ChristianMatch

Forum

Berichten van MARITIME853
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARITIME853
Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:56
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

ERIKA129 schreef:
Mag ik dit zien als een steek onder water naar al degene die hier zitten en gescheiden zijn??
En jij zelf dan? Jij bent weduwnaar ja toevallig wel omdat je vrouw zelf uit het leven stapte maarre was jij niet bezig om te gaan scheiden?? Dus even kort door de bocht jij bent heiliger dan al die anderen!

Dus als ik het goed heb heb jij het ook over jezelf en zoek jij een vrouw hier die weduwe is of nooit getrouwd is geweest!!

Je probeerd nu mij schuldgevoelens op te leggen...
De afscheidbrief dat zij schreef..... ken je niet!!!

Het is verre van jou invulling.

Zoals ik al aan geef, God is daar duidelijk in, niet ik!!!

Waar haal je dit vandaan?:..... "maarre was jij niet bezig om te gaan scheiden??"......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 15:45

Nu on-topic....

Het nieuwe testament geeft antwoordt:

Mat 19:3 En de Farizeen kwamen tot Hem, verzoekende Hem, en zeggende tot Hem: Is het een mens geoorloofd zijn vrouw te verlaten, om allerlei oorzaak?
Mat 19:4 Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw?
Mat 19:5 En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn;
Mat 19:6 Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
Mat 19:7 Zij zeiden tot hem: Waarom heeft dan Mozes geboden een scheidbrief te geven en haar te verlaten?
Mat 19:8 Hij zeide tot hen: Mozes heeft vanwege de hardigheid uwer harten u toegelaten uw vrouwen/mannen te verlaten; maar van den beginne is het alzo niet geweest.
Mat 19:9 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw/man verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel.

Iets om over na te denken, niet zelf bedacht.....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 1 december 2012, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 november 2012, 03:21
BerichtOnderwerp: Sometimes....

WILLEMIJN232 schreef:
Grappig, ik kijk nooit naar SBS want ik ben sowieso geen tv kijker. Wat ik wel grappig vind dat mensen die het zo ontzettend veroordelen wel kijken want na één keertje kan je er -volgens mij- nog geen mening over hebben toch?

En als mij het pentagram van de tegenstander zou storen zou ik er niet naar kijken Engeltje smiley Vooral niet als het telkens in beeld komt....(daaruit kan je bijna concluderen dat je regelmatig kijkt) Knipoog smiley

Ik kijk nog geen uur in de week gemiddeld tv. Dus de conclussie gaat niet op dan. Juist om die reden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 november 2012, 03:06
BerichtOnderwerp: ELKAAR LIEFHEBBEN...

LAVERDE524 schreef:
Liefhebben

Voordat we verder gaan met de leringen waar Jezus zo’n afkeer van had, loont het de moeite hier even stil te staan bij de Griekse woorden die vertaald zijn met “liefhebben” en “houden van”. Uiteraard hoort men vaak beweren dat het niet uitmaakt wat de oorspronkelijke tekst vermeldt, omdat men tevreden is met wat men denkt: zij trekken zich niets aan van de werkelijke woorden van Jezus Christus. Voor hen geldt Mattheüs 7:21-23 die handelt over mensen die in Zijn Naam prediken en zieken genezen volgens hun eigen uitgangspunten. Zij worden door Jezus verworpen, omdat zij zich niet houden aan de Wetten Gods die ze verdraaien en uit elkaar halen.

Er zijn 2 Griekse woorden die, “houden van” vertaald zijn te weten Phileo en Agape. Ieder van deze woorden heeft een aparte betekenis en dat mag niet zomaar onder één noemer worden geschoven. Het woord Phileo drukt persoonlijke geraaktheid uit, een gevoelige en sentimentele betrokkenheid.

Terwijl Agape steeds gebruikt wordt bij wijze van beoordeling en weloverwogen goedkeuring van iemands instelling met betrekking tot een principe, plicht of fatsoen.

Samenvattend kan het verschil aangeduid worden door Phileo in verband te brengen met “het hart”, terwijl Agape te maken heeft met “de logica”.

We kennen allen wel het verhaal van de rijke jongeman die Jezus benaderde met de vraag “wat voor goeds te moeten doen om het eeuwige Leven te verwerven” (Mattheüs 19:16). Het antwoord van Jezus was je naaste liefhebben als jezelf.

