als inhoud: Ik zou wel iets over gebedsgenezing willen schrijven maar ik ben bang afgemaakt te worden.
Eigenlijk vind ik dat wel erg.
Thomas |
Daar schieten we dus niets mee op. Is die persoon voor tegen de gebedsgenezing? Heeft die persoon er positieve of negatieve ervaringen? Spreekt die persoon vanuit een medisch standpunt? Kortom, we schieten er dus niets mee op tenzij die persoon het verhaal hier post.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 23:43
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Wat een rust |
mijn mooiste moment waren de uren voordat Visser en Josina aanwezig waren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 23:31
|
|
|
VISSER278 schreef: | Kan merken dat je praatmaatje weg is. Je begint nú al onzin uit te kramen. |
Ik zeg al niets meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:35
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | .... ik geen knijn meer genoemd mag worden.... |
Wat dan wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:33
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vandaag een brief met de post dat Dennis is geselecteerd om mee te mogen doen met het Nederlands Kampioenschap Kustvissen voor de jeugd. |
Kunstvissen??? Dat schilderij bedoel je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:27
|
|
|
Mijn praat- en lachmaatje is vandaag voor een weekje naar Spanje vertrokken. Een reisje waar naar uitgekeken werd en dat deugd zal doen na enkele beslommeringen. Die vakantievreugde is dus ook voor een deel mijn vreugde. Als vrienden zijnde leef je mee vanop afstand.
Dan nu naar de topic 'slechtste moment van vandaag'...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 16:20
|
|
|
ROADY641 schreef: | Als je "in de liefde van Jezus" verblijft, en zorgt dat die relatie zuiver is, dan zal HIJ je wel duidelijk maken of er iets is waar je intrapt (en dus moet maken dat je wegkomt) of dat iets uit God is...
Het heeft weinig met intelligentie te maken. |
Neen toch niet. Soms zijn mensen helemaal uitbehandeld en willen ze het op een andere 'manier proberen'. Als de angst om te sterven of een blijvende handicap of wat dan ook zo groot is kan het zijn dat ze hun toevlucht zoeken bij alternatieve- of gebedsgenezing. Ook bij intelligente mensen kan die angst, wanhoop plots opsteken die de ratio verdringt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:37
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Staat 'redden' , niét genezen.
Verder zie ik niet wat dit bijbelgedeelte met het zogenaamde 'genezingsdiensten' te maken heeft.
'Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen.'
Staat niet van organiseer een grote 'healing'-bijeenkomst ergens in een zaal, en vraag toegangsgeld, en/of hou een of meerdere collecte(s) met nadruk van hoe meer je geeft, hoe meer God zal zegenen. |
Ja, ik blijf er ook bij dat het meer om het geestelijke aspect, doelende op het het stukje dat Cross plaatste, gaat en niet zozeer om lichamelijke ziektes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:05
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Ik heb niets off-topic te melden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 12:04
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Zin of onzin?:
Bedrog.
Onzin en gevaarlijk.
Maakt mensen zo mogelijk nog zieker.
Valt veel geld mee te verdienen. |
Inderdaad. Soms moeten we ons overgeven in de medische handen wanneer het om ziektes of dergelijke gaat. Wel zou zo'n gebedsgenezing op geestelijk vlak een genezing kunnen zijn in het aanvaarden van ons lot. Wanneer we terminaal ziek zijn, bijvoorbeeld. Het zou een gemoedsrust kunnen geven. Of hier dan vele euro's op tafel moeten voor gelegd worden vind ik ook weer niet kunnen. Men gaat het geloof dan als een handeltje zien. Wie geld heeft kan dan die eventuele genezing en gemoedsrecht krijgen (lees: kopen).
