ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 139 140 141 142 143 144 145 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:07
BerichtOnderwerp: geert wilders een voorbeeld?

HENK710 schreef:
Kwestie van zoeken naar de meest voor de hand liggende optie vanuit de uitslagen, inclusief gewenste werkrichting. En ja, dan kom je naast VVD en PVV in eerste instantie op CDA uit. Dat het afgelopen kabinet niet altijd evenveel daadkracht heeft getoond is dan een "maar" te noemen, maar de programmatische denkrichting is dan allereerst doorslaggevend om tot een werkbaar kabinet te komen om Nederland uit het slop te trekken. Zodoende blijft het vanuit VVD en PVV een zeer logische stap om toch de hand uit te reiken naar het CDA...die de hand niet hebben willen aannemen (al willen ze wel regeren).

Maar ze komen mogelijk nog in de herkansing met de nieuwe ronde, waarin vermoedelijk VVD met CDA en PvdA om de tafel gaat zitten. Grote vraag is natuurlijk of dit werkelijk een werkbaar kabinet wordt, want programmatisch zijn er meer verschillen te overbruggen en PvdA heeft niet echt een hele grote voorkeur bij VVD (programmatische afstand, dwarrelgedrag) en CDA (kabinetsval).

We zullen zien wat hieruit naar voren komt. Maar Rutte zal de datum 1 juli mogelijk al niet meer halen om een kabinet te presenteren, wat hij wel zo nadrukkelijk wilde bewerkstelligen in verband met de economische situatie van dit moment. Mocht het kabinet VVD-CDA-PvdA niet gaan werken, dan gaan we een nog langere en moeizamere weg in met een vier-a-vijf-partijenkabinetsvorming...Dat wordt dan mogelijk echt een leeg koffertje met Prinsjesdag Lachende smiley
Een streefdatum is geen absoluut gegeven. Ik denk dat Rutte heeft willen aangeven, dat je best wel een algemener regeerakkoord kunt hebben die de zaak nl voor die tijd dichttimmert. Hoe strakker het regeerakkoord, hoe minder vertrouwen de partijen hebben onderling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:58
BerichtOnderwerp: perfecte man

JONATHAN890 schreef:
De ideale man
[snip]

Dit gedichtje kan echt niet op deze site Jonathan. Zou je het kunnen aanpassen of ervan halen? Ik denk dat veel mensen zich storen aan het taalgebruik...

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 24 juni 2010, 10:50
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:20
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?

MARIJAN072 schreef:
Volgens mij heeft je voorkeur voor een lied vooral te maken met een stukje beleving, maar dat is al eerder gezegd. En dat is heel belangrijk. In mijn gemeente zijn we gewend psalmen te zingen, helaas ook nog niet-ritmisch. Ik mis regelmatige dat stukje beleving, wat ik wel heel jammer vind. ‘k Heb meerdere keren aangegeven bij de Kerkenraad, dat ik het graag anders zou zien. ‘k Zou nog veel liever zien, dat er ook ruimte komt voor andere liederen. ‘k Weet dat er meer mensen zijn die er zo over denken, maar dat zal tijd nodig hebben.

Dit is een van de redenen dat ik, samen met anderen in de gemeente, in een commissie zit dit geregeld een sing-in organiseert. En dan zingen we vooral Opwekkingsliederen. Verder bezoek ik ook regelmatig gospel-concerten, dat heb ik – als aanvulling – wel nodig.

Wat betreft de psalmen, ik vind het vreemd als iemand zegt er helemaal niks mee te hebben. Jammer ook! Maar gelukkig zijn er ook Opwekkingsliederen gebaseerd op de psalmen, dus wie weet zing je ze onbewust dan toch nog. Veel psalmen (en gezangen) hebben zo’n diepe en rijke inhoud, als ik bijv. denk aan bepaalde psalmen van David. Ik kan daar echt door bemoedigd en geraakt worden. ‘k Moet zeggen dat er ook psalmen zijn, die ik – qua inhoud/tekst – moeilijk mee kan zingen. Wie moeite heeft met de oude berijming (is m.i. niet de beste vertaling) en melodie, moet eens luisteren naar Psalmen voor nu of naar de Sons of Korah. Dan kunnen ze weer voor je gaan leven!
Als ik zeg dat ik er niets mee heb, is dat omdat ik er niet mee opgegroeid ben. Opgevoed in het Leger des Heils heb ik kerkdiensten van de traditionele kerk altijd als afstandelijk ervaren. Zonder daar nu meteen een oordeel aan vast te plakken. Wel zingen wij in onze gemeente af en toe en de laatste tijd steeds meer Leger des Heils liederen. Die staan immers ook in Johannes de Heer.
Maar ik vind dat bij de liederen de beleving centraal moet staan en de prediking is voor de verkondiging. Het onderwijs dient op de bijbelstudie plaats te vinden.
De samenkomst is immers een viering, een feest. En wat is er nu mooier om samen de vreugde van het kennen van de Heer met elkaar te vieren? Is dat alleen oppervlakkig, gedreven door gevoel? Nee het is een vreugde-uiting, gebaseerd vanuit het besef, dat God het is die voor ons zorgt en van ons houdt. Aanbidding is ook een vorm van respect naar God, beseffende dat Hij heilig is en dat we in Zijn aanwezigheid mogen zijn en alles wat we hebben aan Hem mogen geven.
Emotie speelt altijd een rol in het leven van de mens. Psalmen zijn per definitie emotionele verhandelingen. Wat is erop tegen je emoties bij je geloof te betrekken. Zolang er maar een evenwicht is, tussen emotie en geloof. En dat evenwicht is goed te bereiken in een dienst, waarbij je zowel je beleving als de woordverkondiging centraal stelt.
In de vroegchristelijke periode is het Gregoriaans ontstaan. Deze term komt van het griekse woord gregoreo, wat wakker worden betekent. De kerk had nl. de gewoonte om bij het begin van de dag God te prijzen. Je moet je voorstellen, dat de gemeente om 5 uur 's morgens in tongen zat te zingen tot eer van de Heer. Want het Gregoriaans is afkomstig van het in tongen zingen. Wat een beleving zou dat geweest zijn zeg, en ik vind dat we daar nog ver van af staan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:31
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest

DAVID923 schreef:
het stukje was maar 1 klein stukje uit een hele studie, ik zou zeggen bekijk die link maar goed.

verder de doop in de Geest is wat anders dan pinksteren toen bij de apostelen. de Geest ontvangen, wedergeboren worden dus, kan maar 1 keer. en staat los van vallen in de Geest zoals je in die meetings ziet.
Ik ken die site David. Maar zij zijn nu eenmaal tegen alles. Dat heb je nu eenmaal met mensen die vanuit een bepaald vooroordeel dingen gaan veroordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:26

