Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:49
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
dit ga je echt niet geloven: LUIERS!!! en daar kom je dan op zondag om 18 uur achter
Welkom bij de club
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:47
|
|
|
JANS221 schreef: | welke club? |
De 'overgang', geen meisje meer maar vrouw club....
En zeker als je in 2 jaar tijd behoorlijk bent aangekomen en het gaat er niet meer zo makkelijk af als eerst, en het is niet meer 'dat meisje' daar, maar 'die vrouw daar'...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 17 oktober 2012, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:41
Onderwerp: Inval bij Jezus Centrum Nijkerk om fraude en witwassen
|
|
|
THOMAS968 schreef: | We hebben hier ook wel leden gehad die vreselijk enthousiast over het PGB waren. Het is een pure bezuinigingsmaatregel en het lijkt zo mooi om zelf te beschikken over de gelden waarmee je hulp in kunt kopen. Maar de fraude ligt al snel op de loer als de mogelijkheid er is. En zeker als de mogelijkheden er ruimschoots zijn. Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen. We hebben ze hier ook op het forum gehad. Een vriend als hulpverlener die dan betaald krijgt en een wederdienst kan toch mooi? Het is oneigenlijk gebruik of zelfs misbruik van overheidsgelden. Hoed je voor mensen die geloof en geld combineren en misbruik maken van je vertrouwen.
Thomas, gelooft niet alles. |
Hai Thomas,
Nog effies op jou reageren!
Kijk, een vriend als hulpverlener mag. Indien die vriend ook de overeengekomen hulp, in de overeengekomen uren verleend, ofwel de geïndiceerde uren. dus bijvoorbeeld drie uur in de week, en dan ook doet wat is afgesproken en zwart op wit staat.
Ja, want niet iedereen heeft oma's die oppassen en genoeg sociale contacten, maar één vriend....
Zit die vriend daarintegen niets te doen, en delen ze samen het geld, en hebben ze maar wat verzonnen, ja, hehe, dan is 't fraude.
Ja, en als een stichting, organisatie, oid dat massaal doet, geïndiceerde mensen voor 4 uur in de week huishoudelijke hulp, maar één uur geven, en een brief opmaken waarin staat: 'recht op één uur in de week', ja, dan heb je ook valsheid in geschriften.
Quote: | Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen. |
Shanita, die vanaf het moment dat ze tot geloof kwam, inderdaad heel naief, dacht dat christenen dat en zoveel andere dingen niet doen.
En ik ben er met schade en schande achter gekomen dat dat dus niet zo is en was.
Maar, aan de andere kant, zat me zelf ook allemaal wetjes op te leggen die ik hoorde in groepen: niet alleen met een man in een ruimte, niet aantrekkelijk gekleed, wel mooi, maar niet op de 'verkeerde' manier, wijde bloesen ed. anders kreeg je opmerkingen van de oudere dames... 10den geven, en alles wat je kán missen als extra gift. Geen soap en andere verkeerde programma's kijken. Nou de lijst is zolang..... pfffffft...ik stop ermee...ff snel naar de winkel....
En..ik ben er nu vanaf! Tussen God en mij zijn de dingen, en geen manipulatie meer!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 17 oktober 2012, 19:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:33
|
|
|
Ja, ik heb nu ook een soort van Wmo/Pgb.
Tooooooffffff! We maken afspraken, een soort stok achter de deur, overlggen, en ik beslis uiteindelijk. dis voor volgend week, dit en dat opgeruimd, zodat we aan me adminisrtatie kunnen beginnen en dat en dat geschilderd.
Ja, die dingen was ik allang van plan, maar ik heb maanden lopen (liggen natuurlijk) slapen. ja, ik heb alles eruit geslapen een leven van vechten en overleven en moeilijkheden. Ja, en mijn borderline is 'in remissie'. Maw, weg!!!! Dat merk ik ook aan dingen:)
Iig, zo iemand is zooo belangrijk, en ja ze doet mindfullness, ja, maar ik heb ff gekeken, heel veel overeenkomsten met christelijk geloof: een levenshouding die zich kenmerkt door acceptatie van onvermijdelijke negatieve en positieve ervaringen: aanvaarding.Door mindfullness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen.[bron?] Leven in het moment. Door het bewustworden en loslaten van automatismen en oordelen, is het mogelijk innerlijke kalmte en rust te bereiken. Het is niet de bedoeling dat je in jezelf keert of transcendeert. Hoewel de term mindfulness verbonden is aan het Boeddhisme, zijn er zeer oude Christelijke mystieke tradities die vergelijkbare (meditatie-)technieken hanteren en ook vergelijkbare ervaringen beschrijven[2].Bron, Wikipedia.
Duszz, ik kan wel gaan lopen mieren, (gespeeld geschokt)ja, robotachtig door manipulatie), van ooh occult etc. Of ik kan kijken wat het is en de christelijke overeenkomsten benadrukken die er dus zijn. Zoals: 0. Een levenshouding die zich kenmerkt door acceptatie van onvermijdelijke negatieve en positieve ervaringen: aanvaarding. Door mindfulness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen. 1. werkelijkheid aanvaarden 2. bewust aandacht geven aan jezelf en alles om je heen 3. leven in het moment 4. Door het bewustworden en loslaten van automatismen en oordelen, is het mogelijk innerlijke kalmte en rust te bereiken.
Hoewel de term mindfulness verbonden is aan het Boeddhisme, zijn er zeer oude Christelijke mystieke tradities die vergelijkbare (meditatie-)technieken hanteren en ook vergelijkbare ervaringen beschrijven....Duzzz
Kijk, je kan ook naar overeenkomsten kijken ipv verschillen.....
Kijk, en als ik me d'r wat in verdiep, een beetje, ja, dan kan ik zeggen van nou dit en dat zal ik niet doen, want ik ben christelijk/gelovig en daar en daarom dan. En dat en dat ja,(dus wat wel overeenkomt met christelijk geloof), daar kan ik dan wel in meegaan.
--
Goed dit was ff tussendoor, zo iemand, iemand van een ggz, die elke week komt, en je kan plannen vertellen, overleggen, is het haalbaar, doen, en je hebt een stok achter de deur, En zoals ik moeite heb met me papieren ordenen, wat an sich natuurlijk niet moeilijk is, maar door dissociatie herken ik regelmatig geen logo's..is het fijn als iemand je helpt bergen belangrijke papieren in ordners te doen op afabetische volgorde. Ja, en ze is zo ontzettend aardig, dus het zal me ff een f@#$ wezen dat ze niet gelooft...zijn al zoveel mensen gaan geloven alleen door mijn gedrag... Want als een ongelovige aardig doet is dat ook door God die in zo iemand doorwerkt.
Iig, Shanita is blij met haar nieuwe PGB.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:41
|
|
|
THOMAS968 schreef: | We hebben hier ook wel leden gehad die vreselijk enthousiast over het PGB waren. Het is een pure bezuinigingsmaatregel en het lijkt zo mooi om zelf te beschikken over de gelden waarmee je hulp in kunt kopen. Maar de fraude ligt al snel op de loer als de mogelijkheid er is. En zeker als de mogelijkheden er ruimschoots zijn. Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen. We hebben ze hier ook op het forum gehad. Een vriend als hulpverlener die dan betaald krijgt en een wederdienst kan toch mooi? Het is oneigenlijk gebruik of zelfs misbruik van overheidsgelden. Hoed je voor mensen die geloof en geld combineren en misbruik maken van je vertrouwen.
Thomas, gelooft niet alles. |
PGB heet hier bij ons WMO(Wet maatschappelijke ondersteuning). Is hetzelfde denk ik.
Met PGB was het aanvankelijk zo, dat je dan zelf je administratie moest voeren, je kreeg een bedrag, daar kon je wit een of meerdere mensen mee betalen. Maar ja, omdat er veel mensen een PGB hadden voor de administratie omdat ze te veel in de war zijn, om hun eigen administratie te doen, ja, doen instellingen dat nu. en dan ook maar gelijk voor huishoudelijke hulp.
En ja, die instellingen kunnen kiezen; fraude plegen of niet.
Dus ja, ik zou zeggen tegen degenen die een PGB of WMO nodig hebben; zoek een betrouwbaar bekende instelling.
Ja, en de controle kan aangescherpt worden, denk ik.
Aan de andere kant: ik vind het een mooi maatregel: ja, ik ken een paar mensen daar wordt elke week drie/vier uur het huishouden voor gedaan; die mensen zouden dat zelf nooit kunnen.
Niet omdat ze dom zijn oid natuurlijk. Maar gewoon teveel op hun bord gehad in het leven dat ze dat echt niet kunnen. en zo hebben ze wel elke week een schoon en opgeruimt huis.
Zelfde geld voor administratie. ja, ik vertrouw mijn instantie. Ja, gevoelsmatig. Komt ik heb positieve ervaringen met ze.
Maar ja, het is verschrikkelijk, fraude.
Ik hoop dat de regering iets doet en bedenkt wat niet fraudegevoelig is, want ik vind het wel een goede regeling. Mensen bij wie anders alles in de soep zou lopen, dat wordt nu voorkomen.
---
Ik zal ff wat verduidelijken(ja, heb ook haast..)
Kijk, eerst was het zo, kreeg men zelf de gelden, en kon men zelf iemand waarvoor dan ook, inhuren. Maar ja, dat was ingewikkeld, zag eruit alsof je daar een diploma boekjouden voor nodug had, met allemaal hele moeilijke woorden die je nooit gebruikt normaal. Nu moet 'het' eerst worden goedgekeurd door de CIZ. Of "het" wel echt nodig is. Dat vraagt de instelling voor je aan, hoef je allang zelf niet meer te doen, ja, dus als de instelling een budget aanvraagt voor bijvoorbeeld 4 uur en ze geven maar 2 uur hulp in de week, ja en de rest steken ze in hun zak. Dan heb je fraude.
