Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 19:07
Onderwerp: WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?
|
|
|
PIETER619 schreef: | Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that |
Mijn wil wordt steeds meer gelijk aan die van Jezus, dat heet groeien in het geloof
Maar wát ik doe, komt wel uit mijn hart, en niet als een oprdracht aan een robot
Niet dat jij dat doet; ik ben heel erg allergiesch, als mensen mij fftjes gaan vertellen wat ik moét, that's all Heb ik nare ervaringen mee; bijbelteksten, waar gedeeltes na de komma werden weggelaten, teksten uit zijn verband gerukt, en gewoon ff vertellen, ja, God zegt dit en dat over jou, tegen mij. Dat soort dingen heb ik te lang meegemaakt, en gezien en ervaren de schade die dat teweeg bracht, aan mij en anderen, die mij nabij staan.
Maar ja daar kan jij niets aan doen
Ik blijf er wel bij, omdat ik geloof, wil ik dingen niet, of juist wel, omdat ik van God houdt. En niet omdat , wie dan ook, zegt dat ik iets moet
God gaat met ieder van ons Zijn eigen unieke weg.
Ik leg aan de 1ste plaats verantwoording aan God, dan aan mezelf, dan aan eventuele partner, dan aan helemaal niemand!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:36
|
|
|
PIETER619 schreef: | Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that |
Zó is dat. Jezus, ofwel God verteld mij wat ik doe. En wat jij doet
Idd. Se simple is dat.
Fijne Avond!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:51
|
|
|
Joelle overgenomen van Pieter619: Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.
@Joelle
Als wij dat moeten, komt niets uit ons hart, dan zijn we robotjes, wat is dan de waarde?
Ik móet helemaal niets. Ik wíl! en dat is een verschíl.
Ga mij ff lopen vertellen wat ík móet....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 15:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:43
|
|
|
Willemijn: Zou Jezus doen wat jij nu aan het doen bent Pieter? Je bent benaderd en bent dus de boodschapper van iemand anders.....Zou Jezus nooit doen .....
Ja, idd, Willemijn, die gedachte schoot mij ook door mijn hoofd! En wie bedoel je nu precies met schijnheilig? Noem eens ,man en paard? Zou Jezus ook doen......
Ja, dat schreef ik net ook, iets wat daarop neerkwam, toevallig, of niet?
Zou Jezus achter iemands rug roddelen en boze mailtjes sturen naar mede CM leden???? Jij bent dus wel de boodschapper van die mensen.....Zou Jezus dat doen?
Idd, dat dacht ik ook...
Ik kreeg zo'n mailtje onder ogen en schrok ervan want ja het ging over mij.....Nee, dat zou Jezus nooit doen daar heb je wel een punt....... Het komt nota bene ook nog van de mensen die het christelijks op het forum doen......
Ja, ik kreeg net ook en mailtje, ja, ik kan er niet zoveel mee. Het betreft dan andere personen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:28
|
|
|
[quote=JOELLE246]Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.
Sterker nog, dan wíllen we daar, en alleen daar mee bezig zijn ;)
Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?
Natuurlijk gaan we voor God en met God. Wat ik wil zeggen, iemand kan pas ten volle leven in God's wil, als ie zelf eerst genezen is, en dat is een proces. En met genezen bedoel ik ook en met name natuurlijk de genezing van het hart. Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is. Daar durf ik en wil ik niet over oordelen. Ik kan niet weten of en hoe wanhopig iemand zich kan voelen. en ja, tis makkelijk om te zeggen van ja, Jezus is bij je. Ja, dat ís natuurlijk wel zo, maar ja, zeker als je pas gelooft ervaart iemand dat niet zo.
Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.
Ja, moet ik dan onder de indruk zijn omdat jij prive bent benaderd over deze zaken? Ik zie veel liever dat diegenen dat hier duidelijk op het forum zetten, of er zelf dingen over schrijven en er een of meerdere topics over openen. We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen.
ff gewijzigd; ik had blauw met zwart door mekaar gehaald..)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 18:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:15
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Wat een verschrikkelijke mooie muziek, prachtig. Het is net alsof die muziek een mooi, ontroerend en gelukkig verhaal verteld. En dan met die mooi natuuropname's erbij. Ja, dan denk ik, zo zie je een stukje van de hemel, zo mooi.