DAVID923 schreef:
ok, omdat je een pinkstervoorganger bent heb je per definitie gelijk?
ow ow ow wacht sorry, omdat ''jullie'' het snelste groeien? wat een drogredenen!

als ik opmerk dat die liederen van uit een bepaalde theologie en bril zijn geschreven, heb ik toch gelijk?

weer geen echte inhoudelijke reactie op de argumenten, volgens de debatregels.
Het gaat me niet om het feit dat ik gelijk wil hebben, het gaat me om een bepaalde denigrerende houding die je aanneemt tegenover je broeders en zusters en datgene wat ze geloven. Als ik zou zeggen, al die gezangen zijn maar van de PKN, hoe zou jij dat dan vinden? Zou dat getuigen van respect?
Inderdaad, je kunt van mening verschillen over welke liederen gezongen worden, maar je kunt niet een belangrijke kerk zomaar neerzetten als dat je deed.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:27
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

JOLAN931 schreef:
wat een rare reactie.... Twijfelende smiley
ik ben het helemaal met je eens hoor liesbeth, het gaat over helemaal niets!!

al is het soms stiekum wel leuk om ff te volgen
Ik vergelijk het met de riddertoernooien. Op één of andere manier heeft men altijd de behoefte te laten zien, dat men beter is dan de ander. En in die zin vind ik dit een onschuldige manier om aan deze behoefte te voldoen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 20:12
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest

DAVID923 schreef:
lol! trust me zoals die doop in de kerken word uitgevoerd met bijkomende effecten en vruchten is ZEKER NIET Bijbels.

kan een lang verhaal gaan typen, maar als je echt er de Bijbelse weerlegging van wilt weten zie hier:
Ik vraag me af hoe je iets kunt weerleggen wat gewoon in de Bijbel vooorkomt...Waren zij toen ook onbijbels bezig als ze baden voor de doop in de Geest? Of deden ze gewoon wat Jezus hen opdroeg???

DAVID923 schreef:
http://www.toetsalles.nl/

onder het kopje charismatisch. kleine stukje alvast gekopieerd:

Uit deze voorbeelden kunnen een aantal conclusies worden getrokken:

1 Alle personen die werden besproken vallen voorover in de tegenwoordigheid van God, de Engel des Heren, (een voorverschijning van de Here Jezus Christus) of een aartsengel.

2 In de Bijbel, en dat is heel belangrijk, vallen mensen nooit door tussenkomst van een mens. Ze vallen in de directe ontmoeting met de Godheid, of een engel, nooit komt er een derde aan te pas. Nooit door middel van handoplegging, of zelfs maar een vinger te wijzen in de richting van de persoon die gaat vallen.

3 Het achterovervallen vindt plaats in geval van oordeel of het opzij zetten van Gods tegenstanders.In de Bijbel komt dat achterovervallen vier maal voor tengevolge van een oordeel van God vanwege ongeloof of zonde :

Gen. 49.17; de berijder van het paard stort achterover;

1 Sam.4.18 de hogepriester Eli stort achterover met zijn stoel en breekt zijn nek;

Jes. 28.13 de leiders van Jeruzalem zullen achterwaarts struikelen en te pletter vallen;

Joh. 18. 6 de soldaten die Jezus komen arresteren vallen achterover.

4 Het initiatief voor zo'n gebeurtenis gaat altijd van God uit. Nooit zien we in de Bijbel een mens zich uitstrekken naar deze ervaring. Het overkomt de mensen, ze zoeken het niet. In de Bijbel wordt het niet aangemoedigd, opgeroepen of uitgelokt. De betroffenen zelf zouden dat het liefst vermeden hebben.

5 Nergens in de Bijbel is er sprake van het beleggen van een bijeenkomst waar dit "vallen of rusten in de geest" georganiseerd plaats vindt of zou moeten vinden.

Wanneer mensen zich op hun aangezicht hebben geworpen, wordt niet toegestaan dat ze blijven liggen. Ze moeten meteen opstaan en krijgen daarvoor de kracht, indien nodig zelfs bij herhaling. Sommigen zijn dagenlang van streek en verbijsterd door de gebeurtenis. Wanneer mensen in de Bijbel "vallen" is dat nooit voor bevrijding of tot het komen van het beter functioneren van hun geestelijk leven.

Het is nooit privé, maar altijd gericht op het collectief. De praktijk bij John Wimber waarbij mensen urenlang vóór- of achterover liggen en zich daarbij kalm voelen met een verheven gevoel van onverschilligheid ten opzichte van de omstandigheden, moet vanuit de Bijbel radicaal van de hand worden gewezen. Dat er geen nawerkingen zijn, goed noch slecht, is nadrukkelijk onjuist.

6 In de Bijbel is er sprake van grote vrees bij de mensen, die het meemaken. Ze hebben een ontmoeting met de Godheid of een engel. Dat is zo overweldigend, dat een mens niet op de been kan blijven. Vaak vallen ze dan ook in onmacht en werpen zich in aanbidding voorover op hun aangezicht. Ze worden in de meeste gevallen opgewekt om niet bevreesd te zijn.

7 In meerdere gevallen wordt Gods heerlijkheid zichtbaar. Wanneer er anderen bij zijn, zoals bij Daniël en ook bij Saulus van Tarsis, zijn de omstanders zich terdege bewust van een bovennatuurlijke gebeurtenis en vluchten in verslagenheid.

8 De ontmoeting die God met de mens heeft en waartoe het initiatief steeds van Hem uitgaat, heeft een zeer bepaalde bedoeling.

Zij die bij een dergelijke gebeurtenis zijn betrokken krijgen een opdracht en/of geven zich in Gods heerlijkheid over aan aanbidding. De opdracht op aarde wordt vaak uitgevoerd onder moeilijke omstandigheden en (soms) onder groot lijden.

Wat deze geroepenen hebben doorleefd met God in die directe ontmoeting stelt hen in staat de opdracht uit te voeren. Ze worden bekrachtigd om de taak te verrichten en, als het nodig mocht blijken, ook het lijden dat daar aan verbonden is, te doorstaan.
Vallen in de Geest is wat anders dan het ontvangen van de doop in de Geest.
DAVID923 schreef:
U i t w e i d i n g

Het verschijnsel van "het vallen in de geest", zoals dat nu in toenemende mate voorkomt, vindt geen steun in de Heilige Schrift. Dat roept de vraag op, hoe men dit verschijnsel moet verstaan. Het kan de uiting zijn van mensen, die zich gemakkelijk laten beïnvloeden. In een massa meeting kan dit overslaan op de hele menigte. Maar er is een andere veel zorgwekkender verklaring..