Voorbijgaand aan de werkelijk bedoelong van het woord “naaste” brengen de afvallige theologen in deze context de betekenis van Phileo naar voren, hoewel er Agape in de grondtekst staat. Dat wil zeggen dat het er veeleer om gaat inzicht en een weloverwogen kijk op de persoon in kwestie te verkrijgen, een nauwkeurig handelen op grond van Gods Wetten en bedoelingen en daaropvolgend een volledige erkenning van de rechten van de naaste.

Mijn naaste is de Here Jezus de Zoon van God. Hij is diegene dat barmhartig was voor mij in de Agape liefde.
De Agape liefde is het eerste gebod. God liefhebben boven alles (dat is jezelf). Gods Agape liefde kwam als eerste.
Alzo lief had God de wereld dat Hij Zijn ...........enz.

In de kerken wordt over het algemeen het omgekeerde geleerd. Geschokte, onthutste smiley
Wij horen een naaste te zijn....
Een boze buurman is zeker niet barmhartig naar mij toe, maar ik kan wel barmhartig zijn voor hem zodat ik een naaste (barmhartig) voor hem ben.....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 28 november 2012, 03:15
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 november 2012, 02:55

HANNAH810 schreef:
ik begrijp je overweging,maritime;
maar als je het woord reiki dan even letterlijk neemt qua vertaling;
een "rei" vol "ki" lijkt me toe te juichen wanneer je dit beziet vanuit de goede bron;
een ziel vol levenskracht zoals in de psalmen benoemd;
"gij zijt mijn Levenskracht, ik hoef niet vervaard te wezen, gij zijt het die mijn ziel beveiligd voor de dood"
nogmaals; sommige dingen kun je niet eenvoudigweg in een hokje zetten vanwege de term die gebruikt wordt, maritime.
iemand niet haastig de handen opleggen is niet letterlijk maar figuurlijk bedoelt in de tekst die je noemt.

overigens ben ik het met je eens dat je zeker voorzichtig mag zijn met alternatieve vormen van genezen!!

"Mijn levenskracht; 'k heb niet vervaard te wezen.
Hij is 't ,die mij beveiligt voor den dood
."
Dat zijn de psalmen en gezangenboek dat gezongen wordt.....????

---> Mijn bijbel zegt: Psalm 27 vers 1: De HEERE is mijns levens kracht, voor wien zou ik vervaard zijn?

Lees in de psalmen van David niks over : "gij zijt het die mijn ziel beveiligd voor de dood"

Dus de bron is de Heer, dat is mijn bron.

Het komt bij mij over om de bron (reiki) bij de Heer te zetten!!!!

Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 28 november 2012, 03:00
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 13:15

HANNAH810 schreef:
reikie is handoplegging, en het ligt er maar aan uit welke bron je handelt, maritime;

"en Jezus legde hen de handen op en ZEGENDE hen......."
ik heb mijn pleegkinderen ook wel de handen op (hun buik of kruin) -gelegd en hen gezegend, en daar ook zegen op gekregen.

je klinkt vrij stellig in je reacties.........en dat laat de ander weinig ruimte om een eigen mening te hebben, waardoor je weerstand oproept.

zullen we weer on-topic gaan?

Ga zo on-topic maar nog wel even het volgende.
Het woordt van God is stellig en heeft altijd weerstand opgeroepen. Anders waren de apostellen ook niet gedood door de kerk van toen.

Reiki is een paranormale therapie en behoort tot de alternatieve geneeswijzen. Er wordt gewerkt met de handen, waarbij het lichaam, met een veronderstelde vorm van levensenergie, wordt behandeld. De term reiki bestaat uit twee Japanse karakters (kanji), te weten ? rei ('geest' of 'ziel') en ? ki ('energie' of 'levenskracht'). Een andere, populaire Westerse vertaling van ?? reiki is "universele levensenergie", of simpelweg "het leven", "de wereld".

De oorsprong:

De Japanner Mikao Usui is de grondlegger van wat hijzelf "Usui Reiki Ryoho" noemde. "Ryoho" is Japans voor 'therapie'. Hij ontwikkelde dit systeem oorspronkelijk als een weg naar geluk, harmonie en spirituele ontwikkeling
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reiki

De bron lijkt me duidelijk hierin.