Ja, ik ben geen klassiek muziek type, ja, behalve de filmmuziek van klasiekers. Maar dit is zo mooi, ja, dit overtreft alles.
Ja, ik kon eerst niet luisteren naar mooie klassieke stukken, ging dan meteen huilen.
Ik heb een paar keer een moment gehad dat ik een mooie stuk hoorde, en dat is dit er een van.
Ik ken ook een ander heel mooi stuk, ja, van een klassieke cd, maar ja, weet het nummer niet meer hoe het heet, en de persoon zie ik ook al jaren niet meer, waarbij ik het hoorde.
Was een nummer van de serie cd's 'aangenaam barok'.
Bedankt door dit te delen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 14:46
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Maar bij christenen is geen sprake, denk ik, van anderen eens 'lekker bewust kwaad blijven doen'. Iemand voelt zich zo. |
Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.
Ik zou hierop willen zeggen; 'we moeten niets, we willen;)'.
Ik bedoel geen compromis. Ik weet uit eigen ervaring als je gelooft wil je alleen het goede. Hoe komt het dan, dat ik in mijn 1ste huwelijk ontzettend agressief was naar mijn man? Ja, ik ben gaan lezen en kwam erachter dat het elke keer was als mijn vader langs zou komen, of langs was geweest. Verplaatste agressie, ja, naar je vader word je niet boos, tis je vader, dat doe je niet, zo is helaas vaak de norm. Maar ja, de terechte kwaadheid moet uit het systeem/organisme, dus ja, dan komt het er op een andere manier uit.
Dat weet ik nu gelukkig, heb mijn ex films laten zien, die ik had van lotgenotengroepen, en hij zei precies jij...
Maar, nu ff een ander voorbeeld, stel, iemand heeft niet door dat het 'verplaatste agressie' is, en slaat elke keer zijn eigen vrouw verrot, en heeft er dan, oprecht, elke keer spijt van. Ik kan je zeggen, dat is één grote lijdensweg, voor het slachtoffer, maar nog veel meer voor de dader. Want de dader gaat kapot aan schuldgevoel, en het daaruit voorvloeiende verdriet, en heeft ontiegelijk veel spijt, zegt dat ook, maar weet, dat het weer gaat gebeuren, want er is geen controle over. Weet jij hoe iemand zich dan wanhopig voelt en kapot gaat aan schuldgevoel, voor nota bene iets waarover hij geen controle heeft.
Dit had ik dus ook, vergelijkbaar. Pas toen ik in de up-positie ben geklommen en me vader, voor het eerst in me leven ff goed de waarheid had verteld, en dat ik hem ook nooit meer wilde zien, ja, pas toen ging de agressie naar mijn (ex)man weg.
(Nou heb je ook mensen die, er anders mee dealen, uit onwetenheid, en die bijvoorbeeld dán maar de rol van rotzak op zich nemen. En hun vrouw, ook al zijn ze gescheiden, proberen te blijven terroriseren daardoor. En dan heb je de mensen, die zich niet (meer?) kunnen inleven in een ander. Wat ook weer een afweer is voor de werkelijkheid, die ze niet onder ogen kunnen of willen zien, een trauma, waar ze zich niet eens bewust van zijn. En ja, als je je niet invoelt in een ander, ja, dan voel je je ook niet in in jezelf. Ja, wel in de zin dat iemand zichzelf heel belangrijk en heel wat kan vinden, maar niet in de zin, dat iemand medeleven heeft voor zichzelf, wat hij heeft meegemaakt. Dat kan komen, doordat het zich herinneren, met gevoel erbij, veels te bedreigend kan lijken. En nog ernstiger, wat te denken van de mensen die dingen echt niet meer kunnen herinneren door verdringing. Maar dus wel gedrag hebben van zich niet invoelen als zelfbescherming. Wat het natuurlijk niet is, want zelfbescherming is eigenlijk de waarheid onder ogen kunnen en durven zien, zowel van het verleden als van het heden. Vandaar de vele hulpverleningsprojecten de laatste jaren voor hulp bij huiselijk geweld.
Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?
