Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 17:15
Onderwerp: WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Omdat Zeeland de volgende is die Willemijn van het forum af wil hebben.
Jij (Steen) bent next.
Dat jullie dat nu nog steeds niet doorhebben verbaast mij mateloos.
tekst van Carmen.....richting mij.....
Ja, dat had ik ook gelezen, kan niet gemeen.
Ach Pieter , zolang dit soort postings nog op CM geschreven worden door mensen die zeggen de ware christen te zijn.......
Dát bedoel ik ook.....'mensen dénkt aub aan woorden, het zijn mensen die je hier al jaren kent....!!!!
En dan heb ik het nog maar niet over de tekst van Steentje: zwartgallig, treiteren en niet christelijk zijn???????
Dát kan niet, daar zei ik wat van, maar ja, excuses naar mij? Ze zei het tegen jou....Ze kennen me niet eens? En dan dit soort conclusies? Idd....Verdrietig....'mensen dát kan niet'. 'Mag nog blij zijn dat je geen ban hebt Steen...'. Denk ik.
Het woord vergeving en excuus is nog niet voorbij gekomen hoor.Ja, naar mij van Steen, maar hoort naar jou....komt ook niet omdat men het meent denk ik...... Ik weet niet of ze het menen, maar ja, ik vind een excuses wel op zijn plaats, of het ff prive uit proberen-mailen(praten)...en dan hoeft men echt geen allerbeste vrienden te worden, maar ja, een basisverstandhouding, en een 'inzien' is wel van belang'. Ik kan dan kritisch zijn ,ik ben niet achterbaks en stuur niet achter iemands rug om mailtjes om de ander zwart te maken.....en zeg ja en amen op christelijke teksten.......terwijl men nee doet??? Tja, hoe geloofwaardig kom je dan over???/ Ja, ben ik met je eens, Willemijn, Roddel is heel erg, is trouwens een grove zonde ook.
Ik heb mij voorgenomen om me maar bij Pieter 649 aan te sluiten die het benoemt als": hysterische onzin....... Ja, dank de Here voor Pieter 649, ja, dát meen ik!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 28 oktober 2012, 17:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 16:44
Onderwerp: Een man zoekt!!!
|
|
|
Hahaaaaaaaaaaaa! LOL
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 16:34
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
ROLF230 schreef: | De beste manier volgens mij om te laten zien of het wel of niet waar is, is om gewoon stukken tekst van dhr. Ouweneel te plaatsen en dan nagaan of het Bijbels gezien waar is of niet. Helaas zullen we dan zien dat de ene zegt het is Bijbels en de ander niet. Kortom men komt er nooit samen uit. Ieder individueel kan er echter wel uitkomen. Voor mezelf heb ik het al duidelijk. Ik had ooit een boek van dhr. W. Ouweneel gekocht over genezing. Ik moet zeggen dat ik het er aardig mee eens was. Toen las ik een stuk goed kritiek op dit boek en toen begon mij idd. het onbijbelse wat gezegd werd op te vallen. Vandaar dat ik dhr. W. Ouweneel doorstreep van mijn lijstje van bijbelleraars. Maar ieder moet weten wat 'ie zelf wil. |
Nou, tis met dit onderzoek niet de vraag of iets bijbels is, feiten klopppen niet: bijvoorbeeld een zoutkaart, en dan zeggen dat het een kaart is met radioactieve plekken. Een Boeing die zgnmd in kaart brengt de radioactieve straling in zee, terwijl die Boeing juist het heelal bestudeert en het vliegtuig, onderdeel Sofia, zou apparatuur aan boord hebben om elk graadje radioactiviteit te meten, dat vliegtuig heeft geen enkele apparatuur aan boord om dat te meten. En zo gaat het echt bij elke bewering die die doet achtermekaar door, elke bewering wordt weerlegt, is vals. wordt weerlegt door de onderzoekers, met bronnen!
Ja, dan zou je deze LinK: De waarheid achter de eindtijdstudie van Ouweneel kunnen aanklikken, alles wordt weerlegt, mét bronnen, itt O. die bronnen heeft vernietigd, bij 'geberk aan opslagruimte..... Dát alleen al, een stapel wetenschappelijke tijdschriften waaruit je zegt in info vandaan te hebben, die zijn vernietigd door gebrek aan opslagruimte...ja hoor.....héél geloofwaardig. dus niet...
En idd, wat je zegt, ik kocht in het begin toen ik pas geloofde veel boeken van hem, ja, totdat ik ook kritiek las en hoorde op tv, in bladen, van mensen etc. en zag dat het verre van bijbels was wat hij schreef.