De bijbel leert mij ook:

1Ti 5:22 Leg niemand haastelijk de handen op, en heb geen gemeenschap aan anderer zonden; bewaar uzelven rein.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 03:17

HANNAH810 schreef:
ehhhhhm.......... Geschokte, onthutste smiley

- zij zullen leven en OVERVLOED hebben........
- nooit heb ik de rechtvaardige verlaten gezien, nog zijn kinderen zoekend naar brood
- uw brood en water zullen gewis zijn
- maak u geen zorgen voor morgen, want uw hemelse Vader weet wat gij BEHOEFT.
- vóór zij roepen zal Ik antwoorden
- Ik heb u liefgehad toen gij nog een vijand waart
- jongelingen en mannen in het geloof.... (ontwikkeling)
- talenten niet begraven maar gebruiken
- de uiteenzetting van de verschillende gaven; gave der barmhartigheid ed.......(erkenning)

en zo kan ik meer noemen; leg de bijbel maar eens naast de pyramide van maslow, en je staat versteld dat God idd in al onze behoeften wil voorzien!!

http://www.gertjanschop.com/modellen/piramide_van_maslow.html

Hetgeen dat ik bedoel met "in al u behoeftes voorzien" bedoel ik, het vlak van spiritituele, occulte en afgodische vlak (yoga, reikie enz)....
De laag drempelige gemeente/kerken hebben dat als hun doelgroep om het zgn in het geloof te aanvaarden alsof God dat goed vindt!!!

Dat hoort bij de babylonische aanbidding van hun super God dat zich voordoet als de God van Hemel en aarde (anticrist) dat de wereld lief heeft.
Het beest is iemand dat met de woorden van God ons misleid, zoals bij de Heer in de woestijn " er staat geschreven"...

Het woordt van God leert mij om geen andere afgoderij ( ook hetgeen dat daaruit voortkomt) voor Zijn aangezicht te hebben.
Yoga, reikie enz.. komen daar wel uit voort.
Deze dingen zijn gebasseerd op de aanbidding van de zon en de maan.
Het vertaald zich verder in de geest en lichaam. Dat is de meditie waar vele christen toelaten in hun leven.

Mijn oproep is laat dat los, geef je hart aan de Heer.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 27 november 2012, 03:31
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 03:11

ROELANDE345 schreef:

Dat hoef ik niet door te strepen want de kontekst zegt heel wat anders.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 03:04

VORDIS244 schreef:
Er staat geschreven:

"Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe"
(Johannes 3:16).

En daar hou ik me aan vast.

Ik ook....
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 02:59
BerichtOnderwerp: wie zoekt ook een band om samen muziek te maken?

LAVERDE524 schreef:
Ja ik speel zelf keyboard, alleen zit momenteel er zonder. Ik gebruik voornamelijk workstation keyboard waarin ik demo's en styles op kan maken zodat ik de melodie enkel met mijn rechter hand hoef te spelen. en de rest word aangevuld met styles die ik dan zelf gemaakt heb. Met de tyros kun je eindeloos styles maken met tientallen verschillende instrumenten tegelijkertijd, daarbij heb ik geen bassist bij nodig of een drummer, dat scheelt heel veel, hihi.

Maar ja ik woon in friesland dus heb er weinig aan helaas...

Zelf bespeel ik ook keyboard, synthesizer en/of hammond orgel in combinatie.
Zoals jij ook zegt, redt me aardig met het geheel. Wel om daarin het evangelie van de Here Jezus ermee te brengen als doel, samen met andere muziekanten.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 27 november 2012, 03:01
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 02:47
BerichtOnderwerp: wie zoekt ook een band om samen muziek te maken?

QSJE546 schreef:
ik speel gitaar,heb even bas gitaar gespeeld en wil piano leren spelen nu
kan ik jou niet verleiden tot t leren van drummen? lijkt me zeer stoer,vrouwelijke drummer hahaha

Dat lijkt mij ook zeer stoer.... Clown smiley

Leanne aan de ketting hahaha Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 27 november 2012, 02:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 17:58
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief

ROELANDE345 schreef:

je kunt niet met iemand omgaan als kind of partner zonder rekening te houden met zijn of haar speciale dingen Martime. Als de HSPer degene is die altijd situaties moet mijden en zijn geliefden doen er niets aan om het voor hem /haar leefbaar te houden klopt er iets niet