Neen, mensen die plots opstaan uit hun rolstoel en dan de een polka gaan dansen nadat iemand 'wat' met hen deed is boerenbedrog. Het is ook nog eens slecht geacteerd door de betrokken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 10:13
Onderwerp: Invloed van je opvoeding op de rest van je leven
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dus jij vindt dat wat een christen doordeweeks doet, zondags ook mag doen? Ben ik het niet mee eens. |
Visser, ik zou je nu kunnen vragen waarom je het niet eens bent om op zondag iets te doen wat je in de week wel doet. Zoals uit eten gaan of lampen ophangen of gelijk wat. Wat mag je dan wel doen volgens jou op zondag? Op het internet bezig zijn? Of gaan vissen? Misschien een BBQ bij iemand? De voorbeelden die ik net opnoemde zijn toch ontspanningsmomenten? Zo is gaan eten in een restaurant ook een moment van ontspanning. Misschien werd je wel uitgenodigd omwille van een verjaardag of wat dan ook. Misschien heb je wel een afspraakje met iemand van de sites die iets wil gaan drinken. Hoe consequent ben je in je doen en laten? Of durf je ook wel eens een uitzondering maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:39
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd zullen er vast en zeker wel een occulte dingen behandeld zijn. Maar een occult programma is bv het Zesde Zintuig....Eerlijk gezegd kijk ik niet naar dwdd, omdat ik het te vaak te links vind. Het ligt er dus helemaal aan of je jezelf in de hand hebt. Maar dat geldt denk ik voor alle dingen. |
Het zesde zintuig is inderdaad een programma dat naar het occulte zwenk. Ook naar kwakzalverij. Maar wat met de DWDD mis is begrijp ik echt niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:32
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
MARIO216 schreef: | De wereld draait door is heel occult. Daar had ene LIESBETH er al over. Het is ook wel eens door een dominee bij ons gezegd. |
Heeft die dominee dat ook nader toegelicht?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 15:02
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Maar waar is "hier"? |
hier in Utrecht natuurlijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 14:55
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Code oranje afgegeven
En inmiddels in volle hevigheid losgebarsten Visser, je hebt niets overdreven. |
Ik vind dat ze in Nederland nogal gemakkelijk naar het orange grijpen...Hier schijnt de zon...ja, weeral
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 14:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De boom bij mn ex is omver gevallen en het huis op een haar na gemist... |
Gelukkig maar? Of toch ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 14:50
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Vandaag een heerlijk zonnetje, jaja...zowaar ook in Utrecht |
hoe kan dat nu? De zon is hier...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 10:20
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
Zo komen we dan weer bij de algemene term van medicijngebruik bij ziekte en bij het volhardend gebed. Dus als iemand kanker heeft moet die maar hard genoeg bidden om genezing? Een vitamientablet van een drogist hoeft dan ook eigenlijk niet meer. Een gebroken been of wat anders zal dan ook genezen met bidden? Weg met de dokters, geen verpleegsters meer en ga zo maar door. Tja, als we maar hard genoeg bidden. Het is zo eenvoudig allemaal en toch zien wij als christenen dat allemaal over het hoofd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 08:31
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je kunt het in heel lichte dosering krijgen bij de drogist; voor een tientje slaap jij het hele jaar als een rooooosje! |
Nou, ik heb die pillen gehad, voorgeschreven door de dokter, en ook die van de drogist. Niets hielp. Ik heb periodes dat ik redelijk slaap en ik heb momenten dat ik ongeveer 50 uren wakker ben of was. Geen middagdutje of wat dan ook. Als dat kliertje ergens tussen de hersenen zodanig is verstoort helpt alleen nog een slaappilletje. Om gewenning tegen te gaan moet hier dan ook voorzichtig mee worden omgesprongen.
Over de bijverschijnselen van veel te weinig slaap wil ik het nu niet even hebben. In 2007 heb ik maanden slechts 45 minuten tot een uur geslapen per 24 uren. Wat ik op de duur allemaal 'zag' is te gek voor woorden.
Al bij al gaat het nu wel redelijk goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 23:31
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik mag niet op cursus paaldansen...Gal 3:13...balen. |
dans je nu ook al paal? Waar gaat het heen met de emanicipatie...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 13 september 2011, 05:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:01
Onderwerp: Roken als christen
|
|
|
PIETER649 schreef: | een tevreden roker is geen onruststoker |
...geen onrustroker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:53
Onderwerp: Roken als christen
|
|
|
DANIELLE111 schreef: | Maakt roken je tot een slechte christen? Ik wil graag jullie mening daarover horen? Het gaat toch om je persoonlijke relatie met God?
Graag jullie mening!!! |
Ik ken iemand die rookt en erg mooi gelovig is en een heel mooi mensje is. Voor mij is die persoon dus niet een mindere christen.
Ik verwacht nu ook wel dat er enkele zullen zijn die het over verslavingen gaan hebben. Dan is een biertje drinken en roken naast het gebruik van soft of hard drugs ook dé verslaving die verbannen moet worden. Ze vergeten dan ook wel dat internet, koffie, cola, sporten, eten...en ga zo maar door ook verslavingsvormen kunnen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|