Maar het idee an sich vind ik tof.
En, geld verkerege door fraude, stelen, ja, daar wordt je mi niet gelukkig van. Uiteindelijk. Dat is een wetmatigheid denk ik. Gelovig of niet. Dus ja, uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee.
Dus ja, die kerkgemeente, ja, die gaven die mensen hulp, maar veel minder als dat ze betaald kregen. Bijvoorbeeld ze hadden een overeenkomst, 4 uur hulp met dit en dat per week, en ze gaven maar een uur hulp, ja dan kunnen ze het geld voor drie uur in de week in hun zak steken.
Nou vind ik het sowieso erg misselijk, de regering heeft een toffe maatregel, en betreffende instanties(kerkgemeentes, maatschappelijk werk oid), die de hulp, PGB/WMO, en CIZ regelen voor de clienten(ja, mevrouw u hoeft zelf niets te doen), ja, die kunnen fraude plegen. Net als een schoonmaker ergens 4 uur mee bezig is en 8 uur declareerd, zoiets.
Maar ja. geld he, het toverwoord, en dat is een leugen dat geld gelukkig maakt....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 17 oktober 2012, 11:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:19
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | He Shanita, Ik was het niet altijd met je eens maar ik geloofde je wel altijd. Soms keken we op een andere manier tegen iets aan he Het moet vreselijk zijn als het gezin waarin je opgroeit je zoveel vreselijke dingen aandoet. En dit dan nu ontkent. Das verraad van de bovenste plank. Mooi dat je hier wat antwoorden hebt gevonden. Hoop dat je er nog veel meer gaat vinden en bovenal Zijn vrede.! Jij ook bedankt Shalom |
Hai Roelande,
Ja, het was zo belangrijk voor mij; ik kon steeds me verhaal kwijt. Daarom heb ik het een stuk kunnen verwerken, heel stuk...Kijk, op mijn werk, bij mensen die ik ken, vrienden, ja, kan mezelf zijn.
Maar ja me moeder, ik mocht niet op haar verjaardag komen....want ik was anders...Ja, eigenlijke reden, ze heb lopen lullen en dat zou dan uitkomen.
En als ik naar d'r toeging, altijd gezeur dat ik nu zo en zo oud ben en nog steeds niets bereikt heb, opleiding... Ja, en als ik dan probeerde van ja, zit al jaren in therapie, en op een dag activiteiten centrum, ja, dan werd ze boos, er wás tenslotten niets met me aan de hand; ik wilde aandacht op die manier, zei ze.
Ja, en nu ik er echt definitief een punt achter heb gezet, achter contact met me moeder en broer, ja, opluchting, wel spijt; had ik véél eerder moeten doen, maar ik bleef hopen. En da's achteraf, 'het is onzinnig te huilen over verspilde melk', en ja, Herman van Veen met ze "je kan altijd opnieuw beginnen".
En ja, ik ben lang niet de enige: nou heeft 't wel wat dubbels hoor, om daar me troost uit te halen: kindermishandeling is zo gruwelijk, wás ik eigenlijk maar de enige.
Maar ja, men weet wat ik bedoel....en ja dat is een feit, dat ik lang niet de enige ben, anderen ook moeten zien te overleven met gruwelijke, onmenselijke herinneringen. En dan kan je wel of geen kinderen hebben, wel of geen goede baan oid, het psychisch lijden is hetzelfde.
Ik heb God's vrede allang gevonden.
En ja, het is frappant, of juist niet: nu ik tijdje terug alle contact met familie heb verbroken voel ik weer een diepe vrede en zelfs geluk.
En dan zeggen sommigen; ja, maar tis wel je moeder, vader, broer, etc. Jahhaaa, dát maakt het juist ze verschrikkelijk, wáren het maar onbekenden, dan kon je nog terecht bij familie.
Dus die vlieger van ja maar tis wel familie gaat dus helemaal niet op. Zo van; ooh, tis familie, jaaa, dan mogen en kunnen ze je alles aandoen, ja zo komt dat dan over.
Ik hoop voor jou ook het beste, lieve Roelande, met je acht kinderen, en kleinkinderen, wat een wonder!!!
Ja, ik ga even een hele tijd niet meer posten, ja, en toevallig loopt mijn abbonement af.
Zegens!!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 17 oktober 2012, 11:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 06:02
|
|
|
Ik hoop dat je spoedig vrede en rust krijgt met alles wat je hebt meegemaakt Shanita.
Dank je Rolf. Morgen loopt mijn abbonement hier af, en ik laat dat eventjes een tijdje zo. Ja, ik had dagen dat ik 4 tot 6 uur, alleen achter cm zat, ja, inclusief mailen en het eea opzoeken als ik een link wou zetten of iets kopieeren.
Ik heb hier erg veel van geleerd. Ook van postings van anderen.
En ook, het grote mysterie: "Waarom worden slachtoffers van kindermishandeling massaal niet gelooft door familie, ook als bewijzen levensgroot voor ze staan?"Die vraag heb ik hier voor mezelf kunnen beantwoorden. Dat komt ook omdat de familie dan is verworden tot narcisten die het hun niet goed uitkomt, deze wetenschap, bijvoorbeeld een broer die erg veel geld krijgt van de dader, regelmatig.... Maar ook cognitieve dissonantie Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.
Met name de onderstreepte zinnen hebben mij het eea doen begrijpen, en kunnen plaatsen.
En, dit zelfde, het niet geloven van negatieve feiten terwijl ze levensgroot voor je staan, ja, dat was ook zo met evangelische dingen bijvoorbeeld, waarom, als er overtuigend waterdicht bewijs is dat ze hebben gelogen, waarom blijven mensen hun steunen, en ook hun leugens geloven....Ik kreeg voor mijn gevoel hier nu en dan nét geen ruzie, omdat ik, verontwaardigt als ik al was als 'ooit evangelische' dingen poste, dingen die er in de 1ste plaats voor zorgde dat ik die beweging verliet.
Nou zijn er dus wel heel veel evangelische bewegingen en kerken en gemeentes die wel integer zijn!!!
Iig: het niet geloven van feiten als ze overduidelijk zijn, in de evangelische wereld bijvoorbeeld, en dan de vergelijking met het niet gelooft worden door eigen familie, als de bewijzen voor het oprapen liggen zelfs...
Ja, daar ben ik nu uit. Het enige wat ik wel betreur, dat ik zolang heb gewacht met breken met moeder en broer(vader zie ik al 20 jaar niet), dat inzicht had mij een hoop ellende bespaart...want je wordt steeds behandeld als de gestoorde die dingen verzint en ja, da's niet bevordelijk. Ja, en het ongeloof, dát je niet wordt gelooft, en het meteen moeten vergeven als het wel zo mocht zijn..Ja, en je blijft tegen beter weten in hoop houden.....
Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen". En dat is ook zo..
Iig, ik heb ontzettend veel gehad aan het posten hier. Ben de redactie heel dankbaar dat zij mij hebben laten posten. En ook ben ik de enige date die ik hier had, wat tot een korte relatie uitmonde dankbaar voor wat ik heb geleerd. Ook al zie ik hem niet meer, maar dat zou te pijnlijk zijn voor mij.
Dus ja, wij christenen zeggen altijd tot ziens zei eens een christelijke verpleegkundige, omdat we elkaar zien in de hemel.
Bedankt!!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 17 oktober 2012, 06:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 21:52
|
|
|
Kritiek op mijn studie is bewijs eindtijd:
Ruim drie maanden na zijn coming-out als Fantast des Heren heeft Frank Ouweneel zijn stilzwijgen doorbroken. Niet om een inhoudelijke reactie te geven, maar om de satanskaart nogmaals naar Goedgelovig en het ND te schuiven. Tegenover CIP liet hij weten zich goed te kunnen vinden in de opmerking van een Surinaamse fan: “Nederland is zich aan het vervelen. Als iedereen alle uren die ze aan deze onzin [Frank Ouweneel bekritiseren] hebben besteed nu had besteed aan evangeliseren, dan was half Nederland tot geloof gekomen.” Ouweneel voegde daar nog aan toe: “Als er één bewijs is van de eindtijd dan is het de kritiek op mijn studie.” GG en het ND zijn volgens Ouweneel ”een soort Story en Privé voor de christelijke wereld. De liefde bedekt alles, zegt 1 Korinthe 13. Jullie [de media] openen alles.” Om aan het eind van het gesprek te besluiten: “Neem mij niet kwalijk dat ik zo heftig reageer.”
Hij krijgt steun van de Levensstroom-afsplitsing Gods Orginal Design in Leiden. Deze kerk geeft Ouweneel bij monde van voorganger Arno van der Knaap “het voordeel van de twijfel”. Van der Knaap erkent de commotie, maar zegt hierover: “Hij heeft veel goede dingen, maar sommige zaken zijn wat overtrokken. Voor nu geven we hem het voordeel van de twijfel. Als blijkt dat hij echt niet integer is, dan trekken we onze conclusies.” Hoe dat nog zou moeten blijken nadat al is aangetoond dat Frank Ouweneel 100% van zijn bronnen heeft verzonnen, is de grote vraag. Sommige sympathisanten beroepen zich erop dat Ouweneel weliswaar geen begenadigd onderzoeker is, maar wel een betrouwbare bijbelleraar. Dat die veronderstelling geen enkele basis heeft zal Goedgelovig in het eerstvolgende bericht over Frank Ouweneel aantonen.