Dat is niet hetgeen dat ik zeg!!!
Bij een HSPer komen de "externe" signalen meer als dubbel zo hard aan.
Een gemiddelde persoon heeft drie voelsprieten, terwijl een HSPer er tien heeft.
Zij nemen meer signalen op dan een gemiddeld persoon.
Ik zit mij af te vragen of jou kinderen ook daadwerkelijk de indikatie van HSP hebben van een psygoloog??

voelt zelfs subtiele singnalen in de omgeving
is zeer gevoelig voor pijn
kan niet tegen teveel drukte
kan niet goed tegen cafeinne
kan niet goed tegen fel licht harde geluiden ruwe stoffen sterke geuren
heeft enorm veel fantasie, zijn vaak artistiek
kan diep ontroerd raken door muziek of een kunstwerk
schrikt snel , voelt zich snel opgejaagd bij tijdsdruk
heeft erg veel last van als ie honger of dorst heeft
lijken als kind vaak verlegen (in werkelijkheid proberen ze zichzelf instinctief te beschermen tegen overprikkeling)

Zelf heb ik een kind dat PDD-nosser is. Ook hij heeft last van de signalen in zijn omgeving door autisme. Je kunt je afvragen, is het HSP of autisme.
Als ouder kun je niet zo maar je eigen kind een stempel op leggen.
Laat dat zeker onderzoeken door expers welke ervoor geleerd en getraind zijn.
Jou waarnemingen passen ook bij autisme.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 25 november 2012, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:09

MIEKE364 schreef:
En zo is het maar net. God is overal en heeft alles geschapen, daar kan jij niet tegenop, hoeveel woorden je ook gebruikt.

Daarom is Hij ook zo groot voor mij. Hoe kleiner ik ben hoe groter en hoger Hij wordt.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:05

JANS221 schreef:
Dit betreft wel wetten uit het Oude Testament toen de verhoudingen tussen man en vrouw nog heel anders waren. Je kunt deze wetten nu niet zondermeer toepassen. En als je je toch aan deze wetten wil houden, dan heb je nog heel wat te doen, want het Oude Testament staat vol wetten waar jij je echt niet allemaal aan houdt. Wees dan consequent en ga je dan aan alle Oudtestamentische wetten houden.

Dat is wat laverde ook zegt!
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:57

PIETER619 schreef:
Bekrompenheid van geest is onkunde en verkeerde interpretaties van hoe Jezus omging met mensen.

Wat voor lering trekken wij uit het feit dat, als er een groep een overspelige vrouw wil stenigen , Hij hun heen zend met "wie zonder zonde is werpe de eerste steen". tegen de overspelige vrouw zei Hij "ga heen en zondig niet weer".

Dit geeft ons niet het recht ons zelf op de borst te slaan, want die woorden gelden ook voor ons, Hij weet dat het nog even duurt voordat we zonder zonde zijn. Hij leit de overspelige vrouw vrijuit gaan, hoeveel t emeer de gescheiden vrouw die alles heeft gegeven en vocht tegen de bierkaai, maar geen ingang meer vond bij wederhelft??

God heeft de relatie man-vrouw heilig gemaakt, dat is een
feit, maar als je partner gewoon wegloopt, ben je eerlijk vrij en heb je het recht om een scheidbrief mee te geven aan je ex. Soms denk ik weleens kon je maar helemaal vrij zijn.

Tja, terwijl de Heer tegen mij zegt: Maritime "je bent gekocht en betaald door mijn bloed.".
Dus ben vrij!!!! Clown smiley

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 24 november 2012, 21:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:55

PIETER619 schreef:
Bekrompenheid van geest is onkunde en verkeerde interpretaties van hoe Jezus omging met mensen.

Wat voor lering trekken wij uit het feit dat, als er een groep een overspelige vrouw wil stenigen , Hij hun heen zend met "wie zonder zonde is werpe de eerste steen". tegen de overspelige vrouw zei Hij "ga heen en zondig niet weer".

Dit geeft ons niet het recht ons zelf op de borst te slaan, want die woorden gelden ook voor ons, Hij weet dat het nog even duurt voordat we zonder zonde zijn. Hij leit de overspelige vrouw vrijuit gaan, hoeveel t emeer de gescheiden vrouw die alles heeft gegeven en vocht tegen de bierkaai, maar geen ingang meer vond bij wederhelft??