Het verschijnsel van het vallen of tegen de grond slaan is bekend in het Hindoeïsme. Daar wordt het aangeduid met de term Shakti Pat. De bekeerde Hindoe Rabi Maharaj beschrijft in zijn boek dit begrip als volgt:

Shakti Pat, "een uitdrukking, die gebruikt wordt voor de aanraking van een goeroe, gewoonlijk met zijn hand, op het voorhoofd van de vereerder, wat bovennatuurlijke effecten teweeg brengt. Shakti betekent letterlijk "macht" en in het toebrengen van de shakti pat wordt de goeroe een kanaal van oerkracht, de kosmische kracht, die aan het universum ten grondslag ligt en die belichaamd is in de godin Shakti, de gemalin van Shiva.

Het bovennatuurlijk effect van Shakti door de aanraking van de goeroe kan de vereerder tegen de grond doen slaan, of hij kan een helder licht zien, en een ervaring krijgen van innerlijke verlichting of nog een andere mystieke of psychische ervaring hebben." Hier heeft men te doen met een medium.

Maharaj vertelt in hetzelfde boek dat hij nog maar dertien jaar oud was toen hij de "shakti pat" al toediende aan mensen. Hij verduidelijkt erbij dat Shakti een van de namen is van Kali, Shiva's moorddadige, bloeddrinkende gemalin, de moedergodin van de machten die de oerkracht, die in het hart van universum stroomt, verleent.

Het was voor hem destijds een opwindende gedachte dat hij een "kanaal" van haar macht zou worden.

Na deze uitweiding keren we terug naar het onderwerp in bijbels licht. De Bijbel legt geen verband tussen "vervuld zijn met de Heilige Geest of genezing" en het "neervallen in de geest."
De link tot het Boeddhisme is eigenlijk heel vreemd. Want als mensen vanuit de Boeddhistische geest zouden vallen, zouden de voorgangers verkapte boedhisten zijn. En één ding weet ik wel, de meeste hebben echt geen boeddhistische achtergrond. Je praat ook over medechristenen die bereid zijn Jezus te volgen door alles heen. Ben jij zover, of heb je alleen maar kritiek op anderen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 20:02

DAVID923 schreef:
beetje lastig te lezen met die kleuren door elkaar, maar omdat hij moeilijke woorden gebruikt kan hij geen punt hebben?

wist je ook dat de schrijvers van die liederen ze schrijven vanuit een pinkster-leer wat je ook makkelijk terug ziet.

(zie link)

groet.
Ook dit ervaar ik als negatief. Als pinkstervoorganger vind ik gewoon dat je een stap te ver gaat met het veroordelen van de pinksterleer. Begrijp me goed, je veroordeelt de grootste (protestantse) beweging in de wereld. Bescheidenheid zou wat dat betreft wel op zijn plaats zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 12:24

DAVID923 schreef:
Persoonlijk ben ik er een beetje allergisch voor.
Omdat ik de meeste erg oppervlakkig vind en mens-emotie gericht. (let maar eens op hoe vaak je ik, mij of ons zingt)

maar toen ik me er in verdiepte las ik dat meerdere christenen er zo overdachten, wat citaten van een voorganger die ik hoog acht:

Henk Bakker is huiverig voor de waarde van het 'oppervlakkige gevoel' dat volgens hem in veel Opwekkingsliederen naar voren komt.

Enkele citaten

"De armoede aan historische, bijbelse identiteit van die bundel is zo groot, dat alle voordeel er bij verbleekt."

"De God van Opwekking bouwt als wij aanbidden en blijft ons altijd maar liefhebben. Ik moet zingen dat ik Zijn liefde liefheb."

"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte"

http://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htm
Wat is het erg dat mensen elkaar veroordelen vanwege muziek. Het is duidelijk je niet begrijpt waarom deze liederen zo mooi zijn. Maar dat je ze daarom veroordeelt vind ik een stap te ver gaan. Elke periode heeft haar elke manier van expressie en in deze tijd passen de opwekkingsliederen.
Ik begrijp zelf niet wat mensen nu nog fijn vinden in de psalmen en gezangen. Maar dat betekent niet dat ik ze daarom maar om veroordeel.

Vroeger gingen liederen meer om de belijdenis, de verschuiving is nu naar aanbidding. Maakt ze dat oppervlakkiger, nee, ze brengen een gemeente in aanbidding naar God.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 13:11
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd

TESSYBEAR731 schreef:
dat zou geïmpliceerd kunnen worden als dat je iets te verbergen hebt Chat, net zoals wanneer iemand geen foto plaatst Clown smiley(is glapjuh hool...nu niet meteen op de kast klimmen...)
Begrijp ik best wel. Ik durf ervoor uit te komen dat het best wel moeilijk is om iets van jezelf te laten zien. Ik verzin geen smoesjes, van anderen heb ik wel de indruk dat ze dat doen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 10:11
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?

Onvoorwaardelijke liefde. Eigenlijk een term die dubbelop is. Liefde is onvoorwaardelijk, anders is het geen liefde. In mijn ogen hoef je geen eisen te stellen aan liefde, als je van de ander houdt, doe je die dingen vanzelf.
Teleurstelling in de ander zal altijd gebeuren, maar dan kies je er toch voor die te aanvaarden. Het lijkt me zo kunstmatig zoals het hier gesteld wordt. Ik vraag me af of juist veel van de beschreven problemen hier voortkomen uit relaties die niet uit liefde bestonden. Je kunt de ander niet dwingen liefde te geven als hij/zij niet weet wat liefde is. Je kunt voor jezelf ook niet eisen dat je zo van iemand moet houden. Liefde is iets natuurlijks, en echte liefde bewijst zichzelf. Is niet veel meer de vraag, heb je wel echte liefde ervaren van de ander? Heeft de ander echt wel van je gehouden? Bestaat er zoiets als ware liefde voor elkaar? Dat lijkt me zinvoller dan met elkaar bespreken hoe liefde er uit zou moeten zien, dan krijg ik de indruk dat het een verplichting is, terwijl als je zelf echte liefde ervaart een heleboel dingen vanzelf gaan.
Ik heb twee betekenisvolle relaties gehad in mijn leven. Na afloop kan ik zeggen dat ik van de ene echt gehouden heb, en van de ander niet....Dat had ik tijdens die relaties niet echt door.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 16 juni 2010, 10:13
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 09:58

MARIANNE129 schreef:
Pfff, mercedes, neem dan een batavus, dat lijkt nog sportief. Sorry ik geef niets om auto's. In jou profiel mis ik overigens de "open" vragen.
Ik vind het dus best belangrijk wat daar staat, wat voor hobbies heeft iemand, wat verwacht iemand nou ja noem maar op. Natuurlijk weet ik van jou al best redelijk wat uit het forum en de chatbox, maar heel veel schrijven gewoon heel weinig over zichzelf en zo'n "geschreven" foto vind ik net zo interessant als een echt (profiel) plaatje.
Klopt, Marianne. Ik ben verlegen als ik over mezelf moet praten. Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Als je me wilt kennen, kunnen we wel eens gaan daten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 09:12