Bron: Hier
Ik denk niet dat mijn ongelovige vrienden zich aangesproken zullen voelen door leugens.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 16 oktober 2012, 21:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 21:18
|
|
|
Jezus Centrum Nijkerk blijkt PGB-fuik Hee wat is dat nou? Zo heeft de Heere het niet bedoeld hoor. Dit staat niet in de bijbel: "Zes mannen uit Nijkerk zijn dinsdag opgepakt op verdenking van onder meer uitkeringsfraude, belastingfraude, valsheid in geschrifte en witwassen. De hoofdverdachte, de 48-jarige Johan Kok, is bestuurder van stichting Intro en het Jezus Centrum Nijkerk, waar mannen met psychosociale en verslavingsproblemen worden opgevangen". Wehehe. Je verwacht het niet. Fraude in het Jezus Centrum. Middenin de grefo-enclave Nijkerk.
Kijken we even op de website (hier mirror + cache) dan zien we waar dit clubje zich zoal mee bezig houdt. "Het Jezus Centrum Nijkerk is een actieve gemeente met een hart voor mensen. In augustus 2005 is deze gemeente geplant met een roeping van God op hun leven om een centrum voor Jezus te openen. Inmiddels heeft God veel lieve mensen toegevoegd om deel te zijn van het werk wat God hier doet. We hebben het verlangen om God te dienen en mensen te helpen. Ons doel is dan ook om iedereen bekend te maken met de liefde van Jezus Christus. Hier geven we op verschillende manieren vorm aan." Wat fijn zeg. En zo nobel ook. Een van die manieren is grootschalig fraude plegen met persoonsgebonden budgetten van cliënten en met omzet- en inkomstenbelasting. De overige vijf verdachten zijn namelijk kansloze sloebers die zijn ondergebracht bij het Jezus Centrum Nijkerk. Iedere welzijnswerker met een Casio weet: het PGB is zo fraudegevoelig, dat is een potentiële goudmijn. Zondag bidden en doordeweeks met de verschoppelingen der aarde een bak vol overheidsgeld plunderen. Update: Verdachte Johan Kok is een oude bekende in de oplichterswereld. Heeft een historie wat betreft het tillen van de belastingdienst. Update: Een inwoner uit Nijkerk laat ons weten: "Die Kok is zo gek als een deur. Staat geregeld midden in de nacht met zogenaamde patienten in de tuin de duivel uit te drijven. Blij dat hij eindelijk opgepakt is!"
Hier en
Hier
Het wordt steeds gekker....bij het kijken van de linken bij de 2de link denk ik waarom heb en had ik dat niet meteen door....en ben ik niet gewoon meteen naar een traditonele kerk gegaan....
Maar ja, ik was al gehersenspoelt; "de traditionele kerken zijn dood en hebben geen helige Geest"; op preken en bijbelstudies bij die groepen....en ja, dat sloot perfect aan op wat ik over kerken in het algemeen had gehoord op openbare scholen in mijn jeugd...
Maar ja, dat heeft geen zin....om daar over te blijven tobben.
De site van die groep is al uit de lucht ondertussen, alleen de mirror op geenstijl kan je aanklikken voor de eerste pagina van de site.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 16 oktober 2012, 22:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:38
Onderwerp: Gods plan met je leven.
|
|
|
En dan geen antwoord wat ik me hele gelovige leven al heb gehoord; God moest me slijpen net als een diamand, en snoeien om te groeien en dat doet pijn....
Ja, dat heb ik me hele leven al gehoord, stokpaardje, doodoener.
Of dat God daar een bedoeling mee had.
Ik geloofde dat, totdat iemand zei God zou nooit zoveel lijden op je zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:33
|
|
|
MARITIME853 schreef: | De zaligheid is het hele Woord van God voor een ieder.
2Ti_3:15 En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is.
Zaligheid houdt meer in dan wel of niet kinderloos te zijn. God weet hetgeen dat goed voor iemand is, want Hij heeft ons toch geschapen zoals we zijn? Psalm 139.
Psa 139:16 Uw ogen hebben mijn ongevormden klomp gezien; en al deze dingen waren in Uw boek geschreven, de dagen als zij geformeerd zouden worden, toen nog geen van die was. |
Quote: | God weet hetgeen dat goed voor iemand is, want Hij heeft ons toch geschapen zoals we zijn? Psalm 139
|
Ja, geschapen uiterlijk, en onze nieren gevormd, hart, hersens noem maar op. Maar innerlijk, nou, daar is heel veel van omgeving afhankelijk. Kijk maar naar onderzoeken met tweelingen(eeneiïg)
Die zijn genetisch precies gelijk aan elkaar, en als ze heel vroeg uit mekaar worden gehaald, krijg je 2 heel verschillende personen.
En ja God weet wel wat goed voor ons is, maar Hij weet van tevoren niet wat mensen elkaar aandoen. Anders zou er niet zoveel ellende zijn, bijvoorbeeld al die vermoorde misbruikte kinderen, alleen al in Nederland. En al die volwassen die lijden door de zieke ouders die ze hebben gehad. Ik noem maar eventjes een voorbeeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 03:58
|
|
|
Pieter619: Velen willen door doemdenkerij mensen aanzeten om voor God te kiezen maar vergeten wie er Baas is. Jezus vereld niet voor niets de gelijkenis van de dagloners. Het is niet aan ons om te bepalen tot wanneer zondaars zich mogen bekeren. Misschien krijgen de "verloren zondaars die al gestorven zijn alsnog een kans als alle doden opstaan. Als men ziet wie Jezus is, hem dan alsnog erkend en Hem geeft wat wat Hem toekomt, zou de vader dan niet luisteren naar Zijn Zoon als die voor hun opkomt en Satan een nog groter verlies lijdt? Tuurlijk, ik word zelf doodziek van die mensen die bijvoorbeeld zeggen van dat ze het zo erg vinden dat hun buren naar de hel gaan, en, "ze zijn zó aardig".
Waarom, als ik met iemand in contact kom, en die vraagt zich af, hoe ik, na zoveel ellende, nog steeds zo enthousiast over God kan praten. Dan ga ik uitleggen, dat de vijand er ook is, maar God ook. En doordat God er is, kan ik van elke dag, elk moment genieten.
Ja, werelds gezien stel ik geen F@#$ voor: geen auto(zal ik me nooit kunnen veroorloven), dus da's voor mij in de winter elke avond binnenzitten. Bijna geen sociale contacten, wat ik heb door trauma's in kinderijd, PTSS oa, en kon daarom niet leren, raakte steeds in paniek en ongelofelijk veel verdriet. Dus ik moest, om mezelf staande te houden in een DAC(dag activieiten centrum, ggz), elke keer zorgen voor zware slaapillen, anders kon ik niet slikken, ja ik at daar elke dag, voor tranquilizers, tegen de angst/paniek an sich, die op onverwachte tijden op komt zetten... en ook opiaten voor hetzelfde doel. Ben dus jaren medicijnverslaafd geweest.
Maar alles beter dan je verslikken dat je echt denk dat je stikt, en dat was dus ook zo....van de stress kon ik niet rustig slikken zoals anderen. Of, na bijvoorbeeld een film over de 2de wereld oorlog op 4 mei, de hele nacht, verstijft van angst op mijn bank zitten, alleen, ja, dan wil je wel ff wat slikken hoor de dag erop, om ff een paar uur 'adem te kunnen halen'.
Of, echt elke ochtend wakker worden met paniek, dat ik eigenlijk toen ik ging slapen al tegen de ochtend opzag, want ik wist dat is angst, paniek en verdriet. Alles huilend in paniek doen, huilend onder de douche etc. Huilend aankleden etc.
Ja, dan wil je wel iets slikken hoor, om ff enkele dagen gewoon rustig op te kunnen staan.
Goed, dit is recentelijk pas afgelopen omdat ik pas recentelijk ook met contact moeder en broer ben gestopt. Vader al 20 jaar geleden. Maar ja, het gaat zo, moeder en broer, en vooral broer neemt narcistisch gedrag van vader over, en doet echt gemeen, maar dan écht, en ja, moeder kiest partij voor broer, want dat was getouwtrek, me vader was mij en me moeder al kwijt, dus ja, alles voor contact met me broer, dus moeder deed ook dochter verloochenen daarvoor... En mijn gierige vader gaf ineens veel geld, aan mijn broer, wat ie had opgepot....
Maar ja, een vriend heeft me geholpen iemand die ik van hier ken, maar ja afstand is te groot, en ja, we hadden wat, nu niet meer, dus ja, ik vind dan bijmekaar slapen niet kunnen. Die vriend heeft laten zien dat er niets gebeurd als je geen gele sticker medicatie neemt.....gaf me dat vertrouwen daar ben ik hem erg dankbaar voor.
Ik ken veel mensen die zijn al wat ouder en zijn pas gaan geloven.
Nou ja, en ik wil iedereen die slachtoffer is van kindermisbruik, sterkte toewensen, zoek hulp.... En het zijn er veel meer, slachtoffers, dat we denken, maar de meesten kijken wel uit om iets te zeggen zeker op een christelijke site 'doe je dat niet'.
Dan ga je maar naar een therapieruimte. Of: 'we hebben er nu al genoeg over gehoord'. Of: 'elke gelegeheid grijp je aan om er iets over te zeggen'.
Ga zo maar door.
Nee, over deze dingen heb je het niet, je vergeeft meteen, en verder houd je je bek erover.
Het is wel opmerkelijk te noemen, sinds ik contact met moeder en broer verbrak, ging het met mij ineens stukken beter, angst, paniek en intens verdriet waren verdwenen 's ochtends. Dat had ik dus veel eerder moeten doen, ja, door de angst heb ik gevaarlijke dingen gedaan..... Ja, en toen de ....(evangelische hulp voor...)mij niet wou helpen want ik zou het toch niet redden... Toen deed ik hele gevaarlijke dingen die ik anders niet zou doen, opdat ze me maar zouden helpen, had me echt letterlijk bijna mijn leven gekost.
Maar nu weet ik, dat interesseert hun niet, geld, dat heeft hun interesse.
