Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:35
|
|
|
'k Zie haar staan 'n Dikke traan op haar wang Ze is bang voor kritiek geestesziek licht verdoofd in haar hoofd kil en star in de war Toen ROOD SEIN Je bent van Mijn Stóp, en weet dat je iemand belangrijks vergeet die iemand ben jij en die ga je voorbij Trek het je niet aan laat hen gewoon gaan laat ze maar flink trappen zij die tóch niet snappen 'k Weet wat je bedoeld 'k heb het Zelf gevoeld Ik wéét van jouw pijn en gebroken zijn. 'k weet: Jij wilt graag stérk voor gezin en kerk maar zelfs het sterkste mens die trekt ooit een grens Lieverd, neem de tijd Ik genees gebrokenheid ooit schijnt er licht op jouw droevig gezicht Jij hoeft niet alleen Ik ben om jou heen Nu en voor altijd Ik strijd mee jou strijd maar op Mijn manier schuil dus tussentijds maar veilig Hier. En blijf houden; goede moed Ik beloof: Ik maak het goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:38
|
|
|
Mooi, Anita!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 oktober 2012, 03:47
|
|
|
Hai Anita,
Mooooooi....
Alleen ff een dingetje, ja, het woordje 'geestesziek'....Ja, ik snap dat het moet rijmen.
Maar wat zo K#$ is, 'geestesziek' wordt vaak gebruikt in negatieve zin.
Komt nog es bij: tis juist niet geestesziek, tis een 'normale' reactie op dingen die iemand vaak (en dan met name en vooral) in de kindertijd heeft moeten verduren.
Ik las net in een ander topic, weet ff niet meer waar, Dat Petra die schreef van dat Corrie Ten Boom zo sterk was, ondanks dat ze zoveel had meegemaakt: ja, Corrie ten Boom is met liefde en respect opgegroeid. En dan kan je veel meer hebben en aan.
En als je dan nog, na de kinderijd in je latere leven veel meer klappen oploopt dan gemiddeld, juist en ondanks die kindertijd, ja, dan is iemand gevoeliger.
Maar, los, van dat ene woordje, waar ikzelf geen moeite mee heb, en ook vindt ik het een heel goed gedicht. Ook een heel bemoedigend gedicht!
Thx!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|