God heeft de relatie man-vrouw heilig gemaakt, dat is een
feit, maar als je partner gewoon wegloopt, ben je eerlijk vrij en heb je het recht om een scheidbrief mee te geven aan je ex. Soms denk ik weleens kon je maar helemaal vrij zijn.

"man-vrouw heilig gemaakt, dat is een
feit" waar lees je deze feit dan???
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:23

Wat ik wil zeggen op de reactie naar Mieke is het volgende:

Ik herken de Rick Warren theologie en/of evangelie hierin....

Nergens staat dat God de wereld zó lief had dat Hij zijn eniggeboren Zoon gaf, om in hun behoeften te voorzien. Jezus preekte geen preek van vervulling van behoeften, maar een preek met een scherpe oproep tot bekering.

Als God eenzijdig met name gepresenteerd wordt als "een God van liefde" doet dit ernstig tekort aan een God die tevens "rechtvaardig en heilig" is....
Het zou zo wel eens opgevat kunnen worden, dat "iedereen er uiteindelijk wel komt" (alverzoening).
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:13

THOMAS968 schreef:
Persoonlijk vind ik de combinatie van een bijbeltekst en een sneer naar Willemijn, die het toch al niet makkelijk heeft, weinig smaakvol.

Thomas, die vindt dat we het Woord ook niet ijdel mogen gebruiken.

Wie is Willemijn???

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 24 november 2012, 21:13
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:57

MIEKE364 schreef:
In de gemeente waar ik nu een jaar of tien met veel plezier naartoe ga is de zeer gemengde gemeente van zeer goede wil. Geen mens is perfect en de situatie zoals jij die schetst wensen we ons allemaal. Weten hoe het hoort is niet altijd voldoende om dat ook uit te dragen in handel en wandel, hè.
Bij ons is luisteren en mogen spreken beide van even groot belang en jong en oud heeft oog en oor voor elkaar.

Ik hou mij bij het volgende:

" Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zo diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest , gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen." Heb.4:12

Daar kan zelfs Yoga niet tegen op.......en laag drempelige gemeentes ook niet......
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:11
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief

ROELANDE345 schreef:
Net zoals je met iemand die blind of doof is rekening moet houden.

Dat is het omgekeerde van HSP....

Een HSPer heeft teveel aan zintuigen, dat is wat anders dan te weinig...
Je legt nu de lat bij een ander neer, "moet rekening houden".
Iemand welke bewust is van een hsper te zijn, mijdt dit soort situatie's.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 24 november 2012, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 17:50

SHANITA130 schreef:
Maritime,

Ja, als jij hier gaat schrijven: '

En je eigen relatie was al zover...

Dan kan je alleen nog bedoelen, en dat dacht ík aanvankelijk, als iemand nog leeft en je ziet degene, ja, je kan vanalles en nog wat uitpraten.

En ja, is diegene dood, ja, dan kan je dat ook, maar ja, je krijgt dan geen feed back, of een andere kijk op dingen van diegene, of samen een andere kijk, etc.

Deels heb je gelijk en zit je in de goeie richting te denken....

Bij een overlijden gaat het om een situatie en relatie beeindiging, waar niemand invloed op heeft.
Hetgeen dat ik wil zeggen ligt een paar stappen verder en veel breder.
Gezien deze topic, gaat het om hoe nu verder!!!!

Verder gaan voor de weduwen is niet alleeen mijn ikje, maar ook mijn kinderen (ons gezin)....
Gevoelens en emotie's van de kinderen zijn daarin beduidend verschillend ook bij hoe nu verder in een nieuwe relatie.
Vandaar dat ik aan geef dat er heel veel verschil is tov reden in beindiging van relatie's. Het gaat verder dan alleen ons ikje en of mening....

Zelf ervaar ik een groot verschil in kontact met iemand dat weduwen zijn tov personen welke gescheiden zijn....
Hoe nu verder, terwijl er meer dan 90% gescheiden personen zijn op een datingsite.