Oh, in de jaren dat ik in de ggz kwam, hoeveel spijtoptanten daar zaten, mensen die er zoveel spijt van hadden dat ze zich met die en die groeperingen hadden ingelaten.
Een dader heeft verantwoording: zij zeiden, de dader kan er niets aan doen, de satan had bezit van hem genomen....
Maar als ik iets fout deed, dan was het ineens wel mijn verantwoording. Die wil ik met alle liefde nemen hoor.
En als je in sommige kringen iets zegt over de Ouweneels, ja, dan heb ík het gedaan, loop ze bewust zwart te maken. Maar ja, ik denk, hoe komen die gasten aan die dure auto's en waar gaan zij met een groepje heen, nadat alle poppenkast is afgelopen..o ja, vergaderen en evalueren.
Wat gaat er nu ook alweer samen met dure auto's...ff diep nadenken....ja, en van jullie geld.
En tuurlijk, niet iedereen.
Ik dank God ook voor andere spijtoptanten waar ik bevriend mee ben, ja zo zie je maar, als anderen meehelpen je leven te verzieken, ja, dan ben je samen slachtoffer en dat bindt.
Wat zou God daarvan vinden: valse eindtijdstudies, waar minstens honderduidzenden euro's wordt mee verdient, en dan gewoon doorgaan, Ja, en dan 'het internet liegt zelf' zeggen. Het internet??? Neehee, diverse sites op het internet zou het dan heten....
Valse studies, dvd'sen boeken die als warme broodjes over de toonbank gaan, mensen die in de duurste auto's rijden en duur wonen van dat geld. Zonder scrupules. die mensen zie ik makkelijk in staat om... te gaan. Komt ook, ik heb vanaf mijn 18 enkele jaren voor YWAM gewerkt, dat was toen een zendingsorganisatie onder prostituees in amsterdam, rosse buurt. Zaten ook s..clubs tussen. En omdat die zendingsorganisatie interkerkeijk was, kwam ik in veel gemeentes. Ja, en dan sta je toch wel ff raar te kijken als je uit zo'n ethablisement een voorganger ziet komen. Je hebt het eerst niet door, dat ie dáaruitloopt, en denk van he wat leuk, de voorganger van die en die gemeente, dus je begint entousiast een gesprek(ja, je bent pas gelovig...), Ja, die voorganger doet wel erg zenuwachtig maar je hebt niets door, hij zit wel duidelijk op een andere golflengte, dat wel..Totdat je ziet, 'he, hij wás daar helemaal niet om te evangeliseren, maar voor iets heel anders, en op hetzelfde moment, ja, het was hoogzomer, zie je hem naar je strakke bloesje kijken met een vreemde blik in zijn ogen...
Ja, maar het zijn ook maar mensen, zegt men dan, als je het verteld... Maar ja, deze specifieke voorganger, had, samen met zijn vrouw een meisje in huis, dat samenwoondde, wat een grote zonde in de ogen des Heren was. Dus toen dat stelletje tot geloof kwam, moesten ze wél zo snel mogelijk trouwen. En mochten vóór die tijd toch echt niet meer samen ergens alleen zijn, dus dat meisje woonde bij het 'voorgangersechtpaar' en de jongen alleen in hun eigen huis.
Even later kwam ik erachter, via een vriend, dat 'het voorgangersechtpaar' naar curacao was gaan wonen, om daar een kerk te stichten en te evangelisren. Klinkt allemaal heel geloofwaardig maar niet heus.
Of, ik kan ook nog een verhaalte vertellen toen ik bij een christelijke psychiater was: 'een beetje voelen moet kunnen' zei hij op mijn incestverhaal, en daarbij doelde hij op voelen bij kleutermeisjes, op een bepaalde manier, bij een bepaalde plek....Toen ik daarop zei(mijn verontwaardiging verborg ik, want ik weet dat zulke meisjes dat weerzinwekkend en walgelijk vinden uit ervaring.....), dat mensen die zelf seksueel misbruikt zijn geweest en dat niet onder ogen zien, dat soort dingen vaak doen, toen zei hij dat hij me wel slim vond en of ik had gestudeert....
Even later, na mij, was er een iets oudere vrouw, jaar of 55, aan de beurt, ze zat in een rolstoel en een man(haar man?) bewoog haar voort, toen dacht ik, die wordt zometeen afgescheept met een of ander verslavend rustgevend medicijn, voor haar paniekaanvallen veroorzaakt door seksueel misbruik wat ze al heel lang geleden heel ver weg heeft gestopt...
En zo gaat de kringloop des levens door. Tegenwoordig, zeker als je veel met de trein gaat en veel in supermarkten komt, je ziet ze, de alleenstaande vaders, het is hun beurt deze week, of dit weekend. En ik haal ze er meteen uit, de liefdevolle vaders, die aandacht hebben wat hun kleine dochtertjes te vertellen hebben over hun nieuwe oorbelltjes, etc. ja, ze zijn zo klein als ze zijn, nauwelijks te verstaan.
En dan 'andere' vaders, die het kind totaal negeren, maar dan echt, dus niet op hun Iphone wat dingen doen en eventjes wat aandacht veinzen, wat het kind helemaal niet door heeft. Maar ze negeren totaal alles wat het kind zegt... Ach ja, die onbekende en anonieme mensen bij een trein zien ze toch nooit meer.
Ja, en wat is dan Gods plan met ons leven? Alles wat niet in ons straatje past massaal negeren. Zeker in gelovige groepen, massaal alles onder het vloerkleed vegen. Want ja, het blijven natuurlijk mensen....
Of, durven wij de waarheid onder ogen te zien en te benoemen? Dat kleine kwetsbare kindertjes onnoemelijk veel leed wordt aangedaan...
Kijk in een land wat in oorlog is, of waar extreme armoede heerst, ja, daar heb je uitwassen.
Maar ja, in zo'n beschaafd land als Nederland komen deze dingen niet voor, of bijna nooit, denkt men, maar dat is juist niet zo.
En als die kindertjes volwassen zijn, niet in staat zijn om te leren en te werken, en ze krijgen een uitkering, dan nog massaal veroordelen, dat 'ze' van onze belastingcenten profiteren'. Nou hebben zij eindelijk na een lange tijd geleerd om een uitkering als een zegen te zien en er blij mee te zijn, op therapie. Maar dat moeten ze niet in het openbaar zeggen van dat ze het wel best vinden zo'n uitkering, want dan staan erg gelijk al mensen met een oordeel klaar.
Het allermeeste, bijna alle belastinggeld gaat nu naar banken, en naar fraude in het bedrijfsleven en naar hele hoge bonussen en salarissen ver boven de Balkenende norm.
Maar ja, als je die kennis niet hebt, dan sta je...je hebt dan een inkomen, net als iedereen, ja wel veel minder dan gemiddeld, maar ja, je kan er met veel creativiteit en heel erg goed opletten wél van rondkomen.
En dat fijne trotse gevoel dat je voor jezelf kan zorgen, waar jaren therapie(want ja, je wou eigenlijk dit en dat studeren) aan hebben meegeholpen, wordt dan meteen de kop ingedrukt door een (vals) schuldgevoel, gegeven door meestal mensen met een hoog salaris, dat je van 'onze' centen leeft, waar 'wij' voor werken...op een hele boze veroordelende toon. En zij stappen daarna in hun dure wagen en jij op je oude fiets, je afvragende of je de fietsenmaker deze maand wel kan betalen want er is iets met de kettingkast.....en je hebt net ook al 100 euro(= één tiende) aan de gemeente God's gegeven....
Dus ja, wat is Gods plan met mijn leven?, van samen met een goede vriend een film bekijken, de enige vriend die ik heb, want ja, geld om ergens heen te gaan heb ik niet meer, nu ik de tandarts, 1900 euro zelf moet betalen, omdat er sinds 1 januari nog maar 600 euro wordt vergoed, ...en er nu uitgerekend heel veel moet worden gedaan aan mijn gebit.....en niet verleden jaar.....
Ja, van 200 euro die ik dan over hou, ja per maand, niet per week...
Ik weet niet wat Gods plan is, ja, ik heb de geest van armoede volgens de e.. kerk.
Dus ik ga maar eens, als ik een paar honderd euro gespaard heb, naar Jan Zeilstra....
Ja, die machtigingskaart legt daar niet voor niets, en de collecte, en ja, je wilt ook nog wat boeken kopen voor het nodige geestelijke voedsel, maar ja, misschien kan hij dan die geest van armoede er wel uitdrijven.
Zal ik een fiat uno ofzo kunnen kopen, wat zou dát heerlijk zijn.
Maar ja, niet íedereen geneest....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 08:12
Onderwerp: Am Yisraeel Chai
|
|
|
[quote=SJAOULSKI206]Zuster Hanna, Ik ben blij om te lezen dat je geen heidense gebruiken en invloeden toepast bij het Goddelijke Geloof. Wat ik meer naar wilde verwijzen is bijvoorbeeld de feest- en gedenkdagen en de Sjabbat gebod die door mensen zijn veranderd. Ik denk dat je je dan moet afvragen WAAROM IS HET VERANDERD? en WANNEER IS HET VERANDERD? en IN WELKE CONTEXT IS HET GEBEURT? Ja, dat zou ik ook weleens willen weten.
Het zijn geen makkelijke vragen en de antwoorden zijn misschien nog lastiger. Ik BESTRIJD geen broeder of zuster in Yeshua, maar ik spreek met de hoop uit Liefde dat mijn Broeders en Zusters gaan onderzoeken wat de Echte Goddelijke Verordeningen zijn, en wat Hij nu van ons vraagt in het manier van Leven en Samen zijn om Zijn Heilige Naam te Eren en te Prijzen. Dat is alles.