Je kan pas goed zijn voor je naaste als je zelf alles duidelijk hebt, ja, en in deze gebroken wereld is dat heel moeilijk, je kan er wel naar streven. Of je ernaar uitstrekken, zoals mocht je het al bereikt hebben. zoals Paulus ergens schrijft.(zoek het later op).
Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.
Je hebt dus altijd scheinheilige mensen ertussen en da's heel erg. Kijk maar eens naar F.O. En nog steeds, het is zwart op wit vastgesteld, alles in onzin, over de eindtijdstudies. En de man blijft gewoon doen alsof die gek is, of anderen gek zijn.
Maar ja, dát zou ik niet willen vergelijken met de mensen hier op het forum.
Mensen kunnen erg gevoelig zijn, en dan door iets wat wordt gezegd, hupakee, ja, iemand is dan erg gekwetst. Dan kan je (ver)oordelen... Je kan ook tussen de regels door lezen.
Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen
Nee, hehe;), natuurlijk mogen we geen excuses bedénken, met als doel elkaar degenererend te behandelen. Ik heb zelf niet het gevoel dat dat hier gebeurd op het forum.
Ik zelf ben dankbaar voor dit forum; ik leer van mensen, ik kan dingen kwijt, waardoor ik het eea kan verwerken. Ik word elke keer bij het geloof bepaald. En ik zie ook heel veel mooie reacties. Ik leef mee, men leeft met mij mee. Ja, zo ervaar ik dat.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 14:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 12:03
|
|
|
Pieter619:Ik denk dat God helemaal niet wil dat we ons zelf zijn, maar kinderen van Hem en Jezus als voorbeeld nemen. Pas als we Jezus in ons leven betrekken kan men door d eGeest een ander verdragen en o pfatsoenlijke manier behandelen. Oei, gevaarlijk denk ik. Natuurlijk wil God dat wij onszelf zijn, zo heeft hij ons gemaakt. Juist als kinderen van Hem. Met Jezus als voorbeeld. Maar ja, dat is voor ons zondige mensen een proces, wat je vaak niet af krijgt in één leven, maar wel een begin mee kan maken.(waar staat dat ook alweer?)
En ja, door zoveel verschillen, in opvoeding, karakter, dingen meegemaakt wel of niet, enzovoort, lijst is eindeloos lang, ja, krijg je weleens botsingen.
Nou, en zoals je dan normaal gesproken ook niet iemand op zijn bek gaat slaan, wat je in de wereld wel ziet, in het uitgaanleven bijvoorbeeld, ja, dan ga je als christen zijnde, ook in je boosheid, en verontwaardiging ook op je taal letten.
Waar staat dat ook alweer: "Wie zijn tong in bedwang heeft, heeft alles onder controle"
Sommigen woorden kán niet.
Wat je weleens ziet in sektes, iedereen is 'lief' tegen elkaar, maar da's dus buitenkant. Sommige mensen zijn te verschillend dan krijg je botsingen dat kan niet anders.
Pieter619: Nu is er soms een haat en nijd situatie gecreëerd tussen "kinderen Gods" gezien reacties op de topics. Nou...haat en nijd? Ik denk meer grote irritatie en ook gekwetst speelt mee. Ik heb een keer bij Dr. Phil gezien, dat men later als volwassenen gekwetst kan reageren, op onverwerkte zaken. Maar ja, dan wordt er dus op een ander gerageerd, dan voor wie het, jaren geleden, bedoeld was. Dat kan door een trigger.
Als iemand een fout maakr en dat toegeeft bijft men sneren geven in het zelfde en ander topics.
Ja, en daarom, dat sneren, daar let ik niet op, heb 't vaak gewoon niet eens echt door.
Sarcasme en cynisme Ja, dat heb ik zelf in het dagelijkse leven vaak niet door. Ja, en als ik het door heb, ja, dan zeg ik daar wel iets van. Maar ja, zelf ben ik meer to the point, als ik iets verkeerd vind, zeg ik dat, ja, en soms is een beetje sarcasme handig om het duidelijker te maken.
Ik vraag mij af , wat ons hartsverlangen is, kunnen vergeven, gelijk Jezus doet of lekker ons zelf zijn en anderen bewust kwaad blijven doen?