Maar ja, de O's hebben wat in de melk te brokkelen bij de EO, een grote mond, en ja, die(EO) komen daar ook niet zomaar ff 123 van hun af...manipulatie, moet je die link maar es beluisteren, dan wéet je wat ik bedoel...ws ook intimidatie, door financieel gedoe, contracten etc.
Kijk, ik weet wel dat God hun oordeelt, zo ook me vader, ik zie gelijkenissen. Ook een grote mond, duidelijk wijst alles of iig heel erg veel erop dat dingen helemaal niet waar zijn, en toch, naaste familie, en vrienden ervan, blijven achter hem staan...onbegrijpelijk.
Het is net als een ex van mij, een hele tijd geleden, meer dan een decennia. Die zou nog ontkennen dat ie naar de h@#$ was geweest, als ik hem zou hebben gefilmt. Dan zou die gewoon zeggen ja die man lijkt gewoon erg op mij, en dan nog boos op míj worden. Ja, die mensen heb je..
Narcisten in de overtreffende trap.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 28 oktober 2012, 18:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 15:48
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PIETER649 schreef: | cm scheidingen zijn er ook... ik weet er n paar. |
O ja? Wie dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 15:44
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | De klok is verzet...... Ik ben benieuwd wie het straal vergeten is....... Altijd leuk als je mensen erg gehaast, met bijna ongekamde haren de kerk ziet binnenstuiven en ziet neer ploffen, met een blik van: hehe...we hebben het weer gered.. |
Ohhhh, wintertijd bedoel je?
Ja, dat heb je als je (bijna)nooit tv kijkt....
En ja, ik was gisteren toevallig ook alleen de hele dag, ja, dus niemand die dat zei....jeetje, ja, en ik heb 3 klokken, één op me pc, één op me hd kastje op me tv, en een op me telefoons, 4 dus, en ja, dat gaat automatisch, dus ik had het niet eens door. haha, dus ik zou dan ook niet telaat, of is het nu juist tevroeg? komen ergens morgen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 28 oktober 2012, 15:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 14:23
Onderwerp: Een man zoekt!!!
|
|
|
[quote=MARITIME853]- liefde. Ja.- waardering. Ja.- een aantrekkelijke vrouw. Ja.- betrouwbare vrouw. Ja.- wil huiselijkheid. Ja.- een vrouw die rust en vriendelijkheid uitstraalt op een vrouwelijke manier. Nou, ik straal dingen uit op me eigen manier, en ga niet eerst even zitten dubben ofdat wel vrouwelijk is - een vrouw die in alle omstandigheden haar vrouwelijkheid bewaart. Zelfde antwoord als hierboven.- een vrouw als hun steun en toeverlaat. mwah...- een vrouw die zich kan beheersen. Waarmee - Man terughoudender in bed dan vrouwen.
;) :)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 28 oktober 2012, 16:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 14:12
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Er zijn mannen die vrouwen zien als alleen maar een lustobject... En er zijn mannen die vrouwen zien als mens, ..als hun gelijke, zeg maar.
Idd een wereld van verschil... Van mij hoeven ze niks te zeggen...laat ze maar hun werk doen waar ze voor aangenomen zijn.......moet ik ook |
Nee, van mij ook niet natuurlijk ;)
Maar ja, áls ze dat wel deden, gewoon het verschil in een grote stad, of in een dorpje, qua respect :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 14:02
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Hihi....het is me gelukkig nooit overkomen Shanita.....maar het is inderdaad niet eh.....erg verheffend, complimenteus en zo.... |
Ja, wat ook wel heel veel scheelt, ja, jij komt uit de regio waar ik nu ook al wat jaartjes woon.
Maar ja, ik heb dus letterlijk het verschil gezien met amsterdam en hier.
Als je in amsterdam bouvakkers bezig ziet verderop, nou zet je maar schrap hoor als je daar langs moet, dan is gewoon niet leuk meer, en alles bij naam, kan ik hier niet zetten krijg ik een ban...zo erg dus. En als ik dan een dag later in onze regio zat, en ik liep daar langs bouwvakkers, ja, die zeiden ook dingen, maar leuk, vriendelijk, grappig...
Dat is écht een wereld van verschil...en ook een heel groot voordeel, een van de vele voordelen hier. Ja, elk gebied heeft voordelen :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:51
Onderwerp: gebed gevraagd voor werken
|
|
|
[quote=MARITIME853]Shanitha, bij jou is de knopje "schuldgevoel" in gedrukt. Dat herken ik in jou reactie. Het gaat gepaart met verdriet, boosheid, angst, onzekerheid, heen en weer vliegen van emotie's en gevoelens enz..... Je bent een "parel" in Gods ogen meid. Houdt dat voor je.
Hai Maritime,
Hai, lief dat je dat zegt, dat ik een parel ben ik God's ogen.