Geloof me Zuster, dat sinds de Eeuwige mijn ogen heeft geopend, ik Hem vaak heb gevraagd waarom Hij deze last aan mij heeft gegeven? Zeker toen ik de opdracht van Hem gekregen heb om met Broeders en Zusters erover te praten. Ik bedoel niet alleen christelijke broeders en zusters, maar ook joodse broeders en zusters. Deze opdracht is zelfs bevestigd door 10 verschillende mensen met de gave van profetie zonder dat ik daar om vroeg en zonder dat zij dat wisten. Ook geloof me dat ik vaak naar de Eeuwige ga en huil om wat ik zie van koppigheid van broeders en zusters en zelfs tijdens mijn Smeekgebeden op Jom HaKippoerim speciaal voor mijn Broeders en Zusters de middag gebruik om voor hun te bidden en de Eeuwige verzoeken voor hun behoudenis. Je moet misschien weten dat de Middag Smeekgebed van Jom HaKippoerim zijn eigenlijk bedoeld om zelf als persoon in het reine te komen met de Eeuwige en je fouten in te zien en de Eeuwige te Smeken deze te wissen. Vanuit zo'n liefde spreek ik jullie en niet uit haat.
Moge de Eeuwige G'd van Yisrael je Zegenen en je maken zo Groot als Sarah, Lea en Revka. In de Naam van Adonai Yeshua, Amen.
In Zijn Heilige Naam, Sjaoul
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 07:57
Onderwerp: Hoog Sensitief
|
|
|
[quote=MARITIME853]Het beeld dat ik heb van een hoog gevoelig persoon is een liefdevolle, zorgzame, begripvolle, geduldig sociaal persoon. Jaahaa, dat is het beeld dat jíj hebt...
Zelf ken ik iemand dat ook een zelfbeeld heeft van een "sensitief persoon" aan de hand van zelf diagnose op internet.
Iedereen is sensitief, gevoelig, denk dat je high sensitive bedoeld. Dus hoog gevoelig, net als je begaafd hebt, en hoog begaafd, je weet wel die 'kinderen' die voor een proefwerk alleen even het hoofdstuk één keer hoeven door te lezen voor een 9, en jijzelf moet er drie uur voor blokken.
Helaas was het gedrag anders. Ja, maar jou referentiekader voor dat gedrag is 'het beeld dat jij ervan hebt'. Als je hoog gevoelig bent, ja, dan ben je niet zo zorgzaam, begripvol en geduldig sociaal persoon. Het kan zijn dat je dat al jaren wel hebt geprobeerd te zijn, oa door druk van het 'geloof'. Maar vroeg of laat krijg je dan met burn-out te maken.
Pas op met zelf diagnose aan de hand van testen op internet. Het zegt helemaal niks over iemand zijn persoonlijkheid. Testen kunnen wel degelijk heel veel zeggen, zijn vaak gemaakt door psychologen.
Het feedback van anderen in je directe omgeving zeggen veel meer over wie je bent. Ja, hehe, logisch....als ik me niet goed voel, merken 'ze' dat meteen, als ik mezelf lekker voel ook...Maar, wat wil je daarmee zeggen: geen test, maar op de feedback van je omgeving letten Iemand dat hoog positief scoort op HSP test, scoort ook hoog op de test van autisme. Dit is logisch, omdat mensen die autistisch zijn hele gevoelige mensen zijn.Wees jezelf dan doe je al gek genoeg. Ja, jij misschien. Als je jezelf bent doe je juist niet gek, dan voel je je goed.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 08:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 08:25
Onderwerp: Hij date niks!!!
|
|
|
ANITA412 schreef: | Ik ben vrijgezel. Al zolang ik me kan heugen. En heb dus ook allemaal vrij gezellige vriendinnen. En da's een zegen,want je hebt iets gemeen. Iets heel belangrijks En da's dat je alenig bent. Maar omdat zíj dat óók zijn is dat ineens minder erg. Omdat als je met z'n tweeën wilt zijn,je hen fijn achter de hand hebt. En da's prettig ; Iets achter de hand hebben in gevallen van : Totale eenzaamheid op je flatje. Nou heb ik het feit dat ik nog vrijgezel ben voorál aan mijzélf te danken. Ik date namelijk zélden. Alhoewel ik mijn bewondering voor het mannelijk schoon niet onder stoelen of banken steek leef ik als een nón. Want ik haat daten en vooral: Ik vind het zo'n gedóe. Maar dan moet je ook niet zeuren vind ik. Want eventueel potentiële huwelijkskandidaten komen op een regenachtige dag niet ,net als in 'It's raining man-Hallelujah'uit de lucht vallen. Dat kunnen die Weather Girls nou wel beweren. Maar dat is niet zo. Helaas. Maar Vriendin date wel. Met regelmaat. Zo ook afgelopen vrijdag. Met een boer. Van zo'n soortgelijke datingsite. Ze hadden afgesproken op het meest romantische plekje in mijn woonplaats. Een natuurgebied bij de oude stadspoort .Aan het water. Waar schepen komen en schepen gaan. Tja.. Kortom de juiste ingrediënten voor een geslaagde date. En nerveus dat ze was! Half uur van te voren nog bellen naar mijn flatje,twijfelend of ze wel de juiste outfit droeg. Je kent het wel. En ik snáp dat. Alle begrip. Want het is niet niks;zo'n date. Er is toch een kans van 1 op een miljoen dat Mr.Wellicht ineens de toekomstige vader van jouw kinderen blijkt te zijn. Tja,je wéét het niet. Dus toen de klok vieren sloeg en 'the moment' dáár was,leefde ik intens met haar mee. Terwijl ik mijn inmiddels veel te hoog opgelopen vaat van drie dagen wegwerkte keek ik om de drie seconden op mijn mobiel. Die ik ,voor ik het geval dat ik iets zou missen,binnen handbereik, op m'n aanrecht had gelegd. En warempel,na nog geen uur kwam er al een sms. Dat kán niet,dacht ik nog. Maar de waarheid bleek anders. "Er was geen klik,ik kom nu naar je toe' las ik in droevige zwarte letters. En zo geschiedde. Met een teleurgesteld hoofd zat ze tien minuten later op mijn bank. Om haar verhaal te doen. Het verhaal van haar en de visueel ingestelde man. Dat zal ik uitleggen. Vriendin ziet dus op de afgesproken plaats haar date al van een afstand staan. Dus loopt verwachtingsvol en dapper als ze is, op Haar Project af. Zou ik ook doen. Met knikkende knieën en een droge mond . Dat wel. Maar zij is stoerder. Stukken stoerder. Dus in gedachten zie ik haar al gaan. Maar nu komt het! Terwijl zij op haar áller-charmants op hem afstapt kijkt hij haar aan met een blik. Alsof ze hem komt vragen waar de dichtstbijzijnde pinautomaat is! Conclusie: Hij herkend haar niet. Van die foto. Bij haar profiel. En dat vind ik raar. Nou weet ik dat mannen visueel ingesteld zijn. Daar kunnen ze ook niks aan doen. Zo zijn ze geschapen. En daar kun je soms best profijt van hebben. Zoals laatst,toen het achterlicht van mijn fiets kapot was. Terwijl meneer Agent zijn bonnenboekje uit zijn broekzak trok,knipperde ik even met mijn lange zwarte wimpers. En trok mijn schouders iets verder naar achteren,zodat mijn bonbonella's heel subtiel nét zijn stoere politie-uniform raakte. En geloof me, dan zijn ze als wás -die mannen. "Nou,jongedame,ik laat het voor deze ene keer bij een waarschuwing",zei hij. Quasi stoer. Maar ik zag zijn borstkas trillen. Kijk,op zulke momenten hoor je mij niet klagen over visueel ingesteld. Dan omarm ik 'visueel' met twee hele liefdevolle armen. Maar in-geval-van-vriendinnetje dus niet. Ik zie haar verslagen koppie en vind haar date ineens súper-stom. Deze man is namelijk doorgeslagen qua visualisatie. Die heeft in zijn mannelijke fantasie van mijn vriendin een hele andere vrouw gemaakt. Zo één als op de cover van een damesglossy. En daar valt niet mee te concurreren. Dat verlies je bij voorbaat. Vriendin besluit te blijven eten. Een grote bak friet met een vette klodder mayonaise én een kaassouffleetje. Om het samen te verwerken. Je moet toch wát... |
Vind het een verdrietig en ook vernederend verhaal..(ook al kan je goed schrijven) Goed, je hebt vrijgezelle vrienden, wat een zegen is, vaak is een goede vriend veel meer waard dan een slechte relatie. Je schrijft: totale eenzaamheid op je flatje. Nou dat vind ik heel zielig overkomen. Ik heb ook maar een handjevol vrienden, en dan 2 echte vrienden. (als ik vrienden schrijf kan ik ook vriendinnen bedoelen) en daar ben ik héél erg blij mee!!!
Ja, en een hoop kennissen cq collega's op mijn werk.
En mijn flatje: ik ben daar nooit eenzaam, ik heb zelfs geen auto om 's avonds weg te kunnen(alleen met bus of fiets is geen optie voor mij), dus in de winter is het voor mij eigenlijk zo dat ik minstens 4 dagen in de week alleen ben 's avonds, heerlijk. Alleen zijn is iets heel anders dan eenzaamheid. Ik heb zelfs geen kinderen buiten mijn wil om, onvruchtbaar, nog erger door seksueel misbruik als peuter, kleuter, tiener....
En toch: Heerlijk, mijn eigen appartement, flatje!! Ik kan het inrichten hoe ik wil, dingen zetten wáár ík wil. Met weinig geld ingericht, dus veel creativiteit. En ik vind het mooi, en het is van mij, ook al huuur ik het, juist daarom is het van mijzelf.