De ene kan snel vergeven, de ander is gekwetst, en ik kan niet beoordelen of dat wel of niet terecht is. Ik kan niet in iemands hart kijken, misschien is iemand wel echt gekwetst.
Ja, alleen als ik iemand beter ken doordat ik een tijdje met zo iemand mail bijvoorbeeld, ja, dan kan ik het wel weten.
En ik denk niet dat dat bewust gaat. Iemand kan gekwetst zijn en daardoor boos reageren, en dan kan zo iemand evengoed het beste met anderen en God voorhebben.
Maar bij christenen is geen sprake, denk ik, van anderen eens 'lekker bewust kwaad blijven doen'. Iemand voelt zich zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:26
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
[quote=MARITIME853]Shanita, als ik alles van jou reactie's zou gaan uitvergroten..... sla jij ook zelf net zo als Frank Ouweneel de plank mis....
Die mening mag jij hebben...
Hou deze dingen bij jezelf, dan kost het ook geen energie om je daar druk over te maken....
Wie zegt dat dat mij energie kost... Als ik dingen bij mezelf moet gaan houden ja, hoef ik niet op een forum te gaan. Of, moet ik eerst denken wat iedereen ervan zou vinden en afwegen, ja, dan zou ik dus mezelf niet zijn.
Vergis je niet er zijn meerdere mensen welke mischien nog wel ergere dingen in hun leven hebben meegemaakt dan jezelf.
Misschien heb ik nog wel veel ergere dingen meegemaakt, en schrijf ik dat hier niet...En ja, uit sommigen postings zou ik kunnnen denken op te maken dát er mensen zijn die nog veel meer hebben meegemaakt, dan dat ik opschrijf hier....
Daarom schreef ik ook dat met schuldgvoel, ja, wat nou als iemand iets doet waar die spijt van heeft, maar echt zoveel spijt, zelfs al istie gelovig. Ja, ik schreef een keer, van dat is juist de kern van het evangelie, als je je schuldig voelt heb je berouw, anders voel je je niet schuldig, dus ja, begrip zoeken voor jezelf, en het evangelie van vergeving van zonden, ja, moet theoretisch genoeg zijn. Maar kan ook een proces zijn. Ja, dit laatste kwam zomaar ff in me op.
Zegens!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 10:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 10:12
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
PIETER619 schreef: | Geen antwoord op mijn vraag. Gaan we hier verder om Ouweneel Frank of Willem in de zeik te zetten met een gigantische balk in het oog, proberend de splinter weg te halen. en is "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" niet van toepassing?
Beste lieve Shanita, je hebt heel veel meegemaakt , en dat is gigantische bagage, heb jij alles wel bij het kruis neergelegd, gezien vele reacties hier op het forum niet. Al hoeveel hulp je hebt gekregen, Jezus kan heel veel meer zelfs je helpen met vergeven. https://www.youtube.com/watch?v=BH-XPMpKTJU kheb deze clip al ergens anders ook neergezet, kunne we veel van leren, zij was ook maar eens mens die erge dingen mee heeft gemaakt. |
Hai,
In de 1ste plaats, weet je hoe ik aan dit onderwerp kom, ja, een vriend belde me, en die zei er iets over. tis gewoon nieuws, zo heb ik het hier opgezet. Ja, je hebt hier geen kopje 'nieuws en actualiteiten', ja, dus dan onder 'christelijke levenswandel'.
Ja, en verder ga ik niet op je posting in.
Kijk, als je meer dan 20, zelfs 22 jaar gelovig bent, ja, dan hebben die balk en splinter verhalen en de eerste steen werp dreigingen ook helemaal geen invloed meer op mij, die tijden zijn wel voorbij.
Ik heb het hier als nieuws neergezet, en dat zal ik blijven doen.
Dank voor de clip, ga 'm later eens bekijken :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 01:22
|
|
|
[quote=PIETER619]Als je soms ziet hoe men hier op het forum elkaar in de haren vliegt, komt deze vraag haast telkens weer bij mij op.
Idd. soms.
Men hoeft het beslist niet eens te worden in een topic, maar blijf elkaar met respect behandelen. Je ziet nu soms sacartisch en neerbuigende reactie naar elkaar toe. Wat voor vvoordeel levert zoiets op.