MARIEKE897 schreef:
Precies Chat, ik denk dat die manier van aanpak veel beter werkt dan maar star oordelen, en de vrouwen met trauma's te confronteren met bijv. het stukje ergens in dit topic over wat een ongeboren kind zou denken...
alleen dat woordje nooit...daar ben ik het niet mee eens!

als je het niet zelf meegemaakt hebt, nooit voor de keuze gestaan hebt...dan weet je niet waar je het over hebt, én dan kan (een groot gedeelte van) dit topic die vrouwen juist afstoten ipv dat ze er troost in vinden hier op CM. Want ook hiervoor is vergeving! En dat mis ik wel in de postings. Soms ben ik best wel even moe van al die oordelen hier.. Huilende smiley, smiley in tranen

Marieke
Mag ik je erop attenderen, dat ik in eerdere postings aangegeven heb, dat in mijn ogen op basis van medische gronden abortus toegestaan is? En dat oordelen, dat valt volgens mij wel mee. Het kunnen praten over principes kan als een oordeel worden ervaren, maar het is niet zo bedoeld. Het valt me vaker op, dat mensen deze zaken met elkaar verwarren. De gevolgen van deze verwarring zijn tweeërlei. Ten eerste is men bang uit te komen voor zijn/haar principes, ten tweede voelt men zich gerechtvaardigd om iedere keer te roepen, dat het veroordelend is.
Zelf vind ik dat er ruimte moet zijn voor je principes en ideëen uit te komen. En als het je persoonlijk raakt, je altijd in de gaten moet houden dat dat ook voor een groot deel aan jezelf ligt, je eigen verleden, je eigen leven.

Als ik nu zo eens het forum bekijk met alle topics, die een bepaald oordeel tot gevolg heeft, kom ik tot een verbijsterende conclusie: echtscheiding, afgoderij, sex voor het huwelijk, doop, abortus....de lijst wordt lang. Mogen we dan geen enkele mening meer hebben? Dan kunnen we net zo goed het forum opheffen, want elk topic kan een oordeel voor een ander hebben.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 16 juni 2010, 09:28
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 09:08
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

LIESBETH326 schreef:
Voetbal gaat over niets. Even ontsnap je aan het ingewikkelde leven van alledag naar een wereld met simpele spelregels die voor iedereen te begrijpen zijn, en een helder schema van goed en fout. Juist omdat voetbal nergens over gaat, kun je er al je emoties zonder gevaar in kwijt.' Ik voel wel voor die stelling: voetbal gaat over niets. Wel blijf je met de vraag zitten hoe je door met niets bezig te zijn toch zo buitensporig veel kunt verdienen. Maar ik begrijp wel meer niet. Misschien zit de wereld wel zo in elkaar dat je heel veel verdient door met niks bezig te zijn en heel weinig als je je met zinnige dingen bezig houdt. Het zou een ondersteuning zijn van de stelling dat de werkelijke dingen in het leven niets met geld te maken hebben.

Dit stukje vond ik mijn mailbox vandaag. De schrijver ben ik dus niet, al kan ik het stukje wel ondertekenen... Knipoog smiley
Ten eerste, wie bepaalt wat niets is? Kijk eens in musea, hoeveel geld wordt er niet voor een paar likjes verf uitgegeven? En toch zou ik de Nachtwacht niet willen missen.
Met een denigrerende houding naar anderen, die het wel belangrijk vinden zul je het denk ik nooit begrijpen. Het is nl. het moderne oergevoel van de mens om zichzelf te kunnen bewijzen, prestatie te kunnen leveren en zich te kunnen vergelijken ten opzichte van anderen.
Een alternatief is, dat we weer met z'n allen oorlog gaan voeren. Zit je daar dan op te wachten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 08:29

PIETER649 schreef:
ongelofelijk he.... dat er tijdens coalitiebesprekingen punten worden ingeleverd.... dat is in de hele historie nog nooooooooooooit gebeurd!!!
Ieder vorig kabinet bestond uit partijen die hun volledige programma konden uitvoeren Clown smiley

nou heb ik geen zin om nog meer zout in de C-wonde te strooien... tenslotte zijn de C-partijen al het lachertje van de laatste verkiezingen.
en dat zou zielig zijn als ze het er niet zelf naar gemaakt hadden......
Zou het niet zo kunnen zijn dat de kiezers moe zijn van partijen die hun voorschrijven hoe je over bepaalde dingen moet denken? Dat hun wereldbeeld de enig juiste is en dat alle andere manieren niet goed zijn? Dat hun oplossingen de enige zijn? Niet alleen de C-partijen, maar ook SP en PvdA hebben verloren. Partijen die bekend staan om hun starre wereldbeelden. Mensen zijn moe geworden van de verhalen dat het alleen maar zo moet en dat het niet anders kan. Mensen zijn lam geslagen door het voorspiegelen van een wereldbeeld waarin geen enkele oplossing tot vrijheid gekozen wordt. Mensen zijn moe van het pappen en nat houden.
Groen Links is het grote voorbeeld, die de moed getoond heeft verder te kijken dan alleen haar ideologie. En juist die drang naar vernieuwing hervorming heeft ervoor gezorgd dat men het nu eens wil proberen met partijen die beloven dat die verandering er komen gaat. Ik denk dat dit de crisis is van de ideologieën. Men wil niet meer leven in een maatschappij waarin alleen maar voorgeschreven wordt hoe je over bepaalde dingen moet denken.
Zelf zie ik deze uitslag als een grote uitdaging voor het christelijk denken. Ik geloof dat er nog steeds plaats is voor christelijke politiek, maar dat we die hebben terug te heroveren op basis van argumenten, op basis van getuigen. En dan zullen ze weer weerklank vinden in de maatschappij.
Er zijn voldoende mensen, die vinden dat je niet klakkeloos met abortus om moet gaan. Er zijn voldoende vrouwen die met de geestelijke schade van abortus zitten. Als we die verhalen nu eens naar boven halen, vertellen dat abortus nooit een goede oplossing is, omdat het gepaard gaat met trauma's en frustraties, zullen we veel betere argumenten hebben. Maar dan zullen ze gebaseerd moeten zijn vanuit de praktijk niet vanuit de ideologie als ze mensen willen aanspreken.
Toen Maarten van Rossum zich nog niet met de PvdA associeerde, kon hij vrijuit spreken, maar nu hij bij de PvdA hoort, is hem meteen de mond gesnoerd vind ik.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 16 juni 2010, 08:37
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 08:13

INKA401 schreef:
nou heb ik geen zin om nog meer zout in de C-wonde te strooien... tenslotte zijn de C-partijen al het lachertje van de laatste verkiezingen.
en dat zou zielig zijn als ze het er niet zelf naar gemaakt hadden......

helemaal mee eens pieter ... néé mijn stem wás niet op wilders ...
maar oeps ... diep in mijn hart ben ik het toch met veel dingen van die kwiebus eens ... en uuuh ... wees eens eerlijk? ... wie durft dit óók uit te spreken? ...
Wilders is goed in het signaleren van problemen. Alleen zijn oplossingen zijn niet goed. Het zou het beste zijn als ze hem minister van integratie gaan maken, dan zou hij eens met zijn b....n bloot gaan en dat zou heel verhelderend werken denk ik. Als dan blijkt dat het niet zo gemakkelijk is, zullen mensen ontdekken wie hij werkelijk is. Verder bij politieke discussies denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 17:04

TESSYBEAR731 schreef:
De leeftijdsgrens daar kan k sowieso inkomen...en natuurlijk speelt uiterlijk mee in de keuze of iemand "voldoet" aan de eisen.
Maar ik zie gewoon niet waarom iemand die géén foto heeft bij voorhand al afgewezen moet worden...je kunt toch na een leuke chat of mailwisseling o.i.d gewoon om een foto vragen?