Weet je wat mijn échte problemen zijn, hoe ik die nu voel: dat is heeel veel verdriet, en heel veel stress. En dan natuurlijk niet doorlopend aan een stuk door, maar ja, nu en dan dan weer vaker, dan weer minder, maar wel intens, en zodanig dat ik het nu en dan erg moeilijk heb.
Maar ja, heb iemand van de WMO, een psychiatrisch verpleegkundige, ja, die komt me elke week met me praten en ja, dan maken we afspraken wat ik doe die week. En ja, dus ik doe dan wat meer, ben gemotiveerd, en ja, dan heb ik dus weer zoveel afleiding dat de stress en verdriet gewoon verdwijnen. En ja, als iets echt niet lukt is dat ok, ik kan niet tegen druk. En ja, als ik de 'plannen' wijzig is dat ook ok natuurlijk.
Gaat erom dat ik wat bemoediging heb, omdat de primaire steungroep ontbreekt, maar die wordt wel voor een groot gedeelte gecompenseerd door vrienden waarvan ik enkele al 20 jaar ken.
Thx!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:43
|
|
|
HANNAH810 schreef: | gebed is vaak het MEESTE, wat we kunnen doen, pieter..........
ik weet overigens dat je dat volledig met me eens bent, hoor! de uitdrukking klopt alleen niet helemaal in dit verband. |
Ja, da's waar, gebed is het meeste ;)
Thx!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:42
|
|
|
PIETER619 schreef: | Gebed is wel het minste wat we kunne doen, dus doe ik mee. sterkte met alles en vooral Gods zegen |
Daaaank je wel! :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:41
|
|
|
JOL252 schreef: | Nou, gaaf dat je in ieder geval weer wilt oppakken... ! Bidden daarbij helpt dus ga ik ook doen. |
Thx! ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:41
|
|
|
JANE410 schreef: | Hallo Shanita,
Heb voor je gebeden voor nieuwe kracht en energie. Het kan ontzettend moeilijk zijn na beeindiging van relatie. De wil is er vaak wel maar de energie ontbreekt misschien. Nou, veel mensen hier op de site zullen nu wel voor je gaan bidden.
Wens je veel sterkte en GODS ZEGEN toe.
Hartelijke groet,Jane |
Dank, lieve Jane! Voor je bemoedigende reactie! En je gebed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:16
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Hihihi...."lekker ding" ? tegen een oud mens van bijna 52? Nee lamazitte... |
Nou, mi ben je 1. niet oud. 2. vond jij dat leuk om te horen toen je 18 was, 'lekker ding'?
Ik vond het helemaal niet leuk en gebrek aan respect.
Voelde zelfs bedreigend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:09
|
|
|
ROLF230 schreef: | Shanita schreef:
Mooie teksten en bemoedigend.
Alleen, ik vraag me af, wat ze met het onderwerp te maken hebben.
Welterusten en een gezegende zondag!
Dat vraag ik me dus ook af. Volgens mij gaan we hier een beetje erg off-topic. Laten we het houden bij of Ouweneel's eindtijdstudies wel dan niet kloppen. Dat is iets waar over gediscussieerd kan worden, zonder allerlei emoties erbij te halen. Gewoon: is het waar wat deze man zegt of niet. Dat mag best onderzocht worden. |
Het is al onderzocht
Weet je, waarom veel mensen boos zijn, mi, nou heel veel jaren vertrouwden de mensen ze al niet meer zo. Maar ja, je kan niets bewijzen, ja, je koopt geen boeken meer van hem, en verder niet. Ja, en komter dan zo iets groots echt schandalig naar buiten, niet ff een klein leugentje om bestwil, nee grote eindtijdstudie's gewoon echt kompleet verzinnen. En die blinde kindertjes die zogenaamd genezen waren. Etc.
Wie denken ze wel dat ze voor zich hebben, een stelletje debielen die eoveral intrappen, ja, dat denk ík dan, en ja, dan word ik boos, maar ja die boosheid voelt terecht en gaat niet gepaart met destructieve emotie, dus die lucht mij heel erg op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 13:00
Onderwerp: DISLETY !!
|
|
|
PIETER619 schreef: | Helaas doet men dat, vergetend dat men voor God ieder van waarde is ondanks lek en gebrek. Dyslectie is iets waar je niet om hebt gevraagd.
Zo gauw iemand zich beter voelt dan de ander, is men vergeten hoe we de opdracht van het Grote Gebod negeren.
Doe je niet beter voor dan je bent en eigenlijk had deze topic niet nodig moeten zijn. Maar hopelijk wil men nu snappen waarom er een paar foutjes bij je reactie staan.