Hier zijn allerlei soorten mensen en ook gescheiden, dingen meegemaakt, moeilijke bevallingen, of nare kindetijd, of geliefde overleden, mensen die het nu best voormekaar hebben, en dan inene te horen kregen dat ze iets onder de leden hebben, mensen die ziek zijn, er zijn hier mensen die buiten hun wil om nog, of weer alleenstaand zijn, mensen die nu best gelukkig zijn, mensen die soms eenzaam zijn, mensen die al vanaf hun kindertijd gelovig zijn, mensen die pas gelovig zijn, verschillende uiteenlopende kerkgemeenschappen ook nog en ga zo maar door. De lijst van dingen die men mee kan maken is erg lang.
Ja, dan kan je wel denken van God wil dat we liefdevol met elkaar omgaan, maar ja iedereen heeft wel zijn eigen mening, zijn eigen gevoeligheden, ja, dan kan je niet als robot gaan denken van ja, nu reageren we alleen liefdevol.
Het is denk ik wel belangrijk dat de basis de wil is om lief te hebben, maar ja, wat als iemand nu ff boos wordt, of zich ergert, ja, inslikken en dan 'liefdevol' gaan doen is niet gezond hoor. Ik denk dat God wil dat we onzelf kunnen zijn. en zo kunnen groeien en leren van elkaar, en ja, er komen weleens botsingen.
Zolang die niet gepaart gaan met dingen zeggen die niet netjes zijn is dat mi oke.
Als men het negatieve van zich af wil schudden of wat dan ook, koop een boksbal, heb je een bozebui, ram even flink op die boksbal om totdat de zooi in je hoofd weer bedaard is en ga dan in Liefde (bevolen door Jezus) met elkaar om op het forum hier.
Als ik het woordje 'bevolen' hoor, denk ik aan de 2de wereldoorlog: "Das ist ein bevel ja!".
Als jij als vader je kinderen opvoed, dan ga je ook niet zeggen: jullie moeten elkaar liefhebben, dat is een bevel!!! Dan is er ook weleeens grote bonje hoor tussen broers en zussen.! Wat niet wil zeggen, dat in de kern, als het er echt opaankomt men er wel voor elkaar zou zijn, omdat men christelijk is.
O, ja, stel ik zou naar een sportschool gaan, ja, ik heb ze weleens gezien, ja, dan ga ik niet zeggen wat ik op me hart heb, maar ff tegen die boksbal, en daarna liefies doen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 11:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 00:52
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Was eigenlijk alweer gister: toen ik bericht kreeg van mijn zoon dat de baby geboren was en moeder en kind gezond. En later toen ik het in mn armen hield Elodie Hanah heet ze en ze is perfect |
O, wat heerlijk voor jou!
Gefeliciteerd met dit wonder!
Elodie Hanah , wat een prachtige naam!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 17:16
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Jammer, als je zo zwartgallig in het leven staat dan. En ook erg christelijk, om je broers en zussen hier dan zo te benaderen.
Maar het essentiële verschil is dat ik wist tegen wie ik het had, met mijn plagerijtjes, en dat Frank en ik dit van elkaar kunnen hebben. Jij kent Zeeland helemaal niet, je weet dus helemaal niet tegen wie je het hebt, en treitert haar voortdurend. Dat argument van jou slaat dus nergens op!
En idd: maak iets niet te gauw persoonlijk. Wie de schoen past, trekke hem aan! |
Steentje,
Ik persoonlijk vind deze reactie helemaal niet kunnen.
Deze reactie: Quote: | Jammer, als je zo zwartgallig in het leven staat dan. En ook erg christelijk, om je broers en zussen hier dan zo te benaderen. |
Want ik zelf zie helemaal niets zwartgallig, effe wat mensen die anders denken. En ja, je kan mi niet zeggen wat wel en niet christelijk is voor iemand anders. Want je wéét niet, op wat voor toon, hoe iemand erbij kijkt en denkt. Daarbij heeft iemand ook nog eens het volste recht om hier netjes zijn mening te geven. En 'zwartgallig' klinkt helemaal niet netjes.