De gezonde reactie van "zeeland" is hetgeen waar ik telkens mee te maken heb.
Men klapt dicht wanneer het gaat om weduwen. Voor mij zeer lastig.
Waarom..... omdat weduwen vrije personen zijn vanuit de OT. En vrij zijn om een nieuwe relatie aan kunnen gaan dat door God vrij gegeven is???
Bij scheiding wordt daar toch iets anders over gezegt in OT
Volgens de OT zou ik hoererij plegen wanneer ik een gescheiden vrouw zou trouwen. Dat is de wettisme die het zegt.
Diegen die dat zegt en/of denkt heeft nooit de volgende uitsprak van de Heer begrepen:

Joh_3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Het gevolg en beloofte daarin is dat de Heert zegt:

Jer 29:11 Want Ik weet de gedachten, die Ik over u denk, spreekt de HEERE, gedachten des vredes, en niet des kwaads, dat Ik u geve het einde en de verwachting.

Hoe nu verder? Ga met Hem verder, volg Zijn voetsporen en ga achter Hem aan.....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 24 november 2012, 17:52
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:55
BerichtOnderwerp: De nacht....

TINK100 schreef:
er zit een verschil tussen donker en duister......
Clown smiley

Wat dan????
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:47
BerichtOnderwerp: Ik heb je nog...

TINK100 schreef:
heel mooi Jol......als de tijd daar is, neem ik de handen over..leidt hen op de weg die elke minuut hetzelfde is, breng ze naar huis dat nooit komt......waar ze kunnen staan en gaan, en helaas ook vallen.....ik draag ze, raap ze op en hou van hen.......

Heel mooie aanvulling Tink. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:14
BerichtOnderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec

ROELANDE345 schreef:
Ja of Franklin ter Horst of Peter Steffens of Jan van Barneveld of Feike ter Velde of Otto de Bruine en ik denk dat die niet naar het Uilenbos komen Lachende smiley Knipoog smiley

Ik wel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 23 november 2012, 20:15
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:12
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.

SHANITA130 schreef:
http://godsverhaaljouwverhaal.nl/

Wat is Gods verhaal dan???
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 20:03
BerichtOnderwerp: Reportage over de Betteld

THOMAS968 schreef:
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/08/kijken-op-camping-de-betteld-geneest-god-te-korte-enkelbanden/

Een reportage over de Betteld, ik vraag me af wat deze documentaire bij mensen losmaakt. Het is een evangelische camping en ik moet zeggen dat ik me wel het een en ander afvraag bij het zien van dit verhaal. In hoeverre is het zuiver en in hoeverre verbalisme of uiting van een cultuur? Is er wel eens iemand geweest? De video staat onder het tweede plaatje. Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

Thomas.
tja, en God geneest op mijn "camping".....
Het huis en het gebied dat God mij gegeven heeft voor alle dagen, dat zijn schepping is.....

Een stukje Koninkrijk van Hem....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 23 november 2012, 20:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 19:49
BerichtOnderwerp: Sometimes....

PIETER619 schreef:
AMEN, je wil niet weten hoe we beïnvloed worden soms direct of anders op subtiele wijze door de "verkeerde kant"
Bijvorbeeld, SBS heeft zondags wel een kerkdienst er op maar zo door de week is het paranormaal en occult wat de klok slaat.

Je begrijpt het Pieter.... SBS is de "rock star" oftewel de pentogram van de tegenstander. Komt telkens in beeld.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 19:41
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

QSJE546 schreef:
waar word jij nou echt blij van?
Dat is een nieuw topic wat ik bij deze wil openen.Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Zelf word ik erg blij van het maken van muziek met anderen en daarom ga ik daar de komende tijd mee aan de slag.Net als zingen,ook leuk.
En als ik contact heb met vriendinnen,vrienden,als ik mijn hond uit laat en ik zie dat hij geniet,dan geniet ik ook,als ik heb gekookt en t smaakt haha daar word ik ook wel gelukkig van Knipoog smiley

Ik wordt blij van een eerlijke, oprechte, open en respectvolle vrouw. Clown smiley

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 23 november 2012, 19:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 18:44

SHANITA130 schreef:
Ok, héél duidelijk Knipoog smiley

Ook heel mooi gezegd, ja, zo zou het moeten zijn, dat zie je bij 'Het kleine huis op de prairie ook'.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 18:40

SHANITA130 schreef:
Wat is er mis met een 'ik-gerichte beslissing?'

Dat de ware liefde ontbreekt, zoals: "ik hou van je zoals je bent en ben er voor jou door dik en dun, hoe stormen ook mogen woeden"!!!

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 23 november 2012, 18:41
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARITIME853
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 22 Volgende
Pagina 15 van 22