ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 143 144 145 146 147 148 149 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:06
BerichtOnderwerp: Verwerken van het verleden

ANNETTE792 schreef:
Precies het antwoord dat ik verwachtte te krijgen, en ook precies het antwoord waar ik niks mee kan, maar dat komt waarschijnlijk doordat jij en ik een geheel andere geloofsbeleving hebben. Ik kan wel gaan lopen roepen dat ik iemand vergeven heb, maar in mn hart voelt het toch echt heel anders.
Jezus schenkt iedereen die in hem gelooft vergeving, maar volgens mij staat daar wel bij dat we er om moeten vragen.En als je om vergeving vraagt geef je dus ook toe dat je iets verkeerd gedaan hebt.

Vergeven en vergeten zijn 2 heel verschilldende dingen dat klopt.
Maar hoe vergeef je iemand die door blijft gaan?
Wat er vroeger allemaal gebeurt voel ik verdriet over maar dat heeft een plekje, meestal is het niet aanwezig maar soms zijn er dingen waardoor het weer even bovenkomt, daar leer je mee leven en ik ben blij dat het verdriet is en niet langer boosheid.
Waar ik wel boos om ben is wat er tot op de dag van vandaag gebeurd.
Als je iemand vergeef ga ik er wel vanuit dat dingen veranderen. In mijn situatie verergerd het enkel maar. En als je dan vraagt of ik dat kan vergeven is het antwoord toch echt nee.

Vergeven is volgens mij gewoon soms een brug te ver.....Maar je kan natuurlijk wel proberen er wat minder bitter naar t ekijken. Het hoort toch de rest van je leven bij je dat verandert niet want je hebt nu éénmaal kinderen met je exman.
Dus de enige die je er mee hebt ben je vaak zelf...
Kijk naar het goede leven wat je nu hebt dat is toch veel waardevoller?
En met zoveel goeds in je leven kan je toch de hele wereld aan?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 11 december 2010, 10:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:01
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

GRACE585 schreef:
nou marian gelukkig dan voor jou die redder in nood Knipoog smiley
maar ik dacht dat de meeste zelfstandige vrouwen toch wel beetje weten hoe hun auto in elkaar zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nou Grace, ik heb wel eens een lekke band gehad en toen de wegenwacht kwam wist ik niet eens waar mijn reserveband lag...........dat ik die sowieso had......en ik ben toch vrij zelfstandig.....
Dus ik herken mij wel in het verhaal van Marijan.... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:46

MAR907 schreef:
Ik vind dit zo fout om je eigen pijn en verdriet te projecteren via de meest kwetsbare mensen die op deze aarde rond lopen...... (kinderen)...
Voor hun blijft de liefde voor hun moeder en vader altijd hetzelfde.....
Ook bij een scheiding...

Van dit soort gedichten zakt miijn broek af en worden mijn haren statisch, gaan recht omhoog staan.
Het is hetzelfde : "ik schop mijn hond zodat de omgeving ziet dat ik een slechte dag heb gehad."

Je gelooft het niet Mar.......ik ben het met je eens! (wat dit betreft Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 18:44

PIETER649 schreef:
ik verbaas me ook wel eens over andere mensen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

lekker duidelijk antwoord Pieter.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 17:27

Bij mij was er een groot financieel geschil, lange rechtszaak, uiteindelijk een schikking getroffen en de kous is er mee af

Waarom heb je het dan iedere keer nog over in niet van die echt çhristlijke'benamingen? Dat verbaasd me dan weer...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:44
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=IxS-ICzjO6I&feature=related

Een van hun mooiste !!

Brother in arms staat voor mij op nummer één maar deze is zeker een goede tweede........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:42

Ik was net even in de chatbox en ik vind het gewoon triest hoe daar gepraat werd over exen.........
Je hebt het over andere mensen en dat kan je ex zijn maar zit er niet zo op te schelden....weinig..... christelijk zou ik zo zeggen.......
En er wordt nog om gelachen als je er wat van zegt.....
Gewoon erg sneu.....
Begin eens met het verwerken van jullie verleden zeg en laat de chatbox de chatbox zijn......Mij zie je daar voorlopig niet meer.....