Ja? Oke.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 26 oktober 2012, 17:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 16:51
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik vind het een wekelijks terugkerend noodzakelijk karwei, die badkamer. En het ergste is dat je zo kort ziet dat je het gedaan hebt. Nu blinkt het er, vanaf 19 uur vanavond is hij weer volop in gebruik en morgenochtend om 9 uur zie je niet meer dat je het gedaan hebt. |
Ja, dat wel.
Maar ja, dat vind ik dan ook juist zo leuk eraan, ja, meen ik echt. Dan ga ik de tegeltjes doen, met zo'n spuitbus, even in laten trekken en dan afspoelen en dan gaan ze weer zo heerlijk blinken
En dan mijn wastafeltje, met mijn spiegel schoonmaken, en dan alles weer netjes op zijn plaats zetten. Ja, dat heeft wel wat ;)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 26 oktober 2012, 16:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 16:35
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Mijn badkamer scheeuwt om een goeie sopdoek...zucht....na een week uitstellen toch maar gaan doen nu. |
Ha,
De badkamer vind ik altijd het leukst, voor zover huishoudelijk werk leuk is Maar ja, ik moet wel zeggen, zo me eigen huisje schoonmaken en opruimen voelt ook wel weer oke natuurlijk, ja, het is ook een deel van jezelf, je woning :)
Maar ja, bij mij, als ik alles heb gedaan, ja, dan doe ik de badkamer :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 12:49
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | De plannen zijn GROOT... De uitvoering laat nog even op zich wachten... Dus die zijn nog KLEIN!!! Maar de dag is nog lang... |
Zeker, de plannen zijn groot.
Maar ja, ik ben eigen baas, woon hier alleen. doe 't rustig aan hoor, heb geen deadline ofzo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 12:36
Onderwerp: Trage chatvensters
|
|
|
Zo, me hulpverlener is pleitte, ja, heb wel veel aan d'r hoor :)
Men noemt dit ook wel de nieuwe vorm van autisme he? We kunnen niets meer doen zonder de social media..... Ja, en alles wordt steeds meer verbonden met elkaar; you tube account, hyves, facebook, messenger, live, twitter, noem maar op. Ik laat regelmatig me telefoon thuis als ik wegga, zit je net te praten, of een spannende film te kijken die ook leuk is, ja, ik wil dan niet gestoord worden....en als iemand zegt je was er niet, zeg ik ja dat kloptWaar je ook bent, de mail wordt altijd bekeken, bij iedere ping kijkt men of er een smsje is en dan heb ik het nog niet over de vele spelletjes.... Eigenlijk een vervelende inbreuk in je leven, ben je in een goed gesprek met iemand? Dat stagneert als je telefoon gaat of als er een piepje van je laptop gaat.....Dat bedoel ik , die piepjes en geluidjes en waarschuwingen enzo, kan je ook uitzetten... Dus eigenlijk is het wel weer mooi als chatvensters het eens niet doen..., kom je weer eens aan andere dingen toe dan social media...... Ja, mij intereseert het ook niet zo heel erg hoor, ik ben maar 2 keer op die chat geweest, een keer zei ik 3 zinnen en de andere keer een zin.... Ben benieuwd wat er nu weer voor reacties komen van mensen die zeggen het zo niet te doen maar die je wel continu online ziet op CM.....
Ja, ik ook
Ik ben zelf ook een van diegene die niet graag de deur uitgaat zonder Iphone maar probeer er wel op te letten....
Ja, ik ging eerst ook zonder telefoon weg, ja, ik vergeet 'm ook vaak, ja, alleen als ik telefoon verwacht, ja, heb me voicemail ook uitgezet hoor, ze bellen me maar, en anders kunnen ze me ook mailen.Ja, zit je net een spannend boek te lezen, nee, alles gaat dan uit, beide telefoons.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 26 oktober 2012, 12:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 11:11
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Maar de wereld van CMmers in niet ingestort Shanita omdat de chatvensters een avond traag waren, wel bijna als er al een topic aan gewijd wordt.......Ja, idd. LOL Gelukkig maar, zou wel erg zijn, een avond niet kunnen chatten.... Ja, dat zou een hele grote ramp zijn
S. die nooit chat, maar het wel een keer gaat proberen
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 26 oktober 2012, 12:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 09:13
|
|
|
Nou, ik ga aan de slag nu.