Ik vind het heerlijk om 's avonds in mijn huisje te zijn. Ik kan doen wat ik wil. Ik kan es even gaan bellen. staat mijn hoofd er niet naar om te bellen, zet ik de telefoon uit. Ik kan heerlijk lezen, schrijven, schilderen. Ik zit op een gesubsidieerde cursus schilderen, dus ik kan daar thuis mee verder. Ik ben gek op lezen, ook al lees ik gewone boeken en geen e-boeken. Na een tijdje, op je bank of bed, met een hoop kussen heb je de juiste houding om lekker te lezen, en je draait je regelmatig even om. Kan me zo uren vermaken met lezen.
Ja, ik heb alles in mijn huis. alles wat ik nodig heb. Een goede vriend van mij, woont 2 minuten lopen hiervandaan, daar ga ik vaak film kijken, praten, lachen etc.
Ach ja, ik was vroegrijp, zo noemen ze dat(rotwoord, maar ik weet geen ander), was op mijn tiende ongesteld, ging op mijn 13 de al uit, met vriendinnen naar bijvoorbeeld de discotheek onder in het Hilton Amsterdam, of Marriott hotel. Heerlijk al die aandacht van knappe iets oudere jongens dan wij waren!!! Ons opmaken, ons haar doen, kleertjes passen, en daar gingen wij, en we zeiden dat we 18 waren, id's waren toen niet verplicht, en we zágen er ook ook als 18.
Dit bewijst weer eens dat als je seksueel misbruikt bent en op alle andere mogelijke manieren geen respect hebt gehad, je toch als kind/puber wel plezier kan en kon hebben.
Ja, wij gingen echt niet om met die kleine jongetjes van onze leeftijd....dat wáren ook nog echt kleine jongetjes....ja, meisjes zijn veel eerder in de pubertijd dan jongens... Vaak jaren, soms wel 8 jaren eerder. Dus dat was dan van onze kant, meisjes, ook visualisatie...
Ja, en nu ben ik veertig. Ja, vijf jaar geleden op mijn 35 werd ik vaak nog zelfs als 27 geschat, maar ja, nu, en zeker nu ik ook behoorlijk ben aangekomen, ja, nu niet meer. Nu schatten ze me ook 40....ja, en dat is behoorlijk K#$ als je je hele leven jonger bent geschat. Ja, op mijn 13de kon ik eruit zien als 18, en op mijn 25 als 18.....Ben daarna me hele leven jonger geschat, als ik op straat liep, ja, keken mannen me na. Vaak leuk, ook vaak vervelend zeker in Amsterdam, bouwvakkers: he, lekker ding, zin om even lekker te @#$ en te @#$%?
Ja, hier in zuid Holland heb je dat veel minder, ja veel meer respect, bouwvakkers zeggen wel dingen, maar zijn niet zo ontzettend grof...
Ook liep ik vaak gewoon in een winkelstraat, was ik 20 ofzo, zag ik zo'n man van een jaar of 40-50 'kijken', terwijl die met zijn vrouw samen liep, ja, dan had ik altijd medelijden met die vrouw, want als ze het doorhad, keek ze echt bedroefd. Ja, dan voelde ik me echt l@#$%$, terwijl ik het er niet om deed. Ja, voor mijn bekering wel, daarna niet.
Maar ja, tis altijd wel leuk om als jonge vrouw bewonderd te worden om je uiterlijk.
Ja, en nu heb ík het zelfde: had een keer een vriend, die zag er wel goed uit, en die keek naar jonge meiden/vrouwen waar ik bij was, dat vond ik vernederend, zei ik ook wat van. Dan zei die van ja, ik kijk want ik ben een echte man. Toen dacht ik, nou een échte man flikt dat niet, getuigd van totaal geen respect. Want het ergste was nog, die meiden gaan terugkijken eerst naar hem, dan naar mij, met medelijden en verbazing, zo van 'wat k@# voor je dat je man naar ons zit te 'kijken', en hoe kan die dat doen, ja, dat voel je aan en zie je ook aan de uitdrukking op hun gezicht.....
Ach ja, die 'relatie' heeft niet lang geduurt...
Kringloop van het leven. Wat ik vroeger had en deed, ja, dat heb ik dus nu. Wat resulteerd dat ik er niet meer aan begin, met die 'visueel ingestelde mannen', waar ze zogenaamd niets aan kunnen doen, ja me l#$.
Vroeger als kind dacht ik weleens, ja, vrouwen worden ouder en dan zien ze er niet meer zo aantrekkelijk uit, maar ja, mannen ook, dus dan is het eerlijk.
Maar ja, je hebt ook mannen die op hun 13de kleine watjes waren, en nu 40 zijn, en er een stuk op vooruit zijn gegaan, en ja, zoals wij als meiden van 13, die jongens niet wilden die nu 40 zijn, zo willen de 'jongens' nu geen dates en vrouwen van 40...
Ach, ik heb mijn Liefde gehad, ik heb de ervaring van perfecte seks gehad.
Want daar zijn veel mannen erbarmelijk in, ze doen, mi gewoon na wat ze op de x sites zien en laat dát nu juist net wel visualiserend zijn, maar ook hoe 't net niet moet(mijn mening)...
Jammer en zonde dat ik toen die relatie uit het oog ben verloren...
Ach ja, en als ik dan lees, dat zo'n vent bij een date zo'n vrouw 'visueel tegen vind vallen, net doet of ze iemand is die naar de dichtsbijzijnde pin automaat vraagt, ja, treurig.... Maar ja...ik zou dus nooit meer daten, doe ik ook niet, bekijk 't maar ik heb ff geen zin om vergeleken te worden door een man die zelfs een stuk ouder is dan ik, met jonge meiden op een x site, of op straat. En al helemaal niet met het excuses van 'een oude bok lust wel een jong blaadje'. Nee, dát heb ik te vaak van mij vader en aangetrouwde ooms gehoord die op een seksuele manier mij achternaliepen en woorden in daden omzetten... toen ik 10 was...maar wel al een heel knap koppie had en een beeldig figuurtje...
En....geen sex vind ik niet erg, ik heb mijn tijd gehad, nou breekt er voor mij een andere tijd aan. En ook al heb ik geen man, geen kinderen, zelfs geen contact met familie(omdat mijn moeder heb lopen lullen), ik heb zóveel wel. Goede herinneringen, mijn appartement waar ik zó blij mee ben, mijn vrijwilligerswerk, hulp in de huishouding, WMO, elke week een gesprek met een 'behandelaar'die motiveert en waarmee ik kan praten, als ik dingen kwijt wil. En last but not least: ik heb het geloof, God is met mij!!!!!en die begijpt alles, ja, ik praat namelijk met God.
Wou nog even afsluiten met een ander voorbeeld: iemand die ik erg goed ken vanuit mijn jeugd. Ze kreeg op haar 14de verkering met iemand van 18. Toen ze 19 was gingen ze samenwonen. Hij kwam uit een gereformeerd nest, had het geloof wel vaarwel gezegd, maar ja, had toch de normen en waarden van het geloof. zij was ongelovig opgevoed, maar wel met normen en waarden. Ze gingen eerst samenwonen, daarna trouwen vanwege werk in buitenland moest dat. Nu zijn ze alweer jaren in Nederland. Ze begon pas op haar drie en dertigste aan kinderen, wat ik heel verstandig vind, dan heb je eerst nog jaren om te genieten en elkaar te leren kennen. Ze heeft 2 meiden, ja ze had er meer gewild, maar ja de bevallingen waren te moeizaam. Dus het ene kind is 15, de andere 13.
Ik weet nog, toen ze elkaar pas leerde kennen, van beide waren de ouders gescheidden, en ze hadden elkaar belooft toen ze gingen samenwonen, van dat ze nooit zouden scheiden, en samen oud zouden worden. Dat 'trouwen' wat ze deden, was voor werk in het buitenland, en ja, omdat dat dan daarvoor moest maakten ze er wat moois van. Maar ja, hadden ze niet in het buitenland gaan werken waren ze blijven samenwonen, want zo'n papiertje zegt niets, ze hoefden alleen maar naar hun eigen ouders te kijken....
En ja, dát vind ik mooi, je partner op je 14de leren kennen, en op je 48ste nóg steeds bij elkaar zijn, met de beste relatie ook, en het gezelligste gezin waar respect bovenaan staat.
Kijk, het grote voordeel daarvan is: je partner heeft je ook gekend toen je erg jong was, en jij hem ook. Er is alle tijd geweest om steeds verder naar elkaar toe te groeien en een eenheid te vormen. Het wachten met kinderen, maar dan weer niet té lang heeft daar ook een grote rol bij gespeelt. De relatie werd niet ondergesneeuwd door het veels te vroeg aan kinderen beginnen, vaak opgelegt door de kerk.
En toen ze kinderen kregen was zij dus 33 en hij 37. dus ze waren al 19 jaar!! bij mekaar toen ze pas aan kinderen begonnen/ kinderen kregen. Zij is nu 48, hij is 52
Terwijl je tegenwoordig al blij mag zijn áls een relatie 19 jaar hééft geduurd. en, ja, door dat opgelegde meteen kinderen nemen, ja, als het toch onverhoopt niet gaat, ja, je bent voor altijd met elkaar verbonden door kinderen. En als je dan een man of vrouw hebt die echt vervelend wil, ja, die heeft alle kans, want hij heeft tenslotte recht om die kinderen te zien...
En dát snap ik niet van de kerk, aan de ene kant belijden ze dat we in een gebroken wereld leven. En zelfs ongelovigen weten dat en beginnen daarom niet meteen aan kinderen. Maar aan de andere kant belijdt diezelfde kerk, dat 'er' meteen kinderen horen te komen, anders kan je een stevig huisbezoek verwachten.. En dát kan tot zoveel leed leiden, te vroeg kinderen krijgen. Dan denk ik, waar bemoeit men zich mee, en de ongelovigen zijn dan wat dat betreft een stuk slimmer...