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 18:09
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

MARIAN519 schreef:
Mijn gerieflijke leventje is ook een drukke full-time baan. en toch..
Ik ben gezegend met gezonde kinderen die het prima doen in de maatschappij...ik heb veel vrienden en kennissen...familie die van me houd..
Ik hecht ook aan mijn zelfstandigheid maar ik geloof nu eenmaal dat je overal alles weer kunt vinden in een andere vorm...
En afstanden ..we praten over Nederland waar alles bereikbaar is met de auto of openbaar vervoer...
Ik heb in Griekenland gewoond..dan heb je de bergen en duurt het uren om ergens tekomen..
Geloof me.. het valt hier allemaal well mee..en ik ben ook realistisch...

Met realisme bedoel ik ook dat het als je ouder wordt ook niet zo makkelijk zal zijn weer een nieuwe baan te vinden die voldoet aan jouw eisen.......
Natuurlijk Nederland is niet groot maar denk even aan de files en het openbaar vervoer....Ik reis nu minimaal 2 uur per dag en vind dat echt genoeg.........en overal is een bakker en een kerk dat weet ik ook wel en daar gaat het ook niet om.......
Maar latten? Ik vind het nog niet zo'n gek idee, zeker niet als je wat ouder bent en alletwee nog je werkend leven hebt en niet bij elkaar in de buurt woont.......En waarom zou je persé een heleboel moeten opgeven om je partner achterna te gaan? Ik zou het van mijn partner niet durven vragen........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 9 december 2010, 18:12
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 17:59
BerichtOnderwerp: Exen

Ik ben ook een beetje verbaasd over de bittere reacties op dit topic.....
Eigenlijk is het geen beantwoorden van de vraag, ik geloof dat ik maar drie positieve reacties heb gelezen......
Ook ik ben gescheiden, ook ik heb mijn verleden en af en toe steekt dat toch nog weleens de kop op....
Maar ook realiseer ik me dat er-zoals iedereen die heeft- ook goede herinneringen zijn en met bitterheid kom je toch niet verder in je leven als dat nog zo dagvullend aanwezig is.......
We leven vooruit gelukkig en niet achteruit en inderdaad het is soms lastig vooral als er kinderen bij betrokken zijn.....Maar bitterheid maakt alleen jezelf ongelukkig en lost ook niets op......
En eigenlijk kan dit wel een boeiend topic worden want je haalt misschien de goede dingen weer naar boven toch?
Misschien een idee voor de mensen die die toch cynisch willen zijn hier een ander topic over te openen..... Smiley die vol vragen zit
Kunnen we hier verder met de positieve dingen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 9 december 2010, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 20:49
BerichtOnderwerp: Bindingsangst

SOFIE807 schreef:
Ik had het ook niet over goed of fout ... alleen over gemakkelijker ? Ook al hangt de foto er nog , relatie is voorbij en de goeie herinneringen ( mogen en zullen ) blijven ... bij mij en onze kinderen ...

Mijn ervaring is dat het inderdaad zo kan zijn maar de dood kan ook zeker soms een opluchting zijn..........niet iedereen heeft even goede herinneringen......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 20:44

HANNAH810 schreef:
ik denk niet in goed/fout, maar stel dat het proces heel anders verloopt, alhoewel het beide een rouwproces is......