Ik wens iedereen een fijne werkdag!
En ik wens iedereen met verdriet en moeite God's nabijheid en Vrede!
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 09:09
|
|
|
Ooooooh,
Ja, da's dan wel erg vervelend, zeker als je ff gezellig wilt gaan chatten en er zijn ook mensen daar....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 09:02
|
|
|
Wij gaan ons zo rothaasten, snel douchen, afwassen, tafel opruimen, stofzuigen, dweiltje over de vloer halen, wasje ophangen, en dan in volgorde van het meest belangrijkste eerst.
Want, jaahhaaa, tussen half elf en elf uur, dus ik reken half elf, komt een hulpverlener, me helpen met me administratie, dus ja, een beetje orde is dan wel zo prettig.
En me verfspullen dan netjes aan de kant tijdelijk. Ja, want ik ben al(of pas?), bij één derde van de onderlaag op me plafond...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 26 oktober 2012, 09:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 08:55
Onderwerp: het geven van tienden
|
|
|
JOL252 schreef: | Tja, die kerken die tienden verplichten en graag daarnaast ook nog de persoonlijke "offers in geloof". Zelfs aan mensen die schuldhulpverlening krijgen durft men te beweren dat de sluizen van de hemel alleen maar open zullen gaan als ze dit in geloof afstaan. Gevolg is dat schuldhulp en/of begeleid wonen voor deze (vaak beïnvloedbare, soms net bekeerde) mensen in de war wordt geschopt. In plaats dat ze het omkeren en hen een handje helpen.. met eens een extraatje bijvoorbeeld... |
Ja, idd. Want als die mensen in zo'n schuldsanerings/of schuldhulpverleningstraject zitten, en ja, ze komen er daar achter, bewindvoerders ofzo, dat ze geld aan zo'n gemeente geven...ja, kan je fluiten naar je sanering en of hulp, want alle inkomsten, zelfs van het vekopen van één boek op marktplaats bijvoorbeeld, moet voor enkele jaren naar de schuldhulp gaan.
Het is gewoonweg schandalig.
En idd, handje helpen heb ík nog nooit gezien en/of van gehoord.
Jahaa, wel in de traditionele kerken waar ik laatste jaren kwam zoals gereformeerd vrijgemaakt, die helpen regelmatig mensen via diaconie. Dan namen ze me acceptgiro's mee, en hun gingen dingen storten. Toen ik ff in het nauw kwam. Maar ja, dat zie je dan ook op zo'n jaarrekening, zoveel naar diaconie gegaan, zoveel aflossing en rente kerkgebouw etc. OOk PKN trouwens....laatst was een man die ik kon van een van me exen drie en een half uur bezig geweest, in de zomer, in de hitte, me vloer eruit zitten halen, netjes in repen, opgerold, kon zo mee met grof vuil.
Of als ik een keer iets wil laten ophangen, in mekaar zetten oid, ja ze staan er voor je klaar hoor.
Ja, kijk, me huis schilderen, vloer bedekken met daarvoor bestemd soort plastic, en alles netjes afplakken, ja, kijk, dat kan ik zelf, heb ik drie keer gedaan, in verschillende huizen, 1 keer voor mezelf, 2 keer voor iemand anders. Ja, dus dát kan ik zelf, ja, en dan ga ik geen hulp vragen, omdat ik het zelf kan, maar het wel makkelijk vind. Ik doe er misschien ietsie langer over, da's alles.
En ik was niet eens officieel lid, kan je nagaan....
Ja, dit mag ook wel ff gezegd worden.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 26 oktober 2012, 08:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 07:11
Onderwerp: DE WEDERKOMST VAN CHRISTUS
|
|
|
PIETER619 schreef: | Deze dominee vond het niet nodig om bij ons langs te komen toen wij in zijn domicilie kwamen wonen, dit bleek na navraag van de PKN dominee die ons dus wel welkom heette in onze nieuwe woonplaats. Beetje hypocriet figuur, die aan zaken dus eigen interpretatie geeft, dus ook weer aan deze materie? |
Ja, zo zie je maar weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 07:06
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is een tijd goed gegaan maar er komen weer steeds vaker rode balkjes met mededelingen dat de chat vertraagd is. De vorige keer heeft het erg lang geduurd voor er een oplossing was, kan CM het nu wel een beetje in tempo oplossen? Chatten moet een beetje vlot gaan, het is een belangrijke mogelijkheid van CM. Een paar dagen geleden was het helemaal hopeloos, het zou fijn zijn als deze mededelingen snel tot het verleden behoren en alles weer normaal werkt.