Voor hen die niet weten wat dyslectie in houd zoek het op op internet, bedenk dat er zelfs mensen zijn die niet eens kunnen lezen en schrijven, maar fantastische personen zijn dus ook onder hen zijn die dyslecties zijn. |
Mijn ervaring is dus, dat er té weinig aandacht voor is, ben ik me hele leven maar 2 mensen tegengekomen die ik persoonlijk kon waarvan ik het echt wist. Ik heb wel gehoord, mensen studeren ook af, met dyslectie, heeft niets met intelligentie te maken. Ja, ik heb eerst ook het eea hier opgezet, ja, anders zou men mij niet of verkeerd kunnen begrijpen, ook dingen waar ík niets aan kan doen, en die ook niets met mijn intelligentie te maken hebben.
Ik heb zo bijvoorbeeld laatst gehoord, van een vriend, dat ik zo ontzettend veel praat en schrijf, dat dat uit onzekerheid kan komen, ja, dat ik dan zekerwil weten dat iemand iets helemaal precies snapt, zoiets.
Dat praten is daardoor stukken minder geworden, met schrijven ben ik aan het werk. Om een heel groot stuk, wat ik dan ook nog regelmatig herhaal, met één kleine nuance verschil erin, om dat in een klein stukje te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:49
Onderwerp: DISLETY !!
|
|
|
FRANS092 schreef: | helaas wordt ik en meschrien door deze onder werp helaas meerder met me onder uit gehaald door m,n dislety jammer .terwijl ik best een supper kerate heb ,jammer dat er mensne zo snel afhaken,ben benieuwt wat de rest ier over denkt van daar deze forum |
Hai Frans,
Ja, weet je hoe dat komt? Dan denk je jeetje wat een taalfouten, wat is er aan de hand kan diegene geen typecursus volgen? Verder irriteren mij taafouten niet hoor, en ik voel dat niet persoonlijk.
(Ja, ik dacht dat, heel toevallig, net ff bij jou, Pieter, ja, toen ik het eea aan het lezen was....)
Mijn excuses, ja als je dingen niet weet, ja, en er ís wel meer aandacht voor de laatste jaren, maar ja, lang niet genoeg.
Ik weet wel, van iemand die ik ken, dat je dan woorden moet onthouden, en je dus geen woorden kan vormen via letters. Dat lijkt me heel erg moeilijk. Maar ja, door té weining aandacht in de media enzo, ja, denk ik daar dus niet meteen aan, want in het dagelijkse leven sprak en spreek ik met die mensen en schrijf ik niet met ze.
Zo zie je maar weer, dat je(in het algemeen bedoelt) niet te snel moet oordelen, je wéét niet wat iemand heeft.
Dank je wel voor het delen, nou is het duidelijk, ja, en verder maakt het mij niets uit.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 28 oktober 2012, 13:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 01:52
Onderwerp: Inval bij Jezus Centrum Nijkerk om fraude en witwassen
|
|
|
Thomas: Hoed je voor mensen die geloof en geld combineren en misbruik maken van je vertrouwen.
Idd, ja, dat had ik effetjes 22 jaar geleden moeten weten...
Ach ja, ik was jong, naief.....
Tis niet anders, ben niet de enige die enkele keren flink belazerd is door evangelische en vrije groepen....
Ik snap nog steeds de 'Grote ontkenning' niet....Waarom blijven mensen iemand geloven als alles erop wijst....ja, ik wil er niet weer over beginnen, maar zie dezelfde bij daders kindermishandeling; alles wijst erop, bewijzen zijn levensgroot, en toch, naaste familie gelooft je niet....
Ja, cognitieve dissonantie...anders zou ík het niet weten en snappen....
Ja, en zo heeft iedereen iets, en daarom is het geloof ansich zo mooi en waardevol.
En.. als je ouder wordt leer je dat je altijd overneuw kan beginnen, dat vind ik een bemoedigende uitspraak van Herman van Veen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 01:37
|
|
|
Hai Maritime,
Mooi...
Ik zet het even in de vertaling die ik altijd lees.
Ef. 4:
11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.