Ach dat weet ik niet, zal voor een ieder anders zijn.....
En ik denk ook niet in goed of fout, het was juist de vraag wat is goed en wat is fout?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 20:25

HANNAH810 schreef:
ik vind het hele scheidings-proces zowiezo een heel onnatuurlijk proces, als ik zo vrij mag zijn;
ik zou me voor kunnen stellen als je je partner door een sterfgeval moet missen, je een foto op de kast hebt staan; bij een scheiding is dat een stuk minder vanzelfsprekend;
bovendien zie je bij scheidingen toch vaak, dat er boosheid en frustratie mee gaan spelen, waarmee afstand wordt gecreeerd, al dan niet om de eigen identiteit weer terug te kunnen vinden.

ook naar kinderen wordt vaak (onbewust) een boodschap afgegeven van niet van de andere ouder te mogen houden.
een scheidings situatie kent dus veel meer onrecht, naar mijn idee, dan een situatie van ziekte en overlijden!

Ach Hannah, een ieder heeft zo zijn eigen verhaal, en wat is goed en wat is fout?
Een ieder vult dat op zijn/haar eigen manier in en heeft zijn/haar eigen verleden.
Eigenlijk is er geen pasklaar antwoord op te geven vind je niet?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 18:39

MAR907 schreef:
Je bent geweldig, herhaald mijn woorden..... Gefrustreerde smiley

Ik weet dat ik volledig off topic ga, maar heb jou beter leren kennen....
Objectief spreek ik vanuit mijn ervaringen (voor jou leed).....en de basis....waarin ik leef.

Als je objectief kijkt praat je juist niet vanuit je eigen ervaringen........ Knipoog smiley maar vanuit het onderwerp op zich.....

En mij kennen.......om jouw woorden te gebruiken: dat zijn jouw woorden
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 17:53
BerichtOnderwerp: grote positieve CM-logboek

BART817 schreef:
tuurlijk gebeurd er veel positiefs. gebeurd dat ook op cm zelf? dat mag hier gedeeld worden. cm: wat komt daar uit? leuke reacties, nieuwe relaties, huwelijk mss? kleine belevenisjes mogen ook Lachende smiley laat het weten!

Als jij nu eens begint met wat leuks? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 17:52

MAR907 schreef:
Dat zeg ik niet en beweer het ook niet, dat maak jij ervan....
Ieder heeft zijn verleden en bagage maar er zitten zeker verschillen in vanwaar men uit spreekt daardoor.

Dat geeft communicatie stoornis.
Ik geef gewoon even duidelijk aan vanwaar ik uit spreek.

Aan de andere kant, leer ik een ander kennen op de datingsite!!! Knipoog smiley

Jij geef bij ieder onderwerp aan waaruit je spreekt als iedereen dit zou doen zou het een trieste bedoening worden........
Je kan ook weleens objectief naar een onderwerp kijken en je er je voordeel meedoen zonder gelijk jouw leed erbij te betrekken in iedere zin die je schrijft.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 17:37

MAR907 schreef:
Majaro, er is een groot verschil tussen jou verleden en die van mij en mijn kinderen.
Ik reageer vanuit een geval dat ik weduwnaar ben en mijn kinderen moederloos zijn geworden.
Elke relatie die ik zou aangaan daar zien mijn kinderen als een toekomstige stiefmoeder. Dat is in jou geval niet zo.
Stel dat ik zou kiezen voor een lat relatie dan brengt dat juist veel onrust en afwijzing bij mij kinderen teweeg.
Ergens hebben mijn kinderen recht om weer een moeder te hebben waar zij naar toe kunnen gaan en hun dingen daarmee kunnen delen....
Daarom is het voor mij om zorgvuldig om te gaan met een eventuele relatie.
Voor mijn gezin speelt liefde een belangrijke rol. Zelf zou ik nooit kunnen accepteren om alleen een lat relatie aan te gaan, dat zou ik niet eens moeten willen als vader.
Tijdelijk kan het wel als de omstandigheden dat met zich mee brengt.
Er zijn ook andere mannen welke jij ervaren hebt. Niet alle mannen zijn het zelfde. Ik vind het zelf al erg genoeg dat op een datingsite grotendeels bestaat uit gebroken relatie's. Ik ken het niet....
Ik wil het vanuit een positieve kant de dingen belichten en ook vanuit bijbelse grondvestigingen belichten.