Thomas. |
Weet je wel zeker dat het niet aan je Mac ligt?
Zo'n 2,7 procent van de Macs is geïnfecteerd met een virus of een andere vorm van malware, bericht van juni 2012....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 06:57
|
|
|
FRANKT627 schreef: idd, met ratechtse zeeuwen is niet veel aan te vangen...is het CM-er?
Ratechtse zeeuwen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 06:51
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MAMY994 schreef: | Begrijp je bezorgdheid heel goed. Sterkte!!!!!!!
Gyneodinges zijn ook maar mensen. Daarom leg het maar in Zijn handen. |
Ja, da's wel zo, zijn ook mensen.
Aan de andere kant, Nederland heeft wel een naam hoor, wat betreft onzorgvuldigheid van gyniacologen en verloskundigen.
Ik kan zo linken geven, maar ja, die kan je zelf ook makkelijk opzoeken.
Deze enge bevallingsverhalen hoor ik al me hele leven, en was voor mij reden om te denken ik wil nooit een kind. toen ik tiener was.
Ja, toen ik 25 was, en al 7 jaar gelovig en getrouwd wel, maar ja, ik was onvruchtbaar....en da's verdrietig, zie je iedereen om je heen met kleintjes... Ja, en het verlangen naar een kind was zo groot bij mij, dat al die enge bevallingsverhalen mij niets deden meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 06:36
Onderwerp: poesjes
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 03:47
Onderwerp: Rood sein
|
|
|
Hai Anita,
Mooooooi....
Alleen ff een dingetje, ja, het woordje 'geestesziek'....Ja, ik snap dat het moet rijmen.
Maar wat zo K#$ is, 'geestesziek' wordt vaak gebruikt in negatieve zin.
Komt nog es bij: tis juist niet geestesziek, tis een 'normale' reactie op dingen die iemand vaak (en dan met name en vooral) in de kindertijd heeft moeten verduren.
Ik las net in een ander topic, weet ff niet meer waar, Dat Petra die schreef van dat Corrie Ten Boom zo sterk was, ondanks dat ze zoveel had meegemaakt: ja, Corrie ten Boom is met liefde en respect opgegroeid. En dan kan je veel meer hebben en aan.
En als je dan nog, na de kinderijd in je latere leven veel meer klappen oploopt dan gemiddeld, juist en ondanks die kindertijd, ja, dan is iemand gevoeliger.
Maar, los, van dat ene woordje, waar ikzelf geen moeite mee heb, en ook vindt ik het een heel goed gedicht. Ook een heel bemoedigend gedicht!
Thx!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 22:17
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JANS221 schreef: | O, dus jij kan behangen, schilderen, vloeren leggen, schuren, sjouwen etc.?
ik zorg wel voor de koffie! |
Ík kan heel mooi schilderen, heel netjes ook, ook heel netjes afplakken.
Ja, eerst keek ik gewoon bij schilders als ze ergens bezig waren in een pandje ergens. en dan vroeg ik ook dingen. zo heb ik het geleerd, en ja, wat adviezen van de verfhandel.
Ja, en nu kan je zoveel informatie en tips enzo halen van het internet.
Ik vind schilderen ook wel leuk. Maar ook wel een beetje zwaar.
Dus ja, ik ga mijn bedje in, want ik ga morgenvroeg weer verder!
Truste iedereen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 22:10
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | het moment waarop ik hoorde dat de pogingen om de bevalling bij mn schoondochter op te wekken voor vandaag worden gestaakt nog steeds geen kleindochter |
Sterkte!
Ps: wat schandalig he, dat zo'n kind er dan met zo'n tang wordt uitgerukt dat je schoondochter nu ernstige last van haar bekken heeft. Ja, je hoort meer van die verhalen...
Nogmaals sterkte, spannend hoor
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|