17 Dit zeg ik dan en betuig ik in de Here, dat gij niet langer moogt wandelen zoals ook de heidenen wandelen, in de ijdelheid van hun denken, 18 verduisterd in hun verstand, vervreemd van het leven Gods om de onwetendheid, die in hen heerst, om de verharding van hun hart. 19 Zij hebben zich immers in hun verdoving overgegeven aan de losbandigheid om gretig winst te slaan uit allerlei onreinheid. 20 Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen. 21 Gij toch hebt van Hem gehoord en zijt in Hem onderwezen, gelijk dit de waarheid is in Jezus, 22 dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten, 23 dat gij verjongd wordt door de geest van uw denken, 24 en de nieuwe mens aandoet, die naar (de wil van) God geschapen is in waarachtige gerechtigheid en heiligheid. 25 Legt daarom de leugen af en spreekt waarheid, ieder met zijn naaste, omdat wij leden zijn van elkander. 26 Geraakt gij in toorn, zondigt dan niet: de zon mag niet over een opwelling van uw toorn ondergaan; 27 en geeft de duivel geen voet. 28 Wie een dief was, stele niet meer, maar spanne zich liever in om met zijn handen goed werk te verrichten, opdat hij iets kan mededelen aan de behoeftige. 29 Geen liederlijk woord kome uit uw mond, maar als gij een goed (woord) hebt, tot opbouw, waar dit nuttig is, opdat zij, die het horen, genade ontvangen. 30 En bedroeft de heilige Geest Gods niet, door wie gij verzegeld zijt tegen de dag der verlossing. 31 Alle bitterheid, gramschap, toorn, getier en gevloek worde uit uw midden gebannen, evenals alle kwaadaardigheid. 32 Maar weest jegens elkander vriendelijk, barmhartig, elkander vergevend, zoals God in Christus u vergeving geschonken heeft.
Wat me aanspreekt heb ik vetgedrukt en wat ik mooi vind onderstreept. En het rode deel, vind ik bemoedigend.
Bedankt dat je deze mooie bemoedigende tekst wil delen met ons!
Welterusten en fijne zondag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 28 oktober 2012, 01:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 01:16
|
|
|
Mooie teksten en bemoedigend.
Alleen, ik vraag me af, wat ze met het onderwerp te maken hebben.
Welterusten en een gezegende zondag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:54
|
|
|
En dit geval staat niet op zichzelf aldus onderzoekers.
Er zijn veel meer pinkster, evangelische en aanverwante groepen die zich van deze misdadige praktijken bedienen.
Ik denk bij me eigen ook, ja, nu nog.. ..... in ........ . En... te .... .
Ja, uiteindelijk komt alles aan het licht, God laat niet met zich spotten.
Ja, dat werken als zogenaamde therapie, met behoud van uitkering in allerhande bedrijfjes die dan gewoon gratis personeel hebben komt me erg bekend voor. Héél erg bekend...Ja, en dan alleen bij evangelische klinieken...en andere vrije groepen.
Bij reguliere klinieken zie ik dat fenomeen nooit, dat ze je in hun bedrijfjes laten werken, als zogenaamde therapie....en een groot deel van je uitkering houden, en erop staan dat je je huurhuis opzegt....zodat dat geld ook naar hun kan gaan....
En dát vind ik juist zo erg, dat ze zich dan ook nog eens christelijk noemen, mooie reklame voor het geloof. Dus niet, dit is sarcasme.
Het went, ik hoor deze dingen zo vaak, ook persoonlijk meegemaakt, ik ben niet eens meer verbijsterd. Het wordt normaal.
En als je er iets van zegt, heb je een balk in je oog, of komt het bekende 'met de eerste steen gooien' verhaal.
Niet alles voor de Here, maar alles voor de Mammon. En dan ook nog, en da's het ergste, ten koste van mensen persoonlijk, die het toch al erg moeilijk hebben en hun vertrouwen stellen in zo'n stichting. Juist omdat de stichting evangelisch is.
2 Timoteüs 3
Tekening der dwaalleraars 3 1 Weet wel, dat er in de laatste dagen zware tijden zullen komen: 2 want de mensen zullen zelfzuchtig zijn, geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, 3 liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, 4 verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, 5 die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben; houd ook dezen op een afstand.
6 Want tot hen behoren zij, die zich in de huizen indringen en vrouwtjes weten in te palmen, die met zonden beladen zijn en gedreven worden door velerlei begeerten, 7 die zich te allen tijde laten leren, zonder ooit tot erkentenis der waarheid te kunnen komen. 8 Zoals Jannes en Jambres, de tegenstanders van Mozes, staan ook dezen de waarheid tegen; het zijn mensen, wier denken bedorven is, en wier geloof de toets niet kan doorstaan. 9 Maar zij zullen het niet veel verder brengen, want hun onzinnigheid zal aan allen overduidelijk worden, zoals ook bij genen het geval was.