*Kun je daarna alsnog afwijzen* Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wat is dan het verschil, ze krijgen je dan toch te zien???? Ik zie het probleem niet zo een foto te plaatsen, kan een heleboel misverstanden voorkomen. Vaak werkt een foto juist positief, je krijgt al meteen een indruk van iemand en het kan ook stimuleren eerder contact op te nemen. We missen al zo veel in vergelijking tot een meer natuurlijke ontmoeting. Werkt ook niet vaak zo in het dagelijks leven? We worden immers vaak aangetrokken door het uiterlijk van iemand. En diegene hoeft helemaal niet zo knap te zijn. Lijkt me trouwens voor vrouwen moeilijker, want ik ken weinig mannen die op hun knappe uiterlijk geselecteerd worden. De meeste mannen vind ik lelijk, maar goed ik ben geen vrouw. Misschien moet ik maar een Mercedes aanschaffen, daar zijn vrouwen gevoelig voor.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 11:48

Er zijn mensen die voortdurend lopen te beweren dat uiterlijk niks met innerlijk te maken heeft. Het is echter met elkaar verbonden. Vaak kun je aan mensen zien hoe zich voelen of hoe ze in het leven staan. Ogen zeggen heel veel, ze zijn immers de spiegel van de ziel. Stralen ze opstandigheid uit, vermoeidheid, liefde, verwildering, is allemaal af te lezen uit de ogen. Ik durf zelfs te beweren, dat ik soms kan zien, dat er ADHD ers tussen zitten. Dat is af te lezen aan de ogen.
Kleding zegt ook een heleboel, zien ze er verzorgd uit, hebben ze eigenwaarde, zijn ze netjes op zichzelf, zijn ze zichzelf aan het verwaarlozen?
Sommige foto's geven de indruk dat vrouwen gebukt gaan onder het verleden, andere foto's laten een opstandigheid zien.......
Is het niet zo, dat veel mensen geen foto durven te laten zien, omdat ze dan juist teveel van zichzelf prijsgeven in plaats van te weinig?????

Er zijn mannen die niet van dikke vrouwen houden, is dat erg? Er zijn mannen die niet van kleine vrouwen houden, is dat erg? Er zijn mannen die niet van blond houden, is dat erg??? Waarom zou je mensen veroordelen die een bepaalde voorkeur hebben. Zelf heb ik het niet zo op met Antilliaanse vrouwen. Betekent dat ik ze daarmee veroordeel, nee het betekent, dat ik weet dat dat niet bij me past. Dat is volledig subjectief, maar het is wel een feit waar ik rekening mee moet houden. Er moet een bepaalde aantrekkingskracht zijn, anders werkt het niet.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 15 juni 2010, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 11:28

Laten we het eens deze discussie uit de theorie halen. Stel, je dochter van 16 komt bij je en zegt dat ze zwanger is. Ze zit nog op school en is er nog lang niet aan toe. Hoe zou je dat dan oplossen?

Ik zal zelf als eerste het antwoord geven op deze vraag. We hebben onze kinderen altijd voorgehouden dat wat ze ook doen, ze onze kinderen blijven. Dus het zal iets zijn wat we samen oplossen. In de praktijk zou dat dan betekenen, dat we als ouders zouden helpen met de opvoeding van de baby.
Zou het betekenen dat ze zo snel zou moeten trouwen met de vader van het kind? In mijn ogen niet, want trouwen is iets wat een bredere basis zou moeten hebben wil het kans van slagen hebben.
In de gemeente zou ik eenzelfde insteek hebben denk ik. Wel met de persoon praten en kijken naar praktische oplossingen. Abortus is geen optie, dus het zal weer neerkomen op helpen met de ontstane situatie.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 11:10
BerichtOnderwerp: In vuur en vlam?

JONATHAN890 schreef:
"In Laodicéa was het geloof een knus binnenbrandje"

4 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea:
“Dit zegt Amen, de trouwe en betrouwbare getuige, het begin van Gods schepping: 15 Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! 16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. 17 U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. 20 Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

"De eerste liefde. Kennen we die nog?
De diepe liefde voor Christus,
de bereidwilligheid om alles voor Hem op te geven,
de radicale toewijding.
Je stond in vuur en vlam,"

Vuur brandt en verteert, en gemakkelijk raken we dat eerste vuur kwijt, dooft de vlam, verwatert de radicaliteit en
dingen we af op ‘alles achterlaten’. Zeker, we blijven trouw, maar zetten het vuur van het geloof op de waakvlam.
Bij sommigen zie je het echter in rook opgaan.
Hoe kan het dat iemand die toegewijd was, zo afzakt of zelfs helemaal afhaakt?
Christus is toch niet veranderd?
We weten dat het gebeurt. Is dat een gevaar voor ons allemaal?
Wat zijn de oorzaken?
Is er geen ‘brandstof’ meer?
Treedt er een ‘geloofsmoeheid’ op?"

Hoe vaak zijn het niet de doornen en distels van ons drukke en rijke westerse bestaan die ons zo in beslag nemen dat zij het geestelijke leven langzaam verstikken. Of was hij teleurgesteld in medechristenen, zijn huwelijk of God? Had God zijn wensen of hoop niet vervuld?

Heikel onderwerp
Momenten dat je jezelf zo mislukt voelt als christen, dat je twijfelt of je nog wel tot God kan komen. Welke christen worstelt hier nooit mee? Het zijn twijfels die de duivel zaait. Als we op onszelf en op de omstandigheden zien, dan zinken we.

De vraag die hier direct boven komt drijven is: kan een christen afvallen en verloren gaan? Felle discussies zijn daarover gevoerd, maar het is een vraag die de Bijbel niet stelt. De HERE laat zien dat Hij de zijnen kent en bewaart. De apostel Paulus stelt dat God bij machte is iemand vast te doen staan (Rom. 14:4). Aan de ene kant leert Paulus dat we daarin mogen rusten. Aan de andere kant laat hij geen enkele ruimte voor gemakzucht, nalatigheid of valse gerustheid. ‘Wie meent te staan, zie toe, dat hij niet valle’ (1 Kor. 10:12). Veelvuldig worden we aangespoord om te volharden en dat wordt niet zonder reden gedaan. Als ons vuur dooft, zijn de gevolgen groot voor de gemeente van Christus.