Dit was even tussendoor: even waar ik was: ja, het internetdaten kan een uitkomst bieden. Maar ja, ik heb géén zin om door de een of andere patser van 40-60 te worden afgewezen, als een soort van mislukte escort, met de visualisering.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 11 oktober 2012, 08:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:42
Onderwerp: wilmer liendo
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ik had dez bijgrage ook niet neergezet voor de mensen , die zonder zich in de materie te verdiepen , een oordeel gaan vormen. Dat is mij nu wel bekend dat je en niet teveel met het ......etc etc etc etc .
en de andere kletsopmerking bangmakerij of doemdenken is ook uit de oude doos.
kunnen jullie niets anders en originelers bedenken ? of zijn jullie daar te oud voor ?
voor de mensen , die en de moeite nemen om deze man aan te horen of iig over allerlei bekrompen nederlandse voel goed evangelie gedachten heen te stappen en niet meteen het in hun broek doen omdat er wellicht iets anders wordt gezegd dan ze verwachten .............
en ik ben Zwaan niet , ik laat me niet overbluffen en door allerlei geitenwollen muesli vreters op mn nummer zetten. wellicht een raad om eerst eens te horen wat mensen zeggen en dan pas je bek open te scheuren ? |
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt, waar je heen wil: wat als je God wil volgen, zeg maar, om 't zo ff uit te drukken, en je hebt impulsen waarvan je zeker weet dat die tegen de bijbel ingaan, zeg maar, en je kan er toch niets aan doen, je hebt tig keer voor je laten bidden, al de genezingsdiensten etc, afgelopen, en je blijft die impulsen, waar je echt niets aan kan doen houden. Met andere woorden je blijft dingen doen, die je niet wil doen, alsof, (en dat is dan ook zo) je er geen controle over hebt.
Ja, ik ben zelf gaan onderzoeken hoe en waar het vandaan kwam, en met behulp van psychologen ed. en zelf veel lezen ben ik eruit gekomen, als je wéét waar iets vandaan komt, heb je al de helft gewonnen. Je kan voor sommigen dingen bidden, maar net als sommigen ziekten, zoals diabetes, ja, ik noem maar wat, moet je ook hulp krijgen van een atrs, en dus ook zo bij psychische dingen, van een psycholoog. Ja, je kan bidden wat je wil, maar vaak is toch medische hulp nodig. Ja, dan kan je wel bidden dat die hulp gaat werken.
Kijk, net zo goed als God ook artsen wijsheid heeft gegeven zo ook psychologen, en er is steeds meer kennis, en als je er zelf ook veel over gaat lezen kan je als het ware meewerken met de psycholoog...
Ja, ik zeg wat ik denk dat zo kan zijn, dat betekend dus niet dat 't zo is, enkel dat ik denk dat het zo zou kunnen zijn....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 13:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 11:22
|
|
|
JOL252 schreef: | Aan de voordeur zit al wat aan extra veiligheid.. de achterkant leent zich niet voor deze oplossing maar dankjewel voor meedenken :) |
Als je een proffesionele slotenmaker even laat komen kijken, die hebben overal oplossingen voor, dat is hun vak namelijk...sterkte!!! Wel even goed kijken of je een goede vakzaak hebt..
Ik zal het wel doen...
En een alarm, je hebt hele makkelijke alarmen, je hoeft alleen een pincode te onthouden, ja, het is eerst wel even wennen, maar ja na drie maanden wéét je niet beter...dan gaat dat zo automatisch, maar ja, da's vaak alleen bij die dure villa's waar je wel kan raden dat daar veel te halen is, en niet bij gewone huizen zeg maar.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 10 oktober 2012, 11:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 11:17
|
|
|
JOL252 schreef: | 5 huizen verderop inbraak op klaarlichte dag... of ik iets heb gezien of gehoord... nee ik was aan het werk... Ik zal alvast een plekkie voor ze zoeken via mijn werk en een trekbom vervaardigen voor binnenkomst. Maar sllllik... |
Ten eerste is dat een incident. Ten tweede: beroerde sloten kan niet anders, mensen willen niet eerst drie kwartier bezig zijn, die willen er meteen na enkele minuten inkunnen.
Je kan bij je verzekering vragen, die hebben vaak informatie, bij de politie, die hebben folders hoe je huis goed te beveiligen.
Ja, ik zit in een huurhuis, optimaal beveiligd, ook de ramen, met van die dingen die op Pieter619 ze link staan, maar dan nog met sloten erin...
Ja, je bent wel wat geld kwijt, maar ja, kans op inbraak is nihil.
Dus dat zou ik doen, strip bij je deur, een deur met metaal erin, hele goede sloten...
Ach ja, bij ons hier in ...zijn een tijdje terug ook ingebroken bij mensen die ik ken, die tegenover me wonen, maar dan achter, en ja, vooral die vrouw was erg van slag, maar ja, die sloten waren ook niet echt....
Nogmaals, gewoon informatie halen bij de politie....als mensen eerst drie kwartier bezig zijn met je huis open te krijgen lopen ze naar de volgende..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 10:51
Onderwerp: wonderen
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik vind het n wonder dat sommige mensen geen ban hebben gekregen de afgelopen week hier op cm. |
Ja, en andere hebben er weer een abonnement op, zo'n strippenkaart , lijkt wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 10:31
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Reformatorisch dagblad: BZV is onderdeel van duivelse strategie.....er doet nl een homoboer mee......... Ik vraag me dan af: kijken zij dan ook????? |
Ik las gisteren dat er 4 miljoen mensen kijken in Nederland.....
Ach...dat moet je negeren, blijf je toch houden....(hoe kom ik toch ineens aan deze wijze inzichten..?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 10:18
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Zomaar ff een rijtje: *elke nieuwe dag *alle kindjes die geboren worden *weer een jaar ouder mogen worden *de prachtige natuur * genade * liefde * verhoord gebed * vrede in je hart in moeilijke tijden ...en vul zelf maar in...
Mooie aanvulling, Hannah!
Wie volgt? |
*een mooi, goed en/of spannend boek *een mooie en spannende film(klassieker, en heel nu en dan een recente die de moeite waard is, maar dat zijn mi uitzonderingen) *vrienden zijn met iemand *mooie natuur, een park bijvoorbeeld(dicht bij huis) *heerlijk fietsen *lekker in je huis zitten en blij zijn met je huis *muziek *schilderen *werken *geen kinderen hebben, en dus de hele dag kunnen doen wat je zelf wilt(ja, als iemand ze toch niet kan krijgen, kan je net zo goed het voordeel ervan inzien;)
Nou moet ik nog even denken hoe ik 'naar de kaakchirurg' moet ombuigen naar iets positiefs...eh, ja, *de goede zorg in nederland ;)
Nou ja, als je van deze dingen kan genieten is dat een wonder :)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 10 oktober 2012, 10:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 10:06
|
|
|
PETRA944 schreef: | zomaar effe een begin van de dag, kleuter na school brengen, al die kleine lieve mensjes tegen komen, fietsen langs de bomen die allemaal verschillende kleuren blaadjes hebben, de zon scheen en gaf prachtig licht, vervolgens langs het water, nog meer schoonheid.het grappigge gezichtje van de baby in de kinderwagen . moet me denken aan toen ik babys had, dan ging ik met ze met de kinderwagen naar het bos, deed de kap boven na beneden en dan lag zon baby vol verwondering omhoog te kijken na de bomen tot ze dan in slaap viel.En al die kleine kindjes beginnen de dag gewoon vrij relaxed, verwonderend en nog met een blijdschap in hun hart vaak vol onbevangenheid, de mama,s zie je vaak al in de ochtend gestresst de dag beginnen, hoeveel zijn zo druk bezig met allerlei zorgen etc. dat ze de schoonheid van de kleine mooie dingen in het leven eigenlijk voorbij lopen en mijn kleuter, eigenlijk een wonder, ooit 9 maanden in me buik, de geboorte was prachtig, een nieuw mensje verwonderend in de wereld, nu klimt hij al achter op me fiets heel stoer. nu nog wel.... voor je het weet is hij groter als mij net zoals mijn andere zonen |
Wat heerlijk zoveel kinderen, en als een zo'n kind dan ook een kind krijgt..wat een wonder, Ja, ik heb weleens foto's gezien van als zo'n kind groeit, als het 3 weken is, dan 5 weken enzo. Ja, en ook al kon ik ze zelf niet krijgen, het is, als je goed nadenkt, ook een wonder dat je zelf bestaat. Kijk, ik bedoel het zo, toevallig hebben je ouders elkaar ontmoet. Ja, en als je dan gaat denken dat je zelf ook zo ontstaan bent... (Even los ervan of iemand ze ouders nog wel of niet ziet, je heb ook geadopteerde en/of pleegkinderen, kinderen bijvoorbeeld, die het 'biologische feit' niet belangrijk vinden om wat voor reden..) Ik wordt altijd vrolijk als het redelijk mooi weer is, en ik ging weg 's ochtends, werd ik altijd vrolijk van die moeders met hun kinderen. Ja, sowieso van de mensen maar die moeders met een kinderwagen of met een kleuter, ja, ik word daar vrolijk van... Ja, ik woon in een gemoedelijke buurt. Net een dorpje, iedereen is aardig hier, zegt elkaar gedag, ja, wat een verschil met een stad...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 18:26
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb daar een bizarre ervaring mee maar die is te prive om hier te delen..........je geloof verliezen en nadien God die ingreep..........mijn ogen opende......... |
Ja, dat kan, geloof verliezen en dan God die ingrijpt..
Heb zelf nooit mijn geloof verloren...maar kan het me wel indenken dat dat kan gebeuren.