10 Gij daarentegen hebt volle aandacht geschonken aan mijn onderricht, wijze van doen, bedoeling, geloof, lankmoedigheid, liefde, volharding, 11 vervolgingen en lijden, zoals mij getroffen hebben te Antiochië, te Ikonium en te Lystra. Al die vervolgingen heb ik doorstaan en de Here heeft mij uit alle gered. 12 Trouwens, allen, die in Christus Jezus godvruchtig willen leven, zullen vervolgd worden. 13 Maar slechte mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger komen; zij verleiden en worden verleid.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 28 oktober 2012, 01:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:36
|
|
|
Fraude en witwaspraktijken in Jezus Centrum? 18-10-2012 Afgelopen dinsdagochtend werd voorganger Johan Kok van het Jezus Centrum Nijkerk van zijn bed gelicht door de politie. Verdacht van fraude en witwaspraktijken. Wat leidde tot deze opmerkelijke arrestatie?
Gesjoemel met uitkeringen, fraude met belasting en witwassen. De ernstige verdenkingen die het Openbaar Ministerie deze week naar buiten bracht, zijn in het Gelderse Nijkerk ingeslagen als een bom. Kok is een fenomeen in het stadje. Als succesvol zakenman startte hij een evangelische gemeente. Daarnaast begon hij een opvangcentrum voor mannen met psychosociale en verslavingsproblemen en een voedselbank. Met de inval van afgelopen dinsdag is zijn imago als succesvol kerkelijk leider en hulpverlener ernstig aangetast. Maar zijn medewerkers en mede-gelovigen geloven in zijn onschuld. Manipulatie De Vijfde Dag sprak een aantal voormalige medewerkers en cliënten van de stichting. Zij schetsen een beeld van uitbuiting van hulpbehoevende cliënten, manipulatie en vertellen over hun jarenlange vermoedens van fraude.
Hier de link voor de uitzending:
Reportage, de vijfde dag van de EO over fraude en witwaspraktijken in Jezus centrum Nijkerk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:12
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dit noem ik komplottheorie, hypothese en paranoide...Allemaal vage en valse beschuldigingen. voor een weldenkend christen een beschamende onchristelijke instelling. En dat door twee geïrriteerde internetfreaks welke zelf niks van de bijbel snappen.
Dat vind ik beschamend en is mijn waarschuwing.
Idd ben ik met Pieter eens. "de balk en de splinter". |
Nou da's fijn.
Iig, ik ga geen balken uit de Ouweneels halen, kan ik hijskranen voor huren zeker, ja, zo groot zijn ze. En ik zie niet scherp, heb een splinter in me oog.
Kijk je wel uit voor dat muurtje? ;)
Ík zou een beschamende onchristelijke instelling hebben, omdat ík de waarheid zie en zeg.
Yeah, right..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 23:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het was ook kwetsend Shanita en volkomen onterecht....je wordt gelijk als zwartgallig en onchristelijk betitelt als je iets zegt wat de ander niet zint....maar wie weet was het een grapje? En wordt je geacht het leuk te vinden? |
Ja, klopt.
Pieter619, en Joelle gaan mij eventjes vertellen hoe 't moet.
Maar ja, nu heb ik zelf de bijbel gelezen: je kan over het evangelie en over het geloof praten in de liefde, als de gelegenheid zich voordoet.
Efeze 5: 15 Ziet dus nauwlettend toe, hoe gij wandelt, niet als onwijzen, doch als wijzen, 16 u de gelegenheid ten nutte makende, want de dagen zijn kwaad.
Kolossenzen 4: 5 Gedraagt u als wijzen ten opzichte van hen die buiten staan, maakt u de gelegenheid ten nutte. 6 Uw spreken zij te allen tijde aangenaam, niet zouteloos; gij moet weten, hoe gij aan ieder het juiste antwoord moet geven.
@ Pieter619: Ja, ik vat dit zo op, hoe je tegen me sprak de laatste keren, betweterig, met een sarcastisch en cynisch sausje, ja zo komt het soms op me over, lopen preken naar medebroeders en zusters, en ongelovige kennisen.
Als de gelegenheid zich voordoet zeg ik iets over het geloof, maar niet met een liefdeloos wettisisme.
En Pieter619, ik mag je heel graag, ik begrijp dan ook deze zinnen van je niet: Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:31
Quote: | Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that |
Kijk, hier schrik ik van, dit klink belerend, niet in de liefde. als een schoolmeester, en zelfs dan vind ik dat niet oke. Er zit zelfs een dreiging in.Natuurlijk weet ik wel dat geboden en verboden in de bijbel zijn. Dat Jezus ze geeft, Paulus, dienstknecht van Jezus, etc. En natuurlijk wil ik die volgen, ik geloof! En dan doe ik dus ook mijn eigen wil; namelijk volgens de geboden en verboden in de bijbel leven. Tuurlijk heb ik ook net als alle christenen met verleidingen te maken, en ja, het is weleens niet goed gegaan. Maar ja, dan is daar vergeving bij mijn berouw. Ik ben zo blij met het evangelie, het is idd een kracht Gods(bijbeltekst). Eeuwig leven, de dood heeft geen prikkel meer.(bijbeltekst) Liefde, Vrede, Geluk, ondanks ziekte, tegenslag, moeilijkheden, etc. Dát is toch ongelovelijk. Wij mogen met een gerust hart gaan slapen. geen oorlog, welvaart, eigen bed.