Weet je wat jij gemakshalve even vergeet? Iedereen hier heeft zijn verleden alleen jij noemt het in ieder stukje wat je schrijft.....
Een ander heeft dat ook maar gaat meer op het onderwerp in dan op zijn/haar verhaal..........

Denk je nu werkelijk dat anderen hier niets meemaken? kom op zeg......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 12:01
BerichtOnderwerp: alleen voor jonger dan 35!

CROSSROAD317 schreef:
Niveau ?? Welk niveau Smiley die vol vragen zit

..

Crossroad, ben je hier toch weer?????
Niet voor jouw leeftijd, weet je toch?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 01:45

MARIAN519 schreef:
Ik geef je ten dele gelijk en zet er niet voor niets bij dat het in mijn ogen zo is.
Als je van iemand houdt wil je toch met die ander samen zijn? en samen zijn vraagt dan enige aanpassing.
Het kan offers vragen maar het lijkt wel of we daartoe niet meer bereid zijn.
Het gaat vaak om ons eigen gerieflijke leventje en dat willen we niet graag opgeven, terwijl je er liefde voor terugkrijgt en een huwelijk uit liefde in mijn ogen een verrijking voor je leven is.
Maar misschien ben ik wel te idealistisch?

Mijn 'geriefelijke leventje"zoals jij dat noemt is een vreselijk drukke baan die veel van me vraagt.......Het is dus veel makkelijker omdat op te geven en bij je nieuwe liefde te gaan wonen..........Maar inderdaad, ik hecht wel aan mijn zelfstandigheid en niet zonder reden.....en dat doet niets af van het feit dat een relatie een verrijking van je leven kan zijn, ook op een afstand......
Ik vind je wel erg idealistisch en zeker niet zo realistisch........zeker niet op onze leeftijden......
Als je jonger bent ligt dat natuurlijk allemaal wat anders.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 8 december 2010, 01:56
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:22

Ik lees het hier op het forum ook..als we een relatie krijgen, toch zeker géén huwelijk, maar een lat, want..en dan volgen er toch wel vaak - in mijn ogen - zelfzuchtige redenen

Gelukkig heeft een ieder daar tegenwoordig een vrije keuze in......maa r om dat nu gelijk zelfzuchtig te noemen?
Ik vind het een beetje kort door de bocht hoor.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 20:14

AANGENAAM334 schreef:
m.i. kan "ware liefde" ook deel uit maklen van de waarden en normen die ze meegekregen hebben.

Ach Aangenaam, daar komt Mar nog wel eens achter........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:42

MAR907 schreef:
Bij mij dus niet. Mijn kinderen hebben de visies van mij en mijn vrouw geleerd..... Dat is het zaadje dat bij hun gelegd is....

Gelukkig zijn mijn kinderen zelfstandige mooie mensen die het goed doen in het leven (net als hun ouders natuurlijk Knipoog smiley )
En de visies.....ze hebben gelukkig verder gekeken dan de visies van hun ouders........en zo hoort het ook.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 19:27

MAR907 schreef:
Precies zinga...
Kinderen komen wel mee als ze zien dat hun ouder gelukkig is.
Kinderen zijn gelukkig wanneer de ouders ook gelukkig zijn.