Waakvlam
In de Hebreeënbrief vond de Heilige Geest het nodig dat de apostel de gelovigen vermaande om niet te ‘verachteren van de genade’ (12:15) en dat hij hen waarschuwde voor ‘een ongelovig hart door af te vallen van de levende God’ (3:12). Er was verdrukking en vervolging en daarom de verleiding om de gemakkelijke weg te kiezen en het vuur op de minder opvallende waakvlam te zetten of zelfs Christus te verloochenen.

Voor anderen hadden de zorgen en sleur van alledag en het uitblijven van de wederkomst het brandende hart doen verkoelen. In de gemeente van Efeze was het geloof op de spaarbrander van traditie en de juiste leer gezet (Openb. 2:4). In de zelfgenoegzame gemeente van Laodicéa was het geloof een knus binnenbrandje, ontdaan van radicaliteit en daarom lauw en irrelevant voor Christus (Openb. 3:16). Veel rook, maar weinig vuur.

Brandstof
Hoe houd je de vlam brandend? In de eerste plaats is er de vraag welk vuur er brandt. Is het een eigen opgeklopt enthousiasme met hetzelfde karakter als iemand die ervoor kiest om supporter van een voetbalclub te worden? Als de resultaten een paar jaar teleurstellen, dooft het enthousiasme. Alleen een vuur dat door Gods Geest ontstoken is, blijft branden.

Een andere vraag is waar de brandstof uit bestaat. Is het mijn grote inspanning voor de zaak van God? Als het niet zo goed lijkt te gaan met ‘die zaak’, als er tegenstand is, of als Gods handelen niet aan onze verwachting voldoet, dan lijkt onze inspanning een verkwisting van energie en draaien we het uit. Als ons vuur vooral wordt gevoed door de warmte en het saamhorigheidsgevoel binnen onze gemeente of vriendenkring, dan kan de vlam snel doven als mensen ons teleurstellen.

Geheim
De apostel Paulus zegt aan het eind van zijn bediening en leven: ‘Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde gebracht, ik heb het geloof behouden’ (2 Tim. 4:7).
Wat was zijn geheim? Hij had toch een hoop narigheid meegemaakt, honger en eenzaamheid geleden, was in gevaar geweest, zelfs in doodsnood, was vervolgd en gehaat; hij was door vrienden in de steek gelaten, had gemeentes gesticht waar dingen misgingen of die zich tegen hem keerden. Toch bleef zijn geloof onaangetast, want het ging hem maar om één ding: Christus te kennen. Al het andere was hem afval (Fil. 3:8). God was zijn doel, niet Gods zegeningen of een rijke bediening met geweldige resultaten.

Overgave
‘Nevens U begeer ik niets op aarde’ (Ps. 73:25) was de praktijk van Paulus. Dat is een geloof dat bereid is dit leven volkomen op te offeren om te leven voor God en Zijn wil te volbrengen, ongeacht de gevolgen. Deze oude waarheden lijken niet meer te passen in de filosofie en theologie van onze tijd. We hebben toch recht op een stukje geluk en voldoening in dit leven? Dat lijkt redelijk, maar heeft niets te maken met het radicale Evangelie dat de Here Jezus predikte en voorleefde tot aan het kruis toe. Toch maken we dat aards geluk vaak tot het doel van het Evangelie en gaan we de radicale overgave aan God uit de weg. Juist dat is nodig als basismateriaal voor de Geest om de vlam brandend te houden.

In de Bijbel wordt nadrukkelijk gezegd dat er voor de wederkomst afval zal zijn. Wat is afval anders dan dat het vuur dooft en de christen zich richt op een goed leven in deze wereld? Paulus profeteert dat zelfzucht een van de belangrijkste kenmerken van de afval zal zijn. Een zelfgenoegzame en aardsgerichte godsdienst dooft het vuur van de Geest. Roept dat geen herkenning op? Als de prediking zich aan die tendens aanpast, verdwijnt de radicaliteit en dooft de vlam van de eerste liefde. Dan verwordt onze boodschap tot rook van een smeulende rest die kerk genoemd wordt. Maar de HERE kan nieuw leven blazen in die smeulende hoop en het vuur doen oplaaien. Dan moeten wel eerst de as en slakken verwijderd worden.
Eerlijk gezegd denk ik dat je een denkfout maakt. Een fout, die door veel mensen gemaakt wordt. Die benoemen het enthousiasme wat mensen hebben na hun bekering vaak als eerste liefde. Is dat wel zo? Dat is net zo idealistisch als mensen die denken dat je voortdurend verliefd op elkaar moet blijven. Om de vergelijking door te trekken, verliefdheid gaat over op liefde en toewijding. En is dat niet pcies hetzelfde wat er met onze liefde voor God gebeurt?
In mijn ogen heeft de term "eerste liefde" meer met prioriteit te maken. God lief hebben boven alles. Zoals je partner je eerste liefde is, je belangrijkste liefde, zo wil God ook je eerste liefde zijn. Een liefde die alle andere relaties overstijgt. En dat is iets wat we in stand kunnen houden. Dat heeft niet alleen te maken met gevoel, met vuur, met enthousiasme. Maar meer met andere liefdes weren, liefde voor de wereld, liefde voor jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 23:22

Dubbel thema: chr. politiek vs politiek van Wilders ( reactie komt later)

Abortus. Geen enkele partij is tegen volledige abortus. Ik dus ook niet. Als de gezondheid in het gevaar is, is het toegestaan in mijn ogen....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 10:32
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid

HENK710 schreef:
Die waarde blijft nog steeds bestaan als we thuis het christelijke sausje blijven opdienen! De thuisplek is bij uitstek de plek om waarden en normen door te geven. School is meer de plek waar je leert dat er ook andere waardenpatronen bestaan.
Misschien heb je dat niet bedoeld, maar je schrijft over een christelijk sausje, dat geeft mij de indruk dat het alleen maar iets oppervlakkigs is, iets aan de buitenkant alleen. Terwijl in mijn ogen het christelijk geloof de basis vormt van de opvoeding. Daarbij is zowel een rol weggelegd voor de ouders als wel voor de school. Op de basisschool begint het en vooral op de middelbare school heeft het een heel belangrijke functie. Een kind kan nog niet onderscheiden, en waarom zou je ze dan moeten confronteren met verschillende normen en waarden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 13:17
BerichtOnderwerp: verplichting om je etnische afkomst te vermelden...