En ik denk zelf, de genezingen zoals die in de tijd van Jezus gebeurde, ja, toen werd iedereen genezen, kijk maar in de concordantie; elke keer als het over genezen gaat, zie je dat iedereen werd genezen.
Dat was van die tijd. Dat is nu niet meer zo. Ja, heel nu en dan es een keertje iemand bij Zeilstra, maar dan nog van iets met psychische oorsprong, wat een psychiater ook had kunnen bewerkstelligen.
We hebben artsten, psychiaters, psychologen, psychiatrisch verpleegkundigen en geloof me de laaste 3, kunnen je echt goed helpen psychisch, in het algemeen bedoel ik dat.
Maar ja, ook al is iemand ziek, ja, er is Gode zij dank medische hulp hier in het westen. En eens gaan wij allemaal dood(naar de Hemel), en ja, dat is toch geweldig, het idee, eeuwig leven, zo geweldig dat zelfs engelen begeren er een blik in te slaan; 1 Petrus 1 12b.
Welterusten, God geeft het zijn beminden(als) in de slaap.(bijbeltekst)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 28 oktober 2012, 15:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 21:17
|
|
|
Efeze 5:
6 Laat niemand u misleiden met drogredenen, want door zulke dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid. 7 Doet dan niet met hen mede. 8 Want gij waart vroeger duisternis, maar thans zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts, 9 – want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid –, 10 en toetst wat de Here welbehagelijk is. 11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer, 12 want het is zelfs schandelijk om te noemen, wat heimelijk door hen wordt verricht; 13 maar als dat alles door het licht ontmaskerd wordt, komt het aan de dag; want al wat aan de dag komt is licht. 14 Daarom heet het: Ontwaak, gij die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 21:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 20:59
|
|
|
PIETER619 schreef: | Geen antwoord op mijn vraag. Gaan we hier verder om Ouweneel Frank of Willem in de zeik te zetten met een gigantische balk in het oog, proberend de splinter weg te halen. en is "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" niet van toepassing?
Beste lieve Shanita, je hebt heel veel meegemaakt , en dat is gigantische bagage, heb jij alles wel bij het kruis neergelegd, gezien vele reacties hier op het forum niet. Al hoeveel hulp je hebt gekregen, Jezus kan heel veel meer zelfs je helpen met vergeven. https://www.youtube.com/watch?v=BH-XPMpKTJU kheb deze clip al ergens anders ook neergezet, kunne we veel van leren, zij was ook maar eens mens die erge dingen mee heeft gemaakt. |
En om nog even on topic te blijven: ik vind het schandalig dat de Ouweneels mensen op zo grote schaal lopen te belazeren, met leugens en een hoop onzin. Dan kan jij zeggen dat dat splinters zijn, en ik die niet zie door mijn balken. F. en O. zetten zichzelf in de zeik, ik ben blij dat dit aan het licht is gekomen, om mensen te behoeden om nog veel meer geld uit te geven aan dvd's vol met onzin, en aan programma's waar zogenaamd wordt genezen. Ik ben behoorlijk verontwaardigt.
En over balken en splinters, nou, als ik een briefje van 50 zie, in de pinautomaat als ik ga pinnen, ja, dan breng ik dat wel naar de bank. Het kan wel het laaste geld van een bijstandsmoeder zijn, die komt vragen of iemand dat heeft gebracht. en als niet, dan nog... Ja, je moet ze de kost geven die denken en ook zeggen van nou 'mazzeltje'.
En de Ouweneels neppen de boel voor weet ik hoeveel honderduidzenden euro's, en dan ga jij mij even vertellen dat ík hun in de zeik zet, en over mijn balken beginnen en stenen...Het moet niet gekker worden..en dat in de zeik zetten, nou dát doen ze zelf, alle kranten schreven er over en het was in tal van actualiteiten programma's.
En dan kwam dit toevallig aan het licht.
Dit is gewoon omdraaien, wat goed is slecht noemen en andersom, want ze zijn zo aaaaardig...ja, in jullie gezicht...
Het zijn gewoon oplichters, onder een christelijke noemer, de naam van God misbruikende...
Ik denk nog aan een van de 1ste zinnen van die 'eindtijdstudie':De waarheid achter de eindtijdstudie van Ouweneel
De arrogantie waarmee hij Begint, precies op 1 minuut en 32 seconden: "God waarschuwd en dat mag u wel Hógelijk waarderen..... ".Ja, God waarschuwt met feiten die allemaal, zonder uitzondering niet kloppen, en dat mogen we hoooogelijk waarderen door na de studie een hoop laten ritselen in de collecte....