Mzzl!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 13:24
|
|
|
[quote=PETRA944]ach shanita, wat moet ik zeggen? heb effe geen woorden, heel begrijpelijk d epijn bij jou en de irritatie, ook de irritatie aan de borden die je heel groot tegen komt. Schreef het al es eerder toen ik 20 was kwam ik tot geloof en was ook heel erg teleurgesteld en geflipt op bepaalde cristenen, vooral van cristenen verwacht je dat niet. gelukkig laat god ons niet los, ons niet vallen.Daar vestig ik al me hoop en vertrouwen op op jezus, god, cristenen waar ik mee omga, het zijn mensen net zoals ik, ondanks de irritatie van de borden in de stad ben ik ervan overtuigd dat jezus met je mee loopt, zijn armen om je heen houd. Hij is gekomen om gebroken te helen
Ja, dat was behoorlijk traumatisch: "je redt 't toch niet. punt...". Ja, en idd, borden langs de weg met 'de ...helpt!'. auto's door het stadje met de naam er levengroot op. En elke keer dezelfde dromen, over die afwijzing, ja, ik wilde zo graag alsnog ergens me kunnen ontwikkelen, met liefde en dacht ja de .... is perfect...christelijk, bekend, goede naam.... Ja, dan is het ff slikken....als je beseft, het gaat ze niet om mensen persoonlijk, maar om slagingspecentages, en daarmee giften scoren...zo van kijk eens wij zijn de beste...ja, nogal logisch als je selecteerd, en andere wereldse klinieken niet... als je van de eerste verbijstering van de afwijzing bent bekomen....want hoe kan het nu: "ze schrijven in hun magazine, elke keer, geen een geval is hoploos voor God en voor ons dus ook niet, dat soort dingen....in lucas 4-18 staat: De geest des heren is op mij, daarom, dat hij mij gezalfd heeft, om aan armen het evangelie te brengen, en hij heeft mij gezonden, om aan gevangenen loslating te verkondigen en aan blinden te gezicht, om verbrokenen heen te zenden in vrijheid, om te verkondigen het aangename jaar des heren. in jezus naam bid ik, vraag ik aan jezus of hij zich wil ontfermen met zijn liefde over jou, om met je mee te gaan, stapje voor stapje met verder herstel, dat je helemaal vrij mag worden, vrij van de pijn die anderen je hebben aangedaan, helemaal los komt, dat in jezus naam alle bindingen met bepaalde mensen die je zo,n pijn hebben aangedaan worden verbroken en dat je je je niet meer indentificeert met je verleden wat je is aangedaan, je bent een kind van god en daar ligt je indentiteit, dat je een kind van god bent, niet he tkind van je vader die het niet waard was om je vader hier te zijn op aarde. In jezus naam vader god breek al die banden van shanita met haar verleden en vul haar met uw liefde. en blijf met haar meelopen, heel dicht bij haar, met uw armen om haar heen, op weg naar herstel en innerlijke genezing, dat ze in vrijheid mag leven, niet meer gebonden door haar verleden.
hoop dat je het niet erg vind dat ik dit gebed hier voor je neerzet, met de hoop dat meerderen dit gebed voor haar willen meebidden.of een ander gebed voor haar. We mogen ook best wel es bidden voor elkaar hier op cm, en vooral voor shanita die het wel es moeilijk heeft. lieve knuffel shanita voor je
Dank je voor je gebed en voor je medeleven! ja, dat was een harde les, eerste les in mijn leven was, ouders zijn geen garantie, dat het mensen zijn die het beste met je voorhebben, en christenen(wat ik echt dacht toen) ook niet.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 9 oktober 2012, 13:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 13:14
|
|
|
JOL252 schreef: | Daarom schreef ik gister over een vriendin van mij die overleed na jaren van ziekte en dwars door alles heen haar geloof, liefde en vertrouwen naar God toe behield. Dit is voor mij een net zo groot wonder en wordt volgens mij nogal eens vergeten in al het streven naar de gaven in plaats van de Gever. |
Ja, dat las ik. Belangrijkste is dat je geloof en vertrouwen en liefde naar God toe behoud, dwars door alles heen, da's het grootste wonder.
En dat streven naar gaven ipv de gever, is net zoiets als de schepping vereren ipv de schepper(bijbletekst: zij vereren de schepping ipv de Schepper...
En als je naar deze gebroken wereld kijkt, oorlogen, rampen epidemieen, ziekten, en iemand claimt dat God altijd geneest en dat wil.....waarom al die aids wezen in Afrika bijvoorbeeld... en als iemand dan is genezen van een zware depressie, waarom zou God hem dan die depressie hebben gegeven in de eerste plaats...ja, we leven in een gebroken wereld. Ik ben echt geschrokken van die health en weatlh evangelies: dat als je echt voor God gaat heb je financiele voorspoed, geen ziektes, alleen nog maar gelukkig....doet geen recht...evangelie is een kruis opnemen, waar je dan wel kracht voor krijgt.
Men heeft 't zelf over de geest van armoede. waarvan je bevrijd moet worden....dat vind ik echt erg, doe je je best, vindingrijk en creatief, om met heel weinig geld je huissie gezellig te maken, krijg je een verwijt dat je een geest van armoede hebt....
En tuurlijk speelt God een rol, Hij laat bijvoorbeeld alles meewerken voor degene die Hem liefhebben. Ik zal ook liever zeggen dat ik ben genezen met behulp van God; ik heb met mijn medicijnverslaving echt niet achterovergezeten en niets gedaan. Heb zelf actief meegewerkt met een vriend van een christelijke stichting die mij hielp, en ik merkte he er gebeurt niets naars als ik ze niet slik... En toen ben ik gaan uitproberen. En als ik niets slik voel ik me nu zelfs sterker en lichamelijk beter, ja, het was jaren andersom....psychische pijn was zo groot, kon zonder med. niet functioneren, ja, en nu sinds kort wel....omdat ik ook dingen onder ogen kan zien, ook door reacties en mails. bijvoorbeeld, Thomas noemde een keer 'cognitieve dissonantie', denk ik ja, daar zit een hoop in, verklaard een hoop....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 08:23
|
|
|
ROLF230 schreef: | Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).
Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.
Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.
Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen.
Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging. |
Mooi dat jij genezen bent van zware depressie en dwangneurose. Dat zijn toch wel heavy dingen! Dat is eigenlijk een wonder
Ik zelf ben ook genezen van borderline, kan omgaan met DIS, heb genoeg handvaten om te functioneren.
Ben bijna genezen van slikstoornis, kan vaak slikken en anders neem ik vloeibaar voedsel, van die astronautendrank, waar alles in zit. Kon eerst nooit slikken als ik met mensen ging eten moetst ik altijd hele zware medicatie dat ik zo rustig werd, dan lukte 't wel. Kom ik gelijk op het volgende, ik ben genezen van mijn medicatie verslaving, ben nu vaak heel gelukkig zonder, ben er ook achter dat met die verslaving 90% psychisch is en maar 10% lichamelijk.
En ja, dat is eigenlijk een wonder; ik kan vaak goed functioneren en voel me dan zelfs gelukkiger en helderder natuurlijk, zonder medicatie, da's een wonder voor mij, dat had ik niet voor mogelijk gehouden dat ik zóver zou komen.
Ach, ik kan nog veel meer zeggen, maar ja dit waren de belangrijkste genezingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 08:04
|
|
|
JOL252 schreef: | Het grote wonder bestaat volgens mij niet uit genezingen ... |
Dat ben ik met je eens Jol, het grote wonder is de vergeving van zonden; het Evangelie....
En dat hameren over 'genezingen' daar word ik zelf al ziek van, maar ja, dan zou ik daar ook weer van genezen kunnen worden?
Iedereen gaat dood en heeft eeuwig leven, waarom elke keer zo dat hameren op genezingen en is dat wel liefdevol zeg maar naar mede broeders en zusters die niet genezen na jarenlang gebed? Om dan te zeggen God kan en wil iedereen genezen?
Ik zelf vind het nogal gemeen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 07:53
|
|
|
ROLF230 schreef: | Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).
Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.
Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.
Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen.
Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging. |
En voor de mensen die toch ziek blijven, na jaren, is dat dan reeel om tegen hun te zeggen God wil en kan genezen? Christenen die ziek zijn momenteel en meelezen, ja, ik noem maar wat....? Ik vind het zelf namelijk nogal gemeen: 'van ik ben genezen en God wil en kan iedereen genezen'. Om dat te zeggen. Want als God dat wou waren er niet zoveel zieke christenen. Of ligt dat aan die christenen, dat ze niet genezen doen hun iets fout?
Is de genezing van het hart niet veel belangrijker, ik bedoel we hebben eeuwig leven, dat zijn miljarden jaren, is het dan echt zo belangrijk dat je in dit leven wat zoo kort is, genezen wordt, en het is niet fair tegenover zieken die niet genezen en ook christen zijn.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 9 oktober 2012, 07:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 07:41
|
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 00:50 Rolf: Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.
Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen. Nu begin je hier zelf over h. of y. Dus ja, daar had ik mijn reactie op aangepast..., maar nu alleen eruitgehaald wat over mij gaat en niet over anderen..Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 06:44
Shanita:Ja, natuurlijk bestaan wonderen. Kijk alleen maar naar het menselijk lichaam, naar de natuur, naar het heelal...
Mijn wonder is dat ik zélf rond me 20ste hulp ben gaan zoeken, zelf alles ben gaan lezen erover, zelfs een studie ervoor ben gaan doen, om erachter te komen wat er in Godsnaam met mij aan de hand was. En dat dat mij was gelukt!
Zo dit schreef ik als reaktie naar Rolf, heb even alleen eruit gehaald wat on topic is uit mijn reactie.
En als we nu bij wonderen bij onszelf kunnen blijven ipv het over andere mensen te gaan hebben, die velen niet eens kennen...ja, geldt ook voor mezelf.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 9 oktober 2012, 07:50
|
|
Naar boven |
|
|
|
|