MARIEKE897 schreef:
zelf op de scholen vragen ze naar geboorteland van ouders van de kinderen...
en de Wet Samen was ook daarvoor...en die was NIET ingesteld door de pvv.... Engeltje smiley

ik vond het niet helemaal eerlijk gisteravond, 5 linkse rakkers tegenover Hero Brinkman..en van die 5 waren er ook nog een aantal die van politiek helemaaaaal geen kaas gegeten hebben...

en natuurlijk gaat nu iedereen roepen over nazi's en jodensterren, want sommigen vinden niets fijner dan alleen maar onrust te zaaien!!
Ik vorm liever mijn eigen mening, door onderzoek te doen naar dingen die er gezegd worden...
goed Marieke, onderzoeken. Het partijprogramma vermeldt het volgende: Ehnische registratie van iedereen, inclusief de vermelding "Antiliaan". Wat is nu het grote verschil met de andere registraties, dat het hier gaat om welk ras je bent. En dan gaan we idd de kant op van rassenleer. Op mijn paspoort zou dan komen te staan blanke. Op een ander: neger.
De volgende stap is dat we op basis van afkomst mensen zouden selecteren voor een baan. Dan geven we ze apart herkenningsteken en vinden we eigenlijk dat we aparte wijken voor ze moeten maken. Het is een glijdende schaal waarop je je dan gaat begeven. Het is ongelooflijk dat ze dit voorstellen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 23:35
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid

HENK710 schreef:
Zo! Na de baggerwagen even een ander spoor. Knipoog smiley

Ja, natuurlijk is het ergens mooi dat er bijzondere scholen zijn voor bepaalde levensbeschouwingen. Maar of dat altijd de weg is??? Als we bijzondere scholen af zouden schaffen, dan is er nog steeds alle ruimte om kinderen een en ander mee te geven vanuit jouw levensovertuiging. Dit kan thuis en via de kerk. Daar is voldoende potentie om kinderen mee te nemen op de weg van jouw levensbeschouwing. Op school kan dan vooral ingestoken worden op algemene ontwikkeling, waar school toch in eerste instantie voor bedoeld is.

En nu waarschijnlijk met Maris en Pieter de baggerwagen weer tegemoet zien Clown smiley
Het gaat ervan uit dat het onderwijs waardenvrij zou moeten zijn. Dit is echter totaal niet het geval. En het is alleen maar goed, dat we in NL de gelegenheid hebben om de kinderen volgens onze waarden op te voeden.
Onderwijs is per definitie het doorgeven van waarden en normen. Want hoe denk je dat geschiedenisles of aardrijkskunde waardenvrij gegeven kan worden? We geven automatisch onze kijk op het koningshuis door of onze kijk op de aarde..........
En wat denk je van biologielessen? Of, onze kijk op seksualtieit? Het is m.i. heel noodzakelijk niet alleen de lichamelijke aspecten centraal te stellen, maar ook andere aspecten hiervoor te benaderen...
Als er geen christelijk onderwijs meer zal zijn, zal de waarde hiermee verloren gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 23:45
BerichtOnderwerp: "Paars kabinet funest voor christelijke thema's"

SUSANNAH475 schreef:
Triest vind ik het... dieptriest dat PVV en VVD winnende partijen blijken... ik heb zitten twijfelen tussen CDA en CU en voor mij is het CU geworden...
Met name de armoede in Nederland, maar ook in ontwikkelingslanden was voor mij een belangrijk punt... maar ook omdat ik denk dat de samenleving uit elkaar aan het vallen is... ik geloof dat we er voor elkaar moeten zijn... en dat zie ik niet bij de PVV en zeker niet bij de VVD... Twijfelende smiley
Wat betekent het woord ONTWIKKELINGS HULP? Hulp om te ontwikkelen. Net zoals de Amerikanen Europa hielpen te ontwikkelen zou het doel moeten zijn, om te zorgen dat de achtergestelde gebieden zich gaan ontwikkelen. Vanuit Afrika gaan op dit moment geluiden op, dat de ontwikkelingshulp juist belemmerend werkt voor de gebieden om zichzelf te ontwikkelen.

Juist in dit onderwerp komt de aloude discussie naar boven tussen de socialisten en de liberalen. Socialisten willen alleen maar beschermen, liberalen willen mensen opvoeden tot zelfstandigheid, zodat hulp van buitenaf niet meer nodig is. Hier willen ze mensen uit de uitkeringen brengen naar een zelfstandig leven. Voor wie dat niet lukt, moet er altijd een vangnet zijn, en de uitkeringen mogen dan ook omhoog...
In de ontwikkelingslanden zou ook de nadruk moeten leggen op ondersteuning naar zelfstandigheid, niet naar eindeloze afhankelijkheid.
Nu laten we met onze hulp de mensen in een afhankelijkheidspositie zitten en daarmee lossen we niks op.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 01:23
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Dit getal is toch het getal van Satan ?? 777 is toch een goed getal Smiley die vol vragen zit
666 is het getal van de mens
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 23:05
BerichtOnderwerp: Dopen?

TESSYBEAR731 schreef:
Vanaf het moment dat ik geboren ben heeft mijn moeder me meegenomen naar het Leger des Heils.
Ik ben daar als kind opgedragen en uiteindelijk op mijn 22e heilssoldaat geworden.
Nooit heb ik er, sinds ik heilssoldaat werd, ook maar één seconde aan getwijfeld dat ik een kind van God ben en de Heilige geest in mij woont.
Toch ben ik, door omstandigheden, op een bepaald moment in een soort van "identiteitscrisis" terecht gekomen...en ik heb hard moeten knokken om daar weer uit te komen. Tijdens die periode ben ik me er meer en meer bewust van geworden dat mijn geloofsvisie zo verschilde van die van de kerk waar ik altijd mijn "thuis" had gehad, dat ik er uiteindelijk voor gekozen heb om op zoek te gaan naar een andere gemeente.
Dankbaar ben ik, dat ik die ook gevonden heb en dat deze kerk me helpt verder te groeien in mijn geloof.
Ik ben enorm gegroeid in mijn geloof, en Mattheus 19:26 heeft een heel nieuwe betekenis voor me gekregen...

Bij mensen is het onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

Meer en meer merk ik dat Hij mij een weg baant en dat ik aan het worden ben zoals God me bedoelt heeft...
Een paar maanden geleden heb ik een (volwassen) doopdienst meegemaakt in de kerk, en ook om mij heen zijn er mensen geweest (uit het ldh) die er voor gekozen hebben om zich te laten dopen.
Sindsdien ben ik hierover gaan nadenken...ik wil mijzelf graag helemaal aan de Heer "geven" en Hem echt alle leiding geven.
k ben er de afgelopen twee jaar keihard mee bezig geweest om alle "slechte" dingen uit het verleden te verwerken...ben de confrontatie aangegaan...
En op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik, om dat te doen, alle die dingen uit het verleden van me "af moet laten wassen"...zodat ik er echt vrij van ben.
Maar zoals gezegd, tot voor kort heb ik er nooit één seconde over nagedacht omdat ik al openlijk voor God gekozen heb toen ik heilssoldaat werd.