Welnee, ben ik nu echt helemaal niet met je eens.......
Kinderen hebben ook hun eigen visies hoor, die van mij gelukkig wel........
Misschien kan je het omdraaien: als ouder ben je blij wanneer je kind gelukkig is........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:20
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

LIELIE304 schreef:
Verliefde smiley ahhh wat zijn jullie toch lief voor me dat jullie zo bezorgd zijn! Verliefde smiley

Maar wees maar niet bang hoor
Engeltje smiley Engeltje smiley

Hou je ons wel op de hoogte Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:16

ZINGA672 schreef:
Als je ervan uitgaat dat "Home is where the heart is" dan is je plekje bij je nieuw gevonden partner als je daar echt van houdt. Wat is materie nu vergeleken bij een persoon? Een mooi huis maakt niet gelukkig. Een fijne baan kan dat wel, maar ook maar ten dele en geeft bovendien geen rotsvaste zekerheid. Ik kan ik me niet voorstellen dat je woonplaats, huis of baan je tegenhoudt in een relatie. Tenzij er kinderen in het spel zijn; dan kan het er weer anders uitzien denk ik.

Vandaar dus dat muziekje Knipoog smiley

GrZing!

Of klink ik nu weer te 'homeless'? Smiley die vol vragen zit

Speelt voor mij wel degelijk een rol Zinga, en terecht denk ik......
En dat heeft niets met kinderen te maken maar gewoon ook praktisch, ik hobbel niet gelijk mijn partner achterna als die op afstand woont.....en dat verwacht ik ook niet van de ander......
Nederland is nu ook weer niet zo groot.....
Ik realiseer me wel dat ik natuurlijk geen tientallen jaren meer hoef te werken en dat het te overzien is.....En daarna? Ach, dan komt er vast een oplossing........
Ik denk dat het als vrouw ook goed is om je zelfstandigheid te bewaren en niet alles op te geven voor een nieuwe relatie......
Je moet altijd zorgen dat je je eigen brood kan verdienen.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:07
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

Binnenkort de 1000ste reactie op dit topic........ Verraste, verbaasde smiley

Wie heeft het eigenlijk gestart???? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:05
BerichtOnderwerp: Christelijke feestdagen vieren?

AANGENAAM334 schreef:
Graag wil ik hierop, zonder een polemiek te beoogen, reageren. Het hele leven van de christen zou een onafgebroken shabath dienen te zijn, iedere dag ieder uur dient aan de dienst van de Heer gewijd te zijn. Het is een oud-apostolische mening, die geen bijzondere feesten onderscheidde, omdat het leven in Christus hun een feest was geworden. Zie voor opmerkingen aangaande bijzondere dagen Rom 14:5+6, Gal 4:10 en Col 2:16. Toen de bloeitijd van het christendom verdween ontstond de behoefte om in de stroom van alle dag lichtpunten voor te stellen; christelijke feestdagen.

Daar ging volgens mij de discussie niet zo over........ Verraste, verbaasde smiley
Stukje gescheidenis zal bij velen wel bekend zijn maar is en was toen niet meer te realiseren voor de meeste mensen......
Dus de vraag van Zinga was gewoon: doe jij aan zondagsrust, niets meer en niets minder.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 23:37

BART817 schreef:
wat doen jullie hier?

ik voel mij 18.......of telt dat niet???? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 23:09

PIETER649 schreef:
reageer maar flink veel willy... na je verjaardag ben je ook te oud Knipoog smiley

Wat doe jij hier??????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 22:12

MAR907 schreef:
Dat maak jij ervan....
ik kan het ook niet helpen dat jij Anita als een onaangenaam persoon invult.... Ik ken haar anders.....

Ik vind haar meningen onaangenaam, Anita als mens vind ik prima.......
dus ik wil je weer vragen het niet voor me in te vullen, kan ik heel goed zelf.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:41

MAR907 schreef:
Dat is niet dat ik van mezelf zeg, maar dat wat Anita te kennen geeft.
Ga even goed lezen dame.

Dat is ook lekker makkelijk reageren.......hou het bij jezelf zou ik zeggen..........en niet bij wat een ander te kennen geeft......
Dat is nu net wat je steeds doet, je vult het voor een ander in......
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 143 144 145 146 147 148 149 ... 180 Volgende
Pagina 146 van 180