Ik vind het heel raar, dat mensen zo gehersenspoelt zijn, dat ze hoe dan ook, achter leiders blijven staan, zelfs als hele erge zaken gewoon bewezen zijn, en alle voorpagina's hebben gehaald.
En dan zeggen dat ík ze in de zeik zet...
En hij is leider, niemand kan zeggen gaat heen en zondigt niet meer, hij gaat ook gewoon door, met die studies geven, en blijft in alle toonaarden ontkennen, en dát maakt het nou juist nóg veel erger.
Hier is namelijk niet alleen fors gelogen, waardoor nog veel meer atheïsten denken van 'zie je wel'. Maar ook nog eens grof geld 'verdient' ten koste van goedgelovigen, die hun laatste geld weggeven.....
Schandalig.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 11 november 2012, 01:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 20:13
|
|
|
ROLF230 schreef: | WWJD, waar komt dat eigenlijk vandaan? Want volgens mij gaat het daar dus NIET om. Ik zelf ga voor de afkorting WWJMTD ofwel What Would Jesus Me To Do.
Heb de Heere God lief boven alles en met al je kracht etc. en je naaste lief zoals jezelf. DAT is wat Jezus van ons vraagt. Dus.....als je zegt WWJD wat bedoel je dan eigenlijk? Vraag ik mij af. Dat je een zin uit de Bijbel leest van Jezus en denkt oh DAT moet ik dus gaan doen? Jezus liet zich doodmartelen, dat zou Hij doen.........(bijv.) Zou jij dat ook doen? Ben niet te snel met woorden. Wat moeten we dan doen volgens Jezus volgens degene die met deze afkorting kwam of wie hem gebruikte? Uit de woorden die de mensen schrijven blijkt m.i. wel of de mensen zich aan het grote gebod houden, wat ik hierboven schreef, nl. heb de Heere God lief boven alles en etc. |
Klopt Rolf: iemand zij eens, dat ik tegen mensen die me hadden genaaid, van dat ik moest denken van: "Vader vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen". Toen ik dat tegen een bevriende theoloog zei, zei ze van, ten eerste, je bént Jezus niet, ten tweede, ze wisten heel goed wat ze deden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 20:08
|
|
|
JOELLE246 schreef: | Is het niet zo dat we geen van allen volmaakt zijn? Wie van u zonder zonden is werpe de eerste steen.....
Maar het is een voorrecht om je te mogen, willen openstellen voor Zijn manier van leven, waarin vrede de boventoon zal voeren. Het is een groei proces om te leren wat God wil dat je zal doen. Dat proces moet je wel zelf willen en je er dan aan overgeven. Wil je dat dit proces begint en voortgang krijgt in jouw leven? Dat zal dan toch ook de wil van God zijn! |
Kijk Joelle, het is allemaal prachtig wat je zegt en zo waar.
Maar het komt mij belerend over naar Willemijn toe.
Zeker en met name deze zinnen: Wil je dat dit proces begint en voortgang krijgt in jouw leven? Dat zal dan toch ook de wil van God zijn!
Dat wéét en doet ze allang, waar hebt je het over? Ze is zelf oudste geweest in de kerk.
Er is naar mijn weten hier één onvertogen woord gevallen, en da's van Steentje, die dan wel aardig kan zijn enzo, en ik vind dat Willemijn een excuses verdient en recht op heeft want het was heel kwetsend vond ik.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 20:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 19:17
|
|
|
PIETER619 schreef: | Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that |
Wie zegt dat ik dat niet ben, gehoorzaam aan God
Dát ís namelijk mijn wil, gehoorzaam willen zijn aan God, dat staat bij mij op nummer één. Het geloof, daar draait alles om, mijn gehele leven.
En dat ík dat niet allang weet, 22 jaar.
En natuurlijk het is ook strijden geest versus vlees. en iedereen heeft zijn eigen strijd te voeren, en zijn eigen kruis te dragen. Zo ben ik gestopt met roken, oa. En ben bezig toenadering te zoeken naar mensen met wie ik issues had.
Opdat men niet doet wat men maar wilt(bijbeltekst).
Omdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft God ons vrijgemaakt, laat u dus niet weder een slavenjuk opleggen. Maar/en gebruik die vrijheid niet naar een aanleiding voor het vlees.(bijbelteksten)
Ik zoek het echt later ff op hoor, ja vind ik ook leuk, nu heel ff snel boodschapjes in AH.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 19:21
|
|
Naar boven |
|
|
|
|