Zou graag jullie mening willen weten, maar hoop wel dat dit op een respectvolle manier kan gebeuren...
Ook is het niet mijn bedoeling om de zoveelste discussie los te maken over volwassendoop en kinderdoop...dat laatste ben k namelijk echt te oud voor Knipoog smiley
Mijn beide zusters hebben als heilssoldaat zich laten dopen. Ik herken veel van je verhaal. Het zou een hele goede stap zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:19
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard

ZINGA672 schreef:
Het verschil tussen vermanen en oordelen is denk ik fundamenteel.

Vermanen heeft de bedoeling iemand dichter bij Jezus en weer terug op het rechte pad te brengen. Vermanen gebeurt vanuit liefde. Iemand die vermaant staat niet boven degene die vermaant wordt, maar ernaast. Hij of zij is er zich van bewust ook een mens te zijn met fouten en gebreken en zal zijn woorden met zorg uitkiezen om de andere persoon niet onnodig te kwetsen.

(Ver-)oordelen is liefdeloos en egocentrisch en onverschillig en houdt geen rekening met de gevoelens van de ander. Degene die veroordeelt voelt zich superieur en maakt gebruik van krachtige taal (bijv: "belachelijk") om zichzelf boven het 'slachtoffer' te verheffen. Veroordelen heeft niet tot doel iemand dichter bij Jezus te brengen, maar om gelijk te krijgen en zichzelf te rechtvaardigen.

De bijbelse richtlijn voor vermanen van een broeder staat in Galaten 6:1

¶ Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op uzelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen.

GrZing!
Misschien verbaas je je over mijn antwoord, maar ik ben het absoluut met je eens. Maar ik kijk ook naar de praktijk en dan zie ik dat er heel anders mee omgegaan wordt. Zo anders, dat meestal de vermaner de kous op de kop krijgt, omdat hij een zgn. verkeerde hartsgesteldheid heeft gehad. Terwijl hij met een goede houding de ander benaderde. En het beeld dat degene die vermaant de ander ook meteen veroordeelt wordt alleen maar door dit artikel versterkt.
Mensen zijn rare wezens, die als het maar enigszins kan geneigd zijn hun gedrag goed te praten en de oorzaak bij de ander neer te leggen....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 9 juni 2010, 17:20
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:58
BerichtOnderwerp: relatie is werk ?!

HENK710 schreef:
Sociale dienst zoekt man voor bijstandsmoeders

Alleenstaanden met een uitkering in een aantal Friese gemeenten worden desnoods via een relatiebureau aan een partner geholpen. Dit plan van de gemeenten Dongeradeel, Dantumadeel en Schiermonnikoog heeft verbijsterde reacties opgeleverd.

De gemeenten gaan ervan uit dat als genoeg bijstandsvrouwen aan de man komen het bedrag aan uitkeringen met tonnen daalt.
Meest in het oog springende element is het betalen van de inschrijvingskosten voor een relatiebureau en het netjes in de kleren steken van de dames. Dit alles inclusief professioneel stijl- en imagoadvies en een bezoekje aan de kapper. Er wordt dus gesleuteld aan uiterlijk, houding en sociale vaardigheden.
Tot dusverre doen vijf à tien vrouwen mee. Per deelneemster wordt tot 1400 euro uitgetrokken. Wethouders Sicco Boorsma van Dongeradeel (ChristenUnie) en Marianne Hofs van Dantumadeel (Dantumadiel'82) denken dat met het plan 'Up to date' circa een miljoen euro te besparen valt.

(...)
Wethouders Boorsma van Dongeradeel blijft wel positief. "We gaan niet actief mensen aan een partner helpen, maar wie wil krijgt folders mee. De sociale dienst betaalt om mensen uit hun isolement te halen. Het gaat erom dat iemand zich beter voelt en werk vindt."

(...)
Het ministerie van Sociale Zaken stelt dat gemeenten met het voor reïntegratie ter beschikking gestelde geld mogen doen wat zij zelf het beste achten. "Maar zoiets heb ik nog niet gehoord", aldus zegsman Rense Weide. "Het moet leiden tot betaald werk."
Het aan verkering helpen lijkt daar niet direct onder te vallen, erkent het ministerie.

Aldus een artikel in de Telegraaf vanmorgen. Misschien moeten alle uitkeringsgerechtigde leden van CM maar eens de beleidsstukken opvragen bij de genoemde gemeenten, om dan naar de eigen gemeenteraad/sociale dienst toe te stappen met de vraag of zij dat ook willen gaan doen. Voortaan lid van CM met gemeenschapsgeld...en je krijgt nog een schoonheidsbehandeling ook...Als je vervolgens ook nog eens een relatie krijgt, mag je dat blijkbaar onder werk rekenen als ik wethouder Boorsma zo hoor. Knipoog smiley
Wat een gevaarlijke ontwikkeling. Weer een stuk privacy inleveren? Het klinkt leuk, maar over een paar jaar dwingen ze je een partner te zoeken. Wordt het een vraag op het invulformulier en moet je uitleggen waarom je niet actief gezocht hebt naar een partner.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 15:18
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard

IMKE917 schreef:
Woorden en daden gaan samen dat weten we allemaal!!
En helemaal wanneer je in de hulpverlening naast mensen gaat staan. Soms moet je heel hard zijn in de hulpverlening, maar laten wij in de lijn van Jezus' liefde helpen, dat voorop laten staan.
Wanneer je die liefde, tijdens een worsteling om uit een drugsverslaving te komen, uit het oog verliest krijg je bikkelharde veroordeling. Met het, voor de hand liggende gevolg, de hulpvrager die weg loopt en terug valt in oude patronen.
Ik plaats nog even de woorden van Jezus hier onder die gebruikt werden eerder in dit toppic. Hoe geneest Jezus???

kom bij mij als je vermoeid en belast bent, en laat die troep maar staan want ik zal je genezen en vullen.[jonathan]
Van een verslaving afkomen is een grote worsteling, je moet als hulpverlener naast iemand staan. Maar die strijd bestaat niet uit lieve woordjes, die hebben ze al te vaak gehoord. Als Jezus oproept om tot Hem te komen, zegt Hij tegelijkertijd, neem mijn juk op u. En dat geldt ook en ik geloof zelfs voor junks. Neem het juk van het dagelijkse leven op je. Durf jezelf onder ogen te komen. Durf te erkennen dat je verkeerd geweest bent en durf je leven onder Jezus hoede te brengen. Echte liefde houdt ook in, dat je iemand bij het kruis durft te brengen en hem te helpen zijn leven onder controie te brengen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 139 140 141 142 143 144 145 ... 169 Volgende
Pagina 142 van 169